Is dit trouwens een trainings PU of wel een race PU? Op Reddit roepen er een aantal dat dit puur een trainings PU is.
Dat vroeg ik net ook al, vrijdag PU's tellen niet mee toch?alex3305 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:32:
Is dit trouwens een trainings PU of wel een race PU? Op Reddit roepen er een aantal dat dit puur een trainings PU is.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
RB 1 en 2 en de rest op 1 seconde of meer...
Geeft goede hoop maar helaas geen garantie.
Geeft goede hoop maar helaas geen garantie.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
+Max boekt die RB134 harder dan de electronica aan kan.albino71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:30:
Resumé: RBR is sneller in kwalificatie runs, in long runs en beter met de banden. Dus, iets terugschroeven die motor en alleen in Q3 even openzetten voor pole.
[ Voor 1% gewijzigd door SuBBaSS op 27-10-2018 00:27 . Reden: :$ ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het zou goed kunnen en laten we dat maar hopen. Max zou potentieel er nog eentje kunnen hebben voor de vrijdag.alex3305 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:32:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op vrijdag rijden ze meestal met een andere PU dan op de zaterdag en zondag. Morgen ligt er dus weer een andere PU in de Red Bull.alex3305 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:32:
"When you grow up your heart dies"
Er was nog wel een lachje te zien bij Max terug in de pitbox.
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar zo zal het interview met Max en Olav wel komen. Kijken wat Max zegt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
HUL kan voor zijn eerste podium gaangroggy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:33:
renault 1,2,3
Heeft al pole gehad in de Williams in Brazilie in 2010 uit m'n hoofd.
Excusez. Ik ben schijnbaar half blind.
[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 26-10-2018 22:36 ]
Conclusie?
RBR chassis is de beste.
Renault chassis is niet veel slechter dan Ferrari en Mercedes.
Renault PU is flink slechter dan Mercedes en Ferrari.
McLaren chassis is dramatisch.
RBR chassis is de beste.
ik persoonlijk denk toch eerder aan:albino71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:35:
Conclusie?
RBR chassis is de beste.
Renault blok is geweldig in de ijle lucht
RBR airo is fantastish
[ Voor 0% gewijzigd door The_Butler op 27-10-2018 12:07 . Reden: typo ]
at your service
Verwijderd
Ga met je mee met veel behalve Renault chassis. Renault chassis is echt niet zo goed als Mercedes en Ferrari. Renault teams gaan hier gewoon goed, blijkbaar ligt de motor dit circuit.albino71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:35:
Conclusie?
RBR chassis is de beste.
- DaniëlWW2
- Niet online
Die tweede ook echt niet hoor.albino71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:35:
Conclusie?
RBR chassis is de beste.
Die RB14 is misschien wat beter dan de W09 of de SF-71H, maar echt niet enorm veel. Die Renault wordt ook regelmatig op een ronde gezet, en dan is je chassis gewoon niet van het niveau van de top drie.
Mischien is het wat vroeg maar ik ben echt heel benieuwd naar de banden die de teams hebben voor de race.... want die ultra's hielden het echt nauwelijks vol zeg.... dit wordt super interresant tijdens de race...
at your service
Volgens Horner heeft de wagen van Max een hydraulisch probleem.
14SuBBaSS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:33:
[...]
+Max boekt die RB13 harder dan de electronica aan kan.
Volgens Horner had Max een "hydrolic issue of some sort". Mocht er een andere motor moeten worden gestoken dan heeft Max er nog een in zijn motorpool, dus mogelijk geen grid penalty.
Degene die hij nog over heeft, is een Spec 3 versie en die wil je niet op dit circuit gebruiken.DJTimo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:41:
Volgens Horner had Max een "hydrolic issue of some sort". Mocht er een andere motor moeten worden gestoken dan heeft Max er nog een in zijn motorpool, dus mogelijk geen grid penalty.
