Misschien een plek voor reserveren in de TS? Ben zelf altijd erg lang op zoek naar de linknachtnet schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:43:
[...]
Nee, helaas, ik maak de ts 2-12 weken voor de race zelf. Die url is dan helaas nog niet bekend. Fia maakt deze pas aan op dinsdag voor een race.
De vorige was 30 iigMikeyMan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat de volgende 32 als volgnummer heeft...
Opstaan voor 10'en op een zondag gaat tegen m'n regels in.iichel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:09:
Even lichamelijk actief zijn helpt ook goed. Even rondje lopen, even douchen, even de vaatwasser uitpakken. Hoeft maar 10 minuutjes te zijn, maar helpt zoooo veel.
Voor alles is een oplossing.

Not quite sure... Singapore staat er niet tussen op 29, da's ItalieMikeyMan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat de volgende 32 als volgnummer heeft...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dat was 13....logischiichel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:12:
[...]
Not quite sure... Singapore staat er niet tussen op 29, da's Italie
https://www.fia.com/event...venttiming-information-13
Ben ook al voor Australië opgestaan en dat was echt een kutrace, dus nu maar hopen dat het beter wordt in Suzuka. Overigens kan ik nog steeds 'uitslapen' vergeleken met de rest van de weekWhatsappHack schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:15:
Dit lijkt me een leuke race om terug te kijken.
Waarschijnlijk lig ik dan net +/- 2 uur te pitten en echt niet dat ik er wakker voor ga blijven.
Veel te vroeg man, 7.10AM. Zelfs als ik niet 's nachts aan het werk was denk ik niet dat ik er speciaal voor was opgestaan. Absoluut geen ochtendmens hier.

Japan, altijd spannend! Ook RB denkt dat ze wellicht een rol van betekenis kunnen spelen hier, dus ik ben benieuwd. Stiekem ook wel naar de performance van de TR's, er vanuit gaande dat ze de nieuwe Honda spec gaan demonstreren voor eigen publiek! Vrijdag 1,5u voor FP2 opstaan en FP1 in de herhaling, lekker wakker worden met 3u F1
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Het is natuurlijk de thuisrace van de nieuwe geliefde van rbr. Ben benieuwd naar de geluiden van de gedumpte partner.
Doet toch altijd zeer om een ex-geliefde te zien bij een nieuwe vlam.
Doet toch altijd zeer om een ex-geliefde te zien bij een nieuwe vlam.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Weersverwachting voor Suzuka is in ieder geval slecht. Goed nieuws dus. 
https://www.gpblog.com/nl...raceweekend-in-japan.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zo heel geweldig ging het de laatste regen races anders niet.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:38:
Weersverwachting voor Suzuka is in ieder geval slecht. Goed nieuws dus.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat was een probleem met de setup en kennelijk schade aan de vloer. Daarna was er nog regen en reed RBR wel goed.RocketKoen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:44:
[...]
Zo heel geweldig ging het de laatste regen races anders niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of het stopt telkens spontaan met regenen zodra Max op inters rijdt.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:45:
[...]
Dat was een probleem met de setup en kennelijk schade aan de vloer. Daarna was er nog regen en reed RBR wel goed.
Zondag gewoon lekker droog tijdens de race:
https://www.ventusky.com/...in-3h&t=20181007/12&m=gfs
Quali zal spannender zijn kwa weer:
https://www.ventusky.com/...in-3h&t=20181006/12&m=gfs
Mooi site om mee te spelen... als je een ander model kiest. Al met al is het nog gewoon een paar dagen afwachten.
https://www.ventusky.com/...in-3h&t=20181007/12&m=gfs
Quali zal spannender zijn kwa weer:
https://www.ventusky.com/...in-3h&t=20181006/12&m=gfs
Mooi site om mee te spelen... als je een ander model kiest. Al met al is het nog gewoon een paar dagen afwachten.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Nouja, ik ben sowieso altijd rond 7u wakker, dus zo vroeg op een zondag wakker worden is geen probleem voor me. Wel even voor de zekerheid de wekker zetten
😆 - Denk ook eens om ;)
6 Uur opstaan, oven aanzetten, hond uitlaten, bij thuiskomst croissantjes in de oven, koffie maken, terug naar bed huppelen en daar de TV aanzetten... Ik zeg: het is te doen!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja ja, ik heb het al gefixed.TinusTegengas schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:40:
Zoals @Theuno al gemeld had... in de TS een mediumT band? @naitsoezn @DaniëlWW2 en @nachtnet (van Gameren)
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Toch mooi dat de topicstart gelezen wordt..

