Een woord: Mercedes. Als Hamilton in een andere auto had gereden had hij met zijn huidige rijstijl geen WDC geworden. Er zit een groot verschil met hoe hij reed in z'n McLaren tijd en nu.Ankona schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
HAM rijdt ook best defensief. Nooit bij een incident betrokken en wint toch nog regelmatig.
In mijn ogen geef je als voorbeeld dat je voor jezelf op moet komen als dat nodig is, en dat je daarbij niet (!) over de scheef gaat en na korte tijd wegloopt.eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
Ik hoop wel dat VER een strafje krijgt. Dat duwen van andere coureur is geen normaal gedrag. Zat ook met verbazing te kijken naar al die mannen in de studio die dat goedpraten. Wat een voorbeeld geven we de jeugd zo zeg!
Ik denk dat het sarcasme je een beetje ontgaan is.ricardo246 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:56:
Niet zoals VER in de pers con (er is niets gebeurd).
Die jongen weet wel hoe de wereld werkt hoor en dat het bwvs. al online zou staan voor de eerste douw uitgedeeld werd.
Het is een (imo) heel volwassen manier om ermee om te gaan, uit soort van zelfbescherming. Als hij wel 'los' zou gaan kon zijn hele deel van de persco wel preventief ge-mute worden.
Snap niet dat de Mercedes link erbij wordt gehaald, voor Mercedes stond er eigenlijk niets meer op het spel, het teamkampioenschap kon ze al bijna niet meer ontgaan.Exocet schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:13:
Marko legt in even de Mercedes link:
https://www.facebook.com/...5/posts/2076044379375232/
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
AARGH 
Ik heb de race net vertraagd gezien. Wat een fijne race, tot "het moment". Daarna heb ik maar doorgespoeld, had er geen zin meer in
Toch een fenomenale prestatie van VER.
Ik heb de race net vertraagd gezien. Wat een fijne race, tot "het moment". Daarna heb ik maar doorgespoeld, had er geen zin meer in
Zal een reprimande worden denk ik.eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
Ik hoop wel dat VER een strafje krijgt. Dat duwen van andere coureur is geen normaal gedrag. Zat ook met verbazing te kijken naar al die mannen in de studio die dat goedpraten. Wat een voorbeeld geven we de jeugd zo zeg!
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Aan de andere kant: het zijn wel de groten in de sport die door het lint gaan: Schumacher, Vettel, Senna, etc.Wouter36 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:13:
Slecht van het RB team dat er niet direct iemand naar Max is gestuurd imo. Dit was te verwachten natuurlijk. Maar ook te voorkomen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Behalve de motorische verandering voor Red Bull volgend jaar staan er ook voor iedereen een behoorlijk aerodynamische verandering te wachten. Moet nog maar blijken of dat echt in het voordeel van Red Bull gaat uitpakken. De tijd zal het uitwijzen.
Wat wel interessant klinkt is dat de autos dichter bij elkaar kunnen rijden.
Wat Ocon deed was ook geen normaal gedrag in mijn ogen. Ik vind het prima wat Max deed, beetje passie kan deze sport wel gebruiken. Anders kunnen we net zo goed 20x Bottas in de autos zetten. Uiteindelijk is er helemaal niets gebeurd.eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
Dat gaat tegen vallen. Ze (o.a. RRB) hebben de 2019 autos in de simulator getest, en daar kwam uit dat de verschillen met dit jaar marginaal zijn als ze een goede aero auto bouwen. Het idee voor 2019 was leuk, maar in de praktijk gaat het niet werken.talkatoo schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:19:
Behalve de motorische verandering voor Red Bull volgend jaar staan er ook voor iedereen een behoorlijk aerodynamische verandering te wachten. Moet nog maar blijken of dat echt in het voordeel van Red Bull gaat uitpakken. De tijd zal het uitwijzen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 'levels' downforce alweer zijn bereikt naar huidige maatstaven. Oftewel, gaat weinig effect hebben / niet het gewenste effect.talkatoo schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:19:
Die engineers maken er wel wat van
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Het grote nadeel van de nieuwe aero-regels lijkt me vooral in het voordeel van de teams met de sterkste motoren.talkatoo schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:19:

Heb twee zoons, 1 kan totaal niet tegen zijn verlies en doet alles om te winnen, de andere vind het wel prima en als ie verliest, jammer maar helaas.
Één keer raden wie het meeste succes in sport heeft 😁
Zeg niet dat het ene beter is, maar er is wel degelijk een verband.
Één keer raden wie het meeste succes in sport heeft 😁
Zeg niet dat het ene beter is, maar er is wel degelijk een verband.
