Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met kokend waterkranen

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DJ^ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Is dat zo? Kan iemand dat bevestigen?

Ik ben in afweging om quooker te kopen maar ik heb de locatie nog niet gevonden waar ik de warm water leiding moet afdoppen. Dus dat betekent of geen quooker of met aansluiting op warm water leiding. Ik wil zo veel mogelijk, nutteloos, gasverbruik beperken.
Als ik de warmwaterleiding afsluit, doet de quooker bij mij alleen nog koud water.
Heb er een vlinderkraan in gezet tijdens de verbouwing.

Als je niet af kunt doppen, ontkom je wmb niet aan een combi+

• jimmy-chu
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ik ben in afweging om quooker te kopen maar ik heb de locatie nog niet gevonden waar ik de warm water leiding moet afdoppen. Dus dat betekent of geen quooker of met aansluiting op warm water leiding. Ik wil zo veel mogelijk, nutteloos, gasverbruik beperken.
Er zit een mengventiel tussen je boiler en warmwater (van je cv) naar de kraan.
Als je water uit je cv warm genoeg is stopt hij met het kokend water van je quooker bij mixen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Btw; kijkend naar de topic titel... Zijn het kokende waterkranen of kokendwater kranen :+

• DJ^
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

jimmy-chu schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:48:
[...]

Er zit een mengventiel tussen je boiler en warmwater (van je cv) naar de kraan.
Als je water uit je cv warm genoeg is stopt hij met het kokend water van je quooker bij mixen.
Als ik warm water pak dan komt het uit de boiler en wordt het bijgemengd met leiding water. Dan wordt er dus ook direct warm water uit leiding gepakt om boiler bij te vullen? En dus ook direct gasverbruik. Klopt?

Idem voor kokend, behalve dat er dan niet wordt bijgemengd. Klopt?
MikeyMan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Als ik de warmwaterleiding afsluit, doet de quooker bij mij alleen nog koud water.

Ja dat denk ik ook :(

hmmz

• jimmy-chu
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20:59
DJ^ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:35:
[...]

Als ik warm water pak dan komt het uit de boiler en wordt het bijgemengd met leiding water. Dan wordt er dus ook direct warm water uit leiding gepakt om boiler bij te vullen? En dus ook direct gasverbruik. Klopt?

Idem voor kokend, behalve dat er dan niet wordt bijgemengd. Klopt?

[...]

Ja dat denk ik ook :(
Als je kokend water pakt slaat je cv niet aan want die word bijgevuld door koud water. Als je warm water pakt gaat je cv lopen en mixt hij kokend water erbij tot je cv-water op temp is.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:53

Wailing_Banshee

You're Next

deepbass909 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:41:
Grote voordeel van een Combi+ is sowieso dat het warm water niet op kan raken. Ik heb al een paar keer gehad dat er alleen nog koud water uit kwam als ik een keer met de hand de afwas deed of emmers aan het vullen was om de auto te wassen.

Maar volgens mij gebruikt de Combi+ geen warm water om de ketel te vullen, alleen voor de uitgifte van normaal warm water en wordt de ketel alleen voor kokend water gebruikt.
Wij hebben nog maar 1 keer zonder warm water gezeten en dat was toen we niet zelf bezig waren, maar een paar gasten. Emmers vullen we in de badkamer... (makkelijk praten natuurlijk, aangezien onze badkamer op de begane vloer zit :p)

Wij wilden juist af van het gebruik van de ketel voor warm water (elke keer de ketel aan laten schieten voor die halve liter water...) Er ligt bij ons dus een ongebruikte leiding onder de vloer (zowel warm als koud zijn wel aangelegd, warm is gewoon nooit gebruikt).
[...]

Volgens de handleiding:
De Quooker COMBI+ is een kokend- en warmwatervoorziening die bestaat uiteen inlaatcombinatie, een mengventiel, een reservoir en de kokend-water-kraan.Het reservoir is vacuümgeïsoleerd en hierin wordt het water, dat vanaf de koudwaterleiding het reservoir binnenstroomt, op een temperatuur van 110ºCbewaard. Wanneer Quooker-water wordt gebruikt, wordt het reservoir automatisch aangevuld met koud leidingwater, dat vervolgens elektrisch opgewarmd wordt
Deze snap ik niet. Je weet niet waar je de warmwaterleiding moet afdoppen, dus een Combi+, maar je wilt ook zo veel mogelijk nutteloos gasverbruik beperken (dus een Combi) Een Combi+ zorgt er niet voor dat je CV ketel niet aanslaat als je de warmwater kraan aanzet. Het zorgt er alleen voor dat je minder koud water doorspoelt omdat hij eerst water uit z'n reservoir haalt totdat het water van de ketel 55 graden is.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

MikeyMan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:56:
Btw; kijkend naar de topic titel... Zijn het kokende waterkranen of kokendwater kranen :+
Ach, taalfouten, overbodige spaties en Tweakers....

En dat voor een kokendwaterkraan :)

ZonPHP PVOutput

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:46

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MikeyMan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Waarom zou je niet ontkomen aan een combi+? Afdoppen kan altijd (een kraan op de muur is zo geplaatst). Ik heb tot aan de Quooker ook gewoon een warmwaterleiding liggen bijv. maar op de muur zit een hoekstopkraan en alleen het koudwater is verder aangesloten.
Wel wil je het stuk afgesloten leiding van het warm water zo kort mogelijk houden ivm legionella.Ik had daarvoor het geluk direct onder het plafond, waar de aftak tussen keuken en badkamer zit, een afsluitkraan geplaatst kon worden, waardoor het dode stuk leiding beperkt is tot hooguit 20 cm.
Wailing_Banshee schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Wij hebben nog maar 1 keer zonder warm water gezeten en dat was toen we niet zelf bezig waren, maar een paar gasten. Emmers vullen we in de badkamer... (makkelijk praten natuurlijk, aangezien onze badkamer op de begane vloer zit :p)

Wij wilden juist af van het gebruik van de ketel voor warm water (elke keer de ketel aan laten schieten voor die halve liter water...) Er ligt bij ons dus een ongebruikte leiding onder de vloer (zowel warm als koud zijn wel aangelegd, warm is gewoon nooit gebruikt).
[...]
Bij ons zit de badkamer een verdieping hoger. Voor dweilen e.d. niet direct een ramp, maar met autowassen is het toch wel vervelend om met 2 emmers warm water door het hele huis te moeten lopen. Maar dat is een FWP...

Wij hebben bewust voor een gewone Combi gekozen omdat er het dak vol zonnepanelen hebben liggen (3,6kWp) en overproductie hebben. Dus alles wat elektrisch kon toen we erin trokken, is ook elektrisch (koken, warmwater in de keuken). Alleen verwarming en warmwater voor de badkamer gaat nog op gas.

