Ik denk wel dat ik een winterjas mee moet gaan nemenOnestone schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:26:
[...]
Top man, genieten dan he... (die van mij was in 1988)
Regenrace in België.
Ferrari op het podium met 1 RB rijder
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik wist niet dat ze aan uitwisseling dedenHackus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:04:
Regenrace in België.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als ik zeg vol Ferrari podium, zegt men. er zijn maar 2 rijders per teamTommyGun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:10:
[...]
Ik wist niet dat ze aan uitwisseling deden

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 21-08-2018 16:27 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Je intentie is goed, Ferrari 1-2Hackus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:17:
[...]
Als ik zeg vol Ferrari podium, zegt men. er zijn maar 2 rijders per team
Eindelijk 
Spa
Grote eindsprint naar einde van dit bewogen seizoen.
Denk dat ik hem ga terug kijken, laatste weekend dat we nog wat leuks kunnen doen zonder rekening te houden met school
Spa
Grote eindsprint naar einde van dit bewogen seizoen.
Denk dat ik hem ga terug kijken, laatste weekend dat we nog wat leuks kunnen doen zonder rekening te houden met school
Wie had er bingo?
https://twitter.com/adamcooperF1/status/1031940253945352194Thursday FIA press conf at Spa features four guys who are doing something different next year - ALO, SAI, RIC and GAS...
-
Maar er zijn er nog meer die mogen opdraven!
In het eerste deel nemen Fernando Alonso, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo en Carlos Sainz plaats.
In het tweede deel zit thuisrijder Stoffel Vandoorne. Hij wordt geflankeerd door Max Verstappen. Ook Marcus Ericsson en Lance Stroll worden door de internationale media aan de tand gevoeld.
https://nl.motorsport.com...ix-belgie/3162109/?nrt=54
In het eerste deel nemen Fernando Alonso, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo en Carlos Sainz plaats.
In het tweede deel zit thuisrijder Stoffel Vandoorne. Hij wordt geflankeerd door Max Verstappen. Ook Marcus Ericsson en Lance Stroll worden door de internationale media aan de tand gevoeld.
https://nl.motorsport.com...ix-belgie/3162109/?nrt=54
Waiting on the world to change
Ik gok niet dat de rest van de grid zo blijft, maar van deze weten we het iig
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Voor de persco met Horner, Abiteboul en de Ferran, kun je waarschijnlijk ook wel de popcorn voor klaarzetten..
-
Force "Lawrence*" India, Toro Rosso & Williams is ook een fijn toetje..Edd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:41:
[...]
Voor de persco met Horner, Abiteboul en de Ferran, kun je waarschijnlijk ook wel de popcorn voor klaarzetten..
*StrollSr.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Met een regenrace zou ik maar hopen dat beide Ferrari's de finish halen. Dat is nog wel eens een probleempje zoals Duitsland 2018, de race die niet genoemd dient te worden* of Brazilië 2016. Ik zou maar gaan hopen op droog.
Niet dat het op regen uit lijkt te draaien. Het lijkt wel redelijk fris te worden en dat is waarschijnlijk ten voordele voor Mercedes.
*Ja Singapore 2017 was ook traumatisch voor RBR fans. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend was Vettel.

