Samsung heeft de Galaxy Note 9-smartphone officieel aangekondigd. Het nieuwe high-end toestel komt 24 augustus uit in een variant met 128GB voor 999 euro en een versie met 512GB voor 1249 euro. Samsung legt de nadruk op de nieuwe S Pen. Deze ondersteunt bluetooth low-energy en kan daardoor niet alleen als stylus maar ook als een soort afstandsbediening dienst doen. De fabrikant geeft als voorbeeld het maken van selfies en groepsfoto's met een druk op de knop, het bedienen van slides van een presentatie en het pauzeren en afspelen van video. De Note 9 heeft een accu met capaciteit van 4000mAh. Dat is meer dan voorgaande Note-modellen. De Note 8 had bijvoorbeeld een 3300mAh-accu. Het toestel is mede daardoor iets dikker en zwaarder dan de Note 8. Het amoledscherm is met een diagonaal van 6,4 inch ook een tikje groter. De resolutie van dat scherm is 2960x1440 pixels, waarmee het aantal ppi 516 bedraagt. De naam van de processor die de Note 9 bevat, noemt Samsung in zijn persbericht niet, alleen dat het om een op 10nm geproduceerde octacore met maximale kloksnelheid van 2,8GHz gaat, terwijl de chipset lte cat 18 ondersteunt. Waarschijnlijk gaat het om de Exynos 9810-soc die eerder in de Galaxy S9-modellen verscheen. De nieuwe smartphone in de Note-serie heeft twee 12-megapixelcamera's, waarvan een met variabel diafragma met een stand van f/1.5 en een van f/2.4. De tweede camera heeft een diafragma van f/2.4 en de frontcamera is een 8-megapixelmodel met diafragma van f1.7. De camera is dezelfde als die van de S9-modellen. Samsung benadrukt vooral de 'intelligente' functies zoals de Scene Optimizer. Deze verdeelt beelden automatisch onder in categorieën, om foto's automatisch te optimaliseren. Verder kan de camera waarschuwen als personen op foto's met hun ogen knipperen of beelden wazig zijn. De smartphone is stof- en waterdicht op basis van de IP68-specificatie, wat betekent dat deze bijvoorbeeld in water ondergedompeld kan worden en daarbij kan blijven functioneren. Een accessoire is niet meer nodig om de Note 9 als desktopsysteem in te zetten: via een hdmi-adapter is het toestel met een monitor te verbinden. De smartphone is bij de DeX-functionaliteit als trackpad in te zetten. De versie met 128GB opslag krijgt 6GB lpddr4 en komt in het blauw, zwart en paars op de markt voor 999 euro. Dat is dezelfde prijs als de Galaxy Note 8 van vorig jaar. De variant met opslagcapaciteit van 512GB bevat 8GB lpddr4 en komt alleen in het zwart uit, voor 1249 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Zoals ik het hier zie, zijn ze nog aan het testen
https://forum.xda-developers.com/galaxy-note-9/development
https://forum.xda-developers.com/galaxy-note-9/development
Hoort hier misschien niet thuis?
Dual SIM Hack...
Toch kleine tegenvaller.
In mijn Note8 had ik dual sim en SD kaart via de bekende Hack.
Toen ik het SD kaartje met SIM in de Note 9 zette kreeg ik de melding, "onbekend voorwerp in kaartslot" of iets dergelijks.
Is dit iemand al wel gelukt?
Dual SIM Hack...
Toch kleine tegenvaller.
In mijn Note8 had ik dual sim en SD kaart via de bekende Hack.
Toen ik het SD kaartje met SIM in de Note 9 zette kreeg ik de melding, "onbekend voorwerp in kaartslot" of iets dergelijks.
Voor degenen die 'm willen rooten, hier een zorgvuldig geteste guide (in het engels);
ROOT GUIDE Samsung Note(s): How to root the Samsung Note 9 Exynos SM-N960F/DS/N/X ?
Custom ROM zie ik niet echt de noodzaak van in, zeker niet als je toch al root toegang hebt.
ROOT GUIDE Samsung Note(s): How to root the Samsung Note 9 Exynos SM-N960F/DS/N/X ?
Custom ROM zie ik niet echt de noodzaak van in, zeker niet als je toch al root toegang hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door jubeth op 17-09-2018 01:38 ]
mogelijk is het zeker, al zou ik het zelf niet met zo'n extender doen;Toen ik het SD kaartje met SIM in de Note 9 zette kreeg ik de melding, "onbekend voorwerp in kaartslot" of iets dergelijks.
YouTube: Galaxy S9 Plus - Dual SIM & SD Card Work Simultaneously on Samsu...
Een kickje voor dit topic:
Eigenaars van een Samsung Galaxy Note 9 (Exynos) kunnen nu Android 11 met OneUI 3.1 installeren door een poort vanaf de Galaxy Note 10 / Note 10 Lite: https://forum.xda-develop...d-n-sm-g96xf-fd-n.4244747
(Ook beschikbaar voor de Galaxy S9 en S9+)
Eigenaars van een Samsung Galaxy Note 9 (Exynos) kunnen nu Android 11 met OneUI 3.1 installeren door een poort vanaf de Galaxy Note 10 / Note 10 Lite: https://forum.xda-develop...d-n-sm-g96xf-fd-n.4244747
(Ook beschikbaar voor de Galaxy S9 en S9+)
Pagina: 1