Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:01
Hoewel ik eerst nog wat twijfelde, lijkt het batterijverbruik zich nu op positieve wijze gesetteld te hebben. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik zeker meer dan 6 uur SOT halen. Dit is dan met wisselend gebruik:
1 uur gamen
1 uur webbrowser
30 minuten overig en zit nu op 62%

Alles via mobiel netwerk. Ik wil nog wel een 2e simkaart toevoegen, ben benieuwd hoeveel invloed dat zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Whometoo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:25:
die RADIO is veel te hoog. Dat had ik ook. Wat helpt is:

1. Reset je NETWERK instellingen

en daarna:
2. Whipe je Cache (power+button-up+bixby) indrukken, en in menu legen

Daarna radio normaal, en batterij gebruik dus ook.
Dit dus, hiermee zou het opgelost moeten zijn.
henklbr schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Als je het niet gebruikt...
Nu is hij namelijk continu aan het "zoeken"... ;)
Bluetooth 5.0 gebruikt zeer weinig energie. Dat mag eigenlijk geen naam meer heten, vroeger was dit wel een probleem. Ik heb op mijn S9+ ook bluetooth bijna 24/7 aanstaan en kom bijna de hele dag door.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Praetextatus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

Dit dus, hiermee zou het opgelost moeten zijn.

[...]

Bluetooth 5.0 gebruikt zeer weinig energie. Dat mag eigenlijk geen naam meer heten, vroeger was dit wel een probleem. Ik heb op mijn S9+ ook bluetooth bijna 24/7 aanstaan en kom bijna de hele dag door.
Dit weekend maar eens proberen dan, kan nergens vinden of mijn opgeslagen netwerken/verbindingen en wachtwoorden dan weg zijn. Zou ruk zijn aangezien ik om Bluetooth in mijn auto aan de gang te krijgen wel twee uur bezig ben geweest... maar dat ligt meer aan het automerk.

Heb ook niet alle logins voor wifi bij de hand dus dat moet ik maar doen als ik er meer tijd voor heb. Benieuwd of het echt significant verschil maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2018 16:26 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

Dit weekend maar eens proberen dan, kan nergens vinden of mijn opgeslagen netwerken en wachtwoorden dan weg zijn. Zou ruk zijn aangezien ik om Bluetooth in mijn auto aan de gang te krijgen wel twee uur bezig ben geweest... maar dat ligt meer aan het automerk.
Zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Gaat hier om Dalvik-cache en het enige wat deze doet is een structuur/optimalisatie doorvoeren van allerlei applicaties. Hierdoor kunnen onder andere applicaties sneller starten en geladen worden en dit wordt gedaan elke keer gedaan na een cache wipe of upgrade naar een nieuwe versie van Android. Daarom duurt het ook langer om je mobiel te starten na zo een wipe, maar hierna werkt het gewoon weer normaal.
Je gegevens ww etc. zouden gewoon moeten werken volgens mij.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
*knip*
Voor dit soort zaken is dit forum en zeker dit topic niet bedoeld.

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 28-08-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist aan de oplader gehangen en de cache geleegd zoals hierboven beschreven. Vandaag was wel een absoluut dieptepunt. 3 uur screen on time en nog 12% batterij over. 15,5 uur van de lader af.

Ik heb nog geen andere telefoon gehad de afgelopen vijf jaar die zo snel leeg was 😧

Ik heb het Always on Display al sowieso uit staan. Zoveel mogelijk apps verwijderd die ik niet gebruik. Zoals gezegd game ik niet. Telefoon staat de hele dag op stil, geen trillen.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:26
Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:17:
Zojuist aan de oplader gehangen en de cache geleegd zoals hierboven beschreven. Vandaag was wel een absoluut dieptepunt. 3 uur screen on time en nog 12% batterij over. 15,5 uur van de lader af.

Ik heb nog geen andere telefoon gehad de afgelopen vijf jaar die zo snel leeg was 😧

Ik heb het Always on Display al sowieso uit staan. Zoveel mogelijk apps verwijderd die ik niet gebruik. Zoals gezegd game ik niet. Telefoon staat de hele dag op stil, geen trillen.
Heb je in de battery stats ook gekeken welke apps eraan schuldig zijn? Ik merk namelijk dat als ik Spotify niet hard kill, deze op de achtergrond mijn accu leegtrekt zonder iets te doen.

Voor de rest: gisteren was mijn eerste dag dat ik het volledig in gebruik had, met een Spotify die zat te kutten eindigde ik de dag met 28% en 4,5 uur SOT. Hij ging om 6:15 van de lader en 23:30 weer aan de lader. Daarbij had ik de volgende dingen:
Continu bluetooth verbinding met mijn Huawei Watch
2 uur 30 minuten Spotify aan tijdens m'n woon/werkverkeer
2 uur 30 minuten verbonden met Airpods tijdens woon/werkverkeer
100 minuten browsen op Reddit, Tweakers, Instagram, Facebook, YouTube, NOS tijdens woon/werkverkeer
Wifi continu aan, ondanks dat ik onderweg geen wifi heb
Persoonlijke email & werk email continu in sync
Slack, Whatsapp, Instagram, Facebook Messenger notificaties

Is de accuduur heel bijzonder? Nee, maar ik kan echt met gemak de dag door. Zeker vandaag, waarbij ik onthouden heb om Spotify hard te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Heb je in de battery stats ook gekeken welke apps eraan schuldig zijn? Ik merk namelijk dat als ik Spotify niet hard kill, deze op de achtergrond mijn accu leegtrekt zonder iets te doen.

Voor de rest: gisteren was mijn eerste dag dat ik het volledig in gebruik had, met een Spotify die zat te kutten eindigde ik de dag met 28% en 4,5 uur SOT. Hij ging om 6:15 van de lader en 23:30 weer aan de lader. Daarbij had ik de volgende dingen:
Continu bluetooth verbinding met mijn Huawei Watch
2 uur 30 minuten Spotify aan tijdens m'n woon/werkverkeer
2 uur 30 minuten verbonden met Airpods tijdens woon/werkverkeer
100 minuten browsen op Reddit, Tweakers, Instagram, Facebook, YouTube, NOS tijdens woon/werkverkeer
Wifi continu aan, ondanks dat ik onderweg geen wifi heb
Persoonlijke email & werk email continu in sync
Slack, Whatsapp, Instagram, Facebook Messenger notificaties

Is de accuduur heel bijzonder? Nee, maar ik kan echt met gemak de dag door. Zeker vandaag, waarbij ik onthouden heb om Spotify hard te killen.
Spotify is bij mij maar dik een half uur actief geweest. Ook maar 40 minuten bluetooth gebruikt. Geen video's bekeken vandaag, alleen gebrowsed en Whatsapp. Buiten 2 mail accounts heb ik verder geen instant messaging apps.

Ik zie buiten Spotify geen apps met hoog verbruik. Het is puur scherm, radio en Android zelf.

Heb overigens zo ingesteld dat Tasker Spotify killed zodra ik mijn auto uitstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Spotify is bij mij maar dik een half uur actief geweest. Ook maar 40 minuten bluetooth gebruikt. Geen video's bekeken vandaag, alleen gebrowsed en Whatsapp. Buiten 2 mail accounts heb ik verder geen instant messaging apps.

Ik zie buiten Spotify geen apps met hoog verbruik. Het is puur scherm, radio en Android zelf.

Heb overigens zo ingesteld dat Tasker Spotify killed zodra ik mijn auto uitstap.
Kijk ook even naar wat de background usage en foreground usage is geweest. Hoge background usage is prima, want dat hoort. Hoge foreground usage is niet goed, want hoevaak heb je Spotify op de voorgrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:06:
[...]

