Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:40
Donstil schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:48:
Moet je Grand Operations nog op een speciale manier winnen voor Snøstorm?

Heb vandaag twee keer een Grand Operations gewonnen maar toch is “Iron Ore” nog niet unlocked.
Gewoon een potje joinen die op day 3 zit, scheelt je zo 3 kwartier :)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ondanks honderden uren in battlefield 3 en 4 kom ik totaal niet mee in battlefield 5. Dat maakt het natuurlijk geen slechte game, het frusteert alleen enorm als je constant het loodje legt en in je handen mag wrijven als je 1 a 2 kills in een potje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
HertogJack schreef op maandag 31 december 2018 @ 22:33:
[...]

Ooh kan dat? Dan ga ik dat maar ff doen :)
Edit: Ik kan wel handmatig zoeken naar servers maar zie niet hoe ik kan zien hoever een potje is.
Miesjh schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:12:
Ik start Snostorm vanaf het tides of war menu. Dan werkt het wel.
Ja dat doe ik ook maar helaas niets.
ikdedinges schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:11:
Kijken of de assignment wel actief is in het "pauze" menu, zo niet dan registreert de server het niet.
Aah dat wist ik niet, ga ik even naar kijken zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 01-01-2019 18:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
HertogJack schreef op maandag 31 december 2018 @ 22:33:
[...]

Dat lukte mij dus niet. Lijkt net of die dag niet in de server browser staat (Aerodrome, Arras, Devastation en Fjell).

Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar heeft wel 3 uur geduurd volgens mij (2x complete GO moeten spelen)... Uiteindelijk wel de moeite waard want nog een SAR erbij is nooit verkeerd :).
Dat gezegd hebbende: wat een treurige mode is GA toch. Gewoon een bij elkaar geraapt zooitje gamemodes met veel te lange wachttijden ertussen. Ik haalde er echt totaal geen plezier uit.
Breakthrough en Frontlines zijn met 64 man imho gewoon een grinderfest. Ik begreep nooit waar die hoge scores en SPM vandaan kwamen bij sommige spelers: nu weet ik het :). Zoveel shokepoints en clusterfucks waar je als een malle punten kunt harken, zonder dat er echt skill voor nodig is. Stukken op Rotterdam, Devastation, Arras, Narvik deden met echt denken aan Metro 64p CQ servers uit BF3. Binnen no time stond ik 87/23 en elke complete GA kwam ik niet onder de 700 SPM. Rare keuze om in deze gamemodes planes toe te voegen trouwens. Die stonden bovenaan met 130/3 ofzo. Niet zo gek ook, aangezien iedereen in enorm kleine gebieden van de map wordt gedwongen.

Leuk dat deze gamemodes zijn toegevoegd voor de liefhebbers, maar ik blijf wel bij CQ64 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Dat lukte mij dus niet. Lijkt net of die dag niet in de server browser staat (Aerodrome, Arras, Devastation en Fjell).

Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar heeft wel 3 uur geduurd volgens mij (2x complete GO moeten spelen)... Uiteindelijk wel de moeite waard want nog een SAR erbij is nooit verkeerd :).
Dat gezegd hebbende: wat een treurige mode is GA toch. Gewoon een bij elkaar geraapt zooitje gamemodes met veel te lange wachttijden ertussen. Ik haalde er echt totaal geen plezier uit.
Breakthrough en Frontlines zijn met 64 man imho gewoon een grinderfest. Ik begreep nooit waar die hoge scores en SPM vandaan kwamen bij sommige spelers: nu weet ik het :). Zoveel shokepoints en clusterfucks waar je als een malle punten kunt harken, zonder dat er echt skill voor nodig is. Stukken op Rotterdam, Devastation, Arras, Narvik deden met echt denken aan Metro 64p CQ servers uit BF3. Binnen no time stond ik 87/23 en elke complete GA kwam ik niet onder de 700 SPM. Rare keuze om in deze gamemodes planes toe te voegen trouwens. Die stonden bovenaan met 130/3 ofzo. Niet zo gek ook, aangezien iedereen in enorm kleine gebieden van de map wordt gedwongen.

Leuk dat deze gamemodes zijn toegevoegd voor de liefhebbers, maar ik blijf wel bij CQ64 :).
Mja de conquest games vallen nog wel mee maar als er maar 1 objective is voor breakthrough of frontlines dan zit er gewoon 64 man op een objective en haal je die echt nooit meer

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

StealthyPeanut schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:35:
Breakthrough en Frontlines zijn met 64 man imho gewoon een grinderfest.
Ik ervaar dit helemaal niet zo.
Ik snap wel wat je bedoeld, ze hadden die modes wel iets vloeiender in elkaar mogen laten lopen en zeker niet alleen de uitslag van de laatste dag als win or lose laten tellen. Gewoon zoals Operations in BF1.
Ik speel eigenlijk alleen maar GO, en vind juist de CQ gedeeltes niet leuk. Ik hou van een duidelijke frontlinie en wil niet heel de tijd rondjes rennen om vlaggen te cappen.

Iemand hier ook "last" van -> Soms verbaas ik me er over dat ik weapon assignments ineens gehaald heb als ik stop met spelen. Als ik in game check wordt een assignment nog niet als compleet gezien.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09
Martinspire schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:25:
[...]
(...) maar als er maar 1 objective is voor breakthrough of frontlines dan zit er gewoon 64 man op een objective en haal je die echt nooit meer
Gisteren aardig wat Grand Operations gespeeld en geen pot verloren.
Als het hele team pusht in plaats van achterin blijft zitten (semi-)snipen is ook die laatste objective gewoon te halen :Y
Het wel of niet winnen van een Operations hangt echt af van in wat voor team je zit. Helaas zit je vaak in het verkeerde...
DeWaanzin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:00:
[...]
(...) en zeker niet alleen de uitslag van de laatste dag als win or lose laten tellen. Gewoon zoals Operations in BF1.
In beide gevallen helemaal met je eens :)
Conquest in een pot Operations voelt wat raar.

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 02-01-2019 10:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:04:

Als het hele team pusht in plaats van achterin blijft zitten (semi-)snipen is ook die laatste objective gewoon te halen :Y
Het wel of niet winnen van een Operations hangt echt af van in wat voor team je zit. Helaas zit je vaak in het verkeerde...
Je had gewoon een goede squad :*) Haha O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Racer89 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:15:
[...]
Je had gewoon een goede squad :*) Haha O-)
Dat sowieso!
Beste squad ooit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DeWaanzin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Ik ervaar dit helemaal niet zo.
Ik snap wel wat je bedoeld, ze hadden die modes wel iets vloeiender in elkaar mogen laten lopen en zeker niet alleen de uitslag van de laatste dag als win or lose laten tellen. Gewoon zoals Operations in BF1.
Ik speel eigenlijk alleen maar GO, en vind juist de CQ gedeeltes niet leuk. Ik hou van een duidelijke frontlinie en wil niet heel de tijd rondjes rennen om vlaggen te cappen.

Iemand hier ook "last" van -> Soms verbaas ik me er over dat ik weapon assignments ineens gehaald heb als ik stop met spelen. Als ik in game check wordt een assignment nog niet als compleet gezien.
CQ past ook helemaal niet in die reeks inderdaad. Dat is een totaal andere speelstijl en ook voor andere type spelers (ik geef daar de duidelijk voorkeur aan).

Ik vind Breakthrough en Frontlines an sich prima modes hoor, maar dan met 32 man max. Als je dit met 64 man speelt (wat GA is), heb je bij die objectives zo'n mensenmassa zwermen, dat dit aan de ene kant sniperheaven is, maar op andere plekken ook gewoon echt veel te druk is vind ik. Als je hier dan een beetje een afwachtende positie inneemt, hark je de kills eenvoudig binnen, zonder dat je echt de objectives hoeft te spelen.

Ook wel logisch, want met 32 man op 2 objectives storten is gewoon veel teveel vind ik. Het wordt nog erger als er maar 1 objective over is. Erg druk en er zijn spelers die dit geweldig vinden, maar dit nodigt uit voor 2 speeltstijlen vind ik:

Defender
Zoek een chokepoint, zet je MMG weg en wacht totdat ze in je vuur lopen. Maar verplaats jezelf voordat een sniper jou kan spotten.

Attacker
Zoek een flank en loop om de mensenmassa heen. Kill 10 spelers van de zijkant (die geen idee hebben dat je er loopt) en arm de bom of neem het gebied over. Geen flank mogelijk? Dan head-on tegen de vijand lopen, met 3x scope easy kills maken (want je staat tegen 32 man op een klein gebied, keuze zat) en dan pushen. Of niet pushen en lekker je KD Ratio opkrikken (wat 75% van de spelers doet helaas).

