Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-02 19:18
Kan aan mij liggen maar ik zie geen AP file.
Klopt dat?

• TommyWho
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-12-2018
Gratis themes na update met Android Pie nog maar 14 dagen te gebruiken

https://www.theverge.com/...4-day-limit-galaxy-one-ui

Slechte zaak voor de gebruikers... 🙄
Goede zaak voor Nova Launcher of elke andere alternatieve launcher.

TommyWho wijzigde deze reactie 15-11-2018 21:27 (15%)

• pappaleone
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:44
TommyWho schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:12:
Gratis themes na update met Android Pie nog maar 14 dagen te gebruiken

https://www.theverge.com/...4-day-limit-galaxy-one-ui

Slechte zaak voor de gebruikers... 🙄
Goede zaak voor Nova Launcher of elke andere alternatieve launcher.
Ik koop ze gewoon dan blijven ze eigendom, en voor een mooi theme vindt ik €2 niet teveel. ;)

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:05
pappaleone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 00:54:
[...]

Ik koop ze gewoon dan blijven ze eigendom, en voor een mooi theme vindt ik €2 niet teveel. ;)
Het probleem is juist dat je gratis thema's niet kunt kopen. Die verdwijnen hoe dan ook na 14 dagen van je telefoon. Dit is denk ik beleid om aanbieders van gratis thema's te dwingen om ze niet meer gratis aan te bieden, want aan gratis thema's verdient Samsung niks.
Maar goed, eerst zien of het bericht waar is. Het is wel The Verge hè. Enigszins Apple fans ;). Die zijn gewoon jaloers dat je een iPhone sowieso niet kunt themen :+ .

evdakker wijzigde deze reactie 16-11-2018 06:10 (5%)

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-02 06:23
evdakker schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 06:08:
[...]

Het probleem is juist dat je gratis thema's niet kunt kopen. Die verdwijnen hoe dan ook na 14 dagen van je telefoon. Dit is denk ik beleid om aanbieders van gratis thema's te dwingen om ze niet meer gratis aan te bieden, want aan gratis thema's verdient Samsung niks.
Maar goed, eerst zien of het bericht waar is. Het is wel The Verge hè. Enigszins Apple fans ;). Die zijn gewoon jaloers dat je een iPhone sowieso niet kunt themen :+ .
https://tweakers.net/ext/f/fNQEsWmvqf5CcmkFXY4vkoWn/thumb.jpg

Ja: het is (helaas) waar! Heb jij deze "pop-up" niet gehad toen je de "Theme Store" opende op je phone?

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXU2CSA7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• evdakker
henklbr schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:24:
[...]

[Afbeelding]

Ja: het is (helaas) waar! Heb jij deze "pop-up" niet gehad toen je de "Theme Store" opende op je phone?
Nee, want ik heb nog geen Pie op mijn Note 9. Jij wel?

• henklbr
evdakker schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:51:
[...]

Nee, want ik heb nog geen Pie op mijn Note 9. Jij wel?
Nee: heb ook geen Pie op mijn Note9, maar kreeg deze pop-up wel toen ik de Theme Store opende... (anders had ik deze screenshot niet gehad...)

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXU2CSA7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• pappaleone
henklbr schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:10:
[...]

Nee: heb ook geen Pie op mijn Note9, maar kreeg deze pop-up wel toen ik de Theme Store opende... (anders had ik deze screenshot niet gehad...)
Ik open hem net Henk hier ook geen bericht.
Wat ik bedoelde is dat ik bijna nooit een gratis thema download. Meestal koop ik er meteen een die ik mooi vind. Aan de andere kant wel weer een dingetje niets voor niets jammer. :|

• henklbr
pappaleone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:25:
[...]

Ik open hem net Henk hier ook geen bericht.
Wat ik bedoelde is dat ik bijna nooit een gratis thema download. Meestal koop ik er meteen een die ik mooi vind. Aan de andere kant wel weer een dingetje niets voor niets jammer. :|
Ik gebruik, over het algemeen, toch "donkere/zwarte" thema's (oef, mag ik dit wel zeggen of...) en die zit standaard in Pie (als die lui van de "ZwartePietenDiscussie tenminste hierover ook niet gaan klagen! 8)7 )

En de andere thema's koop ik ook (Felip Leite o.a.)

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-02 09:07
Ik heb de Note nu 2 weken en ben op het gewicht na erg tevreden met de telefoon tot nu toe. Vandaag de AKG koptelefoon binnen gekregen. Hij klinkt erg goed, maar het maximaal volume valt mij tegen. Het volume op de Note staat op max, maar echt hard klinkt hij niet. Zit er misschien ergens een instelling verborgen In de software?

• pappaleone
cassiekai schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:21:
Ik heb de Note nu 2 weken en ben op het gewicht na erg tevreden met de telefoon tot nu toe. Vandaag de AKG koptelefoon binnen gekregen. Hij klinkt erg goed, maar het maximaal volume valt mij tegen. Het volume op de Note staat op max, maar echt hard klinkt hij niet. Zit er misschien ergens een instelling verborgen In de software?
Hier hetzelfde probleem mooie headphone maar het geluid is aan de zachte kant. ;)

• cassiekai
Hij wordt op whathifi erg goed getest, maar over het lage maximaal volume lees je niets. Misschien maar eens een mail eraan wagen. Nu moet ik nog opzoek naar een goede screenprotector.

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:25
Op mijn pc gaat hij behoorlijk hard, als je hem op de telefoon gebruikt is het volume ook behoorlijk hard. Uiteraard kun je nog altijd een app installeren wat het geluid meer versterkt.

• TommyWho
The november security update krig ik nu binnen via de FOTA.
Geen wijzigingen volgens mij. Het is ook maar iets van 68MB

Nog even wat extra info:

Version: Android 8.1.0
Changelist: 14366801
Build date: Tue, 06 Nov 2018 06:01:13 +0000
Security Patch Level: 2018-11-01
Product code: PHN
PDA: N960FXXS2ARK2
CSC: N960FOXM2ARK2

TommyWho wijzigde deze reactie 19-11-2018 09:36 (53%)
Reden: Extra Info

• henklbr
TommyWho schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:28:
The november security update krig ik nu binnen via de FOTA.
Geen wijzigingen volgens mij. Het is ook maar iets van 68MB

Nog even wat extra info:

Version: Android 8.1.0
Changelist: 14366801
Build date: Tue, 06 Nov 2018 06:01:13 +0000
Security Patch Level: 2018-11-01
Product code: PHN
PDA: N960FXXS2ARK2
CSC: N960FOXM2ARK2
Deze info was al bekend: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57098425

• evdakker
Maar niet dat de november-update nu ook OTA binnen komt. Vandaag ook geupdated.

• Oldblack
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-02 23:51
henklbr schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:36:
[...]

