Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
MRE-Inc schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:04:
De faal van Dice met de fliegerfaust samengevat in 1 kort filmpje. Ik moest overigens wel enorm lachen om de t-bag.

Grote nadeel van opstijgen vanaf een vliegdekschip (USA) of startbaan (Japan) is dat beide facties hun vliegtuigen met mijnen kunnen uitrusten en je die dus ook kunt droppen bij de vijandelijke spawn op het vliegedekschip of landingsbaan....

Goed werk Dice. Goed uitgedacht....

[Streamable: Fliegerfaust fail]

Bron: [Twitter]
Fliegerfaust is wel overpowered idd, maar ik had niet dat ik iedereen meteen stuk schoot (met 1 barrage bv).

Maar hoezo kan die gozer in de spawn van de enemies zitten dan? Dat is toch out of bounds?
To easy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:18:
[...]

Die betonnen paaltjes zijn zeker wel weg te krijgen. Maak vaak genoeg een doorgang voor mijn tank. 2 a 3 schoten met een tank heb je nodig per paaltje. Als je er 2 kapot schiet kun je er door heen. C4 en piat niet geprobeerd, maar zou gek zijn als daar niet meer kan?
Het lukte ons in ieder geval niet meer. Het is me in een game ook niet gelukt om met 3 C4 zo'n paaltje te slopen.

Martinspire - PC, PS4, X1

• To easy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:22
Martinspire schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:33:
[...]
Fliegerfaust is wel overpowered idd, maar ik had niet dat ik iedereen meteen stuk schoot (met 1 barrage bv).

Maar hoezo kan die gozer in de spawn van de enemies zitten dan? Dat is toch out of bounds?

[...]

Het lukte ons in ieder geval niet meer. Het is me in een game ook niet gelukt om met 3 C4 zo'n paaltje te slopen.
Een optie over en dat is met een tank proberen ze weg te schieten? Het werkt echt bij mij :).

To easy wijzigde deze reactie 07-11-2019 19:37 (29%)

MRE-Inc schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:04:
De faal van Dice met de fliegerfaust samengevat in 1 kort filmpje. Ik moest overigens wel enorm lachen om de t-bag.

Grote nadeel van opstijgen vanaf een vliegdekschip (USA) of startbaan (Japan) is dat beide facties hun vliegtuigen met mijnen kunnen uitrusten en je die dus ook kunt droppen bij de vijandelijke spawn op het vliegedekschip of landingsbaan....

Goed werk Dice. Goed uitgedacht....

[Streamable: Fliegerfaust fail]

Bron: [Twitter]
Sorry hoor, maar de FF was echt wel nodig. Geef gewoon toe dat vliegtuigen enorme KDs halen.
Er kon niets tegen gedaan worden, beetje lekker veilig van bovenaf kills en dikke punten farmen.

Als je voorzichtig vliegt en hoog blijft is er niets aan de hand. Ook het speccen van vliegtuigen zodat je meer damage kan hebben scheelt enorm. Tsja dan moet je misschien inderdaad andere specs die meer kills maken, achterwege laten.

Zodra je ze ook maar 1x de kans geeft, rapen ze de hele server. Dus ja dit was nodig. Nee dit is geen faal. Wees gewoon een vent en geef toe dat vliegtuigen OP zijn.

Gewetensvraag: wat is jouw KD gemiddeld per potje als je in een vliegtuig zit?

PS: dit gebeurt er dus als niemand wat doet.. gaat toch helemaal nergens over?
https://old.reddit.com/r/...mments/dswy1l/flieger_me/

Oh nee, dikke huilie huilie boehoe dat er een Fliegerfaust in t spel zit |:(

poor Leno wijzigde deze reactie 07-11-2019 20:10 (7%)

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:18
poor Leno schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:52:
[...]

Sorry hoor, maar de FF was echt wel nodig. Geef gewoon toe dat vliegtuigen enorme KDs halen.
Er kon niets tegen gedaan worden, beetje lekker veilig van bovenaf kills en dikke punten farmen.

Als je voorzichtig vliegt en hoog blijft is er niets aan de hand. Ook het speccen van vliegtuigen zodat je meer damage kan hebben scheelt enorm. Tsja dan moet je misschien inderdaad andere specs die meer kills maken, achterwege laten.

Zodra je ze ook maar 1x de kans geeft, rapen ze de hele server. Dus ja dit was nodig. Nee dit is geen faal. Wees gewoon een vent en geef toe dat vliegtuigen OP zijn.

Gewetensvraag: wat is jouw KD gemiddeld per potje als je in een vliegtuig zit?

PS: dit gebeurt er dus als niemand wat doet.. gaat toch helemaal nergens over?
https://old.reddit.com/r/...mments/dswy1l/flieger_me/

Oh nee, dikke huilie huilie boehoe dat er een Fliegerfaust in t spel zit |:(
Nou nou nou zeg, een beetje minder uit de hoogte mag ook wel :> . Het doel van mijn post met dat filmpje met de FF was niet zo zeer de FF, maar dat iemand kan spawn rapen. Als hij dit met een panzerfaust had gedaan, had ik exact hetzelfde erbij gezet. Het is gewoon dikke faal van Dice dat je als Jappaner zijnde hier kunt komen en met een willekeurig wapen, in dit geval vliegtuigen, kunt rapen. Als het een tank was geweest, had ik het ook zo verwoord.

Aan de andere kant van de map is het overigens hetzelfde. De Amerikanen kunnen daar in Breakthrough bij het laaste objectives bij B met hun tanks aan het eind van de landigsbaan gaan staan en alle opstijgende vliegtuigen nog voordat ze zijn opgestegen, afschieten.

Kortom, spawnrapen moet gewoon niet kunnen. Ik dacht dat we (lees: Dice) na tig versies van BF nou wel eens achter was gekomen, maar blijkbaar heb ik weer iets te veel vertrouwen in Dice gekregen.

Dus nogmaals, het was niet janken over de FF, maar dit ging puur en alleen over spawnrapen.

Verder mbt tot je antwoorden: Ja de huidige Zero en Corsair zijn OP. De overige vliegtuigen niet zo zeer. Het is geen doritos schieten meer zoals in BF1. Dat AA guns sterker zijn, vind ik prima. Moet niet de bedoeling zijn dat je een 1:1 met een AA (de stationairy en mobile) moet kunnen winnen als je in rechte lijn aankomt vliegen op die dingen. Dat hebben ze prima aangepakt, maar de FF had van mij wel een 2hit kill mogen zijn of minder ammo. Nu kan je als 1 speler zijnde beide vliegtuigen uit de lucht schieten met de FF.

De andere vliegtuigen vind ik niet OP. Met de spitfire en bf109 maak ik nauwelijks kills op foot mobiles. Ben met die vliegtuigen ook vaker op tankjacht en aan het dogfighten dan kills harken op foot mobiles.
De Mosquito en JU kun je idd wel wat kills mee maken mits je het goed speelt, maar zeker niet zoals de Zero en F4U nu.

En mijn KD is 1.94. En ik zit best vaak in een vliegtuig. Mijn KD was overigens 1.99 en is dus wat teruggezakt ondanks de Zero en de F4U. En ja, ik eergisteren ook een 73-0 gehad in de Zero. Overigens zonder incendiary bommen, maar met AT mijnen. Maar ik kan er verder ook niks aan doen dat die tankers elke keer dezelfde route blijven nemen die ik dan weer van AT mijnen voorzie. Dan snap je echt het spelletje niet als ik 12x je tank opblaas daarmee inclusief je 2 crew members.

:(:)

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• DeWaanzin
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:49

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Prachtig fliegerfaust filmpje:

XBL: theArthurrrr

MRE-Inc schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:36:
[...]

Nou nou nou zeg, een beetje minder uit de hoogte mag ook wel :> .
Ja nou ik zit op reddit bijna dagelijks in dit soort discussies, en dacht dat het geneuzel hier nou ook begon.. was er al helemaal klaar mee ;)

Maar idd de tegenstanders moeten niet op die boot kunnen komen, net zoals die mijnen droppen op t vliegdekschip. Ze hebben eerder dingen gemaakt dat mijnen verdwijnen als ze te dicht bij 'dingen' in de buurt liggen, dus met het schip moet dat ook wel lukken.
Ze hebben quick match weer gesloopt. Wordt gewoon weer op een US server geplaatst, ondanks dat er zat Europese servers beschikbaar zijn. Dus heleboel laggende idioten op je server :/

• To easy
Martinspire schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:05:
Ze hebben quick match weer gesloopt. Wordt gewoon weer op een US server geplaatst, ondanks dat er zat Europese servers beschikbaar zijn. Dus heleboel laggende idioten op je server :/
Klopt ik doe al geen quickmatch meer. Die us servers geven je minimaal 180 ping haha. Maar als je met een groep custom servers zoekt heb je altijd weer iemand in queue... ookal zoek je met 4 man een server 50/64 bijvoorbeeld.

• MRE-Inc
Nog zo’n Dice faal:

Ik speel als Japanner op Iwo Jima als support. Ben wat ammo pouches aan het uitdelen, hoor ik “Vielen Dank”. Bleek daar die Duitse Elite genaamd Ilse mee te vechten aan onze kant. :') :F

MRE-Inc schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:49:
Nog zo’n Dice faal:

Ik speel als Japanner op Iwo Jima als support. Ben wat ammo pouches aan het uitdelen, hoor ik “Vielen Dank”. Bleek daar die Duitse Elite genaamd Ilse mee te vechten aan onze kant. :') :F
Heb je dat nog niet eerder gezien dan? Ook een aantal andere skins zijn te gebruiken, zoals de Burnt skin van laatst waarbij je nog half in de fik staat...

Maar dat is gewoon een buitenlandse student op stage joh, niks aan de hand :+

Martinspire wijzigde deze reactie 12-11-2019 08:53 (7%)

• MRE-Inc
Martinspire schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:53:
[...]

Heb je dat nog niet eerder gezien dan? Ook een aantal andere skins zijn te gebruiken, zoals de Burnt skin van laatst waarbij je nog half in de fik staat...

Maar dat is gewoon een buitenlandse student op stage joh, niks aan de hand :+
Had ze wel zien rondlopen, maar dan nog. Onder zo'n outfit kan best een Jappener of Amerikaan schuil gaan, maar dat ze dan Duits praten is te dom voor woorden....

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:32
MRE-Inc schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:00:
[...]

