[F1 2018] Race 20 - GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 88.325 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Lekker Ventje schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:08:
[...]

Max heeft ook geen fysiek geweld toegepast.
Right.... wat was het dan? Knuffelen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
TommyGun schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:06:
[...]

Oh ik wist niet dat Vettel daar fysiek geweld toepaste.
Bewust de auto op iemand insturen is volgens mij indirect fysiek geweld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

MJHH93 schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:09:
[...]

Bewust de auto op iemand insturen is volgens mij indirect fysiek geweld.
Yup, indirect, in the heat of the moment. Wat anders dan een half uur ná het gebeuren iemand opzettelijk meermaals duwen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Het is allemaal nogal gejank..

Of hoe Senna soms deed

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
TommyGun schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:06:
[...]

Oh ik wist niet dat Vettel daar fysiek geweld toepaste.
Dus? Het ging volgens mij over voorbeeldfunctie. 'Tell Charlie to fuck off' is nu ook niet echt het goede voorbeeld geven.

Daarnaast kan ik het ook niet echt geweld noemen. Ja, het is fysiek, maar geen geweld. Zeg maar het verschil tussen wheelbangend een bocht door gaan of iemand van de baan af beuken met causing a colission als gevolg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53
YouTube: Persconferentie | Verstappen, Hamilton & Raikkonen | GP Brazilië | 1...

Wat vind je er van dat Ocon zei dat het onprofessioneel was?
Das er ein Arschloch ist.

_/-\o_

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TommyGun schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:10:
[...]

Yup, indirect, in the heat of the moment. Wat anders dan een half uur ná het gebeuren iemand opzettelijk meermaals duwen.
Half uur? Het wegen gebeurt direct nadat ze de auto uit stappen. En tijdens het post race interview zag je Verstappen al de hele tijd kijken naar waar Ocon was. Het gebeurde dus nog (ruim) voor het podium. Hij was niet eens in de cool down room geweest (al weet ik niet of dat veel geholpen zou hebben :p).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Ja want na dat incident had Verstappen een super relaxte race omdat z’n auto nog perfect functioneerde en hij geen 6 seconden achterstand had ofzo, dus helemaal zen en adrenalinevrij uit de auto enzo. :) En dan opeens uit het niets iemand bijna in coma duwen, die arme Ocon zal nog jaren nachtmerries hebben van deze enorme geweldpleging, that’s for sure. ;)

Kijk, tijdens de race is het druk. Dan ben je klaar, vol adrenaline en heb je tijd om terug te denken aan dat moment. Natuurlijk wordt je dan weer pissig. En zo’n duwtje...? Logisch. Qua definitie zal je wellicht gelijk hebben dat het “geweld” is, wat men er gemiddeld bij voorstelt is het echter totaal niet. Niets aan de hand, zo’n duwtje stelt niets voor en “geweld” klinkt dan wel heel erg dramatisch. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJHH93
[...]

Je noemt het zelf al. In the heat of the moment. Max ziet bij het wegen de persoon die zijn race heeft verpest. Maarja wegen en Ferrari is dit weekend een gevoelig onderwerp :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:43
WhatsappHack schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:05:
[...]

Vergeet optie 4 niet: niets doen, omdat er ook gewoon helemaal niets gebeurd is... ;) Elke straf is een te hoge straf.

Ook weer stompzinnig trouwens. Vettel rijdt bijna over een official heen en molt een weegschaal. Foei en een fooi boete. Verstappen geeft iemand een duwtje en krijgt 2 dagen dwangarbeid. :+ Riiiight. Ik blijf het strafbeleid van de FIA een mythische wereld vinden. :P
Heb je een punt, Nadeel is alleen dat je dan een precedent schept. Men kan wel eens op het idee komen dat zo'n reactie is toegestaan. Met 2 dagen service handel je het af. :)

[ Voor 15% gewijzigd door D-dark op 11-11-2018 23:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MrOleo schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:14:
YouTube: Persconferentie | Verstappen, Hamilton & Raikkonen | GP Brazilië | 1...

Wat vind je er van dat Ocon zei dat het onprofessioneel was?
Das er ein Arschloch ist.

_/-\o_
10:11 is ook leuk hoe Kimi en Lewis kijken. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/32mty3TsaZ2PxRNOO33286O4/full.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
D-dark schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:16:
Heb je een punt, Nadeel is alleen dat je dan een precedent schept. Men kan wel eens op het idee komen dat zo'n reactie is toegestaan. Met 2 dagen service handel je het af. :)
Ja het ligt eraan wie je ‘t vraagt denk ik, maar ik vind dat de FIA zich er sowieso niet mee moet bemoeien tenzij er écht geweld wordt gebruikt. Beetje vloeken en wat duwtjes... Dat moet imho gewoon kunnen. Hou niet zo van die betutteling :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 11:28
RobertMe schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:56:
[...]

Tsja, hetzelfde hebben we twee jaar geleden ook gezien bij iemand in een rood pakje. Die kreeg geen straf, heeft vervolgens een briefje gestuurd, en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord.
Dat heb je dan gemist want die kreeg wel degelijk straf. Voor het incident in Mexico kreeg Vettel exact dezelfde straf als Max nu krijgt, een taakstraf voor een goed doel oid.

No big deal maar wat mij betreft wel een prima straf. Je hebt als F1 coureur wel degelijk een voorbeeldfunctie en je dient je gewoon normaal te gedragen. Dat geldt voor fysiek verhaal komen halen na de wedstrijd nog meer dan voor scheld tirades tegen de wedstrijdleiding.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het feit dat de FIA schijnbaar een dubbele moraal heeft vind ik veel erger.
Het geval Piquet - Salazar staat volledig op hun YouTube kanaal. Dan is het schijnbaar niet schadelijk, unsportsmanlike etc etc.

Maar als het nu gebeurt is het meteen en slecht rolmodel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Grimmie187 schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:21:
[...]

Dat heb je dan gemist want die kreeg wel degelijk straf. Voor het incident in Mexico kreeg Vettel exact dezelfde straf als Max nu krijgt, een taakstraf voor een goed doel oid.

No big deal maar wat mij betreft wel een prima straf, je hebt als F1 coureur wel degelijk een voorbeeldfunctie en je dient je gewoon normaal te gedragen. Dat geldt voor fysiek verhaal komen halen na de wedstrijd nog meer dan voor scheld tirades tegen de wedstrijdleiding.
Als hij fysiek verhaal kwam halen had Ocon nou een kromme neus. Dit stelde niet veel voor imho, beetje duwen, dat zie je in zoveel sporten. Zoals al vaker aangehaald is moet je voor de grap eens Nascar ofzo gaan kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-11-2018 23:28 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Gekkenhuis schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:23:
[...]