Denkt je ondertiteltolk er ook zo over?Spotmatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:16:
6 Uur opstaan, oven aanzetten, hond uitlaten, bij thuiskomst croissantjes in de oven, koffie maken, terug naar bed huppelen en daar de TV aanzetten... Ik zeg: het is te doen!
Ik heb het haar net gevraagd. Hopelijk is de schok niet al te groot.
Maar...wat was het antwoordSpotmatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:04:
[...]
Zoiets moet je niet vragen.Spotmatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:04:
[...]

Dat doe je gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Swaxie op 03-10-2018 08:19 ]
Voor wie van minuut tot minuut wilt weten wat waar gebeurt

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die is voor BOT, kan ie na het bukken even spoelen.
Aaah, de romantiek van de F1.

Kleine vraag voor de tech giganten onder ons.
De teams moeten de aangeleverde banden zelf om de velgen doen en dan op druk brengen, maar mag je ook spelen met de luchtdruk in de banden? Iets meer iets minder of is het allemaal standaard in de regels vast gelegd?
De teams moeten de aangeleverde banden zelf om de velgen doen en dan op druk brengen, maar mag je ook spelen met de luchtdruk in de banden? Iets meer iets minder of is het allemaal standaard in de regels vast gelegd?
Minimale bandenspanning wordt door Pirelli per race voorgeschreven en actief op gecontroleerd.TrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:59:
Voorbeeld: https://pbs.twimg.com/med...zWA?format=jpg&name=small
[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 03-10-2018 10:02 ]
Dus het is gewoon vastgesteld..Grimmie187 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:00:
[...]
Minimale bandenspanning wordt door Pirelli per race voorgeschreven en actief op gecontroleerd.
Voorbeeld: https://pbs.twimg.com/med...zWA?format=jpg&name=small
Misschien ook wel zo goed, ander heb je straks weer dat Pirelli aangekeken word als er een band ploft.
Volgens mij worden de banden juist door Pirelli op de velgen gelegd. Teams bepalen wel zelf de luchtdruk. Vroeger (t/m 2016?) gaf Pirelli een minimale bandendruk aan maar konden teams afwijken. Vanaf een bepaald moment vorig jaar wordt er echt actief gecontroleerd. Maar ook nu blijven teams zoeken naar manieren om de bandendruk te verlagen tot onder het minimum. Zo deden een aantal teams de remmen extreem verwarmen op de grid. Als ze dan de banden erop deden had dat dus ook weer invloed op de bandendruk waardoor ze wel aan de tests voldeden.TrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:59:
Interessant, ik moet dus toch wat beter opletten.RobertMe schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:11:
[...]
Volgens mij worden de banden juist door Pirelli op de velgen gelegd. Teams bepalen wel zelf de luchtdruk. Vroeger (t/m 2016?) gaf Pirelli een minimale bandendruk aan maar konden teams afwijken. Vanaf een bepaald moment vorig jaar wordt er echt actief gecontroleerd. Maar ook nu blijven teams zoeken naar manieren om de bandendruk te verlagen tot onder het minimum. Zo deden een aantal teams de remmen extreem verwarmen op de grid. Als ze dan de banden erop deden had dat dus ook weer invloed op de bandendruk waardoor ze wel aan de tests voldeden.
Dat met verwarmen van de remmen gebeurd nu volgens mij niet meer. Ik meen dat de FIA de meetmethode heeft aangepast waardoor die truc niet meer werkt dus zijn de teams er ook weer mee gestopt.TrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Interessant, ik moet dus toch wat beter opletten.
Ik meen dat ze vroeger de meting deden als de band op de auto zat, en nu gewoon in de bandenwarmer, of iets dergelijks
Klopt het dat er dus geen Formule 2 is dit weekend? Waarom eigenlijk niet dan?Jasphur schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:35:
Voor wie van minuut tot minuut wilt weten wat waar gebeurt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
http://www.fiaformula2.com/Calendar/Martinspire schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:36:
[...]
Klopt het dat er dus geen Formule 2 is dit weekend? Waarom eigenlijk niet dan?
Yas Marina Circuit, United Arab Emirates pas weer een race de laatste
Was vorige race ook toch? Ziggo had het racing kanaal vrij beschikbaar gesteld, dus ik had me al verheugd op de F2 races, maar die was er dus niet.Martinspire schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Heeft denk ik met de locatie/reisafstand te maken. Te ver weg voor de teams? Dus geen race om kosten te besparen.Martinspire schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:36:
In Rusland hebben ze gewoon gereden..MikeyMan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:40:
Was vorige race ook toch? Ziggo had het racing kanaal vrij beschikbaar gesteld, dus ik had me al verheugd op de F2 races, maar die was er dus niet.
Singapore hebben ze wel overgeslagen.
-
Volgens mij is F2 qua reizen wat beperkter. De echt verre locaties worden overgeslagen. Sochi, midden Oosten nog wel, maar niet verder dan dat. Ze rijden ook niet in de VS/Canada/Mexico/Brazilië. Wellicht uit kostenoverwegingen?Martinspire schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:36:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 03-10-2018 10:51 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dat zeg ik, vorigeEdd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:45:
[...]
In Rusland hebben ze gewoon gereden..
Singapore hebben ze wel overgeslagen.
Slap hoor, ik had Toto en BOT verwacht.
Thanks. Dan weet ik dat.
Apart dat opzetstukje voor de voorwielophanging, lijkt me totaal niet aerodynamisch
@TrekDr0p Je bedoelt die luchthapper voor het koelen van de remmen? Niet aerodynamisch, wel nuttig.
Bedoel je dat stuk om het logo van Kimoa heen? Lijkt mij een harnas voor de luchtstroomsensoren waar je ze wel eens mee ziet rijden tijdens tests of vrije trainingenTrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:02:
[...]
Apart dat opzetstukje voor de voorwielophanging, lijkt me totaal niet aerodynamisch
Nee die luchthappers snap ik welnachtnet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:04:
@TrekDr0p Je bedoelt die luchthapper voor het koelen van de remmen? Niet aerodynamisch, wel nuttig.

