Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Volgens mij zijn ze voor Alonso omdat hij de taal spreekt.Ari Gold schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:39:
Zouden ze daar fan zijn van Checo?
Ik hoorde vanmiddag al dat Gasly weer achteraan mag starten.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:40:
[...]
Hartley heeft ook nieuwe aero dingetjes en Gasly niet.
"When you grow up your heart dies"

PSN: xMaurice93
RBR is aan het sandbaggenMaurice079 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:42:
Kap nou eens met sandbaggen iedereen. Ik begin langzaamaan hoop te krijgen voor morgen![]()
Ja, je zou bijna denken dat Max zijn eerste pole kan pakken.Maurice079 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:42:
Kap nou eens met sandbaggen iedereen. Ik begin langzaamaan hoop te krijgen voor morgen![]()
Kvyat die nog moet zorgen dat Ferrari voor zijn toekomstige werkgever eindigtArnevdS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:35:
Bij Ferrari moet er vannacht nog even iemand de sim in denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door D-dark op 26-10-2018 21:46 ]
Daarom juist. Ik trek dit nietsjaool schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:44:
[...]
Ja, je zou bijna denken dat Max zijn eerste pole kan pakken.
PSN: xMaurice93
Ohnee Hij klaagt over de motor.. Dus toch nog een Renault
[ Voor 50% gewijzigd door Edd op 26-10-2018 21:46 ]
-
En ondanks de snelste tijd met marge klaagt hij over de Renault-PU
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, Mexico heeft de Mercedes en Ferrari gewoon generfd.Edd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:46:
Hebben ze er een Honda in gezet?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Sirotkin zijn Williams ontploft gewoon als hij een bocht snel probeert te nemen.Spotmatic schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:47:
Toch mooi dat verschil in het gebruiken van de baan. Je ziet Max goed gebruik maken van de binnenkant van de kerbs, zodat hij een hogere exitsnelheid in de bocht heeft. SIR zag ik dat niet eens doen...
Dat gaat volgens mij over de motor, die wat haperingen o.i.d heeft met schakelen enzo, denk ik.DJTimo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:48:
Ziet er goed uit, bij Max aan boord. Oogt een stuk rustiger dan de Ferrari's. Maar Max denkt er anders over.... "it's all over the place".
Verwijderd
Vettel alleen in Sector 1 sneller dan Verstappen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2018 21:51 ]

[ Voor 4% gewijzigd door Ari Gold op 26-10-2018 21:51 ]
Mja, in die auto moet je gewoon weg blijven van de zijkanten want die auto is niet secuur genoeg om op het randje te rijden. Dus als ie wel een keer zo over de kerbs gaat is dat per ongelukSpotmatic schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:47:
Toch mooi dat verschil in het gebruiken van de baan. Je ziet Max goed gebruik maken van de binnenkant van de kerbs, zodat hij een hogere exitsnelheid in de bocht heeft. SIR zag ik dat niet eens doen...
Doe mij ook zo'n glazen bolTito129 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:55:
Mocht Max pole pakken, stopt zijn Rbr tijdens de race mee. Mocht max uitvallen wint Ric!
Volgens Magnussen kijken andere coureurs stiekem altijd naar wat Max doet, zodat ze weten waar de limieten liggen. Edit: Toch wel jammer dat Max een van de weinige is die constant zoekt naar wat kan, net zoals hij een van de weinige is die in de regen naar grip zoekt.Spotmatic schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:47:
[ Voor 15% gewijzigd door ThomasG op 26-10-2018 21:59 ]
Afkloppen die handel! Op ongelakt hout, doen, nu!Jinx129 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:55:
Mocht Max pole pakken, stopt zijn Rbr tijdens de race mee. Mocht max uitvallen wint Ric!
Edit: Niet te geloven toch? De stand nu:
1. VER
2. RIC
3. SAI ????
4. VET
5. HUL ??
6. HAR ???????
7. HAM ????
8. RAI ????
9. BOT ????
Ja, allemaal verschillende banden en strategieën, maar dit zien we zeer zelden zo geshuffled in FP2.
[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 26-10-2018 21:59 ]
Precies! Stoppen met dat gejinx, anders komen we langs met ongelakt hout!Grrrrrene schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:57:
[...]
Afkloppen die handel! Op ongelakt hout, doen, nu!
Edit;
En omdat de Renault motor hier relatief iets beter is gun ik HUL ook nog wel de derde plek.
[ Voor 36% gewijzigd door Hippocampus op 26-10-2018 22:01 ]
Denk dat Max liever de race wint, dan mag Ric de pole wel pakken.Tito129 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:55:
Tuurlijk zou eerste pole als jongste coureur ooit wel speciaal record zijn. Maar het liefst zie ik zelf ook een leuke zondag race
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit.Spotmatic schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:01:
Ik kan best leven met een pole voor VER en een 1-2 voor resp. RIC en VER.
Spotmatic schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:01:
Ik kan best leven met een pole voor VER en een 1-2 voor resp. RIC en VER.