Goed punt. Triggert bij mij de vraag, hoeveel spare parts heeft Renault nog op voorraad. We lopen immers alweer tegen het einde van het seizoen aan.DaMarcus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:43:
[...]
Degene die hij nog over heeft, is een Spec 3 versie en die wil je niet op dit circuit gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door DJTimo op 26-10-2018 22:45 ]
Volgens mij hoef je voor een hydraulisch probleem niet de hele motor te vervangen.DJTimo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:41:
Max drukte met z'n linker duim een rood knopje op het stuur in en vervolgens valt de PU uit. Was het geen preventieve actie n.a.v. een melding op het display op het stuur? Even uitzoeken wat dat rode knopje doet 
Edit: ah, team radio. (bron). Dan heb ik niks gezegd.
[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 26-10-2018 22:49 ]
Lijkt me ook niet nodig, maar dit was slechts de eerste indicatie. De auto was immers nog niet terug in de garage. Kan zijn dat meer aan de hand is. We gaan het wel zien.sjaool schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:46:
[...]
Volgens mij hoef je voor een hydraulisch probleem niet de hele motor te vervangen.
Ik meende wel zoiets opgevangen te hebben tijdens het interview met Horner. Maar dat kan ook te maken hebben gehad met het sensibly parking the car of zoiets.Grrrrrene schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:47:
Max drukte met z'n linker duim een rood knopje op het stuur in en vervolgens valt de PU uit. Was het geen preventieve actie n.a.v. een melding op het display op het stuur? Even uitzoeken wat dat rode knopje doet
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 26-10-2018 22:51 ]
Onboard beelden lopen helaas zelden of nooit gelijk met het geluid, dus het kan zomaar zijn dat de boel uitvalt en hij daarna de team radio knop indrukt. Wat hij daarvoor indrukte weet ik niet meer, we horen het welsjaool schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:50:
[...]
Ik meende wel zoiets opgevangen te hebben tijdens het interview met Horner. Maar dat kan ook te maken hebben gehad met het sensibly parking the car of zoiets.
- DaniëlWW2
- Niet online
Snelste tijden gevisualiseerd. 

RBR denkt dus hydraulisch
Second practice visual gaps: Red Bull a long way head, then a very tightly-knit group:https://t.co/lLtIFInOAA #F1 #MexicanGP #MexicoGP pic.twitter.com/QjwEoxthit
— RaceFans (@racefansdotnet) 26 oktober 2018

La primera inspección del Red Bull d Verstappen apunta a un problema hidráulico. #MexicanGP
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 26 oktober 2018
[ Voor 64% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-10-2018 23:01 ]
Ik zou een visualisatie zien van wat Max op de baan doet tov andere rijders.
Vraag aan Kimi..I like to do media things..Kimi... True 😁 we can see your nose grow

[ Voor 5% gewijzigd door TinusTegengas op 27-10-2018 08:13 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online
Heb alleen dit.Sir_Lion schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:02:
Ik zou een visualisatie zien van wat Max op de baan doet tov andere rijders.
https://streamable.com/b4niv
Zeer leuke true or false met Kimi, mooi persoon
PSN: xMaurice93
Haha leuke true or false met Kimi. Sprak meer dan op een gemiddelde persco.
- DaniëlWW2
- Niet online
Kimi had er gewoon plezier in.
Hmm Hartley doet het ook niet verkeerd zo voor de mercedessen.
Haha ja mooi, Herbert zat te veel op Max zijn handen/stuurbewegingen te letten, en kreeg daarom het gevoel dat hij niet meer pushte. Veel te subtielDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:05:
[...]
Heb alleen dit.
[Embed: title]
https://streamable.com/b4niv
Bensimpel
Positieve meneer
Geloof er niks van, merc en fer zitten gewoon te sandbaggen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:57:
Snelste tijden gevisualiseerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Embed]

😆 - Denk ook eens om ;)
Staat dit al online? Zo ja, linkje?Maurice079 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:09:
Zeer leuke true or false met Kimi, mooi persoon
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5RBZFVCHZEc]
[ Voor 3% gewijzigd door ArnevdS op 26-10-2018 23:22 ]
McLaren doet het anders niet best..Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:37:
[...]