Als hij fysiek verhaal kwam halen had Ocon nou een kromme neus. Dit stelde niet veel voor imho.
Dat is het probleem dat iedereen maar alles goed vind en plots wel gaat janken als Vettel bijvoorbeeld de neus van Max zou kromslaan, dan had er veel eerder ingegrepen moeten worden.
Je blijft van elkaar af lijkt mij een prima norm, en dat het vroeger ook wel eens gebeurde is een drogreden. Alsof de paters van nu nog steeds kinderen mogen misbruiken etc etc omdat het ooit zo was.

prima straf voor Max, komt ie sterker uit, klaar.

Ik heb de afgelopen jaren meer onterechte straffen gezien tegen max dan deze in mijn ogen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

franssie schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:29:
[...]

Dat is het probleem dat iedereen maar alles goed vind en plots wel gaat janken als Vettel bijvoorbeeld de neus van Max zou kromslaan, dan had er veel eerder ingegrepen moeten worden.
Je blijft van elkaar af lijkt mij een prima norm, en dat het vroeger ook wel eens gebeurde is een drogreden. Alsof de paters van nu nog steeds kinderen mogen misbruiken etc etc omdat het ooit zo was.

Ik heb de afgelopen jaren meer onterechte straffen gezien tegen max dan deze in mijn ogen.
Dat hij een straf krijgt prima. 2 dagen "schoffelen" is het ergste ook niet. Het is alleen niet zo dat hij iemand verkracht of vermoord heeft. Beetje duwen en trekken? boeiend.. :P

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
@franssie dat is het punt helemaal niet. Die video van Piquiet vs Salazar hebben ze 3 maand geleden op Youtube gezet, op het officiele Formula 1 kanaal. En nu is het ineens een slecht voorbeeld voor de sport en unsportsmanlike.

Dat is gewoon meten met 2 maten.

De FIA moet zich niet bemoeien met de dingen die buiten de auto/naast de baan gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJHH93
Gekkenhuis schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:33:
[...]

Dat hij een straf krijgt prima. 2 dagen "schoffelen" is het ergste ook niet. Het is alleen niet zo dat hij iemand verkracht of vermoord heeft. Beetje duwen en trekken? boeiend.. :P
Precies, laat ze dit toch lekker onderling regelen. Alleen de FIA moet eens naar het strafboekje gaan kijken, dat heeft net als de banden vernieuwing nodig..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Lol dit is weer zo'n race waarbij het 40 pagina's over een incident gaat die de coureurs na een dag alweer zijn "vergeten". :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jeej, een taakstraf.
Naja, klaar er mee.

Overigens als die pitstop niet zo vreselijk traag was, dan had VER met collision en al de laatste ronden nog binnen DRS van HAM gekomen. Daar heeft hij zeker 0,6 laten liggen. 1 DRS zone en hij zat op z'n staart.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
TommyGun schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:09:
[...]

Right.... wat was het dan? Knuffelen?
Als jij die duw fysiek geweld noemt en vindt er dagelijks op elke kleuterschool fysiek geweld plaats.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
MJHH93 schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:36:
[...]

Precies, laat ze dit toch lekker onderling regelen. Alleen de FIA moet eens naar het strafboekje gaan kijken, dat heeft net als de banden vernieuwing nodig..
Er staat volgens mij in:
Een coureur krijgt een straf van x1 bij gebeurtenis y. Tenzij het een Mercedes betreft.
1. Zie bijgevoegde tabel per team/coureur per gebeurtenis y.

Straf voor yTeam-coureur
5 secondenFerrari- Vettel
5 seconden RBR- Ricciardo
10 seconden stop en go RBR- Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

FastFred schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:35:
@franssie dat is het punt helemaal niet. Die video van Piquiet vs Salazar hebben ze 3 maand geleden op Youtube gezet, op het officiele Formula 1 kanaal. En nu is het ineens een slecht voorbeeld voor de sport en unsportsmanlike.

Dat is gewoon meten met 2 maten.
klopt en dat is ook kwalijk maar dat ze duidelijk en aantoonbaar met twee maten meten praat niet alles goed (mijn mening)
De FIA moet zich niet bemoeien met de dingen die buiten de auto/naast de baan gebeuren.
Wel zolang het op het circuit gebeurd en dat was hier. Zouden ze dit akkefietje in een kroeg hebben gehad dan was het aan de barman/uitsmijter/politie maar dit is FIA terrein. Als iemand in mijn huis iemand een duw geef zet ik die er ook uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

franssie schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:29:
[...]

Je blijft van elkaar af... en is het aanduwen tegen een paar honderd km/u dan wel acceptabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ligone schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:53:
[...]
Je blijft van elkaar af... en is het aanduwen tegen een paar honderd km/u dan wel acceptabel?
Ja natuurlijk omdat dat het risico is van de sport, en daar worden ook straffen voor gegeven als het onnodig is toch?
Beetje vragen naar de bekende weg dit. Vreemd dat mensen niet het verschil tussen on track, off track en off circuit willen snappen. Hoog "maar hijzij begon" gehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
franssie schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:01:
[...]

Ja natuurlijk omdat dat het risico is van de sport, en daar worden ook straffen voor gegeven als het onnodig is toch?
Wijs me die straf voor Vettel die enigszins rechtvaardig is dan aan?!
Een zwarte vlag heeft ie namelijk niet gekregen

Of vele andere voorbeelden uit het verleden.. waarom moet Verstappen ineens overal het 'voorbeeld' zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2018 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:40:
[...]
<>

Of vele andere voorbeelden uit het verleden.. waarom moet Verstappen ineens overal het 'voorbeeld' zijn...
Dat weet ik ook niet maar ik zie het als positief, mits de F1 wel consequenter wordt. Hoe dan ook blijf ik het argument 'toen mocht het ook' een zwak argument vinden om iemand een douw te geven buiten de baan - ik noem dat kinderachtig groep 6 gedrag. En dat is mijn mening en jij en velen mogen daar anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
franssie schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:50:
[...]

Dat weet ik ook niet maar ik zie het als positief, mits de F1 wel consequenter wordt. Hoe dan ook blijf ik het argument 'toen mocht het ook' een zwak argument vinden om iemand een douw te geven buiten de baan - ik noem dat kinderachtig groep 6 gedrag. En dat is mijn mening en jij en velen mogen daar anders over denken.
Zolang de FIA niet consequent is, vind ik het logisch. Zie Hamilton gisteren, als Verstappen dat had gedaan was het hek van de dam

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2018 00:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:50:
[...]