Heb je daar een bron van?ThomasG schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:56:
[...]
Volgens Magnussen kijken andere coureurs stiekem altijd naar wat Max doet, zodat ze weten waar de limieten liggen. Edit: Toch wel jammer dat Max een van de weinige is die constant zoekt naar wat kan, net zoals hij een van de weinige is die in de regen naar grip zoekt.
Iets anders; Sandbaggen geloof ik niet echt in tijdens FP sessies, tuurlijk hebben ze nog wat achter de hand qua gewicht of vermogen, maar je wilt echt niet te ver van je pace afzitten zodat je wel goede data binnen krijgt.
Wil niet zeggen dat (Vooral de topteams) richting morgen nog behoorlijke stappen kunnen zetten.
Je bedoeld natuurlijk, wat een vreselijke reporter daar tussen de fans.ArnevdS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:04:
Wat een vreselijk irritante fans daar bij Brundle
- DaniëlWW2
- Niet online
Je beseft je dat als dit gebeurd, ik zal gaan overwegen of je verbannen moet worden hé?Tito129 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:55:
overwegen?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Je beseft je dat als dit gebeurd, ik zal gaan overwegen of je verbannen moet worden hé?![]()
-
Nou nee, Geweldige vent! Olav en Jack hebben maar een fractie van de skills/kennis van meneer Brundle.DJTimo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:05:
[...]
Je bedoeld natuurlijk, wat een vreselijke reporter daar tussen de fans.
I served in a company of heroes.
YouTube: Kimi and Ferrari! F1 Austin - Peter Windsor in Texasyorkick schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:05:
[...]
Heb je daar een bron van?
Iets anders; Sandbaggen geloof ik niet echt in tijdens FP sessies, tuurlijk hebben ze nog wat achter de hand qua gewicht of vermogen, maar je wilt echt niet te ver van je pace afzitten zodat je wel goede data binnen krijgt.
Wil niet zeggen dat (Vooral de topteams) richting morgen nog behoorlijke stappen kunnen zetten.
- DaniëlWW2
- Niet online
Forumcrew bant nooit alleen, altijd in overleg.
Nee, ben ik met je eens. De grootste verschillen komen gewoon door wat de teams testen. Hoe lang blijf je een Q-setup zoeken en hoe vroeg begin je met de race setup? Later op de dag ligt er meer rubber, is het asfalt warmer, is de wind wellicht gedraaid / gaan liggen, etc. Dat heeft allemaal effect op welke tijden je kunt rijden. Op 90% rijden betekent dat je de auto afstelt met data die niet helemaal overeen komt met wat je tijdens Q gaat doen. Kan me niet voorstellen dat ze dat risico bewust nemen, maar wel onderdelen monteren die 0.01s tijdswinst leveren.yorkick schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:05:
[...]
Heb je daar een bron van?
Aangezien Daniel zo veel pech heft gehad lijkt het mij ook dat het geluk een keer zal ophouden bij Verstappen.Tito129 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:55:
Maarja, zoveel mogelijk. Zelf Crashen, technisch probleem,door ander van de baan geduwd worden, verkeerde pitstop (wiel los),algemene strategie.
[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 26-10-2018 22:16 ]
ora et labora
Eens hoor, ik geniet altijd enorm van Brundles expertise. Alleen in dit geval ging hij tussen de fans op de tribune staan, dus tja, dan heb je een kluit met fans in je shot.Vuvuzela schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:08:
[...]
Nou nee, Geweldige vent! Olav en Jack hebben maar een fractie van de skills/kennis van meneer Brundle.
Ik weet niet hoe serieus je dit moet nemen. Het gaat over de broodjes langs de baan en hij lacht aan het eind...
[YouTube: Kimi and Ferrari! F1 Austin - Peter Windsor in Texas]Jazeker, vanaf 6:40
- DaniëlWW2
- Niet online
Half. Dat laatste wat uiteraard een geintje. Elke auto is anders, en elke coureur moet zelf de limiet zoeken.Grrrrrene schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:10:
[...]
Ik weet niet hoe serieus je dit moet nemen. Het gaat over de broodjes langs de baan en hij lacht aan het eind...
Maar enige common sense is ook op zijn plaats. Als je engineer zegt: die curbs kunnen de auto slopen, doe het dan niet (of met het risico in het achterhoofd). Coureurs en teams zullen altijd wel bij elkaar kijken, vooral als iets mis gaat, om te overleggen welke lijn/curb meer of minder tijdwinst oplevert.
Dat het bij een ander stuk gaat is leedvermaak.
- DaniëlWW2
- Niet online
- DaniëlWW2
- Niet online
Resultaten uit het verleden, geven garanties voor de toekomst?Tito129 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:55:
SAI zit er ook lekker bij, straks gaan we nog zeggen dat die Renault goed is

