"When you grow up your heart dies"
Dan valt er nog weinig te zeggen, als je niet weet wat hun race-doel was. Racesimulatie, chassis testen, motor aanpassingen proberen, zolang ze niet 1 op 1 met identieke zaken bezig zijn (en in principe dus ook nooit een tow krijgen), zou je ze pas kunnen vergelijken.sjaool schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:57:
VAN zal een prima coureur zijn maar tot op heden heeft hij nog niet veel laten zien. Een jongen als NOR die op Medium een snellere tijd neerzet dan VAN op Soft. Nu was dat wel FP1 maar toch.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
VAN heeft amper gereden tijdens FP1, toch?sjaool schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:57:
VAN zal een prima coureur zijn maar tot op heden heeft hij nog niet veel laten zien. Een jongen als NOR die op Medium een snellere tijd neerzet dan VAN op Soft. Nu was dat wel FP1 maar toch.
Testing, one, two ...
Stoffel is echt niet zo langzaam dat een Norris die een keer instapt gelijk sneller is op een hardere compound... We weten niet wat voor programma er is afgewerkt, dus beetje kort door de bocht om daar conclusies aan te verbinden.sjaool schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:57:
Ik zou het sowieso een slechte keus van McLaren vinden om Stoffel te dumpen. Hij laat weinig spectaculaire dingen zien, maar qua snelheid zit hij niet ver van 'god' Alonso af. Hij zit er bijna altijd achter, dat zal het beeld beinvloeden, maar er zijn denk ik weinig coureurs die echt de strijd aan kunnen gaan met Alonso.
De enigen die het relatief beter deden dan Stoffel als teamgenoot van Alonso zijn Button en Hamilton. Beide wereldkampioen.
Bovendien vertrekt Alonso ook al, voor de stabiliteit zou ik Stoffel laten zitten volgend jaar.
Dan heb je iemand die de auto's kan vergelijken en heb je een goed beeld van het prestatieniveau van Sainz.
Mocht Stoffel dan weer verslagen worden kan je hem altijd nog vervangen.
Lijkt mij een gevalletje: Honda motor vervangen voor Renault. Netto schiet je er weinig mee op.
Dus McLaren kennende zal het wel gebeuren.
Ze waren de vorige race(s) ook al sterk hoor. Met dank aan de Ferrari motoren.dnhelle schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:37:
Uh, wtf heeft Sauber in de zomerstop gedaan?? Impressive.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

En uiteraard mocht een foto van "onze" Max in actie niet ontbreken.

En hier nog een foto van de chaos bij F2 (weet eerlijk gezegd niet wat ze daar deden), Maar De Vries had op vrij spectaculaire wijze pole te pakken. Slechts een rondje en een halve seconde sneller dan P2 (Russel dacht ik).

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In die andere, zit rond de 21 minuten de traditionele Haas pun. Als Buxton het over Leclerc heeft.
Dat is namelijk de enige reden dat ik die filmpjes bekijk/doorscroll.
Link: YouTube: F1 Paddock Pass: Pre-Race At The 2018 Belgian Grand Prix
[ Voor 8% gewijzigd door BlauweFles op 24-08-2018 22:23 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Niet echt te vergelijken, Stoffel heeft veel minder rondjes gemaakt door zijn remproblemen en Lando zat in de auto van Fernando die gewoon de betere onderdelen heeft. Lando is zeker n goede coureur, maar hoeft niet perse zoveel beter te zijn.sjaool schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:57:
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens Max waren er andere factoren die voor de zwakke prestaties in de regen zorgde in Hongarije. Kennelijk problemen met de vloer en asymmetrische gewichtsverdeling waardoor het niet ging.
Laat het morgen tijdens de kwalificatie dus maar flink regenen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daniel Ricciardo, is that you?Pathogen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:17:
Doe mij dat eerste feestje maar! Gezellig kindje + meer te eten voor mij
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