Verstappen wil zijn thuisrace ook eens winnen hé. Verder is er altijd nog "de torpedo".TommyGun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:10:
[...]
Ik wist niet dat ze aan uitwisseling deden
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-08-2018 20:50 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zie voor de zondag nu nog 70 40 10% kans op nattigheid, maar maandag kurkdroog, dus dat zou best wel eens naar voren op kunnen schuiven. Inmiddels ook gebeurd. Blijft wel koel met zo'n 16°C.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
Met een regenrace zou ik maar hopen dat beide Ferrari's de finish halen. Dat is nog wel eens een probleempje zoals Duitsland 2018, de race die niet genoemd dient te worden* of Brazilië 2016. Ik zou maar gaan hopen op droog.![]()
Niet dat het op regen uit lijkt te draaien. Het lijkt wel redelijk fris te worden en dat is waarschijnlijk ten voordele voor Mercedes.
*Ja Singapore 2017 was ook traumatisch voor RBR fans. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend was Vettel.![]()
[...]
Verstappen wil zijn thuisrace ook eens winnen hé. Verder is er altijd nog "de torpedo".
Torpedo Verstappen als zijnde Spa 2016 bedoel je?
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2018 12:37 . Reden: wordt kurkdroog zondag ]
Testing, one, two ...
VER erbij omdat ook soort van thuis race is, of om zijn gevoel te tonen met de RIC GAS switch volgend jaar?
Thuisrace, voorgaande jaren heeft hij er volgens mij ook gezeten. Alhoewel ik vermoed dat de meeste vragen aan hem inderdaad over Ricciardo en Gasly zullen gaan.TrekDr0p schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:24:
VER erbij omdat ook soort van thuis race is, of om zijn gevoel te tonen met de RIC GAS switch volgend jaar?
De antwoorden op die vragen kan ik je nu al gevenRobertMe schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:30:
Alhoewel ik vermoed dat de meeste vragen aan hem inderdaad over Ricciardo en Gasly zullen gaan.
-
Iets van: "maakt me niet uit, het gaat om mijn eigen prestaties"?Edd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:33:
[...]
De antwoorden op die vragen kan ik je nu al geven
Over RIC: "Het was leuk en ik wens hem veel succes"RobertMe schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:34:
[...]
Iets van: "maakt me niet uit, het gaat om mijn eigen prestaties"?
Over GAS: "Ik zie het wel, doe mijn eigen ding"
Te voorspelbaar gewoon
-
Ook ik ben dit jaar weer present! Vierde keer op rij dat ik naar Spa ga
*effe afkloppen* afgelopen twee jaar zonder problemen thuis gekomen, ging zeer vlot!
Hoop dat het dit jaar ook weer voorspoedig gaat.
Voor de twijfelaars, er is een kortingscode/voucher bij Sportstadion die 10 euro korting per ticket geeft. Ben er dus bij voor 69 euro
*effe afkloppen* afgelopen twee jaar zonder problemen thuis gekomen, ging zeer vlot!
Hoop dat het dit jaar ook weer voorspoedig gaat.
Voor de twijfelaars, er is een kortingscode/voucher bij Sportstadion die 10 euro korting per ticket geeft. Ben er dus bij voor 69 euro
spoiler:
code is: Spa2018
2e actie(einde filmpje) lijkt op de actie die Schumacher bij Hakkinen deed(begin van volgende filmpje)
Podiumceremonie in 1933. Nuvolari krijgt hier van een heus houten tafeltje zijn overwinnaars bekertje.

Chase Carey op de achtergrond?nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:52:
Podiumceremonie in 1933. Nuvolari krijgt hier van een heus houten tafeltje zijn overwinnaars bekertje.
[afbeelding]
Jack of all trades, master of none
Zie ik trouwens goed dat die "Snor" van Mercedes er toen ook al bij was?nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:52:
[afbeelding]

Hoe heet die ook al weer?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Is er nog wat bekend over een eventuele penalty voor Max bij het gebruik van nieuwe onderdelen of redt hij het wel met de huidige onderdelen ?nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:34:
tussenstand Pre-raceweekeinde:
[afbeelding]
Via Petr Hlawiczka
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Mijn god. Veelte veel rood.nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:34:
[afbeelding]
Via Petr Hlawiczka
Wat zijn het ook belachelijke regels wat betreft die onderdelen. Geen een team komt een heel jaar door zonder gridstraffen. We zitten op de helft van het seizoen en iedereen loopt tegen een straf aan of heeft er al een gehad.nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:34:
[afbeelding]
Via Petr Hlawiczka
Wat nog veel "leuker" is is dat vorig jaar alle teams al aangaven dat die nieuwe teams veel te streng waren. Vervolgens is er een stemming over geweest om de regels van vorig jaar te behouden voor dit jaar, maar dat is vervolgens alsnog niet aangenomen. Dus wederom roept op z'n minst 1 team (/fabrikant) voor de buhne iets anders dan wat ze uiteindelijk besluiten.Zahariac schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:40:
[...]
Wat zijn het ook belachelijke regels wat betreft die onderdelen. Geen een team komt een heel jaar door zonder gridstraffen. We zitten op de helft van het seizoen en iedereen loopt tegen een straf aan of heeft er al een gehad.
Beetje vergelijkbaar met Renault die de MGU-H niet goed krijgen, maar vervolgens wel willen dat de MGU-H behouden wordt in de nieuwe reglementen van 2021 (nadat Mercedes en Ferrari dat ook al wouden).
Williams betaalt Mercedes per gebruikt onderdeel, zo te zien?nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:34:
[afbeelding]
Via Petr Hlawiczka
Nou ja, dat ding loopt ook nog net niet op de pit limiter door de meeste bochten, dus dan is het niet zo gek dat die onderdelen wat langer meegaanDeKaerften schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
Williams betaalt Mercedes per gebruikt onderdeel, zo te zien?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Vond het eigenlijk wel mee vallen, met alle klappers van StrollBansheeben schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:
[...]
Nou ja, dat ding loopt ook nog net niet op de pit limiter door de meeste bochten, dus dan is het niet zo gek dat die onderdelen wat langer meegaan