Met 64p maak je gewoon erg weinig verschil vind ik. Bij CQ64 kan ik met mijn squad op Hamada bijvoorbeeld zorgen dat E, F en G in ons bezit blijven. En dat zorgt ervoor dat de rest van je team zich kunnen focussen op A t/m D. Ja, je bent je veel meer aan het verplaatsen en krijgt vaak gevechten tegen 5 tot 10 spelers. Dit is met een squad echt nog wel goed aan te vliegen.

Als wij in GA een goede push maken met onze squad en 12 man in een streak neerhalen, staan er nog 20 man te wachten met hun focus op dat objective of gebied.

Dit is mijn ervaring in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-01-2019 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:04:
[...]

[...]

In beide gevallen helemaal met je eens :)
Conquest in een pot Operations voelt wat raar.
Winning streak begon op een gegeven moment bijna te vervelen... :)

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Tweakarim schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:36:
Ondanks honderden uren in battlefield 3 en 4 kom ik totaal niet mee in battlefield 5. Dat maakt het natuurlijk geen slechte game, het frusteert alleen enorm als je constant het loodje legt en in je handen mag wrijven als je 1 a 2 kills in een potje maakt.
Ik weet niet wat jouw speelstijl is, de klasse waar je mee speelt en welk wapen, maar de eerste uurtjes had ik ook een K/D van 0.2.

Ik speel zelf support (momenteel met de MG34) en ben van nature een objective speler, dus rende ik in het begin braaf mee met de rest. Grote fout dus met deze TTK. Nu houdt ik iets meer afstand en kies mijn momenten (wat nog steeds wel eens gruwelijk mis gaat). Dat afstand houden gaat overigens automatisch, als je de eerste minuut zo veel mogelijk ammo packs toe werpt. Daarna een plekje wat achteraf bij het doel kiezen en vijanden met je MG34 op afstand houden zorgt voor een beter geheel dan alleen maar CQC-spelers.
Daarna ben ik dan vaak ook nog eens een mobiel spawn punt voor mijn team maten die wel CQC spelen. Sinds ik zo speel is mijn win-ratio ook flink toegenomen (Ik speel met name frontlines 16 vs 16, waardoor je meer invloed hebt als squad, dan met 32 vs 32).

Ik speel daarnaast altijd met randoms (speel blijkbaar op tijden dat andere Tweakers niet online zijn) en dan ben ik vaak nogal tegendraads. Ja, ze hebben mijn ammo packs en MG34 nodig als ondersteuning, maar een goede flank levert soms ook leuk resultaat op, zeker als ze je team maten dan ook nog eens bij je gaan spawnen, bij gebrek aan andere spawn punten.

Of denk veel vooruit: Ja, die puntjes zijn leuk voor het binnenhalen van een objective, maar als ik al een goed punt kan pakken bij de volgende en de nietsvermoedende tegenstanders dan op de korrel kan nemen, is ook wel lekker! Pak je er soms zo al 2 of 3. En wederom: spawn punt voor je team maten.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Ik speel ook het liefst voor een objective, maar wanneer ik alleen speel en met randoms dan vergeet ik nog wel eens hoe slecht team je kan hebben. Ik ben als ik alleen speel ook veranderd in speelstyle en dan vooral met conquest. Dat is even wennen, maar keer op keer neer gemaaid worden zonder ondersteuning gaat je echt gek maken en het spel haten haha. Als ik dan het idee heb dat ik een leuke random squad om mij heen heb dan ga ik er ook weer vol voor.

Selbstlader met 3x scope en 26 kogels is trouwens ongelovelijk ziek spelen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:08
De Stuka met 37mm canons blijft lekker. Weet niet precies wat er gebeurde, maar een gedeelte van de brug stortte in volgens @Martinspire Kreeg daarna nog een double kill op wat mijnen die ik al eerder gedropt had.

[Streamable: Stuka 37mm]

En even flanken levert je zo aardig wat XP op....

[Streamable: Flanking]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

To easy schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:41:
Ik speel ook het liefst voor een objective, maar wanneer ik alleen speel en met randoms dan vergeet ik nog wel eens hoe slecht team je kan hebben. Ik ben als ik alleen speel ook veranderd in speelstyle en dan vooral met conquest. Dat is even wennen, maar keer op keer neer gemaaid worden zonder ondersteuning gaat je echt gek maken en het spel haten haha. Als ik dan het idee heb dat ik een leuke random squad om mij heen heb dan ga ik er ook weer vol voor.
Sinds ik weet hoe ik moet switchen van squad doe ik dit regelmatig. Heeft niet altijd succes, maar ben daardoor al een paar keer tussen spelers van dezelfde clan terecht gekomen en die spelen vaak heel anders dan randoms. Veel meer revives, veel meer samen naar objectives, zonder hersenloos ergens in te duiken.
Had daarvoor nog nooit tot het beste team behoord, maar daardoor nu al diverse malen wel, waarbij ik niet onder doe voor de rest. Die kunnen zo'n mobiel spawn punt ook wel waarderen.

En als dat een keer niet lukt: Inderdaad aanpassen van speelstijl (vind ik ook nog eens uitdagender).
Gewoon het beste van maken. Had van de week een missie Frontlines in Rotterdam. Wij hadden al heel snel punt B, maar punt C kregen we niet te pakken, omdat zij daar bleven hangen. Dan kregen we met moeite punt B weer te pakken. Toen zag ik het ondanks de zoveelste bestorming op punt C al weer aankomen dat we het weer niet gingen redden, ben ik naar punt B gelopen. Vlakbij de gracht tussen de kratten gaan liggen. We verloren inderdaad punt C en zag vervolgens allemaal vijanden aan de overkant over de brug rennen in een omtrekkende beweging. Heb er misschien maar 1 gedood, maar zeker 6 a 7 gespot door te beschieten. Terwijl die hun med kitje aan het gebruiken waren door gerend naar punt C. Door het spotten hadden we punt B razendsnel en was ik al aan de achterkant van punt C. Daar ving ik de terugtrekkende vijanden op, was ik weer een mobiel spawn punt en hadden we dat punt ook razendsnel te pakken. Dat vind ook wel eens een leuke afwisseling. Gewoon kijken wat er op dat moment het hardste nodig is. Dat heeft lang niet altijd succes, maar je hebt soms zo je momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Tripl3 D schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Sinds ik weet hoe ik moet switchen van squad doe ik dit regelmatig. Heeft niet altijd succes, maar ben daardoor al een paar keer tussen spelers van dezelfde clan terecht gekomen en die spelen vaak heel anders dan randoms. Veel meer revives, veel meer samen naar objectives, zonder hersenloos ergens in te duiken.
Had daarvoor nog nooit tot het beste team behoord, maar daardoor nu al diverse malen wel, waarbij ik niet onder doe voor de rest. Die kunnen zo'n mobiel spawn punt ook wel waarderen.

En als dat een keer niet lukt: Inderdaad aanpassen van speelstijl (vind ik ook nog eens uitdagender).
Gewoon het beste van maken. Had van de week een missie Frontlines in Rotterdam. Wij hadden al heel snel punt B, maar punt C kregen we niet te pakken, omdat zij daar bleven hangen. Dan kregen we met moeite punt B weer te pakken. Toen zag ik het ondanks de zoveelste bestorming op punt C al weer aankomen dat we het weer niet gingen redden, ben ik naar punt B gelopen. Vlakbij de gracht tussen de kratten gaan liggen. We verloren inderdaad punt C en zag vervolgens allemaal vijanden aan de overkant over de brug rennen in een omtrekkende beweging. Heb er misschien maar 1 gedood, maar zeker 6 a 7 gespot door te beschieten. Terwijl die hun med kitje aan het gebruiken waren door gerend naar punt C. Door het spotten hadden we punt B razendsnel en was ik al aan de achterkant van punt C. Daar ving ik de terugtrekkende vijanden op, was ik weer een mobiel spawn punt en hadden we dat punt ook razendsnel te pakken. Dat vind ook wel eens een leuke afwisseling. Gewoon kijken wat er op dat moment het hardste nodig is. Dat heeft lang niet altijd succes, maar je hebt soms zo je momenten.
Ja klopt als ik alleen speel zoek ik wel vaak een degelijk squadje als dat mogelijk is.

