Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Baytep
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
op zich wel een sterk punt van @com2,1ghz dat er in de toekomst toch weer aan gesleuteld wordt.
NL zou NL niet zijn, en 020 al helemaal niet 020 als er over een paar jaar geen drammers komen die vinden dat ze onrecht is aangedaan omdat ze een huis met erfpacht kopen en geen mooie regeling krijgen.

Wat dat betreft is het misschien wel slim om op de wispelturigheid van de overheid te rekenen.

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:38
Dat lijkt me net zoiets als gokken dat je de loterij wint. Grote kans dat je geld verliest, hele kleine kans dat je er beter uitkomt.

Signature afgekeurd door Evanescent

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brambello
  • Laatst online: 07:53
Baytep schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:54:
op zich wel een sterk punt van @com2,1ghz dat er in de toekomst toch weer aan gesleuteld wordt.
NL zou NL niet zijn, en 020 al helemaal niet 020 als er over een paar jaar geen drammers komen die vinden dat ze onrecht is aangedaan omdat ze een huis met erfpacht kopen en geen mooie regeling krijgen.

Wat dat betreft is het misschien wel slim om op de wispelturigheid van de overheid te rekenen.
Er komt vast wel weer een 'rondje' ergens in de komende 20-30 jaar. Maar goedkoper dan nu zal het niet zijn.

Erfpacht speelt niet alleen een rol bij de huidige kwestie eeuwigdurend stelsel, maar ook bij verbouwingen. Voor particulieren speelt dit niet zo'n grote rol, maar projectontwikkelaars en beleggers krijgen het vaak niet meer rondgerekend om woningen te bouwen of transformaties te doen. Die zitten namelijk al aan de 49% BSQ en huidige WOZ! Dus het erfpachtbeleid gaat op die manier tegen de woningbouwambities in.

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-06 00:03
brambello schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:12:
[...]

Er komt vast wel weer een 'rondje' ergens in de komende 20-30 jaar. Maar goedkoper dan nu zal het niet zijn.

Erfpacht speelt niet alleen een rol bij de huidige kwestie eeuwigdurend stelsel, maar ook bij verbouwingen. Voor particulieren speelt dit niet zo'n grote rol, maar projectontwikkelaars en beleggers krijgen het vaak niet meer rondgerekend om woningen te bouwen of transformaties te doen. Die zitten namelijk al aan de 49% BSQ en huidige WOZ! Dus het erfpachtbeleid gaat op die manier tegen de woningbouwambities in.
Sterker nog het werkt zelfs contra productief, stel je hebt een lelijke straat met een BSQ van 10, dan ben je ontwikkelaar en knap je de straat op, en in 1 keer is de BSQ 30. Kun je vervolgens extra aftikken omdat de straat wonderbaarlijk beter geworden is......

• Stefan79
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13:01
Ik ben er ook een beetje bang voor dat over een aantal jaren de gemeente weer een aanbieding gaat doen voor erfpachters om af te kopen, maar dan tegen gunstigere voorwaarden. Of dat op één of andere manier erfpacht wordt kwijt gescholden door druk vanuit de politiek, burgers en media. Of dat de erfpachtkosten flink omlaag gaan. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat deze inkomsten voor de gemeente zomaar worden weggegeven. Als dat wel zo is dan ben je mooi klaar met je al afgekochte erfpacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brambello
  • Laatst online: 07:53
Stefan79 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:02:
Ik ben er ook een beetje bang voor dat over een aantal jaren de gemeente weer een aanbieding gaat doen voor erfpachters om af te kopen, maar dan tegen gunstigere voorwaarden. Of dat op één of andere manier erfpacht wordt kwijt gescholden door druk vanuit de politiek, burgers en media. Of dat de erfpachtkosten flink omlaag gaan. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat deze inkomsten voor de gemeente zomaar worden weggegeven. Als dat wel zo is dan ben je mooi klaar met je al afgekochte erfpacht.
Risico is dat erfpacht wordt afgeschaft en bijvoorbeeld de WOZ verdubbeld wordt.

Maar erfpacht wordt ook gebruikt om controle te houden over de bestemming. En controle houden ze van op het Stopera.

Ik denk zelf dat er wel weer een voordelig rondje komt, maar niet goedkoper dan dit rondje.

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:53
Amsterdam met een begrotingstekort van 300 miljoen gaat gratis geld niet zomaar afstaan. Die misgelopen inkomsten van het ontbreken van Toerisme, de TOZO regeling, de woningtekort tot de instortende kades, het moet allemaal ergens van betaald worden.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Figo112
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:52
Volgens mij kan je dan beter een staatslot kopen, denk dat de kans groter is dat je de jackpot wint dan dat amsterdam besluit om voor iedereen erfpacht kwijt te schelden.

• korna
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-06 13:04
Heeft iemand ervaring met overdracht van aanvraagdatum en voorwaarden na overdracht van een woning?

Ik ga een woning kopen, de aanbieding (vastzetten canon) is geaccepteerd maar de akte is nog niet getekend. Zoals ik het nu begrepen heb, als de verkopers niet de akte tekenen voor de overdracht van de woning, dan wordt de aanbieding geannuleerd en kan ik een nieuwe aanbieding aanvragen met behoud van de aanvraagdatum en de ‘gunstige voorwaarden’ (we overwegen afkoop).