Ga met je mee met veel behalve Renault chassis. Renault chassis is echt niet zo goed als Mercedes en Ferrari. Renault teams gaan hier gewoon goed, blijkbaar ligt de motor dit circuit.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
- DaniëlWW2
- Niet online
YouTube: Interview | Max Verstappen: 'Moeten nog 4 tienden vanaf' | G...
-Max weet nog niet wat er was, maar iets met hydraulica.
-De Renault vertraagde hard als hij het gas losliet. Alsof het een handrem was.
-Nog niet tevreden met zijn ronde, zit meer in. Moet nog 0,4s af van Max.
-Dit was wel de wedstrijd PU, maar Max denk geen gridstraffen.
-HS band stort heel snel in, maar voor de rest gaat het wel met de banden.
-Het is beter dan verwacht volgens Max nu.
-Max weet nog niet wat er was, maar iets met hydraulica.
-De Renault vertraagde hard als hij het gas losliet. Alsof het een handrem was.
-Nog niet tevreden met zijn ronde, zit meer in. Moet nog 0,4s af van Max.
-Dit was wel de wedstrijd PU, maar Max denk geen gridstraffen.
-HS band stort heel snel in, maar voor de rest gaat het wel met de banden.
-Het is beter dan verwacht volgens Max nu.
[ Voor 113% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-10-2018 23:55 ]
Maar wel motor voor de wedstrijdDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:22:
Max weet nog niet wat er was, maar iets met hydraulica.

Maar verwacht vooralsnog geen penalty
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee joh, gewoon een 15.9 morgen!Sir_Lion schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:23:
Max denkt nog 4 tienden eraf te halen!!
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens Horner heeft Max nog een Spec B in reserve voor het geval dat. 
https://www.motorsport.co...e-problem-mexico/3203086/

Ik ga voor een Grand slam van Max.
Lijkt me een prettige uitslag.
Mag RIC keurig 2e worden...
VET 3
De beide mercs mogen uitvallen, dan wordt de aandacht niet afgeleid van de winnaar en staat max nog maar 1 puntje van BOT af.
Who's with me?
Lijkt me een prettige uitslag.
Mag RIC keurig 2e worden...
VET 3
De beide mercs mogen uitvallen, dan wordt de aandacht niet afgeleid van de winnaar en staat max nog maar 1 puntje van BOT af.
Who's with me?
Mja maar het was wel zijn race-motor waar ie nu dus problemen mee had. Op zich niet zo heel raar. Die C-spec is eigenlijk gewoon de vaste motor en die b-spec is echt alleen nog voor deze raceDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:47:
Volgens Horner heeft Max nog een Spec B in reserve voor het geval dat.
ijle.The_Butler schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:36:
[...]
ik persoonlijk denk toch eerder aan:
Renault blok is geweldig in de eile lucht
RBR airo is fantastish
Als Max en Daniel slim zijn dan proberen ze Q2 met de hardere compound af te werken, gezien het gat met de rest lijkt me dat makkelijk te doen.
De hypers gaan er blijkbaar binnen een paar ronden aan, moeten ze die gebruiken tijdens de race of mogen ze in de pits laten?
De hypers gaan er blijkbaar binnen een paar ronden aan, moeten ze die gebruiken tijdens de race of mogen ze in de pits laten?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze moeten 2 compounts gebruiken.hoevenpe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
Als Max en Daniel slim zijn dan proberen ze Q2 met de hardere compound af te werken, gezien het gat met de rest lijkt me dat makkelijk te doen.
H/US
H/SS
US/SS
Dus ja ze mogen er ook voor kiezen om de HS in de garage te laten als ze op de US Q2 rijden.