Lijkt wel een opzetstukje, zo van 'hey we hebben nog wat over in de doos laten we dat erop zetten". Paar M6 boutjes nodig en gaan.
Dat dusJasphur schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:07:
[...]
Bedoel je dat stuk om het logo van Kimoa heen? Lijkt mij een harnas voor de luchtstroomsensoren waar je ze wel eens mee ziet rijden tijdens tests of vrije trainingen
[ Voor 24% gewijzigd door TrekDr0p op 03-10-2018 11:08 ]
Sensoren.. Alhoewel het de aerodynamica van de Mclaren waarschijnlijk niet zal verslechterenTrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:08:
[...]
Nee die luchthappers snap ik wel
[Afbeelding]
Lijkt wel een opzetstukje, zo van 'hey we hebben nog wat over in de doos laten we dat erop zetten". Paar M6 boutjes nodig en gaan.
-
Dat lijkt een cameramount te zijn voor de verplichte onboard camera's (hoewel dat in dit geval dummy camera's lijken te zijn.)
* nachtnet weet het gewoon niet..
* nachtnet weet het gewoon niet..
[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 03-10-2018 11:10 ]
Deze sensoren op de neus van de MCL33 werken met nog een sensor op de voorvleugel. Die meet waarschijnlijk de flex van de voorvleugel.TrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:08:
[...]
Nee die luchthappers snap ik wel
[Afbeelding]
[...]
Dat dus
Het ziet er ook wel uit alsof het een mount is voor die 2 zwarte blokjes naast de neus(camera posities zoals @nachtnet aangaf).iichel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
Deze sensoren op de neus van de MCL33 werken met nog een sensor op de voorvleugel. Die meet waarschijnlijk de flex van de voorvleugel.
[Afbeelding]
Het ziet er gewoon niet echt aerodynamisch uit.
het is gewoon een houder voor aero rake sensoren, zolang hij er tijdens het rijden niet afvliegt en achter de sensoren zit boeit het niet hoe ie eruit zietTrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:57:
[...]
Het ziet er ook wel uit alsof het een mount is voor die 2 zwarte blokjes naast de neus(camera posities zoals @nachtnet aangaf).
Het ziet er gewoon niet echt aerodynamisch uit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
@TommyGun @Grimmie187 Ferrari heeft nieuwe kleurtjes.
https://www.motorsport.co...y-in-japanese-gp/3187898/