Zolang de FIA niet consequent is, vind ik het logisch
Op de baan? Ja eens, van de baan af? Kinderachtig onprofessioneel (en ja dat vind ik dus ook van Schumacher en met name Senna - zelf op het onverantwoorde af bij de laatste - daarvoor hebben we KinderKarten, niet de F1).

edit: en niet 1x duwen maar 3 maal, sneu en niet professioneel. Als dat de norm is bij de F1 kijkert sla ik de rellen van Zandvoort alvast over, mocht Max niet winnen :+

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 12-11-2018 01:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat YouTube kanaal wordt toch beheerd door de FOM en niet door de FIA? ;) Daar kan het grote verschil in zitten. Hoe dan ook blijft het triest gedoe met die taakstraf.

Trouwens nog toe te voegen, ik denk dat Hamilton oprecht advies wilde geven aan Max in de cooldown room. Alleen klinkt t wat ongemakkelijk omdat Lewis de beelden nog niet had gezien. Maar het advies zelf “stay out of trouble” is wat hem dit jaar kampioen heeft gemaakt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
franssie schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:53:
[...]

Op de baan? Ja eens, van de baan af? Kinderachtig onprofessioneel (en ja dat vind ik dus ook van Schumacher en met name Senna - zelf op het onverantwoorde af bij de laatste - daarvoor hebben we KinderKarten, niet de F1).
Ben ik het niet mee eens.
Het ging wel om de overwinning, en emotie hoort erbij. Zeker bij de echte winnaars.
Als Ocon dit bij Vettel of Hamilton had geflikt had ik niet willen weten wat er allemaal gecommuniceerd of gedaan was.
Bij andere sporten zie je hetzelfde. Emotie hoort erbij, zeker tegen oneerlijk gedrag.

Daarom zijn ook échte winnaars vaak betrokken bij dit soort zaken.
Daarom zie je een Alonso ook steen en been klagen

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2018 01:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:11
Ze hadden hem simpelweg bij het weglopen na het gesprek 10 seconde bij de deur moeten laten wachten.......

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Had Vettel trouwens een probleem aan zijn wagen? Hij had geen goede pace tijdens de race. Het moet wel een probleem zijn geweest want op een gegeven moment was daar ook de teamorder.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Gekkenhuis schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:57:
[...]

Naast de 10sec heeft hij er ook 3 punten bijgekregen mocht je het nog niet gelezen hebben.
Aan beide straffen heeft Ocon geen centje pijn, volgend seizoen is hij er (zeer waarschijnlijk) niet bij, dus die punten komen al te vervallen. Verder reed hij op het moment van de clash niet in de punten, dus een 10 sec stop & go is ook in dit geval geen straf te noemen. Hij had imho een zwarte vlag moeten krijgen tijdens de race, of anders diskwalificatie voor de volgende race, dit had meer pijn gedaan.

Ocon lacht in ieder geval in zijn vuistje... :-(

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lasmibalsingh schreef op maandag 12 november 2018 @ 03:08:
Had Vettel trouwens een probleem aan zijn wagen? Hij had geen goede pace tijdens de race. Het moet wel een probleem zijn geweest want op een gegeven moment was daar ook de teamorder.
Hetzelfde ook voor Hamilton. Volgens mij reed Verstappen hem al 10 meter na de DRS lijn langs. Een Renault is toch echt niet zoveel sneller als een Mercedes, en dan ook nog eens omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
RobertMe schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:11:
[...]

Hetzelfde ook voor Hamilton. Volgens mij reed Verstappen hem al 10 meter na de DRS lijn langs. Een Renault is toch echt niet zoveel sneller als een Mercedes, en dan ook nog eens omhoog.
Hamilton verloor een seconde in de middensector elk rondje. Hierdoor kon Verstappen zeer dicht achter hem het rechte stuk op en door de normale slipstream al aansluiten. Hamilton had gewoon heel weinig grip waardoor hij te traag die laatste bocht uit kwam.

Denk niet dat hij iets aan zijn auto had anders waren de andere coureurs ook wel veel dichterbij gekomen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 18:41
GAIAjohan schreef op maandag 12 november 2018 @ 01:01:
[...]

Ben ik het niet mee eens.
Het ging wel om de overwinning, en emotie hoort erbij. Zeker bij de echte winnaars.
Als Ocon dit bij Vettel of Hamilton had geflikt had ik niet willen weten wat er allemaal gecommuniceerd of gedaan was.
Bij andere sporten zie je hetzelfde. Emotie hoort erbij, zeker tegen oneerlijk gedrag.

Daarom zijn ook échte winnaars vaak betrokken bij dit soort zaken.
Daarom zie je een Alonso ook steen en been klagen
Hoe reageerde Vettel toen Max hem begin dit jaar van de baan reed? Dat ging om het kampioenschap. Zeiden we toen niet met z'n allen dat Vettel een grote meneer is geworden?

Reactie van Max is gewoon kinderachtig en twee dagen taakstraf mild. Helemaal gezien de boordradio tekst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Duwen van Verstappen richting Ocon toont wel aan dat ie nog lang niet zo volwassen is als veel mensen willen geloven .
Je zou toch mogen verwachten dat na jarenlang het gedrag van zijn vader meegemaakt te hebben dat hij daar iets van geleerd zou hebben maar helaas niet dus .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 15-09 18:51
Als ik Verstappen was zou ik Ocon nog een kaartje sturen. Happy sabbatical, pussy!

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Heren, kom hé, een beetje duwen. waar gaat het over.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
AequitasII schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:59:
[...]

Hoe reageerde Vettel toen Max hem begin dit jaar van de baan reed? Dat ging om het kampioenschap. Zeiden we toen niet met z'n allen dat Vettel een grote meneer is geworden?

Reactie van Max is gewoon kinderachtig en twee dagen taakstraf mild. Helemaal gezien de boordradio tekst.
Een heel groot verschil is, dat het daar om positie ging, en niet eens om P1. Dit was een backmarker die een zekere P1 gesloopt heeft.

Verder valt werkelijk alles wat Verstappen gisteren deed ontzettend mee vergeleken vele andere voorbeelden. Ze proberen hem gewoon overal een voorbeeld van te maken

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2018 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:05
KillerBee schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:11:
Niet eens in zijn vuistje, kijk maar naar het filmpje van het duwen, daar staat die arrogante lach gewoon op zijn gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

TommyGun schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:54:
Middelvinger, weglopen tijdens de podiumceremonie, handgemeen... tja het blijft een Verstappen. Komt 'ie nog goed weg met deze straf.
Baku & Vettel

En nu weer stil zijn

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verstappen schrijft Ocon gewoon op in zijn boekje..

