Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoi hoi, ik heb 2 vragen, zit sterk aan een Note 9 te denken.

Maar ik lees wel vaak dat de Snapdragon versie in de US aanzienlijk beter is, is de Exynos versie het wel waard wetende dat er een snellere versie is? Een vriend van mij heeft net de Note 9 en ik zie niks verkeerds, prima toestel. Wat zijn jullie ervaringen qua performance?

En ten tweede, krijgen jullie echt een heel stuk minder battery life op 4g dan als je op wifi zou zitten? Dat kan ik namelijk uit de tweakers review zelf krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
coolkingler1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:40:

Maar ik lees wel vaak dat de Snapdragon versie in de US aanzienlijk beter is, is de Exynos versie het wel waard wetende dat er een snellere versie is? Een vriend van mij heeft net de Note 9 en ik zie niks verkeerds, prima toestel. Wat zijn jullie ervaringen qua performance?

En ten tweede, krijgen jullie echt een heel stuk minder battery life op 4g dan als je op wifi zou zitten? Dat kan ik namelijk uit de tweakers review zelf krijgen.
Ik merk vooral als ik een dag veel in de trein zit dat de battery life lager is door het 4g gebruik, waarschijnlijk door het zoeken naar zendmasten. Als ik gewoon thuis bent merk ik ernminder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Sj44k13 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Ik merk vooral als ik een dag veel in de trein zit dat de battery life lager is door het 4g gebruik, waarschijnlijk door het zoeken naar zendmasten. Als ik gewoon thuis bent merk ik ernminder van.
Oke begrepen :) Ik dacht meer dat het aan de exynos modems zou liggen maar dat van de zendmasten is idd logischer, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Soullie

Planeshift

Gisteren ook naar pie geupdate, daarna toch ook maar factory reset gedaan. Hierna draait alles heerlijk.

Die swipe controls zijn even wennen maar werken erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb de oude navigatie knoppen gehouden. Met de gestures kan je minder snel tussen de huidige app en de vorige app switchen en dat gebruik ik juist vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Doe je aan full wipe reset ?
Gewoon dus dat alles eraf is of kan je ook zeg maar foto's erop laten en wipe doen ?

trouwens wil net een backup maken via Smart switch maar hij kan niet meer verbinden met mijn Note 9?
Soullie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:44:
Gisteren ook naar pie geupdate, daarna toch ook maar factory reset gedaan. Hierna draait alles heerlijk.

Die swipe controls zijn even wennen maar werken erg lekker.

[ Voor 11% gewijzigd door diquan2001 op 20-01-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Iemand enig idee waar ik de instelling pictogram kaders aan/uit kan vinden ? Ik zie dat niet meer staan bij display instellingen (android pie)

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 11:45
Intelcorei7 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:53:
Iemand enig idee waar ik de instelling pictogram kaders aan/uit kan vinden ? Ik zie dat niet meer staan bij display instellingen (android pie)
Zocht ik ook, volgens mij hebben ze dat weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
Ik heb er ook lang naar gezocht, maar niet gevonden. En tot de conclusie gekomen dat het er uit is gesloopt. Op naar Nova Launcher dan maar :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51

Ben een redelijke 'zware' gebruiker en heb verschillende opties de review laten passeren voor ik op de Note 9 ben overgestapt. Enorm tevreden gebruiker! Performance is snappy en snel. Batterij is erg goed, maar ook hier geldt dat las je slecht ontvangst hebt dat je batterij duur minder zal zijn. Dit geldt voor elke telefoon van welk merk of OS dan ook. Maar hoef over het algemeen nooit overdag bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:31
Enig minpuntje wat ik vandaag merkte is dat als ik Spotify stream in de auto de audio om de paar minuten even wegvalt.
Zal wel ergens een instelling zijn hoop ik.
Verder nog niets kunnen vinden op de navigatie balk na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:28
Iemand al ervaringen met Pie op de Note 9 in combinatie met Android Auto? Ik las berichten van enkele maanden geleden dat Pie allerlei problemen gaf op de Google Pixel telefoons met AA. Ik gebruik dit heel veel voor navigatie en Spotify en zit niet te wachten op bugs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
therealwheely schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:19:
Iemand al ervaringen met Pie op de Note 9 in combinatie met Android Auto? Ik las berichten van enkele maanden geleden dat Pie allerlei problemen gaf op de Google Pixel telefoons met AA. Ik gebruik dit heel veel voor navigatie en Spotify en zit niet te wachten op bugs... ;)
Vanmorgen nergens last van gehad. Had niet gelezen dat het een probleem zou kunnen zijn, maar gewoon Spotify en Waze gebruikt vanmorgen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

joenatic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:49:
[...]

