poor Leno schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
[...]
De FF is het enige beetje defense dat de grondtroepen hebben. Ik kom zo vaak in een server waar 2 piloten bovenaan staan met 50-0.
Zodra je vliegtuigen ook maar éven met rust laat, verkrachten ze gelijk de hele server.
Vooral die brandbommen en high explosive kanonnen zijn zo ziekelijk overpowered dat het gewoon niet meer leuk is.
Wellicht dat het aan het platform ligt, maar op de Xbox zie ik nauwelijks piloten servers domineren met zulke scores. PS heeft een 1:2 verkoop ratio tov Xbox dus wellicht dat er op de PS veel meer, laat ik het 9 jarigen noemen zonder enige vorm van situational awareness en icm het niet snappen hoe je het spelletje moet spelen, spelen. Ik zie op de Xbox echt continue fliegerfausten etc etc. Ja de huidige pacific vliegtuigen zijn erg sterk, maar ik heb geen last van 50-0 scores van andere piloten.
Brandbommen vallen nog wel mee hoor. Ik krijg vaak op een groep foot mobiles 1 kill en de rest hitmarkers. Op voertuigen doen die dingen helemaal niks. Ja je ziet het voertuig hitmarker icoontje op je scherm maar xp ervoor krijgen en een vechicle destroyd....nope....
Dat samen met de spotting cam en de audio (op consoles) die zo slecht is, dat je de vliegtuigen pas hoort als ze bijna boven je zitten (de audio drop-off is zwaar nr de klote), maakt het er echt niet leuker op.
Tja geluid in BF. Haalt het niet bij COD na al die jaren. Gisteravond 3 headsets geprobeerd om het geluid te finetunen als in: Ik wil horen waar iemand vandaan komt en waar iets zit. 5.1 of 7.1 virtueel of hoe het ook mag heten.
Getest met een AstroA50, Turtlebeach 700 Stealth (beide 7.1) en een Sony Gold (schijnt een gewone stereo headset te zijn)
In game stond alles ingesteld op 3d headphones, war tapes, surround. Toen maar eens alles op stereo en headset gezet. Drie keer raden. Op alle 3 de headsets gewoon prima geluid. Maar dan ook echt dat je het kunt pinpointen. In BF5 staat het op de Audio pagina wat uitleg gegeven bij elke optie, maar daar moet je dus niks van aantrekken. Gisteravond daarna met de TB700 2 potten op Iwo Jima gespeeld.... er ging serieus een wereld voor me open qua geluid.
Gister nog een potje gehad waar ik letterlijk de enige was die iets aan de vliegtuigen probeerde te doen. Dan doe je dus steeds max 90 damage, waardoor ze telkens weg konden vliegen en reppen.
Nogmaals op de Xbox zie ik dit echt niet. Zit wel eens van die youtube filmpjes te kijken over BF5 ook van een of andere Playstation speler. Die maakt echt killstreaks achter elkaar van 5-15 man door te flanken. Dat lukt me op de Xbox echt nauwelijks. Ik kan 2-3 man afschieten als ik flank en dan wordt ik door enemy 4 en 5 en 6 onder vuurgenomen en afgeschoten.
Ik was zelf gisteren ook aan het flanken op Iwo Jima. Klim de heuvel op en zie gewoon vanaf mijn eigen spawen de ene na de andere fliegerfaust afgevuurd worden naar de Japanse zero's.
Heb nu ondertussen wel de laatste (gouden) Fliegerfaust dogtag though

Martinspire schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:55:
[...]
Ik heb inderdaad geen tijd geinvesteerd in het upgraden van menig voertuig. Mijn vliegtuigen zijn max level 1, anti-air is ook nog level 0. Waarom? Ze zijn met de standaard uitrusting waardeloos. Ik ga geen uren erin zitten, hopende dat ik ooit eens een level 2 of 3 bereik waarbij zo'n ding eindelijk eens nuttig wordt. Van de vliegtuigen heb ik het al eerder gemeld: die proppenschieter die je standaard krijgt is nutteloos. 1 vliegtuig neerkrijgen vergt meestal een reload omdat al je kogels raak schieten misschien 60% damage doet. Dat je dan uren moet vliegen om eindelijk iemand neer te schieten, dan ga ik wel wat anders doen.
Tja, als je niet wil investeren, jammer dan, maar dan moet je niet gaan janken over spelers die dat wel hebben gedaan en die je dan continu afschieten met dat wapen/voertuig
Omdat de standaard-balans krom is, neem ik de moeite dus niet. Dat is niet omdat ik geen mobile AA wil rijden, maar omdat je met een handicap vele gefrustreerde uren bezig bent en je resultaat vaak toch minimaal is. Ok, je kunt wat mensen bestoken. Big whoop. Als ik normaal speel met een tank, kan ik ook al wel verdedigers terug dringen, daar heb ik zo'n AA niet voor nodig. Uiteindelijk draait het er niet om of je de verdedigers terug dringt, maar of je team mee komt naar de objectives. Veel snipers kun je dan ook laten liggen, want hun invloed is toch minimaal (een sniper op de berg is een verdediger op de vlag minder)
Vele gefrustreerde uren ? Laat me niet lachen en zeker voor een speler zoals jij is dat niet eens vele uren. Nu ben je gewoon aan het goed praten waarom jij niet wil investeren in upgrades.
En wat mensen bestoken op Aerodome ? Man je hebt itt een tank 900 rounds ipv 24 tank shells met een reload van 4 a 5 seconden. Zodra je het ene salvo na de andere afvuurt op de verdedigers zijn ze of dood of ze duiken weg. Dat doe jij niet met je tank.
Nee, natuurlijk draait het niet om het terugdringen van verdedigers

Alles draait om het terugdringen van verdedigers, ze uitroeien, flanken en hun spawn aanvoer blokkeren zodat er niemand meer van hun of iig minder dan jouw team op de capture punten zitten. Dan pas gaat de rest van je team mee naar voren. En ik maar denken dat jij het spelletje wel snapte.... Man I was wrong