Is ook zo aanpassen van je speelstyle is ook wel eens leuk om te doen. En tuurlijk is dit allemaal het riscio van alleen spelen, maar ik ben soms te fanatiek denk ik en ik wil ook te graag winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Ik speel voornamelijk frontlines small, en het valt me zo op dat er zo’n verschil zit tussen potjes. Vanmiddag begon ik en was er niet tegen op te spelen, continu dood voor ik iemand uberhaubt heb gespot. Uiteindelijk op 4k 16d gekomen. Nou mijn team was ook al niet om over naar huis te schrijven. 0 weerstand en gelijk verslagen. Even gestopt en opnieuw een potje gezocht. En daar was het bijna precies andersom. 39k 3d en gewoon lekker rondlopen en knallen. Ik merk dit wel vaker en vind het toch apart dat het zo sterk kan verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:15:
De Stuka met 37mm canons blijft lekker. Weet niet precies wat er gebeurde, maar een gedeelte van de brug stortte in volgens @Martinspire Kreeg daarna nog een double kill op wat mijnen die ik al eerder gedropt had.

[Streamable: Stuka 37mm]

En even flanken levert je zo aardig wat XP op....

[Streamable: Flanking]
Haha, mja jij zag het niet helemaal volgens mij (en resolutie is ook niet groot genoeg om het erop te zien) maar er stond een tank op de brug en die had je volgens mij met de eerste barrage al in de fik (vandaar die explosie meteen). Daar liep ook een squad omheen. Vervolgens blaas jij erlangs en maai je er daar dus een paar neer plus explodeert het 1 en ander. Was erg mooi om te zien :P

[Streamable: m30 shotty] was met de M30 ook wel leuk. Had ook nog de ontploffing later. Maar zo ging het dus in die stad vrijwel de hele tijd. Mensen lange afstand neermaaien met die ene kogel (ala Martini Henry uit BF1) en wisselen naar shotty voor close range. Vreemd genoeg soms niet een 1-hit kill ondanks volledige hit van de shotgun pellets en dan leg je het inderdaad snel af.

Vraag me verder af waarom de kwaliteit van Xbox DVR zo ruk is de laatste tijd. Ook bij mijn filmpje dipt de resolutie gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
Martinspire schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Haha, mja jij zag het niet helemaal volgens mij (en resolutie is ook niet groot genoeg om het erop te zien) maar er stond een tank op de brug en die had je volgens mij met de eerste barrage al in de fik (vandaar die explosie meteen). Daar liep ook een squad omheen. Vervolgens blaas jij erlangs en maai je er daar dus een paar neer plus explodeert het 1 en ander. Was erg mooi om te zien :P

[Streamable: m30 shotty] was met de M30 ook wel leuk. Had ook nog de ontploffing later. Maar zo ging het dus in die stad vrijwel de hele tijd. Mensen lange afstand neermaaien met die ene kogel (ala Martini Henry uit BF1) en wisselen naar shotty voor close range. Vreemd genoeg soms niet een 1-hit kill ondanks volledige hit van de shotgun pellets en dan leg je het inderdaad snel af.

Vraag me verder af waarom de kwaliteit van Xbox DVR zo ruk is de laatste tijd. Ook bij mijn filmpje dipt de resolutie gigantisch.
Haha die shotgun is we lekker ja. Hoe switch je tussen die ene slug en die hagel dan ?

Ik weet al wat er in mijn filmpje gebeurd: ik had al een keer mijnen gedropt op die brug. De tank die ik raak, ontploft niet, maar de tank op de brug rijdt over mijn mijnen heen want de tank die ik bestook zie ik daarna nog gewoon op dezelfde plek staan. En idd lopen er wat foot mobiles. Je ziet ook nog een autootje wegrijden waarop ik later nog die double kill op krijgt. Die tank op brug had ik dus totaal niet gezien en was dus ook niet mijn doelwit. Dat was die grote tank die ik in de eerste run aan het begin van het filmpje dus ook voor 21xp damage. Al met al dus een paar mijn kills ipv 37mm canon kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Haha die shotgun is we lekker ja. Hoe switch je tussen die ene slug en die hagel dan ?
Met Y-knop ingedrukt houden (driehoekje op playstation). Werkt eigenlijk wel prima. Reloadtijd is wel mega trouwens. Er is wel een specialization om de RPM te versnellen van 200 rpm naar 225 wat ook niet echt veel zoden aan de dijk zet. Maar goed, hij is wel handig op close range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ppff elke keer als ik een nieuwe pot join ben ik weer een grietje. Blijf dat aanpassen zeg.

Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Donstil schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Ooh kan dat? Dan ga ik dat maar ff doen :)
Edit: Ik kan wel handmatig zoeken naar servers maar zie niet hoe ik kan zien hoever een potje is
Dan moet je de juiste maps joinen, day 3 zijn altijd dezelfde maps.

Arras, die map met die grote hangaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
HertogJack schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:28:
[...]

Aah zo. Goeie tip voor als die challange eens terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hoe claim je die shotgun? Ik kreeg een melding maar klikte perongeluk te snel op kruisje en zag dus niet hoe je die moest claimen. (Ps4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

To easy schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:00:
Ja klopt als ik alleen speel zoek ik wel vaak een degelijk squadje als dat mogelijk is.

Is ook zo aanpassen van je speelstyle is ook wel eens leuk om te doen. En tuurlijk is dit allemaal het riscio van alleen spelen, maar ik ben soms te fanatiek denk ik en ik wil ook te graag winnen.
Ik ben ook behoorlijk fanatiek en wil het liefste ook wel winnen, maar na de nodige FPS-en gespeeld te hebben haal ik nu mijn voldoening uit meerdere zaken:
- winnen
- lid van beste squad
- uberhaupt de beste van je squad zijn
- positief K/D of bijna positief (29-31 of zo is beter dan 4-5)
- lekkere killstreak maken van minimaal 3 of 4 achter elkaar
- 4-33 gaan, maar net op het laatste moment een bom planten of juist onschadelijk maken
- op het moment dat jij de enige survivor bent op een punt wat bijna in handen is van de vijand maar door 3 team spawns alsnog in genomen kan worden
- die vervelende sniper flanken
- uberhaupt succesvol flanken
- in ieder geval voor je gevoel verschil gemaakt te hebben
- etc

Zo lang de netcode, het systeem en de verbinding me maar niet in de steek laten, heb ik het al redelijk snel naar mijn zin. Tenzij je na nog geen 10 minuten verloren hebt en dan denkt: What the f*ck did just happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

drusloos schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:48:
Hoe claim je die shotgun? Ik kreeg een melding maar klikte perongeluk te snel op kruisje en zag dus niet hoe je die moest claimen. (Ps4)
Als je het laatste deel succesvol hebt afgerond, dan wordt je prijs in je armory geplaatst en daar kan je hem ophalen. Daarvoor moet je wel terug naar het hoofdmenu.
Zit hij niet meer in je armory en ook niet kiesbaar is tussen de support wapens, dan loop je tegen een befaamde EA/Dice bug aan.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
Na een wat moeizaam begin zit ik inmiddels wel lekker in deze game, gaat nog niet zo goed als BF1 maar draai iig weer bovenin mee met een KD van boven de 1, wat in het begin wel anders was.

Voor m'n gevoel is ook het TTD issue aardig opgelost inmiddels, ik heb in ieder geval niet meer die instadeaths door Stenguns etc die ik in het begin continu had. Ga af en toe nog wel dood achter muren, maar je weet gewoon dat er iets vertraging in zit, voor mij in ieder geval niet echt storend meer. Ik ga deze game voorlopig wel blijven spelen in ieder geval :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
Donstil schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:07:
Ppff elke keer als ik een nieuwe pot join ben ik weer een grietje. Blijf dat aanpassen zeg.

Meer mensen daar last van?
Ja soms wordt ik neergeschoten en dan hoor ik idd zo'n hoog vrouwlijk piepstemmetje en afgrijselijk wijven gegil terwijl ik voor zowel Axis als Allies alle karakters op Horst/Heinz of John/Terence heb ingesteld.

Enige wat nog kan, is dat piloten elke keer vrouwlijk zijn, althans, dat was direct na de release. Maar de keren dat ik uit mijn vliegtuig spring en op de grond nog vrolijk een paar minuten verder ga, is nihil. Wellicht dat tank crews ook vrouwen zijn.

Op een slinkse manier drukt Dice zo toch haar zijn SJW zooi er door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Tripl3 D schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 07:45:
[...]