Had ze wel zien rondlopen, maar dan nog. Onder zo'n outfit kan best een Jappener of Amerikaan schuil gaan, maar dat ze dan Duits praten is te dom voor woorden....
Dat komt, omdat Elites hun eigen beweginkjes en gezegdes/stemmen hebben. Ik vind het ook dom, maar ik neem aan dat EA dit heeft afgedwongen om de kopers van Elites tevreden te houden. Ik zie dan liever Japanse Elites en Amerikaanse Elites hier. Maar ja, Ik had bijvoorbeeld ook liever Rotterdamse Mariniers in Devestation gehad.

• MRE-Inc
gr1542 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:20:
[...]

Dat komt, omdat Elites hun eigen beweginkjes en gezegdes/stemmen hebben. Ik vind het ook dom, maar ik neem aan dat EA dit heeft afgedwongen om de kopers van Elites tevreden te houden. Ik zie dan liever Japanse Elites en Amerikaanse Elites hier. Maar ja, Ik had bijvoorbeeld ook liever Rotterdamse Mariniers in Devestation gehad.
Ze hadden de skins wel kunnen behouden, maar laat ze dan gewoon Japans of Amerikaans praten. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

En ja, ik hoop nog steeds dat Dice NL soldaten op de Rotterdamse mappen implementeert ipv die Britse soldaten. Ik heb er echter een hard hoofd in.

gr1542 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:20:
[...]

Wellicht doen ze het pas als er elites zijn voor die 2 zijdes. Maar sowieso vind ik de meeste elites niet echt passen bij de veldslagen waar ze zitten. Hetzelfde kun je zeggen voor de Ier in Afrika. Op afstand zie je er overigens weinig van en ik ben meestal toch meer met de game bezig dan de looks van mensen

• DeWaanzin

DeWaanzin

MRE-Inc schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:49:
Nog zo’n Dice faal:

Ik vind het vooral raar dat je als gamer kiest om als Duitser in een Japans/Amerikaans conflict rond te lopen.

• P.E.No.1
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:28
Martinspire schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:24:
[...]

Wellicht doen ze het pas als er elites zijn voor die 2 zijdes. Maar sowieso vind ik de meeste elites niet echt passen bij de veldslagen waar ze zitten. Hetzelfde kun je zeggen voor de Ier in Afrika. Op afstand zie je er overigens weinig van en ik ben meestal toch meer met de game bezig dan de looks van mensen
Het zijn niet voor niets "Elites". Die doen gewoon overal aan mee..

Ik speel in ieder geval sinds de nieuwe maps weer meer Battlefield. En ook met een stuk meer plezier. Ik vind de maps echt heel vet en geven me inderdaad zoals anderen ook zeggen, het echte BF gevoel weer wat terug :) .

P.E.No.1 wijzigde deze reactie 12-11-2019 15:49 (18%)

PSN id: PENo1

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Gisteravond de nieuwe Pacific maps geprobeerd. Ze zien er fantastisch uit maar ik vind ze werkelijk geen reet aan. (misschien ligt het aan de game mode Island Advance, kan CQ ooit nog een kans geven maar voorlopig houd ik het weer even bij CoD MW)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:54

dr.lowtune

Deugt niet

Inmiddels al weer 2 weken met BFV bezig, na lang twijfelen, maar voor 2 tientjes ofzo kon ik'm niet laten liggen.

Het ziet er mooi uit, speelt net even minder lekker dan BF1, maar ik irriteer me wezenloos aan de imbalance in teams. Is dat altijd zo? Je wint nauwelijks lijkt het wel...

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14:49
dr.lowtune schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:30:

Het ziet er mooi uit, speelt net even minder lekker dan BF1, maar ik irriteer me wezenloos aan de imbalance in teams. Is dat altijd zo? Je wint nauwelijks lijkt het wel...
Nee het is niet altijd zo. Ik heb genoeg matches gehad waarbij het einde was met minder dan 50 punten verschil. Maar idd ook matches met grote imbalances.

• MRE-Inc
De faal van Dice in een YouTube filmpje. Niet alleen kun je de vliegdekschepen bestoken, je hebt ook nog eens unlimited ammo en health.

MRE-Inc schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 01:08:
De faal van Dice in een YouTube filmpje. Niet alleen kun je de vliegdekschepen bestoken, je hebt ook nog eens unlimited ammo en health.

[YouTube: How they STOPPED my Max-Upgraded Fliegerfaust - Battlefield 5 Pacific]
Het lijkt me duidelijk een bug dat als je als Japanner dat voertuig in gaat, je ineens geen boundaries meer hebt. Voordat ie instapt, zie je dat er gewoon een harde lijn zit, bij dat water maar zodra ie instapt, mag ie naar het vliegdekschip. Dus dat wordt gewoon in een komende patch opgelost. Zolang de bug niet massaal misbruikt wordt, zie ik ze geen hotfix uitbrengen.

Verder is het lame, maar als je als infantry daar spawned, kun je ze toch gewoon pakken? Dat mensen dan 10x in een vliegtuig spawnen is jammer, maar eigen schuld imo.

• MRE-Inc
Martinspire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:02:
[...]

Het lijkt me duidelijk een bug dat als je als Japanner dat voertuig in gaat, je ineens geen boundaries meer hebt. Voordat ie instapt, zie je dat er gewoon een harde lijn zit, bij dat water maar zodra ie instapt, mag ie naar het vliegdekschip. Dus dat wordt gewoon in een komende patch opgelost. Zolang de bug niet massaal misbruikt wordt, zie ik ze geen hotfix uitbrengen.

Verder is het lame, maar als je als infantry daar spawned, kun je ze toch gewoon pakken? Dat mensen dan 10x in een vliegtuig spawnen is jammer, maar eigen schuld imo.
Geen bug, gewoon niet over nagedacht. Dat schip waarop je kunt komen, ligt gewoon niet out of bounds voor de jappanners. Die ligt net aan de andere kant van het rode lijntje. Je kan daar als jappanner gewoon legaal komen. Ook bv door uit je vliegtuig te springen als je erboven vliegt.

Andersom kun je bij de Jappanners ook op de landingsbaan gaan staan met je tank als je bij Breakthrough de laatste 2 objectives moet pakken. Capture punt B ligt daar naast de landingsbaan. Ik ben zelf vorige week door een tank afgeschoten toen ik aan het opstijgen was. Die tank stond verdekt in de bosjes.

Aan het eind van de landingsbaan is ook nog eens het resupply punt van de Japanse vliegtuigen. 3x raden wat ik ging doen eergisteren. Ja idd, met de fliegerfaust in de aanslag staan wachten tot de Japanse vliegtuigen laag langskwamen om te resupplien.

Lame ? Ja eigenlijk wel, maar vanuit tactisch oogpunt gezien een prima actie. Maar eigenlijk moet het niet mogen want je staat letterlijk in het resupply icoontje van de jappaners als US zijnde.

MRE-Inc schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:35:
[...]

Geen bug, gewoon niet over nagedacht. Dat schip waarop je kunt komen, ligt gewoon niet out of bounds voor de jappanners. Die ligt net aan de andere kant van het rode lijntje. Je kan daar als jappanner gewoon legaal komen. Ook bv door uit je vliegtuig te springen als je erboven vliegt.

Andersom kun je bij de Jappanners ook op de landingsbaan gaan staan met je tank als je bij Breakthrough de laatste 2 objectives moet pakken. Capture punt B ligt daar naast de landingsbaan. Ik ben zelf vorige week door een tank afgeschoten toen ik aan het opstijgen was. Die tank stond verdekt in de bosjes.

Aan het eind van de landingsbaan is ook nog eens het resupply punt van de Japanse vliegtuigen. 3x raden wat ik ging doen eergisteren. Ja idd, met de fliegerfaust in de aanslag staan wachten tot de Japanse vliegtuigen laag langskwamen om te resupplien.

Lame ? Ja eigenlijk wel, maar vanuit tactisch oogpunt gezien een prima actie. Maar eigenlijk moet het niet mogen want je staat letterlijk in het resupply icoontje van de jappaners als US zijnde.
Wel een bug, zoals ik al zei. Als infantry mag je niet verder het water in, maar zodra je in een voertuig zit, kan het ineens wel. Idem met vliegtuigen, die mogen ook daar komen als ze vliegen, maar als infantry zou je gewoon dood moeten gaan net als in elke andere map, maar dat gebeurd niet. Ze hebben alleen niet bedacht dat het wel kon als je dus dat voertuig jatte of uit een vliegtuig sprong. Maar normaal gesproken mag je niet van je eiland af in Breakthrough als Japanner. En het is al een paar keer hoog in de subreddit gekomen, dus ik verwacht dat de devs het wel gezien hebben en een fix uitbrengen. Het is niet anders dan dat je met je vliegtuig op het vliegveld spawned als Japanner en vervolgens uitstapt (al bij eerste objectives). Dat hoort gewoon out of bounds te zijn.

Dat aan het einde is inderdaad zuur maar komt gewoon door de ligging van het vliegveld in combinatie met de objectives. Het is sowieso raar dat je zo ver doorstoot als aanvaller en ik verwacht dat je dan gewoon een andere spawn behoort te krijgen. Eventueel al vliegend in de lucht.

Die Flieger faust mogen ze best nerfen. 90 damage haal je vrij vaak en er hoeft maar wat te gebeuren en zo'n piloot is kansloos. Maar onder de 50 hoeft van mij ook niet. Het moet gewoon een risico blijven om een bombing run te doen. Maar liever heb ik gewoon dat Anti-air daadwerkelijk damage doen.

Mijn grootste issue als aanvaller en verdediger op de nieuwe maps is echter resupply. En dan met name voor gadgets waardoor een grote pallet nodig is en niet een enkel kistje (omdat het met 1 per keer te traag gaat ivm het aantal voertuigen wat jouw kant op komt). Genoeg keren dat ik een tank niet kan afmaken omdat er simpelweg geen ammo ligt. Elke objective moet gewoon een ammopallet hebben en dat is nu niet. Vaak zelfs op geen van beiden maar een end erachter.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

*snip* persoonlijk worden hoeft niet...

Geronimous wijzigde deze reactie 16-11-2019 14:15 (95%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• MRE-Inc
8)7 ;w

Tja, ik toets iets voordat ik iets lame noem en er over ga klagen. Jij niet.

Geronimous wijzigde deze reactie 16-11-2019 14:15 (114%)

• DeWaanzin

DeWaanzin

MRE-Inc schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 01:08:

[YouTube: How they STOPPED my Max-Upgraded Fliegerfaust - Battlefield 5 Pacific]
Of het nou een faal is of niet, dit is toch wel 1 van de redenen dat ik Battlefield zo gaaf vind. Mensen proberen gewoon dingen en dan kan het nog ook!

