Ik moet dat eigenlijk ook gaan doen (op altijd slapen zetten). Op mijn s9 nu doe ik het niet maar heel veel apps sturen notificatie's om zichzelf in de aandacht te houden en niet omdat er echt iets te melden valt...Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:26:
[...]
Netjes. Ik heb nu maar zo goed als alles (buiten messaging apps) in de "altijd slapen" modus gegooid. Helpt wel lijkt het. Na 22 uur en 3 uur screen on time nog 45% batterij over. Dus denk dat ik wel 4-5u SOT kan halen.
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik voor de heel dure variant of voor de gewoon dure versie ga...
Argumenten voor de 128G versie:
* Ik vind de blauwe versie (met vooral het gele pennetje!) het mooist
* Mijn oneplusone met 64Gb is na 4 jaar nog steeds niet vol, ik heb geen 512Gb nodig
* Tot nu toe heb ik dual-sim nog nooit nodig gehad, ik kan het geheugen altijd nog uitbreiden
* 6Gb ram is méér dan genoeg bij normaal gebruik
* Het is goedkoper...
Argumenten voor de 512Gb versie:
* Over het blauw gaat waarschijnlijk toch een hoesje
* Geel pennetje: grow up, hoezo is dat een argument...
* Ik doe lang met m'n telefoon, deze is maximaal op de toekomst voorbereid
* Misschien heb ik wel ooit dual-sim nodig...
* 8Gb ram! Het gaat lang duren voor ik daar te kort aan heb...
* Zoveel scheelt de prijs ook weer niet in vergelijking tot de 128Gb versie...
Kan iemand mij aan hét argument helpen om voor één van de twee te kiezen?
* Mijn oneplusone met 64Gb is na 4 jaar nog steeds niet vol, ik heb geen 512Gb nodig
* Tot nu toe heb ik dual-sim nog nooit nodig gehad, ik kan het geheugen altijd nog uitbreiden
* Het is goedkoper...
[ Voor 6% gewijzigd door WoWo op 06-09-2018 09:53 . Reden: N.a.v. van de reactie van Limbeckx ]
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
200 euro? Enige waar ik aan twijfel is de 8gb ram ipv 6gb ram. Maar feitelijk heb je voor 1 applicatie zoveel ram niet nodig dus gaat het om meer applicaties op de achtergrond aan te kunnen houden. Dan is de vraag: Hoe erg is het dat er 9 apps daadwerkelijk in het geheugen staat ipv 11... En de blauwe Note 9 met gele pen is gewoon vet. Ik ga em kopen wss en doe er geen hoesje om want de telefoon wordt dan echte dik voor mij en krijg em via het werk met een verzekering die ik er bij moet nemen dus ja ik zie dat dan maar als een anti hoesje investering...WoWo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:46:
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik voor de heel dure variant of voor de gewoon dure versie ga...
* Het is goedkoper...
Verwijderd
De preorder is nu toch voorbij, grote korting vang je niet meer. Ik zou tot 3 maanden nog even wachten om te kijken of de blauwe 512gb ook hier uitkomt. Mocht het niet zo zijn tegen de kerst, kan je alsnog de blauwe 128gb nemen die tegen die tijd alweer ietsje goedkoper zal zijn, of natuurlijk die opvouwbare telefoon, die in november schijnt te worden gepresenteerd.WoWo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:46:
* Het is goedkoper...
Dit maakt het niet makkelijkerVerwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:16:
[...]
De preorder is nu toch voorbij, grote korting vang je niet meer. Ik zou tot 3 maanden nog even wachten om te kijken of de blauwe 512gb ook hier uitkomt. Mocht het niet zo zijn tegen de kerst, kan je alsnog de blauwe 128gb nemen die tegen die tijd alweer ietsje goedkoper zal zijn, of natuurlijk die opvouwbare telefoon, die in november schijnt te worden gepresenteerd.

ik heb gewoon weg de 512 versie genomen dat scheelt niks bij de 128 versie kleur maakt me niet uit als je hoesje er om heen zit zie je dat toch bijna niet kleur niet belangerijk als die zijn werk maar goed doet
als je het doet doe het dan goed
De 128gb versie is ook dual-sim...WoWo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:46:
[...]
[...]
De batterij is erg goed bij mij. Nadat ik alle apps & instellingen heb gefixt, heb ik hem opgeladen tot 100%. Heb hem nu al bijna 24u in gebruik en SOT staat momenteel op ~7u met nog 30% over (95% op wifi thuis, 5% op 4G).
AOD, wifi, data, bluetooth, locatie (hoge precisie), automatische brightness staan constant aan. Wanneer ik ga slapen zet ik wel vliegtuigmodus op. Ik gebruik geen "dark themes". Social media apps die ik gebruik (en dus op achtergrond draaien): whatsapp, viber, telegram, twitter, skype.
Ter vergelijking: Op mijn vorige S7 met 3000mAh (zelfde instellingen & zelfde apps als mijn Note9) had ik ongeveer 5-6u SOT op enkel wifi, en ongeveer 3-4u SOT op enkel 4G.
AOD, wifi, data, bluetooth, locatie (hoge precisie), automatische brightness staan constant aan. Wanneer ik ga slapen zet ik wel vliegtuigmodus op. Ik gebruik geen "dark themes". Social media apps die ik gebruik (en dus op achtergrond draaien): whatsapp, viber, telegram, twitter, skype.
Ter vergelijking: Op mijn vorige S7 met 3000mAh (zelfde instellingen & zelfde apps als mijn Note9) had ik ongeveer 5-6u SOT op enkel wifi, en ongeveer 3-4u SOT op enkel 4G.
[ Voor 20% gewijzigd door dest1 op 06-09-2018 13:37 ]
Weet ik, maar ik bedoelde, als ik ooit het geheugen moet/wil uitbreiden, is hij niet meer dual-sim. Bij de 512Gb uitvoering is de kans dat ik ooit het geheugen wil uitbreiden nagenoeg nihil, dus die is altijd dual-sim...
Met als extra voordeel dat de ingebouwde opslag uiteraard veel sneller is dan een SD kaartje.WoWo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:13:
[...]
Weet ik, maar ik bedoelde, als ik ooit het geheugen moet/wil uitbreiden, is hij niet meer dual-sim. Bij de 512Gb uitvoering is de kans dat ik ooit het geheugen wil uitbreiden nagenoeg nihil, dus die is altijd dual-sim...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bedank voor jullie reacties. Aan jullie heb ik ook niets
Het is de 'goedkope' versie geworden, met als voornaamste argument: als ik er in de toekomst spijt van krijg, heb ik in ieder geval een goede reden om weer een ander toestel aan te schaffen
Het is de 'goedkope' versie geworden, met als voornaamste argument: als ik er in de toekomst spijt van krijg, heb ik in ieder geval een goede reden om weer een ander toestel aan te schaffen
Na 2 dagen wordt het wel weer eens tijd om hem "bij te vullen"!

Ben ZEER tevreden met deze accu: nu maar hopen dat "firmware-updates" dit niet gaan "verpesten"

Ben ZEER tevreden met deze accu: nu maar hopen dat "firmware-updates" dit niet gaan "verpesten"
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Blij dat jij tevreden bent. Maar met minder dan 3 uur SoT zou ik absoluut niet tevreden zijn.henklbr schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:18:
Na 2 dagen wordt het wel weer eens tijd om hem "bij te vullen"!
[afbeelding]
1. heb ook nog een "Social Life": hoef niet percee 6/7 uur mijn Note9 vast te hebbenGroeneThee schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:43:
[...]
