Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Easymongo
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-04 16:49
Al die discussies over CC, manman... Ik ben nog lang geen 50 (als ik dat al ooit wordt) en met die handvol CC die ik heb gekregen kan ik net de wapens upgraden zodat ik er wat aan heb. De rest is ballast, kraaltjes en spiegeltjes. Als ik in de end of round kijk zie ik de meeste spelers in mijn squad in een default uniform staan. Een beetje zoals het in WO2 was, zeg maar. Alleen het winnend squad is soms een rijtje tryhards met clownspakkies en shiny guns. Moet ik altijd een beetje om grinniken. Get a life stelletje pubers, denk ik dan.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:48
dvdkiwi schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Dat is ook niet echt veel he ;)
De dagen niet maar de potjes die ik heb gespeeld wel, en je moest na elke gespeelde potje 500 coins erbij krijgen.
500?
Ik krijg er wel wat maar niet zó veel. Denk een 250 per potje.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 25-01-2019 15:19 (52%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:19
Ik gisteravond ruim 2250CC na 1 pot breakthrough op Devastation. Lijkt mij dat het ergens toch nog niet helemaal lekker gaat met die CC.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 22:44
Buizerd__NL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Ik heb helemaal niks bij gekregen terwijl ik 2 weken heb doorgespeeld nadat ik level 50 was geworden, en ik heb deluxe versie
Bij mij hetzelfde. Had 13000 en heb nogsteeds 13000...
MRE-Inc schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:01:
Ik gisteravond ruim 2250CC na 1 pot breakthrough op Devastation. Lijkt mij dat het ergens toch nog niet helemaal lekker gaat met die CC.
Elke keer als je de xp van rank 49 naar 50 overbrugt krijg je er 2,000 ;)

Vanmiddag recon als laatste klasse naar level20 gebracht, nu nog even de recon masteries halen en daarna nooit meer aanraken :P
Al moet ik zeggen dat het afressief spelen met de Model-8 me steeds beter afgaat.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 25-01-2019 18:27 (24%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• To easy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:04
Reefun schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Zelfde aantal CC ong gekregen. Blijkbaar speel ik dan toch meer dan gemiddeld als ik zo het aantal cc zie per speler hiet :D
Haha ja ik begin ook te twijfelen aan mijn uurtjes gamen per week nu. Niet om op te scheppen, maar ik eindig ook wel vaak hoog en met veel punten. Zouden ze daar misschien ook naar gekeken kunnen hebben?

• To easy
dvdkiwi schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:25:
[...]

Elke keer als je de xp van rank 49 naar 50 overbrugt krijg je er 2,000 ;)

Vanmiddag recon als laatste klasse naar level20 gebracht, nu nog even de recon masteries halen en daarna nooit meer aanraken :P
Al moet ik zeggen dat het afressief spelen met de Model-8 me steeds beter afgaat.
Ik ben nu net lvl 18 geworden met recon. Alleen ik ben ook gaan houden van het agressief recon spelen maar dan met een zh 29. Toch wel erg leuk en ik denk dat ik hem na lvl 20 wel in houd voor de afwisseling ;).

• frank131331
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:11
Is er wat aan de hand met de servers op ps4 of heb ik iets gemist. Nauwlijks servers in de browser en quickmatch geeft errors😋

• Buizerd__NL
Meer mensen die niet online kunnen met BF?

• dijkhua
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-04 20:07
Buizerd__NL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:18:
Meer mensen die niet online kunnen met BF?
Probleem had ik net ook, servers van EA schijnen plat te liggen door VIP demo van The Anthem. Oplossing op Reddit gevonden. Zelf server zoeken lost het probleem op:

https://www.reddit.com/r/...ror_battlefield_v_on_ps4/

• Buizerd__NL
Je kunt überhaupt niet eens verbinden naar de servers, echt geweldig werk weer van EA.

• To easy
Dat een demo van een ander spel dit kan veroorzaken....

• Buizerd__NL
De server doen het weer.

• Easymongo
To easy schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:33:
Ik ben nu net lvl 18 geworden met recon. Alleen ik ben ook gaan houden van het agressief recon spelen maar dan met een zh 29. Toch wel erg leuk en ik denk dat ik hem na lvl 20 wel in houd voor de afwisseling ;).
Beter dan geupgrade Model 8? Moet ik anders ook eens proberen. Ik worstel enorm met die class. Die scopes kan ik niks mee en de snelvurende wapens zijn net te traag als je een assault of medic tegenkomt. Het liefst blijf ik bij mijn squad, op objective, maar dat valt niet mee. Heb enorm respect voor de scout die in de top 3 eindigt.
Overigens heb ik nog niet echt gemerkt dat de flare beter werkt sinds patch. Heb er heel wat afgeschoten maar kon niet zien dat het extra punten opleverde. Nog steeds zinloze gadget, of ik gebruik hem niet goed.

• To easy
Easymongo schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Beter dan geupgrade Model 8? Moet ik anders ook eens proberen. Ik worstel enorm met die class. Die scopes kan ik niks mee en de snelvurende wapens zijn net te traag als je een assault of medic tegenkomt. Het liefst blijf ik bij mijn squad, op objective, maar dat valt niet mee. Heb enorm respect voor de scout die in de top 3 eindigt.
Overigens heb ik nog niet echt gemerkt dat de flare beter werkt sinds patch. Heb er heel wat afgeschoten maar kon niet zien dat het extra punten opleverde. Nog steeds zinloze gadget, of ik gebruik hem niet goed.
Model 8 niet geprobeerd. Ik weet wel dat de zh een 6 kogel mag heeft wat bij mij met perfect schieten 1 extra kill oplevert. Nu ik veel recon spel gaat het steeds beter en ben nu ook een paar keer eerste geworden. Soms door enorm veel te killen, maar ook door het spotten en dan vooral de flare gun. Die is namelijk wel echt handig geworden. Vooral met speltypes als frontlines en breaktrough. Je krijgt echt wel een leuk aantal punten, maar het mooiste is dat jij en je team maten ze kan search and destroyen. Behalve het hoogte verschil weet je gewoon bijna precies waar iemand zit. Mijn vrienden en ik gaan hierdoor per potje een stuk minder dood door optijd iemand te spotten die aan het sneaken of Campen is. Wij spelen nu alle 4 een andere class wat het echt gaaf maakt. Eerst altijd 2 assault 1 medic 1 support.
Easymongo schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:15:
[...]
Schiet de flare schuin omhoog zodat hij in de lucht hangen. Je krijgt dan op de minimap een cirkel te zien van een meter of 20 doorsnee, waarin alle vijanden en C4/mijnen zichtbaar worden voor een seconde of 4-5. Als de gespotte vijanden afgeschoten worden levert het een behoorlijk aantal punten op (ik haalde er vanmiddag een kleine 2,500 in 2 minuten).
Het ding heeft nu echt wel meerwaarde tov eerst, niemand is meer veilig >:)

To easy schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Haha ja ik begin ook te twijfelen aan mijn uurtjes gamen per week nu. Niet om op te scheppen, maar ik eindig ook wel vaak hoog en met veel punten. Zouden ze daar misschien ook naar gekeken kunnen hebben?
Nah. Wij zijn gewoon enorme shitbuckets :+

Promoooooted!

• Easymongo
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:36:
[...]
Je krijgt dan op de minimap een cirkel te zien van een meter of 20 doorsnee, waarin alle vijanden en C4/mijnen zichtbaar worden voor een seconde of 4-5. Als de gespotte vijanden afgeschoten worden levert het een behoorlijk aantal punten op (ik haalde er vanmiddag een kleine 2,500 in 2 minuten).
Thx. Kennelijk gebruiken boven vlaggen met veel activiteit. Ik zal ze eens wat selectiever afschieten.

• Mr Ton
  • Laatst online: 21:11
Welk platoon op de PS4 is een beetje actief? :) Ik zoek nog een mooie groep

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Saxsymbol
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-04 15:22
Ik speel bijna alleen maar met de ZH-29 op Squad Conquest. Blijf dicht bij de objective's zodat ik altijd 2 flare's heb en zo precies kan zien waar de tegenstanders zitten. Zijn ze op, dan vul is ze bij met de ammo-crates die bij de objective's staan. Campers zijn zo gratis kills.