• LawfulHamster
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-01 22:16

LawfulHamster

PSN - de_tegenpartij_

DeWaanzin schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:33:
[...]

Ik vind het vooral raar dat je als gamer kiest om als Duitser in een Japans/Amerikaans conflict rond te lopen.
Die worden ook constant ge-Tbagged gelukkig :) meestal stoppen ze dan na een paar deaths.

Wat vinden we trouwens van de Update Notes voor de Update van 5.2? Brengt Wake Island, Community Games (RSP), betere spotting binnen 15 meter, icoontje dat aangeeft of je gespot bent en langere TTK.
Zie: https://forums.battlefiel...adcast-chapter-5-check-in
Ben zelf wel positief erover, zolang ze de TTK niet verkloten, die is namelijk wel prima. TTD daarentegen...

LawfulHamster wijzigde deze reactie 16-11-2019 01:05 (38%)

• To easy
LawfulHamster schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:01:
[...]

Die worden ook constant ge-Tbagged gelukkig :) meestal stoppen ze dan na een paar deaths.

Wat vinden we trouwens van de Update Notes voor de Update van 5.2? Brengt Wake Island, Community Games (RSP), betere spotting binnen 15 meter, icoontje dat aangeeft of je gespot bent en langere TTK.
Zie: https://forums.battlefiel...adcast-chapter-5-check-in
Ben zelf wel positief erover, zolang ze de TTK niet verkloten, die is namelijk wel prima. TTD daarentegen...
Ik vind zelf nu de ttk ook prima. Hoor er ook weinig geklaag over nu en als ik dan dit lees in de patch notes kan het alleen maar weer verkeerd aflopen..

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-01 00:46

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Naja, ze dneken na over het iets tegenmoet komen voor tankers, maar zijn tegelijkertijd bezig met een gadget waarmee je lekker op een tank kan inrennen met een explosive op een stokje. Gezien hoe weinig een tank uithaalt tegen infanterie, zeker op close range, gaat dat weer superkut worden.

vliegtuigen, tja... ze hebben explosive bullets met kei-veel splashdamage en vuurbommen die lekker na blijven etteren > dat mag van mij wel minder worden (zeker die bullets onzin).

tanks mogen wat mij betreft nog altijd een buff krijgen: de splash damage van het kanon iets omhoog, net als de turretspeed. Die dingen zijn eigenlijk al niet vooruit te branden, tracks zijn al snel disabled waardoor het sitting ducks zijn en blijven. Geef ze meer defensive kracht door die turretspeed omhoog te krikken, en wat effecetiever te zijn tegen infanterie. Want 8 kogels nodig hebben met zo'n tank HMG staat niet in perspectief met normale infanterie wapens.

FT-17 FTW!

Verheug me nu al op de komende patch :>

TTK/BTK/RECOIL/ROF enzo worden grondig per wapen individueel nu aangepakt. Hopelijk speelt t dan weer meer als een Battlefield *O*

Heel Reddit loopt weer te janken.. want ja stel je voor dat je nu eens moeite moet doen voor een kill! En nog erger.. dat je tegenstander tijd heeft om een beetje te reageren!! Oh oh :N

Hier een videootje van Jack Frags erover.. Als je alleen al de eerste paar seconden kijkt hoe hij speelt met de Suomi (smg!) en gewoon ff door ragt zonder recoil, op afstand hophop.. En dan nog beweren mensen dat de gunplay perfect is |:(

poor Leno wijzigde deze reactie 16-11-2019 18:08 (33%)

Geronimous schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:22:
Naja, ze dneken na over het iets tegenmoet komen voor tankers
Op zich een goede zaak, beetje samenwerken om een tank neer te halen is niks mis mee imo.
Ik heb alleen het idee dat Dice steeds aan de verkeerde knoppen zit te draaien; in plaats van tanks sterker te maken nerfen ze de explosives, waardoor je met een Panzerfaust of dynamiet geen muurtje meer uit een huisje kunt blazen :/

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

dvdkiwi schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:37:
[...]

Op zich een goede zaak, beetje samenwerken om een tank neer te halen is niks mis mee imo.
Ik heb alleen het idee dat Dice steeds aan de verkeerde knoppen zit te draaien; in plaats van tanks sterker te maken nerfen ze de explosives, waardoor je met een Panzerfaust of dynamiet geen muurtje meer uit een huisje kunt blazen :/
Dat is niet het geval (explosives worden niet minder serk), tanks gaan zich meer gedragen als echte. Dus je moet ze op een bepaalde manier raken om volle bak damage te doen. Tanks zijn vanuit bepaalde hoeken veel sterker dan vanuit andere. Je moet nu beter gaan kijken hoe en waar je ze gaat raken. Best logisch :)

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11:08
Ik speel net op iwa conquest. Nou het hele potje ben ik alleen maar gekillt door tanks. Op een gegeven moment stonden er 3 naast elkaar. Spande ik op een hele andere objective stond daar ook een tank. Kan toch niet dat er 7 of 8 tanks in 1 team zijn? Heb wel 14 keer een tank opgeblazen ghehehe

• To easy
poor Leno schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:04:
Verheug me nu al op de komende patch :>

TTK/BTK/RECOIL/ROF enzo worden grondig per wapen individueel nu aangepakt. Hopelijk speelt t dan weer meer als een Battlefield *O*

Heel Reddit loopt weer te janken.. want ja stel je voor dat je nu eens moeite moet doen voor een kill! En nog erger.. dat je tegenstander tijd heeft om een beetje te reageren!! Oh oh :N

Hier een videootje van Jack Frags erover.. Als je alleen al de eerste paar seconden kijkt hoe hij speelt met de Suomi (smg!) en gewoon ff door ragt zonder recoil, op afstand hophop.. En dan nog beweren mensen dat de gunplay perfect is |:(

[YouTube: Big changes coming to Battlefield V TTK and 3D Spotting]
Maar zie je nu veel geklaag dan over het algemeen? Er is altijd wel iets wat beetje OP is bijvoorbeeld, maar het klinkt misschien wel leuk dat ze van alles op de schop nemen. Alleen ik ben weer zo bang dat ze alles verpesten met zulke grote veranderingen en dat we dan weer maanden bezig zijn om alles te patchen enzo.

Ik vind het nu prima spelen met hier en daar wat ergernissen, maar zoals ik al zei die hou je altijd wel een beetje.

Duimen maar _/-\o_
-

poor Leno wijzigde deze reactie 17-11-2019 19:42 (96%)

• MRE-Inc
Geronimous schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:22:
Naja, ze dneken na over het iets tegenmoet komen voor tankers, maar zijn tegelijkertijd bezig met een gadget waarmee je lekker op een tank kan inrennen met een explosive op een stokje. Gezien hoe weinig een tank uithaalt tegen infanterie, zeker op close range, gaat dat weer superkut worden.

vliegtuigen, tja... ze hebben explosive bullets met kei-veel splashdamage en vuurbommen die lekker na blijven etteren > dat mag van mij wel minder worden (zeker die bullets onzin).

tanks mogen wat mij betreft nog altijd een buff krijgen: de splash damage van het kanon iets omhoog, net als de turretspeed. Die dingen zijn eigenlijk al niet vooruit te branden, tracks zijn al snel disabled waardoor het sitting ducks zijn en blijven. Geef ze meer defensive kracht door die turretspeed omhoog te krikken, en wat effecetiever te zijn tegen infanterie. Want 8 kogels nodig hebben met zo'n tank HMG staat niet in perspectief met normale infanterie wapens.
Die gadget van een stuk explosief op een stok. Ik heb het filmpje gezien. Gaat werkelijk waar weer nergens over. Zelf heb je amper tot geen damage, maar de tank is disabled 8)7 Terwijl je, als je 2 stuks c4 op een tank gooit en je te dichtbij staat als je dat tot ontploffing brengt, je gewoon dood bent. Dice physccs en Dice logic... ik zal het nooit begrijpen. Ik ben verder geen tanker, in tegendeel, zit amper in die dingen, maar dit gaat net zoals met vliegtuigen en de fliegerfaust worden, tanks gaan nauwelijks meer gebruikt worden.

Verder mogen ze de de physics wel zo aanpassen dat die tanks ook echt sterk lijken. Ik lig op Pacific mappen vaker op de zijkant dan op de rupsbanden omdat er weer een stokje of ieniemienie rotsje ligt waardoor je hele tank kantelt. Dacht dat het eerst aan mij lag, ook omdat ik gewoon kilo utrecht tango ben in een tank, maar als je er op let, dan zie je de Sherman tank echt vaak op zijn zijkant liggen, niet alleen bij mij dus.
poor Leno schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:04:

Grappig dat je dit zegt terwijl ik hetzelfde heb als piloot zijnde mbt de fliegerfaust. Ik durf te wedden dat het gros van de klagers over vliegtuigen nog nooit in de mobile AA heeft gezeten en derhalve nog niet geupgrade hebben. Waarom niet? omdat het gros van de spelers geen moeite wil doen om iets te levelen. Maar de maxed out mobile AA gun en dan ook nog eens goed leren te gebruiken maakt gehakt van bommenwerpers.

Verder is de mobile AA op Aerodrome als attacker een prima wapen als aanvallende partij ook al zijn er geen vliegtuigen op die map (althans niet die vliegen). Je hebt volgens mij 500 of 900 rounds en als je tussen A en B gaat staat (Breakthrough eerste sectie) dan kun je met die 500-900 rounds continu druk zetten op de verdedigers (lees snipers in de bergen). Heb je ook nog eens de spotting flares, dan maak je het voor je team ook makkelijker.

Maar ja, daarvoor moet je wat moeite doen / tijd investeren en dat wil de gemiddelde bf speler niet.

MRE-Inc schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:13:
[...]

Grappig dat je dit zegt terwijl ik hetzelfde heb als piloot zijnde mbt de fliegerfaust. Ik durf te wedden dat het gros van de klagers over vliegtuigen nog nooit in de mobile AA heeft gezeten en derhalve nog niet geupgrade hebben.
De FF is het enige beetje defense dat de grondtroepen hebben. Ik kom zo vaak in een server waar 2 piloten bovenaan staan met 50-0.
Zodra je vliegtuigen ook maar éven met rust laat, verkrachten ze gelijk de hele server.
Vooral die brandbommen en high explosive kanonnen zijn zo ziekelijk overpowered dat het gewoon niet meer leuk is.

Dat samen met de spotting cam en de audio (op consoles) die zo slecht is, dat je de vliegtuigen pas hoort als ze bijna boven je zitten (de audio drop-off is zwaar nr de klote), maakt het er echt niet leuker op.