Blij dat jij tevreden bent. Maar met minder dan 3 uur SoT zou ik absoluut niet tevreden zijn.
2. WiFi (5 Ghz), Bluetooth (Samsung Gear S3), veel apps niet in "slaapstand", geen apps "gekilled o.i.d.
3. e.e.a. hangt ook af van ontvangst 4G-signaal in huis (KPN heeft (nog) geen VoWiFi!
Zie postings voorbij komen van mensen met 6u SoT die ampers 20u met hun accu doen!
[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 07-09-2018 14:51 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Het is een screenshot die actueel verbruik aangeeft, niet gewenst verbruik. Zullen we ophouden met het constant elkaar bekritiseren hierover? Er zijn mensen voor wie deze batterij een enorme vooruitgang is, en voor andere mensen niet. Ik denk dat bezoekers aan de hand van dit soort real world examples zelf maar moeten beoordelen of de batterij groot genoeg voor ze is, ze zijn niet bedoeld als discussiepunt.GroeneThee schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:43:
[...]
Blij dat jij tevreden bent. Maar met minder dan 3 uur SoT zou ik absoluut niet tevreden zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door CopyCatz op 07-09-2018 15:16 ]
Hoho... Probeer nou niet te denken voor anderen, laat staan dat je mijn post totaal verkeerd leest. Waar bekritiseer ik hem? Totaal niet zelfs, geef zelfs aan dat ik blij ben dat hij blij is....CopyCatz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:15:
[...]
Het is een screenshot die actueel verbruik aangeeft, niet gewenst verbruik. Zullen we ophouden met het constant elkaar bekritiseren hierover? Er zijn mensen voor wie deze batterij een enorme vooruitgang is, en voor andere mensen niet. Ik denk dat bezoekers aan de hand van dit soort real world examples zelf maar moeten beoordelen of de batterij groot genoeg voor ze is, ze zijn niet bedoeld als discussiepunt.
En als je niet wilt discuseren over inhoud van posts...
Hier net mijn Note aan de lader gehangen. 3% over na 2 dagen en 2 uur, 8 uur en 23 minuten SOT.
Films gekeken via Netflix en via VLC vanaf mijn NAS, de nodige uren swgoh. Lijkt me meer dan prima..
Films gekeken via Netflix en via VLC vanaf mijn NAS, de nodige uren swgoh. Lijkt me meer dan prima..
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Doe eens niet, daar is het topic niet voor bedoeld.
[ Voor 74% gewijzigd door janvanduschoten op 08-09-2018 18:48 ]
Ik weet nu in ieder geval zeker dat Spotify op Android en wellicht alleen met een Exynos chip de meest inefficiënte app ooit is.
Op die uur tijd was ik 30% accu kwijt, ga ik kijken in de apps. Spotify 2 minuten actief, 600 mAh verbruikt.
Echt ongelooflijk.
Op die uur tijd was ik 30% accu kwijt, ga ik kijken in de apps. Spotify 2 minuten actief, 600 mAh verbruikt.
Echt ongelooflijk.
1. Had je dit niet al eens eerder vermeld in dit topic?Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:03:
Ik weet nu in ieder geval zeker dat Spotify op Android en wellicht alleen met een Exynos chip de meest inefficiënte app ooit is.
Echt ongelooflijk.
2. Hoe heb je Spotify gebruikt: online/offline, met oortjes, Bluetooth draadloze Headset?
3. Hoe kom je er bij dat dit "wellicht" alleen met de "Exynos"-chipset is? Hen je info dat dit met de Snapdragon "anders" is?
Ik heb Spotify niet eens gebruikt zoals ik zei stond er 2 min gebruikt in de statistieken. Enige dat er is gebeurd is dat Spotify gestart is dit de koppeling met de auto maar heb er niks op afgespeeld.henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:43:
[...]
1. Had je dit niet al eens eerder vermeld in dit topic?
2. Hoe heb je Spotify gebruikt: online/offline, met oortjes, Bluetooth draadloze Headset?
3. Hoe kom je er bij dat dit "wellicht" alleen met de "Exynos"-chipset is? Hen je info dat dit met de Snapdragon "anders" is?
Mijn vrouw heeft een S8+ en toevallig gisteren nog 3 uur gestremd met bluetooth koptelefoon en bij haar stond er maar iets van 120 mAh verbruik.
Dat laatste is een gok omdat ik in de VS niemand zie klagen over Spotify battery drain.
Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:09:
[...]
Ik heb Spotify niet eens gebruikt zoals ik zei stond er 2 min gebruikt in de statistieken. Enige dat er is gebeurd is dat Spotify gestart is dit de koppeling met de auto maar heb er niks op afgespeeld.
Mijn vrouw heeft een S8+ en toevallig gisteren nog 3 uur gestremd met bluetooth koptelefoon en bij haar stond er maar iets van 120 mAh verbruik.
Dat laatste is een gok omdat ik in de VS niemand zie klagen over Spotify battery drain.

Welnu: heb zojuist de proef op de som genomen...
1. Spotify 1u gebruikt over WiFi 5GHz en via Bluetooth verbonden met mijn Bose headset
2. Batterij-verbruik 2% van totale app-gebruik (69 mAh)
3. Heb hier in NL, en op XDA, ook nog niemand zien klagen over Spotify & Exynos (behalve jij dus)
Niks aan het handje dus...
[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 08-09-2018 19:15 ]
Ben je wel zeker dat je een Note 9 hebtPhusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:09:
[...]
Ik heb Spotify niet eens gebruikt zoals ik zei stond er 2 min gebruikt in de statistieken. Enige dat er is gebeurd is dat Spotify gestart is dit de koppeling met de auto maar heb er niks op afgespeeld.
Tja...henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:14:
[...]
[afbeelding]
Welnu: heb zojuist de proef op de som genomen...
1. Spotify 1u gebruikt over WiFi 5GHz en via Bluetooth verbonden met mijn Bose headset
2. Batterij-verbruik 2% van totale app-gebruik (69 mAh)
3. Heb hier in NL, en op XDA, ook nog niemand zien klagen over Spotify & Exynos (behalve jij dus)
Niks aan het handje dus...

De 8 GB krijg je meteen vol hoor, Android blijft een linux derivaat. Je hoeft maar wat disk-caching naar RAM te verschuiven, waarmee je de NAND storage flink spaart trouwens, dan heb je de extra 2GB zo vol. Sowieso wel interessant in hoeverre je met Android 8.1 via /etc/sysctl.conf nog kunt schaven aan caching e.d.WoWo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:46:
Beste argument is toch wel de 512 - 128 = 384GB NAND storage. Die koop je nooit voor dat prijsverschil. En ik dacht tot voor kort ook dat ik nooit dat 128GB sd-kaartje wat ik bij de 32GB van mijn Note 4 had vol zou krijgen. Dat lukte wonderwel vrij snel al. En die 32 GB intern was ook al snel gevuld, trouwens.
Vergeet niet dat de Note 9 cams 4k videootjes schieten..
Dat hoeft niet (meer) zo te zijn, afhankelijk van de controller.Phusebox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:17:
[...]
Met als extra voordeel dat de ingebouwde opslag uiteraard veel sneller is dan een SD kaartje.
Zou iemand eens even moeten benchmarken met bijv zo'n nieuw snel kaartje van SONY.
Misschien is het een clone; YouTube: $99 Fake Samsung Galaxy Note 9 vs $999 Note 9!