• To easy
Saxsymbol schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:25:
Ik speel bijna alleen maar met de ZH-29 op Squad Conquest. Blijf dicht bij de objective's zodat ik altijd 2 flare's heb en zo precies kan zien waar de tegenstanders zitten. Zijn ze op, dan vul is ze bij met de ammo-crates die bij de objective's staan. Campers zijn zo gratis kills.
Ja soms zit er nog eentje op de vlag, maar die is dan niet te vinden. 1 flare en iedereen duikt meteen op de laatste achterblijver haha.

• Easymongo
To easy schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:21:
Ja soms zit er nog eentje op de vlag, maar die is dan niet te vinden. 1 flare en iedereen duikt meteen op de laatste achterblijver haha.
Bij Breakthrough Rotterdam als defender spring ik in het water onder de brug, als we de sector verliezen. Het duurt een tijdje voordat ze doorhebben waar je bent. Dan komt er een hele school vijanden met getrokken revolvers op je af, plons plons.
In BF1 wist ik op Empire's Edge een plekje in een schoorsteen van een huis waar ik me een keer in heb verstopt.
Als je dan toch moet achterblijven, doe het dan in stijl. :*)

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-04 14:36

BlaTieBla

Blake Returns

Easymongo schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Thx. Kennelijk gebruiken boven vlaggen met veel activiteit. Ik zal ze eens wat selectiever afschieten.
Des te hoger je de flare schiet, des te groter de radius van het spotten.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:42
Mag ik klagen? Had ik eindelijk een k*t assignment afgerond (20 hs near objective) vallen de servers uit en is mn assignment gerest. Kan wel huilen want ik haat semi-autorifles.

Ik kan komende 2 dagen geen bfv meer zien.

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:55

Bonswah85

Koffie!

Ze zouden het splash screen van BFV moeten veranderen naar "Welcome to Ribeyrolles' Foot Step Simulator 2019!"

Ondanks dat ik bar veel schik heb met BFV zijn dit de dingen die me afgelopen week het meest opvallen:
- iedere rukker loopt met de Ribeyrolles (lijkt een soort instagib wapen te zijn geworden)
- je kunt mensen in een andere server nog horen lopen

Ik speel nu zelf afwisselend support en recon (afhankelijk van de map) en heb toch wel een lekker speelstijl ontwikkeld met de MG34. Ik word dan toch gedwongen wat meer terughoudend te spelen, wat weer beter aansluit bij recon met de M95/30.
Ik had graag meer medic willen spelen maar die guns zuigen zo hard dat de moed meestal na 2 minuten al in de schoenen zakt

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:11

SD5k

>4&X

Dat van die voetstappen is herkenbaar, ik word soms helemaal paranoia omdat ik overal voetstappen hoor. Gelukkig blijken het meestal m'n teammates te zijn. :P

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik ben gisterenavond na een half uurtje ook maar gestopt.

Speelde Grand Operations op Hamada, dat is sowieso al niet mijn favoriete map maar er was nu helemaal geen beginnen aan. Qua teams ging het best gelijk op en was het spannend, ik zat in een squad welke best aardig samenwerkte.

Echter ben ik zo vaak dood gegaan letterlijk 2 tellen na het spawnen of het reviven dat het niet grappig meer was. Paar irritante snipers die te goed waren, waar ik er gelukkig ook een paar op bizarre afstanden van een headshot heb voorzien :)

Ook voor het eerst dat ik mij geërgerd heb aan tanks en vliegtuigen waar ik om de haverklap door werd doodgegooid.

Verliezen en doodgaan is niet erg, zeker met mijn niveau niet maar dit was gewoon niet speelbaar. Afgezien daarvan gisterenmiddag ook genoeg toffe potjes gehad gelukkig :)

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-04 10:39
lol ik heb dit spel gekocht duurste edition 5x gespeeld toen fortnite en nooit meer om gekeken.. is de TTK nog steeds zo slecht als in het begin ? en de aanvallers en defenders zo oneerlijk verdeeld ? deze game viel me kwa gameplay niet tegen maar de maps en de rest vondt ik erg matig.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:04
B-Real schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:50:

Speelde Grand Operations op Hamada, dat is sowieso al niet mijn favoriete map maar er was nu helemaal geen beginnen aan. Qua teams ging het best gelijk op en was het spannend, ik zat in een squad welke best aardig samenwerkte.

Echter ben ik zo vaak dood gegaan letterlijk 2 tellen na het spawnen of het reviven dat het niet grappig meer was. Paar irritante snipers die te goed waren, waar ik er gelukkig ook een paar op bizarre afstanden van een headshot heb voorzien :)

Ook voor het eerst dat ik mij geërgerd heb aan tanks en vliegtuigen waar ik om de haverklap door werd doodgegooid.

Verliezen en doodgaan is niet erg, zeker met mijn niveau niet maar dit was gewoon niet speelbaar. Afgezien daarvan gisterenmiddag ook genoeg toffe potjes gehad gelukkig :)
Je kiest dan ook de meest chaotische gamemode uit heel BF5 :9 . 1 tip: spawn niet op je squad maar op de vlag. Dan moet je even lopen, nooit echt ver, maar kan je tenminste even inkomen voordat je in de chaos wordt geplaatst.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• B-Real
Chaotisch, maar naar mijn mening ook de meeste vette gamemode :P

De tip die je geeft klopt wel, besefte ik mij gisterenavond ook. Ik spawnde op mijn squat omdat dat juist wel lekker speelde, maar dat was niet altijd even handig nee.

• To easy
Loondijke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Je kiest dan ook de meest chaotische gamemode uit heel BF5 :9 . 1 tip: spawn niet op je squad maar op de vlag. Dan moet je even lopen, nooit echt ver, maar kan je tenminste even inkomen voordat je in de chaos wordt geplaatst.
Soms een insta death, maar soms levert je dat ook heerlijke kills en beelden op haha. Maar spawnen op een squad mate en insta dood gaan is wel randje ragequiten voor mij 8)
shakespeare schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:08:
lol ik heb dit spel gekocht duurste edition 5x gespeeld toen fortnite en nooit meer om gekeken.. is de TTK nog steeds zo slecht als in het begin ? en de aanvallers en defenders zo oneerlijk verdeeld ? deze game viel me kwa gameplay niet tegen maar de maps en de rest vondt ik erg matig.
Fortnite :+

TTK blijft een persoonlijk dingetje. Zelf nooit problemen mee gehad, ondanks dat iedereen moord en brand zat te schreeuwen. Aanvaller/verdedigers verdeling ook nooit problemen mee gehad. Als verdediger zou je juist in het nadeel moeten zijn IMHO. Of doel je op team balancing? Als je dat bedoelde, dat is nog steeds niet goed gefixed nee.

Qua gameplay en maps ook puur persoonlijk. BFV vind ik tot nu toe een van de betere BF games qua beleving. Qua content is het nog matig op z'n zachts gezegd, maar genoeg om me nog wel even bezig te houden :)

• Loondijke
To easy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Soms een insta death, maar soms levert je dat ook heerlijke kills en beelden op haha. Maar spawnen op een squad mate en insta dood gaan is wel randje ragequiten voor mij 8)
Uiteraard! Ik doe het zelf ook erg vaak en dan neem je gewoon het risico van een insta death. Maar dan moet je achteraf niet zeuren dat je direct dood gaat >:) .

SD5k schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:43:
Dat van die voetstappen is herkenbaar, ik word soms helemaal paranoia omdat ik overal voetstappen hoor. Gelukkig blijken het meestal m'n teammates te zijn. :P
Kernwoord "Meestal" :P
B-Real schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:50:

Hamada is dan ook een hele slechte map, zeker als er niemand medic (want die class is er vrij nutteloos) speelt gaat het met de tickets hard. Ik begrijp werkelijk niet wat DICE dacht met het ontwerpen van die map. Iets van "haha, hier start 1 team met de high ground" en "haha, kijk hier moeten ze een ravijn over lopen van bijna 100 meter breed zonder cover". Met medic kun je nog wat smoke droppen maar je hebt er eigenlijk 5 nodig om veilig aan de overkant te komen. Ben je er aangekomen dan zit het inderdaad vol met snipers. En bovendien kun je niet echt zien waar de enemy vandaan komt (high ground ding) waardoor je vrij kansloos bent. Ik heb die map nog nooit als aanvaller gewonnen volgens mij. Alleen tegen een heel slecht team met te weinig man ga je die map winnen.

