Die laatste zin is niet altijd even positief bedoelt he. Dus dat de volgende eigenaar er profijt van heeft en jij niet. Dat hoeft absoluut geen issue te zijn, en het zou je huis ook beter verkoopbaar kunnen maken.vw23a schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:23:
Ik kijk ook wel eens op Funda. Als daar staat dat de vraagprijs € 600.000 is en de jaarlijkse canon € 4000 dan weet ik dat er zo’n € 100.000 en een boel gedoe bij moet om de erfpacht af te kopen. Dan is het toch rustiger als er staat "eeuwig afgekocht." De opmerking is al eerder langsgekomen: "Afkoop doe je vooral voor de volgende eigenaar"
Maar ik heb ook gezien dat iemand (voordat je deze 4 keuzes had) een paar jaar terug erfpacht had afgekocht, en dat het huis nauwelijks meer opbracht dan andere huizen. Het bracht wel meer op, maar op de investering van de afkoop is gewoon zwaar verlies geleden. Dat konden de mensen wel hebben met die stijgende woningprijzen, maar het had dus meer kunnen zijn.
Ik ben er dus niet heel erg van overtuigd dat je, welke keuze je ook maakt, je het eruit gaat halen.
En uberhaupt een lastige discussie, heel theoretisch verhaal over wat er dan in 2065 gebeurt.
Als dat nou over 10 jaar was ofzo, dan waren de keuzes veel makkelijker geweest.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)