[ Voor 26% gewijzigd door jubeth op 09-09-2018 01:05 ]
Ik heb sinds een week een note 9 (blauwe). Hiervoor een S8 plus.
Ben er tot nu toe zeer tevreden over.
- Op de S8 plus kon ik voor elke app een aparte kleur LED indicatie instellen, deze functie zie ik niet terug in de Note 9? Of kijk ik verkeerd?
- Ervaren jullie het scrollen van een pagina met de S-pen ook een beetje stroevig/laggy?
- Op de S8 plus kon ik voor elke app een aparte kleur LED indicatie instellen, deze functie zie ik niet terug in de Note 9? Of kijk ik verkeerd?
- Ervaren jullie het scrollen van een pagina met de S-pen ook een beetje stroevig/laggy?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik gebruik nogaltijd lightflow om per app kleuren in te stellen.flexje schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:26:
Het beetje stroperige scrollen viel me ook op ja. (alleen met de S-pen trouwens en het valt wel mee, maar het is er wel).
Voorheen kon dit gewoon in android zelf toch. Raar dat het eruiy gehaald is.Soullie schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:20:
[...]
Ik gebruik nogaltijd lightflow om per app kleuren in te stellen.
Het beetje stroperige scrollen viel me ook op ja. (alleen met de S-pen trouwens en het valt wel mee, maar het is er wel).
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Is mij nog niet opgevallen dat sprake is van stroperig scrollen met de s-pen. Net nog getest. Heb een 512 GB note. Het scrollen gaat hier voor zover ik kan zien even snel / vloeiend met s-pen als zonder.flexje schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:26:
Dat is normaal idd: Good Lock 2018 is (nog) niet beschikbaar in NL en/of BEdest1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:57:
Is het normaal dat ik GoodLock niet terugvind in de Galaxy App Store?
Verwijderd
Je moet aparte apk's van goodlock installeren dan werkt het wel.dest1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:57:
Is het normaal dat ik GoodLock niet terugvind in de Galaxy App Store?
Ik was op vakantie, dus mijn antwoord duurde evenPraetextatus schreef op maandag 3 september 2018 @ 00:43:
[...]
Test em even op een pc. Werkt ie daar dan kun je 't beste zo een kabel kopen. Jaren geleden had ik ook zo een externe HD, met 3 USB aansluitingen
1 voor de HDD en 2 gingen naar de pc voor stroom en data.
Volgende vakantie maar een USB-stick mee nemen voor backup...
Toch wel onder de indruk van de accu.
1d 7u geleden opgeladen. 2u 24m over.
Veel apps geinstalleerd, Wat gerommeld met geekbench, beetje yt, bellen, whatsapp.
Alles regulier gelaten. Geen energiebesparende maatregelen.
Alleen Nova launcher en Zooper pro erop.
Tot nu toe fantastisch apparaat.
Veel apps geinstalleerd, Wat gerommeld met geekbench, beetje yt, bellen, whatsapp.
Met swift installer kun je trouwens ook je notifications donker krijgen.
Ook veel apps kun je een darkmode theme geven. Werkt sinds tijdje ook met de note 9.
Geen root voor nodig.
Ook veel apps kun je een darkmode theme geven. Werkt sinds tijdje ook met de note 9.
Geen root voor nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Soullie op 11-09-2018 14:58 ]
Same here, na een meer dan 24 uur ervoor volledig geladen ,ruim 7 uur SoT laatst met nog iets meer dan 20% over.Sosua schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:31:
Toch wel onder de indruk van de accu.
Edit 12/11
De 512GB variant nu ook in Ocean Blue the bestellen.
https://nl.hardware.info/...erkrijgbaar-in-ocean-blue
[ Voor 14% gewijzigd door GroeneThee op 12-09-2018 07:19 ]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 12 sep 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of you device has been improved.
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.1.0
Changelist 14091311-QB19533257
Build date Mon, 27 Aug 2018 12:11:26 +0000
Security Patch Level 2018-09-01
Product code PHN
PDA N960FXXS2ARH6
CSC N960FOXM2ARH6
Details for download with SamFirm:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 13-09-2018 11:12 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Mss een domme vraag, maar Samsung telefoons krijgen toch regelmatig een officiele update. Waarom deze Rom updates flashen (met eigen risico)?
Ik zit momenteel nog met een Note 4 en heb een Note 9 512gb besteld, vandaar dat ik mee lees in dit topic.
Ik zit momenteel nog met een Note 4 en heb een Note 9 512gb besteld, vandaar dat ik mee lees in dit topic.
Psn: Pteradon-
Domme vragen bestaan niet . . .Pterad0n schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:27:
Mss een domme vraag, maar Samsung telefoons krijgen toch regelmatig een officiele update. Waarom deze Rom updates flashen (met eigen risico)?
Klopt, maar in sommige landen verschijnen deze eerder (of helemaal niet)...
Deze ROM's komen rechtstreeks van de Samsung-server, en je kan ze dan zelf flashen naar je telefoon.
Het is niet echt moeilijk, maar als je het niet aandurft kun je beter wachten op de FOTA of via SmartSwitch.
Mateloos interessant, zelfs als je 'm zelf ook hebt, iemand die 'm helemaal uit elkaar haalt;
Boeiend om te zien hoe de camera er van binnen uit ziet.
Boeiend om te zien hoe de camera er van binnen uit ziet.
Je kunt altijd nog uitwijken naar zerolemon;Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:29:
Zo zie je maar iedere aankoop is een geestelijke belasting.
Zo'n duur toestel en dan nog "stress" over een accu
Ik gebruik mijn Note 9 met de protective standing cover van Samsung, maar zonder screen protector. Zag zojuist dat er al een mini krasje op het scherm zit... Toch jammer. De telefoon zit gewoon zonder andere spullen in mijn zak. Las dat dit te maken heeft met Gorillaglas 5 dat meer gefocust is op het voorkomen van het breken van het glas dan krassen.
Helaas een bekend euvel met praktisch alle flip cover bescherming. Kans op schuring van kleine zanddeeltjes tussen scherm en cover is veel groter dan wanneer scherm 'bloot' is altijd. Je cover goed schoon houden is ook echt een must, anders gaat het (ietwat overdreven) werken als een licht schuurpapiertje op den duur. Ik neem nooit meer een flipcover daarom. Een goed aangebrachte screenprotector hecht ik meer waarde aan tegenwoordig.Sj44k13 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 01:02:
Ik gebruik mijn Note 9 met de protective standing cover van Samsung, maar zonder screen protector. Zag zojuist dat er al een mini krasje op het scherm zit... Toch jammer. De telefoon zit gewoon zonder andere spullen in mijn zak. Las dat dit te maken heeft met Gorillaglas 5 dat meer gefocust is op het voorkomen van het breken van het glas dan krassen.
Dit is geen flip cover, maar een "normale" cover. Ik kan vandaag het krasje niet meer vinden dus misschien was het niet permanent. Of zo minimaal dat het eigenlijk niet opvalt.WhateverSuitsU schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:29:
[...]
Helaas een bekend euvel met praktisch alle flip cover bescherming. Kans op schuring van kleine zanddeeltjes tussen scherm en cover is veel groter dan wanneer scherm 'bloot' is altijd. Je cover goed schoon houden is ook echt een must, anders gaat het (ietwat overdreven) werken als een licht schuurpapiertje op den duur. Ik neem nooit meer een flipcover daarom. Een goed aangebrachte screenprotector hecht ik meer waarde aan tegenwoordig.
Mijn iPhone X eerst eens verkopen dan ook maar een Note 9 halen. Mis een Note telefoon wel echt.