Echt zo'n map die aan het eind van de avond zorgt dat men stopt.

Martinspire - PC, PS4, X1

• shakespeare
  • Laatst online: 17-04 10:39
Reefun schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Fortnite :+

TTK blijft een persoonlijk dingetje. Zelf nooit problemen mee gehad, ondanks dat iedereen moord en brand zat te schreeuwen. Aanvaller/verdedigers verdeling ook nooit problemen mee gehad. Als verdediger zou je juist in het nadeel moeten zijn IMHO. Of doel je op team balancing? Als je dat bedoelde, dat is nog steeds niet goed gefixed nee.

Qua gameplay en maps ook puur persoonlijk. BFV vind ik tot nu toe een van de betere BF games qua beleving. Qua content is het nog matig op z'n zachts gezegd, maar genoeg om me nog wel even bezig te houden :)
Ja zelden zoveel een spel gespeeld als fornite en ik game al 25 jaar geweldig concept :) beetje van alles is het.

maar goed thnx voor je update:) ik wil de br modus in bf wel proberen die komt er ook nog aan, ik hoop dat ze deze wel aanpakken.

• Roppedop
  • Laatst online: 23:12
Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:12:
[...]
Kernwoord "Meestal" :P

[...]

Hamada is dan ook een hele slechte map, zeker als er niemand medic (want die class is er vrij nutteloos) speelt gaat het met de tickets hard. Ik begrijp werkelijk niet wat DICE dacht met het ontwerpen van die map. Iets van "haha, hier start 1 team met de high ground" en "haha, kijk hier moeten ze een ravijn over lopen van bijna 100 meter breed zonder cover". Met medic kun je nog wat smoke droppen maar je hebt er eigenlijk 5 nodig om veilig aan de overkant te komen. Ben je er aangekomen dan zit het inderdaad vol met snipers. En bovendien kun je niet echt zien waar de enemy vandaan komt (high ground ding) waardoor je vrij kansloos bent. Ik heb die map nog nooit als aanvaller gewonnen volgens mij. Alleen tegen een heel slecht team met te weinig man ga je die map winnen.

Direct een voertuig pakken en zsm naar G racen, rechts aanhouden en aan het einde het ravijn uit.
En dan de rest van de pot E, F en G houden. Vooral G want dan heb je het vliegveld in handen.

PSN: RudeRob

shakespeare schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Ja zelden zoveel een spel gespeeld als fornite en ik game al 25 jaar geweldig concept :) beetje van alles is het.

maar goed thnx voor je update:) ik wil de br modus in bf wel proberen die komt er ook nog aan, ik hoop dat ze deze wel aanpakken.
Smaken verschillen blijkt dan maar weer. Heb helemaal niets met Fortnite en dat zal ik ook nooit krijgen. Kijk toevallig wel 1 speler via Twitch af en toe omdat mijn dochter hem zo tof vind, maar die gast is dan ook wel bizar goed. Dan vind ik het wel leuk om naar te kijken. Maar zelf spelen, nah. Doe dan maar Rocket League, Battlefront of Battlefield.

De BR modus zou in Maart moeten komen. Maar ik hou mijn hart vast met de lancering ervan. Ik gok zomaar dat het nog 1 grote bugfest zal zijn, afgaande van de afgelopen patches voor BFV :(

Hoop natuurlijk van harte van niet want ik gun het DICE dat hun BR modus goed gespeeld/ontvangen gaat worden!
Roppedop schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Direct een voertuig pakken en zsm naar G racen, rechts aanhouden en aan het einde het ravijn uit.
En dan de rest van de pot E, F en G houden. Vooral G want dan heb je het vliegveld in handen.
Dat is de Conquest variant, ik heb het over die breakthrough ervoor. Overigens heb je ook nog de breakthrough modus (naast Operations dus) waarbij je nog een paar objectives erna hebt maar daar ben ik nog nooit aan toegekomen volgens mij

• Roppedop
  • Laatst online: 23:12
Ahhh, sorry. Dan is het inderdaad een hele slechte map ;)

PSN: RudeRob

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Als er één map is die er voor zorgt dat ik (op welk moment dan ook) stop met spelen is het Panzerstorm op CQ..... 8)7 |:(

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• DeWaanzin
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 17:30

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Reefun schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:35:
De BR modus zou in Maart moeten komen. Maar ik hou mijn hart vast met de lancering ervan. Ik gok zomaar dat het nog 1 grote bugfest zal zijn, afgaande van de afgelopen patches voor BFV :(

Hoop natuurlijk van harte van niet want ik gun het DICE dat hun BR modus goed gespeeld/ontvangen gaat worden!
Zou dit zoveel anders zijn dan Final Stand nu?
Ik bleef afgelopen weekend als laatste over bakte er qua kills niets van, maar revivede best wel wat team mates, dus eindigde nog redelijk hoog.

XBL: theArthurrrr

Nathuran schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:03:
[...]
Als er één map is die er voor zorgt dat ik (op welk moment dan ook) stop met spelen is het Panzerstorm op CQ..... 8)7 |:(
Initieel vond ik die ook wat minder maar nu kies ik gewoon een speelstijl.
Ga ik als infanterie dan blijf ik tussen C en D hangen, vaak toch wel drukke vlaggen.
Ga ik als tank dan blijf ik bij C en D uit de buurt en ga op de 'open' vlaggen af.
Ga ik als vliegtuig dan pak ik een bomber en ben blij als ik iets raak :P

Je speelstijl aanpassen aan de map helpt vaak om het leuker te maken. Zelfs Hamada speelt dan gewoon prima :)

• Loondijke
[...]

Echt helemaal niks mis met die map imho :9 . Gewoon zorgen dat je je op E, D en C focust, dan heb je best wat infanterie gameplay met hier en daar wat armored vehicles.

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

@dvdkiwi @Loondijke
Wat ik mis zijn fatsoenlijke anti-tank wapens voor wat langere afstand (ok het is WW2)
Als ze mij nou gewoon de Javelin uit BF3 geven klaag ik nergens meer over, Javelin Squad anyone? _/-\o_

Javelin = easy mode.
Rpg/panzerfaust is voor echte kerels >:)

DeWaanzin schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Zou dit zoveel anders zijn dan Final Stand nu?
Ik bleef afgelopen weekend als laatste over bakte er qua kills niets van, maar revivede best wel wat team mates, dus eindigde nog redelijk hoog.
Geen idee. Ik gok dat het een soort van Final Stand achtig iets wordt inderdaad.

Stiekem hoop ik op een soort van 50 vs 50 modus waarbij je eerst 5 minuten krijgt om je basis op te bouwen zoals je zelf wilt (ala fortnite). Maar dat zal vast niet gebeuren.

We zullen het over 2 maanden weten, mocht hij überhaupt nog in Maart uit gaan komen.

• Loondijke
Nathuran schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:15:
@dvdkiwi @Loondijke
Wat ik mis zijn fatsoenlijke anti-tank wapens voor wat langere afstand (ok het is WW2)
Als ze mij nou gewoon de Javelin uit BF3 geven klaag ik nergens meer over, Javelin Squad anyone? _/-\o_
Ook op lange afstand geen enkel probleem hoor 8) .

Wat je kunt doen: PING de tank, dan komt er een afstand bij te staan. Dan kun je beter inschatten welk streepje je ongeveer moet pakken om de tank te raken. Elk streepje heeft een functie (afstand in meter).

Loondijke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Ook op lange afstand geen enkel probleem hoor 8) .

Wat je kunt doen: PING de tank, dan komt er een afstand bij te staan. Dan kun je beter inschatten welk streepje je ongeveer moet pakken om de tank te raken. Elk streepje heeft een functie (afstand in meter).
Of gewoon de piat pakken. Map open gooien ("select" knop op de XB1, geen idee hoe die heet :+) en mikken. Je ziet dan een rood puntje ala de mortar in BF1. Op die manier vaker tanks kapot gekregen zonder überhaupt een Line of Sight te heben :)

Sterker nog, De piat is zwaar OP IMHO. Als je als squad leader continu supply pods dropped heb je oneindige ammo. Je kunt een beste afstand ermee overbruggen. Zo vaak multikills gehaald omdat ik een ammo of healthsupply punt bombardeer ermee :+

Enige nadeel van de piat is dat je vliegtuigen er bijna niet mee kan raken (daar ze vrij snel zakken i.t.t. de panzerfaust).
[...]