Vanmorgen nergens last van gehad. Had niet gelezen dat het een probleem zou kunnen zijn, maar gewoon Spotify en Waze gebruikt vanmorgen in de auto.
Heb wel gemerkt dat net als in Oreo, je de batterijbesparende instellingen een tandje lager moet zetten, anders doet Android Auto het nog wel, maar doen Waze en Maps het niet meer .. Ik draai dan in optimised modus.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Weet iemand hoe ik weer de battery percentage rechts boven in mijn scherm kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

diquan2001 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:13:
Weet iemand hoe ik weer de battery percentage rechts boven in mijn scherm kan krijgen?
Instellingen --> Meldingen-->Statusbalk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KOEKiEh
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:15
peukiemon schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:31:
Enig minpuntje wat ik vandaag merkte is dat als ik Spotify stream in de auto de audio om de paar minuten even wegvalt.
Zal wel ergens een instelling zijn hoop ik.
Verder nog niets kunnen vinden op de navigatie balk na.
Ik had ook problemen dat mijn bluetooth connectie geen verbinding bleeft houden (dit was trouwens alleen met de auto).

Volgende gedaan --> Settings--> Apps-->Drie puntjes rechts bovenin--> Show System apps-->Zoeken naar Bluetooth-->Storage--> Cleardata & cache en dan herstarten en dan opnieuw de bluetooth connectie opbouwen.

It wasn't me, the tiger did it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Wat een hoop onlogische design keuzes in Pie zeg. Over het algemeen valt er mee te leven. Maar... wat is er in godsnaam met het multitasking-scherm gebeurd? Super onhandig en waar is de app-lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4acesNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:38:
Wat een hoop onlogische design keuzes in Pie zeg. Over het algemeen valt er mee te leven. Maar... wat is er in godsnaam met het multitasking-scherm gebeurd? Super onhandig en waar is de app-lijst?
Veranderingen zijn lastig he?
Maar als je er even mee werkt dan zul je zien dat die designkeuzes best handig zijn
De app lijst is waar die altijd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:35
Mocht iemand nog een hoesje zoeken voor de Note 9. Ik heb een splinternieuwe Spigen Transparante Ultra Hybrid™ Case liggen, doe er zelf niks mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Swizzler24 op 21-01-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Maar als je er even mee werkt dan zul je zien dat die designkeuzes best handig zijn
Best handig dat je niet meer kunt filmen vanuit de "foto stand" maar daarvoor eerst opzij moet swipen... :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Ik zie hem niet. Alleen een aantal recent gebruikte apps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YrBHENP8Vycqm7YA9Y4uXf2Q/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:16
Phusebox schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Best handig dat je niet meer kunt filmen vanuit de "foto stand" maar daarvoor eerst opzij moet swipen... :+
Ja! Dat vind ik ook! Eerst moest je heel onhandig de filmknop ingedrukt houden om te kunnen zien wat je beeldveld zou gaan worden. Dat was reuze irritant. Gelukkig is het nu zoals het hoort... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Laatst online: 17-09 20:28
Ha da's mooi. Dat is alweer een geruststelling dan. Bedankt voor de reactie.
joenatic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:49:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
Ik moet nu de hele statusbalk naar beneden swipen voordat ik mijn helderheid kan aanpassen. Eerst kon het bij ongeveer de helft. Kan dit worden aangepast in pie ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:24
Intelcorei7 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:54:
Ik moet nu de hele statusbalk naar beneden swipen voordat ik mijn helderheid kan aanpassen. Eerst kon het bij ongeveer de helft. Kan dit worden aangepast in pie ?
Rechts naast de schuifbalk voor de helderheid op het pijltje klikken en dan kiezen voor "Show control on top"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intelcorei7
Martijn80 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Rechts naast de schuifbalk voor de helderheid op het pijltje klikken en dan kiezen voor "Show control on top"
Top thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Ook hiervoor bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x

Koop een Nederlands toestel...dan krijg je de 100 cashback en NL garantie. De verschillen zijn minimaal in benchmarks en in dagelijks gebruik zal je dat nooit merken. En als je een NL toestel koopt heb je maar 1 keuze: Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
blue13x schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Koop een Nederlands toestel...dan krijg je de 100 cashback en NL garantie. De verschillen zijn minimaal in benchmarks en in dagelijks gebruik zal je dat nooit merken. En als je een NL toestel koopt heb je maar 1 keuze: Exynos.
Ja, ik weet het idd.

Toch maar besloten het niet te doen, te veel geld voor nu, als ik een iets rijkere man was had ik het gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Jammer dat de Photo Editor Pro gewoon anders is in Pie.

Wat ik vaak deed is een foto in een foto verwerken en de foto kon je dan op alle manieren bewerken.
Foto in foto toevoegen kan wel maar alleen in/uitzoomen is mogelijk.

Beetje apart fus dat Samsung bepaalde opties eruit heeft gesloopt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb wel het idee dat sinds pie de batterij wat minder lang mee gaat. Misschien toch maar eens reset doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

Serieus... Je kunt niet meer filmen direct als je de camera opent. Je moet dan eerst opzij swipen voor video. Wie verzint dit.

