Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
https://tweakers.net/ext/f/864B8RFcDdTBq8ziEoUsgb3f/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/aUo8UJPENtkIKSC6FcAoB0rm/thumb.jpg

In Duitsland is de STABLE-version OneUI Pie gereleased voor de Beta-gebruikers...

Voor de mensen die nu op Beta4 zitten: hier kun je de "update.zip" vinden:

https://forum.xda-develop...hp?p=78233910&postcount=1

Het complete "Odin"-bestand is (nog) niet beschikbaar; deze update is (tot op heden) alleen beschikbaar voor de Duitse Beta-gebruikers.

Complete update is ook nog niet via OTA beschikbaar in Duitsland (Oreo -> Pie)

Dijkstra88 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:42:
Final build van Note 9 is gereleased vandaag, zie sammobile website. Ik zag dat Henklbr hiervan al op de hoogte is, dus check the xda thread en download the final update. @henklbr kunnen wij na deze laatste final build geinstalleerd te hebben, weer gebruik maken van de OTA ?
Als deze build ook in NL wordt gereleased, dan krijg je gewoon "OTA"-updates...

Wordt er een "nieuwere build" in NL uitgebracht, dan dien je deze eerst met Odin te flashen, om daarna weer OTA-updates te krijgen...

henklbr wijzigde deze reactie 04-01-2019 14:00 (50%)

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXS2CSC4 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• Oldblack
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-03 16:44
Ik heb een vraag en jullie kunnen mij vast wel helpen.

Dank zij Henk heb ik alle bèta's kunnen flashen via de SD kaart. Ik zit nu op de laatste final version (CLRT). Als de officiële versie in Nederland wordt uitgerold, weet dat ik via Odin terug moet naar Oreo 8.1 en wil dan starten met een schone Pie.

Nu mijn vraag: Wanneer is het juiste moment om terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Is dat na de officiële update of al voor het flashen naar Oreo?
Oldblack schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:37:
Ik heb een vraag en jullie kunnen mij vast wel helpen.

Dank zij Henk heb ik alle bèta's kunnen flashen via de SD kaart. Ik zit nu op de laatste final version (CLRT). Als de officiële versie in Nederland wordt uitgerold, weet dat ik via Odin terug moet naar Oreo 8.1 en wil dan starten met een schone Pie.

Nu mijn vraag: Wanneer is het juiste moment om terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Is dat na de officiële update of al voor het flashen naar Oreo?
Nee: je hoeft niet me Odin terug naar 8.1, want waarschijnlijk wordt deze build ook uitgebracht in Nederland...

Mocht Nederland een "nieuwe build" krijgen, dan kun je jouw toestel updaten met Odin (daarna krijg je dan ook weer OTA's)...

Dan kun je altijd nog besluiten om je toestel te "resetten" (als je problemen mocht hebben)...

FYI: ik heb alle Beta's de de laatste CRLT "dirty flashed" naar mijn Note9 -> tot op heden geen problemen!

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXS2CSC4 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• Oldblack
henklbr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Nee: je hoeft niet me Odin terug naar 8.1, want waarschijnlijk wordt deze build ook uitgebracht in Nederland...

Mocht Nederland een "nieuwe build" krijgen, dan kun je jouw toestel updaten met Odin (daarna krijg je dan ook weer OTA's)...

Dan kun je altijd nog besluiten om je toestel te "resetten" (als je problemen mocht hebben)...

FYI: ik heb alle Beta's de de laatste CRLT "dirty flashed" naar mijn Note9 -> tot op heden geen problemen!
Bedankt voor je snelle reactie. Top!
Nu weet ik wat wel en niet kan doen.
Bij mij loopt ook alles vlekkeloos met alle beta's (dirty flashes).

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
[...]
Dit heb ik ook gedaan, maar begrijp ik het goed dat we geen OTA's ontvangen totdat we de full build flashen?

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Merken jullie echt verschillen met de nieuwe beta's die jullie flashen tov de originele firmware wat ik out of the box draai ?

Zijn er grote verschillen of is het niet echt te merken ?
gewoon iets wat ik me afvraag :)
[...]

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

SYQ schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, maar begrijp ik het goed dat we geen OTA's ontvangen totdat we de full build flashen?
Als de "huidige build", CRLT, ook wordt uitgebracht in NL dan krijg je gewoon OTA-updates...

Krijgt NL een "nieuwere build", bv CSA2, dan moet je die eerst met Odin flashen waarna je weer OTA-updates krijgt...

• Oldblack
diquan2001 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:22:
Merken jullie echt verschillen met de nieuwe beta's die jullie flashen tov de originele firmware wat ik out of the box draai ?

Zijn er grote verschillen of is het niet echt te merken ?
gewoon iets wat ik me afvraag :)

[...]
Mijn ervaringen met Oreo 8.1 waren uitermate positief. Goede accuduur, snel zonder lags. Al met al zeer stabiel. Dit is onder Pie niet anders.

Waar ik vooral op Pie positief over ben is de nieuwe UI van Samsung. De Settings zijn gestroomlijnd, de navigatie balk kun je aanpassen, AOD instellen enz. waar ik het meest enthousiast over ben is dat je kunt switchen tussen een licht en donker thema. Dit icm Swift installer geeft mij een prettige ervaring met de Note 9.

Dit is mijn ervaring maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

• Muhtar
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 02:50
Is de camera beter na de update?

• TimmieWho
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-03 11:34
Muhtar schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:38:
Is de camera beter na de update?
Ja.

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-03 18:09
henklbr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Als de "huidige build", CRLT, ook wordt uitgebracht in NL dan krijg je gewoon OTA-updates...