Ik ben ook behoorlijk fanatiek en wil het liefste ook wel winnen, maar na de nodige FPS-en gespeeld te hebben haal ik nu mijn voldoening uit meerdere zaken:
- winnen
- lid van beste squad
- 4-33 gaan, maar net op het laatste moment een bom planten of juist onschadelijk maken
- op het moment dat jij de enige survivor bent op een punt wat bijna in handen is van de vijand maar door 3 team spawns alsnog in genomen kan worden
- etc

Zo lang de netcode, het systeem en de verbinding me maar niet in de steek laten, heb ik het al redelijk snel naar mijn zin. Tenzij je na nog geen 10 minuten verloren hebt en dan denkt: What the f*ck did just happen?
Ja als deze punten zijn ook wel mijn punten. Het is een heerlijk gevoel als jij bijvoorbeeld niet goed gaat maar wel die eene bomb plant waardoor je wint. En soms begin ik slecht en dan heb ik bijvoorbeeld 2 lekkere flanks die lukken en dan eindig je net positief ofzo. Dat is wel echt BF soms en geeft mij ook voldoening. Als wij met een volle vriendem squad spelen doen we het ook altijd voor om de ace squad te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Afgelopen week de singeplayer story uitgespeeld. Best aardig, maar toch absoluut niet de volle mep waard qua aanschaf waarde. Zelfs de 40eu die ik betaald heb is dan teveel.

Daarnaast wel een paar bugs, o.a. in een missie in Noorwegen die toch echt niet mogen voor zo'n grote game.

Natuurlijk is het spel met name bedoelt om online te spelen. Dat komt over een x aantal weken wel. Ik moet van mezelf wachten met een PS plus abo totdat ons nieuwe huis een beetje op orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmie76
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Tripl3 D schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 07:45:
[...]

- winnen
- lid van beste squad
- etc
Precies mijn gedachte! Ik zal nooit de beste BF speler worden, een positieve K/D is voor mij op dit moment al een uitdaging! ;)
Maar ik weet zeker dat als ik nog iets langer oefen, ik aardig mee kan komen. Het goed samenwerken in een squad geef me voldoening, meer dan een positieve K/D in ieder geval.

Is er ook een Tweakers Platoon om samen met andere Tweakers te spelen? (ik speel zelf op de PS4)
Edit: laat maar. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind een positieve K/D in games als Battlefield juist onwijs onbelangrijk. Ik speel als Medic en ben actief in het reviven, punten overnemen, tank besturen enz.

Vrijwel altijd top 5 en soms met maar een handje vol kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmie76
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Ik heb ook liever een positieve K/D ratio hoor. ;)
Maar ik pas mijn spel er niet op aan alleen omdat ik persoonlijk een positieve K/D ratio wil hebben.
Soms probeer ik wel eens een riskante vlag te veroveren. Dat gaat niet altijd goed. Soms wel, maar moet ik het wel bekopen met een kill. Opoffering voor het team denk ik dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Remmie76 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:55:
Maar ik pas mijn spel er niet op aan alleen omdat ik persoonlijk een positieve K/D ratio wil hebben.
Soms probeer ik wel eens een riskante vlag te veroveren. Dat gaat niet altijd goed. Soms wel, maar moet ik het wel bekopen met een kill. Opoffering voor het team denk ik dan maar. :)
Ik mag niet klagen met een KD van 2.50, maar ik ga eigenlijk altijd op de vlag of bom af. Als je dat goed kan dan komen die multi kills vanzelf die je paar risico deaths weer goed maken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Waarom druk maken over K/D? Gewoon er op los. Ook gewoon team mates reviven kan niet meer dan mis gaan. Het blijft een spel, door er niet mee bezig te zijn kom je meestal automatisch aan een positieve K/D is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Remmie76 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:55:
Waarom dan? Zijn daar bonussen aan verbonden ofz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 19:16

MartNL

Ik heb altijd op de pc lopen gamen en altijd met de top mee kunnen draaien. Nu heb ik sinds kort een xbox speel daar nu op en dat valt niet mee als je de muis gewend bent.

Ik zit op kd ratio van 0.18.
En bij level 26😂
Kom wel vaak in de middenmoot terecht door bv medic te spelen en veel health te strooien. Maar gelukkig kruipen mijn kils de laatste paar dagen ook omhoog. 😜

Maar ik vind het trouwens wel een goed spel ondanks de bugs. En mijn tekortkomingen qua kills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik beleef nog aardig wat plezier in bfv, maar de “lage” levelcap neemt toch een groot gedeelte van de worteltjes voor mij weg. Max lvl van mn favo klasse (support) en al een tijdje max lvl (50) en nu valt een beetje de “beloning” van goed spelen (met veel xp) weg, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Racer89 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:42:
Waarom druk maken over K/D? Gewoon er op los. Ook gewoon team mates reviven kan niet meer dan mis gaan. Het blijft een spel, door er niet mee bezig te zijn kom je meestal automatisch aan een positieve K/D is mijn ervaring.
Helemaal eens met je.

Ook al zegt k/d niet zo veel, toch vind ikzelf het leuker spelen als ik positief eindig. Zelf kills maken is nu eenmaal veel leuker dan afgeschoten/afgeslacht worden. Lui die er niet zo mee bezig zijn hoor ik ook regelmatig zuchten en steunen als het niet zo lekker loopt (ik ook hoor). Daarnaast hangt het oordeel "lekkere pot" naast winst of verlies ook vaak samen met k/d imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

wanneer kunnen we eigenlijk de eerste uitbreidingen verwachten? Bij BF1 kreeg je elke maand een grote update, en om de drie maanden een mappack. Dus Q1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
HertogJack schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:28:
[...]

Na vandaag aardig wat uren op Grand Operations waarbij elke keer net de laatste pot werd verloren wil ik dit proberen. Moet NL en Afrika nog winnen om m'n assignment "The Launching Operation" te voltooien. Volgens bovenstaande logica zou ik dan in advanced search moeten filteren op Grand Operations / maps Devastation en Aerodrome. Zoek vervolgens op server maar vind er geen. Doe ik wat verkeerd of heb ik gewoon pech dat er geen in de selectie beschikbaar zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
De komende 3 maanden loopt het chapter "Lighting Strikes", waar we oa rush(!) terug gaan zien.
Vanaf maart staat de eerstvolgende map (Griekenland) gepland, samen met oa een nieuwe modus (Final Stand?).
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/RMG8SuisPMcuQs-z1C-s8-Qi0VHvPZPKJqeH5xIbd5s.jpg?auto=webp&s=c082a09bdeb9198f94afe03afc5e06db2154686f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
dvdkiwi schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:15:
De komende 3 maanden loopt het chapter "Lighting Strikes", waar we oa rush(!) terug gaan zien.
Vanaf maart staat de eerstvolgende map (Griekenland) gepland, samen met oa een nieuwe modus (Final Stand?).
Zie hier:

[Afbeelding]
Man heb zoveel zin in rush weer. Zou dus vanaf zondag al actief kunnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
dijkhua schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:14:
[...]

Na vandaag aardig wat uren op Grand Operations waarbij elke keer net de laatste pot werd verloren wil ik dit proberen. Moet NL en Afrika nog winnen om m'n assignment "The Launching Operation" te voltooien. Volgens bovenstaande logica zou ik dan in advanced search moeten filteren op Grand Operations / maps Devastation en Aerodrome. Zoek vervolgens op server maar vind er geen. Doe ik wat verkeerd of heb ik gewoon pech dat er geen in de selectie beschikbaar zijn?
Niet filteren op grand operations, de server naam zal als naam iets van [DICE] Grand Operations hebben, uiteraard wel de juiste map joinen voor diegene waar je de victories van nodig hebt.

Ik heb die assignment ook op deze manier gecomplete, was fluitje van een cent :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
To easy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Man heb zoveel zin in rush weer.
Ik ook!
Mits uitgewerkt zoals in BF3/4 en BFBC2; in BF1 vond ik er op een of andere manier maar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
To easy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Man heb zoveel zin in rush weer. Zou dus vanaf zondag al actief kunnen zijn :D
Ik ga er niet vanuit dat we die voor 25 januari gaan zien eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Martinspire schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat we die voor 25 januari gaan zien eigenlijk...
Hoezo? Begint dan officieel pas het nieuwe seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
HertogJack schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:51:
[...]

Niet filteren op grand operations, de server naam zal als naam iets van [DICE] Grand Operations hebben, uiteraard wel de juiste map joinen voor diegene waar je de victories van nodig hebt.