Je spreekt je eigen weer lekker tegen 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
Sj44k13 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:57:
Ik heb wel het idee dat sinds pie de batterij wat minder lang mee gaat. Misschien toch maar eens reset doen...
idee heb ik ook sterk. Heb inderdaad nog geen reset gedaan, iets wat je eigenlijk wel zou moeten doen na elke "grote" update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Misschien een n00b vraag, maar kan ik ergens finder uitzetten?
Telkens als ik swipe dan krijg ik finder in beeld.
Begint mij te irriteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
diquan2001 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:34:
Misschien een n00b vraag, maar kan ik ergens finder uitzetten?
Telkens als ik swipe dan krijg ik finder in beeld.
Begint mij te irriteren >:)
Alleen met een programma ala Package Disabler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:07:
[...]

Serieus... Je kunt niet meer filmen direct als je de camera opent. Je moet dan eerst opzij swipen voor video. Wie verzint dit.

Je spreekt je eigen weer lekker tegen 8)7 8)7
Je ziet toch dat ie het cynisch daarover heeft...

Ik vind trouwens ook niks die clock aan de linker kant van de statusbalk. Is het mogelijk om hem weer rechts te zetten? Zonder root uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
GentiLi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Je ziet toch dat ie het cynisch daarover heeft...

Ik vind trouwens ook niks die clock aan de linker kant van de statusbalk. Is het mogelijk om hem weer rechts te zetten? Zonder root uiteraard.
Een klok is een klok of hij nu rechts of links staat O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Een klok is een klok of hij nu rechts of links staat O-) O-)
True... but...

Links waren er vroeger meldingen die binnen kwamen of andere die je zelf installeerde.

Rechts waren er - en hoort ok zo is mijn mening - meldingen die standaard zijn geïnstalleerd en niet te verwijderen zijn, savie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4acesNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Ik zie hem niet. Alleen een aantal recent gebruikte apps.
[Afbeelding]
Als je op het icoon klikt er boven dan krijg je een aantal opties waaronder gesplitste schermweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Ja, dat weet ik. Maar ik bedoel het kunnen kiezen tussen alle apps (die het ondersteunen). Nu kun je alleen maar uit de openstaande apps kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dit had je toch al gemeld? Waarom opnieuw dezelfde post van je? Werd er niet gereageerd op je vorige?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57744786

GentiLi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Helaas: dit is bepaald door Google...

[ Voor 28% gewijzigd door henklbr op 22-01-2019 15:11 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Zit al een paar dagen op Pie en ben tevreden. Serieuze verbetering tov Oreo. Maar heb wel geen factory reset gedaan omdat het opnieuw instellen van al mijn apps teveel tijd neemt.

Is er een manier om all mijn apps volledig te backuppen (inclusief app data) zonder dat ik moet rooten? Laatste keer dat ik een factory reset had gedaan & al mijn apps had gebackupt via Samsung Smartswitch, moest ik al mijn apps opnieuw instellen en was er niets van data van mijn apps gebackupt.

Heb al gelezen over de app "Helium" die ook app data zou backuppen zonder root, maar deze app werkte maar half toen ik het eens geprobeerd had.

Jammer dat Titanium Backup enkel met root werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:33

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Pie zal ik best aan wennen. Echter ik mis nu één ding......

Voorheen als mijn Note 9 via Bluetooth met mijn auto is verbonden, kon ik via het notificatiepanel het geluidsbron van bijvoorbeeld media veranderen. Het was voorheen mogelijk om bijvoorbeeld het geluid van filmpjes, YouTube en dergelijke via the telefoonspeaker af te spelen en inkomende telefoongesprekken of Flitsmeister via Bleutooth. Nu zie ik heel die optie niet meer wanneer mijn Note verbonden is met mijn auto.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:15:
[...]

Ach ja nog een half jaartje dan mag ik weer wat anders uitzoeken. Kijken of Samsung deze nieuwe UI dan wat beter onder de knie heeft.
Waarom mag je dan pas?
Het is alsof je provider jou in je macht heeft wat helemaal geen waar is.

In oktober 2018 ging mijn 3 jaar oude LG G4 kapot terwijl ik op vakantie was in Gothenburg te Zweden. Direct bij terugkomst in Nederland ben ik zonder aarzeling om een nieuwe Note9 telefoon gegaan a €950.
Door een SIM-Only abonnement a €14 ben ik niet afhankelijk van een telecomprovider die mij dure maandlasten oplegt voor een telefoonlease gedurende contractperiode.
Gaat de Note9 kapot buiten de garantie(voorwaarden) dan koop ik gelijk weer een nieuwe telefoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet rijk en heb geen groot inkomen, maar ik leef zuinig & spaar, heb lage maandlasten en heb geen schulden.