Ik gebruik, over het algemeen, toch "donkere/zwarte" thema's (oef, mag ik dit wel zeggen of...) en die zit standaard in Pie (als die lui van de "ZwartePietenDiscussie tenminste hierover ook niet gaan klagen! 8)7 )

En de andere thema's koop ik ook (Felip Leite o.a.)
Ik gebruik sinds afgelopen weekend Swift Installer for Samsung. De beste 1,99 euro uitgegeven in de Play Store. Zonder gedoe te installeren (geen PC, geen thema's apart downloaden). Gewoon via de Note 9.
Icm met NavStar en Nova: perfect getweaked.

• Slicey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 31-01 11:58
Sinds een week de gratis AKG headphones in gebruik. Ondanks de comfort en geluidskwaliteit prima zijn heb ik toch wel wat irritatiepuntjes.

Zo is de balans tussen muziek en "actiegluiden" (aan/uit zetten, ambient noise setting) niet goed. vooral bij het togglen van de ambient noise is het geluid opeens veels te hard en scherp terwijl de muziek maar matig hard klinkt.
Grootste irritaite is wel het 'pauzeren wanneer je de headset van je hoofd haalt feature'.. Al vaak genoeg meegemaakt wanneer op de fiets zit opeens pauzeert door een hobbeltje ofzo.. ook wanneer het verschuiven zodat het wat comfortabler zit kan dit ook gebeuren. zou dit graag willen uitzetten (zag iets over ambient en play/pause 5 sec ingedrukt houden maar dit lijkt niets te veranderen)

• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Slicey schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:31:
[...]

ik vind 8h 46 minuten screen on time met nog 5~10% over best netjes anders, zou een hele werkdag zijn als je hem continue aan hebt staan!

als reactie op mijn vorige bericht, ja opzich is de batterij performance wel prima, hij geeft nu ook 97% aan, lijkt te stijgen dus daar ga ik me niet zo druk om maken, thanks.
Die van mij geeft inmiddels al 90% aan. Toestel in bezit sinds release 5.5 a 6h SOT

Merk dat de batterijduur ook daadwerkelijk afneemt en dat ik savonds inmiddels tekort kom. Hardreset al uitgevoerd.

Ik dacht dat deze batterijen langer mee zouden moeten gaan?

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:49
Het zeflde hier. Mijn batterij zit nu ook nog aar op 91% capaciteit. Vind dat de capaciteit wel vlot afneemt

• Sokkiejjj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-02 17:09

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

https://tweakers.net/ext/...yymym7ks5BI7SyT/thumb.jpg

Sinds aanschaf direct de app AccuBattery geïnstalleerd en de batterij is altijd rond de 3.800mAh geweest dus.

Niet echt bewust opgeladen en regelmatig tot 100%, maar sinds aanschaf altijd al capaciteit gehad van 95% en verder niet waarneembaar minder geworden.

Wel heb ik een tijd last gehad van een snel leeglopende telefoon, met name in standby.

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• Garret1410
  • Laatst online: 17-02 22:02
joenatic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:01:
Het zeflde hier. Mijn batterij zit nu ook nog aar op 91% capaciteit. Vind dat de capaciteit wel vlot afneemt
Hoe zie je dat dan. Bij mij geeft de S9 alleen batterij capaciteit aan en geen percentage.

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:49
Garret1410 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:39:
[...]

Hoe zie je dat dan. Bij mij geeft de S9 alleen batterij capaciteit aan en geen percentage.
Ik gebruik de app AccuBattery. Deze houd ook bij hoeveel de batterij oplaad, hoeveel mA er nog in de batterij past zeg maar

• janchtw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-02 10:50
Sokkiejjj schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:52:
https://tweakers.net/ext/...yymym7ks5BI7SyT/thumb.jpg

Sinds aanschaf direct de app AccuBattery geïnstalleerd en de batterij is altijd rond de 3.800mAh geweest dus.

Niet echt bewust opgeladen en regelmatig tot 100%, maar sinds aanschaf altijd al capaciteit gehad van 95% en verder niet waarneembaar minder geworden.

Wel heb ik een tijd last gehad van een snel leeglopende telefoon, met name in standby.
Had ik ook last van met m'n S7. Vanalles geprobeerd, niets hielp. In gewoon standby liep ie in een dag terug van 100% naar zo'n 40%

Tot ik vorige week in instellingen de "Locatiegeschiedenis van Google" zag staan en besloot deze eens uit te zetten. Sindsdien heb ik aan het eind van de dag nog zo'n 80% over.

Geen idee wat dit voor gevolg heeft voor bepaalde apps maar dat zien we dan wel weer. :)

• wiz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:35

wiz

Enterprise Mobility Consultant

janchtw schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:36:
[...]

Had ik ook last van met m'n S7. Vanalles geprobeerd, niets hielp. In gewoon standby liep ie in een dag terug van 100% naar zo'n 40%

Tot ik vorige week in instellingen de "Locatiegeschiedenis van Google" zag staan en besloot deze eens uit te zetten. Sindsdien heb ik aan het eind van de dag nog zo'n 80% over.

Geen idee wat dit voor gevolg heeft voor bepaalde apps maar dat zien we dan wel weer. :)
https://myaccount.google.com/activitycontrols?pli=1

Hier kun je dit managen ...

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-02 05:39
Sinds gisteren is de Beta beschikbaar voor de Note 9. Dit is voor de eerste keer dat een Note series mee mag doen aan de Beta. Na veel moeite hebben we de update.zip kunnen bemachtigen. Dus hierbij de bestandjes *O*

Het is een officiële firmware en zal dan ook niet Knox trippen.

Steps to Install
Step 1
*Download ARK2 Firm from the given link.
* Mirror for firm
*Use this odin
*Choose all files one by one in Odin.
*Boot your device to download mode.
*Plug cable and press start in odin.

Step 2
*Download update.zip from here
*Mirror for update.zip
*If you have sd card place update.zip in it boot to recovery by holding volume up + power +bixby button.
*just choose install update, If no sd card choose adb in recovery.
*Download adb from here
*Download and install adb drivers.
*Once done type adb sideload and drag drop zip to that adb cmd.
*and hit enter.

This will not trip knox if done by the method i told

We expect you to perform a factory reset for flawless Firmware

We hebben de originele handleiding gepost op https://www.droidmodders.com/viewtopic.php?f=5&t=6&p=9#p9

• TommyWho
CyberJohn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:50:
Sinds gisteren is de Beta beschikbaar voor de Note 9. Dit is voor de eerste keer dat ...
#henkblr heeft dit ook gepost op XDA met de bronnen waar de update vandaan komt etc.

https://forum.xda-develop...droid-9-pie-beta-t3870521

• CyberJohn
TommyWho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:53:
[...]