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Daardoor heeft dat ding nog nauwelijks kilometers gemaakt, gaat van de pit naar de startgrid en weer terugbasvn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]
Vond het eigenlijk wel mee vallen, met alle klappers van Stroll
- DaniëlWW2
- Niet online
Echt Mercedes vraagt zich af waarom al die andere teams die MGU-K steeds moeten vervangen.nachtnet schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:34:
[afbeelding]
Via Petr Hlawiczka
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zei ook meeste bochten hè. In de overige vindt ie de muurbasvn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]
Vond het eigenlijk wel mee vallen, met alle klappers van Stroll
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Ga toch die WilliamsMartini kleuren missen.
Het opbouwen van de teams is begonnen hoor.

Iemand ervaring met het (openbaar) busvervoer voor/na de race? Gezien het te verwachte verkeersinfarct zit ik er aan te denken om de auto bv in trois-pont te zetten en vanuit daar met de bus verder te gaan (half uurtje volgens de planning. Zijn er speciale busbanen of staat ook de bus gewoon in de file?
1: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?koendio schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:59:
Iemand ervaring met het (openbaar) busvervoer voor/na de race? Gezien het te verwachte verkeersinfarct zit ik er aan te denken om de auto bv in trois-pont te zetten en vanuit daar met de bus verder te gaan (half uurtje volgens de planning. Zijn er speciale busbanen of staat ook de bus gewoon in de file?
2: Er zijn daar tot zover ik weet geen aparte busbanen. Het is daar gewoon vooral bergweggetjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 22-08-2018 14:01 ]
Je staat gewoon gezellig samen met je bus in de file, en om op te stappen sta je eerst bij de halte in de file om in een bus te kunnen stappen. reken erop dat je niet voor het donker thuis bent.koendio schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:59:
[ Voor 7% gewijzigd door Sniffels op 22-08-2018 15:24 ]
Anoniem: 891931
https://www.spagrandprix.com/nl/mobility-solutionkoendio schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:59:
Sprak vanochtend op reddit een marshall, die gaf aan dat je hoe dan ook in de file komt te staan en raden aan om gewoon met de auto te gaan(druk is het sowieso bij het circuit) en ze verwachten ook bij de busstops veel vertragingen. je zal dan twee keer in de file staan.
wij wagen het er gewoon op met de auto, we zien wel hoe laat we terug zijn, de laatste drie jaar viel het mij alles mee, even om het circuit wel druk ja, daar ben je wel een uurtje bezig om er weg te komen maar daarna is het planken naar huis.
Fiets op de fietsendrager gooien en vanuit Trois-Ponts naar het circuit fietsen?koendio schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:59:
RBR heeft nu ook Ferrari spiegels:

(via AMuS)
Dit is ook een interessante:

(via AMuS)
Dit is ook een interessante:

[ Voor 31% gewijzigd door Tleilaxu op 22-08-2018 17:43 ]
Die spiegels zijn wel heel erg open. Ferrari heeft een dichte buitenkant met de binnenkant erin. Dit is gewoon een ronde vleugel/haak waar de spiegel met 3 pootjes in hangt.Tleilaxu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:42:
RBR heeft nu ook Ferrari spiegels:
[afbeelding]
(via AMuS)
Interessant verhaal. Als groot fan van Lance Stroll, Spa zonder Stroll is als taart zonder slagroom, of zo ietshardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:53:
Ontlasting aan den knikker?
https://www.racefans.net/...acing-belgian-grand-prix/