[Battle.net: Forsaken#22243]
Is de whitestone zijn geld waard?
edit: oeps, wilde dit in de accessoires topic posten, kan een mod dit verplaatsen?
edit: oeps, wilde dit in de accessoires topic posten, kan een mod dit verplaatsen?
[ Voor 56% gewijzigd door dest1 op 14-09-2018 19:23 ]
Ik heb op mijn note 8 ook al meerdere kleine krasjes zitten, vandaar dat er nu op de nieuwe 9 een whitestone zit. De stress van het aanbrengen meer dan waardSj44k13 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 01:02:
Omdat je, als en nadat je een rooted N960F hebt, Knox en Samsung Pay vermoord hebt, en derhalve geen Over The Air updates meer krijgt via je toestel. Enige manier om te security-patchen is firmware updates flashen.Pterad0n schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:27:
Overigens loop je met OTA updates ook flink achter. Daarmee zit je nog op sec. patch level 1 aug 2018, terwijl bovengenoemde update al een maand verder is.
[ Voor 14% gewijzigd door jubeth op 14-09-2018 23:42 ]

Wallpapers van de "internals Note9" gemaakt door iFixit
Bron: https://ifixit.org/blog/1...ote9-teardown-wallpapers/
[ Voor 25% gewijzigd door henklbr op 15-09-2018 11:49 ]
De Note 9 nu een kleine 3 weken in gebruik, erg fijne telefoon! Was een mooie overstap van de Note 3, interessant dat vooruitgang ook direct betekent dat je niet meer kunt wennen aan de lagere PPI en snelheid van zo'n oud toestel.
Valt mij op dat er nu al een aantal krasjes op het front display van mijn nieuwe Note zitten. Jullie ook opgevallen dat de telefoon snel krast? Ik hoor graag dat het gewoon aan mijn gebruik ligt.
Valt mij op dat er nu al een aantal krasjes op het front display van mijn nieuwe Note zitten. Jullie ook opgevallen dat de telefoon snel krast? Ik hoor graag dat het gewoon aan mijn gebruik ligt.
XPS 9500 | Sony A7RIII
Ik zag er 2 dagen geleden ook eentje. Kan hem nu niet meer vinden echter. Het schijnt dat Gorilla glas 5 vooral goed tegen valschade werkt maar minder goed tegen krasjes.The Answer schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:32:
De Note 9 nu een kleine 3 weken in gebruik, erg fijne telefoon! Was een mooie overstap van de Note 3, interessant dat vooruitgang ook direct betekent dat je niet meer kunt wennen aan de lagere PPI en snelheid van zo'n oud toestel.
Ik schreef:
De Rear camera-sensor is op 4:3 aspect ratio een max 12.2 MP SLSI, die van de Note 4 is een 16 MP Sony sensor.
Met alle respect voor de 'vernieuwingen', maar ik ervaar die 4 MP verschil bij de eerste de beste foto's die ik met de Note 9 heb genomen al als een achteruitgang. Hoe ze dat hebben kunnen flikken in hun flagship Note is mij echt een raadsel. Waarom breng je een Note 9 uit met notabene Dual rear cameras, maar ga je bekibbelen op het formaat van de sensor?
Dat klopt dus niet. De photo editor is juist heel erg goed, maar zit een beetje verstopt. Vanuit de Gallery kom je via de 3 puntjes rechtsbovenin bij 'Open in Photo Editor Pro'. Dan gaat er een wereld aan opties voor je open. Wel jammer dat de sliders allemaal IN de foto zitten, en vaak nauwelijks zichtbaar zijn. Ze hadden er wat shading op moeten plaatsen, dan is alles beter zichtbaar. Rare jongens, bij Samsung.Ik ben werkelijk met stomheid geslagen dat ze in de Note 9 camera app, waar je dus "Pro" mee kunt schieten, in de photo editing allemaal opties hebben laten vallen, t.o.v. de Note 4 camera app.
Zo kan ik niet vinden hoe je een Sharpened level kunt kiezen, het is alleen of Sharpened of niet, en daar heb je het mee te doen. In de Note 4 heb je een slider om het percentage sharpening mee in te stellen. Die slider heb je voor alle bewerkingen, net als in Photoshop is dat heel erg gewenst, juist voor de Pro. Niet in de Note 9 ???
De Rear camera-sensor is op 4:3 aspect ratio een max 12.2 MP SLSI, die van de Note 4 is een 16 MP Sony sensor.
Met alle respect voor de 'vernieuwingen', maar ik ervaar die 4 MP verschil bij de eerste de beste foto's die ik met de Note 9 heb genomen al als een achteruitgang. Hoe ze dat hebben kunnen flikken in hun flagship Note is mij echt een raadsel. Waarom breng je een Note 9 uit met notabene Dual rear cameras, maar ga je bekibbelen op het formaat van de sensor?
[ Voor 18% gewijzigd door jubeth op 25-09-2018 12:51 ]
Maakt de note 4 betere fotos dan de note?jubeth schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:11:
Ik ben werkelijk met stomheid geslagen dat ze in de Note 9 camera app, waar je dus "Pro" mee kunt schieten, in de photo editing allemaal opties hebben laten vallen, t.o.v. de Note 4 camera app.
Zo kan ik niet vinden hoe je een Sharpened level kunt kiezen, het is alleen of Sharpened of niet, en daar heb je het mee te doen. In de Note 4 heb je een slider om het percentage sharpening mee in te stellen. Die slider heb je voor alle bewerkingen, net als in Photoshop is dat heel erg gewenst, juist voor de Pro. Niet in de Note 9 ???
Sowieso, de Rear camera-sensor is op 4:3 aspect ratio een max 12.2 MP SLSI,
die van de Note 4 is een 16 MP Sony sensor.
Met alle respect voor de 'vernieuwingen', maar ik ervaar die 4 MP verschil bij de eerste de beste foto's die ik met de Note 9 heb genomen al als een flinke achteruitgang. Hoe ze dat hebben kunnen flikken in hun flagship Note is mij echt een raadsel. Waarom breng je een Note 9 uit met notabene Dual rear cameras, maar ga je bekibbelen op het formaat van de sensor?
Wel in 'Auto' mode, merk ik.Limbeckx schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:14:
[...]
Maakt de note 4 betere fotos dan de note?
Wel mooi is dat je sluitertijd, iso en manual focus tot je beschikking hebt in de Note 9. Vooral die Manual focus heeft een mooie groene omlijning van hetgeen scherp in focus is. Kost je wel tijd.
Bij de Note 4 miste ik dat overigens niet echt, heb het idee dat de auto focus daar beter van is.
Vooral bij inzoomen ga je die 4 MP verschil gewoon zien. Ik wel in ieder geval. Ik dacht in ieder geval na een paar dagen al "waar is mijn scherpte gebleven?", dacht dat ik iets nog niet goed had ingesteld, maar kwam er vanochtend pas achter dat ze gewoon gezakt zijn, in 3 jaar tijd, van 16 naar 12 megapixel sensor. Onbegrijpelijk.
En ja hoor, het is gewoon opzet, omdat de target audience volgens Dr. Young Kwon Yoon uit idioten bestaat;
“Currently most of the smartphone users create pictures on-device, consume pictures on-device and also share the pictures on-device. So we believe that the usability and Dual Pixel sensor is more tailored to the current trend rather than the megapixel resolution.”
Ik baal hier een beetje van. De kleuren van de Auto adjust bewerking gaan ook flink de fout in, dat deed de Note 4 feilloos en veel subtieler.
