Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-05 09:01

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

> YouTube: Battlefield 5 – Official Gamescom Trailer – Devastation ...
> YouTube: Battlefield 5 Official Multiplayer Trailer
> YouTube: Battlefield 5 Official Single Player Teaser Trailer

Battlefield V is de nieuwste iteratie in de Battlefield reeks en speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Release: 20 November 2018

ROADMAP

https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 1 - Overture: 17 januari 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 2 - Lightning Strikes: 17 januari 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 3 - Trial by Fire: 25 Maart 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 4 - Defying the odds: Juni 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 5 - Awakening the Giant: Herfst 2019

Meer info over de content van de Chapters vind je verderop.

Progressie

In Battlefield V is ook het progressiesysteem wat veranderd. De live-service Tides of War speelt hier een grote rol in met content-drops as vervanger van de Premium & DLCs.
Als je het spel start begin je in een 'Company', waar je je uitrusting beheert waarmee je wilt spelen; je soldaat, wapens en voertuigen. Er zijn 5 categorieen voor progressie:
  • Spelers-rang: de algemene spelersrank
  • Klasse-rang/b]: de algemene Class rank zorgt voor het vrijspelen van specifieke Combat Roles binnen de verschillende klassen, en voor klasse-specifieke uitrusting.
  • Wapens en modificaties: het vrijspelen van wapens en modificaties voor je wapens; statistieken (perks) en het uiterlijk wijzigen van je wapens.
  • Voertuigen en modificaties: het vrijspelen van voertuigen en met de voertuig-specifieke progression-tree verander je de statistieken (perks) en het uiterlijk van je voertuigen.
  • Chapter rank: een aanvullend progressie-systeem waarmee je specifieke uit de Tides of War service zaken als gethematiseerde uitrustingen kunt vrijspelen.
Combat roles
Combat roles zijn een soort 'builds' toegespitst op bepaalde rollen binnen de verschillende Klassen: Je kunt per klasse natuurlijk je uitrusting al aanpassen op een bepaalde rol die je wilt vervullen: als Assault bijvoorbeeld kun je zwaar inzetten op anti-voertuig gadgets en items. Combat roles hebben daarop bepaalde perks die op de rol inspelen. Hieronder een uitsplitsing van alle Combat roles met bijbehorenede perks:

Assault:
- Light infantry: Meer ammo van gevallen soldaten en je herstelt meer health dan andere rollen
- Vehicle Buster: Voertuigen beschadigen spot ze voor je team en je ontvang bonus-requisitie als je een voertuig vernietigd.
Medic:
- Field Medic: Verdient extra requisitie voor je squad als je ze voorziet van bandages en je sprint sneller als je afgaat op een gevallen teamgenoot voor een revive.
- Combat Medic: Je hebt een grotete reikwijdte voor je meleewapens, en je sprint sneller als je een kritieke health hebt.
Support:
- Engineer: je fixt voertuigen en fortificaties sneller dan andere supports, en stationaire- en voertuigwapens oververhitten minder snel
- Machine Gunner: Zorgt voor meer, maar ontvangt minder Suppression, en volledig suppressed vijanden worden gespot voor je hele team
Recon:
- Sniper: je spot vijanden als je op ze schiet, en je houdt je adem langer in om te richten (wordt verlengt met iedere headshot)
- Pathfinder: Je kunt spawnen op spawnbeacons van andere squads en je ontvangt extra punten als iemand op jouw spawnbeacon spawnt.
Lineare progressie met assignments
Het vrijspelen van gear zal linear en duidelijk zijn: je kunt gear dat je graag wilt kunnen vrijspelen met assignments en zelfs lineare 'quests'. Spelers die de Deluxe Edition hebben gekocht krijgen via Airdrops random cosmetische spullen krijgen, verdeeld over 20 weken.

De assignments variëren :
- dagelijks (drie eenvoudige assignments voor Company Coin)
- wapen-specifiek (voor cosmetische wapenonderdelen)
- klasse-specifiek (voor cosmetische outfits)
- verkregen door Chapter-rang; deze assignments versnellen je Chapter-progressie waardoor je sneller je rang verhoogt en spullen vrijspeelt (cosmetische items, badges, dogtags, etc).
Chapters
Chapters zijn 'seizoenen' waarin een boel kan gebeuren: ze kunnen gethematiseerd zijn rond bepaalde typische gebeurtenissen zijn uit de Tweede Wereldoorlog zijn en daarop kunnen maps en content als wapens, voertuigen en customisations zijn die in die periode zijn vrij te spelen.

Maps zullen ook evolueren met de tijd: Het kan zijn dat maps veranderen, of er speelbare gebieden bijkomen of dat de speelbare gebieden per gamemodus veranderen.

Gameplay video's

YouTube: Battlefield 5 New Gameplay and Impressions
YouTube: NEW BATTLEFIELD 5 MULTIPLAYER GAMEPLAY: 7 Details You Need To Know! ...
YouTube: Battlefield 5: AIR COMBAT FIRST LOOK! / Spitfire / Stuka / BF 109 /
YouTube: Battlefield 5 Plane Gameplay
YouTube: Battlefield 5 Multiplayer TANK GAMEPLAY - German Tiger Tank (BF5 Gam...

Concept Art

Geronimous wijzigde deze reactie 23-03-2019 11:14 (111%)
Reden: overhaul nu game al tijdje uit is

FT-17 FTW!

• To easy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:17
quote:
Royz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:46:
Ik vind het ook een beetje vaag. Als je EA Access hebt kan je ook eerder spelen, maar bij mij zegt ie dat ik geen EA Access heb :? Ik wacht wel af tot de rest ook kan spelen
Ik was gisteravond ook al aan het klooien. Wacht wel even af vandaag. Er moet eerst gewerkt worden ;)

• Bozznl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:24

Bozznl

GT: The Bozzz88

quote:
Royz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:46:
Ik vind het ook een beetje vaag. Als je EA Access hebt kan je ook eerder spelen, maar bij mij zegt ie dat ik geen EA Access heb :? Ik wacht wel af tot de rest ook kan spelen
Had ik ook gisterenavond, ineens zag die wel dat ik ea access had. Onverklaarbaar, is de juiste versie ook.

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-05 07:05
Effe naar de Opn Beta zoeken in de store, is ongeveer 10 GB.

Had gehoopt al te kunnen spen, zal helaas moeten wachten tot na het werk want bij EA beginnen ze niet zo vroeg.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Voor de mensen die hem nog niet kunnen downloaden, je kunt ook deze linkjes gebruiken (met dank aan MRE) :
quote:
@SinergyX ; probeer de bovenstaande link! Ik heb dan EA ACces en kon hem ook niet vinden. Maar via de bovenstaande link werkte het prima d:)b

Reefun wijzigde deze reactie 04-09-2018 07:30 (14%)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Volgens mij gaat alles vandaag los, Pre-order of niet. Anders hebben ze te weinig spelers. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

*bookmarked

Ik ben niet van plan om de beta te gaan spelen maar heb wel een preorder code ontvangen.
Plan was om die aan iemand anders te geven maar in de mail staat "De code is eenmalig geldig en unlockt de toegang tot de bèta maar ook de extra content na release!".
Even goed op letten dus als je hetzelfde van plan was ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:29
quote:
poor Leno schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:44:
[...]

Klopt, was ook gemeld.. in de Beta zitten ze nog.. in volgende builds zijn ze eruit.
Dat gaat ze dan een hoop shit opleveren zoals je al eerder zei. Veel: WTF, ik raak niks meer - meldingen....

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:40
Ben erg benieuwd hoe ik vanavond mijn tijd ga indelen want:

BF V closed beta of PUBG 1.0

Van het weekend helaas geel tijd (met uitzondering van zondagavond)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Zalaroth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-05 19:52

Zalaroth

Mudkip

quote:
Poulske schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:23:
Gister BF V gepreorderd op bol.com met achteraf betalen maar nog geen beta code ontvangen. :(
Heb je een bestelling geplaatst op 3 september dan ontvang je 4 september voor 11:00 uur de code. Bestellingen na 3 september ontvangen geen code meer.

Nog even wachten voor het klagen! :+ (ik wacht er ook op haha)

PSN: Zalaroth

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 24-05 19:07
Ik ben vanochtend vanuit mijn werk, onder het mom 'ik ga even naar de appie', even langs game mania gegaan(is 10 minuten verder lopen) om te preorderen en de code te halen. Hoefde maar 5 uro te betalen en de rest als ik de game ga ophalen :+

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-05 16:02
quote:
Ik ook, nadat ik de reactie plaatste kwam ie binnen. :D

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• To easy
quote:
M0nkeymen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:18:
Net ff een potje gespeeld, Rotterdam, maar de game is nog niet helemaal af(maandje uitstel snap ik dus wel)...

Spawnen op squadmates kreeg ik niet voor elkaar, water is nog behoorlijk slecht geanimeerd, en het loopt allemaal een beetje stroperig. Heb het idee dat BF 1 soepeler is. Heal systeem is wel beter denk ik, het dwingt mensen om minder als een kip zonder kop rond te rennen, al met al wel lekker gespeeld. recoil op het eerste assault wapen was behoorlijk pittig.

al met al, wel lekker gespeeld.
Aah het jeukt zo om naar huis te gaan en te spelen als ik dit lees haha. Maar ik weet wel die beta moet je even als een los spel zien denk ik. Full game en nu al helemaal nu die pas in november uitkomt zal echt stuk anders zijn gok ik.

• M0nkeymen
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-05 10:52

M0nkeymen

Monkeystyle!

quote:
Het is niet het joinen van een squad, maar spawnen op een squadmember. Kon het knopje wel indrukken(x) maar er gebeurd niks. Dus ik moest via de overview spawnen. Wat verder niet zo'n probleem uiteraard voor een beta.
quote:
To easy schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:33:
[...]
Maar ik weet wel die beta moet je even als een los spel zien denk ik. Full game en nu al helemaal nu die pas in november uitkomt zal echt stuk anders zijn gok ik.
Dat denk ik ook, hoewel het al wel leuk is om te spelen :)
quote:
Yo_flow schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:36:
Hebben jullie dat ook op de PS4 dat de game haast overbelicht lijkt? Als ik vergelijk met BF1 moet ik mijn helderheid echt ver naar beneden zetten ingame...
Geen last van, maar kan aan dynamic weather misschien liggen?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:05

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
20 november

Mooie OP. *O*

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Bartvandelaar
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:46
3 potjes gedaan maar ik had het wat beter verwacht. Misschien waren mijn verwachtingen te groot. Dat zou ook kunnen.

Rookworst zonder r is ook worst.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 06:46
quote:
summaheat schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:47:
Ik vind er maar niets aan , dat schieten die ammo , alles is,veel moeilijker geworden en minder arcade
Dit vind ik juist positief!
Als je arcade wil spelen moet je cod spelen.
quote:
MRE-Inc schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:36:
[...]

En die Enlister Offer kun je gewoon via de store vinden door te zoeken op Battlefield V ?
Zoek maar op "enlist", dat werkte bij mij meteen. Net als "early" en "open beta" :P

Ik speel nu eindelijk een rondje en ik hoor dat spawnen op teammates ook al niet werkt dus ik denk niet zo heel lang

Martinspire wijzigde deze reactie 04-09-2018 16:39 (16%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-05 18:18
quote:
Zalaroth schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:40:
Leuk om te campen bij vijandige ammo kratjes.
Iedereen die er als een kip zonder kop heen rent om ammo bij te pakken. :+

Wel jammer dat squad kapot is.. :-(
Ja "leuk" :F

• To easy
Heb hem gevonden en is aan het downloaden. Moet nog een beetje geduld hebben, want de hele wereld is tegelijk aan het downloaden volgens mij haha!