Ik heb die assignment ook op deze manier gecomplete, was fluitje van een cent :)
Thnx, in afwachting van dit antwoord was ik al weer een pot begonnen aan het begin, met succes afgerond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Het zal aan mij liggen maar ik krijg die wapens niet geclaimd. Of moet je dan die tides of war spelen? Want dat speel ik dus nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Donstil schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:22:
Ik vind een positieve K/D in games als Battlefield juist onwijs onbelangrijk. Ik speel als Medic
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Voor mij is het belangrijk dat ik met een positieve K/D eindig. Ik denk dan dat ik het andere team meer schade heb toegebracht dan dat ze ons team te pakken hebben genomen.
Scheelt wel of je aanvalt of verdedigd en Medic is idd de enige uitzondering voor mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DeWaanzin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:14:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Voor mij is het belangrijk dat ik met een positieve K/D eindig. Ik denk dan dat ik het andere team meer schade heb toegebracht dan dat ze ons team te pakken hebben genomen.
Scheelt wel of je aanvalt of verdedigd en Medic is idd de enige uitzondering voor mezelf.
Waarom vind je die heel erg belangrijk?

Vlaggen of objectives cappen is veel belangrijker dan een positieve K/D. Ik zie zoveel gasten halverwege het veld staan met 15-3, maar bovenaan staan spelers met 14-15. Die heeft wel 3 keer zoveel punten en heeft dus veel meer bijgedragen aan de overwinning. Daar sta je dan met je KD van 5 t.o.v. een KD van 0,95.

Ik weet dat elke death 1 ticket kost en 1 kill kost de tegenstander 1 ticket, maar als je de overhand hebt in vlaggen is de ticketbleed veel groter. Je begint met 600 tickets, dus stel dat er 32 spelers zijn met 10 deaths (wat ongeveer gemiddeld is bij een ronde CQ, dan moeten er nog 280 tickets via bleed wegtikken.

Voor veel spelers is meer dan 10-15 kills maken best een opgave. Maar stel dat het jou wel lukt, dan nog zijn er ontzettend veel tickets over. Als je 4 t.o.v. 2 vlaggen hebt, loopt er binnen no time 100 tickets weg bij de tegenstander. Daar kan je niet tegenop met kills/minuut. Ik heb een kills per minuut van 0,87, waarbij ik bij de top 41% zit. Dat wil zeggen dat het grootste deel lager zit dan dit aantal. Dus op een CQ ronde van 20 minuten, zal ik ongeveer 17-18 kills maken. Maar het grootste deel van het team zit in mijn ervaring rond de 10. Dat zet met een ticketaantal van 600 geen zoden aan de dijk. Dan kan je je veel beter focussen en PTFO ipv op je K/D te gaan letten.

Als je jezelf op kunt offeren om een vlag te verdedigen (ipv weg te lopen omdat er 3 enemies aankomen, want 3 enemies overleven lukt niet altijd) of een tank uit te schakelen (C4, terwijl je te dichtbij staat bijvoorbeeld), dan zou ik dat doen. Afhankelijk van de situatie natuurlijk, maar een KD van 13-15 kan veel beter zijn voor het team/de winst, dan een KD van 20-3.

[ Voor 33% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-01-2019 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Vlaggen of objectives cappen is veel belangrijker dan een positieve K/D. Ik zie zoveel gasten halverwege het veld staan met 15-3, maar bovenaan staan spelers met 14-15. Die heeft wel 3 keer zoveel punten en heeft dus veel meer bijgedragen aan de overwinning. Daar sta je dan met je KD van 5 t.o.v. een KD van 0,95.

Ik weet dat elke death 1 ticket kost en 1 kill kost de tegenstander 1 ticket, maar als je de overhand hebt in vlaggen is de ticketbleed veel groter. Je begint met 600 tickets, dus stel dat er 32 mensen zijn met 15 deaths (wat ongeveer gemiddeld is bij een ronde CQ, dan moeten er nog 280 tickets via bleed wegtikken.

Als je jezelf op kunt offeren om een vlag te verdedigen (ipv weg te lopen omdat er 3 enemies aankomen, want 3 enemies overleven lukt niet altijd) of een tank uit te schakelen (C4, terwijl je te dichtbij staat bijvoorbeeld), dan zou ik dat doen. Afhankelijk van de situatie natuurlijk, maar een KD van 13-15 kan veel beter zijn voor het team/de winst, dan een KD van 20-3.
Nee ik vind het dus onbelangrijk hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Donstil schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Nee ik vind het dus onbelangrijk hè :)
Verkeerde quote! :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En wat als je nou én een hoge K/D hebt én bovenaan staat vanwege punten cappen? :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:24:
En wat als je nou én een hoge K/D hebt én bovenaan staat vanwege punten cappen? :+ O-)
Story of my life! :+ :+

Dan ben je natuurlijk nog beter bezig, maar die hele focus op K/D is wat mij betreft totaal niet aan de orde. Zorg gewoon dat je team wint. Hoe? Dat zie je vanzelf per ronde. Natuurlijk zullen betere spelers minder dood gaan, maar op een makkelijke manier kills farmen bij punt C op Aerodrome, terwijl jouw team verder maar 2 vlaggen heeft, heeft natuurlijk totaal geen zin. Dan speel je echt de verkeerde gamemode/game.

Daar sta je dan bovenaan met 35-3, maar hebt wel verloren met 250 tickets verschil. Wie is dan de winnaar?

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-01-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:24:
Ja dan ben je stoer bij al je vriendjes natuurlijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Story of my life! :+ :+

Dan ben je natuurlijk nog beter bezig, maar die hele focus op K/D is wat mij betreft totaal niet aan de orde. Zorg gewoon dat je team wint. Hoe? Dat zie je vanzelf per ronde. Natuurlijk zullen betere spelers minder dood gaan, maar op een makkelijke manier kills farmen bij punt C op Aerodrome, terwijl jouw team verder maar 2 vlaggen heeft, heeft natuurlijk totaal geen zin. Dan speel je echt de verkeerde gamemode/game.

Daar sta je dan bovenaan met 35-3, maar hebt wel verloren met 250 tickets verschil. Wie is dan de winnaar?
Je doet nu alsof je niks hebt aan kills maar dat is ook niet waar. Ik haal altijd mijn meeste kills op de vlaggen en ga naar waar niet al teveel gevecht is zodat je het niet meteen aflegt. Op die manier kom je vaker mensen alleen of met tweeën tegen en dat kunnen veel spelers zoals ik prima aan. Naar een vlag toe gaan met de massa is inderdaad niet altijd nodig maar ook weer niet onnodig. Ik kan aardig wat mensen afschieten die anders mijn teamgenoten neergemaaid hadden en op die manier zorg ik ervoor dat we een vlag behouden, verdedigen of wel kunnen aanvallen. Je hebt sowieso een aantal kern-vlaggen per map die ervoor zorgen dat je team de andere vlaggen beter kunnen aanvallen. Dan heb je niet heel veel tickets van de tegenstander afgehaald, maar wel een betere uitgangspositie gegeven.

Daarnaast graaf en bouw ik ook aardig wat en met name op operations vind ik die loopgraven erg handig. Biedt wat meer cover en soms zelfs een nieuwe positie om uit te schieten. Je ziet nu ook steeds meer mensen dingen bouwen, vooral aan het begin van de game of nieuwe objectives.

Verder klopt het dat je niet alleen kills nodig hebt, maar soms heb je het team ook gewoon niet mee. Doe ik alles wat ik kan op de objectives, sta ik met dubbele punten bovenaan, mooie k/d erbij maar alsnog niet winnen. Tjah, dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
Ik was even aan het zoeken om mijn thumb sticks te vervangen op mijn Elite Controller, kom ik deze afbeelding tegen:

EA-dobbelstenen :F

Afbeeldingslocatie: https://compass-ssl.xbox.com/assets/13/9b/139b9fa4-7110-42e6-a43d-712d9ad19114.jpg?n=NL-NL_Battlefield-1-Pilot.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Je doet nu alsof je niks hebt aan kills maar dat is ook niet waar. Ik haal altijd mijn meeste kills op de vlaggen en ga naar waar niet al teveel gevecht is zodat je het niet meteen aflegt. Op die manier kom je vaker mensen alleen of met tweeën tegen en dat kunnen veel spelers zoals ik prima aan. Naar een vlag toe gaan met de massa is inderdaad niet altijd nodig maar ook weer niet onnodig. Ik kan aardig wat mensen afschieten die anders mijn teamgenoten neergemaaid hadden en op die manier zorg ik ervoor dat we een vlag behouden, verdedigen of wel kunnen aanvallen. Je hebt sowieso een aantal kern-vlaggen per map die ervoor zorgen dat je team de andere vlaggen beter kunnen aanvallen. Dan heb je niet heel veel tickets van de tegenstander afgehaald, maar wel een betere uitgangspositie gegeven.

