Ik denk dat deze game mij niet zo lang zal boeien als een BC2, BF3 of zelfs BF4. Na 17 uur alle interessante wapens wel vrijgespeeld en al onderweg naar level 40.
De maps vind ik, vergeleken met andere BF games, aanvoelen als één grote clusterfuck. Vaak speelt de actie zich in conquest op 1 of 2 vlaggen af omdat iedereen rondjes rent om de vlaggen te capturen, hopelijk wordt dit beter zodra het spel wat langer uit is. Verder irriteer ik me mateloos aan het vastzitten op richeltjes e.d., dit mag na 7 jaar wel een keertje opgelost worden.
Breakthrough is erg vet, totdat het aanvallende team besluit te gaan snipen in de spawn en je 50 minuten zit te wachten totdat er een vlag wordt overgenomen.
Het had beter geweest om dit spel een jaar uit te stellen en te releasen met meer content, minder bugs en een betere class balance. Na 15 games is het blijkbaar nog steeds moeilijk om een bomber te balancen, tank controls niet te verneuken, squads te standaard te unlocken als je met vrienden speelt, een UI te ontwerpen en wapens te laten testen door mensen die niet met hun voeten spelen. (en wtf DICE, autospawn?)
De gunplay is goed, buddy revives vind ik een goede toevoeging en het health/attrition systeem vind ik erg interessant. Fortification system is ook erg vet, mag alleen wel verteld worden in een tutorial want vrijwel niemand gebruikt het. Voor nu vind ik het jammer genoeg een matige Battlefield game.
Ben benieuwd hoe goed de updates worden voor deze game, ik hoop op USA en Rusland en een flink aantal maps en iconische wapens, als ik hoor dat DICE de TTK wil gaan veranderen heb ik het idee dat ze geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn. Mochten ze het Battlefront-update pad bewandelen, dan verwacht ik dat deze game doodbloedt, al hoop ik het niet.
Graphics en audio zijn top-notch zoals verwacht, in 2018 is dat alleen helaas niet meer genoeg.
[
Voor 22% gewijzigd door
BroWohsEdis op 25-11-2018 13:49
]