In de startpost staat dat de US en SS de verplichte sets zijn. De HS hoeft dus niet gebruikt te worden.hoevenpe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
Zou overigens ook wel grappig zijn als zowel Mercedes als Ferrari hetzelfde doen als de Renaults in Sochi. Gewoon niet rijden in Q2 en zo P11 t/m P15 starten met vrije bandenkeuze.
Gezien het geklaag over de hypers zou Max gewoon US/SS moeten proberen lijkt me.
Ik denk dat iedereen dit gaat proberen, als de Hypers na een rondje of 6/10 echt af zijn, word t wel zeurenhoevenpe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar gezien de pace van de Renaults is het geen gegeven dat je als Mercedes/Ferrari op SS naar Q3 gaat.basvn schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:38:
Ik denk dat iedereen dit gaat proberen, als de Hypers na een rondje of 6/10 echt af zijn, word t wel zeuren
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
En ook Brazilië mogen ze niet met de C rijden.Martinspire schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:19:
[...]
Mja maar het was wel zijn race-motor waar ie nu dus problemen mee had. Op zich niet zo heel raar. Die C-spec is eigenlijk gewoon de vaste motor en die b-spec is echt alleen nog voor deze race
US of SS is idd verplicht in de race te gebruiken. 1 SS en 1 US verplicht om beschikbaar te hebben tijdens de race. Zinloze toevoeging tegenwoordig, behalve die ene keer dat er 2x S stond in Canada 201xRobertMe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:29:
[...]
In de startpost staat dat de US en SS de verplichte sets zijn. De HS hoeft dus niet gebruikt te worden.
Zou overigens ook wel grappig zijn als zowel Mercedes als Ferrari hetzelfde doen als de Renaults in Sochi. Gewoon niet rijden in Q2 en zo P11 t/m P15 starten met vrije bandenkeuze.
[ Voor 46% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2018 09:40 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, kijk, ga nou niet moeilijk doen, als ik een spelfout lees die me echt dwars zit (vroeger struikelde ik ook over d/t, maar dat heb ik nu maar een beetje opgegeven), dan doet mijn brein *TILT - MOET DAT CORRIGEREN* en lees ik de rest niet.
Vergeet niet dat het een kort rondje is, de relatieve verschillen zijn dus klein(er).hoevenpe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
Alles zal straks wel weer naar elkaar toe kruipen. Vorig jaar in Q2 zat de top 10 ook 'gewoon' binnen een seconde. En dan blijft er opeens weinig marge over om op een hardere compound te rijden.
Sowieso hoeft het niet perse een voordeel te zijn, Red Bull lijkt beter om te gaan met de Hypers dan de concurrentie. Dus als die niet op US gaan rijden (en daar lijken ze de marge niet voor te hebben), zou ik gewoon voor de Hypers gaan.
Je wordt toch wel gedwongen om te gaan stoppen zodra de hypers er aangaan bij Ferrari/Mercedes, om niet undercut te worden.
Heb ik iets gemist dat ze het niet mogen of wil RBR dat niet?YakuzA schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
En ook Brazilië mogen ze niet met de C rijden.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
De c spec motor is niet geschikt voor ijle lucht
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Interlagos ligt een stuk lager dan Mexico. Is die spec C zo gevoelig dat hij zelfs niet op 1000m hoogte gebruikt kan worden?wowly schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:43:
De c spec motor is niet geschikt voor ijle lucht
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Net even de twee highlights video's gekeken van FP1 en 2. Is sta er echt versteld van hoe snel de US slijt op deze baan. Het zou mij dan ook niks verbazen als we de US alleen maar gaan terug zien tijdens de Q.
Denk dat je doelt op de HS toch? Strategie in de race zal voor RB waarschijnlijk US-->SS worden. Benieuwd of FER en MER dat ook kunnen. Hun pace zag er op de vrijdag nog niet heel best uit.Jasphur schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:10:
Net even de twee highlights video's gekeken van FP1 en 2. Is sta er echt versteld van hoe snel de US slijt op deze baan. Het zou mij dan ook niks verbazen als we de US alleen maar gaan terug zien tijdens de Q.