Mocht de nood aan de man zijn, kan ik nog wel warm water via de CV krijgen (als de Quooker het besluit te begeven bijv.), de aansluiting voor warmwater zit bij de gootsteen en achter een koof moet ik even een kraan open zetten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Waarom zou je niet ontkomen aan een combi+? Afdoppen kan altijd (een kraan op de muur is zo geplaatst). Ik heb tot aan de Quooker ook gewoon een warmwaterleiding liggen bijv. maar op de muur zit een hoekstopkraan en alleen het koudwater is verder aangesloten.
Wel wil je het stuk afgesloten leiding van het warm water zo kort mogelijk houden ivm legionella.Ik had daarvoor het geluk direct onder het plafond, waar de aftak tussen keuken en badkamer zit, een afsluitkraan geplaatst kon worden, waardoor het dode stuk leiding beperkt is tot hooguit 20 cm.
Ik zeg dan ook; als je niet kunt afdoppen. In mijn eigen huis kan ik niet dichter bij de ketel dan een meter of 15 afdoppen. Denk zelfs dat het eerder 20 meter is. Dat is gewoon te lang.
Voor mij de doorslaggevende reden voor de combi+.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

deepbass909 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Wij hebben bewust voor een gewone Combi gekozen omdat er het dak vol zonnepanelen hebben liggen (3,6kWp) en overproductie hebben. Dus alles wat elektrisch kon toen we erin trokken, is ook elektrisch (koken, warmwater in de keuken). Alleen verwarming en warmwater voor de badkamer gaat nog op gas.

Mocht de nood aan de man zijn, kan ik nog wel warm water via de CV krijgen (als de Quooker het besluit te begeven bijv.), de aansluiting voor warmwater zit bij de gootsteen en achter een koof moet ik even een kraan open zetten.
Wij hebben er ook bewust voor gekozen. Gewoon omdat we al in 2011 zoiets hadden van: zo weinig mogelijk de ketel aanspreken (panelen zijn pas in 2015 gekomen). We hebben ook bewust die warmwater leiding wel laten leggen (onze keuken is verplaatst, dus alle leidingen zijn opnieuw getrokken), maar is echt loos (aan twee kanten niet aangesloten). Kan natuurlijk altijd nog wel gebeuren.

Wij hebben altijd al twee aparte leidingen gehad voor de badkamer en keuken. Dus afdoppen was voor ons geen probleem (de oude leiding ligt er nog wel, maar wordt niet meer gebruikt).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Wailing_Banshee schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Wij hebben er ook bewust voor gekozen. Gewoon omdat we al in 2011 zoiets hadden van: zo weinig mogelijk de ketel aanspreken (panelen zijn pas in 2015 gekomen). We hebben ook bewust die warmwater leiding wel laten leggen (onze keuken is verplaatst, dus alle leidingen zijn opnieuw getrokken), maar is echt loos (aan twee kanten niet aangesloten). Kan natuurlijk altijd nog wel gebeuren.

Wij hebben altijd al twee aparte leidingen gehad voor de badkamer en keuken. Dus afdoppen was voor ons geen probleem (de oude leiding ligt er nog wel, maar wordt niet meer gebruikt).
Ik wil dus ook graag geen gasverbruik bij pakken van warm water. Maar locatie voor afdoppen van warm water naar keuken kan ik dus niet vinden. Dit vind ik erg jammer.
Daarmee zal het dus een combi+ moeten worden.

hmmz

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

DJ^ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:21:
[...]
Ik wil dus ook graag geen gasverbruik bij pakken van warm water. Maar locatie voor afdoppen van warm water naar keuken kan ik dus niet vinden. Dit vind ik erg jammer.
Moeten we helpen zoeken? Bouwjaar en type woning geeft vaak al een indicatie van het leidingverloop.

ZonPHP PVOutput

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Zelfde probleem hier. De warmwaterleiding loopt van de zolder, via de badkamervloer, ergens door een muur naar beneden. Dat wil zeggen, ik heb hem weten te traceren van zolder via leidingschacht naar badkamervloer, maar vanaf daar is natuurlijk de splitsing niet zichtbaar.

Op zichzelf niet zo dom bedacht, want het is wel het kortste pad naar de keuken zo.

Maar daar kun je dus helemaal niks mee zonder de halve badkamer er uit te slopen.

Dan maar een combi+.

• Aesculapius
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
[...]

Wilke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:41:
Zelfde probleem hier. De warmwaterleiding loopt van de zolder, via de badkamervloer, ergens door een muur naar beneden. Dat wil zeggen, ik heb hem weten te traceren van zolder via leidingschacht naar badkamervloer, maar vanaf daar is natuurlijk de splitsing niet zichtbaar.

Op zichzelf niet zo dom bedacht, want het is wel het kortste pad naar de keuken zo.

Maar daar kun je dus helemaal niks mee zonder de halve badkamer er uit te slopen.

Dan maar een combi+.
Of dus dit...werkt bij ons nu al een tijdje probleemloos: Warmwaterleiding elektrisch legionella-vrij houden

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• Wilke
  • Nu online
Ja, geniale oplossing, jouw topic had ik eerder ook al gevonden bij het uitzoeken. Maar ik ga me hier toch niet aan wagen, iets te veel gedoe en als je het huis ooit verkoopt ook weer lastig om uit te leggen.

• Aesculapius
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Wilke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Ja, geniale oplossing, jouw topic had ik eerder ook al gevonden bij het uitzoeken. Maar ik ga me hier toch niet aan wagen, iets te veel gedoe en als je het huis ooit verkoopt ook weer lastig om uit te leggen.
Snap ik.... je kan natuurlijk je quooker dan meenemen en oude kraan terug monteren :*) maar ook die moeite wil je je tegen die tijd waarschijnlijk sparen...

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• loonatick78
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10:47
[...]

Je zou ook nog je vaatwasser op de warmwaterleiding kunnen aansluiten.
De meeste vaatwassers kunnen hotfill aangesloten worden.
Wordt hij regelmatig gebruikt, maar verbruik je veel minder warm water.

[Voor 5% gewijzigd door loonatick78 op 14-01-2020 14:45]

• Wilke
  • Nu online
loonatick78 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:42:
Dit is eigenlijk wel een geinig bedachte truc.

Helaas werkt het vermoedelijk niet goed: de meeste moderne vaatwassers pakken sowieso meerdere keren water (dus de ketel slaat dan meerdere keren aan, niet echt wat je wilt), maar belangrijker nog: de laatste cycle voor het drogen vult de wanden met koud water, zodat de damp daartegen condenseert. Als je er warm water ingooit dan werkt het drogen dus (mogelijk) niet goed meer.