Krijgt NL een "nieuwere build", bv CSA2, dan moet je die eerst met Odin flashen waarna je weer OTA-updates krijgt...
Big thanks voor de XDA bericht en gisteren dus alles via sd card geupdate tot de final CRLT.

Maar nog wel een vraag behoud ik indien Samsung de build aanhoudt vanaf nu alles nog wel gewoon OTA....
beezjeh schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Big thanks voor de XDA bericht en gisteren dus alles via sd card geupdate tot de final CRLT.

Maar nog wel een vraag behoud ik indien Samsung de build aanhoudt vanaf nu alles nog wel gewoon OTA....
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57598198

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-03 18:09
Jaaa had ik al gelezen maar wist niet zeker of de laatste zip ook handmatig moest of dat het opgehaald moest worden via de Note zelf automatisch vandaar mijn vraag :)

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:40
Iemand al de Final build via OTA binnen zonder dat je in de beta zat ?

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:20
Wolliebolly schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:07:
Iemand al de Final build via OTA binnen zonder dat je in de beta zat ?
Voor zover ik weet is officieel alleen bekend dat de update voor het gewone volk (degenen die niet de Pie beta draaien), ergens vanaf januari uitgerold gaat worden. Nog even geduld dus, hooguit een paar weken nog...

• Theratron
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 01-03 17:17
evdakker schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Voor zover ik weet is officieel alleen bekend dat de update voor het gewone volk (degenen die niet de Pie beta draaien), ergens vanaf januari uitgerold gaat worden. Nog even geduld dus, hooguit een paar weken nog...
Bij de S9 (+) kwam de update voor de gewone gebruiker 2 dagen na de finale update voor de beta-testers. Dat zou dus vandaag moeten zijn als ze dezelfde strategie gebruiken. Maar een buitenlandse Samsung website noemde de datum 15 januari. Dus ergens tussen nu en dan zal hij binnenkomen neem ik aan. Ik heb vandaag ook al een paar keer op de update knop gedrukt maar nog geen resultaat, haha.
De 2 dagen is dit keer (helaas) niet gehaald. We wachten even af tot volgende week dinsdag :9

• Theratron
frankyboy707 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:29:
De 2 dagen is dit keer (helaas) niet gehaald. We wachten even af tot volgende week dinsdag :9
Helaas ja. Ben nog steeds iedere dag aan het rammen op die update knop maar er gebeurt niks :N

Toch een beetje vreemd dat ze dan eerst de Galaxy S doen. Dat is misschien hun commerciële model maar de Note is duurder en wordt gebruikt door de meest die-hard gebruikers, in feite is dat hun meest high-end model. Dus ik zou dan verwachten dat ze die als eerste updaten. Hij is niet voor niks 1000 Euro toch...?

• pappaleone
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:52
Theratron schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Helaas ja. Ben nog steeds iedere dag aan het rammen op die update knop maar er gebeurt niks :N

Toch een beetje vreemd dat ze dan eerst de Galaxy S doen. Dat is misschien hun commerciële model maar de Note is duurder en wordt gebruikt door de meest die-hard gebruikers, in feite is dat hun meest high-end model. Dus ik zou dan verwachten dat ze die als eerste updaten. Hij is niet voor niks 1000 Euro toch...?
Komt allemaal goed je telefoon werkt toch? Geduld is een schone zaak ;)
Theratron schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Mwah zou me niets verbazen als ze al met aanpassen van Android 9 voor de S9 bezig waren voordat de Note 9 überhaupt uit was (En denk niet dat ze toen voor de Note 9 al dev tijd gebruikten voor Android 9)...
En misschien omdat de Note meer een business toestel is willen ze daar een wat stabielere basis :?
pappaleone schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Ja maar, ja maar.... :+

Nouja we kunnen toch niet veel anders doen dan afwachten ;)

frankyboy707 wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:53 (16%)

• Theratron
pappaleone schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Ja hij werkt wel maar ik sta echt te popelen om de Android navigatietoetsen te ditchen en lekker met de gestures aan de slag te gaan ;)
En misschien omdat de Note meer een business toestel is willen ze daar een wat stabielere basis :?
Dat klinkt logisch, en dat is inderdaad een voordeel. Dat we zeker weten dat alle bugs er echt uit zijn!

• Wolliebolly
https://www.sammobile.com...ual-now-available-online/

Dit is goed nieuws. Kan nu niet meer lang duren.

• TimmieWho
- Helaas nog geen Pro Mode in de Videocamera app van de Pie update.
https://www.sammobile.com...o-video-recording-missing

- De "tweede" officiële duitse update is ook een feit:
https://www.sammobile.com...droid-pie-update-germany/

- In de Arabische Emiraten wordt nu ook een officiële Pie uitgerold:
https://www.sammobile.com...e-update-rolling-out-uae/

- Op XDA de "tweede" Pie update:te downloaden. *O* *O* *O*
https://forum.xda-develop...p=78654994&postcount=1919

TimmieWho wijzigde deze reactie 12-01-2019 18:53 (92%)
Reden: Tweede Pie Update beschikbaar

https://tweakers.net/ext/f/IutaylCYM0uGZTy7e1NLguoN/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/v6IZVmQBNnWaA9EbXIQgvMKQ/thumb.jpg

Voor de mensen die de Beta's geïnstalleerd hebben uit mijn post op XDA:

CRLT -> CSA2 is nu beschikbaar

• Wolliebolly
Update is nu ook uit voor Oreo gebruikers in Duitsland. Kom op Samsung! Push de update ook naar Nederland.