Daarnaast graaf en bouw ik ook aardig wat en met name op operations vind ik die loopgraven erg handig. Biedt wat meer cover en soms zelfs een nieuwe positie om uit te schieten. Je ziet nu ook steeds meer mensen dingen bouwen, vooral aan het begin van de game of nieuwe objectives.

Verder klopt het dat je niet alleen kills nodig hebt, maar soms heb je het team ook gewoon niet mee. Doe ik alles wat ik kan op de objectives, sta ik met dubbele punten bovenaan, mooie k/d erbij maar alsnog niet winnen. Tjah, dan niet.
Uiteraard, helemaal mee eens. Maar veel spelers focussen zich op een KD omdat dat voor hun een indicator is van "goed bezig zijn". Dat is niet zo. Het gaat naar mijn mening om de combinatie van SPM, KD en Wins. Je hebt zeker wat aan kills, maar de KD-ratio die is blijven hangen uit de modes Free-For-All en Team-Deathmatch uit games als COD, Quake, MoH etc... Het is geen indicator van je teambijdrage. Het gaat om teamplay, niet om jouw eigen goals.

Voor een WIN ben je gewoon heel erg afhankelijk van je team, maar met het overnemen van de juiste vlaggen kan je echt zorgen dat je meer flankmogelijkheden hebt en je team uit een beknelde positie haalt. Maar je kunt ook blijven grinden en kills maken, terwijl je er geen tactisch voordeel mee behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

[...]
Niet heel erg belangrijk, maar zoals ik al aangaf, ik denk dat ik de tegenpartij meer schade toebreng dan dat we ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DeWaanzin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Niet heel erg belangrijk, maar zoals ik al aangaf, ik denk dat ik de tegenpartij meer schade toebreng dan dat we ontvangen.
Je brengt de tegenstander veel meer schade toe, door de overhand in vlaggen te houden bij CQ of een bomb te armen of disarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Rond welke tijd spelen de meeste Tweakerts overigens?

Ik heb in al die tijd er pas 1 online gezien (en dat was ook maar kort).

Of zie je niet iedereen automatisch uit een Platoon?

Ik meestal tussen 16:00 en 18:00 uur doordeweeks (1 of 2 dagen) en zaterdag of zondag tussen 15:00 en 18:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
[...]

Ik weet dat elke death 1 ticket kost en 1 kill kost de tegenstander 1 ticket, maar als je de overhand hebt in vlaggen is de ticketbleed veel groter. Je begint met 600 tickets, dus stel dat er 32 spelers zijn met 10 deaths (wat ongeveer gemiddeld is bij een ronde CQ, dan moeten er nog 280 tickets via bleed wegtikken.

Voor veel spelers is meer dan 10-15 kills maken best een opgave. Maar stel dat het jou wel lukt, dan nog zijn er ontzettend veel tickets over. Als je 4 t.o.v. 2 vlaggen hebt, loopt er binnen no time 100 tickets weg bij de tegenstander. Daar kan je niet tegenop met kills/minuut. Ik heb een kills per minuut van 0,87, waarbij ik bij de top 41% zit. Dat wil zeggen dat het grootste deel lager zit dan dit aantal. Dus op een CQ ronde van 20 minuten, zal ik ongeveer 17-18 kills maken. Maar het grootste deel van het team zit in mijn ervaring rond de 10. Dat zet met een ticketaantal van 600 geen zoden aan de dijk. Dan kan je je veel beter focussen en PTFO ipv op je K/D te gaan letten.

Zoals al meerdere zeggen dit is ook weer niet helemaal waar. Als jij je helemaal kapot capped maar je hebt lui die het ook willen proberen maar 2 kills hebben en 18x dood gaan dan kun je cappen wat je wil. Ik heb toch liever spelers in mijn team die het spelletje door hebben dan dat ze net buiten een zone gaan liggen kills grinden (vaak minimaal ook nog). Aan het einde met je scoreboard zie je ook soms lui met 35 kills 10de staan en lui die veel objectiv spelen met de 15 kills dik in de top 10 staan.

Soms speel ik met 4 vrienden die allemaal wel een potje kunnen knallen en je verder een heel slecht team hebt. Wij winnen dan wel eens door bijna het hele potje 2 van de 6 conquest zones te hebben ( soms met nog geen 1 ticket verschil maar dat maakt niet uit haha). Maar we maken samen met ze 4e dan ook zo'n 150-200 kills :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
To easy schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Zoals al meerdere zeggen dit is ook weer niet helemaal waar. Als jij je helemaal kapot capped maar je hebt lui die het ook willen proberen maar 2 kills hebben en 18x dood gaan dan kun je cappen wat je wil. Ik heb toch liever spelers in mijn team die het spelletje door hebben dan dat ze net buiten een zone gaan liggen kills grinden (vaak minimaal ook nog). Aan het einde met je scoreboard zie je ook soms lui met 35 kills 10de staan en lui die veel objectiv spelen met de 15 kills dik in de top 10 staan.
Dan geef je ook wel een schitterend voorbeeld ook :9 . 2/18. En ja, natuurlijk heb je liever dat tweede type speler wat jij beschrijft.
Soms speel ik met 4 vrienden die allemaal wel een potje kunnen knallen en je verder een heel slecht team hebt. Wij winnen dan wel eens door bijna het hele potje 2 van de 6 conquest zones te hebben ( soms met nog geen 1 ticket verschil maar dat maakt niet uit haha). Maar we maken samen met ze 4e dan ook zo'n 150-200 kills :+
Ook dat is weer een voorbeeld van uitersten :D. In de praktijk zijn er in CQ zelden squads met die score natuurlijk. En ja, dan kan je je best veroorloven om 1 vlag minder over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
StealthyPeanut schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Dan geef je ook wel een schitterend voorbeeld ook :9 . 2/18. En ja, natuurlijk heb je liever dat tweede type speler wat jij beschrijft.

[...]

Ook dat is weer een voorbeeld van uitersten :D. In de praktijk zijn er in CQ zelden squads met die score natuurlijk. En ja, dan kan je je best veroorloven om 1 vlag minder over te nemen.
Het is een beetje extreem idd. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als je een paar mensen hebben die goed kunnen killen en weinig dood gaan dat die kunnen compenseren. Maar wel natuurlijk als ze ook op de vlag spelen of een bomb planten.

Je hebt ook altijd nog team death match, maar dat spelen ze niet want daar kunnen ze minder campen en bij een vlag mensen opwachten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostRAW18
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09-2021
StealthyPeanut schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:37:
[...]

maar op een makkelijke manier kills farmen bij punt C op Aerodrome, terwijl jouw team verder maar 2 vlaggen heeft, heeft natuurlijk totaal geen zin. Dan speel je echt de verkeerde gamemode/game.

Perfecte voorbeeld, maar er is een punt dat je denkt; nu gaan we het als team ook niet meer redden. Dan denk ik toch eerder aan mijn k/d, dan dat ik zonder succes vlaggen probeer te cappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
To easy schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:03:
dan dat ze net buiten een zone gaan liggen kills grinden (vaak minimaal ook nog). Aan het einde met je scoreboard zie je ook soms lui met 35 kills 10de staan en lui die veel objectiv spelen met de 15 kills dik in de top 10 staan.
Dit valt mij ook ineens op. Je hebt nu best wat spelers die gewoon de hele pot in hetzelfde hoekje op hun rug liggen. Ik snap de lol daar niet van maar kan het mij ook niet echt herinneren van de vorige battlefield games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Donstil schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:52:
[...]

Dit valt mij ook ineens op. Je hebt nu best wat spelers die gewoon de hele pot in hetzelfde hoekje op hun rug liggen. Ik snap de lol daar niet van maar kan het mij ook niet echt herinneren van de vorige battlefield games.
Hou is even op haha. Had het spel denk 1,5 week niet gespeeld. En was daarvoor echt goed op dreef. Altijd wel top 10 of top 5 eindigen, tevens ook met een hoop kills. Gisteren dus weer is met 6 vrienden zitten knallen. Man man man. Lijkt wel alsof een hoop mensen het spel hebben gehad met Kerst. Ze liggen op de meest vreemde plekjes op hun rug of buik. Dus eerste 5 potjes waren echt ruk.

Gelukkig ging het daarna weer stukken beter en schoten we iedereen weer flink aan puin! Dat maakt het spel wel echt tof (teamplay).

Gister dus een party met 7 man (voice) en die 7 man verdeeld over 2 teams. Speel je toch met 7 man samen. Enige jammer is dat het andere team ons bijvoorbeeld niet ziet op hun map. Voor een medic bijvoorbeeld wel handig. Wij doen dan meestal een team op punt A en andere team op B. Wel echt tof dan.