Je hebt grotendeels de regie over je eigen leven in handen.
Het voordeel van een telefoon direct in 1 keer betalen is dat je 2 jaar lang geen hoge maandlasten hebt. Kom je zonder werk te zitten en ga je in inkomen achteruit dan merk je dit geheid. Sommige mensen houden hier geen rekening mee en komen daardoor in financiële moeilijkheden.
Een telefoon is nog steeds een luxe artikel, zeer zeker een Note9. Er bestaan ook goedkopere modellen indien je eigenlijk het topmodel niet kan veroorloven maar toch bereikbaar wilt zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door aliberto op 23-01-2019 10:19 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
aliberto schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 05:10:
[...]

Waarom mag je dan pas?
Het is alsof je provider jou in je macht heeft wat helemaal geen waar is.

In oktober 2018 ging mijn 3 jaar oude LG G4 kapot terwijl ik op vakantie was in Gothenburg te Zweden. Direct bij terugkomst in Nederland ben ik zonder aarzeling om een nieuwe Note9 telefoon gegaan a €950.
Door een SIM-Only abonnement a €14 ben ik niet afhankelijk van een telecomprovider die mij dure maandlasten oplegt voor een telefoonlease gedurende contractperiode.
Gaat de Note9 kapot buiten de garantie(voorwaarden) dan koop ik gelijk weer een nieuwe telefoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet rijk en heb geen groot inkomen, maar ik leef zuinig & spaar, heb lage maandlasten en heb geen schulden.

Je hebt grotendeels de regie over je eigen leven in handen.
Het voordeel van een telefoon direct in 1 keer betalen is dat je 2 jaar lang geen hoge maandlasten hebt. Kom je zonder werk te zitten en ga je in inkomen achteruit dan merk je dit geheid. Sommige mensen houden hier geen rekening mee en komen daardoor in financiële moeilijkheden.
Een telefoon is nog steeds een luxe artikel, zeer zeker een Note9. Er bestaan ook goedkopere modellen indien je eigenlijk het topmodel niet kan veroorloven maar toch bereikbaar wilt zijn.
Gewoon geen aandacht aan geven deze persoon is alleen op aandacht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
destorized schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:50:
Zit al een paar dagen op Pie en ben tevreden. Serieuze verbetering tov Oreo. Maar heb wel geen factory reset gedaan omdat het opnieuw instellen van al mijn apps teveel tijd neemt.

Is er een manier om all mijn apps volledig te backuppen (inclusief app data) zonder dat ik moet rooten? Laatste keer dat ik een factory reset had gedaan & al mijn apps had gebackupt via Samsung Smartswitch, moest ik al mijn apps opnieuw instellen en was er niets van data van mijn apps gebackupt.

Heb al gelezen over de app "Helium" die ook app data zou backuppen zonder root, maar deze app werkte maar half toen ik het eens geprobeerd had.

Jammer dat Titanium Backup enkel met root werkt.
Gebruik voortaan de autofill functie. Log je automatisch in je apps na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Volgend probleem.
Ik gebruik Yahoo Mail maar het valt mij op dat ik niet altijd een melding krijg bij het ontvangen van mail.
Soms open ik mijn mail en dan zie ik 4 mails terwijl ik 0 notificatie heb ontvangen.
Als ik in de instellingen kijk dan staat alles op ja.

Hebben jullie dit ook?
Is er een instelling wat ik nog moet aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn80
Ik ben wel blij met de nieuwe 'Full screen gestures' op de navigatie balk. Je kan apps full screen gebruiken en met één veeg bijvoorbeeld naar je home screen te gaan. In Oreo moest je eerst vegen en daarna voor de home knop kiezen. Dat scheelt een handeling. Het is alleen jammer dat het toetsenbord net doet of de navigatie balk er nog is en er daar dus veel ruimte onder zit. Overigens heb ik het idee dat de minimale hoogte van het toetsenbord die je in kan stellen veel hoger is dan in Oreo. Beide punten zorgen er voor dat er ruimte verspilt wordt.

Het ik vind de nacht modes ideaal in combinatie met de automatische modes die je in kan stellen in de Ontwikkelaar opties. Overdag automatisch het witte thema en in de avond de nacht modes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:16
Martijn80 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:34:
Ik ben wel blij met de nieuwe 'Full screen gestures' op de navigatie balk. Je kan apps full screen gebruiken en met één veeg bijvoorbeeld naar je home screen te gaan. In Oreo moest je eerst vegen en daarna voor de home knop kiezen. Dat scheelt een handeling. Het is alleen jammer dat het toetsenbord net doet of de navigatie balk er nog is en er daar dus veel ruimte onder zit. Overigens heb ik het idee dat de minimale hoogte van het toetsenbord die je in kan stellen veel hoger is dan in Oreo. Beide punten zorgen er voor dat er ruimte verspilt wordt.

Het ik vind de nacht modes ideaal in combinatie met de automatische modes die je in kan stellen in de Ontwikkelaar opties. Overdag automatisch het witte thema en in de avond de nacht modes.
Oh da's een goeie tip! Ik was al op zoek naar een mogelijkheid om 's avonds automatisch nachtstand aan te zetten, maar had niet gedacht bij de ontwikkelaarsopties te moeten kijken...

