Na jaren een iPhone te hebben gehad ben ik overgestapt op de Note 9. Nu snap ik dat het 2 verschillende systemen zijn en niet alles hetzelfde is, maar ik mis toch een paar features die voor mij vrij belangrijk waren. Wellicht dat er een oplossing is en jullie die weten (heb ook online al gezocht, maar kon nergens echt een duidelijk antwoord vinden).
1. Whatsapp badges voor muted chats.
Ik heb een aantal groepschats die op stil staan. Op iOS was het badge aantal ook zichtbaar bij stille chats (je krijg geen notificatie), maar nu zie ik de chats pas als ik whatsapp open. Is er een mogelijkheid om een badge in te stellen voor stille chats?
Daarnaast verdwijnt het badgeaantal als ik mijn notificatie weg swipe. Hierdoor vergeet ik nog wel eens dat iemand iets heeft gestuurd. Kan ik ook instellen dat ik de notificatie weg swipe en vervolgens het badgesymbool blijft staan? Dit is niet alleen bij whatsapp zo, maar dat is wel de enige app waarvoor ik het vervelend vind.
2. Delayed notifications
Dit was 1 van de redenen waarom ik eerder van Android naar iOs ging, maar had gehoopt dat dit nu wel opgelost zou zijn. Voor de meeste apps heb ik last van delayed notifications of krijg ik pas de notificatie als ik het scherm unlock. Vooral voor de mail is dat heel vervelend, maar ik las online dat Gmail (google) geen optie heeft om de refreshrate te verhogen naar per minuut of iets dergelijks. Nu heb ik een app geinstalleerd die de interval zou moeten verhogen, maar dat werkt ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor of is dit iets wat ik maar gewoon op de koop moet toenemen?
Ik snap dat dit geen specifieke Note vragen zijn, maar voor zover ik kon vinden is er geen android thread. Alvast bedankt voor de moeite