Wat ik hier lees over al die snipers. Jammer weer..... Dat zijn lui die met de Beta al nummer 1 willen staan van de wereld met hun KD etc ;). Ik vind het ook leuk om een hoge KD te hebben, maar om nu met de beta al zo te spelen...
En ik ben benieuwd hoe de punten tellingen gaan als je met een goede squad speelt. Kickte zelf altijd op het winnen en dan helemaal met een ace squad en als je dat had dan was de goede KD ook altijd aanwezig!
quote:
poor Leno schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:02:
[...]
Mijn friendslist zegt toch wat anders >:)
Alleen omdat ik een dogtag kan vrijspelen ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• DeWaanzin
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 09:55

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

quote:
swoutr schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:47:
Daarnaast was het ook even wennen dat er een wat mindere "oorlog" vibe hangt, in BF1 is is het chaotisch, lomp, grauw en vechten voor je leven. Bij BFV is alles een stuk opener en voelt het soms een beetje doods/sfeerloos aan.
Dat dus.
Vind BFV echt wel een gave game, maar alles komt tot nu toe een beetje klinisch over tov BF1.

XBL: theArthurrrr

• sjaakvandertak
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17-05 12:28
Gisteren een paar uurtjes gespeeld. Moet zeggen dat ik er gelijk lekkerder in zit dan ik ooit bij Bf1 heb gezeten. Wapens voelen krachtiger aan, snipen gaat makkelijker en de maps zijn leuker, vooral Rotterdam (die qua gameplay een beetje richting de Bf3 maps gaat). Ik ben in ieder geval enthousiast (en het is een leuke afwisseling van Overwatch).

• MRE-Inc
quote:
Schimanski81 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:04:
Met een tank moet je nieuwe ammo halen bij die grote refill stations, is het eigenlijk mogelijk om dit via een support ook te krijgen?

Vermoed van niet..
Hangt er vanaf waar mee je schiet in de tank. Een normale shell voor een tank past niet in de ammo pouch, maar een opblaasbare van plastic wel ;)

Zonder gekheid, dat hele ammo refill systeem vind ik steeds slechter en slechter als ik er langer over nadenk. Het komt volgens mij ook de objective based gameplay ook niet ten goede.

Neem nou een map als Narvik waar je ook te maken hebt met hoogte verschil, obstakels etc etc. Stel je wil als tank je grond troepen ondersteunen bij het cappen van een capture point, wat doe je dan ? Dan zoek je toch de actie op, helemaal als je in je StrumTiger tank zit met nog 5 zitplaatsen om dat die dan met hun MG's ook op redelijke afstand van de objective deze onder vuur kunnen nemen. Helaas moet je dan weer terug het bergje op (langzamer) om je ammo bij te vullen, omdraaien, weer de loop van je kanon de goede kant op krijgen etc etc. Zo blijven voertuigen een beetje nutteloos.

Ja kan natuurlijk ook op 600m bij de ammo supply blijven staan, dat je boordschutters dan geen pepernoot kunnen raken bij de objective, boeit toch niet, maar je hebt wel "unlimited" ammo.

EDIT: Battle Royale mode specs

https://www.ea.com/games/...re-order?isLocalized=true

Wage war in a ring of fire that slowly shrinks the battlefield – don’t get trapped
Fight to be the last infantry squad standing of 64 players in 16 squads
The game-changing addition of Battlefield vehicles lets you wipe out unsuspecting squads with a tank or drive to survive with transport vehicles
Work together as a squad to secure objectives that grant better and rare gear
Clash on the biggest Battlefield map to date
Transform the map with Destruction
Feel battle royale brought to life with stunning Battlefield graphics and audio
Matches are tied to your Company and Battlefield V progression

MRE-Inc wijzigde deze reactie 07-09-2018 15:57 (22%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
nog een handig weetje is dat dichter bij de vlag in een capzone = sneller cappen. Je kunt dus zelfs in een 1 vs 1 situatie er iemand uit cappen / gecapt worden. Betekend dus ook dat als je vermoed dat het 1 vs 1 is en je er uitgecapt wordt, de enemy dichter bij de vlag zit ;)

FT-17 FTW!

quote:
MRE-Inc schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:46:
[...]
En als er dan geen health of ammo station is of als die dermate ver weg ligt dat je door èn open veld èn weg moet van je objective, dan is de ammo limiet een dermate slechte oplossing om squadplay te bevorderen.
Misschien dat spawnen met één extra magazijn al wat beter zou zijn. Kun je er ook nog één oppakken bij een ammo station zodat je met maximaal 4 magazijnen rondloopt.
Maar meer moet het echt niet worden imo.

Nogmaals, ik vind de nieuwe opzet echt wel iets toevoegen.
Juist omdat je minder ammo en minder health regen hebt voelt het allemaal een stuk spannender.
Als medic zijnde strooi ik met ammo en health pakjes om teammates te resupplyen en te healen, ik vind het wel leuk zo.
Als je squad leader bent kun je ook al redelijk vlot een supply drop laten doen.
Heb nu zo'n 10-15 uur in de beta zitten en de keren dat ik zonder ammo zat zijn op één hand te tellen.
En ja, ik heb ook meerdere poppetjes in één leven neergeschoten ;)

• DirtyDutchman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-05 11:35
quote:
Education schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:57:
[...]

Hahaha, dat heb ik nou ook, de controls zijn soms best wel, hoe zal ik het zeggen, bizar.

Heb het zelfde soort issue bij assault, per ongeluk de granaatwerper geselecteerd, maar kom nooit meer terug..
Is een bug, heb er ook verschrikkelijk veel last van,kan van granaatwerper niet meer terug naar mijn wapen. :S

Hopelijk doen ze er nog wat mee in de Bèta, het is voor mij zo onspeelbaar.

PSN id: Dirty__Dutchman twee keer een underslash.

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
quote:
MRE-Inc schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:27:
[...]

Hangt er vanaf waar mee je schiet in de tank. Een normale shell voor een tank past niet in de ammo pouch, maar een opblaasbare van plastic wel ;)

Zonder gekheid, dat hele ammo refill systeem vind ik steeds slechter en slechter als ik er langer over nadenk. Het komt volgens mij ook de objective based gameplay ook niet ten goede.

Neem nou een map als Narvik waar je ook te maken hebt met hoogte verschil, obstakels etc etc. Stel je wil als tank je grond troepen ondersteunen bij het cappen van een capture point, wat doe je dan ? Dan zoek je toch de actie op, helemaal als je in je StrumTiger tank zit met nog 5 zitplaatsen om dat die dan met hun MG's ook op redelijke afstand van de objective deze onder vuur kunnen nemen. Helaas moet je dan weer terug het bergje op (langzamer) om je ammo bij te vullen, omdraaien, weer de loop van je kanon de goede kant op krijgen etc etc. Zo blijven voertuigen een beetje nutteloos.

Ja kan natuurlijk ook op 600m bij de ammo supply blijven staan, dat je boordschutters dan geen pepernoot kunnen raken bij de objective, boeit toch niet, maar je hebt wel "unlimited" ammo.

EDIT: Battle Royale mode specs

https://www.ea.com/games/...re-order?isLocalized=true

Wage war in a ring of fire that slowly shrinks the battlefield – don’t get trapped
Fight to be the last infantry squad standing of 64 players in 16 squads
The game-changing addition of Battlefield vehicles lets you wipe out unsuspecting squads with a tank or drive to survive with transport vehicles
Work together as a squad to secure objectives that grant better and rare gear
Clash on the biggest Battlefield map to date
Transform the map with Destruction
Feel battle royale brought to life with stunning Battlefield graphics and audio
Matches are tied to your Company and Battlefield V progression
Op Narvik heb ik vrijwel de hele ronde in een tank gezeten. Vrijwel niet verder gekomen dan E en F vlag. Klein uitstapje naar C maar dat is tricky. Eigenlijk na 2 vlaggen cappen terug naar de basis om ammo te gaan halen. Dit omdat die refill stations bij de vlaggen vaak kapot zijn (en ik wil niet uitstappen om te repairen want anders is je tank weg).

Vind het wel goed om beperkte ammo te hebben, brengt toch een extra element met zich mee.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 06:46
Merk wel dat een goede squad nodig is.
Medic en ammo is hard nodig, maar vooralsnog alleen maar in slechte squads gespeeld.
Waar ik continu ammo geef aan andere squad members en de rest.
Word ik totaal niet bevoorraad of laat staan revived al is die 5m van me vandaan.
Dit spel vraag echt om een vaste party groep.

Solo spelen is vooral ergeren aan je medespelers/ squad leden.

• jap85
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-05 15:49
quote:
Markotje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:13:
[...]

Is een bug, heb er ook verschrikkelijk veel last van,kan van granaatwerper niet meer terug naar mijn wapen. :S

Hopelijk doen ze er nog wat mee in de Bèta, het is voor mij zo onspeelbaar.
Ik vind het ergens ook wel weer goed dat ze het gebruik van de noobtube niet onbestraft laten :>

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

quote:
BlaTieBla schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:02:
[...]

Ieder slachtoffer laat een ammo pouch vallen, dus genoeg mogelijkheden om ammo aan te vullen (naast resups in het veld door teammates)

[...]

In het eggie kregen ze in Rusland destijds per 2 soldaten 1 rifle met slecht een klein handje kogels. Dus dat 'verzinnen' heeft wel degelijk een oorsprong. En dat was geen spelletje.
Kregen de Russische medics ook oneindig veel syringes vol met spul dat doden tot leven wekt? Het realisme argument op dit punt snijdt niet erg veel hout.

Ik snap dat je over lijken kan rennen maar dat is niet altijd even handig. Sterker nog ik blijf vaak even naar mijn slachtoffers kijken omdat de gemiddelde medic blind op de revive afgaat. :)

Alles is op te lossen met teamwork. Maar dat gaat toch nooit werken. En daarnaast wilik niet met een soort resourcemanagementspel bezig zijn als ik uit schieten ga.

Misschien heb je wel helemaal gelijk en is dit gewoon geen spel voor mij/snap ik het nog onvoldoende.) Ik ga nog wel wat beta spelen hoor maar ik geef dit spel weinig kans om in mijn ready to install lijst te komen. Wat jammer is want ik wacht sinds Bc2 op een BF die ik grijs kan spelen. En nog meer jammer want zoals ik zei vind ik het schieten zelf wel dik in orde.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Deze game gaat veel strategischer zijn als Battlefield 1. Spotten is een klasse geworden. ;) Net duizenden punten behaald met spotten. Door alleen met een verrekijker rond te lopen, waarna de rest van onze squad de tegenstanders stuk voor stuk afslachtte.

Dat health niet meer volledig wordt aangevuld in cover is wel even wennen.

Verder vaak de bug dat ik niet makkelijk meer terug kan van secondary items, naar mijn primary wapen. Die knop reageert softwarematig niet goed, zo lijkt het.

Jumpman wijzigde deze reactie 08-09-2018 01:05 (32%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Glasscar
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 13-05 08:23
Grafisch valt de game me wat tegen. Gameplay voelt wel goed aan. Voor ik het wist liep ik 2 uur door Rotterdam te knallen.

Ga er zeker nog wat uurtjes in stoppen voordat ik besluit om de game te kopen.
quote:
MRE-Inc schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:50:
[...]
Eensch, helemaal mee eensch. Ik denk dat Dice nog wel veel commentaar gaat krijgen over het beperkte ammo/health systeem.
Om 'm vervolgens keihard weer terug te koppen met de mededeling dat BF toch echt een teambased shooter is. Als ze daar maar lang genoeg op blijven hameren gaat het hopelijk bij iedereen een keer doordringen dat teamplay wel degelijk nut heeft.

