ThomasG schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:36:
[...]
Rosberg wordt altijd heel erg onderschat, hij was zeker geen tweede viool. Zelfs zonder teamorders was Rosberg veel beter dan Bottas, en maakte het Hamilton erg moeilijk.
De positie waar Ricciardo in zit heeft hij deels aan zichzelf te danken. Hij had de kans om een team rond hem te bouwen door zich te verbinden aan RBR, maar dat wou hij niet. Hij hoopte op een aanbieding van Ferrari en Mercedes, omdat Verstappen die ook had gekregen (Bevestigd door o.a. Lauda). Maar er zijn niet eens gesprekken geweest met die teams. Als Ricciardo meteen na Monaco had bijgetekent bij RBR was er niets aan de hand, en had hij een gelijkwaardig contract gehad als Max. Zelfs als de je pech van Ricciardo negeert is wat hij na Monaco heeft laten zien gewoon niet goed genoeg om geen tweede viool te zijn.
Ik ben het niet met je eens dat de huidige crisis waar Ricciardo in zit komt door de keuze die hij heeft gemaakt. Ik denk oprecht dat Red Bull beide coureurs gelijkwaardig materiaal geven en Ricciardo had ook gewoon een contract kunnen krijgen wel gelijkwaardig was aan die van Max. Immers, beide uitermate goede coureurs, meervoudig GP winnaars, nog geen kampioen en genoeg potentie voor de toekomst.
De pech die Ricciardo de afgelopen GP's heeft gehad is frustrerend, maar echt domme pech. Verstappen heeft ook al eens zo'n periode gehad, laten we dat niet vergeten.
O.b.v. het boek van Webber is in het verleden wel gebleken dat Vettel soms iets bevoorrecht werd t.o.v. Webber, maar dat maakt naar mijn mening niet het verschil want dat zat hem echt in kleine dingen. Je moet als coureur gehaaid zijn, iets wat Vettel veel meer was als Webber. Althans, die indruk kreeg ik o.b.v. het boek van Webber en is dus niet (alleen maar) toe te rekenen aan het team.
Ik denk dat Hamilton t.o.v. Rosberg ook gehaaider was om dingen net iets meer naar zijn hand te zetten, maar Rosberg kreeg absoluut wel hetzelfde materiaal. Met ontzettend veel commitment is Rosberg uiteindelijk kampioen geworden omdat alles op de juiste plek viel dat seizoen, ik betwijfel het ten zeerste of hem dat een tweede keer was gelukt. Rosberg heeft er gok ik net zo over gedacht en is per direct gestopt. Een coureur als Hamilton gaat het gewoon allemaal net iets makkelijker af lijkt het.
Bottas is idd veel meer een tweede viool dan dat Rosberg dat was, iets wat Mercedes juist wou omdat ze niet nogmaals de strijd binnen het team wilden hebben.