Kijk ook even naar wat de background usage en foreground usage is geweest. Hoge background usage is prima, want dat hoort. Hoge foreground usage is niet goed, want hoevaak heb je Spotify op de voorgrond draaien.
31 min foreground. Dus dat lijkt wel te kloppen.

Ben benieuwd hoe het morgen is na de cache flush. Nu haal ik dus niet eens 1 dag van opstaan tot naar bed gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

31 min foreground. Dus dat lijkt wel te kloppen.

Ben benieuwd hoe het morgen is na de cache flush. Nu haal ik dus niet eens 1 dag van opstaan tot naar bed gaan.
En wat was de kwaliteit van je GSM signaal? Uitstekende ontvangst of een waardeloos bereik zodat het toestel continu naar een beter signaal zoekt?

Van half 7 tot 17 uur trek ik ongeveer 30% van mijn accu leeg. Zodra ik thuis kom is in 4 uur tijd de resterende 70% foetsie vanwege slecht bereik binnenshuis.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

En wat was de kwaliteit van je GSM signaal? Uitstekende ontvangst of een waardeloos bereik zodat het toestel continu naar een beter signaal zoekt?

Van half 7 tot 17 uur trek ik ongeveer 30% van mijn accu leeg. Zodra ik thuis kom is in 4 uur tijd de resterende 70% foetsie vanwege slecht bereik binnenshuis.
Vrijwel constant boven gemiddeld tot hoog in die gSam batterij app.

Thuis en op het werk in ieder geval 4g+ altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Heb je locatie op batterij besparing staan en altijd scannen van WiFi en Bluetooth voor locatie uitgezet? Dat gebruikt volgens mij ook meer stroom dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Heb je locatie op batterij besparing staan en altijd scannen van WiFi en Bluetooth voor locatie uitgezet? Dat gebruikt volgens mij ook meer stroom dan nodig.
Nee heb eigenlijk vrij weinig aangepast qua instellingen. Dit is redelijk "straight out of the box" qua settings.

Is ook onzin dat zoiets nodig zou zijn om gewoon een dag buurman gebruik te haken zonder gamen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Woon jij niet in Zuid Limburg? Heeft je toestel geen last van buitenlandse netwerken? Zet hem eens vast op het netwerk van je provider.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:30:
[...]

Woon jij niet in Zuid Limburg? Heeft je toestel geen last van buitenlandse netwerken? Zet hem eens vast op het netwerk van je provider.
Zal ik morgen testen maar mijn netwerk wijzigt niet naar buitenlandse als je dat bedoelt. Altijd ruim voldoende bereik van mijn eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:35:
[...]

Zal ik morgen testen maar mijn netwerk wijzigt niet naar buitenlandse als je dat bedoelt. Altijd ruim voldoende bereik van mijn eigen netwerk.
Ja, het voorkeursnetwerk houd hij zolang mogelijk vast, maar dat betekend niet dat hij (sterkere) buitenlandse netwerken handshake doet. Wat veel energie kost
Te verduidelijking, dit hoeft geen flaw te zijn, kan maar zo zijn dat de antennes van de Note9 sterker zijn dat je Apple. Hierdoor ziet hij meer netwerken....

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 28-08-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:37:
[...]

Ja, het voorkeursnetwerk houd hij zolang mogelijk vast, maar dat betekend niet dat hij (sterkere) buitenlandse netwerken handshake doet. Wat veel energie kost
Te verduidelijking, dit hoeft geen flaw te zijn, kan maar zo zijn dat de antennes van de Note9 sterker zijn dat je Apple. Hierdoor ziet hij meer netwerken....
Ok. Heb hem op handmatig gezet. Hier thuis ziet hij in ieder geval geen buitenlandse netwerken. Zal op het werk ook even scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whometoo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05-2023
staat in GSAM onder RADIO die heel hoog is?

dat is op te lossen, heb ik eerder gepost maar mod haalt hem weg.

reset netwerk-instellingen, en dan bij opstart de buttons power/up/bixby en dan cache legen.

probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whometoo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:33:
staat in GSAM onder RADIO die heel hoog is?

dat is op te lossen, heb ik eerder gepost maar mod haalt hem weg.

reset netwerk-instellingen, en dan bij opstart de buttons power/up/bixby en dan cache legen.

probleem opgelost
Je post staat er nog hoor. Heb dit gisteravond uitgevoerd, benieuwd hoe het vandaag verloopt.

Radio staat nu na 4,5 uur op 11% van battery use. Dus weet niet of het veel verschil maakt. Gemiddeld verbruik zit op bijna 4% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43
Gisteren de zwarte 512BG ontvangen, toch nog lang bezig geweest met overzetten van de 8 naar de 9. Whitestone dome erop zetten was echt een zenuwen gedoe, je moet er echt de rust voor pakken en precies alle stappen weten. Dus niet tegelijkertijd youtube kijken -> shit weer stofje -> waar was ik gebleven -> shit weer stofje. Gelukkig is de lijmlaag wel vergevingsgezind, maar ik had een paar kleine bubbels die ik naar de zijkant heb afgevoerd en daardoor zat er veel lijm op het apparaat. Na de UV behandeling bleek dat ik de twee lagen dus vastgelijmd had aan elkaar :(. Maar goed het zit er netjes op. Stinkt nog wel een tijdje merk ik.

Inmiddels nog maar 160 gig vrij van de 512 (400 nogwat eigenlijk) want ja met zulke storage moeten thanos en deadpool er wel op natuurlijk :)
Ik moet wel enorm wennen aan de plek van de fps, zit constant op de hartslagsensor te drukken. Zeker nu ik aan het overzetten ben van de 8 naar de 9 is het irritant, maar dat zal straks wel beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit nog niet veel verbetering in. 12 uur van de lader af. Nog maar 60% accu maar wel maar 90 minuten screen on time. 15% is opgegaan aan de radio, is dat dan een normale waarde? Netwerk is vast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:25:
Er zit nog niet veel verbetering in. 12 uur van de lader af. Nog maar 60% accu maar wel maar 90 minuten screen on time. 15% is opgegaan aan de radio, is dat dan een normale waarde? Netwerk is vast gezet.
Netwerk vastzetten is toch niet slim? Als jij in een gebied zit waar de 4G verbinding matig is, dan moet de modem veel meer moeite doen om die verbinding vast te houden. En dat kost veel energie --> kortere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:39:
[...]

Netwerk vastzetten is toch niet slim? Als jij in een gebied zit waar de 4G verbinding matig is, dan moet de modem veel meer moeite doen om die verbinding vast te houden. En dat kost veel energie --> kortere accuduur.
Bullet NL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:30:
[...]

Ik heb geen idee, dus ik probeer maar vanalles om gewoon een normale dag te halen met de Note 9. Nu ben ik gewoon steeds bang om hem te gebruiken omdat ie anders leeg is voor de dag om is.

Stand na bijna een volledige dag:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/inVUf9/Screenshot_20180829_205459_GSam_Battery_Monitor.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 29-08-2018 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

[...]

Ik heb geen idee, dus ik probeer maar vanalles om gewoon een normale dag te halen met de Note 9. Nu ben ik gewoon steeds bang om hem te gebruiken omdat ie anders leeg is voor de dag om is.
Ah wacht: je hebt netwerk modus (2/3/4G) en netwerk operator. Modus zou ik niet vastzetten (tenzij je continu aan een slechte 4G verbinding vast zit, waar 3G wel volle sterkte kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 10:26
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is met de Note 9 dual sim:

- Zakelijke en prive contacts scheiden (ik bedoel dus dat ze niet door elkaar heen staan)

- Google accounts scheiden.(ik heb een zakelijk google account en een prive google account en bij beide heb ik verschillende apps, nu verdeeld over 2 telefoons maar dat wil ik dus naar 1 Note 9 hebben als dat kan)

- Ik weet dat whatsapp te scheiden is door 2 keer whatsapp te installeren, maar is het ook mogelijk om de backups van de separate whatsapp accounts naar separate google accounts te backuppen?