• TimmieWho
Wolliebolly schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:00:
Update is nu ook uit voor Oreo gebruikers in Duitsland. Kom op Samsung! Push de update ook naar Nederland.
Als je de vorige beta's hebt geflashed tot aan de laatste dan is de CSA2 ook te flashen.
Hier een directe download link (CRLT --> CSA2)
Voor de mensen, die niet langer meer kunnen wachten op "Pie" voor hun Note9, en niet bang zijn om de update te installeren via de recovery:

Een gebruiker op XDA heeft de UPDATE.ZIP weten te bemachtigen van Oreo -> Pie

Meer info, zie mijn bericht op XDA: https://forum.xda-develop...?p=78660727&postcount=384

• Wolliebolly
henklbr schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:30:
Voor de mensen, die niet langer meer kunnen wachten op "Pie" voor hun Note9, en niet bang zijn om de update te installeren via de recovery:

Meer info, zie mijn bericht op XDA: https://forum.xda-develop...?p=78660727&postcount=384
Super bedankt! Net met succes vanaf Oreo naar Pie geüpdatet.
https://tweakers.net/ext/f/T5ldQ2cwpEN4Zkkh0FZd1Yqd/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/4j1JHKcWlQtwbBz0G9M0uGrc/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/bO9kbDbRZGkvBNbmA8zjSFaE/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 14 jan 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.

Upgrade van One UI voor Android Pie

One UI omvat nu Android Pie met geweldige nieuwe functies en een hele nieuwe uitstraling die is gebaseerd op feedback van gebruikers van Samsung en Google.
We raden u aan om een back-up te maken van belangrijke gegevens zodat u deze kunt beveiligen vóór het upgraden.
Bepaalde apps, zoals Calculator, Samsung Internet, Samsung Health, Samsung Notes, Samsung Members en Samsung Pay, moeten afzonderlijk worden bijgewerkt nadat u het besturingssysteem hebt bijgewerkt.
Dit zijn de nieuwe functies.

One UI
- Inhoud, instellingen en andere informatie is opnieuw ingedeeld zodat u zich beter kunt concentreren op de uit te voeren taak.
- Interactieve elementen zijn verplaatst naar de onderkant van het scherm waar ze altijd binnen bereik zijn.
- Nieuwe ontwerpen en functies zoals Nachtstand zijn comfortabeler voor uw ogen.

Meldingen
- In het meldingenvenster kunt u berichten rechtstreeks beantwoorden.
- Miniaturen van afbeeldingen worden opgenomen in berichtmeldingen.
- In de meldingsinstellingen van de app tikt u één keer op de schakelaar om alle meldingen in een categorie in of uit te schakelen.

Samsung Toetsenbord
- Er zijn nieuwe Unicode 11.0 emoji's beschikbaar.
- Met het nieuwe aanpasbare thema verandert het uiterlijk van uw toetsenbord op basis van de kleuren van de omringende app.
- Het zwevende toetsenbord is beschikbaar in alle apps en heeft nieuwe afmetingen en instellingen voor de doorzichtigheid.
- U kunt een aangepaste vertraging instellen voor aanraken en vasthouden.

Apparaatonderhoud
- Prestatiestanden zijn gestroomlijnd en opgenomen in de energiespaarstanden.
- Het Edge-venster voor apparaatonderhoud wordt niet meer gebruikt.

Always On Display
- Nieuwe klokstijlen zijn toegevoegd, met inbegrip van de optie om een agenda weer te geven met uw planning.
- Oplaadinformatie is toegevoegd om u te laten weten hoe lang het duurt tot uw apparaat volledig is opgeladen.
- U kunt Always On Display weergeven wanneer het scherm uit is of u kunt instellen dat het 30 seconden lang wordt weergegeven wanneer u op het scherm tikt.

Instellingen
- Menu's zijn opnieuw ingedeeld zodat u de instellingen eenvoudiger kunt vinden.

Samsung DeX
- Blijf uw telefoon gebruiken terwijl DeX wordt weergegeven op een monitor of tv.
- Gebruik Samsung DeX met ondersteunde HDMI-adapters. U hebt geen DeX Station nodig.

Bixby
- Bixby is vernieuwd met een reeks verbeteringen en nieuwe functies.
- Veeg naar links in het Bixby-hoofdscherm om de nieuwste functies en ondersteunde apps te ontdekken.
- U kunt de Bixby-toets in Instellingen aanpassen om te bepalen wat er gebeurt als u één of twee keer drukt.

Telefoon
- U kunt nu uw oproephistorie sorteren op inkomende en uitgaande oproepen.
- Uw oproephistorie kan maximaal 2000 vermelding bevatten (voorheen 500).

Contacten
- Via het nieuwe lademenu kunt u contacten uit verschillende accounts eenvoudiger beheren.

Camera
- De vernieuwde Scène-optimalisatie verbetert automatisch de kleurinstellingen van de camera en past ze aan bij de scène.

Galerij
- De bewerkfuncties van Foto-editor Pro zijn toegevoegd aan Galerij, zodat u nu alle bewerkingen en correcties kunt aanbrengen zonder dat u de app hoeft te verlaten.

Mijn bestanden
- De nieuwe opslaganalysefunctie is toegevoegd zodat u de gebruikte opslag kunt controleren en ruimte kunt besparen.
- U kunt nu items weergeven of verbergen op het Startscherm van Mijn bestanden.

Samsung Health
- Uw dagelijkse aantal stappen wordt weergegeven in het meldingenvenster. Als u dit wilt verbergen, houdt u de melding ingedrukt en schakelt u Huidige stappen uit.