Daar ben ik wel zo ontzettend klaar mee. Dus van mij mogen ze de FF wel wat bij-tweaken, maar de OP vliegtuigen moeten zwaar aangepakt worden.

Gister nog een potje gehad waar ik letterlijk de enige was die iets aan de vliegtuigen probeerde te doen. Dan doe je dus steeds max 90 damage, waardoor ze telkens weg konden vliegen en reppen.

Om vervolgens met 2 of 3 terug te komen en mij herhaaldelijk te bestoken :(

Gelukkig kon ik regelmatig weg komen en een tweede salvo op tijd achter hun aan te jassen :D

Uiteindelijk zijn de 3 respectievelijk iets van 67-5, 40-6 en 31-2 gegaan. En die deaths kwamen alleen van mij..
Dat was mijn potje.. Alleen maar dat gedaan. Geen punt gecapped, niets.

Er moet vanuit DICE heel goed naar de vliegtuigen gekeken worden, dat is wel duidelijk. Dit is niet leuk meer.

Heb nu ondertussen wel de laatste (gouden) Fliegerfaust dogtag though :>
[...]

Maar ja, daarvoor moet je wat moeite doen / tijd investeren en dat wil de gemiddelde bf speler niet.
Ik heb inderdaad geen tijd geinvesteerd in het upgraden van menig voertuig. Mijn vliegtuigen zijn max level 1, anti-air is ook nog level 0. Waarom? Ze zijn met de standaard uitrusting waardeloos. Ik ga geen uren erin zitten, hopende dat ik ooit eens een level 2 of 3 bereik waarbij zo'n ding eindelijk eens nuttig wordt. Van de vliegtuigen heb ik het al eerder gemeld: die proppenschieter die je standaard krijgt is nutteloos. 1 vliegtuig neerkrijgen vergt meestal een reload omdat al je kogels raak schieten misschien 60% damage doet. Dat je dan uren moet vliegen om eindelijk iemand neer te schieten, dan ga ik wel wat anders doen.

Omdat de standaard-balans krom is, neem ik de moeite dus niet. Dat is niet omdat ik geen mobile AA wil rijden, maar omdat je met een handicap vele gefrustreerde uren bezig bent en je resultaat vaak toch minimaal is. Ok, je kunt wat mensen bestoken. Big whoop. Als ik normaal speel met een tank, kan ik ook al wel verdedigers terug dringen, daar heb ik zo'n AA niet voor nodig. Uiteindelijk draait het er niet om of je de verdedigers terug dringt, maar of je team mee komt naar de objectives. Veel snipers kun je dan ook laten liggen, want hun invloed is toch minimaal (een sniper op de berg is een verdediger op de vlag minder)

• P.E.No.1
[...]

[...]

Grappig dat je dit zegt terwijl ik hetzelfde heb als piloot zijnde mbt de fliegerfaust. Ik durf te wedden dat het gros van de klagers over vliegtuigen nog nooit in de mobile AA heeft gezeten en derhalve nog niet geupgrade hebben. Waarom niet? omdat het gros van de spelers geen moeite wil doen om iets te levelen. Maar de maxed out mobile AA gun en dan ook nog eens goed leren te gebruiken maakt gehakt van bommenwerpers.

Verder is de mobile AA op Aerodrome als attacker een prima wapen als aanvallende partij ook al zijn er geen vliegtuigen op die map (althans niet die vliegen). Je hebt volgens mij 500 of 900 rounds en als je tussen A en B gaat staat (Breakthrough eerste sectie) dan kun je met die 500-900 rounds continu druk zetten op de verdedigers (lees snipers in de bergen). Heb je ook nog eens de spotting flares, dan maak je het voor je team ook makkelijker.

Kan je die AA upgraden dan? Dat wist ik dus niet. 8)7

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:22

-tom-562

Oliesjeik

P.E.No.1 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:47:
[...]

Je AA-truck/tank wel ja :P n

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

P.E.No.1 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:47:
[...]

Ja niet de AA die je achter je wagentje sleurt he ;)

• P.E.No.1
poor Leno schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:30:
[...]

Ja niet de AA die je achter je wagentje sleurt he ;)
Eerlijk gezegd las ik t verkeerd. Ik dacht die stationary :D |:(

• MRE-Inc
poor Leno schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
[...]

De FF is het enige beetje defense dat de grondtroepen hebben. Ik kom zo vaak in een server waar 2 piloten bovenaan staan met 50-0.
Zodra je vliegtuigen ook maar éven met rust laat, verkrachten ze gelijk de hele server.
Vooral die brandbommen en high explosive kanonnen zijn zo ziekelijk overpowered dat het gewoon niet meer leuk is.
Wellicht dat het aan het platform ligt, maar op de Xbox zie ik nauwelijks piloten servers domineren met zulke scores. PS heeft een 1:2 verkoop ratio tov Xbox dus wellicht dat er op de PS veel meer, laat ik het 9 jarigen noemen zonder enige vorm van situational awareness en icm het niet snappen hoe je het spelletje moet spelen, spelen. Ik zie op de Xbox echt continue fliegerfausten etc etc. Ja de huidige pacific vliegtuigen zijn erg sterk, maar ik heb geen last van 50-0 scores van andere piloten.

Brandbommen vallen nog wel mee hoor. Ik krijg vaak op een groep foot mobiles 1 kill en de rest hitmarkers. Op voertuigen doen die dingen helemaal niks. Ja je ziet het voertuig hitmarker icoontje op je scherm maar xp ervoor krijgen en een vechicle destroyd....nope....
Dat samen met de spotting cam en de audio (op consoles) die zo slecht is, dat je de vliegtuigen pas hoort als ze bijna boven je zitten (de audio drop-off is zwaar nr de klote), maakt het er echt niet leuker op.
Tja geluid in BF. Haalt het niet bij COD na al die jaren. Gisteravond 3 headsets geprobeerd om het geluid te finetunen als in: Ik wil horen waar iemand vandaan komt en waar iets zit. 5.1 of 7.1 virtueel of hoe het ook mag heten.

Getest met een AstroA50, Turtlebeach 700 Stealth (beide 7.1) en een Sony Gold (schijnt een gewone stereo headset te zijn)

In game stond alles ingesteld op 3d headphones, war tapes, surround. Toen maar eens alles op stereo en headset gezet. Drie keer raden. Op alle 3 de headsets gewoon prima geluid. Maar dan ook echt dat je het kunt pinpointen. In BF5 staat het op de Audio pagina wat uitleg gegeven bij elke optie, maar daar moet je dus niks van aantrekken. Gisteravond daarna met de TB700 2 potten op Iwo Jima gespeeld.... er ging serieus een wereld voor me open qua geluid.
Gister nog een potje gehad waar ik letterlijk de enige was die iets aan de vliegtuigen probeerde te doen. Dan doe je dus steeds max 90 damage, waardoor ze telkens weg konden vliegen en reppen.
Nogmaals op de Xbox zie ik dit echt niet. Zit wel eens van die youtube filmpjes te kijken over BF5 ook van een of andere Playstation speler. Die maakt echt killstreaks achter elkaar van 5-15 man door te flanken. Dat lukt me op de Xbox echt nauwelijks. Ik kan 2-3 man afschieten als ik flank en dan wordt ik door enemy 4 en 5 en 6 onder vuurgenomen en afgeschoten.

Ik was zelf gisteren ook aan het flanken op Iwo Jima. Klim de heuvel op en zie gewoon vanaf mijn eigen spawen de ene na de andere fliegerfaust afgevuurd worden naar de Japanse zero's.
Heb nu ondertussen wel de laatste (gouden) Fliegerfaust dogtag though :>
:D _/-\o_
Martinspire schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:55:
[...]

Ik heb inderdaad geen tijd geinvesteerd in het upgraden van menig voertuig. Mijn vliegtuigen zijn max level 1, anti-air is ook nog level 0. Waarom? Ze zijn met de standaard uitrusting waardeloos. Ik ga geen uren erin zitten, hopende dat ik ooit eens een level 2 of 3 bereik waarbij zo'n ding eindelijk eens nuttig wordt. Van de vliegtuigen heb ik het al eerder gemeld: die proppenschieter die je standaard krijgt is nutteloos. 1 vliegtuig neerkrijgen vergt meestal een reload omdat al je kogels raak schieten misschien 60% damage doet. Dat je dan uren moet vliegen om eindelijk iemand neer te schieten, dan ga ik wel wat anders doen.
Tja, als je niet wil investeren, jammer dan, maar dan moet je niet gaan janken over spelers die dat wel hebben gedaan en die je dan continu afschieten met dat wapen/voertuig
Omdat de standaard-balans krom is, neem ik de moeite dus niet. Dat is niet omdat ik geen mobile AA wil rijden, maar omdat je met een handicap vele gefrustreerde uren bezig bent en je resultaat vaak toch minimaal is. Ok, je kunt wat mensen bestoken. Big whoop. Als ik normaal speel met een tank, kan ik ook al wel verdedigers terug dringen, daar heb ik zo'n AA niet voor nodig. Uiteindelijk draait het er niet om of je de verdedigers terug dringt, maar of je team mee komt naar de objectives. Veel snipers kun je dan ook laten liggen, want hun invloed is toch minimaal (een sniper op de berg is een verdediger op de vlag minder)
Vele gefrustreerde uren ? Laat me niet lachen en zeker voor een speler zoals jij is dat niet eens vele uren. Nu ben je gewoon aan het goed praten waarom jij niet wil investeren in upgrades.

En wat mensen bestoken op Aerodome ? Man je hebt itt een tank 900 rounds ipv 24 tank shells met een reload van 4 a 5 seconden. Zodra je het ene salvo na de andere afvuurt op de verdedigers zijn ze of dood of ze duiken weg. Dat doe jij niet met je tank.

Nee, natuurlijk draait het niet om het terugdringen van verdedigers :F Alles draait om het terugdringen van verdedigers, ze uitroeien, flanken en hun spawn aanvoer blokkeren zodat er niemand meer van hun of iig minder dan jouw team op de capture punten zitten. Dan pas gaat de rest van je team mee naar voren. En ik maar denken dat jij het spelletje wel snapte.... Man I was wrong 8)7

MRE-Inc schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:51:
[...]

In game stond alles ingesteld op 3d headphones, war tapes, surround. Toen maar eens alles op stereo en headset gezet. Drie keer raden. Op alle 3 de headsets gewoon prima geluid. Maar dan ook echt dat je het kunt pinpointen. In BF5 staat het op de Audio pagina wat uitleg gegeven bij elke optie, maar daar moet je dus niks van aantrekken. Gisteravond daarna met de TB700 2 potten op Iwo Jima gespeeld.... er ging serieus een wereld voor me open qua geluid.
Echt he?? Dit is de eerste BF waar ik zo loop te kutten met t geluid.. Ik heb een Sony Gold, met virtual Surround. Bijvoorbeeld BF4 en BF1 waren geweldig. BFV niet..