• Schaap360
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16-05 16:22
Paar uurtje nu in de game zitten. Maar krijg hier gewoon geen Ww2 gevoel bij. Medics lopen met een piloten helm op. Duitsland heeft Chinese vrouwelijke snipers????? En donkere SSers. Ja dat vind ik toch echt storend. Qua gameplay zit het wel in orde al vind ik hem grafische nog niet on point. Maar dat kan nog komen. De open beta van BF4 zag er ook niet uit en dat was ook goed gekomen. Dus ja ik weet het niet. Heb er een beetje een battlefront 2/Andromeda gevoel bij. Iig blij dat ik hem niet gepreorderd heb. Wacht eerst de review nog af.
quote:
Schaap360 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:32:
Paar uurtje nu in de game zitten. Maar krijg hier gewoon geen Ww2 gevoel bij. Medics lopen met een piloten helm op. Duitsland heeft Chinese vrouwelijke snipers????? En donkere SSers. Ja dat vind ik toch echt storend.
1 tip: laat dat los en kijk er doorheen.
Tijdens het spelen merk je er nauwelijks iets van en het zou zonde zijn als je de hele game op zoiets pietluttigs afrekent.

• exactor it
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

Heb net een potje conquest met een enigzins samenwerkende squad gedaan. Dat speelde wel aardig moet ik zeggen. De punten stroomden binnen in elke geval.

Omdat ik me eergisteren zo zat te ergeren aan ammo gebrek heb ik als support gespeeld. Beetje ammo pouches uitdelen. Volgens mij vonden de twee random squad members Dat wel fijn want ze bleven me reviven. Meneer @uchiha tijntje is sowieso een revive koning dus hem gaf ik geen ammo.

Blijf er wel bij dat je onvoldoende startammo krijgt on leuk te spelen. Je hebt net genoeg om 4 kills te maken. Als de objective dan niet klaar is (zodat je ff aan je sim city skills kan werken bij een krat) , ben je af. Heb zelfs nadat we een punt verloren hebben even op een ammo crate gaan campen. 4 kills. Kun je tactisch noemen. Ik vind het vooral een beetje suf.

Ben wel positiever geworden over het spel overigens.

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

quote:
Geronimous schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:35:
Gerevived worden gebeurt de ene pot volop, de andere keer zitten ze met 4 man om je heen. Net als met alle voorgaande BF's.

Ben het wel eens dat de indicatoren voor de health, ammo beter mogen, sommige animaties flink wat korter (vind de revice animaties prima overigens). Het idee van @Martinspire dat je als gewonde wat pointers kan geven (veilig/onveilig) is wel briljant: dat kan makkelijk gekoppeld worden aan de L2/R2 knoppen. En dat je een marker kan zetten waarvandaan je werd beschoten.

Ik vind kills maken als sniper vooral nog vrij lastig moet ik bekennen. Heel veel bodyhsots van 55 damage...
Met het gebrek aan healing ten opzichte van de vorige BF's is 55 damage precies genoeg.

360Gamertag.....PSN ID

• exactor it
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

Tip om met vrienden te spelen: hij zegt vaak 'failed to join squad' als je samen joined en er nog zat plek is in je team. De leader moet dan direct uit de squad waar hij ingeplaatst wordt gaan en een nieuwe squad maken. Friends only maken uiteraard en direct de party opnieuw inviten. Dan gaat het wel goed.

Gek genoeg zorgt quick join wel voor een pot waarbij er plek is voor je team en houdt hij er rekening mee dat je pre-made squad samen in een squad moet komen. Alleen zet hij de squad leader in een random squad neer waar mogelijk geen plek is voor de rest van de pre-made. In plaats van ze dan in random squads te zetten zegt ie 'failed to join squad'.

Je zou bijna denken dat het een Dice game is qua onvolkomenheden. :) Ik viel net voor @uchiha tijntje dwars door een volledig goed in elkaar zittende brug heen, zo het kanaal in. Kwam op zich wel goed uit want ik werd beschoten door een sniper. :)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:11

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
fevo-1190 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:32:
Krijg je ook soort van ranked modus in de game, waardoor je wel genoodzaakt ben om als team te spelen.
Ik haal meer punten met ammo drops of reviven van mensen dan van me kills :9
Ja dat is altijd al toch? Ik haal al versies lang de top 3 door te “Medicen” en dat vind ik juist ook zo leuk aan deze serie.

Lekker mee veroveren, rijden, vliegen, medic zijn. Soms dood ik niemand in een pot :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

quote:
To easy schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:06:
[...]
Buiten dat ik het leuk vind om te killen en te winnen is voor mij mensen healen, reviven en resupplien ook een voldaan gevoel in BF ;)
Precies waar BF om draait d:)b

• jap85
quote:
Besottedorb schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:21:
Erg vette game, behalve het 'wapen upgrade systeem' niks op aan te merken. Fully upgraded STG is nog meer overpowered dan de akimbo models 1887 in Modern Warfare 2.
Eens, dat wapen upgrade systeem is mij ook een doorn in het oog. Vond het juist zo chill met BF1 dat je je daar niet druk om hoefde te maken. Past ook niet bij een WO2 game vind ik (ja ik weet dat BFV soweiso niet realistisch is maar toch). Krijg het idee dat ze dit er weer in gestopt hebben om de COD kiddies te pleasen die met BF1 liepen te zeuren dat de wapens 'saai' waren etc. Jammer.

• Beatz
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 00:37
quote:
steefje schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:43:
Hoe kan je je wapen eigenlijk upgraden. Heb tot nu toe redelijk wat kills genaakt met de arg, maar kan er geen attachments op zetten
Volgens mij kan dat alleen in het begin scherm en dan your company...dit is waar ook veel over geklaagd wordt dat dit niet zoals normaal tijdens het spel kan als je iets unlocked....tenminste dit is wat ik hoorde/las....

• mobygo76
  • Laatst online: 23-05 16:18
Inmiddels redelijk wat uurtjes besteed aan Bf5 en ik ben om. In het begin vond ik het vrij stroef spelen en de graphics steriel. Inmiddels vind ik de sfeer erg goed en ben gewend aan de recoil. Met elke klasse lukt het me voldoende kills te maken en mee te komen. Voorkeur gaat voor mij altijd uit naar de support klasse. De tweede gun bevalt prima.
Het spotten vind ik wel minder. Ook medic en ammo kits strooien met de support klasse blijft bijzonder.
Nu wachten op de full release 😎
Hoe meer ik de beta speel hoe meer ik de game ga waarderen.
Zeker als je in een goed samenwerkende squad zit zijn de potjes erg leuk.
Ook een paar keer met samenspelende randoms gezeten, dus het kán wel.

Ik kan nu niet echt iets verzinnen wat ik anders zou willen zien, alles werkt eigenlijk vrij logisch.
Natuurlijk zijn er nog wat bugs en dingen die niet werken zoals je hoopt (vrijgespeelde attachments equippen bv, de zogenaamde beta-issues) maar ik verwacht wel dat die met de final release opgelost zullen zijn/worden.

Heb assault, medic en support op level 9 en ben over elk van die klasses wel tevreden.
Recon zit op level 3 maar dat komt omdat ik absoluut niet overweg kan met sniper rifles. De te unlocken spawn beacon en flare gun maken wel dat ik ook deze klasse niet ga overslaan.

Ik zou zeggen polijst de game hier en daar nog een beetje en laat de release maar komen! d:)b

quote:
poor Leno schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:38:
[...]
Ik heb een lijstje in de maak voor je :>
Doe geen moeite ;)

• poor Leno
En naast het minderen van de customisations ( *O* ) , kun je straks ook je wapens ingame upgraden ipv. terug te gaan naar het menu :)
(of vond je dat ook logisch @dvdkiwi ? ;) )

"We've heard and listened to the community" O-)

poor Leno wijzigde deze reactie 09-09-2018 16:57 (7%)

quote:
DutchOwnage schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:44:
Is vandaag de beta afgelopen of mogen we nog ff?
Dinsdag de 11e om 1600lt sluit de beta.
Bron

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
uchiha tijntje schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:20:
Ik hoop dat mensen de meest debiele customization gaan kiezen voor hun character om de geschiedenisfreaks te irriteren :+
We weten allang dat je een trol bent. :w

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

quote:
poor Leno schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:18:
[...]
Nu maak je er iets racistisch van..
Nee hoor, ik heb het over facepaints (ook een customization).
Maar het idee is hetzelfde; iemand niet reviven omdat zijn customization jou niet aanstaat, kom op zeg 8)7
Ik probeer je te begrijpen maar ik kan er gewoon echt niet bij, ik kan daar echt vrij makkelijk doorheen kijken.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 09-09-2018 20:28 (40%)

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-05 16:16

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag ook een 2-tal potjes gespeeld. De map in de sneeuw vond ik iets aan de kleine kant. In mijn eerste potje direct naar Medic level 2 gegaan. Bij battlefield zie ik liever grote maps.

Daarna Rotterdam. Leuke map met de grachten en kleine gangen met binnenplaatsen. Hier wat minder kills gemaakt. Moet zeggen dat ik het mikken nog vrij lastig vind. Voor mijn gevoel gaat het vizier vrij sloom.

Deze beta even gespeeld omdat ik wat gezeik las over deze game. De 2 potjes die ik heb gespeeld gaven me een beter gevoel dan BF1. En deze game gaat er dan ook zeker komen.

Nu nog wachten op wat vanalles beelden van de "firestorm " modus. Ik hou wel van die battle royale modussen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

quote:
poor Leno schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:23:
[...]
Als je je best doet om zo debiel mogelijk erbij te lopen? Nee daar heb ik geen moeite mee om die te laten liggen.
Begin dan maar met een lijstje aan te maken met customizations die volgens jou wél door de beugel kunnen. Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik voor dood achtergelaten word ;)

dvdkiwi wijzigde deze reactie 09-09-2018 20:26 (39%)

quote:
poor Leno schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:32:
[...]
Maar zonder gekheid, ik ben gewoon blij om te horen dat ze boel en beetje gaan nuanceren..

Dan kan ik zomaar eens overstag gaan tzt, want ook ik (jaja) vermaak me op momenten ermee ;)
Op zich snap ik je wel, maar je hebt Dice en BF sinds de releasetrailer zó ontzettend lopen verketteren, vanwege in mijn ogen vrij onzinnige redenen, dat ik betwijfel of je jezelf niet blind hebt gemaakt voor al het goede wat de game te bieden heeft.

• poor Leno
quote:
dvdkiwi schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:39:
[...]

Op zich snap ik je wel, maar je hebt Dice en BF sinds de releasetrailer zó ontzettend lopen verketteren, vanwege in mijn ogen vrij onzinnige redenen, dat ik betwijfel of je jezelf niet blind hebt gemaakt voor al het goede wat de game te bieden heeft.
Nee hoor, ik kan dat goed scheiden hoor.. want zoals ik vanmiddag al zei; ik wil zo graag dat ik het leuk vind, dat ik het telkens probeer O-)

• To easy
quote:
foxtrot81 schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:44:
[...]

Yups me2 ook youtube is kapot etc ""Er is vanaf 21:40 een storing bij EA.""
Net nog gespeeld? Op de xbox dan. Zo de smaak aardig te pakken nu. Ben nu aardig gewend aannde nieuwe style. Mp40 met red dot is echt een monster. Ook hebben ik meerder dingen op de heavy tiger vrij gespeeld. Waaronder een top machine gun waardoor je er met 3 man in kan. Erg leuk met een squad haha. Ook de panzerfaust is Gruwlijk om te gebruiken op voertuigen, gebouwen en soms direct hits op een mannetje 😆
[quote]MRE-Inc schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:51:
[...]

Ja, zaterdag 2x op in jouw tank gezet op de topgunner positie. Guess what.... :( Daar ga ik dus nooit meer zitten.
[quote]
Ja precies dat dus. Ja, Je hebt ansich wel een goede overview daar je praktisch 360 graden ermee kan draaien. Maar gezien je een grote sitting duck bent weegt dat niet op. Iedereen die daar ging zitten was binnen een paar seconden dood.

En gezien je met BFV ook op een "Single seat" tank kunt spawnen heeft het ook geen nut als extra spawnpunt daar dat irrelevant is. Dus de volgende keer laat ik die unlock lekker links liggen :)
quote:
Huh, heb ik wat gemist ? Wat gaan ze nu weer aanpassen ?
Ze gaan de "extra vagante" opties zoals een een haak als arm e.d. wat verminderen door de kritiek op de reveal trailer voor zover ik heb begrepen.