Waiting on the world to change
Zou mooi voor max zijn pole en podium! Dan zien we een heerlijk saaie race.
Gelukkig brengt McLaren ze met de voetjes terug op de grond.pinda powerrr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:17:
[...]
Resultaten uit het verleden, geven garanties voor de toekomst?
SAI zit er ook lekker bij, straks gaan we nog zeggen dat die Renault goed is
Wel grappig: HAR 1s voor GAS en VAN 0.5s voor ALO.
Klinkt best wel een beetje radeloosheid op Sky via Ted (dat andere teams 'gewoon' niet weten hoe ze die 1,2 sec. moeten overbruggen).
Allez Renault, mon ami.
Beter nu dan morgen!
[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 26-10-2018 22:20 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
I served in a company of heroes.
Ook problemen met de remmen
[ Voor 66% gewijzigd door TinusTegengas op 26-10-2018 22:23 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Flickr PSN ID= cheironnl
- DaniëlWW2
- Niet online

Dit gaat echt verschrikkelijk worden. PU kapt ermee, elektronica van de RB14 werkte nog want radio.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jammer dat de auto kapt, mooi het snel schakelen zien van Max om de auto zoveel mogelijk heel te houden.
Ben wel benieuwd wat nu precies uitivel..
Die moet toch onderhand als een kleuter op de grond gaan stompen en in huilen uitbarsten als dat werkelijk gebeurt? Hoeveel sh*t kan een persoon verdragen, wetende dat hij volgend jaar n.b. bij de fabrikant van die PU gaat rijden?Edd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:24:
Ach.. Je kan het maar alvast gehad hebben. Dan valt RIC weer eens uit in de race.

- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-10-2018 22:26 ]
Don't jinx it..Edd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:24:
Ach.. Je kan het maar alvast gehad hebben. Dan valt RIC weer eens uit in de race.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
De spec C mochten ze niet op hoogte gebruiken toch?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:25:
Tja, als het de hybride dingen zijn dan kan je de set van de spec C nog pakken. Hopen dat het dus niet de motor of turbo ook is...
Alonso heeft daar een woord voor: KarmaGrrrrrene schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:25:
[...]
Die moet toch onderhand als een kleuter op de grond gaan stompen en in huilen uitbarsten als dat werkelijk gebeurt? Hoeveel sh*t kan een persoon verdragen, wetende dat hij volgend jaar n.b. bij de fabrikant van die PU gaat rijden?
-
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze mogen het proberen, maar ik gok dat binnen 15 rondjes de turbo zal ontploffen dus.Grrrrrene schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:26:
[...]
De spec C mochten ze niet op hoogte gebruiken toch?
De Renault motoren lopen standaard op een slecht afgestelde lucht/benzine afstelling, ze zijn het dus gewendSuBBaSS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:19:
Zo wat een verschil zeg!
Klinkt best wel een beetje radeloosheid op Sky via Ted (dat andere teams 'gewoon' niet weten hoe ze die 1,2 sec. moeten overbruggen).
Allez Renault, mon ami.![]()

[/Renault bash]
Red Bull confirmed new floor is a copy of the Ferrari version. New fins produced using rapid prototyping at Milton Keynes, then flown to Mexico & glued to the old floor. All within 7 days.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 26 oktober 2018
AMuS story (in German): https://t.co/V87A9ceC9x pic.twitter.com/j4bF4wFUuS
Edd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:24:

22.9 Verstappen - 7 laps
23.3 Ric - 8 laps
24.2 Vet - x laps
Rest daarboven
Tegelijkertijd heeft Renault fabrieksteam niet zoveel uitval beurten gehad dit jaar.Grrrrrene schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:25:
[...]
Die moet toch onderhand als een kleuter op de grond gaan stompen en in huilen uitbarsten als dat werkelijk gebeurt? Hoeveel sh*t kan een persoon verdragen, wetende dat hij volgend jaar n.b. bij de fabrikant van die PU gaat rijden?
Meen dat Renault wel eens gezegd heeft dat deel van de problemen bij RBR zijn inbouw ligt. Ze packagen alles te dicht op elkaar.
Vergeet ook niet dat Renault puur de PU levert. Dat houdt op bij het vliegwiel. De koppeling en versnellingsbak, vering, radiatoren, deel van electronics enz. mogen ze er allemaal zelf aan hangen meen ik.
Toch zou ik een jongste pole nog steeds leuk vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:28:
In het ergste geval start je achteraan als Max. Dan nog kan die hem hier winnen![]()
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
En eindigt hij weer op plek 2Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:28:
In het ergste geval start je achteraan als Max. Dan nog kan die hem hier winnen![]()

2250 WP Zuid PVoutput
Er moet bij een fransoos altijd een beetje wijn bij toch? Doen ze het beter op.pinda powerrr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:27:
[...]
De Renault motoren lopen standaard op een slecht afgestelde lucht/benzine afstelling, ze zijn het dus gewend![]()
[/Renault bash]
Hij heeft het zelf over de remtemperatuur. Misschien dat er iets mis is met de sensor in de ijle lucht in combinatie met de buitentemperatuur? Laten we het in ieder geval hopensjaool schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:28:
Max was behoorlijk rustig op de radio. Ik denk dat het probleem dus wel meevalt en dat er weer eens een failsafe in werking is getreden. .

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 26-10-2018 22:31 ]
Verwijderd
Ze hebben de beste racepace van de topteams in FP2. Was in Austin niet zo
Zie het zonnig in
Zodra je voorop rijdt kun je hem sowieso terugschroeven.albino71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:30:
Resumé: RBR is sneller in kwalificatie runs, in long runs. Dus, iets terugschroeven die motor en alleen in Q3 even openzetten voor pole.
- DaniëlWW2
- Niet online
Verwijderd
Mwah. Max boeit dat niks. Als die hem maar wint zondagMugwump schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:29:
[...]
Toch zou ik een jongste pole nog steeds leuk vinden.
Wat een verschil zeg. Het spannendste dit weekend is of de Renault heel blijft. Die pole en overwinning zal qua snelheid moeten lukken.yorkick schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:29:
Hypersofts stints:
22.9 Verstappen - 7 laps
23.3 Ric - 8 laps
24.2 Vet - x laps
Rest daarboven
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1