#henkblr heeft dit ook gepost op XDA met de bronnen waar de update vandaan komt etc.

https://forum.xda-develop...droid-9-pie-beta-t3870521
Ja, die kwam weer van ons af. Henk heeft m alleen in de TS overgenomen d:)b

Moet zeggen dat de update heel netjes draait, voelt snel en soepel aan. Ik zit alleen een beetje naar de accu duur te kijken. Maar daar moet ik m iets langer voor gebruiken.

• TommyWho
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:27:
[...]

Moet zeggen dat de update heel netjes draait, voelt snel en soepel aan. Ik zit alleen een beetje naar de accu duur te kijken. Maar daar moet ik m iets langer voor gebruiken.
Oke.
Ik ga er vanavond even voor zitten.
Ben benieuwd. Draait de linux beta op Dex ook?

• CyberJohn
TommyWho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:55:
[...]

Oke.
Ik ga er vanavond even voor zitten.
Ben benieuwd. Draait de linux beta op Dex ook?
Heb de image nog niet opnieuw gedownload, ik zal het zo eens testen. Ik laat het je zo weten (y)

Edit:
Terminal mode werkt, ik zal hem zo even in de DeX hangen.

CyberJohn wijzigde deze reactie 06-12-2018 11:37 (42%)

• henklbr
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:27:
[...]

Kwam van "jullie" af? "Waar" is "jullie" bij jou?

• CyberJohn
henklbr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:46:
[...]

Kwam van "jullie" af? "Waar" is "jullie" bij jou?
Usman en Ik hebben de hele nacht doorgezocht naar telefoons waar de update op gedownload was. Op een gegeven moment zelfs nog via een S5 de update binnen gehaald met een aangepaste firmware. Maar helaas kwam hij daar niet verder door de fota door een system check. Uiteindelijk een telefoon terug geflasht naar ARK2 en opnieuw de update laten uitvoeren.

Degene die de link op xda had gepost had via telegram gevraagd of hij hem daar mocht plaatsen. Ahja, "ons", de update is van iedereen. "Waar" is de link zoals hij op XDA in je TS staat en onderaan de post die ik maakte hier.

Enige wat ik ermee wou zeggen is, dat ik niet schaamteloos jouw TS van XDA heb gekopieerd en hier neergedumpt heb.

CyberJohn wijzigde deze reactie 06-12-2018 10:03 (7%)

• henklbr
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:57:
[...]

Usman en Ik hebben de hele nacht doorgezocht naar telefoons waar de update op gedownload was. Op een gegeven moment zelfs nog via een S5 de update binnen gehaald met een aangepaste firmware. Maar helaas kwam hij daar niet verder door de fota door een system check. Uiteindelijk een telefoon terug geflasht naar ARK2 en opnieuw de update laten uitvoeren.

Degene die de link op xda had gepost had via telegram gevraagd of hij hem daar mocht plaatsen. Ahja, "ons", de update is van iedereen. "Waar" is de link zoals hij op XDA in je TS staat en onderaan de post die ik maakte hier.

Enige wat ik ermee wou zeggen is, dat ik niet schaamteloos jouw TS van XDA heb gekopieerd en hier neergedumpt heb.
Dank aan jullie beiden: Samsung heeft het best wel "moeilijker" gemaakt de "UPDATE.ZIP" te "pullen"...

Hoop dat jullie ook de eventuele "vervolg-updates" willen & kunnen posten (DM me dan ajb)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• CyberJohn
henklbr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:11:
[...]

Dank aan jullie beiden: Samsung heeft het best wel "moeilijker" gemaakt de "UPDATE.ZIP" te "pullen"...

Hoop dat jullie ook de eventuele "vervolg-updates" willen & kunnen posten (DM me dan ajb)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zijn we zeker van plan.

Het heeft ons idd de nodige grijze haren bezorgd. Er zou een manier moeten zijn om zonder root de update.zip van het systeem te kunnen halen. Alleen is dat bij ons niet gelukt. Voorheen bleef de update.zip nog wel even in het systeem hangen, nu kan je hem er alleen afhalen voordat je de update hebt uitgevoerd. Bijna iedereen die we hadden weten te contacteren had de update al uitgevoerd en waren niet bereid om weer terug te gaan naar Oreo...

Ahja, de makkelijkste oplossing zou 60km rijden zijn geweest... een Duitse SIM halen en vervolgens zelf de update binnenhalen 7(8)7

Ben nog niet tegen bugs aan gelopen. De functie waar ik heel blij mee ben is, als ik het toestel 90 graden draai, terwijl oriëntatie vast staat. Komt er een klein draai knopje naast de terug knop. Geniaal B)

• henklbr
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:19:
[...]

Zijn we zeker van plan.

Het heeft ons idd de nodige grijze haren bezorgd. Er zou een manier moeten zijn om zonder root de update.zip van het systeem te kunnen halen. Alleen is dat bij ons niet gelukt. Voorheen bleef de update.zip nog wel even in het systeem hangen, nu kan je hem er alleen afhalen voordat je de update hebt uitgevoerd. Bijna iedereen die we hadden weten te contacteren had de update al uitgevoerd en waren niet bereid om weer terug te gaan naar Oreo...

Ahja, de makkelijkste oplossing zou 60km rijden zijn geweest... een Duitse SIM halen en vervolgens zelf de update binnenhalen 7(8)7

Ben nog niet tegen bugs aan gelopen. De functie waar ik heel blij mee ben is, als ik het toestel 90 graden draai, terwijl oriëntatie vast staat. Komt er een klein draai knopje naast de terug knop. Geniaal B)
Heb hem vanmorgen geflashed: zat wel met "samengeknepen billen" (1e maal via ADB!)...

Heb een "dirty flash" gedaan en kijk eerst even hoe het gaat; loop ik tegen veel problemen aan, dan een reset!

• CyberJohn
henklbr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:29:
[...]

Heb hem vanmorgen geflashed: zat wel met "samengeknepen billen" (1e maal via ADB!)...

Heb een "dirty flash" gedaan en kijk eerst even hoe het gaat; loop ik tegen veel problemen aan, dan een reset!
Ik kneep hem ook wel even, hij was 10 min bezig met het flashen van de system.img

Zelf heb ik een reset uitgevoerd voor de update, mocht je tegen dingen aanlopen die waarschijnlijk door de dirty-flash komen, wil je dan een schopje geven? Heb de vraag of er zaken dan mislopen al meerdere malen gekregen, maar kan er eigenlijk geen antwoord op geven.

CyberJohn wijzigde deze reactie 06-12-2018 10:33 (6%)

• henklbr
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:32:
[...]