Dat verwacht ik ook, zeker voor RBR lijkt me dat de juiste keuze tenzij er iets raars gebeurt vandaag. Het schijnt wel koeler te worden bijvoorbeeld.Maurice079 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:13:
[...]
Denk dat je doelt op de HS toch? Strategie in de race zal voor RB waarschijnlijk US-->SS worden. Benieuwd of FER en MER dat ook kunnen. Hun pace zag er op de vrijdag nog niet heel best uit.
Mja meestal heeft het niet gewerkt om de undercut te doen. Maar hoe lang gaat de volgende band dan mee en moet je ook dan niet op beide compounds 10 rondjes teveel rijden om nog een race uit te kunnen rijden?P.K. schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:52:
[...]
Vergeet niet dat het een kort rondje is, de relatieve verschillen zijn dus klein(er).
Alles zal straks wel weer naar elkaar toe kruipen. Vorig jaar in Q2 zat de top 10 ook 'gewoon' binnen een seconde. En dan blijft er opeens weinig marge over om op een hardere compound te rijden.![]()
Sowieso hoeft het niet perse een voordeel te zijn, Red Bull lijkt beter om te gaan met de Hypers dan de concurrentie. Dus als die niet op US gaan rijden (en daar lijken ze de marge niet voor te hebben), zou ik gewoon voor de Hypers gaan.
Je wordt toch wel gedwongen om te gaan stoppen zodra de hypers er aangaan bij Ferrari/Mercedes, om niet undercut te worden.
Nadeel voor Red Bull is ook nog eens dat ze bij de start slipstream geven aan de auto's achter hen en dat levert misschien op dat ze ingehaald worden (alleen als ze zich goed positioneren en ze 1+2 staan, kunnen ze misschien die plekken houden). Hebben ze Ultrasoft en worden ze ingehaald, dan hebben ze helemaal pech
@Maurice079 Ja, sorry. Inderdaad de HyperSofts.
Ben echt benieuwd naar de tactieken in race en Q. Tot nu toe krijg ik niet echt het gevoel dat starten op US een voordeel kan geven over starten op HS. Zeker niet als de US veel sneller op zijn dan verwacht. Als dat zo blijft, ook met meer rubber op de baan. Dan gaan we denk ik een HS=>SS race zien van de meeste wagens.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou, de baan is vakkundig schoongeveegd van elke vorm van rubber en dus grip. Verder lijkt er nog veel meer aan zitten te komen.
Torrential rain ☔️ and more expected tomorrow around qualifying. Should make a crazy Friday into an even crazier Saturday. #F1 #bbcf1. pic.twitter.com/hLOUZO8Ral
— Jennie Gow (@JennieGow) 27 oktober 2018
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-10-2018 12:54 ]
Ik zit er dan ook helemaal niet op te hopen dat Verstappen hier pole gaat pakken, plek 2 (of 3) zou eigenlijk beter zijn. De RB14 zal anders een sitting duck zijn na de start, ze vliegen deze links en rechts om de oren dan. De RB14 heeft een slipstream nodig, net als vorig jaar het geval was.Martinspire schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:15:
[...]
Mja meestal heeft het niet gewerkt om de undercut te doen. Maar hoe lang gaat de volgende band dan mee en moet je ook dan niet op beide compounds 10 rondjes teveel rijden om nog een race uit te kunnen rijden?
Nadeel voor Red Bull is ook nog eens dat ze bij de start slipstream geven aan de auto's achter hen en dat levert misschien op dat ze ingehaald worden (alleen als ze zich goed positioneren en ze 1+2 staan, kunnen ze misschien die plekken houden). Hebben ze Ultrasoft en worden ze ingehaald, dan hebben ze helemaal pech
Testing, one, two ...
Ik vraag me sowieso af of een 1-stopper wel haalbaar is.
