Mja ik vind deze game ook gewoon niet lekker spelen. Met BF1 had ik veel minder moeite met de mechanics maar hier zit het gewoon niet lekker. De time-to-kill is nu superkort, mede ook omdat er veel rondlopen met halve health en de time-to-death (ook met volle health) gaat vaak te snel. Te snel om te reageren en te snel om het idee te krijgen dat je echt fout zat. Iemand kan niet in beeld zijn en jij kijkt weg, waarna in de tijd dat jij ergens anders kijkt iemand toch aan kan lopen (snelheid van rennen is volgens mij ook 2x zo hoog) en jou neerschieten zonder dat jij tijd hebt om uberhaupt zijn kant op te kijken. Als ik dit vergelijk met Call of Duty dan lijkt de laatste COD zelfs nog wel een hogere TTK te hebben dan BF en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn geweest.
En als je je wapen gebruikt voor de range waar hij bedoelt is, dan schiet het prima, zit je daarbuiten dan kun je schieten wat je wilt maar je wint eigenlijk nooit het gevecht. De M1A1 is zo'n voorbeeld. Op een metertje of 50 een topgun, maar voor CQC is het echt naatje en leg je alles af. Daarom zie je nu ook steeds meer mensen gaan kamperen. En dat maakt dat je te vaak vanaf een hoek wordt gepakt waar je onmogelijk rekening mee kunt houden.
Dan zullen sommigen zeggen "Ja maar dan moet je het rustiger aan doen", maar dan zeg ik terug: dat doe ik al. Zeker met Assault of Support moet je enorm rustig aan doen omdat je zo weinig health hebt en na de eerste aanval al meteen half leven hebt. Ga je vervolgens door (want healen doet toch niemand) dan heb je een enorm risico want elke enemy erna is gewoon in een enorm voordeel. Daarom kom je ook niet meer in mooie killstreaks, want na een man of 3 heb je geen kogels en geen health meer om de 4e aan te vallen. Zelfs niet als je met mensen mee loopt. Wat ook niet helpt is dat je wel samen kunt lopen maar als mensen worden neergemaaid dan heb je dus ook geen support meer van die kant. Ergo: dubbele penalty voor het goed spelen van het spel.
Gezien spawnen weer lekker snel gaat, zie je ook enorm veel kamikaze acties. Alsof mensen geen moeite meer doen om ergens levend uit te komen. Alsof ze geen moeite meer doen voor objectives want de uitslag is toch irrelevant. En dan zitten we nu dus in early access waarbij je zou verwachten dat dit de mensen zijn die met interesse de game spelen. Maar nee, dit is gewoon de COD mentaliteit. Fuck K/D, Fuck objectives, ik ga mensen afschieten wat het me ook kost. Als ik zie hoe vaak ik door mensen word afgeschoten die op plekken zitten/lopen waar 10 andere doelwitten beter waren dan ik, dan wordt je daar al in 1 avond chagrijnig van. Echt zo vaak dat ik de lul ben als we met een groepje aan komt lopen, niet normaal. En hoe weinig we revived worden in doorsnee potten is ook niet normaal. Zelfs in modi waar het essentieel is (als aanvaller bv). Wat ook weer komt omdat medic totaal niet mee kan komen op medium range. En mede daardoor is niemand met smoke bezig, wat oh zo belangrijk is.
En leuk die vliegtuigen maar het voegt volgens mij enorm weinig toe momenteel. Ja die scores zijn leuk om te zien maar vind je het dan ook daadwerkelijk leuk? Want het lijkt me een enorm herhalend geheel (drop bommen op doelwit, vlieg terug naar reload. Eventueel iemand uit de lucht schieten en herhalen). Anti air haalt niks uit en je ziet nu al dat mensen niet de moeite nemen om iemand uit de lucht te schieten. En heel vaak ga ik er in een doorsnee pot nou ook niet door dood. En met een paar medics in de buurt (als ze er wel zijn), heeft de meeste infantry er ook weinig last van. Blijft apart dat DICE die balans elke game weer verder weet te verneuken. In ieder geval heb ik er wederom weinig mee en zie ik het effect van die dingen ook niet. Je kunt nog steeds makkelijk een pot verliezen, ook al domineer je in de lucht. Ik ben zelfs een paar keer maar van squad gewisseld want ik mis dan gewoon 1 of 2 spawnplekken. Daarover gesproken, damn zijn veel squads gesloten. Degenen die nog open zijn en plek hebben zijn ook vaak zo slecht dat je daar eigenlijk ook weinig aan hebt. En je zou verwachten dat omdat ze in je squad zitten, ze wel wat meer moeite doen om te reviven maar dat kan de meesten ook aan hun reet roesten.
Ik heb ondertussen aardig wat met mn settings zitten rommelen en kan nu al wat beter spelen daardoor, maar ik kom gewoon niet in de game vanwege de nieuwe mechanics. Heel soms gaat het even lekker, maar dat gebeurt me nog te weinig. En dat is al na enorm aanpassen van mn speelstijl want deze game is gewoon heel anders dan andere Battlefield games. En niet in goede zin. COD heeft deze game echt verneukt en ik denk niet dat dit ooit nog goed gaat komen. Ik snap ook niet zo goed waarom die snelheid nou zo omhoog moest. De vorige game was al aan de snelle kant, maar nu is het echt bizar. Dat had deze game echt niet nodig.
Enige kantlijn is wel dat ik nog niet met een volle party squad heb gespeeld (met allen boots on the ground). Ik denk dat het dan ook een stuk leuker is, maar vooralsnog doet de game me niet zo heel veel. Ben wel bezig met het unlocken van wapens, misschien dat ik dan wat wapens vindt die meer mijn ding zijn, maar denk niet dat dit heel veel uit zal maken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinspire op 18-11-2018 15:03
]