Ik kneep hem ook wel even, hij was 10 min bezig met het flashen van de system.img

Zelf heb ik een reset uitgevoerd voor de update, mocht je tegen dingen aanlopen die waarschijnlijk door de dirty-flash komen, wil je dan een schopje geven? Heb de vraag of er zaken dan mislopen al meerdere malen gekregen, maar kan er eigenlijk geen antwoord op geven.
Tot op heden alleen problemen met updaten "Samsung Members"; na verwijderen opnieuw geïnstalleerd!
Galaxy Watch werkt ook perfect...

• wiz

wiz

henklbr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:07:
[...]

Tot op heden alleen problemen met updaten "Samsung Members"; na verwijderen opnieuw geïnstalleerd!
Galaxy Watch werkt ook perfect...
Update naar Pie beta ging perfect .. Nu benieuwd naar de eerste ervaringen :)

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• CyberJohn
wiz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:48:
[...]

Update naar Pie beta ging perfect .. Nu benieuwd naar de eerste ervaringen :)
Iets wat ik net ook op XDA las, ik kan de camera achter niet meer op 4k 60fps zetten. Onder aan de instellingen staat wel een korte mededeling over dat Stabilisatie en dat autofocus traceren niet werken, maar deze (UHD 60fps) komt verder niet meer terug in de camera instellingen.

Missen jullie die optie ook?

• henklbr
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:01:
[...]

Iets wat ik net ook op XDA las, ik kan de camera achter niet meer op 4k 60fps zetten. Onder aan de instellingen staat wel een korte mededeling over dat Stabilisatie en dat autofocus traceren niet werken, maar deze (UHD 60fps) komt verder niet meer terug in de camera instellingen.

Missen jullie die optie ook?

Tik onder 16:9 op 'UHD'

• CyberJohn
8)7 8)7

Dat is dom, dat heb ik oprecht gemist...

Wat wel een beetje storend is, is de enorme notificatie van Samsung Flow die ik niet meer uit kan zetten... In notificatie menu staat ie uit, maar hij blijft actief.

• TommyWho
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:51:
[...]

8)7 8)7

Dat is dom, dat heb ik oprecht gemist...

Wat wel een beetje storend is, is de enorme notificatie van Samsung Flow die ik niet meer uit kan zetten... In notificatie menu staat ie uit, maar hij blijft actief.
Kan je die ook niet uitzetten met Lucky Patcher of gewoon deinstalleren?

• CyberJohn
TommyWho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:12:
[...]

Kan je die ook niet uitzetten met Lucky Patcher of gewoon deinstalleren?
Mijn toestel is niet geroot en Samsung Flow staat niet standaard geïnstalleerd, ik gebruik die app juist :)

• TommyWho
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:15:
[...]

Mijn toestel is niet geroot en Samsung Flow staat niet standaard geïnstalleerd, ik gebruik die app juist :)
Mijn toestel is ook niet geroot maar heb wel met adb een aantal voorgeinstalleerde apps verwijderd voor User 0. Dus geen facebook-app, etc.
Lucky Patcher heeft geen root nodig maar kan wel irritante zaken uit een apk patchen.

• TommyWho
Ik heb nu een paar dagen de Pie Beta draaien (dank @CyberJohn). Het is met een aantal zaken nog vaak even zoeken maar meestal ook best snel gevonden. Thema’s lijkt niet aanwezig/functioneel te zijn (misschien met side loaden?) maar met de nachtmodus zijn die ook niet echt nodig en mis ik het ook niet.

Batterijduur lijkt prima tot nu toe (kan er nu nog niet veel over vertellen).
Dex draait prima en linux beta ook. (ik vraag me af wanneer linux voor Dex uit de beta fase komt?)

Over het algemeen ervaar ik het geheel al een hele positieve en frisse nieuwe start van mijn Note 9.

Edit: Ook bxactions en blokada werken prima.

TommyWho wijzigde deze reactie 08-12-2018 09:41 (3%)

• henklbr
CyberJohn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:19:
[...]

Zijn we zeker van plan.

Beta2 rolt nu uit -> ZRL6

Kunnen jullie weer voor de UPDATE.ZIP zorgen?

• CyberJohn
henklbr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:40:
[...]

Beta2 rolt nu uit -> ZRL6

Kunnen jullie weer voor de UPDATE.ZIP zorgen?
Zijn er mee bezig, eerst weer een Note9 vinden die in t beta programma zit en beschikbaar is om de update.zip eruit te slopen.

• henklbr
CyberJohn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:46:
[...]

Zijn er mee bezig, eerst weer een Note9 vinden die in t beta programma zit en beschikbaar is om de update.zip eruit te slopen.
Kun je de huidige niet pakken waar je ZRKQ van af gehaald heb?

• CyberJohn
henklbr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:58:
[...]

Kun je de huidige niet pakken waar je ZRKQ van af gehaald heb?
Diegene reageert nu niet, heb iedereen die ik ken met een N9 in de desbetreffende landen een berichtje gestuurd. Vorige keer doormiddel van TeamViewer op afstand de update.zip weten te verkrijgen. Helaas is niet iedereen handig genoeg om t zelf te doen -O-

Edit 14:15
Iemand gevonden waarbij ik morgenochtend kan helpen de update binnen te halen. Ik blijf zoeken naar iemand die eerder beschikbaar is :|

CyberJohn wijzigde deze reactie 11-12-2018 14:16 (14%)

• TommyWho
.....

TommyWho wijzigde deze reactie 12-12-2018 14:28 (96%)

• wiz

wiz

CyberJohn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:02:
[...]

Diegene reageert nu niet, heb iedereen die ik ken met een N9 in de desbetreffende landen een berichtje gestuurd. Vorige keer doormiddel van TeamViewer op afstand de update.zip weten te verkrijgen. Helaas is niet iedereen handig genoeg om t zelf te doen -O-

Edit 14:15
Iemand gevonden waarbij ik morgenochtend kan helpen de update binnen te halen. Ik blijf zoeken naar iemand die eerder beschikbaar is :|
Update 2 is er inmiddels … _/-\o_

https://forum.xda-develop...?p=78409614&postcount=498

• CyberJohn
Dat is stom, hebben we de update overal gepost behalve hier @henklbr 7(8)7

Update draait netjes, het is even wennen dat scène optimalisatie een knopje is geworden in plaats van een stand. Verder zijn er wat nuances toegevoegd aan verschillende schermen. Nog niet tegen een bug of een probleem aangelopen :)

• TommyWho
CyberJohn schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:37:
[...]

Dat is stom, hebben we de update overal gepost behalve hier @henklbr 7(8)7

Update draait netjes, het is even wennen dat scène optimalisatie een knopje is geworden in plaats van een stand. Verder zijn er wat nuances toegevoegd aan verschillende schermen. Nog niet tegen een bug of een probleem aangelopen :)
Ik heb de update gisteravond gedraaid. Eerst ging het nog super eenvoudig via de SD kaart, nu met beta 2 via adb omdat via SD niet gaat. Via adb is natuurlijk ook eenvoudig alleen is dan een computer benodigd en niet alleen de telefoon.