Overige verbeteringen en wijzigingen
- Schakel het scherm automatisch in wanneer u de telefoon opneemt met de functie Optillen om te activeren.
- Open Kids Home via het Quick panel.
- Oproepstickers worden niet meer gebruikt.
- HEIF-afbeeldingen worden nu ondersteund.

Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15135523
Build date Mon, 07 Jan 2019 05:51:28 +0000
Security Patch Level 2019-01-01
Product code PHN
PDA N960FXXU2CSA2
CSC N960FOXM2CSA2
Details for download with SamFirm: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/lfhMlZ.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

• Wolliebolly
Klein vraagje. Is het zo als ik deze update doe dat ik niet meer via OTA updates ontvang?

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:54

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wolliebolly schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:09:
Klein vraagje. Is het zo als ik deze update doe dat ik niet meer via OTA updates ontvang?
Ik denk dat je met deze OTA's daarna wel kan ontvangen (correct me if I'm wrong). Maar aan de andere kant: kan nooit lang meer duren voordat je ook deze via OTA ontvangt. Ik wacht nog wel ff.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Wolliebolly
Stormtrooper schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat je met deze OTA's daarna wel kan ontvangen (correct me if I'm wrong). Maar aan de andere kant: kan nooit lang meer duren voordat je ook deze via OTA ontvangt. Ik wacht nog wel ff.
Gisteren de update uitgevoerd via het bestand op XDA. Werkt perfect hoor. Was gewoon even benieuwd of ik hierna nog OTA updates ontvang. Bedankt voor je reactie :)
Wolliebolly schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Gisteren de update uitgevoerd via het bestand op XDA. Werkt perfect hoor. Was gewoon even benieuwd of ik hierna nog OTA updates ontvang. Bedankt voor je reactie :)
Als Nederland dezelfde CSA2-build krijgt: YES

Krijgt NL een "nieuwere build", dan moet je deze even flashen om weer OTA's te kunnen krijgen...

• Theratron
Hmm, het is vandaag de 15e, de datum die op de buitenlandse Samsung website genoemd werd voor de software update. Ik had toch wel verwacht dat we hem vandaag ook zouden krijgen. Bij mij na veelvuldig checken nog niets, zijn er al mensen die hem wel over the air binnen hebben gekregen?

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Theratron schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:10:
Hmm, het is vandaag de 15e, de datum die op de buitenlandse Samsung website genoemd werd voor de software update. Ik had toch wel verwacht dat we hem vandaag ook zouden krijgen. Bij mij na veelvuldig checken nog niets, zijn er al mensen die hem wel over the air binnen hebben gekregen?
Klik me hier ook een ongeluk op de update knop. Maar de meeste OTA updates kwamen IMHO tot nu toe uit op de 17e.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Theratron
Stormtrooper schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Klik me hier ook een ongeluk op de update knop. Maar de meeste OTA updates kwamen IMHO tot nu toe uit op de 17e.
Ok thanks, ik had het niet echt bijgehouden, maar dan hebben we in ieder geval een nieuwe streefdatum haha!
Theratron schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:10:
@Stormtrooper

Je kan de update natuurlijk ook zelf flashen met Odin ;)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

henklbr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 06:57:
[...]

@Stormtrooper

Je kan de update natuurlijk ook zelf flashen met Odin ;)
Klopt, maar ik ben heel geduldig :)

• TimmieWho
Stormtrooper schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:49:
[...]

Klopt, maar ik ben heel geduldig :)
Je kan natuurlijk ook heel geduldig flashen met odin. :+

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

TimmieWho schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Je kan natuurlijk ook heel geduldig flashen met odin. :+
Als het morgen niet OTA komt, dan gaat dat ook zeker gebeuren.

• willyke
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 24-01 14:41
Ben van plan om een note 9 aan te schaffen.
De mensen die er een bezitten hebben die de 6gb ram of een 8gb aangeschaft.
Heb al wat opzoekwerk verricht maar weet niet goed welke ik mij het best kan kopen.
De bedoeling is wel dat ik mijn toestel zeker meerdere jaren wil behouden.
Koop niet alle twee jaren een nieuwe smartphone.
Is het misschien voor de toekomst beter om de 8gb ram te nemen? Om voldoende reserve te hebben?
Of maakt dit geen verschil? Ben een redelijk zware gebruiker en dus om geen miskoop te doen wil ik jullie bij deze de vraag stellen.
In principe is 128gb geheugen voldoende voor mij aangezien ik dit kan uitbreiden.
Is een 8gb ram minder goed voor de batterij dan een 6gb?Meer verbruik?
Of zeggen jullie dat de 6gb ram geheugen meer dan voldoende is?
Prijsverschil is ongeveer 200 euro.
Wil geen spijt krijgen van mijn beslissing om de goedkoopste versie te nemen en om dan te merken dat ik na enkele jaren de verkeerde keuze heb gemaakt.

Bedankt aan alle mensen om deze vraag te beantwoorden.
Met vriendelijke groeten.

• Theratron
Ik heb meestal redelijk veel apps open staan en als ik dan naar mijn werkgeheugen kijk staat er meestal minstens nog 2 Gb vrij. 1,9 Gb vrij is het maximum. Dus vooralsnog zie ik geen reden om 200 euro extra uit te geven aan Ram dat door het systeem waarschijnlijk niet eens gebruikt gaat worden. Maar hoe dat in de toekomst zal gaan weet ik natuurlijk niet ;)

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:10
200 euro extra over 3 jaar kost je 5 euro per maand extra. Als je nu al twijfelt zou ik het lekker doen. Ik vind overigens de 512 GB ruimte zeker handig en gebruik al zo'n 300 GB. Al mijn foto's van DSLR staan erop en 4k video's nemen ook veel ruimte in.