Als Ocon voor het grote Mercedes mag rijden is er vanzelf een keer de mogelijkheid dat hij zijn eerste race zou kunnen winnen.

Het zou heel jammer zijn als Ocon in die positie een RedBull tegen komt die hem van de baan kegelt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
Aha, Max begint op zijn vader te lijken. Alle toekomstige vriendinnetjes mogen op box les :+

Maar ik begin steeds minder van F1 te begrijpen. Als coureur hoef je niet van je gas te gaan of te remmen om iemand er die jou op een ronde zet voorbij te laten. Ocon gaat zover hij kan aan de kant zonder van de baan af te gaan. Max had hem makkelijk iets meer ruimte kunnen geven om een een paar meter later zonder kleerscheuren voorbij te zijn. Imho rijdt Max tegen Ocon aan niet andersom, Ocon krijgt een straf.

Waar is de tijd dat dit gewoon als race incident werd afgedaan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

leekers schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:06:
Duwen van Verstappen richting Ocon toont wel aan dat ie nog lang niet zo volwassen is als veel mensen willen geloven .
Je zou toch mogen verwachten dat na jarenlang het gedrag van zijn vader meegemaakt te hebben dat hij daar iets van geleerd zou hebben maar helaas niet dus .
Wat een onzin..... Zo flauw om z'n vader er steeds bij te halen.... Net zo goedkoop om de duw zelf alleen uit te lichten...

Max zal vast een prestatie clausule in zijn contract hebben staan... Bij 3x winst per jaar een x bedrag aan bonus... Wanneer je deze door een ander door de neus gebeurd wordt mag je daar best emotioneel onder zijn 8)

Wat ik gisteren ook schreef, deze emotie hoort gewoon in de sport thuis, alleen met een dergelijke passie ben je namelijk in staat om het MAXimale te geven..... (zie je wat ik hier doe ;-) )

Nee, echt de link leggen met zijn vader is te goedkoop, analyseer de situatie zoals het in topsport hoort.... en ga niet vanaf de zijlijn met een opgestoken vingertje staan zwaaien zonder door te hebben wat er allemaal mee speelt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
leekers schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:06:
Je denkt dat Hamilton en Vettel anders zouden doen als het bijv om kampioenschap gaat? Het is gissen, maar daar knapt het ook. Dat hebben we bij Vettel al gezien de afgelopen jaren.

Ik praat niets goed, maar het was wat duwen. Niemand heeft een klap op zijn toeter gekregen, niemand is gewond. Ego's zijn beschadigd geraakt, niet meer. Als er geen beelden waren, was er echt geen straf gegeven.

Resumé:
Pushing someone offtrack: 16 uur taakstraf
Pushing someone off the track: 31 seconden
:+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Vettel was overigens weer magertjes,

Ik verwacht een Rosbergje ! ( dat zou het silly season echt afmaken! )

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:44:
Vettel was overigens weer magertjes,

Ik verwacht een Rosbergje ! ( dat zou het silly season echt afmaken! )
Vettel had blijkbaar een kapotte sensor ergens.

https://www.motorsport.co...blem-hurt-vettel/3212426/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

3x3 schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:32:

Als Ocon voor het grote Mercedes mag rijden is er vanzelf een keer de mogelijkheid dat hij zijn eerste race zou kunnen winnen.

Het zou heel jammer zijn als Ocon in die positie een RedBull tegen komt die hem van de baan kegelt.
Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes zo'n pannenkoek als Ocon in hun machine zet. Wat brengt Ocon nou helemaal? Alleen maar gezeik bij FI (komt ook wel een beetje door Perez) en het is ook niet alsof hij Perez helemaal zoek rijdt, nu weer dit gedoe. Als 1e driver zie ik hem niet bij Mercedes zitten (niet goed genoeg) en als 2e driver ook niet (niet slaafs genoeg).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
[...]
Dat betwijfel ik. Hij neemt noodgedwongen (in ieder geval) een jaar afscheid van de F1. En in dat jaar zal hij vanaf gisteren niet enkel herinnerd worden om z'n goede rijden, maar met name om een oliedomme actie in z'n één-na-laatste race.

Ondertussen is ook de deur naar enig team waar Red Bull invloed heeft vooralsnog voor de toekomst gesloten.

Nee, mijnheer Ocon heeft geen beste nacht gehad denk ik.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35
3x3 schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:32:

Oog om oog, tand om tand.. daar wordt de wereld beter van. |:(

*sowieso

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Edgenumber schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:34:
Maar ik begin steeds minder van F1 te begrijpen.

....

Imho rijdt Max tegen Ocon aan niet andersom, Ocon krijgt een straf.
Nou, dat blijkt dan wel :+ Los van de vraag of Max defensiever had moeten rijden, is er maar 1 schuldig aan de crash. Daar is niet eens twijfel over.

Zelfs als het om een positie zou gaan deed Max niets verkeerd (en was het ook geen race incident geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06:37
dr.lowtune schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:52:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes zo'n pannenkoek als Ocon in hun machine zet. Wat brengt Ocon nou helemaal? Alleen maar gezeik bij FI (komt ook wel een beetje door Perez) en het is ook niet alsof hij Perez helemaal zoek rijdt, nu weer dit gedoe. Als 1e driver zie ik hem niet bij Mercedes zitten (niet goed genoeg) en als 2e driver ook niet (niet slaafs genoeg).
Marko overdreef ook lekker. Ik zie nog steeds een scenario als Lewis stopt in 2021...toevallig is Max einde contract bij RBR eind 2020....

Alles staat of valt met die Honda motor. Krijgen we echt gevechten tussen Verstappen en Lewis volgend jaar, dan rijdt Verstappen nog jaren bij RBR.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GAIAjohan

Maar ik begin steeds minder van F1 te begrijpen. Als coureur hoef je niet van je gas te gaan of te remmen om iemand er die jou op een ronde zet voorbij te laten. Ocon gaat zover hij kan aan de kant zonder van de baan af te gaan. Max had hem makkelijk iets meer ruimte kunnen geven om een een paar meter later zonder kleerscheuren voorbij te zijn. Imho rijdt Max tegen Ocon aan niet andersom, Ocon krijgt een straf.