Ik ben geen gekke zaken tegen gekomen tot dus ver.
De theme store is nog niet functioneel net als in beta 1. (Geen gemis overigens door de Night Mode).

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 08:50

Nox

Noxiuz

Heeft iemand een manier om de shutter sound van de camera-app uit te schakelen?

Deze zat er officieel in (erkent samsung, hun helpdesk-documentatie geeft het zelfs aan) maar de optie is er gewoonweg uitgesloopt.

Ik kan enkel via FB messenger reaguren naar ze dat ze dat terug moeten gooien maar echt zoden aan de dijk zet dat niet :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:11
Nox schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:05:
Heeft iemand een manier om de shutter sound van de camera-app uit te schakelen?
Systeem geluid uitzetten is enige manier geloof ik...

• Nox

Nox

Noxiuz

beezjeh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:13:
[...]

Systeem geluid uitzetten is enige manier geloof ik...
Thanks, ga 't proberen. Wat zet ik dan nog meer uit?

Ik zie een hoop workarounds van apps die bij het launchen van de camera het geluid muten enzo maar ik zoek gewoon de functie terug :')

Give me your corks!!11

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:11
Nox schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:43:
[...]

Thanks, ga 't proberen. Wat zet ik dan nog meer uit?

Ik zie een hoop workarounds van apps die bij het launchen van de camera het geluid muten enzo maar ik zoek gewoon de functie terug :')
Ik gebruik al jaren mijn Samsungs met systeemgeluid volledig gedempt en op zich is dit voldoende voor de camera shutter. Overigens ik heb werkelijk geen idee welke geluiden nog meer onder systeemgeluiden valt maar ik mis niks :)

• Nox

Nox

Noxiuz

beezjeh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:47:
[...]

Ik gebruik al jaren mijn Samsungs met systeemgeluid volledig gedempt en op zich is dit voldoende voor de camera shutter. Overigens ik heb werkelijk geen idee welke geluiden nog meer onder systeemgeluiden valt maar ik mis niks :)
Lijkt te werken, thanks.

Give me your corks!!11

• TimmieWho
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-02 22:03
beezjeh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:47:
[...]

Dat is het eerste wat ik verander in de instellingen. Systeemgeluid en automatische spellingscontrole/correctie. 8)

• pappaleone
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met de chrome browser? Mijn probleem scrollen gaat zeer moeizaam (hakerig) Ik heb cache geleegd niet de oplossing.

• Ruffzz
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:02
edit

Ruffzz wijzigde deze reactie 16-12-2018 11:17 (104%)
Reden: probleem was oude adb versie

• henklbr
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 17 dec 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.

Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.1.0
Changelist 14366801-QB
Build date Tue, 04 Dec 2018 05:34:11 +0000
Security Patch Level 2018-12-01
Product code PHN
PDA N960FXXS2ARL3
CSC N960FOXM2ARK2
Details for download with SamFirm:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-02 12:41
Ik, heb nu een weekeindje met de Note 9 gespeeld en vind het (nog) niet de ultieme telefoon die het zou moeten zijn volgens bijna alle tech reviewers op YouTube.

Ik ben nu al een tijdje LG gewend en dan zijn er toch wel een paar zaken in Samsung's Experience UI waarvan ik denk dat is het toch net niet. Ook de hoeveelheid bloatware apps die je meekrijgt bij Samsung is bizar.
Haptic feedback voor een telefoon uit deze prijsklasse is ronduit triest. iPhone is veruit de beste hierin en LG is toch ook best wel goed helemaal als je de prijs van een LG afzet tegen wat de Note 9 moet kosten.

Ander vaag dingetje dat ik heb met de Note 9 is dat nu opeens mijn library en daarmee ook afspeellijsten voor een groot deel niet meer goed werken in BlackPlayer EX.

Eerste indruk is de Note 9 zeker niet zo "ultiem" als de hele tech review wereld mij wil doen laten geloven.

• TimmieWho
Jouhki schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:48:

Eerste indruk is de Note 9 zeker niet zo "ultiem" als de hele tech review wereld mij wil doen laten geloven.
Misschien dat je iPhone 7 dan toch beter voor je is.

Gezien je geschiedenis op Tweakers.net(grotendeels Apple en iOS) lijk je wel gewoon hier te trollen.
Misschien is het beter voor de sfeer op tweakers dat je dat niet doet.

TimmieWho wijzigde deze reactie 17-12-2018 14:07 (24%)

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-02 12:41
TimmieWho schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:59:
[...]

Misschien dat je iPhone 7 dan toch beter voor je is.

Gezien je geschiedenis op Tweakers.net(grotendeels Apple en iOS) lijk je wel gewoon hier te trollen.
Misschien is het beter voor de sfeer op tweakers dat je dat niet doet.
Als dan toch de geschiedenis kijkt, kijk dan goed en dan kan je zien dat ik al een tijdje op Android zit.
Dit is mijn eerste indruk van de Note 9 ten opzichte van de LG die ik hiervoor had.. nog heb.

Schijnbaar is het tegen het zere been als je niet vol lof over de Note 9 bent hier.. :/

• TimmieWho
Samsung Themes werkt weer in Pie beta2 met de nieuwste versie.

https://www.sammobile.com...imized-one-ui-android-pie

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-02 20:12

Praetextatus

the dutch_paki

Jouhki schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:48:
Ik, heb nu een weekeindje met de Note 9 gespeeld en vind het (nog) niet de ultieme telefoon die het zou moeten zijn volgens bijna alle tech reviewers op YouTube.

Ik ben nu al een tijdje LG gewend en dan zijn er toch wel een paar zaken in Samsung's Experience UI waarvan ik denk dat is het toch net niet. Ook de hoeveelheid bloatware apps die je meekrijgt bij Samsung is bizar.
Haptic feedback voor een telefoon uit deze prijsklasse is ronduit triest. iPhone is veruit de beste hierin en LG is toch ook best wel goed helemaal als je de prijs van een LG afzet tegen wat de Note 9 moet kosten.

Ander vaag dingetje dat ik heb met de Note 9 is dat nu opeens mijn library en daarmee ook afspeellijsten voor een groot deel niet meer goed werken in BlackPlayer EX.

Dat kan natuurlijk, ieder persoon heeft zijn of haar eigen wensen ;)
Ik denk dat je ook niet niet "ultiem" kunt noemen, want volgend jaar heb je weer een andere killer feature die iedereen wilt hebben. De Note 9 wordt voornamelijk geroemd om de compleetheid, dus er zijn een heleboel telefoons, die veel dingen goed doen, maar ook nog vrij veel niet helemaal goed. De Note 9 doet ook heel veel goed, en heeft juist weinig van die fouten. Mag overigens ook wel voor deze prijs :p

Paar voorbeelden:
waterdichtheid
mooie scherm en resolutie
camera kwaliteit
performance
pen
etc.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• TimmieWho
Als ik in de Pie beta 2 de app private inbrowser gebruik dan wordt de nachtmodus gedeactiveerd.
Het is, of een bug in de beta of een bug in de app.