Sommigen zeggen dat je de game op stereo en headphones moet zetten en je Virtual surround op je headset uit, andere zeggen weer t tegenovergestelde :/

Wat heb je nu uiteindelijk gedaan??

• MRE-Inc
poor Leno schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:57:
[...]

Echt he?? Dit is de eerste BF waar ik zo loop te kutten met t geluid.. Ik heb een Sony Gold, met virtual Surround. Bijvoorbeeld BF4 en BF1 waren geweldig. BFV niet..

Sommigen zeggen dat je de game op stereo en headphones moet zetten en je Virtual surround op je headset uit, andere zeggen weer t tegenovergestelde :/

Wat heb je nu uiteindelijk gedaan??
Stereo + headphones heb ik nu ingesteld. Ik speel voornamelijk met de Turtlebeach 700 stealth want die ondersteunt Xbox Wireless en is dus volledig draadloos, zowel geluid als chat. Daar zit ook nog een Superhuman Hearing knopje op, maar die staat standaard uit want dan worden alleen voetstappen iets duidelijker maar de rest doffer.

Heb op de Sony niet gekeken hoe de knopjes staan. Zit wel zo'n schuifknopje op met 2 standen die volgens mij op standje 2 staat. Volgens de handleiding was die voor fps games ofzo. Echter gebruik ik de Sony alleen als de Turtlebeach leeg is (en dat is die vaak, dus alweer naar een nieuwe aan het kijken) en ik geen zin heb om een kabeltje te pakken om het op te laden.

MRE-Inc schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:03:
[...]

Stereo + headphones heb ik nu ingesteld. Ik speel voornamelijk met de Turtlebeach 700 stealth want die ondersteunt Xbox Wireless en is dus volledig draadloos, zowel geluid als chat. Daar zit ook nog een Superhuman Hearing knopje op, maar die staat standaard uit want dan worden alleen voetstappen iets duidelijker maar de rest doffer.

Heb op de Sony niet gekeken hoe de knopjes staan. Zit wel zo'n schuifknopje op met 2 standen die volgens mij op standje 2 staat. Volgens de handleiding was die voor fps games ofzo. Echter gebruik ik de Sony alleen als de Turtlebeach leeg is (en dat is die vaak, dus alweer naar een nieuwe aan het kijken) en ik geen zin heb om een kabeltje te pakken om het op te laden.
Maar die headset is alleen stereo? Geen virtual surround?

En je kunt toch surround horen nu? Of althans zo lijkt t? Kun je echt 'om je heen horen' waar iets vandaan komt?

• MRE-Inc
poor Leno schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:08:
[...]

Maar die headset is alleen stereo? Geen virtual surround?

En je kunt toch surround horen nu? Of althans zo lijkt t? Kun je echt 'om je heen horen' waar iets vandaan komt?
De 700 van TB is ook virtual surround. En ja met deze headset op stand Stereo + Headset hoor ik alles om mij heen. Dat is juist het vreemde want ik heb echt vanaf het begin van BF5 op 3d headphones + surround gespeeld maar vond het geluid echt tegen vallen.

Dus TB700 met virtual surround + in game settings op Stereo + Headset is 7.1 virtual surround geluid nu zoals ik het wil hebben. Vraag me niet waarom je het op die instellingen moet zetten.
De STEALTH 700 heeft een gloednieuwe moderne stijl en biedt meeslepend virtual surround sound plus chatgeluid via krachtige 50 mm-speakers over het oor,
De Sony Gold is een Stereo headset als ik de pagina moet geloven: https://www.playstation.c...on/gold-wireless-headset/

maar heeft dus blijkbaar ook virtual surround en dat merk ik ook als ik daar mee speel.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:19

Rivanov

Apple freak

MRE-Inc schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:52:
[...]

De 700 van TB is ook virtual surround. En ja met deze headset op stand Stereo + Headset hoor ik alles om mij heen. Dat is juist het vreemde want ik heb echt vanaf het begin van BF5 op 3d headphones + surround gespeeld maar vond het geluid echt tegen vallen.

Dus TB700 met virtual surround + in game settings op Stereo + Headset is 7.1 virtual surround geluid nu zoals ik het wil hebben. Vraag me niet waarom je het op die instellingen moet zetten.

[...]

De Sony Gold is een Stereo headset als ik de pagina moet geloven: https://www.playstation.c...on/gold-wireless-headset/

maar heeft dus blijkbaar ook virtual surround en dat merk ik ook als ik daar mee speel.
Dus jij hebt de Audio Output Settings binnen de Xbox instellingen op Dolby Atmos? Of gebruik je Windows Sonic?

En in BF5 heb je het op Stereo staan?

/edit: wordt hier ook aangeraden.
3.) Xbox processing - Dolby Atmos (in my opinion the best setup)
To achieve this setup:
Xbox settings menu
-Display & Sound
-Audio output
-Headset audio (right column): Dolby Atmos
-Headset audio (right column): Check box for HDMI or optical if you are using either

In-game settings menu
-Options
-Audio
-Sound preset: Headphones
-Output configuration: stereo
https://forums.battlefiel...es-i-have-all-the-answers

Rivanov wijzigde deze reactie 18-11-2019 18:39 (21%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• MRE-Inc
Rivanov schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:18:
[...]

Dus jij hebt de Audio Output Settings binnen de Xbox instellingen op Dolby Atmos? Of gebruik je Windows Sonic?
Dolby Atmos. Heb de licentie gekocht voor 17€
En in BF5 heb je het op Stereo staan?

/edit: wordt hier ook aangeraden.

[...]

https://forums.battlefiel...es-i-have-all-the-answers
Klopt, stereo en headset. Goed gevonden ga ik eens doorlezen.

MRE-Inc wijzigde deze reactie 18-11-2019 19:58 (15%)

• DeWaanzin

DeWaanzin

Ik ben eindelijk wat tijd in vliegtuigen aan het steken, maar wat crash ik vaak tegen een palmboom of radio tower.
Wat is eigenlijk de snelste manier om vliegtuigen te levelen? Dogfights? Het is me tot nu toe nog geen 1 keer gelukt om andere vliegtuigen neer te schieten, ik ben iedere keer de sjaak.

• gr1542
DeWaanzin schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:13:
Ik ben eindelijk wat tijd in vliegtuigen aan het steken, maar wat crash ik vaak tegen een palmboom of radio tower.
Wat is eigenlijk de snelste manier om vliegtuigen te levelen? Dogfights? Het is me tot nu toe nog geen 1 keer gelukt om andere vliegtuigen neer te schieten, ik ben iedere keer de sjaak.
Je kan eerst oefenen met vliegtuigen. Als je dan een beetje kunt vliegen en vechten, dan scoor je wellicht wat makkelijker punten. Bij veel vliegtuigen kun je als boordschutter mee, zodat je punten verdient, maar dat gaat erg langzaam. Ik denk dat je er gewoon veel meer tijd in moet stoppen, dan bij b.v. de tanks.
Conquest op Fjell. Daar heb je per kant 4 vliegtuigen (5 incl. punt C). Dan heb je genoeg dogfights om makkelijk te kunnen levelen.

Alleen oppassen met laag vliegen gezien de Fliegerfaust een Spitfire of BF109 zo uit de lucht kan knallen.

Tip : Zet je plane sensitivity op maximaal. Dan draai je íets sneller dan normaal :) Succes.

• MRE-Inc
Ook opletten op vijandelijke vliegtuigen die door fliegerfausts zijn aangeschoten en een flinke rookpluim achter zich aan trekken. Die zijn vaak 10% health of minder. Daar achteraan gaat en afschieten, levert dan meestal wel 400+ XP op. Hoef je niet eens er direct achter te vliegen. Van een afstandje zijn een aantal rounds dan ook al dodelijk mits je raak schiet natuurlijk.

Verder met het uitkiezen van je loadout op je vliegtuig goed kijken wat die loadout doet en vooral vervangt. Nu met de fliegerfaust raad ik je aan om Quick repair altijd te behouden en dus een skill te kiezen die je QR niet vervangt.

Hehe. De fliegerfaust. De natte droom van infantry tegen vliegtuigen.

Ontzettend OP atm. En dat zeg ik niet omdat ik toevallig een flyboy ben :) Ze zouden de FF moeten nerven en de stationaries AA weer moeten buffen. Want de stationary AA's zijn nog steeds een lachertje tegen vliegtuigen.

Heb al zoveel vliegtuigen neer gehaald met de FF. Nu verdien je het wel een soort van als je laag over vliegt, maar dan nog.
Reefun schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:40:
Hehe. De fliegerfaust. De natte droom van infantry tegen vliegtuigen.

Ontzettend OP atm. En dat zeg ik niet omdat ik toevallig een flyboy ben :) Ze zouden de FF moeten nerven en de stationaries AA weer moeten buffen. Want de stationary AA's zijn nog steeds een lachertje tegen vliegtuigen.

Heb al zoveel vliegtuigen neer gehaald met de FF. Nu verdien je het wel een soort van als je laag over vliegt, maar dan nog.
Die brandbommen moeten ze pas nerfen. Wat een OP k-dingen zijn dat zeg, slaat helemaal nergens op :N

• MRE-Inc
poor Leno schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:25:
[...]

Die brandbommen moeten ze pas nerfen. Wat een OP k-dingen zijn dat zeg, slaat helemaal nergens op :N
Want ? Ik mis de onderbouwing namelijk. Ben zelf ook wel eens door ding dingen geraakt, geen idee of het een direct hit was of 60m verderop. Ook door de vlammen die ontstaan al een paar keer gekilled. Tja, het vereist dat je anders gaat spelen. Ze zijn bedoeld om bepaalde gebieden af te sluiten. Voor een bunker droppen en je mag of omlopen naar de andere ingang of met health verlies naar binnen gaan.

Verder heeft Dice weer fantastisch naar de community geluisterd. Had je vorige week nog mooi een aparte server list met alleen Breakthrough Pacific mappen, nu krijg je er extra gratis dubbele CQ mappen bij. Je ziet gewoon de server leeglopen als de Breakthrough mappen zijn afgelopen en je 4x CQ mag doen achter elkaar. Op dezelfde server blijven, houdt dus in dat je minimaal 2 uur CQ moet spelen (mits het ene team het andere niet geheel overloopt) Als ik zo de opmerkingen her en der lees, zit niemand op CQ te wachten.