Het blijkt dat jij werkelijk niks van racen snapt.
Max hoefde helemaal niks te doen voor Ocon, want Ocon is een backmarker.
Ocon mag de leiders niet in de weg zitten. Als laatste, Ocon zat erachter bij de apex, hij had moeten liften.
Aha, Max begint op zijn vader te lijken. Alle toekomstige vriendinnetjes mogen op box les :+
Overal z'n pa bij halen is nog kanslozer. Max is zichzelf, niet z'n pa.
Stel jouw pa zou een gigantische frikandellenvreter zijn.
Jij eet 1 frikandel.. krijg je de opmerking dat je nog wel 20 lust, want je pa deed dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06:37
PWM schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:56:
[...]

Nou, dat blijkt dan wel :+ Los van de vraag of Max defensiever had moeten rijden, is er maar 1 schuldig aan de crash. Daar is niet eens twijfel over.

Zelfs als het om een positie zou gaan deed Max niets verkeerd (en was het ook geen race incident geweest).
Volgens mij is het gebruikelijk dat je de leider in de wedstrijd als achterblijver gewoon niet aanvalt. De stewards deelden niet voor niets een penalty aan Occon uit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69

Beetje flauwe opmerking.

En je moet als coureur die op een ronde wordt gezet wel degelijk van je gas af gaan en remmen om de ander er voorbij te laten.

Jezelf unlappen is (hoewel het volgens mij niet formeel beschreven is) alleen 'handig' als degene die je inhaalt om welke reden dan ook overduidelijk langzamer rijdt.

In dit geval gaat Ocon een raceleider inhalen die vol aan het stampen is om de nummer 2 die 4 seconden achter hem zit van zich af te houden. Verstappen hield zich op geen enkele manier in, Ocon had hem in het volgende rechte stuk direct weer voorbij moeten laten.

Simpelweg een oliedomme actie van de Fransman.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nog even the obvious, maar het lijkt vergeten: Wat een wedstrijd gisteren. Geweldige acties, meerdere teams die met elkaar streden en er gebeurde altijd wat. Echt een topper, jammer van resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 15-09 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Vermakelijke race, jammer van de uitslag, maar zo heb je nog wat om over te praten.

Dom van Ocon, hoef je niet meer worden aan vuil te maken. Je word ingehaald door de leider, dan dien je aan de kant te gaan in een bocht, ook al wil je jezelf unlappen. Had dan tot na de Senna S gewacht en op het volgende lange rechte stuk, met DRS en de Mercedes-motor weer Max ingehaald.

Reactie van Max is erg begrijpelijk, hoewel onsportief. Dat ie dan straf krijgt van de FIA vind ik beetje kinderachtig. Aan de enne kant wil men show en entertainment, strijd der gladiatoren etc, maar dan asjeblieft wel binnen de regels en lief vragen als je dan wilt inhalen :z .

Maar ben blij dat het nu gebeurt dat Max "onspoort". Hoewel ie soms anders zegt en suggereert leert hij van elk incidident, dus ook hier weer van en zal hij er beter van worden. Deze keer ging het enkel om het verliezen van de winst, de komende jaren zou er wel eens een kampienschap op het spel kunnen staan en dan zal ie er een stuk volwassener mee omgaan.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

GAIAjohan schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:02:
[...]

Overal z'n pa bij halen is nog kanslozer. Max is zichzelf, niet z'n pa.
Stel jouw pa zou een gigantische frikandellenvreter zijn.
Jij eet 1 frikandel.. krijg je de opmerking dat je nog wel 20 lust, want je pa deed dat ook
Nu heb ik zin in frikandel :-(

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
PWM schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:05:
Nog even the obvious, maar het lijkt vergeten: Wat een wedstrijd gisteren. Geweldige acties, meerdere teams die met elkaar streden en er gebeurde altijd wat. Echt een topper, jammer van resultaat.
Helemaal mee eens, behalve je laatste zin :).

Verstappen heeft gisteren heel veel gewonnen. Naast enorm veel goodwill heeft hij a) getoond dat hij niet zich laat sollen en b) heeft hopelijk de belangrijkste les eindelijk geleerd: stay out of trouble.

Hoeveel overwinningen heeft Hamilton wel niet aan dat laatste te danken? Het was ook het eerste waar hij over begon in de cool-down room richting Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 06:54
Ik zie dat het nog maar over 1 ding gaat in het topic, jammer.

Prachtige race gezien van begin tot eind, ja het resultaat had mooier gekund. Maar zoveel actie op de baan dat de regie komende 2 weken slaap nodig heeft om bij te komen :+
Want er is genoeg actie geweest buiten de top 6 om, maar daar hebben we niet veel van kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ach inderdaad jammer, maar Max begint steeds consistenter te rijden. Dat is ook wel het vermelden waard.

Hij staat nu alweer 4 races lang op het podium (met de win van mexico). En heeft hij dit seizoen 10 podiums gepakt! (2 wins)

2017 had hij er maar 4 waaronder 2 wins.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
[...]

Aan beide straffen heeft Ocon geen centje pijn, volgend seizoen is hij er (zeer waarschijnlijk) niet bij, dus die punten komen al te vervallen. Verder reed hij op het moment van de clash niet in de punten, dus een 10 sec stop & go is ook in dit geval geen straf te noemen. Hij had imho een zwarte vlag moeten krijgen tijdens de race, of anders diskwalificatie voor de volgende race, dit had meer pijn gedaan.
Max had Ocon ruimte moeten geven? Waarom? 8)7

P16 is op verse, zachtere banden iets sneller dan P1 en wil er voorbij, dat is prima, maar dan is het nog niet de bedoeling dat P1 daar last van heeft. Als je er dan voorbij wilt, doe dat dan op een recht stuk met DRS en anders blijf je er maar achter hangen tot je zachtere banden op zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat een gejank allemaal, een paar duwtjes tegen een andere rijder. In wat voor maatschappij zijn we terecht gekomen dat daar uberhaupt moeilijk over wordt gedaan, nogmaals wat een gejank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:05:
Wat je zegt, een leuke race voor de neutrale kijker. Wat mij verbaasde is dat Vettel niet vooruit te branden was, die kreeg zelfs een teamorder naar zoch toe geworpen. Bottas had zijn dag ook niet. Ook leuk dat beide Haas-wagens in de punten eindigde al zal het erg lastig gaan worden om P4 te pakken te krijgen van Renault. Over P4 gesproken, tussen Bottas en Verstappen zit nu slechts 3p verschil. Verder is het P7 ook nog spannend in het kampioenschap al is Hulkenberg wel de “officiele” F1.5 kampioen als men rekent met de volle 25puntentelling voor de overige wagens :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
dr.lowtune schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:52:
[...]