Zal mij om het even zijn. Ik revive iedereen wel als ik medic ben, een haak als arm of niet :+
quote:
To easy schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:54:
[...]

Ja klopt geen cover er helaas omheen. Maar het voelt zo lomp om met volle 3 guns blazing een punt te pakken haha. Opzich hield 1 vriend van mij het aardig vol en als doe dood ging spawnde hij gwn weer direct bij ons in de tank. Ze zouden of er een cover omheen moeten bouwen, maar dat was vroeger denk ik niet. Betere optie is dat je een knop indrukt waardoor je bukt in de tank bijvoorbeeld.
Een optie om te bukken op die positie zou een handige zijn inderdaad. Dan kun je in ieder geval weg duiken als je onder vuur wordt genomen. Maar dan nog ; 1 goed geplaatste schot van een sniper en je bent weg.
quote:
ongewoongewoon schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:54:
En tanks zul je mij deze editie ook niet in zien rijden, ik vindt de meeste tanks een achteruitgang in speelplezier ten opzichte van BF1, en zelfs BF1 liep ver achter ten opzichte van de pret die je in BF3/4 met een tank kon hebben. Een tank met een aanhangwagen, hoe onhandig is dat!
De tank gameplay is wel drastisch veranderd t.o.v. BF1/3/4. En dat komt puur omdat je nu moet resupplyen. Ene kant is dat ruk want je zit soms zonder munitie terwijl je het hard nodig hebt ; andere kant vind ik het juist een goede toevoeging. Want dit zorgt ervoor dat tanks niet heel het potje op 1 plek blijven zitten en gewoon van een afstand blijven bestoken (Artillery truck anybody? :+).

Wat betreft een aanhang wagen ; Dit is enkel met de Crocodile tank dat je er één bij je hebt continu. Wat deze nu daadwerkelijk doet heb ik geen idee van eerlijk gezegd. Maar bij andere tanks kun je dus zo een field gun mee slepen en dat is wel ideaal moet ik zeggen. Ik sleepte er toen één mee met iemand erin, en vervolgens achteruit rijden naar de objectives toe :+ Het is wel lastig want het reageert als een aanhanger natuurlijk, maar je hebt effectief gezien 2 enorme lopen tot je beschikking op dat moment. Plus het zal er vast wel hilarisch hebben uit gezien toen ik voorbij kwam karren ermee :D. Heb het nog gefilmd, maar zal dat einde van de week allemaal gaan uploaden naar YT :)

• jap85
quote:
Count_B schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:47:
Gisteravond een paar potjes gespeeld maar ik word er nou niet heel erg enthousiast van om eerlijk te zijn. Het lijkt naar mijn idee teveel op Battlefield 1 en daar was ik ook aardig snel klaar mee. Gemiste kans!
Meen je dit serieus?

Afgezien van de controls en basis BF principes is zo'n beetje alles aangepakt.

Wat had je anders verwacht dan? (wat mogelijk is binnen de kaders van de WO2 setting en een BF game?)
Als je een samenwerkende squad hebt is het echt een ontzettend leuke game.
Speel je met randoms dan moet je wat geluk hebben dat je bij lui zit die snappen hoe het spelletje werkt.
Wat dat betreft niks nieuws tov de vorige BF games.
Om die reden zou ik graag een tutorial zien voordat je aan multiplayer begint zodat alle spelers weten hoe alles werkt en wat er van hem/haar verwacht wordt.
Zo gooi ik bv regelmatig ammo crates neer maar als mensen niet weten dat ze zelf ammo uit de tas moeten pakken schiet het niet op natuurlijk.

Maar al met al heb ik me uitstekend vermaakt met de beta, vind het een érg vermakelijke game :)
Hopelijk passen ze qua gameplay niet al te veel aan de komende 2 maanden en focussen ze zich voornamelijk op bugjes ed.
Het heeft, mede dankzij de basic wapens en het ontbreken van allerlei rare gadgets, de potentie om één van de leukste BF's van de laatste tijd te worden.

• Easymongo
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20-05 09:04
Als ik de reactie op dit forum vergelijk met de reacties op Reddit en BF forum, snap ik het niet zo. Hier is iedereen blij, op de engelstalige forums is zeer veel kritiek. Zelf vond ik de beta op XBox one x grafisch gewoon niet goed. Zeer vermoeiend door HDR (of wat het ook is) en veel te veel details en schermrommel. (Nog afgezien van realisme, rails die een knik maken, kristalhelder water in de gracht, wtf...) De lighting was vreemd, de characters leken wel van zilverpapier. Als je de graphics van BF1 gewend bent is dit voor mij echt een stap terug. Kortom ik knapte af op hoe het er uitzag en hoe het klonk. Kon daarom eigenlijk niet lekker in de game komen. Van teamplay heb ik weinig gemerkt. Ik revivede wel, maar kreeg het zelden terug. Je kunt eindeloos rondlopen en niemand tegenkomen on CQ. De enemies zijn er blijkbaar wel, maar je hoort of ziet ze niet. Soms zie je een zilverpapieren poppetje lopen. Als dat poppetje geen blauw vlekje heeft is het kennelijk een enemy (aan het uiterlijk herkende ik ze niet, daarom spotte ik me gek, het hielp niks) en knal je er op, krijgt vervolgens de kill door de laserprecisie maar het voelt niet als een prestatie. Even later ben je binnen 0,1 seconde dood door een COD kleuter met een 44 die even deze beta meepikt.
Aan de gameplay, attrition en upgrading kan ik best wennen, daar is best goed over nagedacht en zal zeker wel beter worden. Ik zal na release nog wel wat youtube kijken van xbox-spelers om te zien of sound & image ook beter is geworden. Misschien dat ik dan aan boord ben. Tot die tijd de prettige chaos van BF1.

• Easymongo
quote:
dvdkiwi schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:36:
[...]
Uiteindelijk gaat het erom wat jij zélf van de game vindt toch?
Sure, maar als je game-ervaring slecht is omdat er iets aan de hand is wat te beïnvloeden is (hw, settings etc om wat te noemen) is het nodig ervaringen van anderen te checken. Bij games zoals dit (zonder handleiding en instructievids) ben je op de community aangewezen. Helaas pindakaas krijg je dan ook gratis alle shit erbij en daarop goed te filteren is nog een hele kunst.
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:42:
[...]
En teamplay? Meh, gewoon alles wat los en vast zit doodschieten, rushen naar volgende punt, heeft 10x meer effect dan blijven hangen op 1 plek (de TTK is te laag icm geen respawn op iemand in combat).
Zeker wel dat het nut heeft om op een vlag te blijven hangen om deze te verdedigen.
Zat net in een (communicerende) squad met een medic, een support, een assault en een recon.
Als er iemand neer ging werd de oorzaak al vrij snel uitgeschakeld waarna er een (squad) revive plaatsvond.
In de hele pot zijn we denk geen enkele keer gesquadwiped.

Dat speelt imo echt een stuk leuker dan alsmaar van vlag naar vlag rondjes rennen.

• foxtrot81
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23-05 20:07
Ik kijk toch wel naar de volledige versie uit, heb bf3 gespeeld 4 en 1 (persoonlijk blijft tot nu toe wel bf4 mijn favo) hopelijk ga ik ook weer veel plezier aan bf5 hebben.
En heb de deluxe editie van mijn lieve vriendin kado gekregen ;-)

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

Ik denk dat jullie langs elkaar heen gaan ;)
Jij hebt het volgens mij over de scopes die je kunt unlocken bij customizations terwijl DeWaanzin het heeft over een te unlocken upgrade.

Upgrades (in de skill tree voor je wapen) speel je vrij door kills te maken en je wapen te levellen.
Customizations speel je vrij door assignments te halen welke je weapon parts geven.

True.
Er is ook niet één juiste manier van spelen, winnen kan op vele manieren.
Zolang je maar iets bijdraagt en geen free for all aan het spelen bent.

• To easy
foxtrot81 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:54:
Ik kijk toch wel naar de volledige versie uit, heb bf3 gespeeld 4 en 1 (persoonlijk blijft tot nu toe wel bf4 mijn favo) hopelijk ga ik ook weer veel plezier aan bf5 hebben.
En heb de deluxe editie van mijn lieve vriendin kado gekregen ;-)
Dat heb jij weer goed voor elkaar zeg!

Is de beta nu om 10 uur vanmorgen weer afgelopen of loopt die nog vandaag?

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik begrijp niet zo goed dat men dit een lelijke game vindt. Speel op een X maar vind het echt een mooi spel. Zeker vergeleken met een CoD of BF1.

360Gamertag.....PSN ID

• MRE-Inc
steefje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:19:
[...]

Lelijk is het zeker niet, maar bij eerdere BF werd ik grafisch altijd wel omver geblazen en dat heb ik nu in ieder geval niet.
Vind die Rotterdam map er prima uitzien, die Nordic maar een zaai gebeuren.
Zaad of saai ;)

Ik juist net andersom. Vind die Rotterdam map echt waardeloos. Enige actie is een beetje tussen B en D bij CQ. De overige punten zijn echt van die run, gun, gone punten. Vind de map ook weinig BF waardig. Het is gewoon CQ combat. Het is dat er tanks in zitten anders had het net zo goed een grote COD map kunnen zijn.

• xchristox1
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 25-03 14:02

xchristox1

BF1 PS4 --> DeStift-punt-NL

PS4 Pro user hier. De afgelopen 2 dagen toch wat uurtjes in de beta kunnen steken.

:) Pluspunten :)
  • Gameplay bevalt me goed. Meer squad focus
  • Nieuwe ammo en regenerate systeem, geweldig!
  • Reloaden en repairen van je tank is tof gedaan. Het dwingt je gewoon om meer gefaseerd te werk te gaan en niet in 1 rechte lijn een opmars te maken.
  • De tanks. Super sterk. Bruuuuuuuut geluid. Maar toch echte zwakke plekken. Als echte tank speler heel blij met de tanks tot nu toe.
  • De V1 rocket, mennnnnnn als je dat ding hoort aankomen begint je hele squad en team gewoon in paniek te rennen en te schreeuwen over de mic _/-\o_ Vooral in eindfases van de game komt de 1 na de andere wat het tij soms snel doet keren. Echt tof.
  • Joinen van je squad is eindelijk makkelijk als je nog in main menu o.i.d. zit.
  • Wapens met veel recoil, weinig spray & pray
  • Kortere time-to-kill
  • Fortifications. Zelfs van die lompe stalen constructies gezien waar ik met de tank niet eens zomaar doorheen kwam. Vet.
:'( Persoonlijke minpuntjes :'(
  • Voetstappen ook amper te horen, wellicht ook een bug van de ps4 pro maar weet het niet zeker.
  • Sound in het algemeen, de mappen vrij vrij groot en het klinkt allemaal vrij steriel. Bij BF1 is dit echt beter.
  • Grafisch nog veel werk te doen. Korrelig, geen 4k ervaring
  • HDR is geen HDR, kleuren lijken uit balans.
  • Glowing mannetjes
  • Vliegtuigen vrijwel nutteloos geworden
  • Snipers suppressen werkt niet meer.
|:( Echte bugs die ik gezien en gehoord heb: |:(
  • Buggy sound. Op de PS4 pro echt hopeloos slecht. 80% van de schoten hoor ik niet of super gedempt. Hoor wel de kogels om me heen inslaan maar squad mates of enemies die voor of naast me staan hoor ik nauwelijks. Zeer frustrerend.
  • Mannetjes die in de lucht zweven als ze dood zijn.
  • Anti-tank mines die in de lucht zweven.
  • Aim van 3rd person view in tank is wayyyyy off
  • Aim van de tank main gun in tank is off, shells slaan in een stuk links van je crosshair. Stond naast een treinwagon, schoot er duidelijk langs, maar toch raakte ik de trein keer op keer.
  • Switch tussen 3rd person, main gun en machine gun in tanks gaat vaak erg buggy, soms hangt de aim zelfs helemaal vast tot je weer loslaat of in en uitzoomt.
  • Loading next map - blijft oneindig laden.
  • Enkele harde crashes gehad (maarja, beta, snap het wel).
Al met al toch positief, vind het steeds leuker worden. Op het zeer slechte geluid na dan. Maargoed ben veel in de tanks gaan zitten de laatste 2 dagen, daar heb ik er een stuk minder last van :)

xchristox1 wijzigde deze reactie 11-09-2018 15:41 (7%)