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Stroll zal gewoon op de grid staan hoor, die rijdt nu gewoon nog bij Williams.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hmm, allicht ook een verklaring voor die foto van het verwijderen van naam Force India?hardware-lover schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:53:
Ontlasting aan den knikker?
https://www.racefans.net/...acing-belgian-grand-prix/
Ben benieuwd of dit inderdaad een probleem gaat vormen voor het team.
Die van Ferrari is met mat zwart carbon waardoor je de ophanging binnenin niet ziet, maar die zal ongetwijfeld op een zelfde manier bevestigd zijn.RobertMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:25:
[...]
Die spiegels zijn wel heel erg open. Ferrari heeft een dichte buitenkant met de binnenkant erin. Dit is gewoon een ronde vleugel/haak waar de spiegel met 3 pootjes in hangt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zo te zien staan de standstoelen er al voor Alonso 

[ Voor 14% gewijzigd door iichel op 22-08-2018 20:21 ]
Maar die van RB is duidelijk open, op de foto zie je duidelijk dat langs de binnenkant je zo naar de auto kijkt, en ook de onderkant is helemaal noet gesloten (aan de kant van de auto). Ferrari heeft naar mijn idee meer een bestaande spiegel gepakt, de bolle kant ooen gemaakt en de nieuwe binnenkant erin gezet. RB daarentegen heeft een vleugel gemaakt die ze om de binnenkant omdraaien en niet eens gesloten is.YakuzA schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:57:
[...]
Die van Ferrari is met mat zwart carbon waardoor je de ophanging binnenin niet ziet, maar die zal ongetwijfeld op een zelfde manier bevestigd zijn.
Zag idd eerst niet dat hij maar aan 3 kanten erom heen zatRobertMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:39:
[...]
Maar die van RB is duidelijk open, op de foto zie je duidelijk dat langs de binnenkant je zo naar de auto kijkt, en ook de onderkant is helemaal noet gesloten (aan de kant van de auto). Ferrari heeft naar mijn idee meer een bestaande spiegel gepakt, de bolle kant ooen gemaakt en de nieuwe binnenkant erin gezet. RB daarentegen heeft een vleugel gemaakt die ze om de binnenkant omdraaien en niet eens gesloten is.
PSN
Helaas geen trekhaak op de auto waarmee we gaan..RonaldMcDonald schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:22:
[...]
Fiets op de fietsendrager gooien en vanuit Trois-Ponts naar het circuit fietsen?
Dus nog geen Spec C van de Renault motor? Abiteboul heeft vast weer een excuus. Verwacht ook niet dat RB hem in België zou willen inzetten.
Renault had al gemeld dat er dit jaar geen upgrades meer komen.epo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:37:
Dus nog geen Spec C van de Renault motor? Abiteboul heeft vast weer een excuus. Verwacht ook niet dat RB hem in België zou willen inzetten.
PSN
Ben toch wel benieuwd hoe de situatie bij Force India is, als ze rijden onder een andere na zijn ze dus alle inkomsten kwijt die ze onder FI gehaald hebben. Als ze niet gaan racen...wat dan????
Naam veranderen maakt niet uit voor de punten.pilskes schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:59:
Ben toch wel benieuwd hoe de situatie bij Force India is, als ze rijden onder een andere na zijn ze dus alle inkomsten kwijt die ze onder FI gehaald hebben. Als ze niet gaan racen...wat dan????
Gaat er meer om dat de licentiehouder ‘officieel’ failliet is geweest. Waardoor het team als nieuwe entiteit wordt gezien indien niet alle andere teams instemmen met overdracht van het prijzengeld.
PSN
Huh? Spec C komt zeker, waar haal jij je info vandaan?YakuzA schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:51:
[...]
Renault had al gemeld dat er dit jaar geen upgrades meer komen.
Die spec c zal in Monza ingezet gaan worden lijkt me. Zie tevens her en der berichten dat redbull wel nieuwe brandstof krijgt dit weekend. Scheelt weer 1 á 2 tienden?
Gelezen ergens op motorsport.com. Kan het niet zo snel terug vinden. Was een artikel dat Honda nog een 3 tiende upgrade had voor dit jaar kwam maar dat Renault niks meer in de pijplijn had voor de 2018 motor.epo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:04:
[...]
Huh? Spec C komt zeker, waar haal jij je info vandaan?
Waar heb je gelezen dat er wel een spec C komt?
/edit kom bij het zoeken idd af en toe een spec-C tegen.
/edit2 https://www.motorsport.co...l-1063760/3147359/?nrt=54
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 22-08-2018 23:32 ]
PSN
Ik had er al eerder "ergens" iets over gelezen. Ik heb gezocht, maar (nog) niet gevonden. Ik had begrepen dat de C-spec er niet voor Monza zou zijn, en dat Renault ook nog niet duidelijk heeft gemaakt of en wanneer deze er wel zou zijn.MikeyMan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:25:
Die spec c zal in Monza ingezet gaan worden lijkt me. Zie tevens her en der berichten dat redbull wel nieuwe brandstof krijgt dit weekend. Scheelt weer 1 á 2 tienden?
Edit: https://www.autosport.com...er-engine-spec-in-hungary
"Abiteboul acknowledged that it wasn't ideal that Ricciardo was now back with Spec A, but insisted that Spec C will be worth waiting for."
"It is not certain if the Spec C engine will be signed off by the time Ricciardo takes a further new engine at Spa or Monza and will available for that change, which is Renault's plan.
If it is not, he will have to take another Spec B for the next part of the season."
Red Bull blijft overigens "eigenwijs" de oude MGU-K spec gebruiken vanwege de nachtmerrie die het inbouwen van de nieuwe spec met zich meebrengt. Mclaren zal, volgens Renault, dit weekend nu wel de overstap maken naar de nieuwere lichtere en minder warm wordende MGU-K.
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2018 23:29 ]
Testing, one, two ...
Het is nog al grijs daar nu.
Video van het weer daar van FI in de Tweet.
https://twitter.com/force.../1032515258022289408?s=21
En een foto van Buxton.
Video van het weer daar van FI in de Tweet.
https://twitter.com/force.../1032515258022289408?s=21
En een foto van Buxton.
[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 23-08-2018 08:40 ]
Anoniem: 93986
Hahaaahhahahahahaa, busbanen! Dat is absoluut de leukste die ik tot nu toe heb gehoord!koendio schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:59:
Zijn er speciale busbanen of staat ook de bus gewoon in de file?