Conquest heb ik eigenlijk op geen enkele map echt problemen mee. Panzerstorm kan wat sloom op gang komen en perioden zonder actie kennen, maar de middelste vlaggen zijn meestal nog wel interessant. Maar Breakthrough heeft echt punten waarop de game gewoon niet goed om kan gaan met de hoeveelheid spelers die een objective willen innemen. En plekken waarbij de afstand te groot is om zonder geluk door te komen.

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-04 14:58
Voor Conquest zijn panzerstorm en Hamada mijn favoriete maps. Rotterdam is ook nog wel prima maar de andere maps doen me altijd laten hopen dat het potje snel over is. Jammer dat je ook niet meer kan kiezen wat de volgende map wordt. Nu moet ik zeggen dat ik iemand ben die op kleine afstand van elkaar erg slecht is. Ik speel zelden tot nooit met een automatisch wapen omdat ik dat ding overal naar toe spray behalve op de vijand. Een semi automatisch wapen met scoop doe ik het top mee, en dan zijn grotere maps prettiger.

• MRE-Inc
dvdkiwi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Initieel vond ik die ook wat minder maar nu kies ik gewoon een speelstijl.
Ga ik als infanterie dan blijf ik tussen C en D hangen, vaak toch wel drukke vlaggen.
Ga ik als tank dan blijf ik bij C en D uit de buurt en ga op de 'open' vlaggen af.
Ga ik als vliegtuig dan pak ik een bomber en ben blij als ik iets raak :P

Je speelstijl aanpassen aan de map helpt vaak om het leuker te maken. Zelfs Hamada speelt dan gewoon prima :)
Kijk en zo hoor je dus een BF game te spelen, zeker een BFV. Waar het gros van de spelers maar wat doet en dan gaat janken dat ze 12x door een vliegtuig en 24x door een tank worden afgeknalt, kunt je dus ook wat tactischer gaan spelen.

Verder zaterdag op Hamada en Twisted Steel een paar flinke koeken van eigen deeg gekregen. Op Hamada als UK in de Mosquito (geen rear gunner dus) en 3x door een Stuka met 37mm guns afgeknald. Normaal ben ik degene die de mosquito's/spitfires en blenheims uit de lucht knalt met de 37mm loadout van de Stuka. Nu moest ik echt mijn meerdere erkennen.

Gelukkig had ik nog de MG42 met incendiary rounds waardoor ik de Stuka alsnog uit de lucht kon knallen. Blijkbaar raakte in iets in zijn vleugel waardoor hij in onbalans kwam en op 30 meter van mij de grond raakte. Kon niet meer opstijgen. Granaat erop en ipv 0-4 werd het toen 1-3 alsnog in zijn voordeel, maar ik had mijn gram gehaald.

Verder 2x uit de lucht geschoten door een panzerfaust. Toegegeven, ik vloog laag, maar dan nog. Waarom wel met 1 panzerfaust een vliegtuig uit de lucht kunnen schieten maar voor een tank heb je er toch wel minimaal 3 nodig. Dice logic 8)7 en zo komen we de jankballen die het niet snappen weer wat tegemoet.

Enne @dvdkiwi blijven oefenen in de vliegtuigen, wordt je vanzelf beter en ga je het nog leuk vinden ook ;)

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

drusloos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:52:
Voor Conquest zijn panzerstorm en Hamada mijn favoriete maps. Rotterdam is ook nog wel prima maar de andere maps doen me altijd laten hopen dat het potje snel over is. Jammer dat je ook niet meer kan kiezen wat de volgende map wordt. Nu moet ik zeggen dat ik iemand ben die op kleine afstand van elkaar erg slecht is. Ik speel zelden tot nooit met een automatisch wapen omdat ik dat ding overal naar toe spray behalve op de vijand. Een semi automatisch wapen met scoop doe ik het top mee, en dan zijn grotere maps prettiger.
Mijn top3 is Arras, Devistation, Rotterdam. Ik ben juist wat beter in de kleine ruimtes dus het was voor mij aardig wennen om als support overweg te kunnen met een MG34 op dit soort maps ;)
Semi-auto ligt mij niet lekker in BFV, in BF3 daarentegen heb ik de M39 EMR helemaal grijs gespeeld.
MRE-Inc schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:03:
[...]
Waarom wel met 1 panzerfaust een vliegtuig uit de lucht kunnen schieten maar voor een tank heb je er toch wel minimaal 3 nodig. Dice logic 8)7 en zo komen we de jankballen die het niet snappen weer wat tegemoet.
Succes met opstijgen in je centimeters dikke stalen bepantserde vliegtuig!

Bonswah85 wijzigde deze reactie 28-01-2019 15:07 (18%)

• Loondijke
MRE-Inc schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Verder 2x uit de lucht geschoten door een panzerfaust. Toegegeven, ik vloog laag, maar dan nog. Waarom wel met 1 panzerfaust een vliegtuig uit de lucht kunnen schieten maar voor een tank heb je er toch wel minimaal 3 nodig. Dice logic 8)7 en zo komen we de jankballen die het niet snappen weer wat tegemoet.
Omdat een vliegtuig uit de lucht schieten erg moeilijk is, zeker als de piloot een beetje nadenkt :> . Een tank raken is kinderspel.

Ik ben blij met de aanpassing. De vliegtuigen zijn nu heel erg sterk op de open maps tegen infanterie. Fijn dat je ook echt wat terug kunt doen.

Mja het is al vrij lastig om een vliegtuig te raken en door de kans dat je kapot wordt geschoten bij objectives, komt er een risico-factor kijken. Hoe hoger je dan blijft, hoe minder de kans is. Anders is het gewoon prijsschieten

Loondijke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:16:
[...]

Omdat een vliegtuig uit de lucht schieten erg moeilijk is, zeker als de piloot een beetje nadenkt :> . Een tank raken is kinderspel.

Ik ben blij met de aanpassing. De vliegtuigen zijn nu heel erg sterk op de open maps tegen infanterie. Fijn dat je ook echt wat terug kunt doen.
Dit dus.

Als een pilot main ben ik blij dat de Panzerfaust een 1HK is. Als je het voor mekaar krijgt om een vliegtuig ermee te raken, dan "verdien" je de kill ook gewoon IMHO. Hoe balen dat ook dan niet is voor de piloot. Moet hij/zij maar niet zo laag vliegen :)

• B-Real
Precies, ik heb er al moeite mee met een stationary AA gun laat staan met een Panzerfaust :P
B-Real schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:40:
Precies, ik heb er al moeite mee met een stationary AA gun laat staan met een Panzerfaust :P
Stationary AA Guns doen amper schade tegen vliegtuigen. Dat is weer helemaal bugged sinds de laatste patch 8)7.

Enige manier van AA is de mobile AA, die doet dan nog genoeg schade om daadwerkelijk een vliegtuig neer te krijgen. Maar de Stationaries zijn een lachertje nu. Ik doe nu zelfs bijna geen moeite meer om de stationary AA's kapot te maken in een vliegtuig want of ze raken je amper, en als je geraakt wordt is dat op z'n max 30 HP eraf.
Hahaha, net een potje Breakthrough op Hamada als attacker waar ik verrassend vrijgelaten werd in mijn Bilheim: 22 vliegtuigkills waaronder 2 bemande stationaries destroyed :)
Nog maar 2 te gaan!

dvdkiwi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:51:
Hahaha, net een potje Breakthrough op Hamada als attacker waar ik verrassend vrijgelaten werd in mijn Bilheim: 22 vliegtuigkills waaronder 2 bemande stationaries destroyed :)
Nog maar 2 te gaan!
Bilheim :D

Blenheim :*

• Tim01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-04 14:54
Patch notes voor morgen

http://eaassets-a.akamaih...Update_29012019_FINAL.pdf
Cancelling an armed grenade can now be done by either pressing reload or any of the
inventory switch buttons.
Eindelijk :)

Tim01 wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:48 (29%)

• To easy
Reefun schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Geen idee. Ik gok dat het een soort van Final Stand achtig iets wordt inderdaad.