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

[...]

Stand na bijna een volledige dag:
[afbeelding]
Waarom ben jij toch weer de enige die het probleem heeft om de dag door te komen????
Hier ruim 2 dagen geen probleem, ga terug naar de winkel of geef een hard reset en probeer opnieuw.
pappaleone schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:49:
[...]

Waarom ben jij toch weer de enige die het probleem heeft om de dag door te komen????
Hier ruim 2 dagen geen probleem, ga terug naar de winkel of geef een hard reset en probeer opnieuw.
Winkels of Samsung gaan niks doen met 'mijn telefoon is snel leeg', teveel variabelen voor.

Hard reset, het ding is nog geen week in gebruik dus zou niet weten waarom dat nodig is.

Ik wou dat ik eens niet weer diegene met de problemen was net zoals mijn inruiltoestel dat ook al mis is gegaan die voor foute communicatie van Samsung. Geloof me, ik wou dat ik ook eens normaal kon genieten van iets nieuws.

Er valt gewoon ook niks af te leiden uit alle statistieken buiten dat het scherm gewoon mega slurpt. Geen pieken qua apps of andere zaken.

Misschien ligt het aan Vodafone. Zie wel een app van hun OM Customize die ik niet kan uitschakelen en wil energie verbruikt.

Spotify is wel echt absurd...15 min Spotify is 7% verbruik. Wtf?

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2018 07:24 ]

pappaleone schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:49:
[...]

cc: @Phusebox

Ik begrijp het ook niet; mijnes ligt nu aan het infuus na 24u, maar had nog zo'n 49% over, 2.5u SOT, WiFi continu aan (5GHz), Bluetooth continu aan (verbonden met Gear S3)

Denk dat er toch 1 of andere app is die je toestel "wakker" houdt! :(

Heb jij een "Vodafone-branded" toestel, omdat jij zegt dat de app "OM Customize" veel verbruikt bij je?
"OM Customize" is overigens geen app van Vodafone: ik heb een UN-branded toestel, SIM is van KPN, en deze "app" staat ook op mijn toestel en verbruik is verwaarloosbaar...

Spotify "kan" idd best "veel" verbruiken: je bent aan het "streamen" hetzij via het mobiele netwerk (4G), of via je WiFi-netwerk. Verder (waarschijnlijk) ook nog draadloos luisteren?

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 30-08-2018 08:06 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

henklbr schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:02:
[...]

cc: @Phusebox

Ik begrijp het ook niet; mijnes ligt nu aan het infuus na 24u, maar had nog zo'n 49% over, 2.5u SOT, WiFi continu aan (5GHz), Bluetooth continu aan (verbonden met Gear S3)

Denk dat er toch 1 of andere app is die je toestel "wakker" houdt! :(

Heb jij een "Vodafone-branded" toestel, omdat jij zegt dat de app "OM Customize" veel verbruikt bij je?
"OM Customize" is overigens geen app van Vodafone: ik heb een UN-branded toestel, SIM is van KPN, en deze "app" staat ook op mijn toestel en verbruik is verwaarloosbaar...
Nee het is gewoon een "vanilla" toestel, zonder branding. Vodafone pusht wel allerlei troep als je de sim erin stopt maar dat heb ik meteen geblokkeerd.

OM Customize gaf bij mij vanochtend al 1% verbruik aan nadat ie net 15-20 minuten van de lader was, dus die heb ik "gestopt" en achtergrondverbruik uitgeschakeld.

Spotify sluit ik hard af elke keer na gebruik, maar zoals gezegd verbruikt die dus op 15 minuten (niet eens met het scherm aan, gewoon via Bluetooth in de auto) al 280 mAh!

Misschien throttling issue ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:01
r_buren956 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:06:
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is met de Note 9 dual sim:

- Zakelijke en prive contacts scheiden (ik bedoel dus dat ze niet door elkaar heen staan)

- Google accounts scheiden.(ik heb een zakelijk google account en een prive google account en bij beide heb ik verschillende apps, nu verdeeld over 2 telefoons maar dat wil ik dus naar 1 Note 9 hebben als dat kan)

- Ik weet dat whatsapp te scheiden is door 2 keer whatsapp te installeren, maar is het ook mogelijk om de backups van de separate whatsapp accounts naar separate google accounts te backuppen?
Ik heb zelf een vergelijkbare stap gezet. Wat ik heb gedaan:

1. Secure folder aanmaken
2. Hier een aantal apps aan toevoegen (via de play store gewoon, vanuit de folder)
3. Mijn zakelijke contacten toevoegen in de secure folder (via het Google account wat ik gebruikte op mijn vorige zakelijke toestel)
4. Whatsapp ook in de secure folder
5. Het zakelijke Google account wordt nu ook gebruikt om contacten en Whatsapp te backuppen (via Google drive, ook in de secure folder)

Ik heb daardoor nu alles gescheiden, maar wel op 1 toestel. Werkt top!
Nog iets dat ik niet snap uit de gSAM battery monitor is dit:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hgfx2p/Screenshot_20180830_082412_GSam_Battery_Monitor.jpg

Display verbruik:
Ontladen tijdens aan/uit: 3% / 6%
Dus mijn display verbruikt meer als het uit staat dan wanneer het aan staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:27:
Nog iets dat ik niet snap uit de gSAM battery monitor is dit:

[afbeelding]

Display verbruik:
Ontladen tijdens aan/uit: 3% / 6%
Dus mijn display verbruikt meer als het uit staat dan wanneer het aan staat?
Je weet dat geen enkel toestel de batterij 100% vol kan laden??
Wanneer je telefoon op 100% vol staat, zit er voor zo'n +/-95% stroom in.
Fabrikanten geven wel netjes 100% aan (softwarematig)
Maar je zal altijd zien dat de eerst 10 a 15% van het batterij wat de toestellen weergeven van het verbruik niet reëel zijn. Overigens, dit is bij Appel ook zo, maar die verbloemen het softwarematig.

Maar goed, @Phusebox om het topic niet helemaal om jou batterij verbruik te laten draaien;
Ga met je toestel terug naar je leverancier, het is heel erg exemplarisch, de Note 9 krijgt waar ook je maar leest geen negatieve feedback over het accuverbruik.

Jou toestel, en zeker je verbruik als maatstaaf nemen heeft geen zin. Probeer de situatie dus naar je hand te zetten, door afscheid of acceptatie. Kaap dit topic alleen niet met "jouw" probleem.
Ga je toch door dan krijg je van mij een persoonlijk hoekje op het forum waar jij je beklag over je toestel mag doen, zodat dit topic niet alleen om jou draait.

Kortom, maak een keuze.

Bullet NL schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Je weet dat geen enkel toestel de batterij 100% vol kan laden??
Wanneer je telefoon op 100% vol staat, zit er voor zo'n +/-95% stroom in.
Fabrikanten geven wel netjes 100% aan (softwarematig)
Maar je zal altijd zien dat de eerst 10 a 15% van het batterij wat de toestellen weergeven van het verbruik niet reëel zijn. Overigens, dit is bij Appel ook zo, maar die verbloemen het softwarematig.

Maar goed, @Phusebox om het topic niet helemaal om jou batterij verbruik te laten draaien;
Ga met je toestel terug naar je leverancier, het is heel erg exemplarisch, de Note 9 krijgt waar ook je maar leest geen negatieve feedback over het accuverbruik.