6-time #1 on world ranking ladder C&C Red Alert 2 - Allied Player // Persoonlijke travel blog: http://www.destift.nl

Zoals ik al zei: je kunt overal over klagen, je kunt ook de positieve kanten van veranderingen inzien.
Het spijt me echt ontzettend dat ik BF V leuk vind; ik wilde je niet kwetsen.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 11-09-2018 17:12 (27%)

SinergyX schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:15:
[...]
(reviven? Respawn is sneller.
Zelfs een squad revive is sneller dan respawnen. De medic revive is slechs 1-2 seconden.
[...]
Ammo? Lol ga maar naar een vlag.
Support meenemen?
[...]
Vlag verdedigen? Err.. nee, ik kom hier om mensen te killen, niet in een hoekje te campen tot er iemand komt :P).
Tja, zo kun je ook conquest spelen.
[...]
Alle overige aspecten voelen achteruitgang tov BF4/1 (3 is wel te oud).
Het vergt een andere speelstijl.
Blijf je op dezelfde manier spelen dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 11-09-2018 17:23 (18%)

• Beltoni
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 24-05 13:05
Toch flink wat uurtjes gemaakt deze bèta. Heb me echt heerlijk vermaakt! De WW2 setting spreekt me een stuk meer aan dan WW1. Bij BF1 heb ik mijn 10 uur trial niet eens afgemaakt, en dat na 100en uren BF2/3/4.

Nieuwe ammo-/health systeem vind ik ook een grote stap vooruit. Gaaf dat je wat meer vooruit moet denken en ook afhankelijk bent van je team, dat is wat mij betreft exact waar het om draait bij een BF game. Het nieuwe spotten past ook wat meer in het klassieke oorlogje spelen. Niet constant de spot-knop spammen waardoor je de locatie van de vijand aan het hele team verklapt. Recon class kan nu echt invloed hebben op de verloop van het spel, mits de speler daarvoor kiest.

Hoop wel dat ze de weapon upgrades nog aanpassen, dit vind ik te zweverig. Bij BF4 was het beter geregeld. Meer hipfire accuracy nodig, zet even snel een vertical grip op je wapen.

Spel gaat er sowieso komen!

Hoc non dicit nisi // XB1: Beltoon

• poor Leno

• jap85
Ben ik de enige die vind dat het hele 'epische' gevoel wat je met BF1 had met Operations, totaal ontbreekt in BF5? Met BF1 werd dankzij je dankzij de muziek en het geschreeuw echt meegesleept als er een sector gevallen/veroverd was. Dit mis in in BFV echt compleet, je merkt het amper afgezien van de tekst op je scherm.

Sowieso vind ik het stuk minder sfeervol dan BF1, ook qua levels en grafische effecten. Hopelijk verbeterd dit nog want de sfeer vond ik juist een van de sterke punten van BF1.
Mon0lith schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:37:
Oke, twijfelde of ik dit zou schrijven, aangezien je hier nogal vaak op je mening wordt aangevallen.
Je mag hier gewoon je eigen mening hebben ;)
Jammer dat je de game gaat laten liggen maar zoals jij het beargumenteert kan ik me prima voorstellen dat je het niet zo tof vindt.
Ieder zijn ding toch, niks mis mee ;)

• Mon0lith
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-05 15:33

Mon0lith

Smile!

Education schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:56:Game laten liggen op basis van deze beta zou idd erg jammer zijn.
Deels niet, aangezien een beta ook bedoeld is om mensen over de streep te trekken en warm te maken voor de full game.

PSN: Monol1th23

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-05 13:32

Bonswah85

Koffie!

SinergyX schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:53:
[...]

Voelt meer als een principe dat gros van de wapens nu gewoon generiek zijn, maar in BF1 veel meer 'karakter' hadden. Voor mij voelen die 3 medic guns allemaal hetzelfde (basis qua werking, ene heeft wel iets meer recoil, ander tragere RoF, maar gewoon algehele werking), zelfde voor de LMG's van support, enige echte verschil was Assault met z'n AR en semi-auto.

Bij BF1 had bv de medic alleen al per model 3 versies (scope, auto en 'trench' ofzo?) en totaal iets van 8 modellen? Ook BF3/4 was wapenkeuze zoveel groter, neem aan dat BFV er nog wel meer wapens bij krijgt buiten deze 4 per class?
Wat mij betreft was de hele opzet van de unlock tree/guns in BC2 perfect, zouden ze bij elke BF mogen doen. BF3 en 4 waren mijns inziens echt over the top.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Loondijke
  • Laatst online: 24-05 19:28
Lekker Ventje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:28:
Met 1 extra magazijn ben je als assault nog steeds niet rijk bedeeld volgens mij. Een health pack is welkom. Heb tijdens de vier dagen dat ik de beta gespeeld heb hooguit 10 health packs gekregen. Zelf loop ik als support continu ammo rond te strooien maar van de meeste medics krijg ik niets (net als in BF1).
Ik kopieer even een deel van mijn reactie van de pc thread:

De medstations staan met een reden uit de route. Jij bepaalt bij spawn of je die joker wilt of niet.

Zo ja, dan loop je om en ben je later op jouw plaats van bestemming met alle gevolgen vandien.

Zo nee, dan ben je eerder op jouw plaats van bestemming maar zonder paddestoeltje welke jouw een extra leven geeft.

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom er in de community gevraagd wordt voor een medpack voor iedereen bij spawn. Waarom moet het nog makkelijker gemaakt worden en moet iedereen een extra joker op zak hebben om toch maar weer jezelf te kunnen healen. Waarom moeten spelers zo geholpen worden, terwijl er genoeg medics rondlopen en medstations zijn. Hell, het is zelfs zo dat iedereen in een squad iedereen kan reviven. En dan moeten spelers ook nog standaard een medpack op zak hebben?

Laten we het allemaal nóg makkelijker maken voor iedereen.

Loondijke wijzigde deze reactie 13-09-2018 07:57 (13%)

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Klassen die te allround zijn, selfheal, medics die geen medicpouches hoeven te equipen al dat soort dingen zijn de nagel in de doodskist van samenwerking.

Dus die extra ammo en medpack is qua teamplay een slechte maatregel.

Maar BF zal altijd gezeik blijven omdat EA er na BF2 (maar eigenlijk al met BF2) vanwege de moneys voor gekozen heeft te proberen 1) water en vuur te verenigen en 2) een manusje van alles te zijn.

1 kan niet en 2 levert middelmatigheid op.

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• exactor it
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

Die medpack erbij vind ik ook stom. Dat is nu typisch iets waar teamwork ingezet moet worden.

Ben wel blij met meer ammo. In een shooter moet je kunnen schieten. Dat moet niet zo saai worden geregeld alsdat het in de beta was. Dat je een rondje loopt voor meer health vind ik aan de developers (en ik vind het meer dan prima) maar als je moet omlopen om uberhaupt te schieten is de lol er direct af bij mij.

Verder hoop ik dat ze nog goed kijken naar de Noorse map voor conquest. Ik vond dat helemaal niks vanwege de no man's land in het midden. Het werd heel vaak gewoon de ene kant blauw en de andere kant rood en dat niemand kon oversteken. In operations speelde die map wel goed. Doet me denken aan bf3 waar rush super slecht speelde op de helft van de maps. Zet ze dan dicht of maak een andere versie per modus.

exactor it schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:46:
(...) maar als je moet omlopen om uberhaupt te schieten is de lol er direct af bij mij.
Nogmaals: daarvoor neem je een support mannetje mee.
Waarom vind iedereen het wel best als de health pakjes zouden verdwijnen (want dat is toch de taak van de medic?) maar wil iedereen wel met meer ammo spawnen (is dat niet de taak van de support?)?
Als support heb je 3 (geloof ik) kleine ammo pakjes bij om mensen van extra kogels te voorzien. Daarnaast heb je ook nog de grote ammo crate waaruit teammates magazijnen kunnen pakken.

dvdkiwi schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:07:
[...]

Nogmaals: daarvoor neem je een support mannetje mee.
Waarom vind iedereen het wel best als de health pakjes zouden verdwijnen (want dat is toch de taak van de medic?) maar wil iedereen wel met meer ammo spawnen (is dat niet de taak van de support?)?
Als support heb je 3 (geloof ik) kleine ammo pakjes bij om mensen van extra kogels te voorzien. Daarnaast heb je ook nog de grote ammo crate waaruit teammates magazijnen kunnen pakken.
Supergaaf als je een support mannetje met je mee hebt. zo'n persoonlijke butler. Misschien nog een butler voor de health en 1 voor de long range snipers. Weet je, misschien moet iedereen maar verplicht in een party zitten en wie dat niet doet moet gewoon een lifetime ban van de game krijgen.

Volgens mij speel je altijd met een party of heb je alleen maar top-randoms in je team. Ik niet en loop daarom vaak in mn eentje problemen op te lossen omdat de rest niet mee werkt. Ook leuk als iemand straks lekker in een vliegtuig gaat zitten. Daar gaat je support/medic.

Van mij mogen ze dit allemaal verplaatsen naar de kleine competitive mode en de normale modi lekker met rust laten. Je speelt dan niet meer een game voor de lol, naar mijn mening en bent teveel bezig met inventory management of gaat veel situaties maar uit de weg want geen ammo of geen health.

Mijn team kan al geen vlaggen vasthouden als ze 300 kogels bij zich dragen, waarom denk je dat dit allemaal wel tof gaat als ze na 2 magazijnen leeg zijn? Je verplicht zo bovendien mensen een rol te spelen die ze liever niet willen maar genoodzaakt zijn te doen omdat het team niet meewerkt. Ik kan tig squads joinen maar revives krijgen ho maar. Ik ben al blij als iemand een keer wat enemies raak kan schieten, laat staan dat ie me ook ammo en health geeft.

Dit soort beperkingen is leuk als je met een vast groepje speelt en echt wil werken voor de overwinning maar werkt totaal niet in publieke lobbies waar iedereen zijn eigen ding aan het doen is. En tel daarbij dat men straks nog allemaal bezig is met assignments en weet ik wat, en je feest is compleet.

Nu ik de beta heb gespeeld ben ik vrij makkelijk in attrition: leuk idee maar het werkt niet. Ik kan mensen wegschieten van objectives wat ik wil maar als er vervolgens geen medic komt om me te helpen, dan ben ik gewoon klaar omdat ik niet genoeg health krijg. Ben ik zelf medic dan loop ik al snel door mn ammo heen. Vooral leuk als de enemy tussen jou en de ammo-resupply staat. en de enige class die mijns inziens gestraft had moeten worden met beperkingen van ammo is hierbij eigenlijk vogelvrij: de recon. Ze gaan nu nog verder weg liggen omdat ze weten dat je ze toch niet gaat aanvallen vanwege weinig health en ammo en kunnen rustig een minuut of 10 blijven liggen want toch kogels zat. Terwijl ze met minder kogels eindelijk eens bij de rest van het team moeten blijven ipv een heuveltje op te zoeken. En voor een squad is een recon nu gewoon een handicap want je hebt niks aan die gast

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dvdkiwi schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:09:
[...]

Maar de ammo crate wel ;)
Als mensen door gaan hebben dat je echt een support nodig gaat hebben om je squad (en team) van ammo te voorzien komt het misschien ooit nog wel eens goed qua teamplay.
Mits ze ook granaten/raketten zouden geven, was het nuttig, anders is een gedropte pouch van een tegenstander net zo nuttig. Nu is het enkel ammo, dus zelfs mijn mijn assault freeroam groep was het gewoon ammo oppakken van je tegenstanders, maar rockets moest je wel bij een vlag halen.