• Abothur
  • Laatst online: 27-01 13:37
MRE-Inc schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:50:
[...]

Want ? Ik mis de onderbouwing namelijk. Ben zelf ook wel eens door ding dingen geraakt, geen idee of het een direct hit was of 60m verderop. Ook door de vlammen die ontstaan al een paar keer gekilled. Tja, het vereist dat je anders gaat spelen. Ze zijn bedoeld om bepaalde gebieden af te sluiten. Voor een bunker droppen en je mag of omlopen naar de andere ingang of met health verlies naar binnen gaan.
Als je die nerf moet onderbouwen dat vermoed ik dat je niet vaak op de objective staat.... Die dingen zijn echt te sterk. Een piloot hoeft niet eens de bommen dicht bij je te gooien en je brand nog dood. Ook zo vaak dat je de vuurzee uitrent en dan blijft branden. Gisteren bleef ik een minuut branden als medic.

Verder zijn de fliegerfaust prima, alleen moeten ze de spawntijd omlaag halen zodat je sneller terug kan zijn.

• MRE-Inc
Abothur schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:12:
[...]

Als je die nerf moet onderbouwen dat vermoed ik dat je niet vaak op de objective staat.... Die dingen zijn echt te sterk. Een piloot hoeft niet eens de bommen dicht bij je te gooien en je brand nog dood. Ook zo vaak dat je de vuurzee uitrent en dan blijft branden. Gisteren bleef ik een minuut branden als medic.

Verder zijn de fliegerfaust prima, alleen moeten ze de spawntijd omlaag halen zodat je sneller terug kan zijn.
Nou ja, eigenlijk altijd wel zowel verdedigend als aanvallend en kan op 1 hand tellen dat ik dood ga door brandbommen. Maar je weet toch dat zulke dinge op de objectives worden gegooid en vaak gewoon in het midden. Ik zit zoveel mogeljk aan de zijkanten.

Echt de keren dat ik door tanks, vliegtuigen etc. wordt gekilled is echt minimaal. Ik wordt nog vaker geroadkilled door jeeps en ander rijdende autootjes dan door tanks en vliegtuigen...

• DeWaanzin

DeWaanzin

Je ziet gewoon de server leeglopen als de Breakthrough mappen zijn afgelopen en je 4x CQ mag doen achter elkaar. Op dezelfde server blijven, houdt dus in dat je minimaal 2 uur CQ moet spelen (mits het ene team het andere niet geheel overloopt) Als ik zo de opmerkingen her en der lees, zit niemand op CQ te wachten.
Ik ben er ook zo eentje. CQ wil ik eigenlijk niet spelen.
Ik join een server waar het laatste rondje CQ bezig is, speel 4 rondes Breakthrough en leave de server als CQ weer begint.

• To easy
DeWaanzin schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:27:
[...]

Ik ben er ook zo eentje. CQ wil ik eigenlijk niet spelen.
Ik join een server waar het laatste rondje CQ bezig is, speel 4 rondes Breakthrough en leave de server als CQ weer begint.
Vond cq op de oude mappen wel prima. Maar en attack en defender op dezelfde map is gewoon saai. Ook zijn de nieuwe mappen echt voor breakthrough gemaakt heb ik het idee. Jammer dat ze het samenvoegen, maar ook ik leave of zoek een nieuwe server.
MRE-Inc schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:29:
[...]

Nou ja, eigenlijk altijd wel zowel verdedigend als aanvallend en kan op 1 hand tellen dat ik dood ga door brandbommen. Maar je weet toch dat zulke dinge op de objectives worden gegooid en vaak gewoon in het midden. Ik zit zoveel mogeljk aan de zijkanten.

Echt de keren dat ik door tanks, vliegtuigen etc. wordt gekilled is echt minimaal. Ik wordt nog vaker geroadkilled door jeeps en ander rijdende autootjes dan door tanks en vliegtuigen...
Nou volgens mij spelen we echt een ander spel. Althans op een hele andere manier. Ik word elk potje minstens 10 keer door een vliegtuig of tank gepakt.

En ik snap echt niet dat als je PTFO'd dat je niet doorhebt hoe OP die brandbommen zijn :N

poor Leno wijzigde deze reactie 21-11-2019 18:30 (6%)

poor Leno schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:25:
[...]

Heb ze nog niet unlocked (zowel op PC of XB1 niet) dus nooit kunnen gebruiken. Ben er zelf maar 1x door dood gegaan tot nu toe. Dus kan er ook niet over oordelen :)

Maar zou me niets verbazen als DICE wéér iets OP heeft gemaakt. Net zoals die 96 bommen (of weet ik veel hoeveel het er waren) met de bommenwerpers toen BFV uit kwam :+

• P.E.No.1
[...]

Verder heeft Dice weer fantastisch naar de community geluisterd. Had je vorige week nog mooi een aparte server list met alleen Breakthrough Pacific mappen, nu krijg je er extra gratis dubbele CQ mappen bij. Je ziet gewoon de server leeglopen als de Breakthrough mappen zijn afgelopen en je 4x CQ mag doen achter elkaar. Op dezelfde server blijven, houdt dus in dat je minimaal 2 uur CQ moet spelen (mits het ene team het andere niet geheel overloopt) Als ik zo de opmerkingen her en der lees, zit niemand op CQ te wachten.
Ik wel. Ik heb breaktrough een aantal keer gespeeld maar blijf CQ toch leuker vinden. Vooral omdat op die Pacific Storm map als attacker heb je soms geen schijn van kans. Ze zitten allemaal vanaf t vaste land te snipen en te tanken. Geen doorkomen aan (maar goed dat kan ook aan je team liggen)
Ik vind de afwisseling wel leuk :)

• Abothur
Bij deze dan een heel duidelijke voorbeeld van de brand bommen
Abothur schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:59:
Bij deze dan een heel duidelijke voorbeeld van de brand bommen
[YouTube: Op bombs]
@MRE-Inc & @Reefun Preciés dit dus :X :(

Gebeurt me tig-keer per potje. En dan nog gaan piloten zeiken dat de Fliegerfaust niet eerlijk is |:(
Mij stoort het vooral bij die brandbommen dat het ook niet lijkt alsof je geraakt gaat worden, maar ineens sta je in de fik en het gaat niet meer over. De range mag op zich wel, maar laat dan zien dat er ook iets over me heen gegooid wordt wat dan in de fik staat. Of de hele radius die in de fik staat en niet als ik er 5 meter naast lijk te staan, ik nog sneller ontbrand dan wat pallets op strand Scheveningen

Edit: oja en als het ergens ligt, is het niet te onderscheiden van andere vlammen (of zelfs nepvlammen van kapotte tanks). Dus even iemand healen gaat gewoon niet vs ik kan er nog doorheen lopen want ik ben toch medic. Gooi het op een objective en je kunt dus niet eens mensen meer healen. Dát vind ik bullshit...

Martinspire wijzigde deze reactie 23-11-2019 21:41 (28%)

Martinspire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:27:
Mij stoort het vooral bij die brandbommen dat het ook niet lijkt alsof je geraakt gaat worden, maar ineens sta je in de fik en het gaat niet meer over. De range mag op zich wel, maar laat dan zien dat er ook iets over me heen gegooid wordt wat dan in de fik staat. Of de hele radius die in de fik staat en niet als ik er 5 meter naast lijk te staan, ik nog sneller ontbrand dan wat pallets op strand Scheveningen

Edit: oja en als het ergens ligt, is het niet te onderscheiden van andere vlammen (of zelfs nepvlammen van kapotte tanks). Dus even iemand healen gaat gewoon niet vs ik kan er nog doorheen lopen want ik ben toch medic. Gooi het op een objective en je kunt dus niet eens mensen meer healen. Dát vind ik bullshit...
Die range die je in de video ziet is dus gewoon bullshit. Ver ervandaan en tóch plots in de fik idd.

Waar t vuur komt, prima. Maar niet 5 meter er vanaf. Dit is t zelfde probleem als dat we hadden dat als je ook maar ergens in de buurt stond van een klein brandje, dat je dan gelijk helemaal in de fik staat.
poor Leno schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:54:
[...]

@MRE-Inc & @Reefun Preciés dit dus :X :(

Gebeurt me tig-keer per potje. En dan nog gaan piloten zeiken dat de Fliegerfaust niet eerlijk is |:(
Dat is maar 1 death. Daar kan ik niet mee oordelen.

En de FF is op ja. Want het is van de zotte dat een infantry wapen sterker is dan een AA(tank). Dat zou andersom moeten zijn.

Mij haalt het geen reet uit of ik neer wordt gehaald. Maar de balans is op het moment ver te zoeken in AA mogelijkheden.

Natuurlijk moeten er goede AA mogelijkheden zijn. Maar op dit moment slaat het nergens op.
Reefun schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:12:
[...]

Haha dit gebeurt dus de hele tijd, geloof ons nou maar gewoon _O-

En anders ga je maar een paar rondjes Breakthrough spelen en dan in de capzone rondhangen. Dan zul je geheid merken wat er mis is :')

• Abothur
Reefun schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:12:
[...]

En de FF is op ja. Want het is van de zotte dat een infantry wapen sterker is dan een AA(tank). Dat zou andersom moeten zijn.

Mij haalt het geen reet uit of ik neer wordt gehaald. Maar de balans is op het moment ver te zoeken in AA mogelijkheden.

Natuurlijk moeten er goede AA mogelijkheden zijn. Maar op dit moment slaat het nergens op.
Jij bent echt grappig, ik geef een duidelijk voorbeeld dat die firebombs te sterk zijn maar je bent niet overtuigd.

Die fliegerfaust is prima, nu moet iemand je 2x raken voordat je vliegtuig stuk gaat. 1 speler kan dit niet er moet iemand anders meehelpen danwel met de FF, AA of een vliegtuig. Een kleine dmg nerf naar mss 75dmg max zo op zijn.

Als er spelers besluiten samen te werken en de vliegtuigen uit te schakelen hebben ze het zelfde gevoel als infanterie op de grond als ze plat gebombardeerd worden. Een insta death waar ze niets tegen kunnen doen.

Daarin zijn onze frustraties vrijwel hetzelfde en dit is een groot probleem in battlefield. Er zijn veel situaties waarin je als speler geen eerlijke kans hebt. Een tank ver op een heuvel kan op iedereen schieten zonder aangevallen te worden. De zelfde tank bij een objectieve is in 20s uitgeschakeld. Een sniper (en een flink aantal assault wapens) kan mensen van een afstand uitschakelen waarbij ze niet kunnen reageren.