In het kader van de Johnny Walker Grand Prix een toepassende trofee voor de 1ste plaats.
Heineken, eat your heart out! Ze kunnen wat mij betreft wat leren van dit ontwerp.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Australië /Rusland?gambieter schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:19:
Pfff, tijdsverschil van 10 uur met NL betekent een 01:00 's nachts start van de quali en race. Dat gaat moeilijk worden, zelfs met een sportsbar morgenavond.
Moet lukken toch?
Brendon Hartley-land
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hij is een Kiwi toch.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wie zegt dat die problemen zijn opgelost? Lijkt me dat dit gewoon vooral is omdat dit goed werkt tijdens een droge race. Gezien we eigenlijk weinig regen hebben de laatste jaren, is dat gewoon een goede tactiek voor de auto. Denk niet dat ze echt top gaan zijn in de regen. Ook al omdat de achtervleugel gewoon veel te klein is daarvoor. Dus nee, hou het maar droog.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:30:
Good news everyone.![]()
Volgens Max waren er andere factoren die voor de zwakke prestaties in de regen zorgde in Hongarije. Kennelijk problemen met de vloer en asymmetrische gewichtsverdeling waardoor het niet ging.
Laat het morgen tijdens de kwalificatie dus maar flink regenen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Max zei dit.Martinspire schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:19:
[...]
Wie zegt dat die problemen zijn opgelost? Lijkt me dat dit gewoon vooral is omdat dit goed werkt tijdens een droge race. Gezien we eigenlijk weinig regen hebben de laatste jaren, is dat gewoon een goede tactiek voor de auto. Denk niet dat ze echt top gaan zijn in de regen. Ook al omdat de achtervleugel gewoon veel te klein is daarvoor. Dus nee, hou het maar droog.
Zei hij ook dat het opgelost ging worden voor een toekomstige regenrace dan?
- DaniëlWW2
- Niet online
Kijk zelf maar.Martinspire schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:23:
[...]
Zei hij ook dat het opgelost ging worden voor een toekomstige regenrace dan?
YouTube: Max Verstappen: 'Honda gemotiveerd, maken goeie stappen' | G...
Newey ground effect magic. Kan best zijn dat ze wat getweaked hebben aan de balans, diffuser en stromen onder de auto in de afgelopen vier weken, wat we niet direct zien.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Waiting on the world to change
Dat sloeg echt nergens op nee.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
- DaniëlWW2
- Niet online
Het ziet er zó zenuwachtig uitDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:34:
Kom op regie. Wie wil er nu een "snel" rondje zien van Stroll? Daar wordt je gewoon depressief van.

Als je het dan zelf ook nog even goed schrijftiichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:33:
Noemden ze nou echt turn 2, 3 en 4 Eau Rouge? Radillion anybody? Hellooo?
Rick benoemt het over het algemeen wel goed.
Raidillon dus.TheBrut3 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
Als je het dan zelf ook nog even goed schrijft
Rick benoemt het over het algemeen wel goed.
- DaniëlWW2
- Niet online

@iichel Raidillon
Ze mogen echt blij zijn als het straks binnen de seconde blijft hahaDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:39:
En nu komen de SS rondjes eindelijk. Gaan we zien hoe kansloos RBR werkelijk is en hoe dichtbij Mercedes en Ferrari bij elkaar zitten.
PSN: xMaurice93
- DaniëlWW2
- Niet online