[ Voor 31% gewijzigd door jubeth op 25-09-2018 12:53 ]
Ik vind de camera ook wat tegenvallen, ik krijg er bij lange na niet de scherpe foto's uit die ik her en der heb gezien. Alles is super gecomprimeerd en gewoon ronduit lelijk als je ook maar iets inzoomt op de foto.jubeth schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:22:
[...]
Wel in 'Auto' mode, merk ik.
Wel mooi is dat je sluitertijd, iso en manual focus tot je beschikking hebt in de Note 9. Vooral die Manual focus heeft een mooie groene omlijning van hetgeen scherp in focus is. Kost je wel tijd.
Bij de Note 4 miste ik dat overigens niet echt, heb het idee dat de auto focus daar beter van is.
Vooral bij inzoomen ga je die 4 MP verschil gewoon zien. Ik wel in ieder geval. Ik dacht in ieder geval na een paar dagen al "waar is mijn scherpte gebleven?", dacht dat ik iets nog niet goed had ingesteld, maar kwam er vanochtend pas achter dat ze gewoon gezakt zijn, in 3 jaar tijd, van 16 naar 12 megapixel sensor. Onbegrijpelijk.
Geen zin om elke keer alles in pro modus te moeten doen, maar op auto heb ik nog niet 1 mooie foto kunnen maken.

Nu de Note9 sinds introductie in bezit, en ben tot de conclusie gekomen dat de camera uitstekende foto's maakt: beter dan mijn vorige Note8, en veel beter als mijn Note 4 weer daarvoor (met meer "Mega-pixels"!)...
Alle bovenstaande foto's zijn gemaakt met de Note9, automatische modus (op 1 na: die is gemaakt met de Note 4)...
Note9 foto's hebben mooie kleuren, detail, scherp (zelfs met inzoomen): voor een telefoon camera -> WELL DONE!!!
Meer mega-pixels zijn niet altijd noodzakelijk: de 12MP-sensor is ondertussen stukken verbeterd net zoals de software...
Kan me dus totaal niet vinden met bovenstaande postings van @jubeth en @Phusebox
Misschien dat jullie ook eens wat voorbeelden kunnen posten in dit topic? Zoals jullie kunnen zien, voldoen bovenstaande foto's niet aan jullie postings...
[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 17-09-2018 19:07 ]
@henklbr

1/145s @ ISO 50 dus niet dat de ISO super hoog was met een lange sluitertijd.
Ik weet dat de omstandigheden niet ideaal zijn maar dit ding wordt geroemd als low light camera. Dit was niet echt low light.

Ik weet dat de omstandigheden niet ideaal zijn maar dit ding wordt geroemd als low light camera. Dit was niet echt low light.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 17-09-2018 19:11 ]
Dat gaat op bij 1, 2 hooguit 3 MP verschil, maar 4 MP merk je meteen bij post-processing. Iets wat ik graag en veel doe met foto's van shitty lensjes als die van smartphones. Hoe je het ook wendt of keert, de camera's in de Note 9 zijn nog steeds nogal 'best-effort' voor de ruimte die ze hebben. Langzaam en onhandig in bediening. Beetje feedback over het nemen van een foto mocht ook wel, trouwens. Geluid is al uit, ik zie niet eens activiteit als ik touch to focus verwacht, laat staan dat ik weet of er wel of niet een foto genomen is.henklbr schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:45:
Meer mega-pixels zijn niet altijd noodzakelijk: de 12MP-sensor
Op XDA, toch niet de minsten, krijgt Note 9 "Photo quality" ook maar 3 van de 5 sterren van de users, waarbij bijna al het andere van de Note 9 wel 5 sterren krijgt.
Voor mijn Note 4 had ik deze mod enige jaren in gebruik: https://forum.xda-develop...?p=71967831&postcount=391
Het wachten is dan ook op betere camera control en iets vergelijkbaars voor de Note 9 hardware. En heb je gezien hoe on-af het post-processing scherm in de Note 9 is? De titels van de bewerkingen kun je nauwelijks lezen omdat er te weinig contrast in 't screen-font zit. Dat geldt voor alle cam controls, eigenlijk. Sliders IN het scherm, nogal onhandig als het overexposed is, niet? Je ziet het niet meer!
De camera/gallery afdeling is in ieder geval duidelijk te vroeg released.
En ik weet niet hoe klein jullie vingers zijn, maar SamsungCamera8.apk bediening is nogal gevoelig voor iets verkeerds aanraken (en daarmee nèt die mooie shot missen, wat me al meerdere keren is overkomen).
Dit alles was bij de release van de Note 4 stock cam veel beter.
[ Voor 6% gewijzigd door jubeth op 25-09-2018 08:51 ]
Het enige dat ik als nadeel ervaar van de camera is dat de 2x zoomlens geen RAW foto's kan maken. Fotokwaliteit lijkt tot nu toe prima, zij het dat ik ook een DSLR heb en die voornamelijk voor het echte werk gebruik en de Note 9 alleen voor "kiekjes".
Zo te zien heeft je telefoon de foto genomen op f2.4 terwijl de aperture ook naar f1.5 terug zou kunnen. Daar lijkt het probleem in te zitten. Daardoor heeft de telefoon de foto met een sluitertijd 1/145 genomen en dat levert bewogen fotos op...Phusebox schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:08:
@henklbr
[Afbeelding]
Bij 1/145 zou je normaal geen beweging moeten hebben, vanaf 1/60e is het normaal te doen om vanuit de losse pols foto's te maken.Limbeckx schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:03:
[...]
Zo te zien heeft je telefoon de foto genomen op f2.4 terwijl de aperture ook naar f1.5 terug zou kunnen. Daar lijkt het probleem in te zitten. Daardoor heeft de telefoon de foto met een sluitertijd 1/145 genomen en dat levert bewogen fotos op...
Dat de telefoon de verkeerde aperture kiest is overigens ook wel kwalijk dan, wat heb je dan aan AUTO mode als dat niet goed werkt.
Los van dat zit er ook mega banding in de lucht, alsof het geschoten is met 8 bit kleurbereik.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 18-09-2018 10:41 ]
Sinds afgelopen vrijdag heb ik nu ook de Note 9 in bezit en er wat mee kunnen spelen. Een wereld van verschil ten opzichte van mijn oude telefoon Note4.
Tevens had ik ook een draadloos oplaadstation van Samsung erbij besteld. Echter heb ik regelmatig dat het opladen op dit station, halverwege word afgebroken. Ik plaats mijn telefoon, met 53% batterij op de oplader en ga dan slapen. Halverwege de nacht word ik dan wakker en zie dat het blauwe lampje van de oplader uit is en de batterij van de telefoon staat dan op een paar procent meer dan de 53%.
Doe ik iets verkeerd?
Tevens had ik ook een draadloos oplaadstation van Samsung erbij besteld. Echter heb ik regelmatig dat het opladen op dit station, halverwege word afgebroken. Ik plaats mijn telefoon, met 53% batterij op de oplader en ga dan slapen. Halverwege de nacht word ik dan wakker en zie dat het blauwe lampje van de oplader uit is en de batterij van de telefoon staat dan op een paar procent meer dan de 53%.
Doe ik iets verkeerd?
Ik kan het ook wel omdraaien eigenlijk. Ik probeer te verklaren waarom de foto is zoals die is. Ik heb een S9 en ik vind het de beste telefoon camera die ik tot nu toe gebruikt heb. Dat jij een foto post waar je niet tevreden mee bent, doet aan mijn gevoel niets af.Phusebox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:37:
[...]