• Kevii23
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 04-02 19:34
Na jaren een iPhone te hebben gehad ben ik overgestapt op de Note 9. Nu snap ik dat het 2 verschillende systemen zijn en niet alles hetzelfde is, maar ik mis toch een paar features die voor mij vrij belangrijk waren. Wellicht dat er een oplossing is en jullie die weten (heb ook online al gezocht, maar kon nergens echt een duidelijk antwoord vinden).

1. Whatsapp badges voor muted chats.
Ik heb een aantal groepschats die op stil staan. Op iOS was het badge aantal ook zichtbaar bij stille chats (je krijg geen notificatie), maar nu zie ik de chats pas als ik whatsapp open. Is er een mogelijkheid om een badge in te stellen voor stille chats?

Daarnaast verdwijnt het badgeaantal als ik mijn notificatie weg swipe. Hierdoor vergeet ik nog wel eens dat iemand iets heeft gestuurd. Kan ik ook instellen dat ik de notificatie weg swipe en vervolgens het badgesymbool blijft staan? Dit is niet alleen bij whatsapp zo, maar dat is wel de enige app waarvoor ik het vervelend vind.

2. Delayed notifications
Dit was 1 van de redenen waarom ik eerder van Android naar iOs ging, maar had gehoopt dat dit nu wel opgelost zou zijn. Voor de meeste apps heb ik last van delayed notifications of krijg ik pas de notificatie als ik het scherm unlock. Vooral voor de mail is dat heel vervelend, maar ik las online dat Gmail (google) geen optie heeft om de refreshrate te verhogen naar per minuut of iets dergelijks. Nu heb ik een app geinstalleerd die de interval zou moeten verhogen, maar dat werkt ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor of is dit iets wat ik maar gewoon op de koop moet toenemen?

Ik snap dat dit geen specifieke Note vragen zijn, maar voor zover ik kon vinden is er geen android thread. Alvast bedankt voor de moeite :9

• Von Henkel
TeslaUnread van Nova Launcher?
Voor email gebruik De Blackberry Hub
Daar kun je bijna alle social media accounts in kwijt.
WhatsApp, linkedin, Skype, SMS etc

Von Henkel wijzigde deze reactie 23-12-2018 13:37 (68%)

• Kevii23
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 04-02 19:34
Ah ja, ik was inderdaad vergeten te melden dat ik gewoon de Samsung launcher gebruik. Wellicht dat een andere launcher een oplossing biedt, maar wilde liever de originele launcher behouden.

Edit: Nova Launcher met Tesla Unread heeft dezelfde 'problemen'.

Kevii23 wijzigde deze reactie 23-12-2018 13:58 (15%)

• stijnislike
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 09:55
Kevii23 schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:37:
Ah ja, ik was inderdaad vergeten te melden dat ik gewoon de Samsung launcher gebruik. Wellicht dat een andere launcher een oplossing biedt, maar wilde liever de originele launcher behouden.

Edit: Nova Launcher met Tesla Unread heeft dezelfde 'problemen'.
Nova Launcher met Tesla Unread werkt bij mij feilloos op mijn note 9. Ik ontvangt berichten van Signal en Whatsapp ook als ik de telefoon gelocked heb. Bij wegswipen van van notificaties blijven de badge nummers gewoon staan.

Weet iemand of het mogelijk is via Samsung aan te melden voor de Android 9 beta? Ik kan het nergens vinden.

• Von Henkel
Met een Duits simkaartje kun je hem binnenhalen. Of via XDA.
Maar of het zinvol is?
Eind januari is hij uit beta en voor iedereen verkrijgbaar.
Zelf zie ik er niet de meerwaarde van in en wacht netjes af.

• TimmieWho
Von Henkel schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:03:
Met een Duits simkaartje kun je hem binnenhalen. Of via XDA.
Maar of het zinvol is?
Eind januari is hij uit beta en voor iedereen verkrijgbaar.
Zelf zie ik er niet de meerwaarde van in en wacht netjes af.
De beta kan ook zonder duits simkaartje.
In de roadmap staat dat pie in februari wordt uitgerold.

• CyberJohn
De Note9 Pie Beta 3 is hier, dankzij contacten van @henklbr hebben we de update weer snel kunnen bemachtigen.

hieronder kopieer ik schaamteloos het format van @henklbr

Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

Bugs that have been fixed:
* Issue that unable to unlock/release due to Low light pop up 'Accidental touch protection
* Improvement of front/back switch sluggish in the camera preview
* Profile image is not taken in contact
* Preview blacking when left selfie
* System Ul crash
* Navigation bar gesture does not work on the entire image screen
* Error after deleting app from settings
* Lock up when camera shoots 2 times continuously in Hyperlapse
* Gallery App Exception occurs when connecting to Smart View and checking panorama contents
* Flash in Preview and in the recorded video during slow motion shooting
* kernel panic during video playback, sysmmu read page fault during FMO error stream playback
* Stopping and skipping when changing the optimization mode in power saving mode
* Incorrect location of icon in Notification panel
* After registering the fingerprint in the security folder, the password is changed with the password set in fingerprint registration
* Lock up and Launcher FC when using Recent

Zie screenshots van Sammobile:

Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9.0
Security Patch Level 2019-01-01
Product code PHN
PDA N960FXXU2ZRLR
CSC N960FOXM2CRLR

De update.zip is hier, hier, hier en hier te vinden.

CyberJohn wijzigde deze reactie 28-12-2018 13:19 (16%)

• wiz

wiz

Vooral die … O-)

Update verliep vlekkeloos overigens ...

• TimmieWho
Is de draadloos opladen animatie verwijderd uit de Pie Beta(3)? Of kan je due ergens aanzetten?

• henklbr
TimmieWho schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:50:
Is de draadloos opladen animatie verwijderd uit de Pie Beta(3)? Of kan je due ergens aanzetten?
Bij mij doet hij het gewoon als ikhem draadloos oplaad (ook een nieuw geluidje overigens)

• henklbr
https://tweakers.net/ext/f/QcXD100HF6JM6WpHh8bGEsjl/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/QxA2zUtfDFl4SNs64jDD5xPe/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/L9EJDffIqH4Vh3lwdBiR4dow/thumb.jpg

Voor de liefhebbers (en die al op Beta3 zijn): Beta4 is beschikbaar.

Zie mijn post op XDA: https://forum.xda-develop...hp?p=78233910&postcount=1

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Nu net een week de Note 9 in gebruik soort van hij ligt meer op mijn bureau dan in mijn zak .