Dat wordt smullen met al de pitstop strategieën zondag
Dat wordt smullen met al de pitstop strategieën zondag
Eens kijken wat Ferrari doetwerphengel schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:52:
Ik vraag me sowieso af of een 1-stopper wel haalbaar is.
Dat wordt smullen met al de pitstop strategieën zondag![]()
De verkeerde strategie kiezen?
Of is deze opmerking te makkelijk?
Slipstream effect is een stuk minder in ijle lucht.hardware-lover schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:45:
[...]
Ik zit er dan ook helemaal niet op te hopen dat Verstappen hier pole gaat pakken, plek 2 (of 3) zou eigenlijk beter zijn. De RB14 zal anders een sitting duck zijn na de start, ze vliegen deze links en rechts om de oren dan. De RB14 heeft een slipstream nodig, net als vorig jaar het geval was.
Damn! Dat zou het unieke voordeel van RBR mogelijk teniet doen. Ik hoop altijd op regen maar nu nietDaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:45:
Nou, de baan is vakkundig schoongeveegd van elke vorm van rubber en dus grip. Verder lijkt er nog veel meer aan zitten te komen.![]()
Maar nog steeds meer dan voldoende als je de starts van de voorgaande jaren bekijkt?floriz87 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:03:
[...]
Slipstream effect is een stuk minder in ijle lucht.
Testing, one, two ...
Mensen die naar Lindanieuws linken zijn onprettige mensen.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Voor Max zou dat dit keer slecht uitkomenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:45:
Nou, de baan is vakkundig schoongeveegd van elke vorm van rubber en dus grip. Verder lijkt er nog veel meer aan zitten te komen.![]()
Nouja, volgens mij dacht ik vorige week gelezen te hebben dat het "dom" was dat Ferrari niet met die VSC naar binnen ging (wat HAM dus wel deed).alex3305 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:57:
[...]
De verkeerde strategie kiezen?
Of is deze opmerking te makkelijk?
Geen idee, maar alsnog rijd ik liever 1 dan 2, uiteindelijk wil je toch als 1 over de finish komenhardware-lover schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:08:
[...]
Maar nog steeds meer dan voldoende als je de starts van de voorgaande jaren bekijkt?
- DaniëlWW2
- Niet online
Tommy The Cat schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Damn! Dat zou het unieke voordeel van RBR mogelijk teniet doen. Ik hoop altijd op regen maar nu niet.
Waarom? Denken jullie werkelijk dat het gat nog steeds dik een seconde zal blijven?
Ferrari heeft vrij standaard een belabberde setup op vrijdag die ze voor zaterdag wel oplossen. Mercedes moest haar PU omlaag schroeven omdat die oververhit raakte en nu is het al koeler.
https://www.motorsport.co...-mexico-practice/3203120/
Verder loopt vrijwel iedereen te klagen over hoe waardeloos de HS is. Dat gaat veel belangrijker worden dan de motor of regen. Is Q2 droog, dan gaat de race een chaos worden want ze zullen allemaal na een paar ronden naar binnen moeten duiken voor een setje SS en waarschijnlijk moeten ze dan nog een keertje naar US.
https://www.motorsport.co...e-driving-in-wet/3203502/
Gaat het wel regenen, tja, dan heb je een auto nodig met veel grip. Laat dat nu wederom die RB14 zijn.
Daar ben ik toch nog niet zo van overtuigd. Hongarije en België waren ronduit waardeloos. Hongarije door de vloer en België door een strategische blunder. Maar dan nog moet ik het nog zien hoorDaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:59:
[...]
[...]
Gaat het wel regenen, tja, dan heb je een auto nodig met veel grip. Laat dat nu wederom die RB14 zijn.

Bensimpel
Positieve meneer
In mexico regent het vaak een heel hard heel kort. Ben benieuwd haha.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:59:
[...]
[...]
Waarom? Denken jullie werkelijk dat het gat nog steeds dik een seconde zal blijven?