Bij 1/145 zou je normaal geen beweging moeten hebben, vanaf 1/60e is het normaal te doen om vanuit de losse pols foto's te maken.
Dat de telefoon de verkeerde aperture kiest is overigens ook wel kwalijk dan, wat heb je dan aan AUTO mode als dat niet goed werkt.
Los van dat zit er ook mega banding in de lucht, alsof het geschoten is met 8 bit kleurbereik.
Ik kan mij voorstellen dat het voor jou wel vervelend is. Misschien is er een telefoon waar je betere foto's mee kunt maken. Of heel misschien heb je een DSLR of systeemcamera erbij nodig.
Ja, je hebt een Samsung lader gekocht, iets waar ze niet goed in zijn.Pterad0n schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:50:
Doe ik iets verkeerd?

RavPower is goed in Qi, ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/product/B0792VBPLV/ en die werkt feilloos en razendsnel. Autoswitching, trekt nagenoeg niets uit het net als er niets op ligt.
Dat tijdperk van onderscheid zijn we inmiddels toch wel gepasseerd, volgens mij. Juist die 'kiekjes' wil je in zo hoog mogelijke kwaliteit hebben, het zijn de buitenkansjes voor de momenten die je nooit op tijd met een grotere lens zou hebben gehad.Sj44k13 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 01:33:
Het enige dat ik als nadeel ervaar van de camera is dat de 2x zoomlens geen RAW foto's kan maken. Fotokwaliteit lijkt tot nu toe prima, zij het dat ik ook een DSLR heb en die voornamelijk voor het echte werk gebruik en de Note 9 alleen voor "kiekjes".
Opvallend vind ik juist dat de Note 9 camera app niet op zijn best werkt als je haast hebt. De beste plaatjes krijg je eruit als je even de tijd neemt, en dan had je ook je grote lens wel uit je tas kunnen halen.
[ Voor 37% gewijzigd door jubeth op 19-09-2018 23:31 . Reden: added dpreview note 4 link ]
Ik vraag me eigenlijk echt af wanneer Samsung Pay ooit beschikbaar komt in Belgïe... Is deze al beschikbaar in Nederland?
Nope.dest1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:56:
Ik vraag me eigenlijk echt af wanneer Samsung Pay ooit beschikbaar komt in Belgïe... Is deze al beschikbaar in Nederland?
Mijn accu blijft nog steeds een mysterie. Heeft ongeveer een week goed gewerkt, geen nieuwe apps geïnstalleerd en nu is het alweer een dag of vier drama. Haal net 24 uur, gisteren zelfs maar 1,5 uur screen on time. Regelmatig contact gehad met Samsung en data doorgestuurd maar die zeggen dat ze niets abnormaals zien en geen reden om te repareren of iets dergelijks...
[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2018 05:32 ]
Het valt me op dat de vertraging bij lang klikken (op bijvoorbeeld een tekstblok) een stuk langer is dan op mijn note 3. Begrijp dat 0.5 sec de kortste interval is (via accessibility; 'vertragen bij klikken en vasthouden' in te stellen). Weet één van jullie of er een mogelijkheid is om deze duur te verkorten?
Kan je telefoon nog zo vlug zijn, maar als je bij iedere copy/paste een halve tel moet wachten schiet het ook niet op met de productiviteit.
Kan je telefoon nog zo vlug zijn, maar als je bij iedere copy/paste een halve tel moet wachten schiet het ook niet op met de productiviteit.
XPS 9500 | Sony A7RIII
De OTA Update komt nu ook binnen op mijn Note 9; voor mensen die het zelf flashen niet aandurfden.
Ik heb zowel de solo als duo lader van Samsung, met beide geen problemen. Ik gebruik nu de duo, en 's ochtends zijn zowel de Note 9 als de Gear Sport 100%.Pterad0n schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:50:
Doe ik iets verkeerd?
Offtopic, dus weg.
Graag over het toestel discussiëren
Graag over het toestel discussiëren
[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 20-09-2018 11:25 ]
Vanavond een note 9 gehaald echt een top toestel. Iemand die weet waar mooie wallapers staan ?
Geloof dat Google nog wel wat heeft liggen.Intelcorei7 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:51:
Vanavond een note 9 gehaald echt een top toestel. Iemand die weet waar mooie wallapers staan ?
https://www.reddit.com/r/Amoledbackgrounds/Intelcorei7 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:51:
Ik heb een SD kaart in mijn Note 9 gestopt, maar hoe krijg ik die rare melding "Om media bestanden over te zetten tik hier" weg, buiten dan wegswipen of het volledig blokkeren van alle meldingen?
"Tik hier" doet ook niks, opent alleen "Mijn bestanden" maar verder niet het "media bestanden overzetten" wat er gezegd wordt in de melding.
"Tik hier" doet ook niks, opent alleen "Mijn bestanden" maar verder niet het "media bestanden overzetten" wat er gezegd wordt in de melding.
Volgens mij swipen. Die melding komt op mijn S9 daarna niet meer terug, zelfs niet bij rebooten.Phusebox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:51:
Ik heb een SD kaart in mijn Note 9 gestopt, maar hoe krijg ik die rare melding "Om media bestanden over te zetten tik hier" weg, buiten dan wegswipen of het volledig blokkeren van alle meldingen?
Ik heb wat berichten verplaatst naar: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires. Ook een draadloze lader is een accessoire en hoort daar thuis.
Ik meld me ook hier, nu al een weekje de Note 9 als vervanging van mijn S7 met beroerd slechte accu, moest hem als het ware 2x per dag opladen anders viel hij uit.
Note 9 bevalt echt super goed, en na een paar dagen al gewend aan het flink grotere display.
Het probleem met de krassen is herkenbaar, daarom ga ik op zoek naar een hoesje + screenprotector, iemand ervaring met bepaalde screenprotectors? Als hoesje ga ik voor de Led View Cover.
Note 9 bevalt echt super goed, en na een paar dagen al gewend aan het flink grotere display.
Het probleem met de krassen is herkenbaar, daarom ga ik op zoek naar een hoesje + screenprotector, iemand ervaring met bepaalde screenprotectors? Als hoesje ga ik voor de Led View Cover.
Een tip: laat bij de mediamarkt een clearplex screenprotector erop plakken.Jochemd13 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:35:
Wordt op maat gesneden door een automaat, en geplakt door het personeel. Indien je er niet tevreden mee bent, plakken ze hem opnieuw.
Je krijgt er ook 2 weken garantie op..
Kosten zijn € 20.
Ben er zeer te spreken over, al verschillende toestellen gehad met dat clearplex.
Gebruik de Note 9 sinds de release zonder screen protector of Flip case en nog niks te zien. Ook al paar keer kleine val meegemaakt (cm of 20-30).
En ach liever paar minuscule krasjes dan een screen protector. Werkt toch nooit zo fijn vindt ik zelf.
En ach liever paar minuscule krasjes dan een screen protector. Werkt toch nooit zo fijn vindt ik zelf.
Twee dagen later, jinxed it, de eerste twee krassen op het scherm. Toch wat zachter scherm lijkt het dan mijn vorige telefoon die na 2 jaar niet zo'n krassen had. Of gewoon een gevalletje pech. Heb nooit wat bij de telefoon in mijn broekzak zitten maar zal wel net pech hebben gehad.
Ach nog steeds geen reden voor een screenprotector, zeker aangezien er geen fatsoenlijke zijn.