Jou toestel, en zeker je verbruik als maatstaaf nemen heeft geen zin. Probeer de situatie dus naar je hand te zetten, door afscheid of acceptatie. Kaap dit topic alleen niet met "jouw" probleem.
Ga je toch door dan krijg je van mij een persoonlijk hoekje op het forum waar jij je beklag over je toestel mag doen, zodat dit topic niet alleen om jou draait.

Kortom, maak een keuze.
Hmm, ok ik dacht dat we op een tech forum misschien zouden kunnen uitvinden waar het aan ligt. Ik heb het ook niet meer over percentages maar bij Spotify over mAh (die door het systeem worden aangeven, hoe betrouwbaar dat is geen idee).

Op zoiets als dit gaat Samsung nooit garantie geven en een winkel al helemaal niet, maar goed. En om nu meteen weer 2-3 weken zonder toestel te zitten, dat opgestuurd gaat worden naar Dynafix, terugkomt met krasjes en nog niks is opgelost. Die doen een simpele accutest en that's it, daar mag je het dan mee doen. Heb genoeg ervaring met Samsung reparatie om te weten dat het meer kwaad dan goed doet.

Oh ja komt nog bij dat ik van Samsung de streepjescode uit de doos moest snijden, want nee, een foto was niet voldoende. Dus ik kan mijn toestel niet meer laten omruilen waarschijnlijk en indien het wel kan en mijn IMEI nummer uit het systeem wordt gehaald gaat mijn inruiling mis waarschijnlijk. Possible fail aan alle kanten.

Ik vraag me af of ik me niet ook blind staat op "wilde claims" van twee dagen batterijduur die onrealistisch zijn en wellicht iets te rooskleurig. Hier lees ik namelijk een review die ook maar 18-20 uur haalt, en dat positief vindt:
I have ended most days with about 20-30% battery remaining, which is a healthy buffer zone that can absorb any abnormally heavy usage that may come from time to time. I reach that mark after 15-16 hours off the charger, typically with about 3 hours of "screen on" time. I make no overt attempts to conserve battery
https://www.androidcentra...ttery-life-charging-speed

Ik verwacht geen 48u zonder opladen, wel minimaal 20 uur normaal gebruik, dus dat ik niet hoef te denken "ow shit, nee geen Spotify luisteren anders is mijn telefoon zometeen leeg".

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 08:48
Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Ik vraag me af of ik me niet ook blind staat op "wilde claims" van twee dagen batterijduur die onrealistisch zijn en wellicht iets te rooskleurig. Hier lees ik namelijk een review die ook maar 18-20 uur haalt, en dat positief vindt:

[...]

Ik verwacht geen 48u zonder opladen, wel minimaal 20 uur normaal gebruik, dus dat ik niet hoef te denken "ow shit, nee geen Spotify luisteren anders is mijn telefoon zometeen leeg".
Nu klinkt het alsof je zelf al geaccepteerd hebt dat iedereen die wel een betere batterijtijd krijgt, eigenlijk een broodje aap aan het verkopen is omdat jij en 1 reviewer minder goede batterijtijd hebben. Lijkt mij de omgekeerde wereld. Als je kijkt naar de tweakers test zit de telefoon bijna overal aan de top qua batterijtijd.

Heb je al een hard reset gedaan? Begin daarmee....

• pappaleone
[...]

Hmm, ok ik dacht dat we op een tech forum misschien zouden kunnen uitvinden waar het aan ligt. Ik heb het ook niet meer over percentages maar bij Spotify over mAh (die door het systeem worden aangeven, hoe betrouwbaar dat is geen idee).

Op zoiets als dit gaat Samsung nooit garantie geven en een winkel al helemaal niet, maar goed. En om nu meteen weer 2-3 weken zonder toestel te zitten, dat opgestuurd gaat worden naar Dynafix, terugkomt met krasjes en nog niks is opgelost. Die doen een simpele accutest en that's it, daar mag je het dan mee doen. Heb genoeg ervaring met Samsung reparatie om te weten dat het meer kwaad dan goed doet.

Oh ja komt nog bij dat ik van Samsung de streepjescode uit de doos moest snijden, want nee, een foto was niet voldoende. Dus ik kan mijn toestel niet meer laten omruilen waarschijnlijk en indien het wel kan en mijn IMEI nummer uit het systeem wordt gehaald gaat mijn inruiling mis waarschijnlijk. Possible fail aan alle kanten.

[...]

Het ligt zeer zeker niet aan Vodafone ik gebruik ook Vodafone, ga gewoon naar een Samsung shop en leg je probleem daar neer. En als je al zoveel klachten hebt gehad met Samsung dan vraag ik me toch werkelijk af waarom je dan toch weer een (dure Note9 aanschaft???)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 712338

[...]

[...]

Je hebt waarschijnlijk te hoge verwachtingen gehad, waardoor het nu tegenvalt. Dit toestel gaat geen 20 uur mee bij normaal tot intensief gebruik. Dat is gewoon onzin. Als iemand dit wel haalt, dan gebruikt ie hem nauwelijks of kijkt ie er haast geen beeldmateriaal op.

Batterij is eigenlijk zeer prima gebleken, is bijv om 12/1 uur 's middags volgeladen en na best intensief gebruik pas om 9/10 uur 's avonds op 15%. Dat is groot zat. Zelfs als ie iets langer zou doorgaan, zou je 'm 's nachts of de volgende ochtend toch weer aan de lader gaan hangen omdat je de volgende dag niet met 30% de deur uit gaat, lijkt me. Het belangrijkste is dat ie de hele dag doorkomt en dat doet ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Natuurlijk niet helemaal de bedoeling
*knip*. Als je dat al weet, laat het dan voortaan achterwege ;)

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 31-08-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik nu in ieder geval achter ben, los van mijn batterij issues, is dat wanneer Spotify op de achtergrond muziek afspeelt, in de auto bijvoorbeeld, dat de CPU naar 100% gaat. Is toch absurd om wat muziek af te spelen zonder scherm aan...

Andere mensen hier die Spotify gebruiken en dergelijke ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:42:
Waar ik nu in ieder geval achter ben, los van mijn batterij issues, is dat wanneer Spotify op de achtergrond muziek afspeelt, in de auto bijvoorbeeld, dat def CPU naar 100% gaat. Is toch absurd om wat muziek af te spelen zonder scherm aan...

Nooit problemen mee. Gebruik hier elke dag 2 uur Spotify via Bluetooth in de auto!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Nooit problemen mee. Gebruik hier elke dag 2 uur Spotify via Bluetooth in de auto!
Ok bij mij staat 2 uur gelijk aan 50% batterijverbruik. Heb Spotify ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Als er meer ervaringen zijn is dat welkom, want dan is uit te sluiten of het aan de app ligt dat deze zoveel CPU gebruikt.

Doe jij muziek streamen, of is het een offline playlist?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Ok bij mij staat 2 uur gelijk aan 50% batterijverbruik. Heb Spotify ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Als er meer ervaringen zijn is dat welkom, want dan is uit te sluiten of het aan de app ligt dat deze zoveel CPU gebruikt.

Doe jij muziek streamen, of is het een offline playlist?
Nee ik stream in de hoogste kwaliteit over 4G in de auto!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:42:
Waar ik nu in ieder geval achter ben, los van mijn batterij issues, is dat wanneer Spotify op de achtergrond muziek afspeelt, in de auto bijvoorbeeld, dat de CPU naar 100% gaat. Is toch absurd om wat muziek af te spelen zonder scherm aan...

Dat zei ik laatst: Spotify target nog op een oude API (Nougat ipv Oreo) waardoor hun background activity niet optimaal werkt. Spotify moet ik altijd na afloop hard killen, zodat het niet mijn batterij opslurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:07:
[...]