Stiekem hoop ik op een soort van 50 vs 50 modus waarbij je eerst 5 minuten krijgt om je basis op te bouwen zoals je zelf wilt (ala fortnite). Maar dat zal vast niet gebeuren.

We zullen het over 2 maanden weten, mocht hij überhaupt nog in Maart uit gaan komen.
Doe dan meteen 500 vs 500 en iedereen mag maar 1 x dood gaan :+

• MRE-Inc
Reefun schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Dit dus.

Als een pilot main ben ik blij dat de Panzerfaust een 1HK is. Als je het voor mekaar krijgt om een vliegtuig ermee te raken, dan "verdien" je de kill ook gewoon IMHO. Hoe balen dat ook dan niet is voor de piloot. Moet hij/zij maar niet zo laag vliegen :)
Door het niet spotten en de lange (inmiddels verkorte) reload ben je bijna genoodzaakt om laag te vliegen. Dat is dus het probleem. Als je vanuit de lucht genoeg zou kunnen zien, dan hoef ik niet laag te vliegen. Nu is het zo dat je gewoon geen donder kunt zien als je hoog vliegt. Je spot cam werkt ook niet op grote hoogte. Je moet dus wel redelijk laag vliegen om uberhaupt te weten waar de vijand zich bevindt met de kans dat je een PF om je oren krijgt ander kan je net zo goed random je bommen droppen want dan raak je ook niks.

Probleem is dus dat de balans weer eens zoek is. Ik vind het prima dat de PF een one hit kill is, maar maak het dan zo dat vliegtuigen niet extreem laag hoeven te vliegen om targets te kunnen zien. Zoals in BF1 was het idd wel erg makkelijk. Maar in BFV zou Dice prima een systeem kunnen inbouwen dat wanneer je bv onder een bepaalde hoogte komt, dat je dan je targets alsnog redelijk kan zien ipv zoals het nu is. Je ziet vanuit normale hoogte geen ene moer.

Oh ja, de patch notes:
HUD aim lead indicator has been implemented. This will help players understand when and how much they need to lead their shots, should they have a bad ping. It currently appears once players have a higher ping than 162.
:') |:(

Ja want spelers die met opzet een server buiten hun regio kiezen om zo bunny hoppend door het scherm van de locals te gaan, moeten uiteraard worden beloond :F

MRE-Inc wijzigde deze reactie 28-01-2019 17:05 (13%)

• Tim01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-04 14:54
MRE-Inc schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Oh ja, de patch notes:

[...]

Ja want spelers die met opzet een server buiten hun regio kiezen om zo bunny hoppend door het scherm van de locals te gaan, moeten uiteraard worden beloond :F
Er zijn regio's waar ze geen servers hebben ;)
Nou.. nog steeds geen fix voor de 1shot insta TTD, waarbij je de schoten pas hoort nadat je op de grond ligt. :'(

Ook niets over de missende tracer kogels (richting) en de damage richting, die regelmatig nog steeds bugged is.

En óók niks over de player visibility.

Alleen PC heeft een fix gekregen voor de 'squad is full' error.. zij komen nu gewoon in de queue te staan.. consoles niet :(

• Easymongo
Insta kill a la BF1:

[Video: https://xboxdvr.com/gamer/easymongo/video/68256357]

(Ik weet het, dit is BFV, maar dit is zo'n only in BF moment dat ik het toch hier wil delen. Het BF1 forum is stilletjes overleden, geloof ik.)

Easymongo wijzigde deze reactie 28-01-2019 18:26 (3%)

[...]

Door het niet spotten en de lange (inmiddels verkorte) reload ben je bijna genoodzaakt om laag te vliegen. Dat is dus het probleem. Als je vanuit de lucht genoeg zou kunnen zien, dan hoef ik niet laag te vliegen. Nu is het zo dat je gewoon geen donder kunt zien als je hoog vliegt. Je spot cam werkt ook niet op grote hoogte. Je moet dus wel redelijk laag vliegen om uberhaupt te weten waar de vijand zich bevindt met de kans dat je een PF om je oren krijgt ander kan je net zo goed random je bommen droppen want dan raak je ook niks.

Probleem is dus dat de balans weer eens zoek is. Ik vind het prima dat de PF een one hit kill is, maar maak het dan zo dat vliegtuigen niet extreem laag hoeven te vliegen om targets te kunnen zien. Zoals in BF1 was het idd wel erg makkelijk. Maar in BFV zou Dice prima een systeem kunnen inbouwen dat wanneer je bv onder een bepaalde hoogte komt, dat je dan je targets alsnog redelijk kan zien ipv zoals het nu is. Je ziet vanuit normale hoogte geen ene moer.

Oh ja, de patch notes:

[...]

Herken tot op zekere hoogte (huhu) wat je bedoeld. Ik heb echter geen moeite om vijanden te spotten nu. Maar wellicht komt dat omdat ik aso dicht op mijn scherm zit (60" 4K en dan ong 1 meter er vanaf) :+

Daarbij helpt het nu enorm als de scouts hun spotflares goed gebruiken. Maar goed. Toegegeven. Het is lastiger als in bijv BF1. Maar bij nader inzien was BF1 dan juist weer te makkelijk voor vliegtuigen.
[...]
Door het niet spotten en de lange (inmiddels verkorte) reload ben je bijna genoodzaakt om laag te vliegen. Dat is dus het probleem. Als je vanuit de lucht genoeg zou kunnen zien, dan hoef ik niet laag te vliegen.
(...)
Probleem is dus dat de balans weer eens zoek is.
Net als bij alles in BF geldt dat je ook vliegen niet solo moet willen doen. Samenwerken met je squadmates op de grond is key.
Toen ik gisteren in de Blenheim op Hamada zat schoot mijn recon squadmate flares op de objectives af waardoor ik vanuit de lucht alles kon zien. Anders had ik nooit zoveel rake bommen kunnen droppen.
Het probleem is niet dat de balans zoek is, het probleem is dat je vanuit je vliegtuig alles (spotten én killen) alleen wil doen ;)

• MRE-Inc
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Net als bij alles in BF geldt dat je ook vliegen niet solo moet willen doen. Samenwerken met je squadmates op de grond is key.
Toen ik gisteren in de Blenheim op Hamada zat schoot mijn recon squadmate flares op de objectives af waardoor ik vanuit de lucht alles kon zien. Anders had ik nooit zoveel rake bommen kunnen droppen.
Het probleem is niet dat de balans zoek is, het probleem is dat je vanuit je vliegtuig alles (spotten én killen) alleen wil doen ;)
Eens en oneens.

Eens omdat BF5 natuurlijk een game is waar je in teamverband het sterkst bent. Dus zoals je idd omschrijft een recon in je squad hebben die op de goede plekken spotflares dropt. Een squadmate hebt, die de achtervolgende vijandelijke vliegtuigen van je kont houdt in een AA en een medic/assault/support die ook weer ammo/health etc droppen zodat de recon weer spotflares krijgt.

Oneens omdat BF5 ook een game is waarin het voorkomt dat iedereen gewoon zijn eigen ding doet en totaal niet aan het samen werken is. Dat komt helaas vaker voor dat we zouden willen. Dat je wel recons in je squad hebt zitten, maar die liggen dan lekker op een heuveltje te campen. Dat je wel support in je squad hebt zitten maar die niet resupplien etc etc. Tevens kan je niet van iedereen in je squad verwachten dat die communiceren met jou dmv een headset.
Op zulke momenten moet je dus wel alles alleen kunnen doen en dat kan nu niet want je ziet zonder goede ground support gewoon nauwelijks iets.

Het werkt dus beide kanten op en Dice weet dat. Maar Dice luistert voornamelijk alleen maar naar de jankballen die het spelletje niet snappen. Dat is prima, maar ook dat werkt 2 kanten op en dat gebeurd dus juist niet.