Enige waar ik me aan irriteer. Is die levelcap van 50. Alsjeblieft doe daar iets aan. En wat nieuwe maps zou ik ook wel op prijs stellen. Gewoon voor de afwisseling. Als ik Reddit doorblader staat er wel echt gigantisch veel geklaag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
GovertNL schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:59:
[...]
Als ik Reddit doorblader staat er wel echt gigantisch veel geklaag. :+
Dan noem je ook een site. Beroepsklagers daar.
:+
Donstil schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:52:
[...]
Ik snap de lol daar niet van maar kan het mij ook niet echt herinneren van de vorige battlefield games.
In BF1 en 4 was het in mijn beleving net zo erg, ook daar lagen lui (meestal snipers) potten lang buiten campzones kills te harken. De dam op Lancang, het hotel op Dawnbreaker, de hijskranen op Rogue, het kasteel op Ballroom.... het is niet iets nieuws dat mensen niet weten hoe een bepaalde gamemode werkt; sommigen spelen Team Deathmatch op elke gamemode ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2019 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh hehe, nooit echt gemerkt en dat is dan maar gelukkig als ik dit zo lees :)

Ik had net in een potje 7x dezelfde gast met een granaat. Hij ging telkens op hetzelfde donkere plekje liggen met een support machinegeweer. Hij pakte mij de eerste keer, daarna telkens een granaat gegooid als ik er langs moest, steeds raak. Pannenkoeken zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ik zou wel eens willen dat je als medic bijvoorbeeld niet iemand revived of het niet probeert. Als support geen ammo uit delen. En in het algemeen geen objective spelen dat het je een soort van penalty gaat op of iets dergelijks. Het is misschien radicaal maar anders gaan veel spelers het nooit leren. Ik kan mijzelf soms echt opvreten als er 3 medics nearby staan en ik veilig lig maar ze mij gewoon voorbij lopen of erger nog op mij gaan staan en door gaan met schieten... Dan denk ik die is zijn medic badge niet waard, want die brengt alleen maar valse hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
To easy schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:16:
Ik zou wel eens willen dat je als medic bijvoorbeeld niet iemand revived of het niet probeert. Als support geen ammo uit delen. En in het algemeen geen objective spelen dat het je een soort van penalty gaat op of iets dergelijks. Het is misschien radicaal maar anders gaan veel spelers het nooit leren. Ik kan mijzelf soms echt opvreten als er 3 medics nearby staan en ik veilig lig maar ze mij gewoon voorbij lopen of erger nog op mij gaan staan en door gaan met schieten... Dan denk ik die is zijn medic badge niet waard, want die brengt alleen maar valse hoop.
Absoluut waar, ik speel als medic maar dan ook echt als medic. Vooral voor mijn team maar als er een veilig ligt pak ik hem altijd mee. Zijn toch ook puntjes enz. Net zoals het gooien van mede, praktisch gratis puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Absoluut waar, ik speel als medic maar dan ook echt als medic. Vooral voor mijn team maar als er een veilig ligt pak ik hem altijd mee. Zijn toch ook puntjes enz. Net zoals het gooien van mede, praktisch gratis puntjes.
De rest van de puntjes gaan we met onaangekondigde DLC pas krijgen? :+

Als ik medic speel en ik zie een teammate liggen dan moet het wel kúnnen. Smokes helpen maar als ze of op zijn of een support blijft in de buurt vuren met grote kans dat je zelf ook geraakt wordt dan is het helaas pinda kaas soms. Soms zie je ook medics naar je toe stormen om je te reviven maar niet oplettend waar de vijand zit welke me neerschoot bijv. De bedoeling is goed, echter uitwerking wat minder.

Situational awareness is en blijft oh zo belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Even snel een vraag, de m1a1 zou een semi automatisch wapen zijn, echter is deze bij mij single shot. Ik kan niet vinden hoe ik dat kan wijzigen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Reefun schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Als ik medic speel en ik zie een teammate liggen dan moet het wel kúnnen. Smokes helpen maar als ze of op zijn of een support blijft in de buurt vuren met grote kans dat je zelf ook geraakt wordt dan is het helaas pinda kaas soms. Soms zie je ook medics naar je toe stormen om je te reviven maar niet oplettend waar de vijand zit welke me neerschoot bijv. De bedoeling is goed, echter uitwerking wat minder.

Ik heb liever de goeie bedoeling dan dat ze helemaal niks doen of geen flauw benul hebben wat ze uberhaupt aan het doen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
To easy schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Ik heb liever de goeie bedoeling dan dat ze helemaal niks doen of geen flauw benul hebben wat ze uberhaupt aan het doen zijn 8)7
Helemaal niks doen wil niet zeggen dat ze niet weten wat ze doen :)

Als jij out in de open ligt met een aantal mgs, tanks etc die erop knallen en ik heb geen smoke meer als medic dan ga ik het geeneens proberen bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
Reefun schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Helemaal niks doen wil niet zeggen dat ze niet weten wat ze doen :)

Als jij out in de open ligt met een aantal mgs, tanks etc die erop knallen en ik heb geen smoke meer als medic dan ga ik het geeneens proberen bijv.
Nee dat probeer ik ook niet haha. Maar dan weet je wel dat die een goed hart heeft (aka Hacksaw rigde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch doe ik dat nog wel eens en werkt het best vaak goed. Andere spelers focussen zich dan op de tank bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakarim schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:40:
Even snel een vraag, de m1a1 zou een semi automatisch wapen zijn, echter is deze bij mij single shot. Ik kan niet vinden hoe ik dat kan wijzigen, iemand een idee?
Semi-automatisch is dat toch ook? Probeer meerdere keren de trigger in te houden en hij schiet gewoon elke keer. Er komen niet meer kogels uit, hoe lang je de trigger ook ingedrukt houdt. Dat is namelijk het semi in semi-automatisch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakarim schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:40:
Uhmmm Semi auto wil zeggen 1 shot per keer dat je de trigger indrukt :>

Anders zou je een full auto hebben als je de trigger ingedrukt houdt.

Single shot wil zeggen dat je elke keer een kogel handmatig moet laden als je een shot hebt afgevuurd ;)

dit: lol niet gerefreshed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Martinspire schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Semi-automatisch is dat toch ook? Probeer meerdere keren de trigger in te houden en hij schiet gewoon elke keer. Er komen niet meer kogels uit, hoe lang je de trigger ook ingedrukt houdt. Dat is namelijk het semi in semi-automatisch ;)
Ah kijk dat verklaard het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Reefun schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ja zo speel ik ook medic, al kreeg ik laatst een boos bericht van één of andere gast dat ik medic ben en waarom ik hem niet revive, meneer dacht er alleen niet aan dat hij midden op het slagveld lag en ik met geen mogelijkheid levend bij hem kon komen. Als ik down ben en ik lig op een vervelende plek voor medics ga ik ook niet roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
dvdkiwi schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:15:
Zie hier:

[Afbeelding]
Overture eindigt over 5 uurtjes. Zou dit betekenen dat we morgen een flinke update krijgen en dat het hoofdstuk Lightning Strikes zal starten? Lijkt mij enigszins vreemd op een zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
EA support zegt dat Overture wordt verlengd vanwege de problemen. Hebben jullie daarvan iets gehoord? Hoop op verlenging. Ik zit nog steeds op level 15 dus ik ga het niet redden anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Saybia schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:07:
EA support zegt dat Overture wordt verlengd vanwege de problemen. Hebben jullie daarvan iets gehoord? Hoop op verlenging. Ik zit nog steeds op level 15 dus ik ga het niet redden anders.
Ik hoop het niet eigenlijk haha. Maar het zal me niks verbazen in ieder geval!
Ik ga is op Reddit speuren of er iets over te vinden is.
Ik heb wel zin in Rush namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Saybia schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:07:
Log net in. Blijkbaar niet. Ik wacht nog even af. Hoofdstuk 2 is pas 16 januari... 8)7 Waarom laten ze dan hoofdstuk 1 niet lekker doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Saybia schreef op zondag 6 januari 2019 @ 02:27:
[...]