Dat zei ik laatst: Spotify target nog op een oude API (Nougat ipv Oreo) waardoor hun background activity niet optimaal werkt. Spotify moet ik altijd na afloop hard killen, zodat het niet mijn batterij opslurpt.
Dat killen doe ik ook maar daar moeten toch massa's meer mensen last van hebben dan?

Verder ben ik wel te spreken nog over de telefoon in gebruik. Scherm is erg fijn en toestel heeft nog nergens haperingen of vertragingen getoond. Heb wel de animatieschaal op 0.5 gezet, dan voelt het nog allemaal wat vlotter aan.

Transitie effect op lockscreen staat al vanaf dag 1 uit.

Google Assistent werkt ook prima met de bediening in de auto vanaf het stuur (geen Android auto helaas bij BMW) al begint vaak de muziek weer te spelen als de Assistent nog aan het praten is, even zoeken of dat nog in te stellen valt.

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:07:
[...]

Dat killen doe ik ook maar daar moeten toch massa's meer mensen last van hebben dan?
Ik heb er ook last van, maar niet iedereen gebruikt Spotify en niet iedereen streamt minstens twee uur muziek per dag. Zoals @Bullet NL al aanhaalde: de use case verschilt per persoon. De een gebruikt het niet meer dan om te appen en filmpjes te kijken. De ander haalt het maximale eruit en dan ziet de accuduur er anders uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de nieuwe batterij. Met de note 8 had ik als ik rond twaalf uur in bed stapte en nog ff de phone wilde checken vaak nog maar 10-15% batterij. Dat is nu 30-40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CopyCatz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:14:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de nieuwe batterij. Met de note 8 had ik als ik rond twaalf uur in bed stapte en nog ff de phone wilde checken vaak nog maar 10-15% batterij. Dat is nu 30-40%.
Exact. Dat geklaag slaat werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22

Soullie

Planeshift

Ik ben ook erg tevreden over de batterij.
Ik was dit bij mijn s8+ ook wel, maar de note is echt een stap er boven.

Ook dat het curved display, iets minder curved oogt is een vooruitgang.

Mensen met Batterij problemen kan ik ook een harde reset aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 22:01
Haal eigenlijk met mijn gebruik nog steeds ca 5 uur SoT. Dat was bij mijn Nexus 6P net zo. Maar scherm, helderheid maar ook minimale helderheid etc zijn weer vele malen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nu een vergelijking aan het doen op verzoek van Samsung support tussen een dag normaal gebruik en een dag in de veilige modus. Dit is dag twee dus in de veilige modus en ja nu gaat de batterij al wel langer mee. Te vroeg nog om echt conclusies te trekken maar je zou dus op basis hiervan zeggen dat het in ieder geval softwarematig is wat ik ervaar qua verbruik. Dat is in ieder geval positief.

Nu dan nog erachter komen wat dan precies de oorzaak is. Had gisteren al werkelijk elke app verwijderd die ik niet dagelijks gebruik. Geen wenselijke situatie maar het moet dan maar. Nog niet kunnen pinpoiten waar nu de oorzaak ligt.

Het stomme is dat geen enkele batterij monitor app iets aangeeft buiten Spotify maar die is geëlimineerd al.

FYI: Ik post dit niet om hulp te vragen bij mijn issues maar enkel omdat ik het volledige verhaal wel wil plaatsen zodat het, wanneer ik de oorzaak heb kunnen vinden, misschien nog nut kan hebben voor eventuele andere eigenaren die een soortgelijk probleem hebben of krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Note_batterij

Ik hou het een beetje zo in de gaten. Itt andere mensen door werk niet de tijd gehad om mijn telefoon vol te plempen en in OCD modus naar de batterij te gaan kijken, maar de dip naar 30% is voor mij wel reëel ten opzichte van de 15% van de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kon ik maar altijd in veilige modus de telefoon gebruiken... 4,5 uur screen on time en nog 56% batterij over 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OebSMHPy4F6Y6V41UDz7r7I2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mqpZyIL4SV6qkJKOzgOAwkTf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qRb6rIDiFA0Gw4pYZsH2PIxR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rPMkXwszODALkYi0bV9ozcHb/thumb.jpg

Ben DIK tevreden over mijn Note9 en de accu stby-tijd :)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pappaleone
Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:06:
Ik ben nu een vergelijking aan het doen op verzoek van Samsung support tussen een dag normaal gebruik en een dag in de veilige modus. Dit is dag twee dus in de veilige modus en ja nu gaat de batterij al wel langer mee. Te vroeg nog om echt conclusies te trekken maar je zou dus op basis hiervan zeggen dat het in ieder geval softwarematig is wat ik ervaar qua verbruik. Dat is in ieder geval positief.

Nu dan nog erachter komen wat dan precies de oorzaak is. Had gisteren al werkelijk elke app verwijderd die ik niet dagelijks gebruik. Geen wenselijke situatie maar het moet dan maar. Nog niet kunnen pinpoiten waar nu de oorzaak ligt.

Het stomme is dat geen enkele batterij monitor app iets aangeeft buiten Spotify maar die is geëlimineerd al.

FYI: Ik post dit niet om hulp te vragen bij mijn issues maar enkel omdat ik het volledige verhaal wel wil plaatsen zodat het, wanneer ik de oorzaak heb kunnen vinden, misschien nog nut kan hebben voor eventuele andere eigenaren die een soortgelijk probleem hebben of krijgen.
Dan kun je vanaf nu beter stoppen want je bent gewoon de enige met dit gemekker, en je maakt het er voor mede tweakers ook niet gezelligger op. Ps het is een telefoon en geen apparaat waar je leven vanaf hangt. Jij bent zo pietje precies volgens mij is de telefoon een obsessie voor jou aan het worden. Astublieft stop met die onzin, volgens mij had heeft de moderator ook al aangegeven dat het niet alleen om jou draait hier 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:13:
Kon ik maar altijd in veilige modus de telefoon gebruiken... 4,5 uur screen on time en nog 56% batterij over 😃
Vraagje:

Nu ben je al sinds release van dit toestel, berichten aan het posten dat je accu stby-tijd "slecht" is.
Je leest berichten van "mede Tweakers" dat bij hun (ook bij mij) de stby-tijd van de accu "OK" is...

IPV hier zo veel berichten daar over te plaatsen: waarom ben je niet meteen terug gegaan met je toestel, en gevraagd om een nieuw exemplaar?
Als het toestel niet in orde is, moeten de winkels daar niet moeilijk over doen.
Nu is het inmiddels een week later, en zal het toestel niet meer omgeruild worden voor een nieuwe maar waarschijnlijk opgestuurd worden (alhoewel Coolblue hier niet moeilijk over doet (eigen ervaring met de Note 4 toendertijd))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:47:
[...]

Vraagje:

Nu ben je al sinds release van dit toestel, berichten aan het posten dat je accu stby-tijd "slecht" is.
Je leest berichten van "mede Tweakers" dat bij hun (ook bij mij) de stby-tijd van de accu "OK" is...

IPV hier zo veel berichten daar over te plaatsen: waarom ben je niet meteen terug gegaan met je toestel, en gevraagd om een nieuw exemplaar?
Als het toestel niet in orde is, moeten de winkels daar niet moeilijk over doen.
Nu is het inmiddels een week later, en zal het toestel niet meer omgeruild worden voor een nieuwe maar waarschijnlijk opgestuurd worden (alhoewel Coolblue hier niet moeilijk over doet (eigen ervaring met de Note 4 toendertijd))
Omdat ik voor de inruil actie de streepjescode uit de doos moest snijden. Heb het nog gedubbelcheckt. De eerste dagen dacht ik dat het gewoon de nieuwigheid was en daarom de accu nog niet optimaal.