Ik hoop dan ook dat er in een volgende battlefield er meer beperkingen zitten in de keuzevrijheid van de spelers. Minder air2ground, tank2infantry, snipers, mmg's. Dit zou voor mij de gameplay beter maken.

Wat ik nu zie is dat Dice alles probeert op te lossen met dmg nerfs en buffs maar veel problemen liggen dieper en vereisen ook een grotere verandering.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Here we go... ik zie erg uit naar de patch

FT-17 FTW!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Gisteren weer eens even als recon met de Trench Carbine gespeeld, dat speelt toch wel erg lekker weg! Voelt zelfs een beetje OP. Ik eindigde zowaar als 3de overall, maar dat heeft misschien niet zo met mijn skills te maken.

DeWaanzin schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:43:
Gisteren weer eens even als recon met de Trench Carbine gespeeld, dat speelt toch wel erg lekker weg! Voelt zelfs een beetje OP. Ik eindigde zowaar als 3de overall, maar dat heeft misschien niet zo met mijn skills te maken.
Gun is erg goed in medium range. Bij close range ben je vaak niet snel genoeg, bij long range heb je teveel hits nodig. Zolang je genoeg afstand houdt, is het echt een beest. Maar je legt het ook vrij snel af tegen SMGs, zeker als je een groepje tegenkomt.
De spottingflare maakt het wel mogelijk om voldoende afstand te bewaren en beter je targets uit te kiezen. Als je een beetje rond ammo rondhangt, kun je een match echt domineren

Martinspire wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:48 (13%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Aaaaaand... it's gone..

DICE heeft al een nieuwe build klaarstaan om de klagers tegenmoet te komen :(

https://www.twitch.tv/videos/514392983?t=00h40m35s

Geronimous wijzigde deze reactie 29-11-2019 13:20 (23%)

FT-17 FTW!

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:20
Na lange tijd heb ik een paar keer weer bf v gedaan. Ik zie nog maar weinig tweakers spelen via platoon. Meeste gestopt met bf? :o

• gr1542
Racer89 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:48:
Na lange tijd heb ik een paar keer weer bf v gedaan. Ik zie nog maar weinig tweakers spelen via platoon. Meeste gestopt met bf? :o
Ik speel nog regelmatig (vrijwel dagelijks) op de XBox One. Mijn nickname is Vonleipniets. Ik ben echter geen verrijking voor de doorgewinterde BF veteraan, aangezien ik op mijn 56e dit spel als mijn eerste schietspel aan het doen ben. Ik heb inmiddels een K/D rate van 0.5 en ik probeer altijd maar zo nuttig mogelijk te zijn voor het team met spawn beacons, spotting flares, ammo, reviven en health.
In het man tegen man gevecht ben ik echter vaak kansloos, aangezien het mikken bij anderen gewoon sneller en veel beter gaat.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

gr1542 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 08:12:
[...]

Ik speel nog regelmatig (vrijwel dagelijks) op de XBox One. Mijn nickname is Vonleipniets. Ik ben echter geen verrijking voor de doorgewinterde BF veteraan, aangezien ik op mijn 56e dit spel als mijn eerste schietspel aan het doen ben. Ik heb inmiddels een K/D rate van 0.5 en ik probeer altijd maar zo nuttig mogelijk te zijn voor het team met spawn beacons, spotting flares, ammo, reviven en health.
In het man tegen man gevecht ben ik echter vaak kansloos, aangezien het mikken bij anderen gewoon sneller en veel beter gaat.
Oefening baart kunst ook al ben je iets ouder. Het beste kun je in je squad dan iets meer achterin blijven zodat je meer tijd hebt om te reageren. Dus niet als eerste de actie in rushen.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• To easy
[...]

Kies supportclass en neem dan de browning en upgrade hem zodat je de cooling down skill hebt. Kun je 75 kogels maaien voordat die overheat. Ook jij gaat dan veel kills pakken. Is natuurlijk geen frontline wapen en je moet liggen om er goed mee te kunnen schieten. Zorgt ook voor veel vermaak voor als defending van objectives. En je draagt je steentje bij met ammo dropen!

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
[...]

Ik heb helaas alleen de ps4.

• gr1542
To easy schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:50:
[...]

Kies supportclass en neem dan de browning en upgrade hem zodat je de cooling down skill hebt. Kun je 75 kogels maaien voordat die overheat. Ook jij gaat dan veel kills pakken. Is natuurlijk geen frontline wapen en je moet liggen om er goed mee te kunnen schieten. Zorgt ook voor veel vermaak voor als defending van objectives. En je draagt je steentje bij met ammo dropen!
Ik speel ook meestal Supportclass en ik deel veel ammo uit, of ik probeer tanks te repareren, of fortifications en stationary weapons te bouwen .
Ik speel met de 1922 meestal, maar ik maak nog altijd de fout om te enthousiast richting objective te stormen of te weinig te bewegen.
Ik zal de browning eens proberen.
De veelbesproken weaponbalance patch en de komst van private servers komt morgen! :)

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

poor Leno schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:35:
De veelbesproken weaponbalance patch -O- en de komst van private servers komt morgen! :D :D :D _/-\o_ :)F :)B *O*

[Afbeelding]
FTFY

If it aint fixed, it's broken.

Tjebakka schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:55:
[...]

FTFY Ik ben al net zo'n bange poeperd als de rest van reddit die al lopen te gillen voordat ze weten hoe het uberhaupt speelt.
Ik ga niet eerst eens afwachten en eens grondig testen, voordat ik er een mening over heb.
Ik ga er doodleuk vanuit dat stats op een papiertje zich precies zo vertalen naar hoe het daadwerkelijk speelt.
;) :>

• Mr. Blonde
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:09
(jarig!)
poor Leno schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:35:
De veelbesproken weaponbalance patch en de komst van private servers komt morgen! :)

[Afbeelding]
Eindelijk private servers :) Daar hebben we lang op gewacht.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik herken je niet eens als je zo positief bent

:>

If it aint fixed, it's broken.

Tjebakka schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:41:
[...]

Ik herken je niet eens als je zo positief bent

:>
Nouja het spel heeft potentie maar dat komt er gewoon niet goed uit. Ik hoop dat deze patch een aantal van die dingen oplost :)

Maar geloof me, als het erger wordt sta ik ook net zo hard met mn fakkel en hooivork daar bij Dice voor de deur hoor :Y)

• MRE-Inc
Increased Fliegerfaust's projectile lifespan to 3s from 1.5s (meaning that the projectile will now travel up to 600m instead of 300m).
En wat wil Dice hiermee bereiken dan? Dat we in een hoekje van de map gaan dogfighting op 600m hoogte ipv gewoon overal op de map?

De AA hebben al een enorme reikwijdte en nu de ff dus ook waardoor je dus gewoon nergens meer fatsoenlijk achter andere vliegtuigen aan kan gaan. En dat de tijd tussen 2x vuren verhoogt is maakt natuurlijk niet uit omdat de ff geen pickup wapen is maar iedereen ermee kan rondlopen waardoor er altijd well 2 man zijn met een ff.

Had gewoon alles zo gelaten zoals het nu is. Daar kon ik (na wat geklaag) prima mee leven. De AA op het strand van de US op Iwo Jima komt al in de spawn van de Japanners. Dat was wel genoeg het is nu wel redelijk in balans. Beetje nerf van de vuurbommen en 20mm HE guns was voldoende geweest.

MRE-Inc schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:53:
[...]

En wat wil Dice hiermee bereiken dan? Dat we in een hoekje van de map gaan dogfighting op 600m hoogte ipv gewoon overal op de map?

De AA hebben al een enorme reikwijdte en nu de ff dus ook waardoor je dus gewoon nergens meer fatsoenlijk achter andere vliegtuigen aan kan gaan. En dat de tijd tussen 2x vuren verhoogt is maakt natuurlijk niet uit omdat de ff geen pickup wapen is maar iedereen ermee kan rondlopen waardoor er altijd well 2 man zijn met een ff.

Had gewoon alles zo gelaten zoals het nu is. Daar kon ik (na wat geklaag) prima mee leven. De AA op het strand van de US op Iwo Jima komt al in de spawn van de Japanners. Dat was wel genoeg het is nu wel redelijk in balans. Beetje nerf van de vuurbommen en 20mm HE guns was voldoende geweest.
Er is echt iemand bij Dice die piloten haat haha. Ik snap het ook niet helemaal. Als je dat doet, waarom de damage dan niet nog omlaag? Je kunt immers nu 2x schieten als je het goed doet. Ik gok wel dat de damage omlaag is, maar wellicht doe je nu dus met 2 schoten gewoon 100 damage en een enkele dus 60. Ben wel benieuwd hoe de nerf is van de explosive range.
Added the missing 2x scope to the M1 Garand, and ensured that the iconic ping sound when ejecting a clip can now be heard by all close by players.
Eindelijk!
S Mines now use a 2 wire, trip-wire detonation setup instead of using a proximity detonation. When placed, two wires will connect to a nearby surface perpendicular to the player position when placed (left and right). This allows players to more effectively deny an area as the wire can trigger the mine from further away than what the previous S Mine would allow with the proximity detonation. However, this also means S Mines are now a bit easier to see
_O_
Further reduced the friendly soldier movement sound compared to enemies.
Improved the directionality of footsteps and adjusted their distance filtering to be more natural.
Not bad, hopelijk wat meer duidelijkheid of er een enemy dichtbij is. Vond de friendlies wel hard idd.

Weapon balancing lijkt er aardig uit te zien. Nog even wachten hoe het uitpakt. Ben in ieder geval tevreden met hoe ze de balans op de wapens proberen te verdelen. Wellicht nu meer wapen kiezen bij je speelstijl ipv de dominantste wapens.
Players getting killed within 5 seconds of being revived are now no longer unrevivable.
Interessant, dus wat meer mogelijkheden om geen leven op te offeren door wat bullshit na je revive.
Rockets and Airborne heavy cannons no longer easily destroy AA guns on a single pass. However, they are still highly effective against the infantry sitting in the AA gun, or around it...or anywhere else really!
Mooi. Vond het al zo muf dat die dingen zo snel stuk gingen.
Decreased the camera shake that could occur when firing machine guns in first person mode in many of the airplanes.
Ah dus je doet de Harlem Shake niet meer als je first person gaat vliegen. Nice.
The carrier decks are now cleared off mines, as soon as a pilot spawns into a plane on it.
Mooi, dat is in ieder geval 1 bug minder
Players can now be aware that they are currently spotted. The minimap edges will now be blinking and an additional YOU ARE SPOTTED text with an icon will be visible above for the duration of an enemy spot.
Reduced spotting flares duration by 20%, this means the flare gun's flare duration is now 24s instead of 30s.
Reduced spotting flares radius by 25%, this means the flare gun's flare radius is now 22.5m instead of 30m.
Players are now awarded 50 points for shooting down active enemy flares
Shooting down flares is now more consistent.
Eindelijk. Dan kun je teminste nog terug trekken als je gespot wordt. En minder van die dingen in de lucht zodat je weer eens gaat schieten op wat je ziet ipv minimap. Dat kapot schieten ook beter wordt, werd ook wel tijd. Vooral met smgs, lmgs, mmgs en assault rifles was het niet te doen.
Increased ammo stations cooldown from 20s to 45s
Increased health stations cooldown from 20s to 45s
Enerzijds wel minder (gebruikte het vaak), maar wel wat minder campen rond die dingen en ook minder flares de lucht in lijkt me prima.