Voor jezelf opkomen door te gaan duwenP.O. Box schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:17:
In mijn ogen geef je als voorbeeld dat je voor jezelf op moet komen als dat nodig is, en dat je daarbij niet (!) over de scheef gaat en na korte tijd wegloopt.
Dit ís al over de schreef.
Wel handig om te weten dat ze volgend jaar een TR kunnen gebruiken om Hamilton eraf te rammen met als gevolg een 10 sec S&G. Is serieus het overwegen waard zo als dit de straffen zijn voor zulk gedrag.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Even een interessante vraag : Helmut Marko geeft aan dat Max 50 punten downforce verloor door een vernielde vloer. Dat lijkt veel te zijn als er maar 500 punten downforce op zouden zitten. Als het er 10.000 zijn valt het relatief nog wel mee.
Wie weet hoeveel punten downforce er normaal op zitten?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zoo tof! Ik heb het geluk dat ik nog een beetje kan horen, en derhalve nog veel meekrijg. Helaas mis ik zo nu en dan toch wel iets. Vooral als bijv. Olaf (?) door de Onboards heen ga praten. Ja dan mis ik allesSpotmatic schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:07:
Voor wie het interesseert in al deze hectiek: mijn schrijftolk aan het werk...
[Afbeelding]
In het interview met Ziggo zegt Ocon dat hij na z'n pitstop vlak achter Max de baan op kwam en hij sneller was omdat hij de super soft band eronder had.Gynnad schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:50:
Ongelukkig incident en daarom ben ik het in deze ook wel eens met Lewis, Verstappen had hem er of gewoon langs moeten laten of veel meer ruimte moeten geven. Waarom zou je zoveel risico nemen met een achterblijver? Zou overigens graag beelden zien van de laatste 2 rondes voor het incident, was Ocon echt zoveel sneller en heeft hij miss wel meerdere pogingen gedaan?
Het was dus niet echt een geval met blauwe vlaggen, maar een (domme) poging van Ocon om zichzelf te unlappen nadat hij op 't rechte stuk DRS had bij Max.
Ik denk dat je hem hiermee tekort doet. Hamilton hoeft het ook niet te laten zien. Hij heeft te weinig serieuze concurrentie. Zet Hamilton in de RB en je ziet ook een hele ander Hamilton.ThomasG schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:17:
[...]
Een woord: Mercedes. Als Hamilton in een andere auto had gereden had hij met zijn huidige rijstijl geen WDC geworden. Er zit een groot verschil met hoe hij reed in z'n McLaren tijd en nu.
Die reactie ernaast ook.Exocet schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:13:
Marko legt in even de Mercedes link:
https://www.facebook.com/...5/posts/2076044379375232/
Hungarian commentator after the end: "Ocon has won his first race for Mercedes."
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
De topteams spreken eigenlijk allang de verwachting uit dat er weinig tot geen verlies van downforce op zal treden. Ik denk ook niet dat het echt dramatisch zal zijn. Dramatischer zal denk ik zijn als Honda echt vermogen gaat leveren. Maar dit hoort in het algemene F1 topic.Bart-Willem schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:21:
[...]
Het grote nadeel van de nieuwe aero-regels lijkt me vooral in het voordeel van de teams met de sterkste motoren.Aan de andere kant: als het grootste verschil enkel de voorvleugel is, dan kan Newey vast wel andere leuke dingen verzinnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
een "punt" is meestal 0,01%. Dus een half % downforce kwijt.asing schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:22:
Even een interessante vraag : Helmut Marko geeft aan dat Max 50 punten downforce verloor door een vernielde vloer. Dat lijkt veel te zijn als er maar 500 punten downforce op zouden zitten. Als het er 10.000 zijn valt het relatief nog wel mee.
zo werkt het niet he. remember crashgate?Phusebox schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:22:
Wel handig om te weten dat ze volgend jaar een TR kunnen gebruiken om Hamilton eraf te rammen met als gevolg een 10 sec S&G. Is serieus het overwegen waard zo als dit de straffen zijn voor zulk gedrag.
Wikipedia: Renault Formula One crash controversy
Ik zou het doen!
Mercedes die dus nu al kampioen kan worden, Hamilton die eindelijk eens een race na het behalen van het kampioenschap kan winnen, de racewinst op zichzelf en dat allemaal met het "opofferen" van een auto die al 2 ronden achterligt en puntloos eindigd. Ook zonder dit akkefietje. Alleen maar winst voor Mercedes, dus ik snap die link wel.Gynnad schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:18:
[...]
