Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnater
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-04 21:10
Kijk, das behulpzaam! Dank. Ik ga op zoek.

Laatste vraag voor nu is hoe een rekensom eruitziet voor 1812 euro eruit ziet in 2039, met inflatie correctie, van zeg 3%, vanaf 2023?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 20:33
rsnater schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:38:

Laatste vraag voor nu is hoe een rekensom eruitziet voor 1812 euro eruit ziet in 2039, met inflatie correctie, van zeg 3%, vanaf 2023?
Bekijk even mijn Posts, met excel kom je een heel eind. Geen garantie of het correct is!

korna in "Overstappen naar eeuwigdurende erfpacht Amsterdam"
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82155130

En rond pagina 34
FlyEragon in "Overstappen naar eeuwigdurende erfpacht Amsterdam"

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
rsnater schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:38:

ongeveer 2900 euro (1812*1,03^16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 08:42
Na een aantal jaar wachten eindelijk een aanbieding gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1I75BVmcNjQnY89Wg4Tto4TEjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lCZ2FbHn1NASAEJdbnpDZtzk.png?f=fotoalbum_large

Zoals al vaker gezegd: niets doen is geen optie. Ik verwacht niet dat we hier nog 10+ jaar zelf zullen wonen. Het makkelijkste is optie 1 uiteraard. Maar als je wilt overstappen met afkopen dan gaat het al snel boven de 30k. Idealiter zou ik optie 1 en 4 met elkaar combineren (nu wat voordeel pakken door tijdvak af te kopen, en vastklikken voor de toekomst) maar dat kan volgens mij niet :)

Ik vind het persoonlijk lastig om te bepalen vanuit welke invalshoek je hier naar te kijken, maar wellicht dat iemand wat advies heeft en zijn/haar mening kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Superbol schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:31:

[Afbeelding]

Zoals al vaker gezegd: niets doen is geen optie. Ik verwacht niet dat we hier nog 10+ jaar zelf zullen wonen. Het makkelijkste is optie 1 uiteraard. Maar als je wilt overstappen met afkopen dan gaat het al snel boven de 30k. Idealiter zou ik optie 1 en 4 met elkaar combineren (nu wat voordeel pakken door tijdvak af te kopen, en vastklikken voor de toekomst) maar dat kan volgens mij niet :)

Ik vind het persoonlijk lastig om te bepalen vanuit welke invalshoek je hier naar te kijken, maar wellicht dat iemand wat advies heeft en zijn/haar mening kan delen?
Niks doen is meestal geen optie idd.

Ik ben inmiddels een paar jaar geleden overgestapt (met afkoop eeuwigdurend) en zat destijds redelijk goed in de materie, maar van en optimum korting heb ik nog nooit gehoord? Wat is dat? (Puur uit interesse, in mijn situatie valt er toch niks meer te veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:12
Onder de voorwaarden van 1994 bestaat de mogelijkheid om het tijdvak eenmalig te verlengen. De afkoop daarvan kan gunstiger uitpakken dan de afkoop van eeuwigdurende erfpacht. Optie 3 is een combinatie van afkoop van een verlengd tijdvak voortdurende erfpacht, en afkoop eeuwigdurende erfpacht. Als dat goedkoper uitpakt dan noemt men dat voordeel een optimumkorting.

Hierboven zie je dat optie 2 + optie 4 samen duurder uitpakken dan optie 3 (inc. optimumkorting). Als je er zelf tegen die tijd niet meer woont is het een flink bedrag, maar als je er zelf nog wel woont ben je tegen een relatief laag bedrag wel voor altijd van die erfpacht af. Optie 3 versus optie 2 is zo'n € 7000 verschil, maar scheelt je wel 29 jaar € 788 betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlantis1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 13:55

[Afbeelding]

Je schrijft 'lastig om te bepalen vanuit welke invalshoek'.

Naar mijn mening: Stel dat je niets doet, met de wetenschap dat je huidige erfpacht in 2054 eindigt, dan moet je hebben verkocht ongeveer 2039. Anders krijg je de woning niet of lastig verkocht omdat de bank bij financiering van de volgende koper gaat kijken hoe de erfpacht is geregeld. Niets geregeld, dan gaat dat maar eerst doen zegt de bank te zijner tijd.

Erfpacht blijft een stukje onderpand waarover de bank meer zekerheid wil hebben na die periode. Niet dat erfpacht sky-high gaat tov de woning met rare effecten tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:16

FlyEragon

Alien Monkeys

....

Helemaal afkopen kan je niet aftrekken van belasting, echter de jaarlijkse erfpachtcanon wel. Hou dat in gedachten. Echter voor altijd? Welkom bij de tombola!
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste