Zoals jullie misschien is opgevallen, ben ik de afgelopen tijd vooral aan t miepen over bugs en gameplay
Dingen over vrouwen en SJWs etc laat ik maar voor wat t is. Net zoals de Zwarte Pieten discussie, blijf je daarin toch twee kanten houden, maar een goed functionerend spel willen de meesten wel.
Maar toen was er wederom een 'mini-schandaaltje'
Aan het einde van het nieuwe verhaal The Last Tiger staat een quote..
Deze quote komt van mevrouw Sebold, een schrijfster.
Nu zou dit niet zo gek zijn als zij oorlogsverhalen zou schrijven, maar dat is dus niet zo.
Haar boeken zijn schrijnende feministische verhalen die vooral over verkrachtingen gaan.. die niets met oorlog, laat staan WW2, te maken hebben.
Vervolgens heeft DICE/EA besloten dit toch erin te stoppen en een vinger naar de 'men' (meervoud mannen) te wijzen, ipv 'man' (meervoud mensheid) te gebruiken.
En 'Them' ipv 'Us'..
Nu post ik dit niet om weer een discussie uit te lokken, maar om te laten zien tot hoe ver ze gaan om hun politieke agenda door te drukken in onze favoriete shooterserie..
Ik kan er niets aan doen, maar hier krijg ik toch wel weer lichte kokhalsneigingen van..
Waar zijn ze nu eigenlijk helemaal mee bezig daar?
Reactie van iemand die t redelijk goed omvat:
"So let me get this straight, they introduce women, say that they were part of WWII just like men, but when talking about war crimes it's "Murderers are not monsters, they're men". So we are only acknowledging that women were in war just like men when it's convenient?"
Uiteraard zullen een aantal zich weer afvragen waar ik me druk over maak, maar het is gewoon weer de zoveelste opstapeling