Je weet zelf ook dat Dice de meest vreemde dingen uithaalt. JU88 overpowered ? Oh dan passen we de nerf toe op ALLE vliegtuigen. Dat je met een spitfire al geen reet kon raken op de grond, maakte niks uit. Je moet en zal een reload krijgen van 30 seconden. 900 rounds in je BF109 ? Oh, brengen we lekker terug naar 150.
En ja in BF1 was het net andersom. Het killen met een attack plane was TE makkelijk. Maar nu hebben ze het dus weer compleet omgedraaid en is het haast onmogelijk om op de grond iets te raken. Alleen met de JU88 lukt dat nog een beetje omdat die 16 + 4 bommen heeft waarmee je een redelijk gebied kan bestoken. De fighters zijn zijn zo goed als nutteloos tegen infanterie en de Stuka heeft nog steeds geen fatsoenlijke anti tank kit (nee ook met de 37mm canons krijg je een tank niet in 2 runs stuk als die 100% health heeft).

En ja ik weet dat de verschillende vliegtuigen verschillende rollen hebben. Bommenwerpers tegen infanterie. Fighters tegen bommenwerpers en andere fighters en Stuka's tegen tanks. Echter als je een pot Breakthrough op Twisted Steel hebt gespeeld dan weet je dat wanneer je in een spitfire spawned dat je in de 2e en 3e sector compleet nutteloos bent omdat je nauwelijks iets kan raken op de grond.

dvdkiwi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Lukt anders prima hoor om dat "solo" te doen :) Toegegeven, met spots met de spotting scope of flare is het een heel stuk makkelijker. Maar zeer zeker niet onmogelijk.

Zeker met Breakthrough weet je al ongeveer waar de vijand zal zitten.

Alternatief als je laag over vliegt en naar achteren kijkt (LS in 3rd person) dan kun je voor jezelf een "spot" icoon achter laten. Zodra je dan keert zie je dat icoontje nog en heb je een grof idee waar de vijand zit.
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:57:
[...]

(nee ook met de 37mm canons krijg je een tank niet in 2 runs stuk als die 100% health heeft).
Whût? Je kunt iedere tank stu kkrijgen in 2 runs als hij op 100% health zit hoor. Kwestie van langere run maken én al je schoten raken. Vooral dat laatste is lastiger gezien de kogels er zo lang over doen om ergens te komen (plus de bijbehorende drop). Maar het is zeer zeker mogelijk hoor :) Enkel de heavy tanks heb je 2 runs voor nodig. De rest kun je in 1 run doen.

Reefun wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:00 (21%)

• MRE-Inc
Reefun schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Lukt anders prima hoor om dat "solo" te doen :) Toegegeven, met spots met de spotting scope of flare is het een heel stuk makkelijker. Maar zeer zeker niet onmogelijk.

Zeker met Breakthrough weet je al ongeveer waar de vijand zal zitten.

Alternatief als je laag over vliegt en naar achteren kijkt (LS in 3rd person) dan kun je voor jezelf een "spot" icoon achter laten. Zodra je dan keert zie je dat icoontje nog en heb je een grof idee waar de vijand zit.
Oh het lukt zeker, maar je wordt gewoon door Dice keer op keer tegengewerkt. Neem nou die 37mm canons waarmee je wel een bommenwerper in 1 salvo neer kunt halen, maar je met de splash damage tegen infanterie gewoon bagger is. Het is niet zo alsof je zoals in de Attack Plane in BF1 15 schoten kunt lossen zonder te overheaten. In auto fire kun je 5x schieten alvorens dat ding overheat.

De 4x Hispano's maken daarentegen weer gehakt van alles op de grond qua infanterie. 8)7 Hoeveel ik er daar wel niet mee afgeschoten heb. Snap je het nog ? Dice doet maar wat. Oh, dit en dat overpowered, bam 90% nerf. Lees de patch notes maar door die vandaag uitkomt. Hebben ze de AA gebuffed. Je weet nu al dat vliegtuigen in 5 schoten uit de lucht geschoten worden en dat niemand straks meer vliegt. Dat bedoel ik dus met balans. Het is of het ene uiterste of het andere uiterste bij Dice. Nooit ergens tussen in.

MRE-Inc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Oh het lukt zeker, maar je wordt gewoon door Dice keer op keer tegengewerkt. Neem nou die 37mm canons waarmee je wel een bommenwerper in 1 salvo neer kunt halen, maar je met de splash damage tegen infanterie gewoon bagger is. Het is niet zo alsof je zoals in de Attack Plane in BF1 15 schoten kunt lossen zonder te overheaten. In auto fire kun je 5x schieten alvorens dat ding overheat.

De 4x Hispano's maken daarentegen weer gehakt van alles op de grond qua infanterie. 8)7 Hoeveel ik er daar wel niet mee afgeschoten heb. Snap je het nog ? Dice doet maar wat. Oh, dit en dat overpowered, bam 90% nerf. Lees de patch notes maar door die vandaag uitkomt. Hebben ze de AA gebuffed. Je weet nu al dat vliegtuigen in 5 schoten uit de lucht geschoten worden en dat niemand straks meer vliegt. Dat bedoel ik dus met balans. Het is of het ene uiterste of het andere uiterste bij Dice. Nooit ergens tussen in.
True. True.

Ben ook benieuwd naar de AA buffs. Net wat je zegt, het is of het ene uiterste of het andere. En ik vermoed dat de AA buff weer too much zal zijn. Time shall tell. Vanavond uit proberen :)

• B-Real
Ik voel me echt een noob als ik bovenstaande lees. Beetje rondvliegen lukt wel, rakelings ergens overheen vliegen ook wel maar om tegelijkertijd dingen te spotten én te raken met kogels lukt amper.

Oefening baart kunst natuurlijk, maar volgens mij zijn bovenstaande posts van (semi-)pro's die juist zo irritant zijn als je ze in een potje tegen je hebt.

Natuurlijk horen vliegtuigen in het spel, maar ik vind ze van weinig toegevoegde waarde overall gezien. Meestal hebben de vliegtuigen hun eigen gevecht onderling en wordt je op de grond slechts zelden door zo'n ding afgeknald. Soms heb je pech en tref je in een potje een pro en dan merk je dat er vliegtuigen zijn anders vrijwel niet.
B-Real schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:11:
Ik voel me echt een noob als ik bovenstaande lees. Beetje rondvliegen lukt wel, rakelings ergens overheen vliegen ook wel maar om tegelijkertijd dingen te spotten én te raken met kogels lukt amper.

Oefening baart kunst natuurlijk, maar volgens mij zijn bovenstaande posts van (semi-)pro's die juist zo irritant zijn als je ze in een potje tegen je hebt.

Natuurlijk horen vliegtuigen in het spel, maar ik vind ze van weinig toegevoegde waarde overall gezien. Meestal hebben de vliegtuigen hun eigen gevecht onderling en wordt je op de grond slechts zelden door zo'n ding afgeknald. Soms heb je pech en tref je in een potje een pro en dan merk je dat er vliegtuigen zijn anders vrijwel niet.
Zonder écht arrogant te zijn classificeer ik mezelf wel als een "Ace pilot". Vlieg al in BF sinds de eerste BF game. Daarbij ook veel simulaties gespeeld vroeger (incl. Joystick/rudders/throttles/etc.) én heb ook in de Vliegtuig industrie gewerkt in het verleden. Dus ik speel wat dat betreft een beetje vals :+

In de lucht heb ik in m'n hoofd een prioriteits niveau welke als volgt is :

Vliegtuigen -> (Mobile) AA -> Tanks -> Transports -> Infantry.

Als er vijandige vliegtuigen in de lucht zitten dan ga ik eerst op hun jagen. Heb genoeg verhalen gelezen over spelers die andere vliegtuigen met rust laten zodat ze beide ongestoord infantry kunnen bombarderen. Daar doe ik dus niet aan mee.

Op Fjell en Hamada kun je zomaar heel druk zijn met vijandige vliegtuigen waardoor ik geen kans krijg om te focusen op wat er gebeurd op de grond. Kan me goed voorstellen dat vele piloten met mij dat ook hebben. Dus op die mappen zul je weinig ervan mee krijgen. Andere mappen kan ik nog genoeg kapot krijgen op de grond. Zeker op mappen zoals Twisted Steel / Arras met veel gebouwen. Meestal zitten vijanden in bepaalde gebouwen en die kun je vrij gemakkelijk in één keer plat krijgen met de Spitfire, Mosquito of Stuka B2. Dan is het gewoon kills harken.

Als ik een vliegtuig kán pakken, dan doe ik dat. Maar heb er geen problemen mee om mee te gaan op de grond. Dan meestal Support of Recon. Laatste tijd ook wat meer Assault dankzij de "mortar" PIAT.