Snap niet dat de Mercedes link erbij wordt gehaald, voor Mercedes stond er eigenlijk niets meer op het spel, het teamkampioenschap kon ze al bijna niet meer ontgaan.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Beetje een drogredenering, maar kijk eens naar de o-zo populaire sport voetbal. Daar is een duwtje praktisch elke wedstrijd wel terug te vinden. En dan bedoel ik het niet in de vorm van een schouderduw tijdens het spel.eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
Een duw is onnodig, die grimas en die houding van Ocon ook.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Uiteraard weet ik dat nog. Maar Ocon had gewoon nooit deze race af mogen maken. Met een zwaardere straf en mogelijke van had Verstappen wellicht ook minder een gevoel van onrecht gehad.rammes schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:24:
[...]
zo werkt het niet he. remember crashgate?
Wikipedia: Renault Formula One crash controversy
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Laten we nou aub niet doen alsof deze gasten een potje aan het schaken zijn.. de adrenaline giert door je lijf en je zit midden in the heat of the moment. Denk aan Senna (gewandeld maar appartement Monaco), Vettel (Rijdt Ham aan in Baku vorig jaar) en kennen we Schumi nog?
YouTube: Schumacher vs Coulthard Spa 1998
Het is dat er mensen tussen stonden, anders had Coulthard een poffer gehad denk ik.
Een beetje duwen en trekken na zoiets? Valt alles mee.
YouTube: Schumacher vs Coulthard Spa 1998
Het is dat er mensen tussen stonden, anders had Coulthard een poffer gehad denk ik.
Een beetje duwen en trekken na zoiets? Valt alles mee.
Eindelijk de beelden van de fameuze duw gevonden
Valt me nog alles mee.
Nee een fout maken en wanneer je eigenlijk je excuses zou moeten aanbieden een beetje bangetjes naar de grond kijken en wat mompelen. Ja dan krijg je een duw. Verontschuldig je als een man, niet als een pussy. Vervolgens gaat hij ook nog een beetje er bij lachen. Nee dit is echt verschrikkelijk om onze kinderen te laten zien. Ze kennen dit soort situaties nog beter van het schoolplein bijvoorbeeld dan dat jij die nog kent. Man man man....eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
Ik had allang die helm naar z'n kop geslingerdRoD schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:26:
Eindelijk de beelden van de fameuze duw gevondenValt me nog alles mee.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Horner liet wel doorschemeren hoe het team erin stond (zei dat hij verbaast was dat dit 'alles' was wat Max betreft).hoevenpe schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:18:
[...]
Aan de andere kant: het zijn wel de groten in de sport die door het lint gaan: Schumacher, Vettel, Senna, etc.
Je zou er met wat fantasie een 'toestemming' in kunnen lezen.
Verder totaal mee eens. Zo blij dat het geen robo-sport is en dat dit soort dingen erbij horen.
Goed of niet, laten we het niet opblazen. Het is niet alsof hij hem half-dood sloeg ofzo. Geen amerikaanse toestanden aub.

Daarvoor zal hij (terecht) gestraft worden maar Brazilië 2018 zal altijd 'die had van mij moeten zijn' voor hem blijven.
Dankzij OCO die totaal onverwacht een totaal verloren strijd aan 'dacht' te kunnen gaan..
Enige wat je Max hier kunt verwijten is dat hij zich te vroeg 'safe' waande.
Maar wees eerlijk: welke rijder in zijn positie zou dat wel verwachten van iemand die 2 ronden achter ligt en vrijwel niets te winnen heeft?
Die moet je vasthouden, zodat je ermee kunt blijven slaan.😎SinergyX schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:26:
[...]
Ik had allang die helm naar z'n kop geslingerdMaar ik rij ook geen F1
Testing, one, two ...
Nee joh, dat is echt onzin en te veel door een oranje bril gezien. Al was Lewis tweede geworden dan was het teamkampioenschap nog steeds behaald. Tuurlijk de overwinning is mooi nu, maar het doel van het weekend was het kampioenschap en daarvoor was de winst niet noodzakelijk.arbraxas schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:25:
[...]
Mercedes die dus nu al kampioen kan worden, Hamilton die eindelijk eens een race na het behalen van het kampioenschap een race kan winnen, de racewinst op zichzelf en dat allemaal met het "opofferen" van een auto die al 2 ronden achterligt en puntloos eindigd. Ook zonder dit akkefietje. Alleen maar winst voor Mercedes, dus ik snap die link wel.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat Max een tempramentje heeft.... das mooi man, alleen maar goed voor de sport.
Bedoel, we kunnen ze ook aan een ketting achter elkaar aan laten rijden, Bottas zou dat overigens prima vinden.
Ik snap het vingertje richting Max niet zo goed, de sport heeft dit soort emoties nodig, als het nu Senna was, of Schumacher die weer eens iets deed wat niet mocht. Zonder dit soort mensen is het een optocht...