Met het resultaat van mijn huidige test lijkt het ook een software issue te zijn tenzij de veilige modus ook de CPU terug schroeft, dat weet ik dus niet. Samsung zal dan ook zeggen dat het aan een app ligt dus garantie is ook niet van toepassing verwacht ik.

Bedankt voor jullie ervaringen en screenshots in ieder geval. Zie bijvoorbeeld in jouw laatste screen shot bij Doze ook deep sleep tijden staan. Bij mij staat die dus al die tijd al op 0. Geen enkele keer deep sleep gehad in de afgelopen drie dagen. Ook niet in safe mode.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:53:
[...]

Omdat ik voor de inruil actie de streepjescode uit de doos moest snijden. Heb het nog gedubbelcheckt. De eerste dagen dacht ik dat het gewoon de nieuwigheid was en daarom de accu nog niet optimaal.

Met het resultaat van mijn huidige test lijkt het ook een software issue te zijn tenzij de veilige modus ook de CPU terug schroeft, dat weet ik dus niet. Samsung zal dan ook zeggen dat het aan een app ligt dus garantie is ook niet van toepassing verwacht ik.
Wat "streepjescode" uitsnijden?

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/6x7hGH.jpg

Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:53:
[...]

Bedankt voor jullie ervaringen en screenshots in ieder geval. Zie bijvoorbeeld in jouw laatste screen shot bij Doze ook deep sleep tijden staan. Bij mij staat die dus al die tijd al op 0. Geen enkele keer deep sleep gehad in de afgelopen drie dagen. Ook niet in safe mode.
Nou: om dat dus uit te sluiten ->

Reset je toestel naar de fabrieksinstellingen, installeer GEEN APPS (gewoon de 1e instellingen doen) en kijk dan aan wat je accu stby-tijd is

Is het dan nog k*t: dan heb je tenminste iets om aan te zwengelen voor je garantie
Is het dan OK: dan is het vast 1 van je geïnstalleerde apps die je toestel "wakker" houdt!

[ Voor 42% gewijzigd door henklbr op 01-09-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22

Soullie

Planeshift

henklbr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:07:
[...]

Reset je toestel naar de fabrieksinstellingen, installeer GEEN APPS (gewoon de 1e instellingen doen) en kijk dan aan wat je accu stby-tijd is

Is het dan nog k*t: dan heb je tenminste iets om aan te zwengelen voor je garantie
Is het dan OK: dan is het vast 1 van je geïnstalleerde apps die je toestel "wakker" houdt!
Dit is de manier om er achter te komen of het aan je telefoon ligt of dat je wazige apps hebt of je software gewoon op de een of andere manier niet lekker loopt.

@Phusebox

Ik heb in het verleden ook wel eens gehad dat mijn batterij naar mijn mening te snel leeg ging.
Een harde reset lost dan veel op (of lost alles op).

Dan minimaal aantal apps installeren en het 1 of 2 dagen aanzien, aangezien je toch al veel tijd hier in steekt, zal dat geen probleem zijn ? Het niet nodig vinden van een reset maar dan toch obsessief op je batterij letten neemt misschien meer tijd in beslag dan de daadwerkelijke reset.

Het terugsturen van een toestel heb ik bij coolblue na 10 dagen ook wel eens gedaan en daar werdt niet moeilijk over gedaan wellicht dat dat ook een optie is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:33:
[...]

Tja ik ben dan weer de brave burger die dat doet. Dus nu net van de winkel ook gehoord dat ze mijn toestel dan dus niet meer terug nemen.
Heb je mijn bericht nog verder gelezen? Had namelijk nog een antwoord er bij gezet over een ander bericht van je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:58:
[...]

Heb je mijn bericht nog verder gelezen? Had namelijk nog een antwoord er bij gezet over een ander bericht van je...
Ja dat zal ik ook nog wel gaan proberen... Kost alleen allemaal veel tijd hè. Wil je betrouwbare metingen doen ben je bij elke aanpassing weer een dag verder.

Maar goed anderzijds is het logisch dat als je minder apps hebt dat je dan minder stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:03:
[...]

Ja dat zal ik ook nog wel gaan proberen... Kost alleen allemaal veel tijd hè. Wil je betrouwbare metingen doen ben je bij elke aanpassing weer een dag verder.

Maar goed anderzijds is het logisch dat als je minder apps hebt dat je dan minder stroom verbruikt.
Sorry dat ik het nu zo zeg, maar:

NEE, niet "dat zal ik ook nog wel gaan proberen": gewoon DOEN! Dit is de ENIGSTE manier om er achter te komen of het:

1. aan je toestel ligt
2. niet aan 1 of ander geïnstalleerde app ligt

Na reset heb je een toestel "uit de doos", ZONDER persoonlijke apps er op etc...

Alleen de 1e instellingen uitvoeren, GEEN back-ups terugzetten, gewoon zo even een dag of een paar dagen laten...

Je bent er zelf, waarschijnlijk, al na 1 dag achter, omdat de stby-tijd (volgens jou zeggen) nu niet optimaal is op je toestel met de huidige geïnstalleerde app's!

Dan heb je tenminste zekerheid of wel/niet aan je toestel ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:10:
[...]

Sorry dat ik het nu zo zeg, maar:

NEE, niet "dat zal ik ook nog wel gaan proberen": gewoon DOEN! Dit is de ENIGSTE manier om er achter te komen of het:

1. aan je toestel ligt
2. niet aan 1 of ander geïnstalleerde app ligt

Na reset heb je een toestel "uit de doos", ZONDER persoonlijke apps er op etc...

Alleen de 1e instellingen uitvoeren, GEEN back-ups terugzetten, gewoon zo even een dag of een paar dagen laten...

Je bent er zelf, waarschijnlijk, al na 1 dag achter, omdat de stby-tijd (volgens jou zeggen) nu niet optimaal is op je toestel met de huidige geïnstalleerde app's!

Dan heb je tenminste zekerheid of wel/niet aan je toestel ligt!
Wat is het verschil tussen dat zal ik gaan proberen en dat zal ik gaan doen? Ik zeg niet dat ik dat ga 'proberen te doen'. Anyhoo. Morgen doe ik een harde reset. Maar goed dat ik nu met veilige modus al 6u screen on time heb en nog 40% over is voor mij al duidelijk dat het dan wel een app zal zijn.

Alleen heb ik alle apps behalve de echt essentiële voor mij al verwijderd. Maar goed ik zal niet vooruitlopen op de zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:20:
[...]

Wat is het verschil tussen dat zal ik gaan proberen en dat zal ik gaan doen? Ik zeg niet dat ik dat ga 'proberen te doen'. Anyhoo. Morgen doe ik een harde reset. Maar goed dat ik nu met veilige modus al 6u screen on time heb en nog 40% over is voor mij al duidelijk dat het dan wel een app zal zijn.

Alleen heb ik alle apps behalve de echt essentiële voor mij al verwijderd. Maar goed ik zal niet vooruitlopen op de zaken.
Uiteraard haal je in de "veilige modus" deze resultaten, maar dat is niet de realiteit: dit is namelijk niet de modus die je bij "normaal gebruik" gebruikt!

Je zegt in een eerder bericht "Wil je betrouwbare metingen doen ben je bij elke aanpassing weer een dag verder."
WAT voor betrouwbare metingen wil je doen: elke keer een app verwijderen, IN de "veilig modus"?

De "enige betrouwbare meting" die je kunt doen, is je toestel resetten, en dan na een dag eens kijken hoeveel procent accu je nog over hebt! (SIM-kaart in je toestel en je WiFi aan, maar GEEN apps o.i.d. installeren)
Misschien is het wel een "hardware-fout", maar daar kom je zo niet achter...