Je zou dan een vaatwasser moeten hebben met dubbele wateraansluiting. Ik weet niet of die er zijn. Het is al eens eerder gevraagd: Vaatwasser met hotfill én koudwateraansluiting

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Aesculapius schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:37:
[...]

[...]

Of dus dit...werkt bij ons nu al een tijdje probleemloos: Warmwaterleiding elektrisch legionella-vrij houden
Creatieve oplossing, maar zelf ben ik hier niet zo'n voorstander van.
loonatick78 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Gezien de reacties heeft dat blijkbaar ook enkele nadelen. En daarmee heb ik mogelijk zelfs nog meer gasverbruik. Ik schat in dat de vaatwasser op jaarbasis meer water verbruikt dan wij in de keuken zelf gebruiken...
ericplan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Moeten we helpen zoeken? Bouwjaar en type woning geeft vaak al een indicatie van het leidingverloop.
Ik sta overal voor open, en waardeer alle hulp :)

Vrijstaande woning uit 1996, Houtskelet bouw.
De CV ketel staat op de 1ste verdieping. De warm water leiding gaat daar de muur in en vervolgens omlaag. Dit gaat vervolgens langs de badkamer. En daar zal ergens een splitsing zitten naar de wastafel, en vervolgens naar bad en naar de keuken.
Bij het bad heb ik een opening aan de achterkant voor onderhoud van de whirtpool installatie. Maar daar zie ik ook geen splitsing of leiding naar de keuken lopen. Bij het laten lopen van warm water in de keuken hoor ik daar wel het water stromen. Maar de precieze splitsing nog niet gevonden helaas...
Tekeningen of foto's kan ik evt delen.

hmmz

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 00:58
Sinds Juni heb ik een quooker flex met cube (zelf geïnstalleerd). Ik merk dat de kraan soms een drup water laat vallen.

Wat is jullie ervaring met deze kraan?

PC : Ryzen 7 3700x / RTX 3070 / 32gb RAM DDR4 @ 3600MHz

• echtp
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:48
Ik kom een erg goede aanbieding tegen voor een kokend water kraan. Groot nadeel is dat het een model is dat geleverd wordt zonder mengventiel. De warmwaterleiding naar de kraan komt dus niet van de boiler maar wordt aangesloten op de ketel op zolder. Nogal een dealbreaker wat ons betreft. Een mengventiel is ook niet meer leverbaar volgens de shop. (het is een overjarig model, ooit bestond er wel een set inclusief mengventiel)

Nu mijn vraag: zo een mengventiel kan dat niet gewoon van een willekeurig merk zijn zo lang de aansluitingen passend te maken zijn?

• hast66
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10-01 18:06
Wij hebben een Franke sinds 4 jaar. Vorig jaar was de kraan stuk. Franke gaf geen garantie. Onze keukenleverancier heeft ze dan zelf vervangen door een nieuw type. Het oude type kon niet meer hersteld worden en werd niet meer gemaakt.
Sinds gisteren is de 5 liter boiler stuk. In de handleiding staat dat er een geluidsignaal wordt gegeven als de filter moet vervangen worden maar dat hebben we nooit gehoord. Er zou ergens een timer geinstalleerd moeten zijn maar die vind ik niet terug. Ergens anders staat dat de filter elke 12 maanden moet vervangen worden, anders vervalt de garantie. Daar heeft niemand ooit iets van gezegd.
Een reset help niet (=waarschijnlijk een thermostaat).
Ik ben bang dat het weer een mooie rekening gaat worden.
Geen Franke meer voor mij

• vweereld
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 22:05
Wij hebben nu anderhalf jaar tot volle tevredenheid een Grohe Red kokend waterkraan. Maar er steekt een klein probleempje de kop op. De boiler slaat aan om op te warmen. Slaat daarna af om vervolgens meteen weer aan te slaan om op te warmen en na 5 secconden weer af te slaan. Dit vaak tot 3 keer achter elkaar. Iemand hier bekend mee?

• elcastel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Ik heb sinds gisteren een Quooker geïnstalleerd, helemaal top en mijn vrouw zielsgelukkig (echt).
Maar een vraag, als ik de kraan dichtdraai (koud of warm maakt niet uit), loopt hij heel kort nog door? Waar mijn andere kranen allemaal direct stoppen, lijkt deze even kort leeg te lopen. Is dat normaal?

• DRAFTER86
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 04:03
elcastel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:33:
Ik heb sinds gisteren een Quooker geïnstalleerd, helemaal top en mijn vrouw zielsgelukkig (echt).
Maar een vraag, als ik de kraan dichtdraai (koud of warm maakt niet uit), loopt hij heel kort nog door? Waar mijn andere kranen allemaal direct stoppen, lijkt deze even kort leeg te lopen. Is dat normaal?
Doet die van mij ook, volgens mij niet zoveel aan te doen.

De mijne geeft sinds kort trouwens ook een enkele keer foutcodes (geknipper). Is er ergens een service manual waarin ik kan vinden wat die precies betekenen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elcastel
Er staat me ook iets van bij als dat het zo hoort, zodat de hals van de kraan altijd leeg is en je dus directer warm of koud water hebt in plaats van meer vermenging.

Dat ding geeft trouwens ook een beste bak water, moet hem echt minimaal openzetten, want het gutst eroverheen als ik hem vol open zet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
elcastel schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:59:
Er staat me ook iets van bij als dat het zo hoort, zodat de hals van de kraan altijd leeg is en je dus directer warm of koud water hebt in plaats van meer vermenging.
En geen kokend water als je die toevallig net open had en nu even je handen ging wassen onder de koude. Dus volgens mij hoort dit ja.

[Voor 3% gewijzigd door Wilke op 05-04-2020 21:37]

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-01 09:25
Ik wil graag een kokend waterkraan halen, maar ik heb daaronder maar 1 stopcontact (die wordt nu al gebuikt voor de vaatwasser). ik den dat ik daarom iets nodig heb als dit: https://www.quooker.nl/powerswitch-31-253-03-1.html

Is dit echt zo veel beter dan andere energieverdelers? Ik vind 90 euro voor zo iets namelijk best duur. Hebben jullie hier ervaring mee?

[Voor 6% gewijzigd door mrstylo op 06-04-2020 14:47]

• Rowwan
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:30
Wilke schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:37:
[...]