In topsport zoek je de grensen op, af en toe een beetje over de grens heen.... Fluiten ze je terug, dan moet je op de blaren zitten. Maar nogmaals, dit soort emoties maakt het allemaal leuk. de FOM/LG zijn dol blij met Max, natuurlijk hij is nog geen meervouwdig wereldkapioen, maar als jongeling houd hij zich maar mooi staande....
Bedoel..... Hij speelt met grote jongens, Kimi, Vettel, Hamilton.... Allemaal wereldkampioen.... Max legt ze het vuur aan de schenen.... Mooi toch...
Bedoel, we kunnen ze ook aan een ketting achter elkaar aan laten rijden, Bottas zou dat overigens prima vinden.
Ik snap het vingertje richting Max niet zo goed, de sport heeft dit soort emoties nodig, als het nu Senna was, of Schumacher die weer eens iets deed wat niet mocht. Zonder dit soort mensen is het een optocht...
In topsport zoek je de grensen op, af en toe een beetje over de grens heen.... Fluiten ze je terug, dan moet je op de blaren zitten. Maar nogmaals, dit soort emoties maakt het allemaal leuk. de FOM/LG zijn dol blij met Max, natuurlijk hij is nog geen meervouwdig wereldkapioen, maar als jongeling houd hij zich maar mooi staande....
Bedoel..... Hij speelt met grote jongens, Kimi, Vettel, Hamilton.... Allemaal wereldkampioen.... Max legt ze het vuur aan de schenen.... Mooi toch...
Cogitationis poenam nemo patitur
Volgens mij is op DSQ na een 10 S&G de zwaarste straf die gegeven kan worden tijdens de race.Phusebox schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:22:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Maar mogen toch nog even bij de stewards op de koffie zo te lezen.RoD schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:26:
Eindelijk de beelden van de fameuze duw gevondenValt me nog alles mee.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat hebben we de vorige race toch al uitgelegd.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:01:
Even iets anders. Weer geen Toro Rosso in de punten. In racetrim moet Honda echt nog inleveren op Renault. Jammer.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mag ook hopen op een aantal penalty points , en een cursus blauwe vlaggen en hoe gedrag ik me als ik kansloos in de rondte rij.Jasphur schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:28:
[...]
Volgens mij is op DSQ na een 10 S&G de zwaarste straf die gegeven kan worden tijdens de race.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max loopt weg van het podium.
https://streamable.com/8jpor
Max spin en een zeer terechte middelvinger naar Ocon die hem enkele seconden lijkt te kosten...
https://streamable.com/zvvit
Max spin en een zeer terechte middelvinger naar Ocon die hem enkele seconden lijkt te kosten...
https://streamable.com/zvvit
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nope. Ik zeg dat over geen enkele race.pinda powerrr schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:58:
[...]
Was jij het die geen zin in de race had, "omdat het toch een saaie optocht wordt" ???
Haha. Giedo. Gast.
Ik snap niet waarom BOT defensief is en ik vind dat het er ook niet echt toe doet. Het punt is: Max had ook heel misschien zelf iets meer zijn best kunnen doen om deze botsing te voorkomen (nogmaals, ook al is het 100% OCO zijn fout), gewoon omdat hij op zo'n belangrijke posities rijdt. Je kunt wel rekenen op je eigen kunnen, maar je moet ook kunnen rekenen op de onkunde van anderen.mobby1971 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:09:
[...]
Een autocoureur die defensief rijd heet Botas.
Ach, morgen heeft iedereen er een nachtje over geslapen en zijn ze weer wat realistischer. En het ging nu over een overwinning, dan reageer je sowieso wat feller.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
FTFYhansvk schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:29:
[...]
Dat hebben we de vorige raceS toch al uitgelegd.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ik denk dat als we alles maar vormen naar dat het een goed voorbeeld voor de jeugd is, dat alles erg saai en zoutloos wordt.eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Snap ik opzich wel, even met het vingertje wijzen. Maar een straf zou belachelijk zijn.loekf2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:29:
[...]
Maar mogen toch nog even bij de stewards op de koffie zo te lezen.
Idealiter zodat Max de tranen van Ocon kan zien als ze Ocons licentie intrekken. Ik vermoed echter een reprimande voor Verstappen.loekf2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:29:
[...]
Maar mogen toch nog even bij de stewards op de koffie zo te lezen.
En natuurlijk Koning Kimmi! Heerlijke vent met zijn 39 jaren. Blij dat hij niet verdwijnt volgend seizoen.
Wat een baas, na de beker hem gewoon peren.DaniëlWW2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:30:
Max loopt weg van het podium.