Maar inderdaad, oefening baart kunst. Het vliegen is zeker "easy to learn, hard to master". Het is tegenwoordig zo makkelijk gemaakt dat je prima nog wel als beginneling kunt vliegen. Echter dogfighten of precisie bombardamenten zijn dan lastiger.
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:57:
[...]
Oneens omdat BF5 ook een game is waarin het voorkomt dat iedereen gewoon zijn eigen ding doet en totaal niet aan het samen werken is. Dat komt helaas vaker voor dat we zouden willen.
Daar zit 'm nu juist de crux.
Ik weet dat het een utopie is maar mensen moeten gewoon eens door gaan krijgen dat BF een game is waar je samen moet werken. Moet alles dan maar aangepast worden zodat iedereen op elk vlak solo goed uit de voeten kan? Dat is mijn ogen echt de verkeerde oplossing.

Ik weet nog dat Martinspire het tijdens de beta heel vond dat ie nu niet meer in zijn eentje kon flanken en hele squads kon uitmoorden. De oplossing moest zijn om iedereen met meer ammo en meer health te laten spawnen. Wat is dan het gevolg? Dat helemaal niemand meer samenwerkt omdat iedereen solo prima uit de voeten kan (dat kan nu ook imo maar dat terzijde).

Ik ben blij dat Dice aan deze nieuwe "leer maar samenwerken" opzet vasthoudt.
Uiteindelijk gaat iedereen wel inzien dat teamwork de sleutel tot succes is.
Je moet niet in je eentje willen gaan flanken, je moet niet in je eentje een tank uit kunnen schakelen, je moet niet zonder hulp vanaf een veilige hoogte alles op de grond kunnen zien.
Gelukkig zie ik steeds meer blueberries die dat ook doorhebben, wellicht omdat een hoop lui die het spelletje niet snappen afhaken waardoor alleen de BF fans overblijven.

• B-Real
Helemaal eens hoor, maar hoe krijg ik dat als individu voor elkaar?

Ik ben een casual speler, max twee uurtjes per week ofzo en geen headset. Ik wíl best samenwerken, maar ik moet maar net in een team/squad komen die dezelfde gedachte hebben en waarbij je elkaar (zonder headset) aanvoelt. Erg lastig in de praktijk.

Overigens leg ik de lat ook wat minder hoog als velen hier. Verliezen of vaak doodgaan is niet zo'n ramp, ik wil alleen maar toffe en als het even kan gelijkwaardige potjes en dat lijkt eigenlijk gewoon prima tot op heden.
B-Real schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:54:
Helemaal eens hoor, maar hoe krijg ik dat als individu voor elkaar?
Jezelf zien als onderdeel van een team en gewoon lekker je potjes spelen zoals je nu doet.
Beetje reviven of ammo/health geven waar nodig, tanks het leven moeilijk maken, beetje spotten, vlaggen cappen etc.

• Motabeatz
  • Laatst online: 00:34
Dit scheelde niet veel :o

• B-Real
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Jezelf zien als onderdeel van een team en gewoon lekker je potjes spelen zoals je nu doet.
Beetje reviven of ammo/health geven waar nodig, tanks het leven moeilijk maken, beetje spotten, vlaggen cappen etc.
Naja, dat doe ik eigenlijk altijd wel maar dat is niet voldoende om het spel goed te spelen.

Eigenlijk zou je squad misschien moeten bestaan uit elke class en samen de strijd aan gaan en elkaar ondersteunen op de map. Nu is het gewoon rondrennen als een kip zonder kop en met medic/ammo kits strooien zodra het kan en van flag naar flag rennen (wederom als een kip zonder kop).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt een tof spel maar als je als squad (of meerder squads) goed op elkaar ingespeeld bent en elkaar aanvult dan kun je pas écht toffe potjes spelen, maar dat zal voor velen van ons toch te ver gaan. :)

• Protax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:35
Gister ook maar eens begonnen met BF5 op de PC, had hem al op de Xbox maar amper aangeraakt.
Welke class raden jullie aan om mee te beginnen en wat is handig om vrij te spelen?

• Motabeatz
  • Laatst online: 00:34
Protax schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:01:
Gister ook maar eens begonnen met BF5 op de PC, had hem al op de Xbox maar amper aangeraakt.
Welke class raden jullie aan om mee te beginnen en wat is handig om vrij te spelen?
Ik was gelijk begonnen met Assault en heb die ook als eerste lvl 20 gehaald van alle classes. Ik vind het vooral een goede class tegen tanks en de STG blijft mijn favo wapen in BF5 momenteel
Protax schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:01:
Ik raad je sowieso aan om als pc speler in het pc topic te posten ;)
[PC] Battlefield V

• ikdedinges
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-04 19:54
Flinke update weer, 2,52GB op de xbox

• DeWaanzin
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 17:30

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Iemand enig idee hoe die company coins nou eigenlijk werken?
Soms krijg ik er bijna geen (500) na een potje, soms echt veel (2000+).

Gisteren ook weer eens een keertje gevlogen, maar daar kan ik me beter maar niet mee bezighouden, werd zo uit de lucht geknald. Gelukkig zijn bombers niet zo doorslaggevend als in BF1, anders zou ik daar wel meer tijd in steken.
B-Real schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:54:
Ik ben een casual speler, max twee uurtjes per week ofzo en geen headset. Ik wíl best samenwerken, maar ik moet maar net in een team/squad komen die dezelfde gedachte hebben en waarbij je elkaar (zonder headset) aanvoelt. Erg lastig in de praktijk.
Ik speel best wel veel, maar eigenlijk altijd solo, met headset maar microfoon dicht.
Wat ik merk is als je squad leader bent en je geeft orders en je doet moeite om je team mates te reviven de andere mensen in je squad ook beter hun best doen mbt revives en vlaggen cappen/verdedigen.
Maar soms wil ik gewoon een beetje snipen/spotten/dingen voor m'n assignments doen en vind ik het dus ook niet erg als een squad leader geen orders geeft.

XBL: theArthurrrr

De keren dat je 2000 coins krijgt heb je de hoeveelheid xp van level 49 naar 50 weer overbrugd.
De kleine hoeveelheden (150, 250 etc) krijg je na elk potje maar hoe precies bepaald is hoeveel je exact krijg durf ik je niet te zeggen.

• To easy
ikdedinges schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:30:
Flinke update weer, 2,52GB op de xbox
Nou ik lees nu alweer van wat bugs. Een grote daarvan is dat als je revived word en die persoon cancelt dat je dan vast komt te zitten in revive scherm. Enigste oplossing is server quit. Ik kan even niet zo 123 de tweet linken waar het in staat.
To easy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:49:
[...]

Nou ik lees nu alweer van wat bugs. Een grote daarvan is dat als je revived word en die persoon cancelt dat je dan vast komt te zitten in revive scherm. Enigste oplossing is server quit. Ik kan even niet zo 123 de tweet linken waar het in staat.
Die zit er vanaf t begin in, komt niet door deze patch.. staat ook in t antwoord op Reddit ;)

• To easy
poor Leno schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Die zit er vanaf t begin in, komt niet door deze patch.. staat ook in t antwoord op Reddit ;)
O meen je? Dan heb ik niet ver genoeg gelezen. Alleen ik heb zelf daar nog geen last van gehad gelukkig. Nog niet dan _/-\o_

• ikdedinges
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-04 19:54

Goede stuka aanval 😂

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:14
Flink aan het oefenen met de vliegtuigen de laatste tijd (met het oog op trophies). Samenwerken gaat soms goed maar meestal slecht. Zodra je goed samenwerkt speel je vaak ook wat potjes (Conquest) achter elkaar met dezelfde mensen en dan zit je zo tussen de 50k/70k squad points. Met 2x assault, medic, support ben je op de gebalanceerde levels wel echt een ultiem moordcommando.

Voorlopig de focus maar even gelegd op het levelen van voertuigen. Wel jammer overigens dat veel echte tricks met vliegen in de game geen echte uitwerking hebben. Zodra je iemand achter je hebt zitten die kan vliegen en inschattingsvermogen hebt lig je plat in een fighter. Meestal ga ik proberen over de grond te scheren en kijken hoeveel 'balls' de ander heeft ^^.