Zover ik weet is Wolff de manager van Ocon dus de kans dat Ocon in 2020 in Een Mercedes rijdt is wel aanwezig.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

FastFred schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:29:

P16 is op verse, zachtere banden iets sneller dan P1 en wil er voorbij, dat is prima, maar dan is het nog niet de bedoeling dat P1 daar last van heeft. Als je er dan voorbij wilt, doe dat dan op een recht stuk met DRS en anders blijf je er maar achter hangen tot je zachtere banden op zijn.
Het had wel verstandiger geweest. Net als dat je een race niet wint in de 1e bocht maar wel kunt verliezen, had het verstandiger geweest als Max iets meer ruimte had gegeven, en Ocon daarna gewoon weer had ingehaald. En nee, dat maakt de actie van Ocon niet goed, terecht dat hij daar een straf voor heeft gekregen maar daar had Max geen zak aan. Door iets meer ruimte te geven had hij een hoop ellende bespaard gebleven en had hij met 2 vingers in de neus gewonnen. Maar dat is makkelijk praten vanaf de bank O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 23:51
Wat een heerlijke race en wat een fijn baantje is dat Sao Paulo toch eigenlijk :)

Max heeft op de baan gewoon beide Ferrari's en beide Mercedessen ingehaald, alleen dat was de moeite al waard om te kijken. De Ferrari's vervolgens maar ploeteren om Bottas in te halen die het tempo van een vaatdoek had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jackson6 schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:32:
Wat een gejank allemaal, een paar duwtjes tegen een andere rijder. In wat voor maatschappij zijn we terecht gekomen dat daar uberhaupt moeilijk over wordt gedaan, nogmaals wat een gejank!
De verloedering van de maatschappij ja. Als hufterig gedrag maar genoeg gedaan wordt dat men het uiteindelijk als normaal ziet :N Verstappen had daar überhaupt niks te zoeken maar het siert hen wel om elkaar een hand te geven (na een bezoekje van de stewards). Ik vond die reactie van Horner ook veelzeggend (“gelukkig was Jos er niet”, dit zegt ook wel genoeg 8)7 )

Maar ws zal men in de media dit gaan uitmelken tot er geen druppel meer uitkomt :P

Suggestie voor de persco voor aankomende race, VER, OCO en een random rijder die er bij zit voor de sier :P

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Lekker Ventje schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:33:
[...]

Zover ik weet is Wolff de manager van Ocon dus de kans dat Ocon in 2020 in Een Mercedes rijdt is wel aanwezig.
Dat klopt, maar Wolff is ook aandeelhouder van het team voor zover ik weet, hij heeft er financieel (en sportief) denk ik weinig baat bij om hem in zo'n auto te zetten, tenzij er echt geen andere opties zijn.
vhal schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:40:
[...]

Suggestie voor de persco voor aankomende race, VER, OCO en een random rijder die er bij zit voor de sier :P
Ik nomineer Bottas, die is het wel gewend om ergens voor de sier bij te horen >:)

[ Voor 25% gewijzigd door dr.lowtune op 12-11-2018 08:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Is het zakje al vol, of kan er nog een duit in?

Naar wat ik zag zaten Max en Ocon al naast elkaar op het rechte stuk. Ocon was iets sneller door nieuwere banden. Max gaf weer gas bij om voor Ocon de eerste bocht in te duiken. Ocon wilde die plek terug pakken en gaf na de bocht weer gas bij. Max wilde voorkomen dat Ocon langszij zou komen en gooide de deur dicht. Dit praat niets goed, maar als je elkaar even wat meer ruimte had gegeven dan was dit niet gebeurt. Max zou immers Ocon na de bocht weer in kunnen halen, omdat Ocon blauwe vlaggen zou gaan krijgen. Je bent natuurlijk als leider niet de koning dat iedereen je de ruimte moet geven. Ze moeten je voorbij laten binnen een x afstand.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
rimave schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:43:

Naar wat ik zag zaten Max en Ocon al naast elkaar op het rechte stuk. Ocon was iets sneller door nieuwere banden. Max gaf weer gas bij om voor Ocon de eerste bocht in te duiken. Ocon wilde die plek terug pakken en gaf na de bocht weer gas bij. Max wilde voorkomen dat Ocon langszij zou komen en gooide de deur dicht. Dit praat niets goed, maar als je elkaar even wat meer ruimte had gegeven dan was dit niet gebeurt. Max zou immers Ocon na de bocht weer in kunnen halen, omdat Ocon blauwe vlaggen zou gaan krijgen. Je bent natuurlijk als leider niet de koning dat iedereen je de ruimte moet geven. Ze moeten je voorbij laten binnen een x afstand.
Als je een volle ronde voor ligt ben je m.i. wel de koning ten opzichte van die achterblijver en moet je als achterblijven je in je rol op dat moment schikken.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
[...]

De verloedering van de maatschappij ja. Als hufterig gedrag maar genoeg gedaan wordt dat men het uiteindelijk als normaal ziet :N Verstappen had daar überhaupt niks te zoeken maar het siert hen wel om elkaar een hand te geven (na een bezoekje van de stewards). Ik vond die reactie van Horner ook veelzeggend (“gelukkig was Jos er niet”, dit zegt ook wel genoeg 8)7 )
Hufterig gedrag... iemand verkloot je race dan is het logisch dat je boos bent. Als het dan ook nog zo'n gast is die een beetje stom loopt te grijnzen snap ik zo'n reactie van Max. En het is alleen maar een beetje duwen hoor... geen klap voor z'n bek (dat was echt mooie tv geweest 8) )

YouTube: Piquet Rages After Salazar Shunt | 1982 German Grand Prix

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Maar ws zal men in de media dit gaan uitmelken tot er geen druppel meer uitkomt :P

Jij snapt geloof ik niks van emotie in de sport. Max is verdomme het hele jaar met een aantoonbaar slechtere auto die ook nog eens regelmatig uitvalt aan het strijden tegen de Mercedessen en de Ferrari's. Hij heeft ze gister eindelijk allemaal op skill ingehaald en dan word je door één of andere pipo van de baan gebeukt. Dan ga jij zeker even handjes schudden.. kap toch man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Zo, dit is gezellig wakker worden. Volgend jaar Brazilie komt dit draadje vast weer helemaal langs >:)

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

Volgens mij ben je als rijder verplicht om je te laten wegen. Denk dat Max daar dus wel wat te zoeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32
Je bent natuurlijk als leider niet de koning dat iedereen je de ruimte moet geven. Ze moeten je voorbij laten binnen een x afstand.
Het ging hier niet om een backmarker die ingehaald werd.
OCO kwam terug op de baan na een pitstop met verse bandjes en 2 ronden achterstand.
Volgens OCO zat hij al 2 ronden vlak achter Verstappen en was hij sneller.