Van de ruimte onder het toetsenbord heb je geen last als je een ander toetsenbord gebruikt. Ik gebruik Swiftkey en dat zit netjes helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Sinds de laatste update zie ik geen verschil meer in de verschillende display keuzes.
Het ziet er allemaal hetzelfde uit.
Wil iemand anders dit op zijn note9 controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
evdakker schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:17:
[...]

Oh da's een goeie tip! Ik was al op zoek naar een mogelijkheid om 's avonds automatisch nachtstand aan te zetten, maar had niet gedacht bij de ontwikkelaarsopties te moeten kijken...

Van de ruimte onder het toetsenbord heb je geen last als je een nader toetsenbord gebruikt. Ik gebruik Swiftkey en dat zit netjes helemaal onderaan.
Ook bedankt voor de tip. Een alternatief toetsenbord zit inderdaad helemaal onder aan het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
  • Laatst online: 03-09 12:51
Tot nu toe zijn er voordelen en nadelen van de Pie update. Groot voordeel zijn de gestures (geeft het gevoel dat het scherm veel groter is nu tekst op bijvoorbeeld webpagina's helemaal tot onder doorloopt) en het always on screen dat in principe uit staat totdat je een tikje op het scherm geeft waarna het 30 seconden aan gaat. Dat is erg fijn.

De klok linksboven blijf ik irritant vinden, ik reageer altijd gelijk op notificaties waardoor ik daar altijd een leeg scherm had. Nu lijkt het vanuit mijn ooghoek steeds of er iets binnen is gekomen maar dat blijkt die verrekte klok te zijn. Nogmaals, OnePlus geeft je de optie de klok te verbergen, ik hoop dat Samsung in een toekomstige update ook die mogelijkheid geeft, of nog beter, de optie om hem weer rechtsboven te plaatsen.

Wat me trouwens opvalt is gebruik van het werkgeheugen. Ik heb de apparaatonderhoud widget op mijn homescreen staan, en deze gaf onder Oreo steevast aan dat er minstens 2gb ram vrij was. Nu komt dat bijna niet meer voor, meestal staat hij rond de 1,4 gb. Is dat bij jullie ook zo? En wat betekent dit, wordt het geheugen nu gewoon beter gebruikt of vreet Pie meer resources dan eigenlijk nodig is? Ik denk het eerste?

Update!
Ik heb de klok verborgen, woohoo!!!

In Nova launcher prime een activiteiten widget aanmaken, dan daarmee een snelkoppeling aanmaken naar System-UI > Demo modus, en dan helemaal onderaan bij klok kiezen voor "dit pictogram niet weergeven".

[ Voor 9% gewijzigd door Theratron op 25-01-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
diquan2001 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:28:
Sinds de laatste update zie ik geen verschil meer in de verschillende display keuzes.
Het ziet er allemaal hetzelfde uit.
Wil iemand anders dit op zijn note9 controleren?
Je bedoelt de verschillende kleurprofielen?

Ik zie een klein beetje verschil tussen de profielen. Het is nauwelijks merkbaar. Met Oreo waren de verschillen veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dat klopt de profielen.
Dacht dat ik gek werd :)

Het is echt heel minimaal verschil.
Met Oreo was het kleurverschil veel duidelijker.
Wat mij ook is opgevallen dat het scherm opeens heel helder is terwijl mijn helderheid op niet op max staat.
En automatische helderheid uit staat is dat anderen ook opgevallen?
Bvb in de nacht In het donker wil ik ff mail lezen maar dan is mijn helderheid helemaal vol terwijl het schuifknopje nog minimaal staat.
Martijn80 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:38:
[...]

Je bedoelt de verschillende kleurprofielen?

Ik zie een klein beetje verschil tussen de profielen. Het is nauwelijks merkbaar. Met Oreo waren de verschillen veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Sinds de pie update valt het me op dat je als de telefoon gelockt is de inhoud van meldingen kan bekijken, bijvoorbeeld van een agenda, zonder dus de telefoon te unlocken. Ik kan niet vinden waar ik dit aanpas? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 20-09 00:54
Sj44k13 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:09:
Sinds de pie update valt het me op dat je als de telefoon gelockt is de inhoud van meldingen kan bekijken, bijvoorbeeld van een agenda, zonder dus de telefoon te unlocken. Ik kan niet vinden waar ik dit aanpas? Iemand een idee?
- Instellingen
- Vergrendelscherm
- Klokstijl (kies Always On Display)
Selecteer nu welke je wilt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Zijn de maandelijkse beveiligingupdates echt belangrijk? Ik heb gisteren mijn Note 9 teruggeflashed naar Oreo 8.1. De beveiligingspatch is nu 1 december 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Von Henkel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:01:
[...]

- Instellingen
- Vergrendelscherm
- Klokstijl (kies Always On Display)
Selecteer nu welke je wilt zien...
Dank, maar hiermee verander je enkel de klok en niet wat je verder kunt zien...