* nachtnet ziet de verschillen niet; nog steeds rood.

Rosso Corsa

nachtnet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nogal gevaarlijk om met sieraden om de wagen te bestickerennachtnet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je het filmpje bekijkt en af en toe op pauze drukt zie je nogal wat wit.

Zijn die liveries eigenlijk beperkt qua veranderingen door de FIA; zoals met helmen? Kan mij voorstellen dat ze niet elkaar keer hun graphics willen updaten omdat een team aanpassingen maakt.
Phillip Morris is toch iets met sigaretten enzo?LoeWn schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:27:
Als je het filmpje bekijkt en af en toe op pauze drukt zie je nogal wat wit.
[Afbeelding]
Jasphur schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Phillip Morris is toch iets met sigaretten enzo?
Denk daarom wel op de autoEarlier this year Philip Morris extended its title sponsorship with Ferrari until 2021, which it declared would be a key platform for its efforts to develop smoke-free technologies that moved away from its tobacco origins.
Vandaar die rookwolken bij starten van de wagen.Jasphur schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Phillip Morris is toch iets met sigaretten enzo?
Dat mag volgens mij ook niet. anders krijg je dit sort reclame, MARLBORO (vaping). En dat is ook de hele reden achter dat gevape, toch nog weer onder het tabaksverbod uit proberen te wriemelen.
een treffende spreuk
Op de achtervleugel lijkt ‘mission’ te staan iig.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
"Mission impossible " zeker want ze zien nu zelf ook in dat de titel winnen toch niet meer luktYakuzA schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:41:
[...]
Mission Impossible? *Geen idee hoor, lees ik op reddit, kan iemand Japans?YakuzA schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