Gebruik namelijk nog steeds de P20 pro ..

Dit laat mij nu aardig twijfelen :?

Huawei :

http://i68.tinypic.com/v8g94y.jpg

Samsung :

http://i67.tinypic.com/64jp78.jpg

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• cassiekai
Je zou zeggen dat dit beter moet kunnen met de Note9. Misschien is de camera van de P20 wat beter, maar voor de rest is hij veruit de mindere tov note9. Maar als alleen de camera belangrijk voor je is dan misschien de P20.

• Dijkstra88
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-02 14:57
henklbr schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:02:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Voor de liefhebbers (en die al op Beta3 zijn): Beta4 is beschikbaar.

Zie mijn post op XDA: https://forum.xda-develop...hp?p=78233910&postcount=1
Hoi allemaal, na beta 4 installatie werkt automatische apparaatonderhoud niet meer. Hij blijft bij mij steken op 95%hebben meer hier last van?

• henklbr
Dijkstra88 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:10:
[...]

Hoi allemaal, na beta 4 installatie werkt automatische apparaatonderhoud niet meer. Hij blijft bij mij steken op 95%hebben meer hier last van?
Ik net ook; na het wissen van de "gegevens" en "cache" van de app doet hij het weer normaal...

• Dijkstra88
henklbr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:23:
[...]

Ik net ook; na het wissen van de "gegevens" en "cache" van de app doet hij het weer normaal...
Bedankt voor de tip henklbr, ook gedaan en de app werkt weer.

• TimmieWho
henklbr schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:26:
[...]

Bij mij doet hij het gewoon als ikhem draadloos oplaad (ook een nieuw geluidje overigens)
Gevonden. In Ontwikkelaarsopties had ik alle animaties op 0 x gezet.
In Oreo bleef je dan de draadloos opladen animatie zien. In Pie hebben ze het waarschijnlijk uitgezet.
Ik heb het nu op 0,5x ingesteld.

TimmieWho wijzigde deze reactie 02-01-2019 10:03 (36%)

• Muhtar
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 02:50
Gisteren de Note 9 besteld. Kom ik vandaag te weten dat de Exynos versie op alle vlakken inferieur is tegenover de Snapdragon variant. Welke hebben jullie? Ondervindingen, ervaringen? Is het iets om druk om te maken of.. ?

• henklbr
Muhtar schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:25:
Gisteren de Note 9 besteld. Kom ik vandaag te weten dat de Exynos versie op alle vlakken inferieur is tegenover de Snapdragon variant. Welke hebben jullie? Ondervindingen, ervaringen? Is het iets om druk om te maken of.. ?
De internationale variant, SM-N960F (Azie/Europa/Afrika/Australie) maken allemaal gebruik van de Exynos-processor...

En van "wie" kwam je "dat (inferieur)" te weten dan? Dat valt allemaal reuze mee!

• Muhtar
henklbr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:53:
[...]

De internationale variant, SM-N960F (Azie/Europa/Afrika/Australie) maken allemaal gebruik van de Exynos-processor...

En van "wie" kwam je "dat (inferieur)" te weten dan? Dat valt allemaal reuze mee!
https://www.anandtech.com...view-snapdragon-vs-exynos

"Like on the Galaxy S9, the Note9’s Exynos variant is just an overall inferior device. Battery life was one aspect that the Exynos S9s fared quite terribly in, and this time around Samsung did manage to somewhat improve the difference to the Snapdragon 845. Unfortunately it’s not enough as the Snapdragon variant still leads.

While the battery disadvantage has somewhat decreased, Samsung has done nothing to improve the performance of the chipset. Here the Snapdragon 845’s software is still leagues ahead of what the Exynos is able to offer, with the latter still not being able to differentiate itself much from the Exynos 8895 in system performance. The benchmark differences are very much also representative of the real-world performance difference of both variants.

In our recent

quarterly smartphone guide, I’ve recommended the Snapdragon Note9 alongside the S9s as among the best Android devices you can buy this holiday. The Exynos Note9 in my opinion again doesn’t really make the cut as you’re paying flagship prices for a device that offers less battery life and performance not much better than last year’s phones.

Hopefully the Exynos 9820 manages to be competitive chipset and S.LSI manages to finally get serious about execution as a SoC vendor, as otherwise the next few years are just going to a rough ride."

En zo verder..

Ik hoop dat het intussen met de tussentijdse updates beter is? Kan je de Snapdragon versie eigenlijk wel kopen in België en Nederland? Ik zie dat de winkels allemaal de Exynos versie verkopen.

• pappaleone
Muhtar schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:38:
[...]

https://www.anandtech.com...view-snapdragon-vs-exynos

"Like on the Galaxy S9, the Note9’s Exynos variant is just an overall inferior device. Battery life was one aspect that the Exynos S9s fared quite terribly in, and this time around Samsung did manage to somewhat improve the difference to the Snapdragon 845. Unfortunately it’s not enough as the Snapdragon variant still leads.

While the battery disadvantage has somewhat decreased, Samsung has done nothing to improve the performance of the chipset. Here the Snapdragon 845’s software is still leagues ahead of what the Exynos is able to offer, with the latter still not being able to differentiate itself much from the Exynos 8895 in system performance. The benchmark differences are very much also representative of the real-world performance difference of both variants.

In our recent

quarterly smartphone guide, I’ve recommended the Snapdragon Note9 alongside the S9s as among the best Android devices you can buy this holiday. The Exynos Note9 in my opinion again doesn’t really make the cut as you’re paying flagship prices for a device that offers less battery life and performance not much better than last year’s phones.

Hopefully the Exynos 9820 manages to be competitive chipset and S.LSI manages to finally get serious about execution as a SoC vendor, as otherwise the next few years are just going to a rough ride."

En zo verder..

Ik hoop dat het intussen met de tussentijdse updates beter is? Kan je de Snapdragon versie eigenlijk wel kopen in België en Nederland? Ik zie dat de winkels allemaal de Exynos versie verkopen.
Omdat de Snapdragon versie niet voor Europa is gemaakt, maar voor de Amerika en Azie.

• Muhtar
pappaleone schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Omdat de Snapdragon versie niet voor Europa is gemaakt, maar voor de Amerika en Azie.
Heb ik ook gelezen, maar blijkbaar zijn de meeste Snapdragon versies ook helemaal compatibel met hier. Als er daadwerkelijk een groot verschil is in performance en battery, dan is dat toch echt schandalig!!! Zoveel geld, en dat voor het B-model zeg maar.

• henklbr
Muhtar schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Heb ik ook gelezen, maar blijkbaar zijn de meeste Snapdragon versies ook helemaal compatibel met hier. Als er daadwerkelijk een groot verschil is in performance en battery, dan is dat toch echt schandalig!!! Zoveel geld, en dat voor het B-model zeg maar.
Je moet je daar niet zo op blind staren...