[Embed: title]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Scherpere beelden (dan ik in ieder geval tot nog toe heb gezien) van het duwmoment:
https://twitter.com/F1/status/1061716317231665153
We gaan het zien, morgen zit Max namelijk in de studio van Peptalk.Lekker Ventje schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:30:
Ach, morgen heeft iedereen er een nachtje over geslapen en zijn ze weer wat realistischer. En het ging nu over een overwinning, dan reageer je sowieso wat feller.
Wel met de fles uiteraardloekf2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:32:
[...]
Wat een baas, na de beker hem gewoon peren.
Ik verwacht dat hij hem dan nog steeds publiekelijk voor idioot uitmaakt.DJTimo schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:33:
[...]
We gaan het zien, morgen zit Max namelijk in de studio van Peptalk.
[ Voor 40% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-11-2018 21:34 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Joh, dat is toch iedere keer zo als er iets gebeurt wat niet politiek correct is? Dan staan de keyboardhelden in de rij om te roepen hoe het een schande is dat... Het is zo makkelijk om van achter je scherm te oordelen over de acties van iemand die net anderhalf uur de race van z'n leven heeft gereden en er door een domme, onnodige fout van een achterblijver afgekegeld wordt. Het is zo makkelijk om dan te roepen dat je gewoon rustig moet blijven, omdat je nooit in zo'n situatie zult komen.Bullet NL schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:28:
En wat is er nu precies gebeurd? Max heeft 2-3x een duw gegeven (Ocon duwde overigens terug, dus zocht ook de confrontatie op). Vervolgens probeert Ocon hem nog wat te provoceren door te lachen (wie weet wat hij gezegd heeft?). En uiteindelijk loopt Max weg en blijft Ocon achter. Lekker. Boeiend. We hebben al veel erger gezien in de F1, het zijn gewoon 20 egootjes die als ze net uit de auto stappen de adrenaline nog niet genoeg kwijt zijn. Alleen het team had hem hier misschien beter kunnen tegenhouden, even toespreken, wijzen op het feit dat alles wat hij doet op camera vastgelegd wordt en mogelijk tot reprimandes van de FIA leidt... Je zag dat VER in de persco al redelijk bedaard was en rustig in eigen woorden uitlegde wat er gebeurd was.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
VAN heeft er twee punten bij gekregen. En niet op het WDC lijstje
Verwijderd
Grappig hoe mensen het gedrag van max als “wat een baas” omschrijven terwijl als Lewis zich gedraagd als een klein kind brand iedereen los.
Ik hoop het niet, dat zou dom en triest zijn voor een klein zetje imho. Kom op zeg. Worden er eindelijk weer eens wat terechte emoties getoond ipv dat feelgood gedoe steeds en dan meteen met straffen dreigen voor iets super onbenulligs? Dat zijn precies de onzinnige betuttel dingetjes die een sport de nek om kunnen draaien. Had hij hem nou een stoot op z’n neus gegeven: akkoord. Maar zo’n duwtje...? Als dat al te ver gaat: what’s next? Straffen voor wheel-bangen?eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 11-11-2018 21:35 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Just seen @Max33Verstappen and @OconEsteban shaking hands in the paddock.
— Martin Brundle (@MBrundleF1) 11 november 2018
Alles komt goed
Denk dat die allebei wel weten dat dat even voor de camera moet, hoe ongemeend ook
Ik zie toch steeds meer sporten escaleren - en dan na de spelers de toeschouwers/hooligans. Dus nee, de race is op het circuit en als de heren buiten de baan moeten en willen duwen gaan ze maar freefighten. F1 is (of was) een heren sport (waar ook vrouwen welkom zijn) maar dit soort fysieke emoties zijn m.i. deze sport onwaardig. Net zoals het gejoel van het publiek zo nu en dan (reden dat ik vaak alleen de race bekijk en niet meer dan dat).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ocon heeft nu vast een heel pijnlijk handje
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Zoals eigenlijk verwacht. Als je net vol adrenaline uit die auto stapt VS als je tijd hebt gehad om een beetje tot rust te komen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Deze reactie 😁Melkunie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:33:
Scherpere beelden (dan ik in ieder geval tot nog toe heb gezien) van het duwmoment:
[Twitter: https://twitter.com/WeatherManDan97/status/1061716472987353088?s=19]
Je vraagt hem feitelijk precies te doen wat een rijder als Bottas altijd doet. En daarom heeft die nog 0x een overwinning geboekt dit seizoen.Runner15 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:30:
[...]
[...]
Ik snap niet waarom BOT defensief is en ik vind dat het er ook niet echt toe doet. Het punt is: Max had ook heel misschien zelf iets meer zijn best kunnen doen om deze botsing te voorkomen (nogmaals, ook al is het 100% OCO zijn fout), gewoon omdat hij op zo'n belangrijke posities rijdt. Je kunt wel rekenen op je eigen kunnen, maar je moet ook kunnen rekenen op de onkunde van anderen.