Busbanen richting Spa, heerlijk die mensen die voor het eerst in die buurt terecht komen.
Bij Radilion zijn de sensoren zo geplaatst dat bij de Q het afsnijden van de bocht sneller opgemerkt en bestraft wordt.
Tijdens de race gaan ze hier extra op letten met zwart en witte vlaggen en word er sneller een melding gemaakt bij de wedstrijdleiding. (Of zo werd het vertaald door Google en Bing. Ik neem aan dat de vlaggen pas ingezet worden als de marshalls zien dat er word afgesneden?)

@Tleilaxu Redelijk leeg zo.

Via Fabrega
Grijze lucht is weggetrokken zie ik.

Tijdens de race gaan ze hier extra op letten met zwart en witte vlaggen en word er sneller een melding gemaakt bij de wedstrijdleiding. (Of zo werd het vertaald door Google en Bing. Ik neem aan dat de vlaggen pas ingezet worden als de marshalls zien dat er word afgesneden?)
@Tleilaxu Redelijk leeg zo.

Via Fabrega
Grijze lucht is weggetrokken zie ik.
[ Voor 44% gewijzigd door Jasphur op 23-08-2018 11:18 ]
Er is op Spa een webcam actief. ze zetten hem helaas uit tijdens de kwalificatie en de race. Maar je ziet wel activiteit in de pitstraat.
http://www.spa-francorchamps.be/nl/webcam
Maar dat is niet de F1 pitsstraat die je ziet. Wel grappig beeld btw, jammer dat die tijdens de race uit gaat hahaDraconn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:47:
Er is op Spa een webcam actief. ze zetten hem helaas uit tijdens de kwalificatie en de race. Maar je ziet wel activiteit in de pitstraat.
Zouden ze op Spa nog een 3e DRS zone neerleggen? Door Pouhon ofzo?
The stats that matter
- This weekend will be Hamilton’s 111th start for Mercedes, surpassing his career total at McLaren (110). He is the only man to make 100 Grand Prix starts for two different teams and the only driver to make 200 starts for one engine manufacturer.
- Vettel is currently tied on wins (51) and podium finishes (106) with Alain Prost, while a top-eight finish this weekend will take the German through the 1,000-point barrier for Ferrari.
- Raikkonen is seeking the 100th podium finish of his career this weekend, something only previously achieved by Schumacher (155), Hamilton (126), Prost (106) and Vettel (106).
- Despite a good finishing record here (with one win and two more podium finishes), Ricciardo has never started in the top four on this track and has only outqualified a team mate once (Daniil Kvyat in 2015).
- Verstappen has never finished higher than eighth in three starts at Spa and has never completed a lap in a top four position here.
Paul Frere naar blanchimon? Zou je meer max-inhaaltjes moeten kunnen zieniichel schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:01:
Zouden ze op Spa nog een 3e DRS zone neerleggen? Door Pouhon ofzo?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@nachtnet Misschien is het handig om bij GP's waarbij de bochten namen hebben een afbeelding te plaatsen met de namen van de bochten.