Edit: het stond bij meldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 26-01-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Oldblack schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:40:
Zijn de maandelijkse beveiligingupdates echt belangrijk? Ik heb gisteren mijn Note 9 teruggeflashed naar Oreo 8.1. De beveiligingspatch is nu 1 december 2018.
Wat dacht je zelf ??? Als je bijv. bankzaken doet via je telefoon is het natuurlijk belangrijk dat je telefoon up to date is. Vandaar dat er elke keer updates zijn net als op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
Al meer mensen android Pie geïnstalleerd op hun note? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
ThaBilly schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:17:
Al meer mensen android Pie geïnstalleerd op hun note? *O*
Is dat een vraag of een constatering? Het lijkt me wel duidelijk toch dat er een aantal Pie al geïnstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Denk dat veel er al anderhalve week op Pie zitten. Moet zeggen dat het mij tot nu toe prima bevalt. De eerste week is altijd leuk om te kijken wat er nieuw is en dan is toch weer business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik merk sinds een paar dagen dat ik af en toe plopjes hoor bij het afspelen van muziek via bluetooth. Hiervoor was dit niet zo. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Sj44k13 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:43:
Ik merk sinds een paar dagen dat ik af en toe plopjes hoor bij het afspelen van muziek via bluetooth. Hiervoor was dit niet zo. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Tegelijk met de update of daarna pas of heb je nog niet geupdate en is het spontaan ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 15:48
Voorheen wanneer ik vanuit de auto bel, kreeg ik vanwege dual sim een popup welke sim ik zou willen gebruiken. Nu met pie zit daar een bug in. Als de telefoon gelocked is, krijg je een leeg menu. Storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1tx3j1ZXU4ki8oV5oVACgZBL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qK4pqoA5rKrWg34ldJKTYLUu/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 30 jan 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.

Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15193909
Build date Tue, 22 Jan 2019 00:50:23 +0000
Security Patch Level 2019-01-01
Product code PHN
PDA N960FXXU2CSA7
CSC N960FOXM2CSA7
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/MWI8W5.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
joenatic schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Tegelijk met de update of daarna pas of heb je nog niet geupdate en is het spontaan ontstaan?
Nee het is pas een paar dagen en heb de update al langer erop staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sosua schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:45:
Voorheen wanneer ik vanuit de auto bel, kreeg ik vanwege dual sim een popup welke sim ik zou willen gebruiken. Nu met pie zit daar een bug in. Als de telefoon gelocked is, krijg je een leeg menu. Storend.
Die ervaring herken ik niet. Heb je een factory reset gedaan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Weet iemand waar ik het menu kan vinden om mijn nummer te verbergen als ik iemand onbekend wil bellen? Heb hele menu doorgespit, maar heb het niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
henklbr schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:11:
[Afbeelding][Afbeelding]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 30 jan 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.

Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15193909
Build date Tue, 22 Jan 2019 00:50:23 +0000
Security Patch Level 2019-01-01
Product code PHN
PDA N960FXXU2CSA7
CSC N960FOXM2CSA7
Details for download with SamFirm: [Afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Bedankt. Maar waarom krijg ik hem niet OTA? Heb CSA2 geflashed toendertijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Imperium schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:32:
[...]

Bedankt. Maar waarom krijg ik hem niet OTA? Heb CSA2 geflashed toendertijd
Omdat CSA7 nog niet gereleased is in Nederland... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 20-09 00:54
GentiLi schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:52:
Weet iemand waar ik het menu kan vinden om mijn nummer te verbergen als ik iemand onbekend wil bellen? Heb hele menu doorgespit, maar heb het niet kunnen vinden.
Toets op telefoneren
Rechtsboven zie je 3 puntjes
Ga daarop naar instellingen, dan aanvullende service
Kies daar mijn beller id tonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Von Henkel schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Toets op telefoneren
Rechtsboven zie je 3 puntjes
Ga daarop naar instellingen, dan aanvullende service
Kies daar mijn beller id tonen...
Dat probeerde ik idd ook, maar er gebeurt niks als ik op die drie puntjes druk. Vreemd dit, moet ik maar misschien toch een fabrieksresset doen dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hier gebeurt ook niets hoor. :)

Als ik anoniem willen bellen dan gebruik ik #31#

Mijn contacten hoef ik niet anoniem te bellen.
GentiLi schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:56:
[...]