Het is de rijstijl die hem naar p1 brengt. Je kan niet zeggen dat hij dan ff rustig aan moet doen. Als ie dat zou doen, dan zou hij niet op p1 liggen.
Dat heeft er mee te maken dat je emoties en situaties los van elkaar moet zien...Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:34:
Grappig hoe mensen het gedrag van max als “wat een baas” omschrijven terwijl als Lewis zich gedraagd als een klein kind brand iedereen los.
Wanneer Lewis als een hond zijn auto klopjes gaat geven ben je alleen maar met marketing bezig.
Wanneer Max uit zijn diepste emotie reageert en iemand zijn ballen door z'n strot omhoog wil trekken, ja.... das puur.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Waarschijnlijk meer een moetje dan een vrijwillige, zou mij niks verbazen als de stewards dit als straf hebben gegeven.
Just seen @Max33Verstappen and @OconEsteban shaking hands in the paddock.
— Martin Brundle (@MBrundleF1) 11 november 2018
Oeps, te laat 🙄
[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 11-11-2018 21:39 ]
Vind je? Want de Mercedessen gingen niet lekker. Als HAM toch nog naar binnen had gemoeten net zoals BOT dan was het een heel ander rekensommetje geworden.Gynnad schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:28:
[...]
Nee joh, dat is echt onzin en te veel door een oranje bril gezien. Al was Lewis tweede geworden dan was het teamkampioenschap nog steeds behaald. Tuurlijk de overwinning is mooi nu, maar het doel van het weekend was het kampioenschap en daarvoor was de winst niet noodzakelijk.
En zowel Mercedes als Force India hadden helemaal niets te verliezen. Ook het feit dat HAM OCO staat te verdedigen verbaasde mij. Als OCO (was nooit gebeurd want merc motoren) dat bij hem had gedaan was de stoom ook bij hem uit de oren gekomen. Lewis mag dan wel een mooi showtje hebben gegeven met een mooi schouderklopje voor zijn auto, hij weet dondersbest dat dit hem is gegeven door Ocon.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Geruchten zijn dat Verstappen eerst over z'n eigen hand heeft gezeken en daarna Ocon de handen geschud heeft.KillerBee schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:36:
[...]
Ocon heeft nu vast een heel pijnlijk handje![]()
Wat zegt Max daar ... Told you, I'm ????
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Is voor mij het meest interessante deel na de race!P.O. Box schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:12:
Waarom is er bij dat winnaarshokje trouwens nooit fatsoenlijk geluid? Altijd ontzettend veel omgevingsgeluid, terwijl een beetje simpele microfoon in die ruimte alleen al alles prima zou moeten kunnen registreren. Vind dat echt irritant, want dat soort momenten zijn veel interessanter dan de obligate interviewtjes en persconferenties die je meestal krijgt.
Wat Max doet is gewoon pure passie. Hij reed een ijzersterke race, had P1 zo goed als in de pocket en dan verlies je die positie door een ronduit onbegrijpelijke actie van een achterblijver. Ik snap héél goed dat ie enorm over de zeik was. Dat is een samenkomst van adrenaline, spanning, emotie en 'het moment'.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:34:
Nu zou ik hem geen 'baas' willen noemen maar wat hij heeft laten zien vanavond na de race is wat hem een sportman pur sang maakt. Hij wil winnen, punt. Als hij die winst verliest door de actie van een ander dan wordt ie boos. Diezelfde passie zie je maar bij heel weinig coureurs, en toevallig waren het meestal de coureurs die later in de boeken gingen als de grootheden van de sport.
Lewis kan gewoon wat zeurderig zijn als het niet gaat zoals hij wil. Ook zijn goed recht maar beiden uiten hun passie, emotie en frustratie op heel andere manieren.
LOL, F1 was een herensport? Kijk je sinds dit seizoen ofzo?franssie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:36:
Ik zie toch steeds meer sporten escaleren - en dan na de spelers de toeschouwers/hooligans. Dus nee, de race is op het circuit en als de heren buiten de baan moeten en willen duwen gaan ze maar freefighten. F1 is (of was) een heren sport (waar ook vrouwen welkom zijn) maar dit soort fysieke emoties zijn m.i. deze sport onwaardig. Net zoals het gejoel van het publiek zo nu en dan (reden dat ik vaak alleen de race bekijk en niet meer dan dat).
Wat zegt Max waar???asing schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:39:
Wat zegt Max daar ... Told you, I'm ????