Als er mensen (avond/weekend) samen willen ravagen dan hou ik me altijd aanbevolen of course.
To easy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:49:
[...]

Mja klopt, maar vooralsnog de enige echte bug die eigenlijk niet zo heel vaak voor komt (gewoon niet annuleren dus).

Verder wel een patch met veel fixes van broodnodige bugs. Wat mij betreft komt het nu in het stadium waarop de game eigenlijk gelanceerd had moeten worden en de meeste ergernissen (behalve design-keuzes en balans-keuzes) zijn opgelost.

Alleen jammer dat ze er dan niet nog nieuwe DLC voor klaar hebben staan. Ben verder benieuwd wanneer de nieuwe store komt om je stuff ook uit te geven

• To easy
Martinspire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Mja klopt, maar vooralsnog de enige echte bug die eigenlijk niet zo heel vaak voor komt (gewoon niet annuleren dus).

Verder wel een patch met veel fixes van broodnodige bugs. Wat mij betreft komt het nu in het stadium waarop de game eigenlijk gelanceerd had moeten worden en de meeste ergernissen (behalve design-keuzes en balans-keuzes) zijn opgelost.

Alleen jammer dat ze er dan niet nog nieuwe DLC voor klaar hebben staan. Ben verder benieuwd wanneer de nieuwe store komt om je stuff ook uit te geven
haha nee cancel sws eigenlijk nooit. Gewoon alles of niets met reviven.

Ja de patch is aardig gelukt. Ook wel leuke toevoegingen in het speel UI met een geel kleurtje als je healed als voorbeeld. Alleen ik dacht dat bijvoorbeeld de Stug IV ook vandaag kwam?

Ja dat mag wel snel komen, want zit ook maar met al die CC niks te doen. Wel vandaag het outfit van recon vrij gespeeld en kan nu eindelijk rond lopen als een sturmbahnfuhrer 8)
To easy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Ja dat mag wel snel komen, want zit ook maar met al die CC niks te doen.
Mja dat niet alleen maar ik zie nu ook geen reden om überhaupt de portemonnee te trekken.

Typhone schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:31:
Flink aan het oefenen met de vliegtuigen de laatste tijd (met het oog op trophies). Samenwerken gaat soms goed maar meestal slecht. Zodra je goed samenwerkt speel je vaak ook wat potjes (Conquest) achter elkaar met dezelfde mensen en dan zit je zo tussen de 50k/70k squad points. Met 2x assault, medic, support ben je op de gebalanceerde levels wel echt een ultiem moordcommando.

Voorlopig de focus maar even gelegd op het levelen van voertuigen. Wel jammer overigens dat veel echte tricks met vliegen in de game geen echte uitwerking hebben. Zodra je iemand achter je hebt zitten die kan vliegen en inschattingsvermogen hebt lig je plat in een fighter. Meestal ga ik proberen over de grond te scheren en kijken hoeveel 'balls' de ander heeft ^^.

Als er mensen (avond/weekend) samen willen ravagen dan hou ik me altijd aanbevolen of course.
Basic tips voor vliegen :

FOV 3P : Maximaal
Plane sensitivity : maximaal!

Het laatste had ik sowiesow altijd al op maximaal (al vanaf BF3 :+). Maar in BFV kun je blijkbaar iets sneller draaien als je hem op maximaal heb staan. We hebben het dan over een paar seconden sneller draaien ; maar dat kan je net de extra egde geven om een dogfight te winnen.

Over de grond scheren of onder de bruggen @ Twisted Steel / Hamada kan helpen tegen beginner piloten. Als ze je volgen heb je de kans dat ze er tegen aan crashen. Maar je moet dan ook geluk hebben dat ze je blijven volgen. Zodra ze iets meer skill hebben moet je al 'harder werken' om ze neer te krijgen.

Andere tip ; als je vast zit in een cirkel (dus continu rondjes draait om mekaar), ga niet continu die cirkel blijven maken. Zoek de hoogte op in de cirkel en draai vervolgens naar beneden. Beetje zoals dit :

Veel piloten maken de fout om continu in die cirkel te blijven gaan. Als je dit weet te counteren, dan heb je al een streepje voor.

Mocht je meer tips/tricks willen mag je me ook PB'en :)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:14
@Reefun
Het neerkrijgen is geen probleem. Het wegkomen als er eentje achter je zit daarentegen vaak wel. Uitzondering overigens zijn de Stuka's en bommenwerpers. Die moet je vaak flink vol lood pompen voordat ze neer gaan. Ik zit regelmatig mee te vliegen als tailgunner bij squadmates en heb zo inmiddels al 8 kills op naam staan (in totaal). Ik zal de settings eerst eens gaan aanpassen overigens!
Typhone schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:26:
@Reefun
Het neerkrijgen is geen probleem. Het wegkomen als er eentje achter je zit daarentegen vaak wel. Uitzondering overigens zijn de Stuka's en bommenwerpers. Die moet je vaak flink vol lood pompen voordat ze neer gaan. Ik zit regelmatig mee te vliegen als tailgunner bij squadmates en heb zo inmiddels al 8 kills op naam staan (in totaal). Ik zal de settings eerst eens gaan aanpassen overigens!
Als ze echt vlak achter je zitten (<100 meter), wat 9 van de 10x werkt is stijl gaan klimmen terwijl je barrel rolt (om schoten te ontwijken) en je gas terug neemt. 9 van de 10x schieten ze je dan voorbij.

Indien je een smokescreen hebt dan is dat ook de ideale tijd om hem te gebruiken zodat ze niet kunnen zien dat je afremt.

Tegen een ace pilot gaat dat niet werken daar ze afstand proberen te houden en waarschijnlijk anticiperen op jouw actie. Dan krijg je wat geavanceerdere evasive manouvres welke ik vooralsnog lastig kan uit leggen.

Zit er nog aan te denken om een uitgebreide tutorial te gaan maken voor Reddit. Maar eerst nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.

• MRE-Inc
Gisteren weinig gemerkt van de gebuffde AA. Ja hij is wat sterker, maar een fighter is nog steeds lastig neer te halen. Op Twisted Steel steeds een fully loaded AA truck tegen me gehad. Ja die schoot me max naar 40% terwijl ik het idee had dat hij alles raak schoot. Ik vloog maar weer eens in de spitfire ipv de Mosquito. Hoe de bommenwerpers het nu doen tegen de AA heb ik niet kunnen testen.

MRE-Inc schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:08:
Gisteren weinig gemerkt van de gebuffde AA. Ja hij is wat sterker, maar een fighter is nog steeds lastig neer te halen. Op Twisted Steel steeds een fully loaded AA truck tegen me gehad. Ja die schoot me max naar 40% terwijl ik het idee had dat hij alles raak schoot. Ik vloog maar weer eens in de spitfire ipv de Mosquito. Hoe de bommenwerpers het nu doen tegen de AA heb ik niet kunnen testen.
Ze zijn aanzienlijk sterker geworden. Vloog gisteren in een Stuka, binnen een seconde zat ik al op 40 HP 8)7. Totaal flabbergasted. Maar toegegeven, hij had me goed te pakken want hij schoot precies op het laatste moment waardoor ik het niet door had.

De snelvurende AA's (dus die met 6 kanonnen?) doen echt onwijs veel schade nu.

Persoonlijk vind ik ze beetje té ver erin gegaan. Maar ze zijn nog te ontwijken als vliegtuig zijnde.

Reefun wijzigde deze reactie 30-01-2019 12:39 (5%)

• B-Real
Gisterenavond een heerlijk recon uurtje gehad.
Ditmaal gewoon eens handmatig een server opgezocht ipv automatisch.
Grand operations, 64 personen, beperkt aantal maps die ik prettig vind.

Warempel kwam ik in een toffe pot terecht wat gewoon lekker speelde en lekker samenwerkte. Voor het eerst ontdekt dat je de scopes aan kunt passen waardoor ik ineens met 6x zoom kon spelen, dat ging zo lekker dat ik niet van class gewisseld ben. Wel nog naar een nieuw wapen geswitched (vergeten welke).. Lekker ook dat het gewoon prijsschieten is bij de start van een ronde :P

Kortom, de frustratie van een paar dagen terug waarbij ik om de haverklap na twee stappen zetten werd afgeschoten was weer verdwenen :)
Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True