Denk dat meerdere "Mede Tweakers" er ook zo over zullen denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een vraag dan, waarvan ik alleen wil weten of dit normaal is. Steek net de oplader in en had fast charging laatst uitgezet. Nu gaf ie aan 2 uur tot vol (vanaf 14%). Ik dacht 'huh staat fast charging nu weer aan'.

Dus ik kijk en nee het staat uit. Zet het weer aan, steek de oplader in en nu is het 1,5 uur tot vol.

Is dat verschil echt maar zo klein tussen normaal en snel laden?

Volgens AccuBattery is de capaciteit van mijn batterij ook nog maar 94%... 😧

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2018 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:28

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Phusebox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:49:
Nog een vraag dan, waarvan ik alleen wil weten of dit normaal is. Steek net de oplader in en had fast charging laatst uitgezet. Nu gaf ie aan 2 uur tot vol (vanaf 14%). Ik dacht 'huh staat fast charging nu weer aan'.

Dus ik kijk en nee het staat uit. Zet het weer aan, steek de oplader in en nu is het 1,5 uur tot vol.

Is dat verschil echt maar zo klein tussen normaal en snel laden?

Volgens AccuBattery is de capaciteit van mijn batterij ook nog maar 94%... 😧
Fast charging gaat alleen aan het begin (tot 80% ofzo) sneller dan normaal laden. Na 80% normaliseert het meer, omdat het slechter is voor de accu om dan nog snel te laden.

Accubattery berekent op basis van laadbeurten de capaciteit en kan een verschil opleveren met wat het daadwerkelijk is. Lees hier voor meer informatie:
https://accubattery.zende...y-health?mobile_site=true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Zo zie je maar iedere aankoop is een geestelijke belasting.
Zo'n duur toestel en dan nog "stress" over een accu :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Gisteren kon ik nog een externe harde schijf aansluiten via een USB otg kabel. Vandaag werkt het niet meer. De schijf piept en start telkens opnieuw, waarschijnlijk doordat hij te weinig stroom krijgt. Is hier misschien een oplossing voor? Kan je ergens aangeven dat de hardeschijf meer stroom mag pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Sj44k13 schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:37:
Gisteren kon ik nog een externe harde schijf aansluiten via een USB otg kabel. Vandaag werkt het niet meer. De schijf piept en start telkens opnieuw, waarschijnlijk doordat hij te weinig stroom krijgt. Is hier misschien een oplossing voor? Kan je ergens aangeven dat de hardeschijf meer stroom mag pakken?
Nee dat kan niet helaas. Het enige wat je kunt doen is een kabel kopen met 2 naar 1 USB aansluiting. 1 USB gaat naar je HDD en van de andere 2 gaat er 1 naar naar je telefoon en de andere naar bijvoorbeeld een powerbank of gewone USB aansluiting.

Maar in principe zou de HDD gewoon moeten werken als hij gisteren ook heeft gewerkt. Gebruik je wellicht een andere kabel nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Praetextatus schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:21:
[...]

Nee dat kan niet helaas. Het enige wat je kunt doen is een kabel kopen met 2 naar 1 USB aansluiting. 1 USB gaat naar je HDD en van de andere 2 gaat er 1 naar naar je telefoon en de andere naar bijvoorbeeld een powerbank of gewone USB aansluiting.

Maar in principe zou de HDD gewoon moeten werken als hij gisteren ook heeft gewerkt. Gebruik je wellicht een andere kabel nu?
Nee zelfde kabel. Ook met andere geprobeerd. Gisteren had hij trouwens wel al moeite en viel hij al een keer uit. Zou ook kunnen dat het dermate op de grens zit van hoeveel power de note levert dat het soms wel lukt en soms niet? De telefoon herkent trouwens wel dat er iets is aangesloten. Misschien is de schijf gewoon gaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobiwan op 02-09-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Sj44k13 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:09:
[...]

Nee zelfde kabel. Ook met andere geprobeerd. Gisteren had hij trouwens wel al moeite en viel hij al een keer uit. Zou ook kunnen dat het dermate op de grens zit van hoeveel power de note levert dat het soms wel lukt en soms niet? De telefoon herkent trouwens wel dat er iets is aangesloten. Misschien is de schijf gewoon gaar.
Test em even op een pc. Werkt ie daar dan kun je 't beste zo een kabel kopen. Jaren geleden had ik ook zo een externe HD, met 3 USB aansluitingen
1 voor de HDD en 2 gingen naar de pc voor stroom en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps dit moest in accessoires.

Qua accu loop ik nog steeds te sukkelen. Gisteren had ik opeens prima battery life (77% aan het begin van de dag (05.30u) en 15% om 23u 's avonds). Vandaag is het weer dramatisch. Wordt lastig om hier garantie op te krijgen vrees ik.

[ Voor 84% gewijzigd door Phusebox op 04-09-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige minpunt is niet zozeer de omvang, maar wel het gewicht. En al helemaal met een goede hoes eromheen. In bed met 1 hand vasthouden boven het gezicht is niet te doen, zonder dat je om de haverklap van hand moet wisselen of je armspier sterk aangespannen moet houden zodat ie niet op je hoofd valt. Beetje jammer dat ie niet wat lichter is gemaakt, grote batterij of niet.

Prachtig toestel verder maar vanwege het bovenstaande een terechte titel van Android World: vlaggenschip voor de niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 22:01
Anoniem: 712338 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:55:
Het enige minpunt is niet zozeer de omvang, maar wel het gewicht. En al helemaal met een goede hoes eromheen. In bed met 1 hand vasthouden boven het gezicht is niet te doen, zonder dat je om de haverklap van hand moet wisselen of je armspier sterk aangespannen moet houden zodat ie niet op je hoofd valt. Beetje jammer dat ie niet wat lichter is gemaakt, grote batterij of niet.

Prachtig toestel verder maar vanwege het bovenstaande een terechte titel van Android World: vlaggenschip voor de niche.
dan ga je toch op je zij liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroeneThee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:58:
[...]

dan ga je toch op je zij liggen? :+
Daar word ik inderdaad toe gedwongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Anoniem: 712338 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:01:
[...]

Daar word ik inderdaad toe gedwongen.
Of je arm beter trainen :D met allerhande verrichtingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 712338 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:55:

Het is niet dat een telefoon gemaakt wordt zodat hij fijn in gebruik is wanneer je op je rug ligt met je telefoon boven je. En anders zoiets kopen https://www.beslist.nl/pr...e_Stand_For_Mobile_Phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Kan ik ergens alleen het glas bestellen van de whitestone dome? Heb nog 1 potje lijm, stickers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102347

offtopic, dus weg

[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 04-09-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 19:12
offtopic, dus weg. Maak liever een TR aan in plaats van op zo'n opmerking te reageren.

[ Voor 146% gewijzigd door PaT op 04-09-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102347

offtopic, dus weg

[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 04-09-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reageer niet op een offtopic bericht, maak liever een topic report aan

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 04-09-2018 21:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Dit topic begint een topic report generator te worden en dat is niet de bedoeling.

Blijf ontopic reageren, dan hoeven we ook geen waarschuwingen of zelfs bans meer uit te delen.

Hier gewoon weer lekker ontopic over de Note 9 :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, na alle batterij ellende, aanpassingen, resets, veilig modus tests, apps verwijderen etc. Heb ik van gisteren tot vanochtend, met zuinig aan doen dit bereikt:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fO6wsz/Screenshot_20180905_080634_Settings.jpg

Hier zitten nog een paar uur op "Spaarstand MID" in, en zoals gezegd, zuinig aan doen qua gebruik van apps. Geen YouTube of andere social apps. Geen games. Tevens ca. 8 uur slaap inbegrepen.