Dat probeerde ik idd ook, maar er gebeurt niks als ik op die drie puntjes druk. Vreemd dit, moet ik maar misschien toch een fabrieksresset doen dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Voorheen had ik dat bij het oppakken van de toestel de instelliscan werd geactiveerd. Dit doet die niet meer, is dit een instelling ergens? Kan het niet vinden. Een restart heeft ook niet geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SYQ schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:41:
Voorheen had ik dat bij het oppakken van de toestel de instelliscan werd geactiveerd. Dit doet die niet meer, is dit een instelling ergens? Kan het niet vinden. Een restart heeft ook niet geholpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9oLqE2vX7JTdiZlNBFKX0cPn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZydHjenm7H0JSfKi1hfxZSfC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/roTivVkisWDJ8DAbcyE1b5mn/thumb.jpg

Staan deze "aan" bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

En ik me suf zoeken onder vergrendeling. Wel apart, heb die instelling nooit uitgezet. Maar bedankt hij doet t weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Hoi, ik weet niet of dit al eerder gepost is.
Sinds ik gisteren heb geüpdatet naar Android 9 kan ik geen video opnames meer maken in 1080p60 en 2160p met de achtercamera. De opties zijn gewoon totaal verdwenen. Iemand anders daar ook last van?
Afbeeldingslocatie: http://pukenukem.com/puke/images/sshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nog een keer op de blauwe tekst klikken dan zie je de rest . :)
ShakerNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:59:
Sinds ik gisteren heb geüpdatet naar Android 9 kan ik geen video opnames meer maken in 1080p60 en 2160p met de achtercamera. De opties zijn gewoon totaal verdwenen. Iemand anders daar ook last van?
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShakerNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:59:
[Afbeelding]
Ja: was al eerder gepost...

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/z8DWbz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
Ah excuses. Ik kan nergens een zoekfunctie vinden, anders kon ik het eerst opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
diquan2001 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:26:
Nog een keer op de blauwe tekst klikken dan zie je de rest . :)

[...]
Oh wauw, wat is dit lelijk bedacht zeg. Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Ik probeer via terminal emulator en termux applicaties een ping te sturen naar een aantal willekeurige ip-adressen, zowel 4 als 6. Helaas krijg ik altijd een 100% packet loss retour. Ik gebruik die telefoon veel voor willekeurige dingen en heb altijd met androidtoestellen (nexus5, htc DHD, OP3) kunnen pingen.

Maar als ik het goed begrijp heeft samsung die functie er gewoon uit gesloopt? Hoe kan je het dan nog een werkpaard noemen? :| Het voelt alsof ik een iPhone heb gekocht.

EDIT:

Net voor de grap even de update uitgevoerd (anders had ik tot vanavond gewacht en overnight laten installeren). Ik heb nu de nieuwe android Pie geloof ik en die kan wel pingen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 11-02-2019 16:47 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Sinds Pie, mis ik de mogelijkheid om de screen direct te openen in pop-up view. Dat kan wel nog, als je op de multitasking gaat en dan naar de opties, maar vroeger kon ik het direct doen, me de vinger op de boven hoek links naar beneden trekken, nu werkt dat niet meer... Of is daarvoor een instelling die ik over het hoofd zie?

En ook precies hetzelfde met het openen van een app via de pen opties. Nu worden die apps in full screen geopend, terwijl het vroeger in een venstertje werden geopend, als pop-up, waarnaar je het alle kanten kon slepen. Handig bv bij de calculator app oid.

[ Voor 7% gewijzigd door GentiLi op 11-02-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GentiLi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:33:
Sinds Pie, mis ik de mogelijkheid om de screen direct te openen in pop-up view. Dat kan wel nog, als je op de multitasking gaat en dan naar de opties, maar vroeger kon ik het direct doen, me de vinger op de boven hoek links naar beneden trekken, nu werkt dat niet meer... Of is daarvoor een instelling die ik over het hoofd zie?

En ook precies hetzelfde met het openen van een app via de pen opties. Nu worden die apps in full screen geopend, terwijl het vroeger in een venstertje werden geopend, als pop-up, waarnaar je het alle kanten kon slepen. Handig bv bij de calculator app oid.
Instellingen > bewegingen en gebaren > Bediening met één hand.

Edit:
Misschien is deze video handig voor je:
YouTube: Official Samsung One Ui - New and Hidden Features!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2019 21:38 . Reden: youtube link bijgevoeegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:36:
[...]

Instellingen > bewegingen en gebaren > Bediening met één hand.

Edit:
Misschien is deze video handig voor je:
YouTube: Official Samsung One Ui - New and Hidden Features!
Bedankt voor de moeite, maar dat wist ik al. Wat ik er mee bedoelde is de screen in screen optie, dat je een app al geopend hebt en dan nog een app erbij als pop-up opent. Bijvoorbeeld heb je een app geopend waar allerlei getallen staan, via de pen opent je bv de calculator om die getallen op het scherm de calculeren. :?

Dat filmpje trouwens moet ik nog zien, bedankt ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ik heb even een vraagje over mijn vergrendel scherm , hier heb ik per ongeluk een klok ingesteld. Weet iemand hoe ik dit scherm weer uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:47:
Ik heb even een vraagje over mijn vergrendel scherm , hier heb ik per ongeluk een klok ingesteld. Weet iemand hoe ik dit scherm weer uit kan schakelen?
Instellingen -> Vergrendelscherm -> Always On Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

GentiLi schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:39:
[...]

Bedankt voor de moeite, maar dat wist ik al. Wat ik er mee bedoelde is de screen in screen optie, dat je een app al geopend hebt en dan nog een app erbij als pop-up opent. Bijvoorbeeld heb je een app geopend waar allerlei getallen staan, via de pen opent je bv de calculator om die getallen op het scherm de calculeren. :?