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:11
Ik heb iets raars, nouja dat denk ik. Had het idee dat mn note 9 lichtelijk gebogen is. Heeft er iemand ook hier last van? Als voorbeeld heb ik het filmpje opgenomen. Nu is met de dozen niet het beste voorbeeld, maar dan snappen jullie in ieder geval wat ik bedoel. Deze week maar eens kijken of ik iets stabielers heb om dit te testen.

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:17:
[Afbeelding][Afbeelding]

Voor de mensen die de Beta's geïnstalleerd hebben uit mijn post op XDA:

CRLT -> CSA2 is nu beschikbaar

Super, zonet gedaan en ik zit nu op CSA2. Nog geen full reset gedaan, dit wordt wel aangeraden toch? Doe ik liever op een rustige zondag omdat het toch een aardig klus is

• Intelcorei7
  • Laatst online: 14-03 01:59
Iemand een idee wanneer android pie voor NL komt ? Duurt redelijk lang vind ik.

[Origin: PrivacyKoning] [Battle.net: Williamboss#2911]

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-03 15:27
Intelcorei7 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:31:
Zie de discussie een paar posts naar boven. Niemand weet wanneer alleen dat het binnenkort is.
Intelcorei7 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:31:
Hoezo: duurt "redelijk lang"?

1. Samsung is al in JANUARI gestart met de uitrol van Pie (was in 1e instantie MAART)
2. Uitrol gebeurd gelijdelijk: steeds meer landen ontvangen de Pie-update
3. Er zijn "andere wegen" die naar "Rome" leiden: Flash met Odin!

Dus: Geduld is een schone zaak, of koppel je Note9 aan je PC, en flash met Odin...

• TimmieWho
Sj44k13 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:58:
200 euro extra over 3 jaar kost je 5 euro per maand extra. Als je nu al twijfelt zou ik het lekker doen. Ik vind overigens de 512 GB ruimte zeker handig en gebruik al zo'n 300 GB. Al mijn foto's van DSLR staan erop en 4k video's nemen ook veel ruimte in.
Waarom zoveel data op je telefoon?
Met de bijgeleverde OTG adapter is het overzetten naar een USB-device zo gebeurd.
Verder zijn er cloud opties zat.

Ik kan me voorstellen dat mocht je videobewerking gaat doen op je telefoon(why?) die 8 GB mogelijk toegevoegde waarde mogelijk zou kunnen hebben.

• Xerxes
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09-03 01:26
Don3k schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:24:
Ik heb iets raars, nouja dat denk ik. Had het idee dat mn note 9 lichtelijk gebogen is. Heeft er iemand ook hier last van? Als voorbeeld heb ik het filmpje opgenomen. Nu is met de dozen niet het beste voorbeeld, maar dan snappen jullie in ieder geval wat ik bedoel. Deze week maar eens kijken of ik iets stabielers heb om dit te testen.

[YouTube: 16 January 2019]
Zoals je zelf al aangeeft is dat niet het beste voorbeeld, er is geen duidelijke indicatie dat de dozen wel precies even hoog zijn. Foto's van de zijkant op een recht oppervlak zou meer helpen om een oordeel te vellen denk ik. Volgens mij zou de ligging van het glas ook wel duidelijk moeten maken of je telefoon gebogen is, oneven naden bijvoorbeeld.

Glas lijkt mij minder makkelijk buigbaar dan metaal/aluminium/wat ze ook maar gebruiken, lijkt me vrij logisch dat de naden dan duidelijk oneven zullen lopen als de frame gebogen is. Uiteraard ben ik geen expert :P

• Sj44k13
TimmieWho schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Waarom zoveel data op je telefoon?
Met de bijgeleverde OTG adapter is het overzetten naar een USB-device zo gebeurd.
Verder zijn er cloud opties zat.

Ik kan me voorstellen dat mocht je videobewerking gaat doen op je telefoon(why?) die 8 GB mogelijk toegevoegde waarde mogelijk zou kunnen hebben.
Omdat het kan :).

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• RobinR_
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-03 10:42
henklbr schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:30:

Ik kan de Update.zip niet vinden, of moet ik de bin file flashen? Klopt dit?
RobinR_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Ik kan de Update.zip niet vinden, of moet ik de bin file flashen? Klopt dit?
De complete firmware is al te downloaden voor gebruik met Odin:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57684814

De "BIN"-file moet ge-re-named worden naar update.zip

• RobinR_
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-03 10:42
henklbr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:14:
[...]

De complete firmware is al te downloaden voor gebruik met Odin:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57684814

De "BIN"-file moet ge-re-named worden naar update.zip
Bedankt, ik heb nu de zip file!

Edit: Android PIE staat er succesvol op!

RobinR_ wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:40 (6%)

• ronny69
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-01 07:03
Android Pie is nu uit in België !

• Sj44k13
Nederland laten ze kennelijk nog even wachten...

• C3La
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-03 15:18
ronny69 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:03:
Android Pie is nu uit in België !
Waar kun je dat zien?

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:17
https://www.sammobile.com...oad/N960FXXU2CSA2/251206/

Hier kun je de status van de firmware zien.

• 4acesNL
Mijn link verschaft wat meer informatie. Maar om in één oogopslag te checken waar de updates nu zijn uitgerold is die van u weer handiger. Maar beide links leiden naar de gewilde informatie :D
4acesNL schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:13:
Mijn link verschaft wat meer informatie. Maar om in één oogopslag te checken waar de updates nu zijn uitgerold is die van u weer handiger. Maar beide links leiden naar de gewilde informatie :D
Nee hoor: jouw link verschaft alleen info over de "United Arab Emirates"...