Ik lees alleen niks over spawncampen op de vliegtuigen

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-01 12:46
Ik probeer op de Ps4 al maanden een leuke tijd te hebben met deze battlefield. Maar telkens weer desillusie. Teams unbalanced als wat en volgens mij spelen er ook een hoop met een keyboard en muis. Wat ik niet als cheaten zie, maar daartegen ben al snel kansloos met zo’n gamepad. Een keer verliezen is niet erg. Maar in 5 uur tijd elk potje VET verliezen (0 tegen 300/400 respawns left) is niet bepaald balanced. Maar goed, anderen zullen daar weer anders over denken. In dat opzicht vond ik battlefield 1 leuker.

• MRE-Inc
Westie is niet positief over de laatste 5.2 patch.

Ik vind de patch wel prima. Mijn eerste paar potten zijn een stuk positiever dan voorheen.

Tuurlijk zijn al die youtubers niet tevreden met de spotting en damage aanpassingen. Hun hele manier om easy clips te maken werkt ineens niet meer en ze moeten ervoor werken. Het huidige model zorgt er weer voor dat mensen op headshots gaan mikken.

Het is alleen wel jammer dat zoveel mensen weer die gasten gaan napraten zonder het zelf te ervaren dus het zal me niet verbazen als ze het straks weer terug draaien terwijl het nu weer als game aanvoelt ipv twitch-shooter

Martinspire wijzigde deze reactie 06-12-2019 01:07 (25%)

• DeWaanzin

DeWaanzin

Ik heb gisteren even een snel potje als Assault met de StG44 gespeeld en had het idee dat ik voor de patch bepaalde shoot outs had verloren en nu dus niet meer.
Het pingetje na een kill vind ik ook wel leuk.

Wat me wel zorgen baart is dat ze m'n favoriete LMG (FG-42) schijnbaar als smg laten werken. Vanavond maar eens proberen.

*.. en gaat vervolgens alsnog gewoon door met dikke killstreaks en speelt alsof er niets aan de hand is*

:F

• Roniin94
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-12-2019
Gister vlug 2 potjes gespeeld om de nieuwe TTK te proberen, naar mijn mening was BF5 beter af voor de patch. Supports zijn vrij nutteloos nu met de extra ammo. Als medic heb je niks meer te vrezen op close-range, op long-range is er tijd zat voor heals en achter cover springen. De ranges per wapens zijn best wel gelimiteerd en beperkt effectief buiten deze ranges. Wel fijn dat je nu ziet wanneer je spotted bent.

Roniin94 wijzigde deze reactie 06-12-2019 12:53 (11%)

Xbox: Versus Phantom

Roniin94 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:49:
Gister vlug 2 potjes gespeeld om de nieuwe TTK te proberen, naar mijn mening was BF5 beter af voor de patch. Supports zijn vrij nutteloos nu met de extra ammo. Als medic heb je niks meer te vrezen op close-range, op long-range is er tijd zat voor heals en achter cover springen. De ranges per wapens zijn best wel gelimiteerd en beperkt effectief buiten deze ranges. Wel fijn dat je nu ziet wanneer je spotted bent.
Supports zijn nu juist extra belangrijk geworden. Met name de kistjes. Want die resupplyen de gadgets wel (Daar krijg je er niet meer van aan t begin) en angezien de cooldown timer van de stations meer dan verdubbeld is, zijn de support kistjes onmisbaar!

• MRE-Inc
Martinspire schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:06:
Ik vind de patch wel prima. Mijn eerste paar potten zijn een stuk positiever dan voorheen.

Tuurlijk zijn al die youtubers niet tevreden met de spotting en damage aanpassingen. Hun hele manier om easy clips te maken werkt ineens niet meer en ze moeten ervoor werken. Het huidige model zorgt er weer voor dat mensen op headshots gaan mikken.

Het is alleen wel jammer dat zoveel mensen weer die gasten gaan napraten zonder het zelf te ervaren dus het zal me niet verbazen als ze het straks weer terug draaien terwijl het nu weer als game aanvoelt ipv twitch-shooter
Ik heb gisteren te kort gespeeld als foot mobile om het te kunnen beoordelen. Even nog met de Suomi gespeeld en raakte idd geen pepernoot op midrange. Toen naar de Type100 geswitched en ik maakte weer kills. Maar volgens mij zijn beide smg's met hetzelfde nieuwe damage patroon op lange afstand.

Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van gewenning. Wat me wel opviel in de video van Westie is dat hij veel net niet kills kreeg met de FG42. Vaak 42xp hit, 66xp hit maar nooit echt kills tenzij de vijand al half was aangeschoten door iemand anders. Volgens mij moest je met BF3 en BF4 ook telkens goed nadenken wanneer en op welke afstand je schoot ivm de attachements. Suppressor op je wapen zorgde ervoor dat je meer bullet drop had. Heavy barrel erop en je had meer recoil dat soort dingen. Snap dus niet echt dat met loopt te klagen. Vind het nu wel wat uitdagender.

Verder gisteren nauwelijks last gehad van fliegerfausts. Na een strafing run kon ik de fliegerfaust die nu verder dan 300m kwamen overigens makkelijk ontwijken door simpel achterom te kijken. Ze zijn nu zo lang onder weg dat ik gewoon omhoog of omlaag vlieg om ze te ontwijken.

Wat me wel opviel gisteren was dat de piloten weer de leaderboards domineerden. Qua damage mag het van mij wel hetzelfde blijven, zowel 20mm HE als de brandbommen, maar zorg dan dat je eigen troepen ook last er van hebben en een -50% health krijgen net zoals in real life. En als je als piloot zijnde dan 5 friendly kills hebt, dat je dan een extra reload penalty krijgt van 30 seconden of meer.

Zo blijven vliegtuigen wel sterk zoals ze eigenlijk moeten zijn, maar kunnen ze niet meer zomaar wat bommen droppen op een objective zonder goed te kijken wie ze raken en kills farmen door strafing run na strafing run te doen...

MRE-Inc wijzigde deze reactie 06-12-2019 13:31 (6%)

MRE-Inc schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb gisteren te kort gespeeld als foot mobile om het te kunnen beoordelen. Even nog met de Suomi gespeeld en raakte idd geen pepernoot op midrange. Toen naar de Type100 geswitched en ik maakte weer kills. Maar volgens mij zijn beide smg's met hetzelfde nieuwe damage patroon op lange afstand.

Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van gewenning. Wat me wel opviel in de video van Westie is dat hij veel net niet kills kreeg met de FG42. Vaak 42xp hit, 66xp hit maar nooit echt kills tenzij de vijand al half was aangeschoten door iemand anders. Volgens mij moest je met BF3 en BF4 ook telkens goed nadenken wanneer en op welke afstand je schoot ivm de attachements. Suppressor op je wapen zorgde ervoor dat je meer bullet drop had. Heavy barrel erop en je had meer recoil dat soort dingen. Snap dus niet echt dat met loopt te klagen. Vind het nu wel wat uitdagender.

Verder gisteren nauwelijks last gehad van fliegerfausts. Na een strafing run kon ik de fliegerfaust die nu verder dan 300m kwamen overigens makkelijk ontwijken door simpel achterom te kijken. Ze zijn nu zo lang onder weg dat ik gewoon omhoog of omlaag vlieg om ze te ontwijken.

Wat me wel opviel gisteren was dat de piloten weer de leaderboards domineerden. Qua damage mag het van mij wel hetzelfde blijven, zowel 20mm HE als de brandbommen, maar zorg dan dat je eigen troepen ook last er van hebben en een -50% health krijgen net zoals in real life. En als je als piloot zijnde dan 5 friendly kills hebt, dat je dan een extra reload penalty krijgt van 30 seconden of meer.

Zo blijven vliegtuigen wel sterk zoals ze eigenlijk moeten zijn, maar kunnen ze niet meer zomaar wat bommen droppen op een objective zonder goed te kijken wie ze raken en kills farmen door strafing run na strafing run te doen...
De Fliegerfaust is inderdaad te hard geraakt. 3 grote nerfs.

Dat ze nu verder kunnen komen, maakt niets uit omdat je ze met gemak kunt ontwijken..

Ze zijn én generfd in de damage blastradius, én je hebt een salvo minder qua ammo (ook na bijpakken) én het salvo is moeilijker te leaden omdat het nu 4-5 is (2shot) ipv 3-3-3 (3shot).

Alle lol is er nu wel vanaf en de vliegtuigen domineren weer als een malle helaas.

• Roniin94
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-12-2019
Hoeveel supports gebruiken nou werkelijk de crate? Heel zelden kom ik een verdwaalde crate tegen. Daarnaast 25s meer voor nieuwe explosives of flare gun overleef je ook nog wel. Supports zijn op alle ranges nu easy targets geworden door hun effectieve range
poor Leno schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:00:
[...]

Supports zijn nu juist extra belangrijk geworden. Met name de kistjes. Want die resupplyen de gadgets wel (Daar krijg je er niet meer van aan t begin) en angezien de cooldown timer van de stations meer dan verdubbeld is, zijn de support kistjes onmisbaar!

Xbox: Versus Phantom

Roniin94 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:42:
Hoeveel supports gebruiken nou werkelijk de crate? Heel zelden kom ik een verdwaalde crate tegen. Daarnaast 25s meer voor nieuwe explosives of flare gun overleef je ook nog wel. Supports zijn op alle ranges nu easy targets geworden door hun effectieve range
[...]
Daar moeten er dus meer van komen. En die 45 sec cooldown heeft me gister toch echt wel veel 'problemen' gegeven. Dat is echt te lang.
En al helemaal dat het ook voor de health station geldt (Die snap ik dus niet..)

Kistjes en supply drops hebben trouwens een kortere cooldown.
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True