Dat zijn test-resultaten, waar jij als "leek" amper iets van zult merken!

• Muhtar
henklbr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Je moet je daar niet zo op blind staren...

Dat zijn test-resultaten, waar jij als "leek" amper iets van zult merken!
Pff.. ik hoop het. Maar mezelf kennende.. |:( .. Ben eigenlijk nogal een poweruser, rooten en Custom Roms zijn me niet onbekend..

Ik hoop dat het allemaal meevalt, maar de vergelijkingsvideos op YouTube liegen er niet om.

• wiz

wiz

Muhtar schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Vergeet niet dat de Snapdragon varianten met eigen issues komen. Zo hebben bijvoorbeeld de HongKong modellen geen Samsung Pass. Dat doet het enkel op Enterprise modellen. En Samsung Pay is beperkt tot HongKong aanbieders. Kost een hoop workarounds dat fatsoenlijk in andere landen in te zetten. Ik ben daarom van mijn N8 Snapdragon bewust naar een N9 Exynos gegaan ...

• Muhtar
wiz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:32:
[...]

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Vergeet niet dat de Snapdragon varianten met eigen issues komen. Zo hebben bijvoorbeeld de HongKong modellen geen Samsung Pass. Dat doet het enkel op Enterprise modellen. En Samsung Pay is beperkt tot HongKong aanbieders. Kost een hoop workarounds dat fatsoenlijk in andere landen in te zetten. Ik ben daarom van mijn N8 Snapdragon bewust naar een N9 Exynos gegaan ...
Ok. Goed om te weten thx.

• diquan2001
  • Nu online
Goedenavond Note 9 gebruikers :)

Ik heb sinds een paar dagen nu ook een Note 9 in gebruik .
Er is een klein irritant probleempje met het wifi netwerk wat mijn Note 9 heeft .

Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een P20 pro .

Situatie is dat ik in huis 2 routers heb staan 1 op zolder 1 in de woonkamer .
De P20 Pro pakte altijd automatisch de zolder router als ik boven bezig was en als ik dan naar beneden liep en in de woonkamer was dan ging hij gelijk over naar de woonkamer router .

Nu raad je het al de Note 9 doet dit niet :-(

Is hier een instelling voor of is dit gewoon niet mogelijk ?
Hij wisselt gewoon niet blijft op woonkamer router hangen zelfs met 1 puntje wifi bereik.
Dus moet ik steeds handmatig de wifi wisselen .
Beetje een luxeprobleem maar goed ik ben denk ik verwend met de P20 pro :)

• TimmieWho
diquan2001 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:46:

Hij wisselt gewoon niet blijft op woonkamer router hangen zelfs met 1 puntje wifi bereik.
Tip: Verkoop je Note 9 en ga verder met je P20 Pro. Of wat stellen ze je op XDA-developers voor?

Misschien is het dus beter om je Note 9 te verkopen want je hebt er én problemen met fotoś maken én wifi problemen die niemand anders hier heeft. Op XDA heb je ook al je foto problemen gepost maar daar komen vast ook je wifi problemen bij of heb je intussen nog meer problemen?
In je posting van dinsdag staat dat je hem een week gebruikt en in deze post dat je hem nog maar een paar dagen gebruikt. Wat is het nu?
In je posts-tag onderaan staat de Note 9 er nog niet bij. Of heb je stiekem geen Note 9?

TimmieWho wijzigde deze reactie 04-01-2019 09:58 (37%)

• Xerxes
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20-02 21:01
diquan2001 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:46:
Goedenavond Note 9 gebruikers :)

Ik heb sinds een paar dagen nu ook een Note 9 in gebruik .
Er is een klein irritant probleempje met het wifi netwerk wat mijn Note 9 heeft .

Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een P20 pro .

Situatie is dat ik in huis 2 routers heb staan 1 op zolder 1 in de woonkamer .
De P20 Pro pakte altijd automatisch de zolder router als ik boven bezig was en als ik dan naar beneden liep en in de woonkamer was dan ging hij gelijk over naar de woonkamer router .

Hoogstwaarschijnlijk is het bereik van de Note 9 beter dan de P20 Pro. Mijn Note 9 blijft ook op de router op de begane grond hangen wanneer ik op zolder zit, terwijl menig andere telefoons (iPhones, Huawei's, overige Galaxy-modellen) alleen de router op zolder zien.

In je verhaal kan ik niet opmaken of je P20 Pro wél beide routers ziet wanneer hij van router wisselt. Het lijkt me dat je P20 de ene router niet meer in bereik heeft, en daarom "automatisch" wisselt naar de andere router. ;)

• diquan2001
  • Nu online
Ik heb op xda geen antwoord gehad vandaar dat ik mijn probleem hier ook heb aangekaart.

Jou commentaar slaat ook nergens op.
Toen ik de foto's gepost had gebruikte ik de P20 pro als mijn daily driver.
Die heb ik inmiddels verkocht en sinds woensdag gebruik ik de Note 9 dagelijks.

Hierdoor is dit Wi-Fi probleempje niet eerder opgevallen.

Dus als je geen antwoord hebt op mijn vraag hou dan liever je commentaar voor jezelf.
TimmieWho schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Tip: Verkoop je Note 9 en ga verder met je P20 Pro. Of wat stellen ze je op XDA-developers voor?

Misschien is het dus beter om je Note 9 te verkopen want je hebt er én problemen met fotoś maken én wifi problemen die niemand anders hier heeft. Op XDA heb je ook al je foto problemen gepost maar daar komen vast ook je wifi problemen bij of heb je intussen nog meer problemen?
In je posting van dinsdag staat dat je hem een week gebruikt en in deze post dat je hem nog maar een paar dagen gebruikt. Wat is het nu?
In je posts-tag onderaan staat de Note 9 er nog niet bij. Of heb je stiekem geen Note 9?

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Xerxes schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk is het bereik van de Note 9 beter dan de P20 Pro.
Dat zou best wel eens kunnen. Als ik met mijn oude HTC 10, mijn vrouws Sony telefoons (Z5 Compact en daarna weer ander model) naar buiten loop, zo'n 30 meter verderop viel dan mijn Wi-Fi connectie wel weg. Nu met mijn Note 9 ben ik al bijna de parking af, zo'n 40 meter, voordat mijn Note 9 maar overgaat op 4G... Scheelt best een end.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• Dijkstra88
Final build van Note 9 is gereleased vandaag, zie sammobile website. Ik zag dat Henklbr hiervan al op de hoogte is, dus check the xda thread en download the final update. @henklbr kunnen wij na deze laatste final build geinstalleerd te hebben, weer gebruik maken van de OTA ?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True