Snap het principe wel van het 'zelf' ammo moeten pakken, maar zit er imho teveel op X (vierkantje op PS4?), je moet echt mikken op die crate (mag niet liggend), kans dat je weer eens wat anders doet of juist een wapen op de grond oppakt, mij iets teveel overkomen. (revive en reload zit er ook op dacht ik).

En met veel wapens ben ik veel eerder dood dan dat ik door m'n kogels heen ben, als ze niets aan support (en mechanics ervan) veranderen, blijven medic/support vrij nutteloos voor mij.

Zat gister nog tijdje BF1 te spelen, natuurlijk is dat allemaal minder realistisch, maar daar heb je juist door instant-revive en auto-heal/ammo wel een veel langer gevecht tussen meerdere mensen. Maar in BFV als er iemand naast mij dood ging, maar mogelijk in LoF, laat ik hem gewoon liggen.

Natuurlijk, alles in style van teamplay, maar die bestaat niet in een publieke lobby, heeft niet bestaan, zal nooit bestaan. Je zal best eens in een squad komen waar alles iets beter samen gaat, maar bv het doorgeven van locatie van tegenstanders als je dood ligt te bloeden, supportfire (bestaat niet, maargoed) geven als er een revive moet komen, allemaal leuke dingen als je met 4 man in party/squad zit, maar gaan gewoon niet werken in publics.

Moet eerlijk zijn, in 1 avond BF1 heb ik 10x meer teamwork gezien dan heel de BFV beta, natuurlijk is dat niet representatief, maar juist daardoor snap ik de BFV 'regeltjes' niet om teamwork te forceren.

SinergyX wijzigde deze reactie 13-09-2018 13:32 (19%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:Met de splitsing van de topics lijkt het de goede kant op te gaan met de discussies, dus het ZT beleid gaat weg. We houden wel het verbod in stand voor het 'SJW'kant van het verhaal (de politieke/ geschiedkundige correctheid)

Bedankt voor de verbeterde discussies!

FT-17 FTW!

• Loondijke
SinergyX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:28:
[...]

Mits ze ook granaten/raketten zouden geven, was het nuttig, anders is een gedropte pouch van een tegenstander net zo nuttig. Nu is het enkel ammo, dus zelfs mijn mijn assault freeroam groep was het gewoon ammo oppakken van je tegenstanders, maar rockets moest je wel bij een vlag halen.

Snap het principe wel van het 'zelf' ammo moeten pakken, maar zit er imho teveel op X (vierkantje op PS4?), je moet echt mikken op die crate (mag niet liggend), kans dat je weer eens wat anders doet of juist een wapen op de grond oppakt, mij iets teveel overkomen. (revive en reload zit er ook op dacht ik).

En met veel wapens ben ik veel eerder dood dan dat ik door m'n kogels heen ben, als ze niets aan support (en mechanics ervan) veranderen, blijven medic/support vrij nutteloos voor mij.

Zat gister nog tijdje BF1 te spelen, natuurlijk is dat allemaal minder realistisch, maar daar heb je juist door instant-revive en auto-heal/ammo wel een veel langer gevecht tussen meerdere mensen. Maar in BFV als er iemand naast mij dood ging, maar mogelijk in LoF, laat ik hem gewoon liggen.

Natuurlijk, alles in style van teamplay, maar die bestaat niet in een publieke lobby, heeft niet bestaan, zal nooit bestaan. Je zal best eens in een squad komen waar alles iets beter samen gaat, maar bv het doorgeven van locatie van tegenstanders als je dood ligt te bloeden, supportfire (bestaat niet, maargoed) geven als er een revive moet komen, allemaal leuke dingen als je met 4 man in party/squad zit, maar gaan gewoon niet werken in publics.

Moet eerlijk zijn, in 1 avond BF1 heb ik 10x meer teamwork gezien dan heel de BFV beta, natuurlijk is dat niet representatief, maar juist daardoor snap ik de BFV 'regeltjes' niet om teamwork te forceren.
Ik begrijp je post volledig. Soms is het ook gewoon kut als er niemand in je squad samenwerkt. Echt kut. En zeker als het vaker is. Maar ik vind het wel raar dat dan de game maar moet veranderen en terug moet naar de oude arcade meuk. De spelers moeten niet veranderen, maar het spel.

Ik ben er sowieso altijd van overtuigd dat beta spelers niet representatief zijn. Heel veel mensen doen maar wat, want de stats worden niet opgeslagen en iedereen wil eigenlijk alles zo snel mogelijk compleet unlocken en uitproberen.

DICE heeft aangegeven meer terug naar de roots te gaan om van de laatste ontwikkelingen af te stappen (solo army a la CoD). Ik juich dat enorm hard toe. Zal dat direct door de community worden omarmd? 50/50 denk ik (die verdeeldheid zie je nu ook bij allerlei Youtubers).

DICE heeft deze koers duidelijk ingezet en ik hoop dat ze niet terugkrabbelen. Natuurlijk zal een klein deel van de community het niet accepteren en afvallen, maar ik denk echt dat er weer veel mensen deze game juist gaan aanschaffen welke dit niet zouden doen als het BF1,5 zou worden. Denk aan tactical shooter fans.

Ik vind het verfrissend dat er echt iets gedaan wordt aan de teamplay. En trouwens: als je een squadleader bent kun je gewoon iedereen kicken die niet samenwerkt. Dus dan zal je vaak echt mensen gaan krijgen die wel samenwerken. Ook dit heeft tijd nodig, maar in loop van tijd zien spelers dat je meer punten scoort met samenwerken dan met kills farmen.

Voor alle lone wolfs staan er heel veel med en ammo stations waar je gewoon jouw supplies kunt halen. Juist dat je een extra factor krijgt om rekening mee te houden buiten alleen piew piew doen, is wmb een goede ontwikkeling.

Loondijke schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:41:
[...]

Ik begrijp je post volledig. Soms is het ook gewoon kut als er niemand in je squad samenwerkt. Echt kut. En zeker als het vaker is. Maar ik vind het wel raar dat dan de game maar moet veranderen en terug moet naar de oude arcade meuk. De spelers moeten niet veranderen, maar het spel.

Ik ben er sowieso altijd van overtuigd dat beta spelers niet representatief zijn. Heel veel mensen doen maar wat, want de stats worden niet opgeslagen en iedereen wil eigenlijk alles zo snel mogelijk compleet unlocken en uitproberen.

DICE heeft aangegeven meer terug naar de roots te gaan om van de laatste ontwikkelingen af te stappen (solo army a la CoD). Ik juich dat enorm hard toe. Zal dat direct door de community worden omarmd? 50/50 denk ik (die verdeeldheid zie je nu ook bij allerlei Youtubers).

DICE heeft deze koers duidelijk ingezet en ik hoop dat ze niet terugkrabbelen. Natuurlijk zal een klein deel van de community het niet accepteren en afvallen, maar ik denk echt dat er weer veel mensen deze game juist gaan aanschaffen welke dit niet zouden doen als het BF1,5 zou worden. Denk aan tactical shooter fans.

Ik vind het verfrissend dat er echt iets gedaan wordt aan de teamplay. En trouwens: als je een squadleader bent kun je gewoon iedereen kicken die niet samenwerkt. Dus dan zal je vaak echt mensen gaan krijgen die wel samenwerken. Ook dit heeft tijd nodig, maar in loop van tijd zien spelers dat je meer punten scoort met samenwerken dan met kills farmen.

Voor alle lone wolfs staan er heel veel med en ammo stations waar je gewoon jouw supplies kunt halen. Juist dat je een extra factor krijgt om rekening mee te houden buiten alleen piew piew doen, is wmb een goede ontwikkeling.
Ik ben van mening dat er met de primaire ammo en met de healing naar 100% niks mis was (dat laatste mocht best trager, maar alsnog naar 100%). Er is wat te zeggen om het te minimaliseren, maar vooralsnog houdt dat in dat goed samenwerkende squads daar enorm veel voordeel van halen, daar je met randoms simpelweg de controle niet hebt. Ik zit niet elke dag met 4+ man in een party, laat staan een volle squad.

Daarnaast was voor mij de explosive-spam, de hoeveelheid easy-kill gadgets en snipers op de heuvel een doorn in het oog. En bij conquest de massa-migratie van objective naar objective zonder echt iets vast te willen houden.

Voor snipers is minder ammo een prima idee, maar die zie ik niet minder kamperen. De sweet-spot mechanic promoot ook alleen maar ver weg te gaan zitten want dan krijg je de easy kills. De explosive spam is er nu ook niet minder op geworden. Als je die nou zwaar achter resupply had gezet, dan had ik het nog logisch gevonden. De rifle nade is gelukkig al vrij kansloos geworden (al had ik liever gezien dat ze die tegen tanks of destructables wat zinvoller hadden gemaakt), maar je krijgt alsnog vrij makkelijk ammo om die dingen rond te strooien. Nou moeten we nog zien wat de full game aan gadgets gaat brengen, maar ik verwacht daar niet veel verandering in.

De massa-migratie was er echter nog steeds. Enorm veel keren dat er nog een stukje rood zat op de vlag en mijn team al weg was. Want ja, daar krijg je weinig punten voor en het is er hoogstens toch maar 1. Nou, vrijwel elke keer zie je op die ene een squad spawnen waarna ik dus in mn eentje die objective stond te verdedigen (met regelmatig 0 resultaat). Ik heb me vele keren rot gezocht omdat die capture-radius enorm groot is en het soms onduidelijk is of iets er wel bij hoort of niet. Toen ik een rondje als recon bezig was en me niet zo met de vlaggen bezig hield, zag ik dat onze squad met 0 flag defends de best score had. 0. Niet 1 gozer van de game had een vlag verdedigt. Wat moet je daarvan zeggen?

Nee, laten we maar ammo en health weghalen, daar wordt de game vast beter van. Pfff. Je moet nu al handmatig gaan healen en ammo pakken (wat al veel tijd kost en bij ammo nog wel eens een extra reload time). Als Assault kun je nu ook niet, net als in BF1 een tank uitschakelen. Dat vind ik persoonlijk een vrij grote handicap. In BF3 en BF4 kon dat wel alleen en maakte dat ik veel meer tank-kills zag (ook van anderen) dan in BF1 het geval was. Waarom zou je tijd gaan steken in een tank die toch amper punten oplevert tenslotte.

Ja de game wil wat meer teamwork stimuleren, maar doet dat keer op keer op een verkeerde manier. De gemiddelde speler wordt volgens mij gigantisch overschat in hoe graag hij wil winnen of goed scoort. Als ik zie hoe makkelijk ik bovenaan kan staan op een scoreboard zonder daar echt wat voor te doen, dan vraag ik me serieus af of ik uberhaupt met mensen aan het samenspelen ben of met een stel apen. Hoe wil je daar in hemelsnaam verandering in brengen? Nu straffen ze met hun keuzes de mensen die wel het spelletje een beetje kunnen. Iemand die elke pot 3-15 gaat, zal nooit door zijn ammo heen gaan. Nooit healing nodig hebben (hoogstens een revive). Iemand die elke keer als sniper op de heuvel gaat liggen, ga je nu echt niet ineens veranderen om met een squad mee te lopen. Die gaat hoogstens een keer ammo halen en dan maar weer verder kamperen.

Ik vind het heel nobel dat ze een poging doen, maar dit werkt niet met een AAA shooter game. Een leuke indie-titel voor realisme-fanaten geef ik een kans dat teamplay dingen echt werken, maar voor Battlefield heeft dat nooit geleidt tot grote veranderingen. En laten we niet doen alsof in BF1942 of BF2 de teamplay zoveel beter was.