Dat filmpje trouwens moet ik nog zien, bedankt ervoor ;)
Spuit elf, note to myself: eerst lezen voordat je een antwoord denkt te geven;-)

Denk dat het wel mogelijk is via het Edge Panel en dan Apps Edge of zo, je kan daar apps pairen, maar die hele Edge Panel heb ik uit staan dus kan het ff niet testen.

Edit2: https://www.androidguys.c...ks-samsung-galaxy-note-9/

[ Voor 33% gewijzigd door Stormtrooper op 15-02-2019 13:19 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Instellingen -> Vergrendelscherm -> Always On Display
Tot zover was ik al, maar ik zie nergens de mogelijkheid het uit te zetten. Als ik always on display uitzet dan is mijn scherm zwart. Misschien leg ik het verkeerd uit.ik heb overdag gewoon mijn klok in beeld en evt berichten, als ik nu startknop indruk dan krijg ik dat vergrendel scherm daar wil ik vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ligt het nou aan mij of is er sinds de update wps verbinden eruit gehaald ?

voorheen kon ik via rechtsboven op de 3 puntjes klikken en verbinding maken via wps .
Kan het nu nergens meer vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
Vaag inderdaad; ik kan wps ook niet meer vinden. de zoekterm 'wps' in de settings geeft ook geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
wezzley schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:09:
Vaag inderdaad; ik kan wps ook niet meer vinden. de zoekterm 'wps' in de settings geeft ook geen resultaat.
Dit kan ik erover vinden:

https://www.xda-developers.com/wps-disappeared-android-p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een note 9 gehaald. Wou op de S10 wachten, maar daar wacht ik even een paar maanden mee, gezien de harde dalingen altijd. Kom van een S8 Plus. Net alle backups over gezet, komt over als een degelijke opvolger. Morgen in gebruik nemen, vanavond nog even uit, dus dan gaat de oude nog even mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
418O2 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:41:
Ik heb een note 9 gehaald. Wou op de S10 wachten, maar daar wacht ik even een paar maanden mee, gezien de harde dalingen altijd. Kom van een S8 Plus. Net alle backups over gezet, komt over als een degelijke opvolger. Morgen in gebruik nemen, vanavond nog even uit, dus dan gaat de oude nog even mee
Welkom in het note 9 kamp .
Ik denk dat je hem heel goed gaat vinden, ik waardeer meestal op van de S serie naar de Note serie. Maar ik weet niet of ik nu naar de S10+ ga. Ik ben heel tevreden over de note 9 en vindt niet (voor mij) dat er wezelijk nieuwe dingen worden toegevoegd aan de S10+ Snelheid verschil zal weinig van te merken zijn tegenover de Note 9 De notch vindt ik lelijk in het scherm, batterij in de note9 is ook grandioos en nog paar kleine dingen. Ik blijf lekker bij de note 9 .Ik zou de pen ook gaan missen die gebruik ik veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Is CRLT nog steeds de meest recente pie versie? Met andere woorden krijg ik hierop wel over the air updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
SYQ schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:54:
Is CRLT nog steeds de meest recente pie versie? Met andere woorden krijg ik hierop wel over the air updates?
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-note-9/SM-N960F/

https://www.sammobile.com...alaxy-note9/SM-N960F/PHN/

Als je phn hebt wel ja

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 19-02-2019 21:56 ]

• GSamson
  • Laatst online: 20-09 10:51
Ik ben een iPhone 7 gebruiker, maar ben aan het uitkijken naar een nieuw toestel. De Samsung S10 lijkt me een mooie optie, maar de prijs van de Galaxy Note 9 is nu wel serieus aan het dalen.

Als ik de Note 9 zie, denk ik altijd: "ow leuk wat handig die pen". Maar het is dan typisch iets voor mij dat ik dat in realiteit amper zal gebruiken :) Ook de grootte van het toestel lijkt me een nadeel.

Wat is jullie ervaring met de S-pen? Gebruiken jullie die uiteindelijk vaak? Of misschien vaker dan gedacht zelfs?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
GSamson schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:05:
Ik ben een iPhone 7 gebruiker, maar ben aan het uitkijken naar een nieuw toestel. De Samsung S10 lijkt me een mooie optie, maar de prijs van de Galaxy Note 9 is nu wel serieus aan het dalen.

Als ik de Note 9 zie, denk ik altijd: "ow leuk wat handig die pen". Maar het is dan typisch iets voor mij dat ik dat in realiteit amper zal gebruiken :) Ook de grootte van het toestel lijkt me een nadeel.

Wat is jullie ervaring met de S-pen? Gebruiken jullie die uiteindelijk vaak? Of misschien vaker dan gedacht zelfs?
Ik had een Note 3 en nu al bijna 2 jaar een U11. Ik mis het pennetje dagelijks...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.