dvdkiwi schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:30:
Als we zo gaan redeneren dan wil ik als ik spawn graag het volgende:
-6 pantzerfausts want mijn team doet niks tegen tanks;
-een syringe want medics reviven niet;
-een spotkijker want snipers spotten niet;
-unlimited ammo zodat ik nooit zonder kom te zitten.
Zo ben ik van niemand afhankelijk en kan ik lekker alles solo gaan doen

Je maakt er een grapje van maar ik vind het wel kwalijk dat je nu niet meer als engineer spawned en een tank kunt uitschakelen. Sterker, de laatste jaren is dat dus steeds verder omlaag gegaan. Bij BF1 kon je nog tot iets van 75% komen met raketten e.d. maar bij BFV kom je net boven de helft. Een beetje tank heeft dat zo weer repaired en ik kan daar dan niks tegen doen. Of je moet weer met minimaal 2 assault spelers in een squad zitten (of 1 support en 1 assault), waardoor je weer minder flexibiliteit hebt. Geef de tank dan meer mogelijkheden. Of eigenlijk heeft die er imo al genoeg. In BF1 kon je daardoor dikke killstreaks halen, wat de game echt niet beter maakt.
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:03:
[...]
En dat is exact wat ze willen bereiken. Spelers spelen voor kills, weinig deaths, veel punten en soms voor een win. Dus je wordt dik beloond als je met je squad samenwerkt (ook door de
V1 en tank). Mensen zullen hun speelstijl echt aanpassen, want de game werkt op een totaal andere manier dan BF1.
Ik zie een hoop "zullen" en "zouden" in je tekst. Leuk dat dit de bedoeling is, maar het werkt gewoonweg niet. Samenwerken met squads gebeurt in een game als Fortnite of PUBG al niet met randoms, waarom verwacht je dan dat het met BF wel gaat veranderen?
In Battlefront hadden ze het squad systeem omgegooid dat je nu met randoms tegelijk spawnde. Ik heb daar werkelijk nooit iemand gezien die meer dan een minuut bij me in de buurt bleef, ook al was ik bezig met de objectives. In BF4 hadden ze dat je perks erbij kreeg of verloor als je squad goed bezig was of juist werd gewiped. Hoe vaak heb jij mensen daar zien terugtrekken om de perks te behouden? Vrijwel nooit.
Daarom nogmaals, BF is daar gewoon de game niet voor. Prima als je de snelheid er wat uit wilt halen en mensen meer keuzes wilt laten maken, maar wat mij betreft hoort primary ammo of beperkte health niet bij deze doelstelling. Ik ga nu ook geen squad meer aanvallen omdat ik daar de kogels niet voor heb als assault of medic. En dat doet mijn team meer pijn dan voorheen. En ik denk niet dat xXxMr5nip3rzzXx uit mijn squad zich dat realiseert.
De sweet spot mechanic is eruit gehaald in BF5. Maar je schrijft dat je toch vrij makkelijk ammo krijgt? En toch wil iedereen met meer ammo beginnen?
Ik schrijf dat snipers meer dan genoeg ammo hebben. In principe kunnen die met de ammo die ze krijgen (1 mag in de gun en 1 of 2 extra) een squad of 2 uitschakelen. Ik heb in de beta ook een keer gestaan met die snipers op een objective en kon rustig mensen uitschakelen. En je hoeft nu ook geen kogels meer terug te verwachten want die ga je niet riskeren als je van 3 kanten wordt aangevallen.
[...]
Mensen worden aangezet om andere beslissingen te nemen in de game met een lager tempo dan voorheen. Imho precies wat deze franchise nodig heeft. Afstand nemen van CoD en solo armies.
Als ik de beslissing moet nemen om te wachten omdat mijn healing langer nodig heeft, dan vind ik dat prima. Spawnen met een healthpack zou ik ook al beter vinden omdat ik dan op mijn teammate kan spawnen, daar waar mijn squad me dus nodig heeft. Nu is het maar afvragen of ie wel medic is, anders heb ik daar gewoon niks aan. En voor je zegt "maar dan doe je zelf toch medic", er zijn genoeg situaties waarbij je niet altijd medic wilt zijn (stel ik spawn om hem ammo te geven omdat ie leeg is)
Maak dat je niet spawned met rockets en je die moet halen (maar wel meer capaciteit hebt voor een tank) of maak dat je medic beperkte hoeveelheid pouches heeft (stuk of 10). Zorg dat snipers minder ammo hebben zodat ze eerder bij de rest van het team blijven en zorg dat die de focus hebben op het identificeren van enemies. Geef meer punten als men bij elkaar blijft en meer van dat soort zaken. Maar kom niet aan de core gameplay van schieten. Leg juist de nadruk op de rest.
[...]
Tja, omdat er zoveel mensen het spel niet op de juiste manier spelen, moeten het spel maar weer aangepast worden. Die spelers die nooit winnen gaan hun speelstijl aanpassen of naar CoD.
Hoe je het ook wend of keert, BF trekt een bepaald publiek aan en je kunt dingen uitproberen maar dan moet je ook toegeven dat iets niet werkt. Ik ben blij dat ze de clusterfuck mapstructuren eruit lijken te halen om mappen meer vrijheid te bieden en meer variatie te geven in de combat, maar het blijft een shooter. En je moet er gewoon vanuit gaan dat je aan de helft van je team niks hebt. Enerzijds omdat ze het niet willen of anderzijds omdat ze het niet kunnen. Dan is het beter om de goede spelers meer mogelijkheden te bieden om hun team te helpen, dan dat je ze een handicap gaat geven. Ik weet vrij zeker dat je nu hetzelfde krijgt als bij Fortnite of Rainbow Six Siege: niet genoeg man online is de game niet spelen. Want je handicap is gewoon te groot als je iemand in je squad mist.
PS: trek geen conclusies uit de teamplay in de beta. Hier wordt amper aan anderen gedacht omdat iedereen het spel aan het ontdekken is, alles wil unlocken en stats niet worden opgeslagen.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Ja een beta is anders en sommige dingen veranderen nog wel, maar de kern van samenwerking gaat bij de meesten echt niet veranderen. Ik heb de beta aardig wat uren gespeeld en heb vrijwel geen verbetering van teamwork gezien. Mensen wisten wel wat meer plekken te vinden om te gaan campen en sommigen werden wat moeilijker te verslaan toen ze doorkregen hoe hun loadout werkte, maar overall gaan mensen niet ineens de supermedic of supersupport uithangen. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat het gewoon hetzelfde blijft als in alle vorige BF games waarbij je gewoon meer irritatie hebt bij je randoms in het team dan dat ze echt bijdragen. Elke game kwam aan op 2 squads die met 2 andere squads de match domineerden en de rest liep er een beetje bij.