En geen kokend water als je die toevallig net open had en nu even je handen ging wassen onder de koude. Dus volgens mij hoort dit ja.
Gaat het over warm vs koud? (Dit zou meteen moeten stoppen), of over kokend vs gekoeld? Deze laatste loopt inderdaad na, en laat de leiding leeg lopen. Dit is een aparte leiding, ook in de kraan zelf. Je kunt dus best kokend water tappen, en meteen daarna de koude kraan open zetten, dit is dus geen kokend water...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

mrstylo schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:46:
Ik wil graag een kokend waterkraan halen, maar ik heb daaronder maar 1 stopcontact (die wordt nu al gebuikt voor de vaatwasser). ik den dat ik daarom iets nodig heb als dit: https://www.quooker.nl/powerswitch-31-253-03-1.html

Is dit echt zo veel beter dan andere energieverdelers? Ik vind 90 euro voor zo iets namelijk best duur. Hebben jullie hier ervaring mee?
Deze heb ik er tussen zitten:
https://www.praxis.nl/ger...ne/droger/boiler-/5360532
En werkt zoals verwacht prima.

hmmz

• elcastel
Rowwan schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:54:
Gaat het over warm vs koud? (Dit zou meteen moeten stoppen), of over kokend vs gekoeld? Deze laatste loopt inderdaad na, en laat de leiding leeg lopen. Dit is een aparte leiding, ook in de kraan zelf. Je kunt dus best kokend water tappen, en meteen daarna de koude kraan open zetten, dit is dus geen kokend water...
Bij mij loopt de koud en warm ook na. Dus geen directe stop.

• Rowwan
elcastel schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:22:
[...]

Net nog even getest, bij mij stopt hij meteen als ik de kraan dicht zet (fusion square)

• elcastel
Ik heb een Flex, maar het lijkt me dat geen verschil zou moeten maken.

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-01 09:25
DJ^ schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:41:
[...]

Deze heb ik er tussen zitten:
https://www.praxis.nl/ger...ne/droger/boiler-/5360532
En werkt zoals verwacht prima.
Ziet er goed uit. Dank je wel!

• Wilke
  • Nu online
elcastel schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:22:
Wij hebben sinds net zo'n ding, en deze loopt ook iets na. Combi+ met Flex kraan. Bij koud/warm/kokend allemaal.

Dus ik denk dat het gewoon zo hoort, is wel even wennen inderdaad.

• jaspernts
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:03
Sinds een aantal weken werkt onze boiler van Grohe Red Duo niet goed meer.
Hij schakelt na een tijdje (kwartier tot half uur) uit en kan niet meer aangezet worden via de knop op de boiler. Krijg hem pas weer aan nadat ik de reset knop aan de achterkant van de boiler heb ingedrukt. Ook dan valt hij weer uit na een tijdje.
Heb hierover contact gehad met Grohe, maar de boiler valt inmiddels buiten de garantieperiode en Grohe zegt hiervoor geen vervangingsonderdelen voor te kunnen aan te bieden.
Ze kunnen wel eventueel een aanbieding maken voor een compleet nieuw Grohe Red systeem.

Nu ben ik van plan de boiler zelf open te maken om te kijken of ik iets kan vinden.
Misschien dat er te veel kalkaanslag aanwezig is (normale hardheid van het water hier).
Heeft iemand misschien een zelfde ervaring?

De kraan is in gebruik sinds september 2015 en is dus nog van het oude type met de rechthoekige boiler en knop op de kraan die je open draait na het verschuiven van een pal.

• Rowwan
Wilke schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:34:
[...]

Wij hebben sinds net zo'n ding, en deze loopt ook iets na. Combi+ met Flex kraan. Bij koud/warm/kokend allemaal.

Dus ik denk dat het gewoon zo hoort, is wel even wennen inderdaad.
Ik was toevallig wat reviews van de Quooker aan het lezen, en daar wordt door Quooker bevestigd dat kranen met een ronde uitloop kunnen nadruppelen omdat er wat water in de hals kan blijven staan. Rechte uitloop heeft er geen last van (vandaar dat ik het bij mij eigen kraan niet zie)

• Gaat niet door158
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Rowwan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:20:
[...]

Ik was toevallig wat reviews van de Quooker aan het lezen, en daar wordt door Quooker bevestigd dat kranen met een ronde uitloop kunnen nadruppelen omdat er wat water in de hals kan blijven staan. Rechte uitloop heeft er geen last van (vandaar dat ik het bij mij eigen kraan niet zie)
Wij hebben ook een kraan met ronde uitloopt en daar komt ook een druppel uit.

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:18

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@Wilke wij hebben ook een ronde. Monteur vertelde dat het nalopen komt doordat er dan een druppel lucht in de hals zit. Is op te lossen door de kraan aan te zetten en even flink op en neer te bewegen/schudden. Daarna stuk beter

PVoutput

• JWPVDW
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:57
Morgen wil ik een Selsiuz Combi Extra aansluiten. De boiler wil ik aansluiten op de warmwater kraan, zodat we onbeperkt en direct warm water hebben (eerst uit de boiler en daarna uit de cv ketel). Maar in de handleiding staat nergens hoe ik dit precies moet aansluiten. Ook op internet kan ik dit nergens precies vinden. Ik heb een tekening gemaakt met hoe ik denk dat het zou moeten. Klopt dit of heb ik het verkeerd? Alvast bedankt voor het meedenken!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:42
Hier een Quooker Flex Combi+ en wij ervaren dat het water heel snel te heet is. Erg lastig bij handen wassen. Hij is of te koud, of te heet, waardoor je bijna je handen verbrand. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ElGrandoNeuso schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:47:
Hier een Quooker Flex Combi+ en wij ervaren dat het water heel snel te heet is. Erg lastig bij handen wassen. Hij is of te koud, of te heet, waardoor je bijna je handen verbrand. Meer mensen last van?
Het water is eigenlijk gelijk warm. Gewoon de hendel eerst goed zetten voordat je de kraan open doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
JWPVDW schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:29:
Morgen wil ik een Selsiuz Combi Extra aansluiten. De boiler wil ik aansluiten op de warmwater kraan, zodat we onbeperkt en direct warm water hebben (eerst uit de boiler en daarna uit de cv ketel). Maar in de handleiding staat nergens hoe ik dit precies moet aansluiten. Ook op internet kan ik dit nergens precies vinden. Ik heb een tekening gemaakt met hoe ik denk dat het zou moeten. Klopt dit of heb ik het verkeerd? Alvast bedankt voor het meedenken! [Afbeelding]
Je hebt je mengventiel een beetje vaag getekend, heb je hier een T-stuk bij in getekend? Normaal heb je vanaf je warm eerste een T-stuk, 1 gaat richting je boiler en 1 gaat naar je mengventiel.

[Voor 9% gewijzigd door Knielen op 15-05-2020 21:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 04:03
ElGrandoNeuso schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:47:
Je kunt volgens mij de warmwater temperatuur instellen op het mengventiel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:40
Dat heeft geen/weinig nut. Ook zou het dan te koud worden voor pannen wassen. Ik heb dezelfde en hij is indd heel gevoelig. Je moet het ''stokje'' precies 45 graden zetten (naar je toe) en dan 5 sec laten lopen om exact 40 graden uitstroomtemperatuur te bereiken. Het ''stokje'' amper een cm omhoog of omlaag bewegen geeft direct ~10 graden verschil in uitstroomtemperatuur.

[Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 16-05-2020 13:28]

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:05
Is er ergens een vergelijk te vinden tussen de diverse merken die een waterkokende kraan aanbieden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:57
Knielen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:58:
[...]

Je hebt je mengventiel een beetje vaag getekend, heb je hier een T-stuk bij in getekend? Normaal heb je vanaf je warm eerste een T-stuk, 1 gaat richting je boiler en 1 gaat naar je mengventiel.
Hey nog bedankt voor je reactie! Ik heb gebeld met de klantenservice van Selsiuz omdat ik er niet helemaal uit kwam. Ze hebben me toen een andere handleiding in pdf gemaild, waar de optie voor "eerst warm water uit boiler, daarna uit cv-ketel" wel beschreven staat. Dit gebeurt met een mengventiel. Het is dus geen hot-fill, want de boiler wordt gevuld met koud water. Hierbij de tekening die ik van ze heb gekregen. Hiermee is het gelukt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:41

Impry

Rallymedia.nl

Inmiddels is de Quooker Cube zo'n 1,5 jaar op de markt. Wat zijn jullie ervaringen tot op heden?
Eerder zag ik deze post van Rowwan, maar ben benieuwd of er inmiddels meer ervaringsdeskundigen zijn.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:03
Gisteren na veel lezen heb ik een quooker combi+ geïnstalleerd. Probleem was vooral dat ik het warm water niet kan afdoppen zonder de badkamer te slopen.

Nog getest of de vaatwasser op warm water goed ging werken, dat ging op zich prima. Verbruik was echter matig: 100wh minder stroom 100-200 liter extra gas.

Uiteindelijk ontdekt dat als je kokend water bij de combi+ pakt, dat de CV helemaal niet aangesproken wordt. Dat heeft mij over de streep getrokken toch voor de combi+ te gaan. Dus nu gewoon vaker kokend water ipv warm gebruiken (koffiekopjes voorverwarmen bijv.)

Wat betreft de Cube, daar ben ik net als Impry ook wel heel benieuwd naar. Als ik reviews zoek, dan kom ik alleen advertorials tegen. Als het gewoon goed werkt is het wel te overwegen, zeker als je er een grote CO2-fles aan hackt. (Geen sodastream en britafilter meer op je aanrecht, twee flessen minder in je koelkast, koelkast minder vaak open). Maar voor zo'n prijs moet het wel echt goed werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:28
Ik kreeg vandaag de tip van de keukenzaak om voorlopig even geen Cube te nemen. Quooker zou eind dit jaar met een verbeterd systeem komen dat eventueel ook achteraf aan een systeem is toe te voegen.

Wellicht interessant om te kijken of andere bronnen dat ook bevestigen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@millerman_sf misschien dat @Kapitein Merijn of @Barry hier meer over weten?

Reden voor mij om er niet voor te gaan was overigens de ridicule meerprijs, extra stroomverbruik en het formaat van het ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik heb een tip denk ik.

We hebben het al sinds 1995 in huis denk ik. In de loop der jaren veel gekocht binnen de familie en vrienden kring.

Ik ben sowieso fan van Quooker, maar een tip is:

Kijk naar de knop van de kraan. Kan je deze open laten staan of draait de kraan automatisch dicht als je de kraan los laat.
Ik vind het namelijk vervelend als de kraan niet open kan blijven staan. Helaas ivm veiligheid zie je dit minder en minder. Onze kraan in 95 kon je indrukken voor de beveiliging, en dan net als een normale kraan open zetten.

Ik ben fan van Quooker omdat ik nu nog onderdelen kan kopen voor ons oude model wat ik heb overgenomen. Die doet het dus al 25 jaar ongeveer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oeroeg
Na een dagje spelen met de quooker combi+ heb ik de volgende hack bedacht:

Wil je een klein beetje warm water zonder de CV-ketel aan te hoeven spreken? Gewoon koud + kokend water tegelijk openzetten. Voila: warm water zonder je gasgestookte warmwaterleiding te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:38
@millerman_sf
Ik heb nog niks vernomen van een nieuwe Cube maar het zou best waar kunnen zijn.
Overigens is het nu ook zo dat een (recente) Quooker na montage nog uit is te rusten met een Cube.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:29
Ik gebruik de cube nu zo’n half jaar.

Wij vinden ongekoeld koud kraanwater niet koud genoeg, daarom hadden we altijd een 2 flessen water in de koelkast staan (1 bruis en 1 plat). Los van de plaats die het inneemt, was ook regelmatig net op het moment dat je een extra glas wilt drinken een leeg en dan pakte je maar de frisdrank. Met de cube ben je hiervan af, het werkt precies zoals je zou verwachten.

Dingen om rekening mee te houden:
-De prijs is wel best fors, je moet dit écht niet kopen om kosten te besparen. Het is net als de heetwaterkraan vooral gemak.
- Gekoeld drinkwater stroomt iets langzamer uit de kraan dan “gewoon kraanwater”. (Bij bruiswater stroomt het water overigens wel op een normale snelheid uit de kraan).
- De hoeveelheid bruis is niet regelbaar. Als je bruis alleen lekker vind bij een fles die je nog moet openen, dan raak je misschien teleurgesteld hiermee. Vergelijk het met een fles die net geopend is en daarna goed dichtgedraaid is en enkele uren weer gebruikt word.

Tip:
Wil je eens een andere smaak dan “normaal” bruis water, doe dab een heel klein beetje roosvicee siroop in je glas met bruiswater.

Tevens kun je bij de betere keukenzaken zonder afspraak binnenlopen en even een glas water uit de cube proberen. Kun je meteen zien hoe het werkt ;)

[Voor 6% gewijzigd door RVE_NL op 24-05-2020 23:57]

Steam: rogerveijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

millerman_sf schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:19:
Ik kreeg vandaag de tip van de keukenzaak om voorlopig even geen Cube te nemen. Quooker zou eind dit jaar met een verbeterd systeem komen dat eventueel ook achteraf aan een systeem is toe te voegen.

Zeker interessant! Vanmiddag ook een afspraak, ik zal het daar ook eens vragen.

Mbt de 'zachtere' bruis, dat valt mij nou net een beetje tegen. Heb ik al op meerdere plekken gelezen.

Maar de twee flessen gekoeld water in de koelkast, dat is iets wat ik wel graag zou willen vervangen door de Quooker.
@RVE_NL hoeveel ml of glazen gekoeld water haal je er uit? Stel dat je bijv. met 6 vrienden aan tafel zit en iedereen wil een koud watertje er bij. Heeft de 5e dan al lauw water?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Werkt dat niet net als een waterkoeler dat het onbeperkt gaat, maar vrij langzaam?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rowwan
hoeveel ml of glazen gekoeld water haal je er uit? Stel dat je bijv. met 6 vrienden aan tafel zit en iedereen wil een koud watertje er bij. Heeft de 5e dan al lauw water?
Ik heb dit al eerder in dit topic gepost (meteen na aanschaf, maar na een half jaar gebruik geld deze conclusie nog steeds:)).