Log net in. Blijkbaar niet. Ik wacht nog even af. Hoofdstuk 2 is pas 16 januari... 8)7 Waarom laten ze dan hoofdstuk 1 niet lekker doorlopen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uc7D5W1.jpg

Vrij bijzonder weer dit. Inderdaad dan kunnen ze hem net zo goed tot die datum laten doorlopen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In het PC topic had iemand best wat frustratie en irritatie omdat hij niet helemaal lekker mee kon komen. Gunplay ging prima, maar te vaak dood door derden. Heb hier een antwoord op gegeven, maar misschien dat er voor jullie ook nog wat tips tussen staan waar je wat mee kunt.

Probeer de map en de flow van het spel te lezen. Dus op Narvik, focus ik me altijd op B, D en F. Dan heb je nog enigzins een rechte lijn, hebt genoeg beschutting en weet je in ieder geval waar de enemy vandaan komt. Zo moet je af en toe D gewoon defenden, ipv naar F of E te willen rennen. Hou deze 3 vlaggen bovenin je scherm ook in de gaten, zodat je ziet hoe snel ze overgenomen worden (en dus hoeveel tegenstand er is). Zorg dan dat je een defensieve positie inneemt en ze opwacht. Als je er dan een paar hebt gepakt kun je weer wat doorstoten.

Zo ook op Hamada. Hier focus ik me vaak op E, F en G. Als deze stabiel zijn dan richting C of D, maar ik hou constant in de gaten of E, F en G in ons bezit blijven. Zo niet, dan spawn ik daar weer en loop ze tegemoet. Maar wel op een defensieve manier. Zorg dat je zoveel mogelijk in de omgeving opgaat. Dus langs een muur of een hoop met puin. Je weet immers dat er best 1 squad bij die vlag kan zijn.

Als je de maps zo probeert in te delen en zelf je battles uitkiest, heb je veel meer kans op slagen en winnen van gevechten. Je hebt maar een paar man (5-10) tegenover je en geen 15 of 20 zoals bij de drukke punten (E op Arras, C op Aero, D op Hamada, C op Narvik, E op Twisted,
C op Devastation ). Op deze drukke punten is het wel veel kills en punten farmen, maar is de chaos vaak zo groot dat dit voor mij het spelplezier bederft. Ook hou je op deze manier vanzelf vaak meer afstand tussen jou en de tegenstanders, waardoor meer tijd hebt om te reageren.

Kies je gevechten uit. Met een MP40 heeft het geen enkele zin om op een enemy te schieten die op +70 meter rondloopt. Maar als jij schiet, trek je wel veel aandacht. Dus zorg dat je die enemy nadert voordat je schiet. Of gewoon niet en een andere route of doel kiezen. Defenden is ook een doel op zich (waar je nog meer objective punten voor krijgt dan voor aanvallen), dus soms gewoon een goede positie kiezen en de enemy naar jou laten komen. Zeker op een map als Fjell of Devastation zijn de routes erg goed te voorspellen.

Zorg dat je de juiste wapens kiest voor de juiste battles. Schijt aan die assignments of weapon progression. Die volgen vanzelf als je beter wordt en meer speelt.
Standaard begin ik op Twisted, Arras, Hamada, Panzer, Aerodrome met assault en een SAR. Als ik dan dood ga en bij een vlag spawn die wordt overgenomen neem ik de Ribbey voor wat close combat.

Op Rotterdam, Devastation, Fjell en Narvik begin ik vaak met Support. Dit zijn mappen waar je maar een paar routes hebt waar je met een goed geplaatste MMG echt het verschil kunt maken. Maar na 3 kills wel relocaten, anders word je gesniped. Dan tijdens de battle switch ik naar medic als dit nodig is of ik weet dat het CQC wordt bij een vlag. Of toch Assault als er een tank rondrijdt.

Ik merk dat ik bij het cappen of defenden van een vlag heel erg naar de balk kijk onder de vlag. Zo zie je hoeveel tegenstanders er eventueel nog in het cap-gebied zitten. Als je bij een vlag aankomt en je schiet de tegenstanders neer, dan weet je dat ze daar in 90% van de gevallen opnieuw spawnen om jou tegen te houden. De tegenstander spawnt bij een vlag altijd aan zijn "kant" van de vlag. Dus je weer uit welke richting je ze kunt verwachten. Op die manier heb je alweer een voordeel, want buiten de vlaggen heb je vaak minder beschutting.

Conclusie om random deaths zoveel mogelijk te voorkomen: Probeer de flow, map en routes wat beter te lezen en hierop in te spelen. Bij mij scheelt het om de focus te hebben op een paar vlaggen. Je kunt nooit op 7 plaatsen tegelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
StealthyPeanut schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:30:
In het PC topic had iemand best wat frustratie en irritatie omdat hij niet helemaal lekker mee kon komen.
Iemand? Ik lees het pc topic ook en het is daar een vrijwel constante stroom van geklaag en frustratie ;)
Respect dat je de moeite hebt genomen om er zo'n uitgebreid antwoord op te geven d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
dvdkiwi schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Iemand? Ik lees het pc topic ook en het is daar een vrijwel constante stroom van geklaag en frustratie ;)
Respect dat je de moeite hebt genomen om er zo'n uitgebreid antwoord op te geven d:)b
Hahaha. Achjah, gisteravond nog 4 geweldige potten gehad (4 wins en hoge scores) dus ik vind het dan ontzettend jammer als anderen er juist geen plezier uit halen.

Misschien maar eens Shadowplay installeren en wat filmpjes opnemen. Gisteren ook best wat mooie tactische momenten gehad. Kan leerzaam zijn voor anderen en helpen beter te worden. Tekst posten is een kleine moeite, maar gameplay doet het toch net wat beter in mijn beleving :).

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-01-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Net echt een schitterend potje gehad in Rotterdam als verdedigende partij.
Het gehele potje punt A (onder de Willemsbrug) kunnen behouden. Echt schitterende teamplay!
Een van me maten als medic als eerste geëindigd met 1 kill / 2 deaths. Ik tweede met 15 om 2 ofzo. Andere twee spelers ook top 10.

Net nog potje ook eerste geworden met 33 om 4.

De map leren kennen en als team elkaar ondersteunen zowel in het spel als via de headset scheelt echt zo gigantisch veel! En maakt het ook echt zoveel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik hoop dat er snel wat nieuwe content komt, de gameplay in BFV is erg vet maar heb het na zo'n 60 uur nu toch wel behoorlijk gezien allemaal. Die ene map in maart is erg karig. Hopelijk gaat de levelcap ook omhoog en fixxen ze eindelijk de company coin bug. Vrijwel elke assignment in-game gehaald en heb welgeteld 400 company coins gekregen sinds level 50.

[ Voor 5% gewijzigd door BroWohsEdis op 06-01-2019 14:30 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
GovertNL schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:23:
Net echt een schitterend potje gehad in Rotterdam als verdedigende partij.
Het gehele potje punt A (onder de Willemsbrug) kunnen behouden. Echt schitterende teamplay!
Een van me maten als medic als eerste geëindigd met 1 kill / 2 deaths. Ik tweede met 15 om 2 ofzo. Andere twee spelers ook top 10.

Net nog potje ook eerste geworden met 33 om 4.

De map leren kennen en als team elkaar ondersteunen zowel in het spel als via de headset scheelt echt zo gigantisch veel! En maakt het ook echt zoveel leuker.
Het is zo erg dat ik solo niet eens meer speel haha. Morgen begint werk leven weer en word het weer goed plannen als ik samen wil spelen met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

17 januari start A few good Soldiers chapter.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Speel gelukkig altijd/vaak met een squad vrienden. Eindigen altijd wel 1/2/3 en 4.

Teamplay is helaas bij anderen vaak ver te zoek, medics die gewoon over je heen lopen terwijl je veilig ligt etc etc.

Sinds vandaag mn lewis gun ook volledig goud, laatste assignment was behoorlijk klote. 10 kills maken in objective area in 1 life of 20 kills in objective area in one round.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iedereen staat hier maar in de top 3 of top 5.
Wat een toppertjes zijn we hier toch allemaal :+

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1901/512357/55bZOKy8.gif

Ik was een potje net 18e. Das pas wat :P

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 06-01-2019 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
Donstil schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:26:

Das knap!

En zoek mn medals maar op! *streelt zn epenis*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Donstil schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:26:

[Afbeelding]

Maar als je plezier hebt dan is goed toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
To easy schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:04:
[...]

Maar als je plezier hebt dan is goed toch? :D
Ja maar heb je wel echt plezier zonder die zaken. Dat is de vraag :+

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-01-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Donstil schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Ja maar heb je wel echt plezier zonder die zaken. Dat is de vraag :+
Dat verschilt dus per persoon denk ik haha.

Per potje zelfs 8)7
Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste

Let op:
Er is een apart PC topic: [PC] Battlefield V