Als we zo gaan redeneren dan wil ik als ik spawn graag het volgende:
-6 pantzerfausts want mijn team doet niks tegen tanks;
-een syringe want medics reviven niet;
-een spotkijker want snipers spotten niet;
-unlimited ammo zodat ik nooit zonder kom te zitten.

Zo ben ik van niemand afhankelijk en kan ik lekker alles solo gaan doen :P

• Loondijke
Martinspire schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:46:
[...]

Ik ben van mening dat er met de primaire ammo en met de healing naar 100% niks mis was (dat laatste mocht best trager, maar alsnog naar 100%). Er is wat te zeggen om het te minimaliseren, maar vooralsnog houdt dat in dat goed samenwerkende squads daar enorm veel voordeel van halen, daar je met randoms simpelweg de controle niet hebt. Ik zit niet elke dag met 4+ man in een party, laat staan een volle squad.
En dat is exact wat ze willen bereiken. Spelers spelen voor kills, weinig deaths, veel punten en soms voor een win. Dus je wordt dik beloond als je met je squad samenwerkt (ook door de
V1 en tank). Mensen zullen hun speelstijl echt aanpassen, want de game werkt op een totaal andere manier dan BF1.
Daarnaast was voor mij de explosive-spam, de hoeveelheid easy-kill gadgets en snipers op de heuvel een doorn in het oog. En bij conquest de massa-migratie van objective naar objective zonder echt iets vast te willen houden.
Eens met je dat defenden meer punten moet krijgen. Dan krijgen vlaggen ook meer waarde.
Voor snipers is minder ammo een prima idee, maar die zie ik niet minder kamperen. De sweet-spot mechanic promoot ook alleen maar ver weg te gaan zitten want dan krijg je de easy kills. De explosive spam is er nu ook niet minder op geworden. Als je die nou zwaar achter resupply had gezet, dan had ik het nog logisch gevonden. De rifle nade is gelukkig al vrij kansloos geworden (al had ik liever gezien dat ze die tegen tanks of destructables wat zinvoller hadden gemaakt), maar je krijgt alsnog vrij makkelijk ammo om die dingen rond te strooien. Nou moeten we nog zien wat de full game aan gadgets gaat brengen, maar ik verwacht daar niet veel verandering in.
De sweet spot mechanic is eruit gehaald in BF5. Maar je schrijft dat je toch vrij makkelijk ammo krijgt? En toch wil iedereen met meer ammo beginnen?
De massa-migratie was er echter nog steeds. Enorm veel keren dat er nog een stukje rood zat op de vlag en mijn team al weg was. Want ja, daar krijg je weinig punten voor en het is er hoogstens toch maar 1. Nou, vrijwel elke keer zie je op die ene een squad spawnen waarna ik dus in mn eentje die objective stond te verdedigen (met regelmatig 0 resultaat). Ik heb me vele keren rot gezocht omdat die capture-radius enorm groot is en het soms onduidelijk is of iets er wel bij hoort of niet. Toen ik een rondje als recon bezig was en me niet zo met de vlaggen bezig hield, zag ik dat onze squad met 0 flag defends de best score had. 0. Niet 1 gozer van de game had een vlag verdedigt. Wat moet je daarvan zeggen?
Zie bovenstaande punt: defenden moet meer beloond worden. Helemaal mee eens.
Nee, laten we maar ammo en health weghalen, daar wordt de game vast beter van. Pfff. Je moet nu al handmatig gaan healen en ammo pakken (wat al veel tijd kost en bij ammo nog wel eens een extra reload time). Als Assault kun je nu ook niet, net als in BF1 een tank uitschakelen. Dat vind ik persoonlijk een vrij grote handicap. In BF3 en BF4 kon dat wel alleen en maakte dat ik veel meer tank-kills zag (ook van anderen) dan in BF1 het geval was. Waarom zou je tijd gaan steken in een tank die toch amper punten oplevert tenslotte.
Mensen worden aangezet om andere beslissingen te nemen in de game met een lager tempo dan voorheen. Imho precies wat deze franchise nodig heeft. Afstand nemen van CoD en solo armies.
Ja de game wil wat meer teamwork stimuleren, maar doet dat keer op keer op een verkeerde manier. De gemiddelde speler wordt volgens mij gigantisch overschat in hoe graag hij wil winnen of goed scoort. Als ik zie hoe makkelijk ik bovenaan kan staan op een scoreboard zonder daar echt wat voor te doen, dan vraag ik me serieus af of ik uberhaupt met mensen aan het samenspelen ben of met een stel apen. Hoe wil je daar in hemelsnaam verandering in brengen? Nu straffen ze met hun keuzes de mensen die wel het spelletje een beetje kunnen. Iemand die elke pot 3-15 gaat, zal nooit door zijn ammo heen gaan. Nooit healing nodig hebben (hoogstens een revive). Iemand die elke keer als sniper op de heuvel gaat liggen, ga je nu echt niet ineens veranderen om met een squad mee te lopen. Die gaat hoogstens een keer ammo halen en dan maar weer verder kamperen.

Ik vind het heel nobel dat ze een poging doen, maar dit werkt niet met een AAA shooter game. Een leuke indie-titel voor realisme-fanaten geef ik een kans dat teamplay dingen echt werken, maar voor Battlefield heeft dat nooit geleidt tot grote veranderingen. En laten we niet doen alsof in BF1942 of BF2 de teamplay zoveel beter was.
Tja, omdat er zoveel mensen het spel niet op de juiste manier spelen, moeten het spel maar weer aangepast worden. Die spelers die nooit winnen gaan hun speelstijl aanpassen of naar CoD.

En ja: in BF2 was het met randoms soms ook triest, maar de meeste tijd heb ik echt met goed samenspel met mijn squad een overwinning eruit gesleept.

Er zal zeker nog wat getweaked moeten worden in balans, beloning en bepaalde zaken, maar in de basis en gezette koers is het prima imho.

PS: trek geen conclusies uit de teamplay in de beta. Hier wordt amper aan anderen gedacht omdat iedereen het spel aan het ontdekken is, alles wil unlocken en stats niet worden opgeslagen.

• xchristox1
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 25-03 14:02

xchristox1

BF1 PS4 --> DeStift-punt-NL

Martinspire schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:20:
[...]
Ik kan tig squads joinen maar revives krijgen ho maar. Ik ben al blij als iemand een keer wat enemies raak kan schieten, laat staan dat ie me ook ammo en health geeft.

Dit soort beperkingen is leuk als je met een vast groepje speelt en echt wil werken voor de overwinning maar werkt totaal niet in publieke lobbies waar iedereen zijn eigen ding aan het doen is. En tel daarbij dat men straks nog allemaal bezig is met assignments en weet ik wat, en je feest is compleet.
Ik ben het een de ene kant met je eens dat het soms lastig is om een fatsoenlijk squad te vinden, maar ik heb zo mijn manieren om dat te voorkomen.

Mijn strategie is dan doorgaans ook dat ik zorg dat ik snel squad leader wordt en volop orders ga uitdelen. Ondertussen kick ik de noobs die totaal geen aandeel hebben in het squad of objective. 1 voor 1 gaan ze uit mijn squad in de hoop dat er goede spelers voor terugkomen. Rinse & repeat tot het gewenste resultaat. Als je zelf goed scoort in de game en/of een goede rank hebt, zijn andere 'pros' al sneller geneigd je te joinen. Zeker met een squad boost aan zoals in BF1.

Na een kwartier á 20 minuten spelen slaag ik er 9 van de 10 keer toch wel in om een fatsoenlijk squad bij elkaar te krijgen dat het PTFO principe begrijpt en elkaar helpt waar nodig. Dus ook in publieke lobbies als ik in mijn eentje ben.

Probeer het eens zou ik zeggen. :)

6-time #1 on world ranking ladder C&C Red Alert 2 - Allied Player // Persoonlijke travel blog: http://www.destift.nl

• Oxigeon
  • Laatst online: 24-05 16:16

Oxigeon

En zo is dat!

Met dit soort games (Battlefield, Fortnite PUBG) is het gewoon zo..

Maak je een groepje van vrienden werkt alles perfect omdat je met elkaar communiceert.
Maak je geen groepje en kom je bij randoms wordt er niet gecommuniceert en gebeurd er verder dus ook niets.

Met andere woorden, zorg ervoor dat wat vrienden/tweakers ook deze games spelen en het probleem is "opgelost"

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• poor Leno
Wat dingetjes die ze gaan aanpassen, na feedback van de Beta :)

https://www.battlefield.c...e-battlefield-5-open-beta

poor Leno wijzigde deze reactie 15-09-2018 09:23 (26%)

MRE-Inc schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:37:
Voor betere squad play kun je misschien een leaderboardje maken voor wie het meest bijdraagt. Dus je hebt de squad leader en onderin het scherm waarin je je squad members ziet staan, krijg je dus ook een soort van ranking. Moet natuurlijk wel uitgelegd worden. Als beloning krijgt de eerste na de squad leader ook iets van meer ammo, of een soort van mini V1 / tank / supplydrop of verzin maar iets.

Nu is het lijstje met je squad statisch onder in je scherm, maar die kun je dus ook dynamisch maken. Squad Leader boven aan in een ander kleurtje en nr 2 ,3 en 4 veranderen van rood naar groen (wie het meest en minst bijdraagt) en van hoog naar laag onder de squad leader.

Dit is natuurlijk maar een opzetje en dient verder uitgewerkt te worden, maar het kàn tot meer teamplay leiden.
Iemand die eerder al niet om de teamplay maalde, zal niet worden getriggered door een lijstje onderin. Bovendien iemand die onderaan staat, zal daarna ook niet meer (makkelijk) bovenaan kunnen staan dus is de kans dat ze het op een gegeven moment maar laten lopen ook aanwezig.

Die sniper-trutjes ga je met geen mogelijkheid beinvloeden. Die willen gewoon op een heuveltje liggen en doen eigenlijk een hele andere game. Van mij mogen ze een keer een modus maken waar die class er gewoon helemaal uit wordt gehaald en kijken hoe de game dan is.

Martinspire wijzigde deze reactie 15-09-2018 11:28 (4%)

Ik kwam deze video van Westie nog tegen waar hij enkele (in zijn ogen) minpunten aan de kaak stelt waar je vrijwel niemand over hoort omdat iedereen het over hetzelfde heeft.
Op zich kan ik me in elk van zijn punten wel vinden, wat jullie?

En nog een leuke video van de Rotterdam map vs het échte R'dam:

dvdkiwi wijzigde deze reactie 15-09-2018 12:50 (17%)

• Loondijke
Martinspire schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:52:
[...]
Je maakt er een grapje van maar ik vind het wel kwalijk dat je nu niet meer als engineer spawned en een tank kunt uitschakelen. Sterker, de laatste jaren is dat dus steeds verder omlaag gegaan. Bij BF1 kon je nog tot iets van 75% komen met raketten e.d. maar bij BFV kom je net boven de helft. Een beetje tank heeft dat zo weer repaired en ik kan daar dan niks tegen doen. Of je moet weer met minimaal 2 assault spelers in een squad zitten (of 1 support en 1 assault), waardoor je weer minder flexibiliteit hebt. Geef de tank dan meer mogelijkheden. Of eigenlijk heeft die er imo al genoeg. In BF1 kon je daardoor dikke killstreaks halen, wat de game echt niet beter maakt.

[...]
Ik zie een hoop "zullen" en "zouden" in je tekst. Leuk dat dit de bedoeling is, maar het werkt gewoonweg niet. Samenwerken met squads gebeurt in een game als Fortnite of PUBG al niet met randoms, waarom verwacht je dan dat het met BF wel gaat veranderen?
In Battlefront hadden ze het squad systeem omgegooid dat je nu met randoms tegelijk spawnde. Ik heb daar werkelijk nooit iemand gezien die meer dan een minuut bij me in de buurt bleef, ook al was ik bezig met de objectives. In BF4 hadden ze dat je perks erbij kreeg of verloor als je squad goed bezig was of juist werd gewiped. Hoe vaak heb jij mensen daar zien terugtrekken om de perks te behouden? Vrijwel nooit.