De capaciteit van de Cube is erg beperkt. Het eerste glas is recht heerlijk koel, maar bij het tweede glas is het echt al merkbaar minder koel. Bij meerdere glazen (of een kan) moet je echt eerst de leiding vullen met koud water. Als je dit niet doet, wordt de Cube gevult met water op kamertemperatuur, en koelt dit vervolgens 3 graden, dit is warmer dan koud water uit de kraan die je even open hebt laten staan.

Ik heb dit ooit aangekaart bij Quooker (omdat ik dacht dat het apparaat niet goed werkte), maar daar werd bevestigd dat hij ongeveer 5-7 graden koelt.

Het klinkt misschien negatief, maar voor normaal gebruik vind ik hem echt goed: gewoon 1 glaasje koud water. Als hij stuk gaat zou ik meteen weer een nieuwe kopen.

[Voor 17% gewijzigd door Rowwan op 25-05-2020 10:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
Señor Sjon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:36:
Werkt dat niet net als een waterkoeler dat het onbeperkt gaat, maar vrij langzaam?
Een normale watercooler is niet onbeperkt, daar zit ook gewoon een reservoir in wat gekoeld wordt en na verloop van tijd leeg raakt.
Rowwan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb dit al eerder in dit topic gepost (meteen na aanschaf, maar na een half jaar gebruik geld deze conclusie nog steeds:)).
We zijn juist benieuwd of dat bij iedereen het geval is. Zou ook door de manier van installeren kunnen komen. (Slechte ventillatie of koud water wat langs warm water loopt) of dat jouw exemplaar gewoon wat minder goed functioneert.

[Voor 4% gewijzigd door Oeroeg op 25-05-2020 10:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Oeroeg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:29:
Een normale watercooler is niet onbeperkt, daar zit ook gewoon een reservoir in wat gekoeld wordt en na verloop van tijd leeg raakt.
Er zijn coolers met zo'n grote tank er bovenop, maar er zijn ook gewoon coolers die je op de waterleiding aansluit.

In beide versies loopt het water door een koelelement en dat zorgt voor aangenaam koel water. De versies met reservoir werken ook zo, die koelen dus niet het hele reservoir. Zou nogal inefficiënt zijn.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Klopt, een omgekeerd thermobloc, net als veel koffiemachines eigenlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
Het is maar net hoe je het noemt. Dat koelelement, daat gaat gewoon een liter water in. Dat zie je ook zodra je er een nieuwe fles op zet, dan loopt die eerst een stuk leeg.

Nadat je een liter water gepakt hebt, dan duurt het weer even voordat je koud water hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rowwan
Bij deze mijn exacte vraag zoals ik die aan Quooker heb gesteld:
Afgelopen Augustus heb ik een Quooker + cube aangeschaft. Nu viel mij eigenlijk vanaf het begin al op dat het 2e glas koud water niet meer zo koud is als het eerste, maar ik weet eigenlijk niet of dit normaal is. Ik kan nergens technische specificaties over de Cube vinden. Mijn eerste glas heeft een temperatuur van ongeveer 8 graden. Als ik een tweede, derde, vierde en vijfde glas tap, loopt de temperatuur snel op naar respectievelijk 11, 13, 14, 15 graden. Opeenvolgende glazen blijven op deze temperatuur. Is dit volgens verwachting?

Hun antwoord:
De Cube levert (gekoeld) gefilterd water, de eerste 2 glazen zullen koeler zijn.
Hierna zal het gefilterde water ongeveer 5 a 7 graden koeler zijn als het leidingwater.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
8 graden voor het eerste glas vind ik ook niet echt denderend. Las ergens dat dat ding tot 4 graden zou moeten koelen.

Met jouw waarden kom je dus op een karaf van 1 liter van 12 graden (uitgaande van 20cl per glas).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 28-02 22:09
Ik ben juist blij dat hij niet zoveel koelt. Ik vind koud water minder prettig drinken en zo heb je toch het zachtere gefilterde water. Ben ook erg tevreden met de Cube. Vooral het bruiswater vind ik een erg fijne toevoeging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
millerman_sf schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:19:

Ik heb contact met Quooker gehad m.b.t. mijn bedenkingen bij de CUBE. Ze konden mij het volgende vertellen:
  • De capaciteit van de CUBE is inderdaad beperkt
  • De temperatuur van het eerste glas is normliter 5 graden
  • 4-5 glazen echt koud water kun je gewoon tappen
  • Ze zijn bezig de huidige beperkingen op te lossen, maar datum voor een nieuwe versie is onbekend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rowwan
@Luapper, jouw ervaringen zijn dus ook dat hij niet zoveel koelt? Wat is jouw ervaring mbt koeling als je meerdere glazen tapt? Quooker zelf is niet echt scheutig met specificaties, zo kan ik nergens vinden wat nu eigenlijk de echte inhoud van de Cube is.

Wat ik minstens zo vervelend vind is dat Quooker niet consistent is met z'n antwoorden. "De eerste 2 glazen zullen koeler zijn" is bij mij iets heel anders dan "4-5 glazen echt koud water"

[Voor 26% gewijzigd door Rowwan op 25-05-2020 16:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Klinkt alsof het maar net uit maakt wie je van de klantenservice aan de lijn hebt.
Het zou op basis van specificaties makkelijk te zeggen moeten zijn, maar tot op heden is het maar ondoorzichtig.

Gisteren bij keukenzaak hadden ze nog geen info over een nieuwe versie, maar ik ben er wel over uit dat de Cube er nu nog niet gaat komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
Is gewoon de strategie.

Als zij garanderen dat het water 5 graden is en klant A heeft z'n keukenkastje niet geventileerd, waardoor het daarbinnen 40 graden wordt. Dan is dat lastig koelen en krijgen ze hem terug. Nadeel is dat het nu ook niet te zeggen is of het om een defect gaat (te weinig gas in het koelcircuit bijv.)

Als zij nu vertellen dat er 1 jan een nieuwe versie met een groter koelelement komt, dan verkopen ze het komend half jaar geen cube meer en zitten ze met een restpartij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Vorig jaar uitgebreid onderhoud verricht aan de Quooker verricht. Er kwam toen (na 10 jaar) een enorme hoeveelheid kalk uit het reservoir. Nu weer mindere straal dus opnieuw onderhoud. Reservoir open en nu alweer een flinke hoeveelheid kalk, zo’n 300-500 ml. We gaan nu toch maar voor een waterontharder. Hoewel het water in Amsterdam niet hard is volgens Waternet.