Is dit nu wat ik realistisch gezien moet verwachten?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-09-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:29:
Nou, na alle batterij ellende, aanpassingen, resets, veilig modus tests, apps verwijderen etc. Heb ik van gisteren tot vanochtend, met zuinig aan doen dit bereikt:

[afbeelding]

Hier zitten nog een paar uur op "Spaarstand MID" in, en zoals gezegd, zuinig aan doen qua gebruik van apps. Geen YouTube of andere social apps. Geen games. Tevens ca. 8 uur slaap inbegrepen.

Lijkt me redelijk. Heb je het scherm trouwens op fdh+ staan of op wqhd+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:59:
[...]

Lijkt me redelijk. Heb je het scherm trouwens op fdh+ staan of op wqhd+?
WQHD+, op FHD+ is alles zo blurry en groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Een beetje weinig..helemaal als je geen youtube kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:00:
[...]

WQHD+, op FHD+ is alles zo blurry en groot.
Het is iets meer blurry, maar hier is het niet groter op fhd+. Ik had gisteren trouwens met nog 20 procent over ongeveer 4.5 uur schermtijd, waarbij ik o.a. YouTube had gekeken en 1.5 uur Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 712338 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:17:
[...]

Een beetje weinig..helemaal als je geen youtube kijkt.
Tja ik moet het er maar mee doen.
Sj44k13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:19:
[...]

Het is iets meer blurry, maar hier is het niet groter op fhd+. Ik had gisteren trouwens met nog 20 procent over ongeveer 4.5 uur schermtijd, waarbij ik o.a. YouTube had gekeken en 1.5 uur Netflix.
Sommige apps zijn echt beduidend groter, en de tekst wordt zo dik en blurry. Toen ik naar WQHD+ ging was het net alsof ik een bril opzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:39:
[...]

Tja ik moet het er maar mee doen.

[...]

Sommige apps zijn echt beduidend groter, en de tekst wordt zo dik en blurry. Toen ik naar WQHD+ ging was het net alsof ik een bril opzette.
Is je schermhelderheid doorgaans onder de helft of op driekwart? Maakt verschil..

Je moet bij unmonitored apps niks hebben staan en bij always sleeping apps een heleboel aanvinken..

Doe anders een factory reset en pas alle "battery saving tips for Note 9" toe van Google of Reddit en analyseer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 712338 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:48:
[...]

Is je schermhelderheid doorgaans onder de helft of op driekwart? Maakt verschil..

Je moet bij unmonitored apps niks hebben staan en bij always sleeping apps een heleboel aanvinken..

Doe anders een factory reset en pas alle "battery saving tips for Note 9" toe van Google of Reddit en analyseer opnieuw.
Schermhelderheid bijna altijd op ca 20-30%
Bij niet gecontroleerde apps staan alleen Samsung apps en Whatsapp. Always sleeping een hoop? Maar dan ontvang je dus nooit berichten of meldingen?

Ja ok, dan kan ik ook een goede batterijduur hebben als ik de telefoon niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Dik 4u SoT -> goed hoor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/at0yNyO8B3rHEAUsxRhBkQ97/thumb.jpg

Gister veel op 4G(+) gezeten ipv WiFi: ben echt tevree over mijn accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:53:
[...]

Schermhelderheid bijna altijd op ca 20-30%
Bij niet gecontroleerde apps staan alleen Samsung apps en Whatsapp. Always sleeping een hoop? Maar dan ontvang je dus nooit berichten of meldingen?

Ja ok, dan kan ik ook een goede batterijduur hebben als ik de telefoon niet gebruik.
Niet allemaal natuurlijk, maar van mij hoeven een heleboel onbeduidende apps zichzelf niet te updaten en mij ook geen notificaties te versturen, ik zie het wel als ik ze weer eens nodig heb.

En ik gebruik de telefoon de hele dag door, youtube en al, hij heeft gewoon meer uithoudingsvermogen doordat er geen onnodige processen achter de schermen plaatsvinden.

Heb je zo'n neusje van de zalm van een scherm, zit je niet op Youtube ermee en is je batterij nog steeds relatief snel op. Ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou het ontopic

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 05-09-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wees dan de wijste en reageer daar niet op

[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 05-09-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Lees veel reacties, veel positiviteit, negativiteit in de vorm van accuduur. Zijn er mensen die hier ook de P20 pro toevallig hebben getest?

Note 9 en P20 pro hebben ieder sterke en minder sterke punten.
Het is lastig om een keuze te maken tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Sosua schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:20:
Lees veel reacties, veel positiviteit, negativiteit in de vorm van accuduur. Zijn er mensen die hier ook de P20 pro toevallig hebben getest?

Ik zit ongeveer in het zelfde bootje. Heb nu een S9 maar die gaat naar mijn vrouw gezien ik via werk een nieuwe telefoon mag.

Ik ga uiteindelijk voor de note 9, ondanks dat deze vrij fors is qua omvang. Om de volgende redenen:

1) Ik wil toch zo'n groot mogelijk scherm omdat ik zo ongeveer alle consumptie van media via mij telefoon doe. Ook in de avonden.
2) EMUI heeft toch aardig wat obscure beperkingen en Huawei software is toch vaker incompatible met third party software zoals lauchers die crashen als je emui widgets gebruikt of vaak terug resetten naar de laucher van EMUI.
3) Die proc in de P20 is niet supergoed. Er is al een opvolger van de proc aangekondigd... (even een bron: https://www.gsmarena.com/...benchmarks-news-30308.php. De note 9 zou ongeveer deze performance als de S9+ moeten hebben)
4)Headphone jack is voor mij heel belangrijk omdat ik vaak in de avond podcasts is bed luister en nog wel eens in slaap val en dan wil ik niet afhankelijk zijn van hoeveel batterij mijn headphones overheeft maar ook in de ochtend wil wakker worden met een volle batterij in mijn telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Limbeckx op 05-09-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Sosua schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:20:

Op het moment van schrijven heb ik een Oneplus 6 en hiervoor een P20 Pro. Als accu één van de redenen zijn om het toestel aan te schaffen, zou ik het links laten liggen. Kwa uithoudingsvermogen gaat hij even lang als mijn Oneplus mee met een 3300 Mah accu. Gemiddeld kreeg ik met de P20 Pro 5-6 uur SOT op 4G en met Wi-Fi rond de 6-7.

Ook zit er een Kirin 970 in die vergelijkbaar is met een Snapdragon 835. Ik zou persoonlijk voor de Note gaan (als geld geen probleem is).

Camera is trouwens wel subliem in de P20 Pro _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 05-09-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb gisteren een record schermtijd gehaald van 7 uur en 7 minuten met nog 10 procent batterij over. Gewoon met YouTube, Netflix, internet en gamen. Top apparaat!
Sj44k13 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:17:
Ik heb gisteren een record schermtijd gehaald van 7 uur en 7 minuten met nog 10 procent batterij over. Gewoon met YouTube, Netflix, internet en gamen. Top apparaat!
Netjes. Ik heb nu maar zo goed als alles (buiten messaging apps) in de "altijd slapen" modus gegooid. Helpt wel lijkt het. Na 22 uur en 3 uur screen on time nog 45% batterij over. Dus denk dat ik wel 4-5u SOT kan halen.

Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:26:
[...]

Netjes. Ik heb nu maar zo goed als alles (buiten messaging apps) in de "altijd slapen" modus gegooid. Helpt wel lijkt het. Na 22 uur en 3 uur screen on time nog 45% batterij over. Dus denk dat ik wel 4-5u SOT kan halen.
Mooi: je telefoon werkt (gelukkig) dan toch naar behoren en geen accu-probleem...

Waarschijnlijk, in den beginne, toch een "foute app" of zo...

Kan dit ook weer afgesloten worden... *O*

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.