Ach nog steeds geen reden voor een screenprotector, zeker aangezien er geen fatsoenlijke zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-09-2018 08:30 ]
Op dit moment rolt er een relatief "grote update" (302Mb) uit in Duitsland (DBT): N960FXXU2ARI9
Deze update is, op dit ogenblik, alleen via FOTA beschikbaar en nog niet via SmartSwitch.
Wat is er nieuw:
* De beeldkwaliteit van de camera is verbeterd.
- De helderheid van gezichten bij tegenlicht is verbeterd.
- Dag / nacht HDR-besturingsnauwkeurigheid is verbeterd.
- Lage helderheid van het licht en SNR (signaalruisverhouding) is verbeterd.
Deze update is, op dit ogenblik, alleen via FOTA beschikbaar en nog niet via SmartSwitch.
Wat is er nieuw:
* De beeldkwaliteit van de camera is verbeterd.
- De helderheid van gezichten bij tegenlicht is verbeterd.
- Dag / nacht HDR-besturingsnauwkeurigheid is verbeterd.
- Lage helderheid van het licht en SNR (signaalruisverhouding) is verbeterd.
Is het mogelijk om de kleur van de iconen (tijd, batterij-status, wifi e.d.) op het startscherm te wijzigen?
Als ik een lichte achtergrond gebruik, dan is het moeilijk te zien met de huidige kleursetting.
Ik heb screenshotje gemaakt over welke iconen ik bedoel, zie onderstaande link.
https://tweakers.net/ext/f/34rQA9wwQGnCRVSfYmpJGYIY/full.jpg
Als ik een lichte achtergrond gebruik, dan is het moeilijk te zien met de huidige kleursetting.
Ik heb screenshotje gemaakt over welke iconen ik bedoel, zie onderstaande link.
https://tweakers.net/ext/f/34rQA9wwQGnCRVSfYmpJGYIY/full.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 28 sep 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Camera picture quality has been improved.
- Brightness of faces in backlit conditions has been improved.
- Day/Night HDR control accuracy has been improved.
- Low light brightness and SNR (Signal Noise Ratio) has been improved.
* Camera-app & Firmware updated
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.1.0
Changelist 14366801-QB19780696
Build date Fri, 14 Sep 2018 02:05:00 +0000
Security Patch Level 2018-09-01
Product code PHN
PDA N960FXXU2ARI9
CSC N960FOXM2ARI7
Details for download with SamFirm:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Wonderlijk.... Het scherm van mijn Note 8, welke inmiddels meer dan een jaar oud is en zonder screen protector overal door mij mee heen gesleept wordt. Hij is zelfs afgelopen zomer op het zuid-Franse stand geweest! Hij heeft nog geen enkel krasje...…Phusebox schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:30:
Gebruik de Note 9 sinds de release zonder screen protector of Flip case en nog niks te zien. Ook al paar keer kleine val meegemaakt (cm of 20-30).
IP68.... Stoffig telefoon? Afspoelen maar.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb ook echt nog nooit een beschadigd scherm gehad... Is echt voor het eerst sinds ik smartphones gebruik (dik 10 jaar ofzo?).Bullet NL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:03:
[...]
Wonderlijk.... Het scherm van mijn Note 8, welke inmiddels meer dan een jaar oud is en zonder screen protector overal door mij mee heen gesleept wordt. Hij is zelfs afgelopen zomer op het zuid-Franse stand geweest! Hij heeft nog geen enkel krasje...…
IP68.... Stoffig telefoon? Afspoelen maar.....
Kan ook niet bedenken waarvan. Ben nergens geweest met zand ofzo. Nooit in een tas uberhaupt of broekzak met andere dingen. Is ook echt een diepe kras...
Ach ja heb ik weer. Zal ook niet eens weer pech hebben met iets nieuws. Als ik me er te zeer aan stoor maar laten maken misschien. 300 euro zag ik.
Krijg de laatste dagen heel vaak een "aanraakinvoer geblokkeerd" melding. Iemand anders dat ook en hoe kom ik er vanaf?
Eens even gezocht in de gebruikershandleiding (die ik gepost heb) blz 229:Phusebox schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:30:
Krijg de laatste dagen heel vaak een "aanraakinvoer geblokkeerd" melding. Iemand anders dat ook en hoe kom ik er vanaf?
Instellingen
Onbedoeld aanraken blokkeren: instellen dat het scherm van het apparaat aanraakinvoer niet detecteert op een donkere plaats.
En, @Phusebox : was dit de oplossing? Terugkoppeling zou wel leuk zijn geweest voor andere gebruikers die dit probleem ook ondervinden/ondervonden...
[ Voor 15% gewijzigd door henklbr op 30-09-2018 08:58 ]
Dat je het kan uitzetten weet ik ook wel, maar dat is niet de gewenste oplossing. Ik krijg die melding gewoon willekeurig ook als er niets in de buurt is van de nabijheidssensor. Dus nee om concreet te zijn, dit was niet de oplossing.henklbr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:22:
[...]
Eens even gezocht in de gebruikershandleiding (die ik gepost heb) blz 229:
Instellingen
Onbedoeld aanraken blokkeren: instellen dat het scherm van het apparaat aanraakinvoer niet detecteert op een donkere plaats.
En, @Phusebox : was dit de oplossing? Terugkoppeling zou wel leuk zijn geweest voor andere gebruikers die dit probleem ook ondervinden/ondervonden...
Jij vroeg hoe je er van af kon komen: zo dus (uitzetten)Phusebox schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:56:
[...]
Dat je het kan uitzetten weet ik ook wel, maar dat is niet de gewenste oplossing. Ik krijg die melding gewoon willekeurig ook als er niets in de buurt is van de nabijheidssensor. Dus nee om concreet te zijn, dit was niet de oplossing.
Ik krijg/kreeg deze melding ook sporadisch, als ik hem 's avonds op mijn Qi-lader zette voor op te laden, en hem daarna er af haalde als de Note9 "vol" was -> dit was met firmware-versie ARH6; met de huidige firmware ARI9 (nog) niet gehad
Die laatste firmware versie nog niet binnengekregen. Wel benieuwd naar de fotografie veranderingen.henklbr schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:08:
[...]
Jij vroeg hoe je er van af kon komen: zo dus (uitzetten)
Ik krijg/kreeg deze melding ook sporadisch, als ik hem 's avonds op mijn Qi-lader zette voor op te laden, en hem daarna er af haalde als de Note9 "vol" was -> dit was met firmware-versie ARH6; met de huidige firmware ARI9 (nog) niet gehad
Hallo,
Ik wilde wat vragen over de software op de Note9 vergeleken met de Note8.
Dan gaat het mij nu met name vooral om de functies 'notitie scherm uit + vastmaken aan AOD'.
Wat mij teleurstelt bij de Note8 is dat wanneer je een 'notitie scherm uit' hebt vastgemaakt aan AOD en vervolgens de S Pen bij een uitgeschakelde scherm losmaakt, je niet direct de vastgemaakte notitie kan bewerken; je maakt gelijk een nieuwe 'notitie scherm uit' aan. Is dit nog steeds het geval?
Iets anders wat ik mij afvroeg is of je nog steeds na het bewerken van een vastgemaakte 'notitie scherm uit', het vastmaken telkens weer moet bevestigen? Wat het naar mijn mening frustrerender maakt is dat Samsung er ook van op de hoogte lijkt te zijn dat dit als irritant kan worden ervaren: https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-note8/s-pen/ Nadat op het pictogram voor vastmaken wordt getikt, hoeft men zoals te zien op de bewegende afbeelding (bij het kopje 'Screen off memo'), het vastmaken niet te bevestigen. Uiteraard valt te lezen dat er stappen zijn weggelaten en handelingen ingekort zijn, maar goed..