[ Voor 15% gewijzigd door yorkick op 03-10-2018 14:11 ]
Gasly had er toch ook eentje cadeau gekregen begin dit jaar? Vind het gave dingen.nachtnet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:10:
vervoer voor Pierre & Brendon.
[Afbeelding][Afbeelding]Honda NSX
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Gaat verstappen dan volgend jaar moeten kiezen tussen een Aston Martin en een Honda? Die NSX lijkt me ook niet echt een straf.nachtnet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:10:
vervoer voor Pierre & Brendon.
[Afbeelding][Afbeelding]Honda NSX
Of misschien gewoon allebei. Als je rondtoert door Monaco kan je toch moeilijk iedere dag dezelfde auto nemen
Lekker vroeg, met een kleine van 7 weken toch al wakker
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
we gaan het meemaken 
https://www.gpblog.com/nl...sultaat-in-thuisrace.html
Spec - C confirmed
Misschien leuk om de STR en de RBR achter elkaar op het rechte stuk laten gaan en kijken of de TR de RBR voorbij gaat
Spec - C confirmed
Misschien leuk om de STR en de RBR achter elkaar op het rechte stuk laten gaan en kijken of de TR de RBR voorbij gaat
[ Voor 31% gewijzigd door TrekDr0p op 03-10-2018 16:08 ]
Hij zal waarschijnlijk wel een Honda erbij krijgen, maar vooralsnog krijgt ie gewoon betaald om in Aston Martins gezien te wordenKenhas schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:10:
[...]
Gaat verstappen dan volgend jaar moeten kiezen tussen een Aston Martin en een Honda? Die NSX lijkt me ook niet echt een straf.
Of misschien gewoon allebei. Als je rondtoert door Monaco kan je toch moeilijk iedere dag dezelfde auto nemen
Een speciale NSX MV editie ter ere van zijn eerste WDC, lijkt me niet meer dan passend.Martinspire schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:17:
Hij zal waarschijnlijk wel een Honda erbij krijgen, maar vooralsnog krijgt ie gewoon betaald om in Aston Martins gezien te worden
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Herinnert u zich deze nog?
Hakkinen vs Schumacher Japan 1998
YouTube: Hakkinen Battles Schumacher For The Title | 1998 Japanese Grand Prix
*video tag werkt niet*
*video tag werkt niet*
Mooi!TinusTegengas schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:47:
Herinnert u zich deze nog?
*video tag werkt niet*
Qua historie van dit circuit moet ik altijd denken aan de gevechten tussen Senna en Prost in '89 en '90, inclusief de nare politieke spelletjes.
We see things as we are, not as they are
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat zie ik nog niet gebeuren. Renault verslaan en McLaren vernederen is genoeg hoor.TrekDr0p schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:06:
we gaan het meemaken
Spec - C confirmed
Maar eerst eens zien of de baan niet kletsnat is en ze geen gas kunnen geven.
Mission Winnow is een naam die door Philip Morris geregistreerd is. Geen idee waar het voor staat.yorkick schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:03:
[...]
Mission Impossible? *Geen idee hoor, lees ik op reddit, kan iemand Japans?
[Afbeelding]
Misschien een hint voor Vettel...Mission: Win Now!
[ Voor 6% gewijzigd door TinusTegengas op 03-10-2018 18:36 ]
Ik moet altijd denken aan misschien wel de beste race uit Kimi zijn carriere:TutanRamon schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:56:
[...]
Mooi!
Qua historie van dit circuit moet ik altijd denken aan de gevechten tussen Senna en Prost in '89 en '90, inclusief de nare politieke spelletjes.
YouTube: Your Favourite Japanese Grand Prix - 2005 Raikkonen's Suzuka Mas...
Het is Le Clerc z'n eerste keer op Suzuka. Hij staat nog even stil bij de tragedie die hier bijna vier jaar geleden heeft plaatsgevonden:

PSN: xMaurice93
Is het een idee om in de openings- post van elk circuit te zetten hoe lang een pitsstop gemiddeld duurt.
Ik kan wel een lijstje vinden van de snelste maar ik vraag me telkens tijdens de race af hoe lang die van het vorige jaar ook al weer waren
Ik kan wel een lijstje vinden van de snelste maar ik vraag me telkens tijdens de race af hoe lang die van het vorige jaar ook al weer waren
- DaniëlWW2
- Niet online
Als jij een lijstje hebt van gemiddelden, dan valt dit natuurlijk te overwegen.werphengel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:23:
Is het een idee om in de openings- post van elk circuit te zetten hoe lang een pitsstop gemiddeld duurt.
Vroegahhh toen alls nog mocht!
Massa vs Kubica in Japan..
p.s. ik weet dat het Fiji is
[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 03-10-2018 19:41 ]
Via deze site (https://www.racefans.net/...stics/strategy-pit-stops/) de pitstop tijden van de verschillende teams van 2015 kunnen vinden.
In excel even een gemiddelde berekenen levert het volgende op:
Er staan wat circuits tussen die er niet meer zijn, en dit jaar zijn er natuurlijk circuits die in 2015 niet werden gereden. Pit stop tijden zullen m.i. niet veel zijn veranderd, aangezien de snelheid in pits gelimiteerd is (correct me if I'm wrong).
In excel even een gemiddelde berekenen levert het volgende op:
average pit stop time (2015) | |
---|---|
AUS | 22,5 |
MAL | 24,9 |
CHI | 23,0 |
BAH | 25,0 |
SPA | 22,3 |
MON | 25,0 |
CAN | 24,1 |
AUS | 23,4 |
BRI | 29,0 |
HUN | 22,1 |
BEL | 23,0 |
ITA | 24,7 |
SIN | 29,5 |
JAP | 23,3 |
RUS | 30,1 |
UNI | 24,7 |
MEX | 22,9 |
BRA | 23,8 |
ABU | 22,0 |
Er staan wat circuits tussen die er niet meer zijn, en dit jaar zijn er natuurlijk circuits die in 2015 niet werden gereden. Pit stop tijden zullen m.i. niet veel zijn veranderd, aangezien de snelheid in pits gelimiteerd is (correct me if I'm wrong).
mijn signature is bewust leeg :-)
Niet fout, maar ook niet 100% goedpCOW schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:44:
Pit stop tijden zullen m.i. niet veel zijn veranderd, aangezien de snelheid in pits gelimiteerd is (correct me if I'm wrong).
In Sochi was de tijd 25 seconden (dat heb ik onthouden) dus dat is al een verschil met de 30 seconden in het lijstje.RobertMe schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:54:
[...]
Niet fout, maar ook niet 100% goedSnelheid in pitlane is of 80KM/u of 60KM/u. In principe zal het per circuit vast staan, maar het zou kunnen veranderen tussen de jaren.
Over pitstoptijden gesproken. Elke keer zie ik die 'average pit time' in beeld staan bij een race, maar ook bijna elke keer heb ik het idee dat die tijd niet klopt.
Volgens mij kloppen de tijden wel. Echter moet de rest van het veld ook de afstand van pitstraat entry naar het punt waar de pitstopper de baan weer op komt ook afleggen.Jasphur schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:25:
Over pitstoptijden gesproken. Elke keer zie ik die 'average pit time' in beeld staan bij een race, maar ook bijna elke keer heb ik het idee dat die tijd niet klopt.
Oftewel is Sochi duurt een pitstop 29 seconden. Maar de rest van het veld doet 4 seconden over hetzelfde stuk. Dus heb je 25 seconden voorsprong nodig.
Zo bedoelde ik het nietWorldwide schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:30:
[...]
Volgens mij kloppen de tijden wel. Echter moet de rest van het veld ook de afstand van pitstraat entry naar het punt waar de pitstopper de baan weer op komt ook afleggen.
Oftewel is Sochi duurt een pitstop 29 seconden. Maar de rest van het veld doet 4 seconden over hetzelfde stuk. Dus heb je 25 seconden voorsprong nodig.
Ik heb zelf wel een paar tijden genoteerd;
Silversone 28,5 (2,4)
spa 20,5(2,5)
Singapore 28,7(2,7)
maar na het bekijken van de snelste pitstop tijden van @pCOW, vraag ik me af of deze tijden wel kloppen.
Silversone 28,5 (2,4)
spa 20,5(2,5)
Singapore 28,7(2,7)
maar na het bekijken van de snelste pitstop tijden van @pCOW, vraag ik me af of deze tijden wel kloppen.
Heb er zin an!!!
Japan brengt altijd wel iets...positief of negatief! We zullen zien wat het dit jaar wordt!
Japan brengt altijd wel iets...positief of negatief! We zullen zien wat het dit jaar wordt!
Als ze dat nu zouden flikken zouden ze 5 seconden tijdstraf, een drive-trough, 2 strafpunten en 100 keer 'i am not allowed to drive outside the track' opschrijven hebben gekregen.BasvanS schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:40:
[YouTube: Massa Battles Kubica | 2007 Japanese Grand Prix]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De tijden van 2017 kun je ook daar vinden:pCOW schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:44:
Via deze site (https://www.racefans.net/...stics/strategy-pit-stops/) de pitstop tijden van de verschillende teams van 2015 kunnen vinden.
https://www.racefans.net/...stics/strategy-pit-stops/
en alle tijden van 2018 (en eerder) zijn ook hier te vinden:
http://en.mclarenf-1.com/...esults&gp=1012&s=7817&p=2
Als je dan kijkt naar de snelste pitstop (met in- en uitrijden en dat vergelijkt met dit jaar krijg je dit:
fastest 2017 | fastest 2018 | diff | |
AUS | 21.44 | 20.953 | -0.487 |
CHI | 17.34 | 22.097 | 4.757 |
BAH | 24.24 | 24.302 | 0.062 |
RUS | 29.36 | 29.266 | -0.094 |
SPA | 21.54 | 21.351 | -0.189 |
MON | 24.16 | 23.739 | -0.421 |
CAN | 22.79 | 23.099 | 0.309 |
AZE | 20.06 | 19.737 | -0.323 |
AUS | 20.76 | 20.98 | 0.22 |
BRI | 27.58 | 27.774 | 0.194 |
HUN | 21.34 | 21.291 | -0.049 |
BEL | 22.04 | 18.084 | -3.956 |
ITA | 23.73 | 23.728 | -0.002 |
SIN | 28.47 | 28.542 | 0.072 |
JAP | 22.62 | ||
UNI | 23.25 | ||
MEX | 21.76 | ||
BRA | 22.49 | ||
ABU | 21.22 |
Ze zitten er dus helemaal niet zo ver vandaan. In Rusland zelfs binnen een tiende.
BEL en CHI kan ik even niet verklaren zo..