Ik geloof best dat dit zelfs het geval was.
Een FI op verse banden van een snellere compound kan best sneller zijn dan de leider op oudere hardere banden die nog de hele race mee moeten.

Het geeft gewoon weer aan dat er iets niet klopt aan de manier waarop er nu geraced moet worden met deze banden en brandstoflimiet.
Je kunt iemand op 2 ronden achterstand rijden met nog 20 ronden te gaan, terwijl diegene op dat moment een stuk sneller kan zijn op de baan.

Als OCO's actie zou mogen, dan kun je dus als Ferrari je B teams de pits insturen voor verse banden en in de laatste ronden van de race zich lekker gaan bemoeien met de tegenstander omdat ze sneller zijn en zich mogen unlappen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Lekker Ventje schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:50:
[...]
Volgens mij ben je als rijder verplicht om je te laten wegen. Denk dat Max daar dus wel wat te zoeken had.
Die weegschaal voor de nummers 1,2 en 3 staat normaliter in dezelfde ruimte waar ze ook na de race komen zviw. De rest mag in de garage denk ik

@Jackson6 emotie zou je als sporter moeten kunnen beheersen. Maar daar verschillen we van mening en dat is ook best. :w

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 12-11-2018 08:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ocon zou inmiddels ook wel weten dat Max niemand voorbij laat? Dit was gewoon een kamikaze actie van Ocon zelf.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:52
FastFred schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:29:
[...]

Om zichzelf te laten leven :) Ocon had daar helemaal niet moeten zitten, maar hij zat er wel. Als Max dan nog doorkrijgt dat hij boven de situatie moet staan en zichzelf niet benadeeld (ook al is hij niet de schuldige) is hij m.i. écht klaar voor de wereldtitel. Leerzaam jaar is dit wel echt geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe zuur het ook is, OCO had niks te verliezen terwijl VER alles te verliezen had. Als Max zichzelf zou kunnen unlappen, zou hij dat ook proberen. Want Max zit vaak op/over de limiet.

Het was een stomme actie, vandaar ook de straf, maar hoe vaak hebben we VER of VET al een stomme actie zien maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-11-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
vhal schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:53:
[...]

Die weegschaal voor de nummers 1,2 en 3 staat normaliter in dezelfde ruimte waar ze ook na de race komen zviw. De rest mag in de garage denk ik

@Jackson6 emotie zou je als sporter moeten kunnen beheersen. Maar daar verschillen we van mening en dat is ook best. :w
Zou kunnen dat je gelijk hebt.

Een sporter moet zich kunnen beheersen maar een duw is niet het einde van de wereld. Het wordt veel te groot gemaakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Een race waar in de naloop veel wordt gesproken. De eerste ronden van VER waren naar mijn ogen fenomenaal, wat een kwaliteit liet hij daar zien. Meteen ook duidelijk dat hij dé persoon is om rekening mee te houden de komende jaren. Het resultaat daar gelaten, maar met dat begin was het één van zijn beste races in mijn ogen.

Dan de akkevietjes. Veel blauwe vlaggen vanwege de achterblijvers. Wellicht komt dit ook doordat het zo'n kort circuit is met rondjes van slechts 1.10. Niettemin is het wel iets om te bekijken in de evaluatie.

Ik ging sneller / unlappen
Wat mij nog even bezig houdt is de opmerking van OCO waarin hij stelt dat hij sneller is en het recht heeft zich te unlappen. Dat kan ik mij helemaal voorstellen, maar dat doe je naar mijn idee niet in deze bochtencombinatie waar je net in de eerste bocht bent ingehaald.

Als je kijkt hoe RIC op BOT voorbij ging in deze bochtencombinatie ging BOT ook gewoon opzij (of hield in). Wat OCO deed was respectloos richting de raceleider.

Houding van FIA
Wat mij verbaasd is dat FIA het zover heeft laten komen dat na afloop VER naar OCO kon lopen. Op de boardradio heeft VER al aangegeven dat hij OCO niet moet tegenkomen, maar toch ziet hij hem in de blueroom staan. Niemand van FIA of RBR houdt hem tegen. Dat is naar mijn idee een teken van onkunde of het is de dubbele moraal van FIA waar al eerder over wordt gesproken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:57:

Houding van FIA
Wat mij verbaasd is dat FIA het zover heeft laten komen dat na afloop VER naar OCO kon lopen. Op de boardradio heeft VER al aangegeven dat hij OCO niet moet tegenkomen, maar toch ziet hij hem in de blueroom staan. Niemand van FIA of RBR houdt hem tegen. Dat is naar mijn idee een teken van onkunde of het is de dubbele moraal van FIA waar al eerder over wordt gesproken.
Omdat het kijkcijfers genereert. Max maakt de F1 op dit moment populair(der).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 15-09 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

JB schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:02:
[...]

Omdat het kijkcijfers genereert. Max maakt de F1 op dit moment populair(der).
Dit dus, want op Facebook en Insta zijn de filmpjes van Max en Ocon al minsten 3 keer voorbij gekomen, dus FOM/F1 melkt het helemaal uit.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
NIemand heeft het nog genoemd volgens mij, maar ik vond dat Ricciardo ook een super nette race heeft gereden. Presteerde optimaal na zijn grid penalty en heeft het maximale eruit gehaald. Ik denk wanneer hij een paar rondjes eerder langs Bottas was geweest, dat ie Raikkonen ook had gepakt.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
Curva schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:11:
NIemand heeft het nog genoemd volgens mij, maar ik vond dat Ricciardo ook een super nette race heeft gereden. Presteerde optimaal na zijn grid penalty en heeft het maximale eruit gehaald. Ik denk wanneer hij een paar rondjes eerder langs Bottas was geweest, dat ie Raikkonen ook had gepakt.
Ik vond wel dat Ricciardo veel moeite had met mensen inhalen. Normaal is het P20 naar P5/6, en nu was het P11 naar P4. Ondanks dat hij mooi gereden heeft, was het niet spectaculair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
+ Ocon Ver van de baan gereden (Spektakel)
+ HAM gewoon winnen
+ Gi-ga-gantisch leuke race
+ Pussyfight bij het wegen (Dat iedereen hier over valt is echt te hilarisch, is toch prachtig dit!)
+ RAI bij podium, RAI bij Race

- Ocon Ver van de baan gereden (Ik vind dat Ocon zijn linker teelbal moet inleveren)

Enige die tegenviel was VET, maar die had blijkbaar een kapotte auto (denk zelf dat ie helemaal geen zin meer heeft om op het podium te staan, en terecht).