[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 11-11-2018 21:40 ]
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Dit was een duwtje, meer niet. Zoals al eerder genoemd waren Schumacher en Senna daar ook niet vies van. Maakt dat het dan per definitie goed? Dat niet, maar het is niet iets van de laatste jaren. Over het algemeen vind ik F1 nog steeds erg netjes (beetje te soft misschien).franssie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:36:
Ik zit er nog eens even over na te denken... volgens mij heeft VER op de baan iedereen (die er toe doet) voorbij gereden, terwijl bij voorgaande overwinningen veel via pitstops ging of dat hij er al voor stond. Zo jammer dat hij deze bazenrace niet kan bekronen met een overwinning, terwijl hij met kop en schouders boven de rest uit stak.
Ik had liever gehad dat dit in Mexico was gebeurd dan hier. Zo zonde want nu ligt alleen de nadruk op het incident.
Ik had liever gehad dat dit in Mexico was gebeurd dan hier. Zo zonde want nu ligt alleen de nadruk op het incident.
Tuurlijk zit daar emotie achter maar denk je dat Max niet weet dat er camera's draaien?Bullet NL schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:38:
[...]
Dat heeft er mee te maken dat je emoties en situaties los van elkaar moet zien...
Wanneer Lewis als een hond zijn auto klopjes gaat geven ben je alleen maar met marketing bezig.
Wanneer Max uit zijn diepste emotie reageert en iemand zijn ballen door z'n strot omhoog wil trekken, ja.... das puur.....
Wat later aan de race begonnen, dus net pas klaar.
Wat een fantastische race van Red Bull, dat is toch een geweldige wagen. Zo lang op de banden,steeds tijd goed maken in sector 2, en niet te veel verliezen op de rechte stukken.
Jammer dat Ricciardo niet meer langs Kimi kwam.
Wat een fantastische race van Red Bull, dat is toch een geweldige wagen. Zo lang op de banden,steeds tijd goed maken in sector 2, en niet te veel verliezen op de rechte stukken.
Jammer dat Ricciardo niet meer langs Kimi kwam.
Flickr PSN ID= cheironnl
Penalty Points en cursusen heb je niet zoveel aan tijdens de race haha. Ik had het over straffen tijdens de race. Niet de gevolgen na de race van de gegeven straf.Exocet schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:30:
[...]
Mag ook hopen op een aantal penalty points , en een cursus blauwe vlaggen en hoe gedrag ik me als ik kansloos in de rondte rij.
En ik hoop dat ze alleen een foei dat mag je niet meer doen te horen krijgen. Dat politiek correcte gedoe van deze tijd moet maar eens afgelopen zijn. En dat de jeugd een voorbeeld nodig heeft? Daar hebben we ouders voor, dat noemen we opvoeding. Er zijn al meer dan genoeg tere zieltjes op de wereld. Wat er gebeurde wat niks meer dan wat duwen over en weer. Zo erg is dat nu ook weer niet.eamelink schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
[...]
Steeds meer? juist steeds minder, vroeger ging het er veel harder aan toe, tegenwoordig mag je als topsporter geen emotie meer tonen of de halve wereld valt over je heen.franssie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:36:
Het verbaasd me niks dat sommige aan de drugs raken om met hun gevoel overweg te kunnen.
Persoonlijk wil ik juist emotie zien, ze vechten hard voor hun plek, als ze dan na zo een incident hun schouders ophalen en lekker gaan feesten zou het erg raar zijn.
Race net uitgesteld gekeken. Stomme fout van Ocon. Maar ben het met Hamilton eens... dit had Verstappen kunnen vermijden.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Laat dit de laatste les zijn voor volgend seizoen
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Laat dit de laatste les zijn voor volgend seizoen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja ik ben dus benieuwd hoe dat komt. Is de Renault beter geworden? Is de auto beter geworden? Hebben mercedes en ferrari de motoren iets teruggedraaid (lijkt me stug ivm constructeurs)? Rijdt Max zoveel beter? Ook niet wss want ook RIC was snel.RoD schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:40:
Ik zit er nog eens even over na te denken... volgens mij heeft VER op de baan iedereen (die er toe doet) voorbij gereden, terwijl bij voorgaande overwinningen veel via pitstops ging of dat hij er al voor stond. Zo jammer dat hij deze bazenrace niet kan bekronen met een overwinning, terwijl hij met kop en schouders boven de rest uit stak.
Als het dat eerste is ben ik benieuwd of ze nu toch achter de oren krabben, al blijft de betrouwbaarheid van die Renault elke race weer eng.
Voor de mensen die zich afvroegen over hoe oa Marko hier over denkt:
https://www.ad.nl/dossier...s-hier-niet-was~a718d9d6/
Met humor ;p
https://www.ad.nl/dossier...s-hier-niet-was~a718d9d6/
Met humor ;p
Banden.WhatsappHack schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:43:
[...]