(Uiterste teken datum voor de akte is bij overdracht nog niet verlopen)

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:42
@korna je kunt inderdaad gebruik maken van de aanvraagdatum van de vorige eigenaar. Na de overdracht duurt het wel een aantal weken voordat die is verwerkt in het kadaster en bij de gemeente. Mocht dit een probleem vormen met de deadline, neem dan van tevoren contact daarover op met de gemeente.

• Figo112
voor diegene die na 2015 hun woning hebben gekocht, je krijgt als het goed is van de gemeente de mogelijkheid om alsnog een woz beschikking 2015 op te vragen zodat je bezwaar kunt maken tegen de woz waarde 2014/15. Dit moet je zeker doen, want de afkoop is gebaseerd op deze woz. Dus een woz verlaging betekent een lagere afkoop. Daarnaast kan je bij de gemeente een verzoek indienen zodat ze tijdelijk je aanvraag on Hold zetten, tot dat de bezwaar procedure afgelopen is.

• Stefan79
Figo112 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:24:
[...]

Volgens mij kan je dan beter een staatslot kopen, denk dat de kans groter is dat je de jackpot wint dan dat amsterdam besluit om voor iedereen erfpacht kwijt te schelden.
Ja dat zal niet snel gebeuren, maar ik bedoelde meer een deel ervan kwijtschelden, tarieven verlagen, of opnieuw een wellicht nog gunstigere regeling voor erfpachters. Het lijkt mij ook sterk hoor, ik was gewoon even aan het peilen welke risico`s je neemt als je besluit nu af te kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• highrider
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-05 00:14
Moet een notaris zoeken. Wie is betrouwbaar en goedkoop ?Amsterhoorn tot nu goedkoopste 998, spier en haznberg 1050 . Wie heeft nog meer goedkope alternatieven ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:37
Zelfde vraag hier, zie gemende reviews voor Amstelhoorn. Maar aan de andere kant lijkt het mij zo een standaard procedure dat het niet echt fout kan gaan? *klopt op hout*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:18
Ik heb het bij Abma Schreurs Notarissen in Noord gedaan. Prijs was in oktober 2019 zo'n 1000piek. Er werd toen heel duidelijk toegelicht hoe het allemaal in elkaar zat. Ook hoe het zit met een appartement tov een woonhuis. Al is het natuurlijk wel slim om van te voren zelf goed uit te zoeken wat voor jou de beste optie is, en daar alleen de bevestiging te horen dat je de goede keus gemaakt hebt.
Omdat de ervaring daar goed was, ook ons Samenlevingscontract en testament daar laten opmaken.

[Voor 21% gewijzigd door stokmeister op 01-05-2021 13:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stefan79
Ik lees net een gunstig bericht voor degenen die hun hypotheek bij ABN Amro hebben en nog naar de notaris moeten. Het is, als ik het zo goed lees, vanaf nu niet meer noodzakelijk om een nieuwe hypotheekakte op te laten maken.

Zie: https://www.abnamro.nl/nl...tN9xf_90bfuWCD2WD5sZh1Elo

Men neemt nu genoegen met een "positieve verklaring". Scheelt al gauw zo`n €750 tot €1.000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Figo112
Stefan79 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:40:
Ik lees net een gunstig bericht voor degenen die hun hypotheek bij ABN Amro hebben en nog naar de notaris moeten. Het is, als ik het zo goed lees, vanaf nu niet meer noodzakelijk om een nieuwe hypotheekakte op te laten maken.

Zie: https://www.abnamro.nl/nl...tN9xf_90bfuWCD2WD5sZh1Elo

Men neemt nu genoegen met een "positieve verklaring". Scheelt al gauw zo`n €750 tot €1.000
mooie ontwikkelingen. maar wel laat, vooral diegene die nu al die extra kosten hebben moeten aftikken. Ik moet eerlijk zeggen dat de ING wel een van de weinig banken is die op dit vlak vooruit loopt, was toen ook zo een beetje de enige die deze eis niet had.

• Stefan79
Heeft iemand dit nieuws nog gelezen: https://www.at5.nl/artike...u7GgHpwnAbPof0ZZivGH1nVLY

Er is een zeer kritisch rapport uitgekomen over erfpacht en er zijn politici die zich hard willen maken voor een pauzeknop in het hele overstap proces wat nu bij velen (zoals ik ook) loopt en in de toekomst moet de overstap goedkoper worden. Mocht dit kans van slagen hebben dan zou ik nu met zovelen anderen te veel betalen voor afkoop. Wordt dit gecompenseerd voor personen die al bij de notaris zijn geweest? Kan ik dan toch maar beter voor alleen vast klikken kiezen i.p.v. afkopen in het licht van alle commotie die momenteel speelt? Zie ook:

https://www.parool.nl/ams...0content&utm_content=free
https://www.telegraaf.nl/...sJiRc0Rd3KZSE5_07dEuhrpDk
https://threadreaderapp.c...0dT7CiWqjKtPRZB37MQsqm0hQ

[Voor 33% gewijzigd door Stefan79 op 02-06-2021 09:11]

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:38
Ik ben hier ook wel benieuwd naar inderdaad, gelukkig heb ik nog geen keuze gemaakt. Zou wel netjes zijn als ze het voor iedereen op pauze zetten nu.

Signature afgekeurd door Evanescent

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 14:20
Ik zag deze week een appartement in het centrum voorbij komen op funda, formaat van een gemiddeld rijtjeshuis, met 20k aan jaarlijkse canon. Bizar!
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True