Echt een gave race gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 23:51
Het eindresultaat van Ricciardo was prima idd, maar dat kwam meer door het tegenvallende tempo van Vettel/Bottas dan door het hoge tempo van Ricciardo.

Ricciardo had na de eerste ronde slechts één plek gewonnen en pakte in de eerste bocht van de tweede ronde nog een plek. Als je helemaal achteraan start is het natuurlijk makkelijker om in de eerste ronde veel plekken goed te maken, de opmars van Ricciardo was idd mooi maar vond ik niet spectaculair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Curva schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:11:
Eindelijk weer eens een race zonder grote problemen voor hem. Had hem het podium ook zeker wel gegund. Kwam net dat beetje extra te kort om het verschil te kunnen maken aan het einde van het rechte stuk. Want besef wel, de Ferrari's en Mercedessen werden gewoon in droge condities ingehaald door de Red Bull. De iets hogere temperatuur op de zondag deed erg veel, dat was wel duidelijk. En met een Mercedes die misschien wel het minst met de banden omgaat van het hele veld was een 1-2 hier gewoon mogelijk geweest op snelheid. Heel knap.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iemand naar de Duitse TV gekeken? Las onderstaande op een andere site...
Freddy.R +171511-11-2018 21:28
Ben ik na vandaag nog niet zo zeker van , zelfs in Duitsland op TV spreken ze hier schande van en op dat moment zit er daar een hele grote meneer van Mercedes aan tafel die ook heel erg kritisch was met zijn woorden over Ocon.

Frank Uilhoorn +5 11-11-2018 21:45
Wie van Mercedes was dat dan?? 🤔🤔

Freddy.R +1715 12-11-2018 08:44
De voormalige teambaas van Mercedes Haub.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
Jackson6 schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:47:
[...]

Jij snapt geloof ik niks van emotie in de sport. Max is verdomme het hele jaar met een aantoonbaar slechtere auto die ook nog eens regelmatig uitvalt aan het strijden tegen de Mercedessen en de Ferrari's. Hij heeft ze gister eindelijk allemaal op skill ingehaald en dan word je door één of andere pipo van de baan gebeukt. Dan ga jij zeker even handjes schudden.. kap toch man.
En een beetje duwen is ook weer niet zo heel erg.

We zijn hier in NL echt te soft soms wmb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
warp schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:23:
Iemand naar de Duitse TV gekeken? Las onderstaande op een andere site...

[...]
De Duits TV was wel smullen, want Hemlut Marko kwam ook langs in een interview waar hij Mercedes gewoon beschuldigde van opzettelijk Ocon laten crashen in Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:54
Woudloper schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:57:
Houding van FIA
De FIA is daar ook helemaal niet verantwoordelijk voor. Men moet ervoor zorgen dat de Teams en rijders zich aan de regelgeving houden. Ze hoeven geen politieagent te spelen wanneer rijders elkaar opzoeken en de confrontatie aan gaan. De straffen worden wel later opgelegd, zoals ook gebeurt is.

Wat ik mij afvraag is wat er gebeurd was als dit om Hamilton of Vettel was en wanneer het nog om het kampioenschap was gegaan. Men meet jammer genoeg altijd met twee maten bij de FIA.

Uiteindelijk is er niets gebeurd, alleen wat gedrukt. Waar praten we uiteindelijk over, je ziet Verstappen duidelijk uit zichzelf weglopen. Terwijl Ocon tijdens interviews aangeeft dat ze hem tegen moesten houden anders had hij hem geslagen. :? Veel mensen reageren op social media dat Max een slecht rolmodel is, maar ik heb liever een kind die voor zichzelf opkomt dan iemand die continue liegt over zijn acties zoals Ocon. (zo ben mijn ei ook kwijt :P )

De organisatie (Formule 1) laat dit gebeuren omdat het gratis publiciteit is voor de Formule 1. Het is bijna wereldnieuws en waarschijnlijk ook nog een gebeurtenis die de geschiedenisboeken in gaat als een van de meest knullig acties ooit. Ocon mag blij zijn dat hij een contract heeft bij Mercedes, want anders was dit waarschijnlijk het laatste seizoen dat we Ocon zien racen in de formule 1.

De race was naast Verstappen toch interessant. Weer zaten de top 5 rijders erg dicht bij elkaar. Verstappen was zeker een seconde of 9 weggereden wanneer hij niet door Ocon van de baan was gereden. Red Bul had veruit de beste strategie, en erg knap dat beide rijders zo lang door konden rijden op de Super Soft banden met goed tijden.
Naast Ferrari viel Mercedes mij ook erg tegen. Beide hadden geen goede strategie en Bottas moest weer de persoon zijn die de rest op moest houden voor Hamilton. Ik hoop dat we volgend seizoen net zo beginnen als we dit seizoen eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ThomasG schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:17:
[...]
Ik vond wel dat Ricciardo veel moeite had met mensen inhalen. Normaal is het P20 naar P5/6, en nu was het P11 naar P4. Ondanks dat hij mooi gereden heeft, was het niet spectaculair.
Maar de auto's die normaal gesproken op P12-P20 rijden moet hij ook met 2 vingers in zijn neus in kunnen halen. In die zin is een inhaalrace vanaf P20 niet heel veel anders. Ja, hij moet er meer inhalen, maar hoeft daar niet extra moeite voor te doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Verstappen haalde Ocon niet in, Ocon haalde Verstappen in.

Ben het met je eens ben dat Verstappen slimmer had moeten handelen en ruimte had moeten geven aan de overduidelijk zeer agressieve Ocon. Die had hem er direct weer voorbij moeten laten en had dan waarschijnlijk ook nog wel 5s aan z'n broek gekregen.
Lekker Ventje schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:56:
[...]

Zou kunnen dat je gelijk hebt.

Een sporter moet zich kunnen beheersen maar een duw is niet het einde van de wereld. Het wordt veel te groot gemaakt.
En de FIA/FOM smult hier stiekem van. Reken maar dat die beelden (zowel de crash als het duwen) prominent in de officiële seizoenssamenvatting komen.

[ Voor 16% gewijzigd door alexbl69 op 12-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
<<dubbel>>

[ Voor 97% gewijzigd door alexbl69 op 12-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:16
Ik lees dat Verstappen ruimte had moeten laten voor Ocon. Die ruimte heeft hij gehad in en na bocht 1. Nog voor bocht 2 had het Ocon duidelijk moeten zijn, dat Verstappen hem niet voorbij ging laten.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de intervals tussen VER en OCO in de voorgaande ronden. Ik kan me niet voorstellen dat OCO zoveel sneller was, dat hij VER niet in de weg zou rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.