Daarom nogmaals, BF is daar gewoon de game niet voor. Prima als je de snelheid er wat uit wilt halen en mensen meer keuzes wilt laten maken, maar wat mij betreft hoort primary ammo of beperkte health niet bij deze doelstelling. Ik ga nu ook geen squad meer aanvallen omdat ik daar de kogels niet voor heb als assault of medic. En dat doet mijn team meer pijn dan voorheen. En ik denk niet dat xXxMr5nip3rzzXx uit mijn squad zich dat realiseert.

[...]
Ik schrijf dat snipers meer dan genoeg ammo hebben. In principe kunnen die met de ammo die ze krijgen (1 mag in de gun en 1 of 2 extra) een squad of 2 uitschakelen. Ik heb in de beta ook een keer gestaan met die snipers op een objective en kon rustig mensen uitschakelen. En je hoeft nu ook geen kogels meer terug te verwachten want die ga je niet riskeren als je van 3 kanten wordt aangevallen.

[...]
Als ik de beslissing moet nemen om te wachten omdat mijn healing langer nodig heeft, dan vind ik dat prima. Spawnen met een healthpack zou ik ook al beter vinden omdat ik dan op mijn teammate kan spawnen, daar waar mijn squad me dus nodig heeft. Nu is het maar afvragen of ie wel medic is, anders heb ik daar gewoon niks aan. En voor je zegt "maar dan doe je zelf toch medic", er zijn genoeg situaties waarbij je niet altijd medic wilt zijn (stel ik spawn om hem ammo te geven omdat ie leeg is)

Maak dat je niet spawned met rockets en je die moet halen (maar wel meer capaciteit hebt voor een tank) of maak dat je medic beperkte hoeveelheid pouches heeft (stuk of 10). Zorg dat snipers minder ammo hebben zodat ze eerder bij de rest van het team blijven en zorg dat die de focus hebben op het identificeren van enemies. Geef meer punten als men bij elkaar blijft en meer van dat soort zaken. Maar kom niet aan de core gameplay van schieten. Leg juist de nadruk op de rest.

[...]
Hoe je het ook wend of keert, BF trekt een bepaald publiek aan en je kunt dingen uitproberen maar dan moet je ook toegeven dat iets niet werkt. Ik ben blij dat ze de clusterfuck mapstructuren eruit lijken te halen om mappen meer vrijheid te bieden en meer variatie te geven in de combat, maar het blijft een shooter. En je moet er gewoon vanuit gaan dat je aan de helft van je team niks hebt. Enerzijds omdat ze het niet willen of anderzijds omdat ze het niet kunnen. Dan is het beter om de goede spelers meer mogelijkheden te bieden om hun team te helpen, dan dat je ze een handicap gaat geven. Ik weet vrij zeker dat je nu hetzelfde krijgt als bij Fortnite of Rainbow Six Siege: niet genoeg man online is de game niet spelen. Want je handicap is gewoon te groot als je iemand in je squad mist.

[...]
Daar ben ik het echt niet mee eens. Ja een beta is anders en sommige dingen veranderen nog wel, maar de kern van samenwerking gaat bij de meesten echt niet veranderen. Ik heb de beta aardig wat uren gespeeld en heb vrijwel geen verbetering van teamwork gezien. Mensen wisten wel wat meer plekken te vinden om te gaan campen en sommigen werden wat moeilijker te verslaan toen ze doorkregen hoe hun loadout werkte, maar overall gaan mensen niet ineens de supermedic of supersupport uithangen. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat het gewoon hetzelfde blijft als in alle vorige BF games waarbij je gewoon meer irritatie hebt bij je randoms in het team dan dat ze echt bijdragen. Elke game kwam aan op 2 squads die met 2 andere squads de match domineerden en de rest liep er een beetje bij.
Ik kan weer heel jouw post ontleden en beantwoorden. Waarna jij hetzelfde gaat doen met mijn post. Hier gaan we niet uitkomen denk ik :7 . Let's agree to disagree.

Het komt er eigenlijk op neer dat jij vindt dat de game zich aan moet passen aan de solo spelers zonder samenwerkende squad. Toch?
Je refereert naar BF1, BF4, PUBG en Fortnite...games die zo gemaakt zijn dat je ook als solo erg goed mee kunt komen.
Gisteren weer BF4 gespeeld en serieus: Ik kon niet bijhouden hoe vaak ik gerevived ben, gerepareerd ben, ammo of health kreeg.... zonder er überhaupt om te vragen.

Het klopt inderdaad dat het altijd al zo geweest isdat een samenwerkende squad het verschil kon maken op een server.. gelukkig maar. Ik hoop dan ook dat je gewoon weer een server kunt huren en naar jouw hand in kunt stellen. Op die manier bouw je een vaste groep spelers op die allemaal dezelfde speelstijl prefereren.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat de game wordt aangepast om meer en meer teamplay te stimuleren. Is de huidige beta daarin al perfect? Totaal niet, verre van zelfs. Maar de mechanics die erin zitten, zullen na balanceren en accepteren van de spelers dit echt gaan bevorderen. Ik geloof daar in.

Ik kan me ook voorstellen dat je iets krijgt als in Post Scriptum, dat als je binnen een bepaalde afstand van je squad bent, dat je dan meer stamina hebt bijvoorbeeld. Of een ander voordeel krijgt.

Het is imho echt te makkelijk om te zeggen: het werkte niet, gaat nooit werken en laten we het oude concept omarmen en vooral niet innoveren en uitproberen.

• Easymongo
dvdkiwi schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:48:
Ik kwam deze video van Westie nog tegen waar hij enkele (in zijn ogen) minpunten aan de kaak stelt waar je vrijwel niemand over hoort omdat iedereen het over hetzelfde heeft.
Bij die gast zit ik alleen maar met verbazing te kijken naar het gemak waarmee hij kills maakt zodat wat hij zegt langs me heen gaat. Zijn boodschap zou ook wel in 3 ipv 15 minuten passen. Hij illustreert het ook nooit met relevante footage maar alleen met een show-off van zijn skills. TL;DR. Wat is zijn boodschap?

Easymongo wijzigde deze reactie 15-09-2018 16:04 (6%)

• MRE-Inc
Vind de video's van Westie best wel leuk om te zien, zijn commentaar ook. Gewoon prima uitgelegd door hem, met voors en tegens etc. Toch ben ik het met een aantal dingen niet eens met hem.

Hij vindt het geen probleem dat je in Rotterdam met Engelsen tegen Duitsers speelt ondanks dat de Engelsen daar in mei 1940 niet aanwezig waren. Nou prima toch, ben ik benieuwd of hij het dan ook niet erg vindt om als Tweety en Sylvester en de rest van de Looney Tunes bende te spelen. Dat Dice geen authentieke WW2 shooter maakt, daar kan ik best inkomen. Vrouwen aan de frontlinie is op zich ook geen probleem maar ga in de Pacific straks niet als Italiaan tegen Russen vechten of andere facties anders dan de Amerikanen en de Jappanners. Hou het op dat vlak dan wel enigszins realistisch. Dat kon in BF1 ook redelijk goed, dus doe dat nu dan ook.

Je wilt graag een map in Rotterdam, zorg dan ook dat je NL stemmen hebt en NL uniformen. Als je A zegt, moet je ook B zeggen, vind ik dan. En dat zeg ik niet omdat ik natuurlijk zelf als NL soldaat wil spelen, ik zou het ook stom vinden om als Rus in de Ardennen te vechten of als Japanner in Berlijn.

• jap85
Loondijke schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:01:
[...]
Gisteren weer BF4 gespeeld en serieus: Ik kon niet bijhouden hoe vaak ik gerevived ben, gerepareerd ben, ammo of health kreeg.... zonder er überhaupt om te vragen.
Das ook niet zo vreemd, die game is zo oud dat alleen de echte fans m nog spelen, die doorgaans wat serieuzer zijn.

Toen die game nog populair was werd daar net zoveel (of weinig) aan teamplay gedaan als in iedere andere BF gedurende de periode dat jan en alleman m speelt. Wel jammer maar ik denk dat we dat maar gewoon moeten accepteren met een populaire game als BF.

• MRE-Inc
Martinspire schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:49:
[...]

Ik snap er ook weinig van. Ze hebben de Britten uitgewerkt voor de eerste release. Doe dan ook 8 mappen met waar Britten hebben gevochten aan het begin van de oorlog en doe lekker de Nederlanders later als DLC als je het zo lastig vindt. Nu krijgen we niet alleen Rotterdam maar ook die andere map bij Rotterdam in de buurt. Geen idee waarom het zo moet want het is gewoon veel te vaag. Maar dat was die Amerikanen in Frankrijk van BF1 ook.

Maar oh wee als straks Dunkirk met Amerikanen gespeeld wordt want dan is de wereld te klein
Mjah, het is en blijft Dice hè. Ik heb net nog even een ander filmpje van Westie gekeken: YouTube: WACKY COSMETIC SOLDIER CUSTOMIZATION Is Being Scaled Back, Says EA -...

Hierin laat hij ook een stukje zien van een aantal Dice developers die zeggen dat ze de customization terug schroeven, dus niet zo extreem als in de release trailer. Westie vraagt zich terecht af waarom ze daar 4 maanden over gedaan hebben. Dan gaat hij daar nog verder op in met als optie dat Dice in het begin dus wat minder customization toe laat (lees meer historisch accurate customization) en later misschien de extremere customization toe gaat voegen om te testen hoe de community daar op gaat reageren.

Dan denk ik Waarom ???? Je kan toch prima customizen met de historisch meer accurate customization dingen die erin zitten ? Waarom moet je dan alsnog je zin doordrijven door die extreme shit erin te stoppen zoals kunst armen, hipsterbaarden en kale koppen en mohawk shizzle ? Ze moeten en zullen gewoon hun zin door drijven.

Verder nog wel een goed punt over die wapen upgrades. In BF4 had elke attachment ook een nadeel. Demper op je wapen, niet op de minimap, maar wel meer bullet drop . Heavy barrel op je AR, betere accuratie op long range, maar wel meer kick/recoil op full auto. Dat soort dingen. Dat lijkt nu nog niet het geval te zijn, maar ik hoop wel dat ze zoals in BF4 gaan doen anders loopt straks iedereen weer met dezelfde wapens die het sterkst zijn.

• Easymongo
[b]dvdkiwi schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:16:
Zijn boodschap is dat er 4 punten zijn die hij verbeterd zou willen zien ;)
Vier. Ha! Dat verklaart een boel.
Hij is inderdaad wat lang van stof dus ik snap dat het langs je heen gaat :P
Mwah, misschien interesseert het me gewoon niet zo. Zonder gekheid, al die meningen op YT, het zal allemaal wel. Sommige van die YT-ers worden (gespeeld of spontaan) echt ontzettend kwaad om onzinnige details. Dan denk ik chill gast, het is maar een test van een game. Er is geen wet die je dwingt het te spelen. (Da's toch ook het credo hier?) Westie is dan nog goed ingevoerd en probeert het zonder emo te analyseren en te beargumenteren.

• Easymongo
Martinspire schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:10:
[...]
En ja, maak dan meteen wat Nederlandse skins. Of dat niet eens, labeltje anders is voor mij prima en andere vlaggen. Zelfs stemmen maakt me geen zak uit. Maar met die 2 maanden uitstel lijkt het me toch prima mogelijk om in plaats van proteses en andere stuff gewoon wat normale skins te maken maar dan voor elk land een variant met wat variatie in haar of kleding kleuren.
Yep. Minimaal met de emblematische helmen. Hoef je niet meer de hele tijd te checken of er zo'n kunstmatig blauw vlakje boven iemands hoofd hangt. Het spotten in BF1 is natuurlijk nogal kunstmatig, maar fracties zijn goed te herkennen, wat het spelen zonder HUD haalbaar maakt. Doe je dat in BFV, heb je opeens 63 "vijanden".
Pagina: 1 2 3 ... 11

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True