Ik had al gelezen dat er géén 3e DRS zone zou komen en men vindt dat het circuit over voldoende inhaalmogelijkheden beschikt 
Bron ben ik kwijt, is alweer 1-2 dagen terug

Bron ben ik kwijt, is alweer 1-2 dagen terug
Bocht 11 is binnenkort de Jacky Ickx corner
[ Voor 12% gewijzigd door iichel op 23-08-2018 11:19 ]
Wat ik apart vind is dat sommige bochten een dubbele naam hebben. Zo staat Rivage soms ook benoemd als Bruxelles. En chicane was vroeger dan de busstop chicane en wordt ook nog regelmatig zo aangeduid.Jasphur schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:17:
@nachtnet Misschien is het handig om bij GP's waarbij de bochten namen hebben een afbeelding te plaatsen met de namen van de bochten.![]()
[afbeelding]
In hongarije werden taxis van een bepaald bedrijf over speciale banen geleid zodat zij geen/veel minder last hadden van de drukte. Kunnen ze in spa dus nog wat van leren (1 richtingswegen creeeren waarbij de linker voor taxi’s en bussen zijn)..Anoniem: 93986 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:53:
[...]
Hahaaahhahahahahaa, busbanen! Dat is absoluut de leukste die ik tot nu toe heb gehoord!![]()
![]()
![]()
![]()
Busbanen richting Spa, heerlijk die mensen die voor het eerst in die buurt terecht komen.
Ik kom/kwam er vaak genoeg, alleen nu voor het eerst voor de gp
[ Voor 5% gewijzigd door koendio op 23-08-2018 11:33 ]
Ik ken Rivage ook als Bruxelles inderdaad.RobertMe schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:21:
[...]
Wat ik apart vind is dat sommige bochten een dubbele naam hebben. Zo staat Rivage soms ook benoemd als Bruxelles. En chicane was vroeger dan de busstop chicane en wordt ook nog regelmatig zo aangeduid.
Waarom heeft 9 geen naam?
"Chicane" noem ik ook gewoon Busstop...
Ik ben een aantal jaren terug op vrijdag op Spa geweest. Wat ik mij ervan herinner zijn de laatste kilometers tot het circuit allemaal relatief smalle wegen waar je sowieso al moet opletten met tegenliggers. Er is daardoor dus ook geen mogelijkheid om 2 banen in een richting te laten rijden, laat staan met complete bussen.koendio schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
In hongarije werden taxis van een bepaald bedrijf over speciale banen geleid zodat zij geen/veel minder last hadden van de drukte. Kunnen ze in spa dus nog wat van leren (1 richtingswegen creeeren waarbij de linker voor taxi’s en bussen zijn)..
Dat was overigens met de parkeerplaatsen bij de ingang tussen Malmedy en Rivage. Of het met de wegen naar andere ingangen beter is weet ik dus niet.
Anoniem: 891931
de weg naar de hoofdingang is een prima weg en daar geraak je zo.RobertMe schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Ik ben een aantal jaren terug op vrijdag op Spa geweest. Wat ik mij ervan herinner zijn de laatste kilometers tot het circuit allemaal relatief smalle wegen waar je sowieso al moet opletten met tegenliggers. Er is daardoor dus ook geen mogelijkheid om 2 banen in een richting te laten rijden, laat staan met complete bussen.
Dat was overigens met de parkeerplaatsen bij de ingang tussen Malmedy en Rivage. Of het met de wegen naar andere ingangen beter is weet ik dus niet.
Maar er schijnen daar geen bussen te rijden, die hoeven dan ook niet te stoppen. Chicane dus gewoon...TommyGun schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:30:
[...]
"Chicane" noem ik ook gewoon Busstop...
Busstop is een chicane, maar niet elke chicane is een busstopDJTimo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:40:
[...]
Maar er schijnen daar geen bussen te rijden, die hoeven dan ook niet te stoppen. Chicane dus gewoon...
Maar goed, busstop is toch eigenlijk de oude chicane, toen het er nog uit zag als een... busstop.TommyGun schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Busstop is een chicane, maar niet elke chicane is een busstop