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
maar eraf geduwd ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij was sneller dan bottas en wou ervoorbij. En bottas spiegelt niet en duwt zo stoffel eraf. Hoe is dat stoffel zn schuld..Maurice079 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:52:
Vind dit vooral lomp van Stoffel. Verknalt ff de kwalifciatietrim van het hele veld.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Gridpenalty voor Bottas, zal em zeer doen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jammer, uithuilen en opnieuw proberen
Is altijd zo.Tommy The Cat schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:54:
Waarom loopt de tijd door?
Edit: ohja is een Renault. Ben nog niet helemaal wakker.
[ Voor 23% gewijzigd door talkatoo op 25-08-2018 12:55 ]
McLaren rijdt met een Renault motor he...talkatoo schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:54:
Het positieve: goede tekenen van Honda. Opgehouden worden op het rechte stuk door een Mercedes
Zn engineer had iets over de radio kunnen zeggen. Verder deed hij weinig fout.Pierre schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:54:
Bottas krijgt een nieuwe spiegel kan die beter kijken wat een oelewapper.
I served in a company of heroes.
We do what we must because we can.
Maar als hij niet in race mode zat, hoor je blauwe vlag principe te volgen en dus van de lijn af te gaan.ResuCigam schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:56:
Op Sky zeggen ze dat Bottas op de 'natural racing line' zat.
Hoezo kijkt zijn engineer voor hem in de spiegels. Dat hij kan zeggen let op er zit iemand achter je die er voorbij wil dat snap ik.Vuvuzela schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:55:
[...]
Zn engineer had iets over de radio kunnen zeggen. Verder deed hij weinig fout.
Volgens mij reed ALO een stuk minder langs het randje daar. (kan het mis hebben hoor) dus wat is precies de racelijn daar?ResuCigam schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:56:
Op Sky zeggen ze dat Bottas op de 'natural racing line' zat.
- DaniëlWW2
- Niet online
Werkelijk?Maurice079 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:52:
Vind dit vooral lomp van Stoffel. Verknalt ff de kwalifciatietrim van het hele veld.
Bottas zag hem gewoon niet en bleef op de racelijn zitten en duwde Stoller het gras op.

Ik ben helaas niet een al te beste cameraman/fotograaf, maar hierbij degene die nog aardig gelukt zijn.
Blijkbaar hadden ze er niet op gerekend dat er een idiote nederlander midden in de nacht zou vertekken om een vrije training te gaan kijken want er stond nog niemand bij de ingang van de parkeerplaats en ik ben 4 keer verkeerd gestuurd (ben zelfs onder het tunneltje bij blanchimont gereden, had zo naast de Red Bull trucks kunnen parkeren, maar ben toch maar snel omgedraaid 😂).
Maar bij binnenkomst liep ik eerst langs deze line ups.
Ferarri trucks

Sauber trucks

Red Bull trucks

Renault trucks

Ik wilde in Eau rouge staan, maar daar zit helaas een hek voor

Bij Eau rouge kon ik geen mooie plaats vinden, dus gelijk doorgelopen naar boven naar Raidillon.
Ik stond bij deze opening in het hek bij raidillon.

Hier stond ik rond kwart over 7 en was wat wat mij betreft de mooiste plaats die ik kon hebben. In het echt is het veel spectaculairder als op de video’s.
Hamilton rijdt voorbij (opwarmronde volgens mij)
https://streamable.com/cpgn6
Kimi
https://streamable.com/zga47
Gasly

Raceauto’s
https://streamable.com/a734t
Verstappen

Helaas was de sfeer hier niet echt gezellig tijdens de trainingssessies.
Er was een paar keer om me heen ruzie tussen mensen over plaatsen die ingepikt werden en ook bij mij propten mensen zich er ongevraagd voor terwijl ze op spullen van andere gaan staan.
Ik ben dan ook na FP1 daar weg gegaan en de F2 langs de Kemmel straight gaan kijken.
Tijdens FP2 ben ik weer naar Pouhon gegaan (zaten we vorig jaar ook).
Ik heb daar weinig foto’s en video’s gemaakt, maar was wel een stuk gezelliger daar