Ferrari heeft vrij standaard een belabberde setup op vrijdag die ze voor zaterdag wel oplossen. Mercedes moest haar PU omlaag schroeven omdat die oververhit raakte en nu is het al koeler.
https://www.motorsport.co...-mexico-practice/3203120/
Verder loopt vrijwel iedereen te klagen over hoe waardeloos de HS is. Dat gaat veel belangrijker worden dan de motor of regen. Is Q2 droog, dan gaat de race een chaos worden want ze zullen allemaal na een paar ronden naar binnen moeten duiken voor een setje SS en waarschijnlijk moeten ze dan nog een keertje naar US.
https://www.motorsport.co...e-driving-in-wet/3203502/
😆 - Denk ook eens om ;)
“In Mexico” is een relatief begrip, het is niet bepaald formaat NL qua grootte...Bensimpel schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:11:
[...]
In mexico regent het vaak een heel hard heel kort. Ben benieuwd haha.
Bensimpel
Positieve meneer
Dat snap ik, had het ook over mexico stad, wat nogsteeds zo groot is als half nederlandvhal schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:16:
[...]
“In Mexico” is een relatief begrip, het is niet bepaald formaat NL qua grootte...In Yucatan is het klimaat nogal verschillend tov Mexico City
Volgens de weer raporten gaat het wel regenen, maar slechts een uurtje of 2, en dan voornamelijk tijdens fp3. Geen regen verwacht tijdens de qualli. Het kan wel gaan onweren.
Maar er is niks zo onbetrouwbaar als het weer
😆 - Denk ook eens om ;)
De Nederlandse regering wellicht maar das een ander topicBensimpel schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:25:
[...]
Maar er is niks zo onbetrouwbaar als het weer
Gezien veel van hun voordeel komt uit hun mechanische grip, zou dat mogelijk het gat alleen nog maar groter maken.Tommy The Cat schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Damn! Dat zou het unieke voordeel van RBR mogelijk teniet doen. Ik hoop altijd op regen maar nu niet.
Nee, maar we moeten ook eerlijk zijn en bekennen dat een gat als deze nog niet eerder voor is gekomen. Een halve seconde voor op hardere banden, of 1.2 sec+ op gelijke banden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:59:
[...]
Ferrari en Mercedes zullen vast wel bijtrekken, maar dat is een erg groot gat. En RBR zit ook niet stil natuurlijk, daar gaat ook nog wel wat vanaf.
[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2018 14:45 ]
Bij max kon er nog 0,4 vanaf. Dan is het gat ruim 1,6 seconden (Vettel: ‘this is all I have’). Gaat mercedes met ijlere lucht een gat van 1,6 seconden dicht trekken door de Q stand? Ik zeg nee.
De banden is een ander dingetje en daar kunnen we weinig over zeggen want volgens mij weten de teams zelf niet hoe de banden onder koudere omstandigheden zullen presteren.
Regen is Hamilton territorium; de RB14 gaat niet lekker. En dan komt er nog een stukje geluk en strategie bij kijken.
Daarom denk ik dat de kans op jongste pole groter is in een droge dan een natte Q.
De banden is een ander dingetje en daar kunnen we weinig over zeggen want volgens mij weten de teams zelf niet hoe de banden onder koudere omstandigheden zullen presteren.
Regen is Hamilton territorium; de RB14 gaat niet lekker. En dan komt er nog een stukje geluk en strategie bij kijken.
Daarom denk ik dat de kans op jongste pole groter is in een droge dan een natte Q.
[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 27-10-2018 15:00 ]
Afhankelijk van de regen kan dit weer een tactische Q worden, juiste moment op inters je rondje en je hebt hem, als er daadwerkelijk regen gaat vallen, verwacht ik weer een leuke maar chaotische Q lineupTommy The Cat schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:53:
Bij max kon er nog 0,4 vanaf. Dan is het gat ruim 1,6 seconden (Vettel: ‘this is all I have’). Gaat mercedes met ijlere lucht een gat van 1,6 seconden dicht trekken door de Q stand? Ik zeg nee.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1