Of zit dat verkeerd in mijn herinnering?
[ Voor 6% gewijzigd door Tleilaxu op 23-08-2018 11:57 ]
Oude busstopTleilaxu schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:56:
[...]
Maar goed, busstop is toch eigenlijk de oude chicane, toen het er nog uit zag als een... busstop.
Of zit dat verkeerd in mijn herinnering?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SOiqG_xAsBo]
Shit helemaal gemist dit topic.... Heb er zin in!
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Geen of het nog is, maar vroeger had je daar één van de ingangen tot het circuit. Kwam je aan en het eerste wat je zag was die enorme vertraging bij de Bus Stop. Dat zal ik nooit vergeten in ieder geval.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
De FIA is ook begonnen met werken, de nieuwe PU elementen gebruikt voordat spa begint is tevoorschijn gekomen 
https://www.fia.com/file/71995/download?token=03bL8uTe
PSN
Doe mij deze opmaak maarYakuzA schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:33:
De FIA is ook begonnen met werken, de nieuwe PU elementen gebruikt voordat spa begint is tevoorschijn gekomen
Overigens wordt beweerd door Renault dat Mclaren de nieuwe MGU-K gaat nemen in Spa, dat wordt dan een gridstraf?
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Kansloos dit, hoewel Gasly zijn best lijkt te doen.
[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-08-2018 13:08 ]
Ik vond dat Hartley het wel goed deed!DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:08:
[video]
Kansloos dit, hoewel Gasly zijn best lijkt te doen.
Wel leuk dat ze het met alle 4 de rijders doen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Jammer dat er niet meer met de G werd geoefend. Dat is altijd een leuke letter om van buitenlanders te horen.
Dubbel ouch....
Neue Motoren bei Ferrari und Mercedes
Ouch 1: Bottas & Hülkenberg aus letzter Reihe
Ouch 2: het gat met de Renault krachtbron wordt alleen nog maar groter...
Nico Hülkenberg wird Bottas in der letzten Startreihe Gesellschaft leisten. Der Deutsche bekommt einen kompletten Satz an Renault-Antriebs-Elementen und überschreitet damit das Limit für Motor, Turbolader, MGU-H, MGU-K, Batterie und Leistungselektronik.
Nico Hülkenberg will join Bottas in the last row on the grid. The German gets a complete set of Renault drive elements and thus exceeds the limit for engine, turbocharger, MGU-H, MGU-K, battery and power electronics.
Edit: Het betreft nog steeds de spec-B. Spec-C werd in Duitsland voor Spa aangekondigd maar het is twijfelachtig of deze nu in Monza beschikbaar zal zijn, mogelijk zelfs pas in Singapore.
Wat Renault voor Ricciardo niet nodig vond om te doen tijdens de GP van Duitsland, doen ze (natuurlijk) wel bij een van hun eigen rijders.
Nico Hülkenberg wird Bottas in der letzten Startreihe Gesellschaft leisten. Der Deutsche bekommt einen kompletten Satz an Renault-Antriebs-Elementen und überschreitet damit das Limit für Motor, Turbolader, MGU-H, MGU-K, Batterie und Leistungselektronik.
Nico Hülkenberg will join Bottas in the last row on the grid. The German gets a complete set of Renault drive elements and thus exceeds the limit for engine, turbocharger, MGU-H, MGU-K, battery and power electronics.
Edit: Het betreft nog steeds de spec-B. Spec-C werd in Duitsland voor Spa aangekondigd maar het is twijfelachtig of deze nu in Monza beschikbaar zal zijn, mogelijk zelfs pas in Singapore.
Wat Renault voor Ricciardo niet nodig vond om te doen tijdens de GP van Duitsland, doen ze (natuurlijk) wel bij een van hun eigen rijders.
[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 23-08-2018 13:59 ]
Testing, one, two ...
Nieuwe PU specs voor Ferrari en een Zilverpijl achteraan, het weekend begint vast goed!hardware-lover schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:40:
Dubbel ouch....

Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1