ZonPHP PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:59

Boy

App developer

ericplan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:40:
Vorig jaar uitgebreid onderhoud verricht aan de Quooker verricht. Er kwam toen (na 10 jaar) een enorme hoeveelheid kalk uit het reservoir. Nu weer mindere straal dus opnieuw onderhoud. Reservoir open en nu alweer een flinke hoeveelheid kalk, zo’n 300-500 ml. We gaan nu toch maar voor een waterontharder. Hoewel het water in Amsterdam niet hard is volgens Waternet.
Hier in het verre zuiden zit bij ons ook erg veel kalk in het water. De waterkoker van ons begint na ontkalken na een week weer te verstoppen. Ben ook al een tijdje aan het denken om zo'n ontharder te gaan aanschaffen. Zo'n Aquacell of zo.
Oeroeg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb contact met Quooker gehad m.b.t. mijn bedenkingen bij de CUBE. Ze konden mij het volgende vertellen:
  • De capaciteit van de CUBE is inderdaad beperkt
  • De temperatuur van het eerste glas is normliter 5 graden
  • 4-5 glazen echt koud water kun je gewoon tappen
  • Ze zijn bezig de huidige beperkingen op te lossen, maar datum voor een nieuwe versie is onbekend
Ik wil ook een Quooker aanschaffen met Cube, maar er komt dus blijkbaar een nieuwere aan. Iemand een idee of deze compatible zal zijn met de huidige Quookers? Want ik wil wel alvast een kokendwaterkraan hebben en dan kan ik later de nieuwe Cube nog toevoegen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
jaspernts schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:20:
Sinds een aantal weken werkt onze boiler van Grohe Red Duo niet goed meer.
Hij schakelt na een tijdje (kwartier tot half uur) uit en kan niet meer aangezet worden via de knop op de boiler. Krijg hem pas weer aan nadat ik de reset knop aan de achterkant van de boiler heb ingedrukt. Ook dan valt hij weer uit na een tijdje.
Heb hierover contact gehad met Grohe, maar de boiler valt inmiddels buiten de garantieperiode en Grohe zegt hiervoor geen vervangingsonderdelen voor te kunnen aan te bieden.
Ze kunnen wel eventueel een aanbieding maken voor een compleet nieuw Grohe Red systeem.

Nu ben ik van plan de boiler zelf open te maken om te kijken of ik iets kan vinden.
Misschien dat er te veel kalkaanslag aanwezig is (normale hardheid van het water hier).
Heeft iemand misschien een zelfde ervaring?

De kraan is in gebruik sinds september 2015 en is dus nog van het oude type met de rechthoekige boiler en knop op de kraan die je open draait na het verschuiven van een pal.
Inventum boiler is denk ik technisch hetzelfde als de grohe boiler en deze verkopen de boiler wel los.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:14
prein2 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:55:
@Wilke wij hebben ook een ronde. Monteur vertelde dat het nalopen komt doordat er dan een druppel lucht in de hals zit. Is op te lossen door de kraan aan te zetten en even flink op en neer te bewegen/schudden. Daarna stuk beter
Soms wil je dat je je eerder had verdiept in een langlopende ergernis. Ook mijn Grohe Red Duo druppelde na, maar inderdaad, na wat schudden is het probleem opgelost! En ik al 3x de perlator in de onkalker etc....
Thanks!

• FutureCow
  • Laatst online: 21:43

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Ik ga hier binnenkort een quooker met combi installeren en vroeg mij even iets af over het reduceerventiel. Ik zie deze bij de combi+ er niet om staan, maar bij de normale combi vaak wel. Is deze altijd nodig voor de combi. In sommige handleidingen dingen zit hij voor het Tstuk, bij andere voor inlaat combinatie?

Vakmanschap is meesterschap

• Oeroeg
Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat alles in de quooker sowieso gereduceerd wordt door de inlaatcombinatie.

Als je dan koud in de kraan gaat mengen met wat er uit de quooker komt, dan heb je een drukverschil en krijg je meer koud dan dat je zou willen.

Bij de combi+ heb je dit probleem niet, want daar wordt koud in de kraan met warm uit de CV gemengd (die normaal dezelfde druk hebben).

Overigens heb ik een combi+ en daar was het reduceerventiel niet meegeleverd.

[Voor 12% gewijzigd door Oeroeg op 24-06-2020 16:27]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19:51
Na enkele reparaties was de printplaat van mijn Quooker definitief overleden, dus even met Quooker gebeld: die hebben ze nog netjes op voorraad ondanks de leeftijd. Mijn Quooker is blijkbaar 14 jaar oud ondertussen :)

Complete kap + printplaat kost €80, best nette prijs lijkt me. Laat ook meteen het voordeel zien t.o.v. die Itho dingen; een Quooker kan je, indien het vat nog vacuum is, eigenlijk altijd wel repareren.

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:48
Afgelopen week een quooker round combi+ geïnstalleerd in mijn nieuwe keuken. Hij werkt goed maar de kraan drupt zo nu en dan. Er staat meestal wel een paar druppen in de wasbak van het druppen. (1 drup per 10-30 minuten denk ik)

Is dat normaal of moet ik hiervoor bij Quooker zijn?

edit: Heb hem trouwens in het zwart, bevalt goed bij de zwarte spoelbak. :)

[Voor 12% gewijzigd door warcow op 18-07-2020 20:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oeroeg
Nee dit is niet normaal. Alleen na het tappen komt er nog wat water na, maar niet continu.

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-03 16:47
Hoi allemaal,

Ik heb recent de Cube met Provac3 geïnstalleerd.
Bij het tappen van gefilterd of bruisend water, lijkt er op dat er weinig druk zit en het water stroomt er langzaam uit.

Als ik bijv: de gewone kraan open van de Quooker komt er wel snel stromend water uit.
Daarnaast sist het als ik heet water tap.

Is dit normaal?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:38
Hunkaroglu schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:37:
Hoi allemaal,

Ik heb recent de Cube met Provac3 geïnstalleerd.
Bij het tappen van gefilterd of bruisend water, lijkt er op dat er weinig druk zit en het water stroomt er langzaam uit.

Als ik bijv: de gewone kraan open van de Quooker komt er wel snel stromend water uit.
Daarnaast sist het als ik heet water tap.

Is dit normaal?
Gefilterd en bruisend water zit inderdaad maar heel weinig druk op, wat ook logisch is als je de leidingen daarvan bekijkt.

• Boy

Boy

App developer

Ik wil binnenkort een Quooker met Cube aanschaffen.