Ja ik ben dus benieuwd hoe dat komt. Is de Renault beter geworden? Is de auto beter geworden? Hebben mercedes en ferrari de motoren iets teruggedraaid (lijkt me stug ivm constructeurs)? Rijdt Max zoveel beter? Ook niet wss want ook RIC was snel.
Als het dat eerste is ben ik benieuwd of ze nu toch achter de oren krabben, al blijft de betrouwbaarheid van die Renault elke race weer eng.
| live and give like no one else |
Ja geniale zet ook om door te rijden tot de helft en daarna gewoon naar soft te gaan vanaf de supersoft terwijl de rest naar medium gingRoD schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:40:
Aan de sectortijden zag je gewoon overduidelijk hoe goed de RBR door de bochten heen ging, om vervolgens op de rechte stukken het te laten liggen vanwege het inferieure Renault blok.
Jammer dat de race niet nog een rondje of 10 langer duurde, dan had Max Lewis alsnog ingehaald ondanks zn aanvaring met Ocon... ongehoord hoe hard ie reed deze race.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Yup, een 3-2-1-1. Niemand kan ontkennen dat Max met een goede streak bezig is.Smultie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:43:
Bedenk me net; dit was bijna 2-op-een-rij!
[ Voor 0% gewijzigd door Spotmatic op 11-11-2018 21:46 . Reden: Stomme fouten ;) ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat beetje geduuw valt best wel mee overigens, bekijk dit eens :
Dankzij iemand als Max zit er tenminste weer wat pit in de F1. Niet dat slappe gedoe van de afgelopen jaren. Nu wordt er tenminste echt gevochten, is er echte emotie, zijn er echte aanvaringen en wordt er wiel aan wiel gereden. Je hebt maar één persoon nodig om de rest op scherp te zetten. Kijkende naar de reacties op de socials lijkt het erop dat de overgrote meerderheid het ook allesbehalve erg vindt dat Max z'n passie heeft getoond tijdens en na de race. Dit zijn momenten die je ook zag bij coureurs als Senna, Lauda en Schumacher en daarvoor geef ik héél veel pluspunten.
Ik zie nu best gebeuren dat Mateschitz nu even een paar miljoen extra overmaakt naar Toro Rosso zodat zij volgend jaar Hamilton eraf kunnen rijden!
Want kennelijk levert zoiets maar 10 sec stop & go op, en met Kvyat heeft Red Bull straks zijn eigen Ocon bij het zusterteam zitten.
Ik bedenk met dat het incident met ocon ook gemakkelijk nog slechter had kunnen uitpakken. Meer beschadigingen wat had kunnen leiden tot extra stop, lagere race pace tot zelfs een dnf. Bij racen horen ongelukjes, daarmee had Max dit keer pech, maar het geluk dat hij desondanks p2 kon pakken.
Knallen met die handel! zo is dat!SomerenV schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:48:
Dankzij iemand als Max zit er tenminste weer wat pit in de F1. Niet dat slappe gedoe van de afgelopen jaren. Nu wordt er tenminste echt gevochten, is er echte emotie, zijn er echte aanvaringen en wordt er wiel aan wiel gereden. Je hebt maar één persoon nodig om de rest op scherp te zetten. Kijkende naar de reacties op de socials lijkt het erop dat de overgrote meerderheid het ook allesbehalve erg vindt dat Max z'n passie heeft getoond tijdens en na de race. Dit zijn momenten die je ook zag bij coureurs als Senna, Lauda en Schumacher en daarvoor geef ik héél veel pluspunten.
Ik zou het doen!
Bottas blijft ondertussen de eerste plaatsen aan elkaar rijgen 😁
Winner for the 7️⃣th time this season - nice work, @ValtteriBottas 🚀 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/3k0kjXyfWZ
— Formula 1 (@F1) 11 november 2018
Wie was eigenlijk ook alweer DOTD geworden? Daar heb ik niks van meegekregen eerlijk gezegd...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat hoeft Mateschitz geen cent te kosten. Hij is al eigenaar van Toro Rosso.Bart-Willem schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:49:
Ik zie nu best gebeuren dat Mateschitz nu even een paar miljoen extra overmaakt naar Toro Rosso zodat zij volgend jaar Hamilton eraf kunnen rijden!Want kennelijk levert zoiets maar 10 sec stop & go op, en met Kvyat heeft Red Bull straks zijn eigen Ocon bij het zusterteam zitten.
![]()
max wie dacht je andersSpotmatic schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:50:
Wie was eigenlijk ook alweer DOTD geworden? Daar heb ik niks van meegekregen eerlijk gezegd...
Verwijderd
MaxSpotmatic schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:50:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1