Dan zal je vast deze bedoelen:

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-note9/SM-N960F/

• TimmieWho
Sj44k13 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:06:
Nederland laten ze kennelijk nog even wachten...
Wie weet krijgen wij dan een nieuwere versie met de februari security update en, wie weet, een aantal bug fixes, etc.

• 4acesNL
henklbr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Nee hoor: jouw link verschaft alleen info over de "United Arab Emirates"...

Dan zal je vast deze bedoelen:

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-note9/SM-N960F/
Toch beter kijken, want daar staat ie standaard op. Je kunt gewoon op het pijltje ernaast klikken voor alle andere landen.

• blowncortex
  • Laatst online: 23:02
Goede morgen,

Heb hier met note 9 SM-N960F (8/512) problemen met soundbalance bij gebruik van koptelefoon.

Enig idee wat dat kan zijn? Heb verschillende headsets uitgeprobeerd, allen geven rechts minder volume/gedempt geluid t.o.v. links. Bij normaal gebruik van speakers werkt alles wel naar behoren.

Ik weet niet of dit voor flash naar android pie ook het geval was, maak eigenlijk nu pas gebruik van headset.

• Theratron
De OneUI update komt nu bij mij ota binnen!!

• DeeeJeee
  • Laatst online: 20-03 12:14
Theratron schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:10:
De OneUI update komt nu bij mij ota binnen!!
Ja, inderdaad.
Hier ook.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

• diquan2001
  • Nu online

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Blonde vraag: is dat scherm bij jou zwart door een theme?

Edit: update loopt hier nu ook...

Stormtrooper wijzigde deze reactie 19-01-2019 12:49 (7%)

• diquan2001
  • Nu online
Klopt ik had een Black thema erop zodat alles zwart was ook mijn instellingen menu.
Dat is nu wit geworden met one ui eerste teleurstelling is al binnen bij mij.

;(
Stormtrooper schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:44:
[...]

Blonde vraag: is dat scherm bij jou zwart door een theme?

Edit: update loopt hier nu ook...

• wiz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

wiz

Enterprise Mobility Consultant

Mooi .. Dat is dezelfde als uit de Odin post van Henk .. Dus degenen die die geflashed hebben hoeven niets meer te doen om in het vervolg weer OTA's te krijgen … :*)

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

diquan2001 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:51:
Klopt ik had een Black thema erop zodat alles zwart was ook mijn instellingen menu.

;(

[...]
Ik heb nu Night mode aangezet. Ff kijken of dat bevalt.

Edit: overigens zit er gewoon een pro mogelijkheid in de camera app.

Stormtrooper wijzigde deze reactie 19-01-2019 13:44 (9%)

Kap nu eens met het eeuwige geklaag. Accepteer gewoon dat alles wat je koopt in jouw ogen altijd tegenvalt en dat dat helaas heel vaak alleen bij jou het geval is. Blijven doorklagen in meerdere post begint op trollen te lijken.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 20-01-2019 08:19 (80%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Sj44k13
Hier staat nu al een hele tijd "Samsung Health bijwerken". Ik mag hopen dat dat vanzelf weggaat?

Edit: heb hem maar verwijderd, gebruik hem toch nooit

Sj44k13 wijzigde deze reactie 19-01-2019 15:06 (22%)

Sj44k13 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:01:
Hier staat nu al een hele tijd "Samsung Health bijwerken". Ik mag hopen dat dat vanzelf weggaat?

Edit: heb hem maar verwijderd, gebruik hem toch nooit
Wat je moet doen om dat 'weg' te krijgen is de app openen. Dan toont hij daarna de stappen als een fixed melding. Waste of screen real estate.

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:52
Na de update kan ik bij Nova launcher niet meer de grote van snelkoppelingen veranderen en de kleur van de letters is ook niet meer te wijzigen.
Heb hierna de laatste versie Beta gesideload maar ook dit bracht geen verbetering.
Hebben andere ditzelfde probleem?

• diquan2001
  • Nu online
Wtf night mode werkt niet icm andere thema's ;(

Weet iemand hoe ik toch instellingen menu zwart kan maken ipv wit?
Stormtrooper schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Ik heb nu Night mode aangezet. Ff kijken of dat bevalt.

Edit: overigens zit er gewoon een pro mogelijkheid in de camera app.

Serieus... Je kunt niet meer filmen direct als je de camera opent. Je moet dan eerst opzij swipen voor video. Wie verzint dit.

Phusebox wijzigde deze reactie 20-01-2019 08:29 (4%)

• redfox1950
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:12
help ik heb per ongeluk het praten ingesteld als je op een icon drukt hoe kom ik hier weer uit :? :? :?

• Theratron
Ik zie dat iedereen vol met vragen zit, haha. Ik heb na veel zoeken een thema gevonden dat wel okay is, minder mooi dan eerst maar ik kan er wel aan wennen. Ik ben wel heel bij met het Always On screen dat alleen aan gaat als je een tik op het scherm geeft, en met de gestures. Ik heb die navigatieknoppen meteen verborgen.

Maar ik heb ook een vraag, ik vind die klok linksboven echt gruwelijk irritant (bedankt notches...). Had hem liever gewoon rechtsboven gehad, waar hij in alle voorgaande Android versies zat. Bij OnePlus kan ik de klok in Android 9 tenminste nog helemaal verbergen, maar bij Samsung kan je er helemaal niets aan doen vrees ik he?
diquan2001 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:51:

;(

[...]
Waarschijnlijk een thema, dat voor OReo geschikt is, en (nog) niet geüpdatet is voor Pie...