Voor Japan kunnen we dus ongeveer een 22.6 verwachten.
Om te weten hoe groot het gat moet zijn voor een safe pitstop, zul je -zoals hierboven al gezegd wordt- dus nog de tijd die het duurt van pit entry tot pit exit te rijden over het circuit er vanaf moeten halen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hadden ze daar de pitlimiter snelheid niet omlaag gehaald?sanderb schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:51:
[...]
De tijden van 2017 kun je ook daar vinden:
https://www.racefans.net/...stics/strategy-pit-stops/
en alle tijden van 2018 (en eerder) zijn ook hier te vinden:
http://en.mclarenf-1.com/...esults&gp=1012&s=7817&p=2
Als je dan kijkt naar de snelste pitstop (met in- en uitrijden en dat vergelijkt met dit jaar krijg je dit:
~ fastest 2017~ fastest 2018~ diff~ AUS~ 21.44~ 20.953~ -0.487~ CHI~ 17.34~ 22.097~ 4.757~ BAH~ 24.24~ 24.302~ 0.062~ RUS~ 29.36~ 29.266~ -0.094~ SPA~ 21.54~ 21.351~ -0.189~ MON~ 24.16~ 23.739~ -0.421~ CAN~ 22.79~ 23.099~ 0.309~ AZE~ 20.06~ 19.737~ -0.323~ AUS~ 20.76~ 20.98~ 0.22~ BRI~ 27.58~ 27.774~ 0.194~ HUN~ 21.34~ 21.291~ -0.049~ BEL~ 22.04~ 18.084~ -3.956~ ITA~ 23.73~ 23.728~ -0.002~ SIN~ 28.47~ 28.542~ 0.072~ JAP~ 22.62~ ~ ~ UNI~ 23.25~ ~ ~ MEX~ 21.76~ ~ ~ BRA~ 22.49~ ~ ~ ABU~ 21.22~
Ze zitten er dus helemaal niet zo ver vandaan. In Rusland zelfs binnen een tiende.
BEL en CHI kan ik even niet verklaren zo..![]()
Voor Japan kunnen we dus ongeveer een 22.6 verwachten.
Om te weten hoe groot het gat moet zijn voor een safe pitstop, zul je -zoals hierboven al gezegd wordt- dus nog de tijd die het duurt van pit entry tot pit exit te rijden over het circuit er vanaf moeten halen.
Tijdens de GP van China in 2017 is er een SC geweest. Giovinazzi strooide namelijk 1001 stukken carbon over de start/finish en de SC moest door de pits rijden.
Anoniem: 217290
iets met "he wants to play bumper cars or something"BasvanS schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:40:
[YouTube: Massa Battles Kubica | 2007 Japanese Grand Prix]
Buiten het feit dat het tegenwoordig niet meer mag, vallen de huidige F1 auto's bij de kleinste aanraking uit elkaar. Deze kunnen aardig wat meer hebben lijkt het!Anoniem: 217290 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:29:
[...]
iets met "he wants to play bumper cars or something"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1