Verstappen in Pouhon
https://streamable.com/fb477
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Bekijken en bepalen van track position van auto's. Die weet dus wie er aan komt met wat voor snelheid e.d.Pierre schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Hoezo kijkt zijn engineer voor hem in de spiegels. Dat hij kan zeggen let op er zit iemand achter je die er voorbij wil dat snap ik.
- DaniëlWW2
- Niet online
Daarom kan ik niet wachten op 2019, laat de VTEC kicks in yo memes maar komen
Wou publiek entertainen met een drift maar ging niet lekker denk
Hoe kan je iemand de baan af duwen als iemand je buitenom via het gras probeert in te halen?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:58:
[...]
Werkelijk?![]()
Bottas zag hem gewoon niet en bleef op de racelijn zitten en duwde Stoller het gras op.
I served in a company of heroes.
Zo dusVuvuzela schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:01:
[...]
Hoe kan je iemand de baan af duwen als iemand je buitenom via het gras probeert in te halen?
Thanks, ik wilde net vragen om beelden, omdat ik nu pas in schakel
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bottas had daarvoor een practice start gedaan, vlak voor beide McLarens eraan kwamen.iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:57:
Ik denk dat Bottas in een outlap zat, anders was die McLaren er nooit naast/langs gekomen. Dan is de regel wel een beetje dat je andere snellere coureurs niet blockt/hindert. Wellicht geen call gehad van z'n engineer. Maargoed, geen penalty waardig.
Dit zijn ook meteen de FP3 highlights. Tenzij je 2x een Renault wilt zien die een Ferrari blockt tijdens een snelle run. Vettel ging full Italian handje en Kimi... went full Kimi.Jasphur schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Thanks, ik wilde net vragen om beelden, omdat ik nu pas in schakel
Hmm. Dan maar lunchen. En straks op tijd klaar zitten voor de Q.iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Dit zijn ook meteen de FP3 highlights. Tenzij je 2x een Renault wilt zien die een Ferrari blockt tijdens een snelle run. Vettel ging full Italian handje en Kimi... went full Kimi.
Haha. Die boordradio van VAN. Ik heb nog nooit iemand zo beleeft en rustig horen vloeken

[ Voor 62% gewijzigd door Jasphur op 25-08-2018 13:27 ]
Klopt, maar fp3 p7 en 11 rijden is zachtsgezegd hoedje af .. Heeft Haas dan toch een andere type Motordeal dan Sauber?Spotmatic schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:40:
[...]
Ze waren de vorige race(s) ook al sterk hoor. Met dank aan de Ferrari motoren.
Vroegen ze nu als eerste of "the car.." oké was?Jasphur schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:09:
[...]
Haha. Die boordradio van VAN. Ik heb nog nooit iemand zo beleeft en rustig horen vloeken
[knip]
Testing, one, two ...
Dat is op zich wel logisch. De mensen aan de pitwall hebben ook wel gezien dat de 'crash' niet zo heftig was dat VAN enige verwondingen zou kunnen hebben.hardware-lover schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Vroegen ze nu als eerste of "the car.." oké was?

In dat geval heb ik als kijker ook kunnen zien dat ie met de voor- en achterkant de vangrail had gekust. Dus.., tja?Jasphur schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:36:
[...]
Dat is op zich wel logisch. De mensen aan de pitwall hebben ook wel gezien dat de 'crash' niet zo heftig was dat VAN enige verwondingen zou kunnen hebben.
Testing, one, two ...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik zou het er niet op wagen. Als de feestmodus bij je klantenteams wordt aangezet, ben je er niet zeker van. Daarnaast duurt een ronde hier zeer lang, dus kun je je tijd ook niet ff verbeteren.Killjoy schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:47:
Zou Red Bull het in Q2 op softs proberen? De FP3 tijd van Ricciardo lijkt voldoende te kunnen zijn daarvoor.
Testing, one, two ...
1 HAM
2 RAI
3 VET
4 RIC
5 VER
6 LEC
Bot en Hul gewoon ergens in Q2 eruit. Even gevoel opdoen, geen gekke dingen en banden/motor sparen
Volgens mij waren ze met de Honda motor minder ver weg, ze hebben nu al moeite om Williams achter zich te houdenpinda powerrr schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:36:
Gelukkig zit McLaren met de Renault motor nu een stuk dichter bij de top 10![]()
![]()

Bijna. Alleen je top drie anders.iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:25:
Nog voorspellingen voor qualy?
1 HAM
2 RAI
3 VET
4 RIC
5 VER
6 LEC
Bot en Hul gewoon ergens in Q2 eruit. Even gevoel opdoen, geen gekke dingen en banden/motor sparen
1 VET
2 HAM
3 RAI
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zeg dus:
1) KIMI.
2) Vettel
3) Hamilton
4) Verstappen
5) Ricciardo
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1