• peukiemon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Buggy heb ik geen last van tot nu toe, doe standaard een factory reset na een grote update.
Mis nu wel de functie om de navigatie bar te verbergen en om hoog te swipen.
Dit is nu zo te zien vervangen voor een minimale navigatie bar die je met een gesture moet bedienen, dit vind ik wel een misser.

• blue13x
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 00:36
Wat kunnen mensen klagen zeg.

One ui binnen, na een reset werkt alles buttery smooth.
Met de night mode werkt het perfect.

Enige optie wat ik nu mis is de Smart Unlock.

• Theratron
blue13x schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:31:
Wat kunnen mensen klagen zeg.

One ui binnen, na een reset werkt alles buttery smooth.
Met de night mode werkt het perfect.

Enige optie wat ik nu mis is de Smart Unlock.
Bedoel je Smart Lock, in het menu onder "Vergrendelscherm"?

• blue13x
Theratron schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Bedoel je Smart Lock, in het menu onder "Vergrendelscherm"?
Yes, gevonden thanks.

• Sj44k13
Ik heb geen reset gedaan maar alles werkt hier super snel en ik merk zeker een verbetering.

Wie heeft er nu weer verzonnen dat icons altijd Samsung squircle formaat moeten zijn en zelfs een grote app als Spotify nu een wit blokje heeft met daarin een rond logo... prutsers die UI designers daar

Ik heb helaas nog geen pluspunt aan Pie kunnen ontdekken. De welbekende Samsung lag is bij mij ook weer terug. Maar goed tegen de tijd dat de S10 in de winkel is hebben ze ons genoeg als betatesters kunnen gebruiken en krijgen we hopelijk een patch...

Phusebox wijzigde deze reactie 20-01-2019 00:10 (38%)

• Sj44k13
Phusebox schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:49:
Wie heeft er nu weer verzonnen dat icons altijd Samsung squircle formaat moeten zijn en zelfs een grote app als Spotify nu een wit blokje heeft met daarin een rond logo... prutsers die UI designers daar

Ik heb helaas nog geen pluspunt aan Pie kunnen ontdekken. De welbekende Samsung lag is bij mij ook weer terug. Maar goed tegen de tijd dat de S10 in de winkel is hebben ze ons genoeg als betatesters kunnen gebruiken en krijgen we hopelijk een patch...
Bijzonder, hier draait hij snel en soepel.

• blue13x
Sj44k13 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:19:
[...]

Bijzonder, hier draait hij snel en soepel.
Hier ook. Snel en soepel.
En ik vind de nieuwe UI juist mooi: simpel en modern.
De mate 20 pro is ook een top toestel, maar als je naar de UI kijkt huawei, dat is pas een ramp.
pappaleone schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:38:
[...]

Alstublieft ben je weer terug om te zaniken. Elke keer presteer je het weer, iedereen tevreden behalve jij. Wat doe je hier nog??????????? :(
Mijm grootste issue heb ik met het design en dat is een kwestie van smaak realiseer ik me. Maar het is jammer dat de hoeken zo'n enorme radius hebben waardoor je dus de schermruimte minder efficiënt gebruikt en dan ook nog eens een radius die niet matched met de radius van de Note want het is allemaal gemaakt voor de S serie.

Dat je in de camera niet meer kunt filmen vanuit de standaard stand vindt ik wel echt een enorm gemis en zal dus ook voor het eerst op zoek moeten naar een andere camera app. Om maar te zwijgen van het proberen de Bocht en AT Emoji door je strot te proberen te duwen met niet verwijderbare afwijkende knoppen op dat scherm.

Of je opent Instellingen en 40% van je schermruimte gaat verloren door een leeg vlak met het woord instellingen. Dat is toch enorme gebruiksonvriendelijk?

Wat ik wel een verbetering vindt is de action bar aan de onderkant. Niet meer zo'n irritant lichte kleur maar gewoon donker. Eindelijk.

De Nachtmodus is ook een fijne toevoeging al werkt dat nog niet 100% maar ik nog de ontwikkeling toe.

Ach ja nog een half jaartje dan mag ik weer wat anders uitzoeken. Kijken of Samsung deze nieuwe UI dan wat beter onder de knie heeft.

Phusebox schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:36:
[...]

Nee ik heb me er niet mee bezig gehouden. Maar buiten de lelijkheid is het ook zo buggy als wat.
Vertel: wat is er dan zo "buggy" volgens jou?

Ik draai Pie als sinds Beta1: ik heb nog geen "storende bugs" kunnen ontdekken...

Jij schijnbaar wel, maar alleen uiten zoals "zo buggy als wat" zonder voorbeelden is ook niet veel, eej?

henklbr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:51:
[...]

Vertel: wat is er dan zo "buggy" volgens jou?

Ik draai Pie als sinds Beta1: ik heb nog geen "storende bugs" kunnen ontdekken...

Jij schijnbaar wel, maar alleen uiten zoals "zo buggy als wat" zonder voorbeelden is ook niet veel, eej?
Om.een voorbeeld te noemen: een Amazon link opent niet meer de app maar één of ander vaag tussen scherm waar alleen Amazon staat. Doet verder niets. Ook niet na reboot.

Nachtmodus settings: zwarte vinkjes op donkergrijze achtergrond in sommige Samsung apps/instellingen. Leuk dat het donker is maar het mag wel leesbaar blijven.

Nachtmodus gaat soms niet aan of uit. Icon zegt bijvoorbeeld dat het aan staat maar het staat uit.

Zal het proberen bij te houden allemaal.

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:59:
[...]

Om.een voorbeeld te noemen: een Amazon link opent niet meer de app maar één of ander vaag tussen scherm waar alleen Amazon staat. Doet verder niets. Ook niet na reboot.

Nachtmodus settings: zwarte vinkjes op donkergrijze achtergrond in sommige Samsung apps/instellingen. Leuk dat het donker is maar het mag wel leesbaar blijven.

Nachtmodus gaat soms niet aan of uit. Icon zegt bijvoorbeeld dat het aan staat maar het staat uit.

Zal het proberen bij te houden allemaal.
1. Amazon-link -> fout van de APP, niet van Pie
2. Nacht-modus -> welke "Samsung Apps/Instellingen? Screenshots?
3. Nacht-modus aan/uit: geen problemen mee

henklbr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:01:
[...]

1. Amazon-link -> fout van de APP, niet van Pie
2. Nacht-modus -> welke "Samsung Apps/Instellingen? Screenshots?
3. Nacht-modus aan/uit: geen problemen mee
1. De app werkte voorheen altijd prima. Enige dat veranderd is is dus het OS.

In ieder geval ergens in de Samsung cloud/account. Te lui voor screenshots momenteel. :)

Ach ja over een tijdje ben ik er weer aan gewend. Persoonlijk vind ik het gewoon een beetje teleurstellend. Het design is wat oubollig in mijn ogen anno 2019 en de meeste elementen van de interface zijn iets te groot voor mijn smaak.

Qua performance zal er nog wel e.e.a. gefixed worden.

Phusebox wijzigde deze reactie 20-01-2019 08:12 (25%)

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:03:
[...]

1. De app werkte voorheen altijd prima. Enige dat veranderd is is dus het OS.

In ieder geval ergens in de Samsung cloud/account. Te lui voor screenshots momenteel.
1. De APP moet geüpdated worden -> dat was al tijdig doorgegeven door GOOGLE aan de ontwikkelaars
2. Wat ik al dacht:

https://tweakers.net/ext/f/r5FZLSW1j1PWQfFLhF9I1NxF/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/ve3dwikMNqyyq1dlrm7WMuPi/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/vOtnUGipl3s9tZELrBcBglGL/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/IPuUge2HcbLOQ0ORiHREporM/thumb.jpg

Nu begrijp ik dat je geen "screenshots" wil plaatsen...
Waarschijnlijk alleen op "jouw Note9", maar in ieder geval niet op de mijne...

Oh, en ter info: BLACK-modus, STANDAARD thema (dus niet 1tje uit de Theme Store)

henklbr wijzigde deze reactie 20-01-2019 08:20 (3%)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:07

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:15:
[...]

Mijm grootste issue heb ik met het design en dat is een kwestie van smaak realiseer ik me. Maar het is jammer dat de hoeken zo'n enorme radius hebben waardoor je dus de schermruimte minder efficiënt gebruikt en dan ook nog eens een radius die niet matched met de radius van de Note want het is allemaal gemaakt voor de S serie.

Dat je in de camera niet meer kunt filmen vanuit de standaard stand vindt ik wel echt een enorm gemis en zal dus ook voor het eerst op zoek moeten naar een andere camera app. Om maar te zwijgen van het proberen de Bocht en AT Emoji door je strot te proberen te duwen met niet verwijderbare afwijkende knoppen op dat scherm.

Of je opent Instellingen en 40% van je schermruimte gaat verloren door een leeg vlak met het woord instellingen. Dat is toch enorme gebruiksonvriendelijk?

Wat ik wel een verbetering vindt is de action bar aan de onderkant. Niet meer zo'n irritant lichte kleur maar gewoon donker. Eindelijk.

De Nachtmodus is ook een fijne toevoeging al werkt dat nog niet 100% maar ik nog de ontwikkeling toe.

Ach ja nog een half jaartje dan mag ik weer wat anders uitzoeken. Kijken of Samsung deze nieuwe UI dan wat beter onder de knie heeft.
Kom eens met duidelijke voorbeelden dan? Je hebt het over
, het screenshot van hierboven laat zien dat dat niet bij iedereen zo is. Elke keer ongefundeerd klagen is niet de bedoeling.

You're mistaken me for someone who really cares.

https://tweakers.net/ext/f/yyHRHzqgmFYqCkRHixaFVGS8/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/DgMoa6GkYw1CcX64oKF5GXgp/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/7ulN8F41Cw59Tc1EvRgB2jJ4/thumb.jpg

Dit is "normaal" als de "Back-up" uitgevoerd wordt...

Je weet, waarom OneUI zo uitgevoerd is?

Lees dit artikel eens: https://www.samsung.com/global/galaxy/apps/one-ui/

Gebruiksaanwijzing Samsung Galaxy Note9 OneUI Pie Nederlands beschikbaar.

Download: http://downloadcenter.sam...ie_Dut_Rev.1.0_190116.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
henklbr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:05:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dit is "normaal" als de "Back-up" uitgevoerd wordt...

Je weet, waarom OneUI zo uitgevoerd is?

Lees dit artikel eens: https://www.samsung.com/global/galaxy/apps/one-ui/
Wellicht hebben ze die vinkjes even over het hoofd gezien. Lijkt me niet de bedoeling.

Die dingen binnen handbereik filosofie is leuk maar het mag ietsje minder of geef mensen gewoon de keus.

• sidjoesz
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:26
Hoi allen,

Bij mij wiebelt het volumeknop aan de linkerzijkant heel erg lichtjes.

Weet nu alleen niet of dit altijd al zo was of dat dit een geval van kwaad tot erger kan worden.

Hoe zit het bij jullie?
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True