Tot slot; wat ik op de Note8 jammer vind is dat de inhoud van een vastgemaakte 'notitie scherm uit' slechts - zo ervaar ik het - voor 30 minuten wordt getoond. Is dit nog steeds het geval? Persoonlijk zou ik de inhoud permanent op het scherm willen zien, met uiteraard de keuze om de inhoud te verbergen.
Hoe dan ook wens ik eigenaars veel plezier toe. Mocht er iets zijn wat men van de Note8 naar de Note9 als een zeer waardevolle upgrade ervaart, hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Ik wilde wat vragen over de software op de Note9 vergeleken met de Note8.
Dan gaat het mij nu met name vooral om de functies 'notitie scherm uit + vastmaken aan AOD'.
Wat mij teleurstelt bij de Note8 is dat wanneer je een 'notitie scherm uit' hebt vastgemaakt aan AOD en vervolgens de S Pen bij een uitgeschakelde scherm losmaakt, je niet direct de vastgemaakte notitie kan bewerken; je maakt gelijk een nieuwe 'notitie scherm uit' aan. Is dit nog steeds het geval?
Iets anders wat ik mij afvroeg is of je nog steeds na het bewerken van een vastgemaakte 'notitie scherm uit', het vastmaken telkens weer moet bevestigen? Wat het naar mijn mening frustrerender maakt is dat Samsung er ook van op de hoogte lijkt te zijn dat dit als irritant kan worden ervaren: https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-note8/s-pen/ Nadat op het pictogram voor vastmaken wordt getikt, hoeft men zoals te zien op de bewegende afbeelding (bij het kopje 'Screen off memo'), het vastmaken niet te bevestigen. Uiteraard valt te lezen dat er stappen zijn weggelaten en handelingen ingekort zijn, maar goed..
Tot slot; wat ik op de Note8 jammer vind is dat de inhoud van een vastgemaakte 'notitie scherm uit' slechts - zo ervaar ik het - voor 30 minuten wordt getoond. Is dit nog steeds het geval? Persoonlijk zou ik de inhoud permanent op het scherm willen zien, met uiteraard de keuze om de inhoud te verbergen.
Hoe dan ook wens ik eigenaars veel plezier toe. Mocht er iets zijn wat men van de Note8 naar de Note9 als een zeer waardevolle upgrade ervaart, hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Ik mag binnenkort verlengen en de Note 9 is één van de kandidaten. Ik wil nog even wachten op de Huawai Mate 20 pro voordat ik beslis. Het gaat mijn eerste toestel worden waar ik 4 jaar mee wil doen. Een iPhone is misschien ook nog een optie want weet dan zeker dat ik lang ondersteuning krijg met complete OS updates. De Note zal na 2 jaar waarschijnlijk geen complete OS updates meer krijgen. Toch is de Note tot nu toe mijn favoriet.
Ik heb begrepen dat er een update is uitgerold die vooral de camera betreft. Moet ook zeggen dat ik de foto’s van de nieuwe IPhone over het algemeen wat beter vind. Ik ben nieuwsgierig hoe de camera presteert na de update, maar kan helemaal niet hierover vinden. De update is 3 dagen geleden uitgebracht dus je zou zeggen dat er wat te vinden moet zijn. Zijn er hier mensen die al wat gevonden hebben?
Ik heb begrepen dat er een update is uitgerold die vooral de camera betreft. Moet ook zeggen dat ik de foto’s van de nieuwe IPhone over het algemeen wat beter vind. Ik ben nieuwsgierig hoe de camera presteert na de update, maar kan helemaal niet hierover vinden. De update is 3 dagen geleden uitgebracht dus je zou zeggen dat er wat te vinden moet zijn. Zijn er hier mensen die al wat gevonden hebben?
Ik heb sinds vandaag in eens dat ik om de 2 minuten een melding krijg met, samsung account: sessie verlopen. Als ik wil inloggen krijg ik steeds de melding niet verwerkt, heb de telefoon al een paar keer opnieuw gestart nog steeds hetzelfde. iemand een idee hoe dit weggaat en ik weer kan inloggen?
Edit: opgelost ik moest blijkbaar op internet inloggen en mij account gegevens bijwerken.
Edit: opgelost ik moest blijkbaar op internet inloggen en mij account gegevens bijwerken.
[ Voor 13% gewijzigd door Intelcorei7 op 01-10-2018 22:49 ]
Volgens mij is de update in Duitsland uitgerold en nog niet hier. heb 'm \elf in ieder geval niet binnen nog.cassiekai schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:37:
Ik mag binnenkort verlengen en de Note 9 is één van de kandidaten. Ik wil nog even wachten op de Huawai Mate 20 pro voordat ik beslis. Het gaat mijn eerste toestel worden waar ik 4 jaar mee wil doen. Een iPhone is misschien ook nog een optie want weet dan zeker dat ik lang ondersteuning krijg met complete OS updates. De Note zal na 2 jaar waarschijnlijk geen complete OS updates meer krijgen. Toch is de Note tot nu toe mijn favoriet.
Voor wat betreft welke foto's beter zijn, die van de nieuwe iPhone (Xs& XsMax) of de Note 9, hangt het voor mij erg van de situatie af. Moest zelf wel even wennen aan hoe het meest uit de camera te halen maar ben erg tevreden. Ook dat je zowel in jpg als RAW kan schieten. Dat doet mijn fotografie hart goed
Wel jammer dat de 2x zo camera geen RAW kan fotograferen, dat vind ik het enige nadeel.GroeneThee schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Volgens mij is de update in Duitsland uitgerold en nog niet hier. heb 'm \elf in ieder geval niet binnen nog.
Voor wat betreft welke foto's beter zijn, die van de nieuwe iPhone (Xs& XsMax) of de Note 9, hangt het voor mij erg van de situatie af. Moest zelf wel even wennen aan hoe het meest uit de camera te halen maar ben erg tevreden. Ook dat je zowel in jpg als RAW kan schieten. Dat doet mijn fotografie hart goed
Ik heb vanavond mijn Note 9 binnen gekregen van Coolblue, en terwijl ik apps aan het installeren ben zie ik ineens een witte streep aan de rechterkant van het scherm, ter hoogte van de aan/uitknop en ongeveer 3 cm lang precies op de curve van het scherm. Is dit een gevalletje van de beruchte licht lekkage? Komt dit veel voor? Vraag me af wat het risico is als ik hem retour stuur dat de volgende hetzelfde zal hebben.
Edit, laat maar, na wat gegoogle kwam ik er achter dat dit een snel menu feature is, Sorry.
Edit, laat maar, na wat gegoogle kwam ik er achter dat dit een snel menu feature is, Sorry.
[ Voor 10% gewijzigd door MDF op 03-10-2018 21:31 . Reden: Antwoord gevonden. ]
Dit is het edge scherm. Als je het naar links swiped zie je de instellingen en kun je dit uitzetten.MDF schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:07:
Ik heb vanavond mijn Note 9 binnen gekregen van Coolblue, en terwijl ik apps aan het installeren ben zie ik ineens een witte streep aan de rechterkant van het scherm, ter hoogte van de aan/uitknop en ongeveer 3 cm lang precies op de curve van het scherm. Is dit een gevalletje van de beruchte licht lekkage? Komt dit veel voor? Vraag me af wat het risico is als ik hem retour stuur dat de volgende hetzelfde zal hebben.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.