Ik heb een warmwaterleiding lopen vanaf de ketel op de zolder. De Pro3 is wat goedkoper en maakt me niet uit dat ik even moet wachten op warm water. Dan is de Combi+ niet nodig, of heeft iemand anders een andere mening?

Er was hier een half jaar geleden of zo een discussie dat er een nieuwe versie van de cube aan kwam, maar nog steeds niets over gehoord. Ik wil eigenlijk niet meer langer wachten, maar zou balen als over 2 maanden opeens een nieuwe versie komt.

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

@Boy Die komt eraan, hoorde ik maandag van degene die mijn nieuwe Quooker plaatste. Zou dus even wachten. Nieuwe versie schijnt ook compacter te zijn.

ZonPHP PVOutput

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 28-02 22:05
Boy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:05:
Ik wil binnenkort een Quooker met Cube aanschaffen.

Ik heb een warmwaterleiding lopen vanaf de ketel op de zolder. De Pro3 is wat goedkoper en maakt me niet uit dat ik even moet wachten op warm water. Dan is de Combi+ niet nodig, of heeft iemand anders een andere mening?

Er was hier een half jaar geleden of zo een discussie dat er een nieuwe versie van de cube aan kwam, maar nog steeds niets over gehoord. Ik wil eigenlijk niet meer langer wachten, maar zou balen als over 2 maanden opeens een nieuwe versie komt.
Heb zelf een Combi+ juist omdat warm water van de zolder moet komen bij ons en zou niet anders meer willen. Altijd meteen warm water en voor m’n gevoel verbruiken we nu veel minder water doordat je minder lang hoeft te wachten op warm water. In de zomer misschien iets minder relevant aangezien je dan net zo comfortabel handen kunt wassen met koud water, in de winter (zeker met jonge kinderen) voor ons groot voordeel. Denk aan washandje nat maken, handen wassen etc.

• Boy

Boy

App developer

ericplan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:34:
@Boy Die komt eraan, hoorde ik maandag van degene die mijn nieuwe Quooker plaatste. Zou dus even wachten. Nieuwe versie schijnt ook compacter te zijn.
Ok, goed om te horen!

Ben jij dus net te vroeg geweest :| Dat is wel balen (tenminste, als het niet maanden gaat duren en opeens 100'en euros' duurder is)

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Boy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Ok, goed om te horen!

Ben jij dus net te vroeg geweest :| Dat is wel balen (tenminste, als het niet maanden gaat duren en opeens 100'en euros' duurder is)
Nee, ik heb alleen een Combi. Geen behoefte aan de Cube en ook geen plek voor in onze kleine appartementskeuken. En ik ben erg blij met m’n nieuwe Quooker.

ZonPHP PVOutput

• Yvonne2020
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 02-02 20:18
Boy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:05:

Maar dan kun je toch ook nu een 'gewone' quooker kopen en later als de nieuwe versie van de Cube er is die erbij kopen?

• Boy

Boy

App developer

yvonnetermeer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Maar dan kun je toch ook nu een 'gewone' quooker kopen en later als de nieuwe versie van de Cube er is die erbij kopen?
Als die nog zal passen dan

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:04
SnelheidsDuivel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Heb zelf een Combi+ juist omdat warm water van de zolder moet komen bij ons en zou niet anders meer willen. Altijd meteen warm water en voor m’n gevoel verbruiken we nu veel minder water doordat je minder lang hoeft te wachten op warm water. In de zomer misschien iets minder relevant aangezien je dan net zo comfortabel handen kunt wassen met koud water, in de winter (zeker met jonge kinderen) voor ons groot voordeel. Denk aan washandje nat maken, handen wassen etc.
Hier hetzelfde. Warm water komt vanaf zolder en duurder vaak toch best wel een tijdje voordat je warm water had. Niet erg als je een emmer vult, maar wel irritant als je kort warm water nodig hebt.

We sparen nu een hoop water en een hoop gas. Ik heb het niet nagemeten, maar volgens mij scheelt dat (gas) op jaarbasis heel behoorlijk. Dat, plus het gemak wat je van een Combi+ hebt, maakt het voor mij de meerprijs absoluut waard.

Overigens hebben we in de bijkeuken nog wel gewoon warm water via de CV. Die gebruik ik vaak voor het vullen van emmers met warm water als ik ga schoonmaken o.i.d., ook omdat deze kraan veel harder stroomt.

• Yvonne2020
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 02-02 20:18
Boy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Als die nog zal passen dan
Als de nieuwe versie compacter is, dan past het vast wel?

• PeeVv
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19:51
B-Real schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Hier hetzelfde. Warm water komt vanaf zolder en duurder vaak toch best wel een tijdje voordat je warm water had. Niet erg als je een emmer vult, maar wel irritant als je kort warm water nodig hebt.

We sparen nu een hoop water en een hoop gas. Ik heb het niet nagemeten, maar volgens mij scheelt dat (gas) op jaarbasis heel behoorlijk. Dat, plus het gemak wat je van een Combi+ hebt, maakt het voor mij de meerprijs absoluut waard.

Overigens hebben we in de bijkeuken nog wel gewoon warm water via de CV. Die gebruik ik vaak voor het vullen van emmers met warm water als ik ga schoonmaken o.i.d., ook omdat deze kraan veel harder stroomt.
Hebben @SnelheidsDuivel en jij een Combi of een Combi+? Een Combi+ is nog steeds aangesloten op je CV ketel zodat je onbeperkt warm water kan tappen, maar dat bespaart weinig gas lijkt me aangezien de CV ketel elke keer als je warm water gebruikt aanspringt. Heb hier de Combi, warmwater aansluiting wordt dan helemaal niet meer gebruikt.

• Boy

Boy

App developer

yvonnetermeer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Als de nieuwe versie compacter is, dan past het vast wel?
Ah ja, qua formaat zal het zeker wel passen, maar ik zit meer met de aansluitingen. Misschien dat ze met een nieuwe lijn komen en het anders werkt.

• Boy

Boy

App developer

Qua klantencontact kon het wel wat vriendelijker vind ik, maar ze kunnen blijkbaar nog geen info geven.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PeeVv schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Hebben @SnelheidsDuivel en jij een Combi of een Combi+? Een Combi+ is nog steeds aangesloten op je CV ketel zodat je onbeperkt warm water kan tappen, maar dat bespaart weinig gas lijkt me aangezien de CV ketel elke keer als je warm water gebruikt aanspringt. Heb hier de Combi, warmwater aansluiting wordt dan helemaal niet meer gebruikt.
Inderdaad, ik heb hier net een combi+ incl Cube geplaatst, maar aangesloten als een Combi. De warmwateraansluiting van de CV heb ik op de vaatwasser aangesloten zodat de leiding ook af en toe gespoeld wordt (ivm Legionella).

Wel jammer om te horen dat er binnenkort een nieuwe Cube aankomt, de huidige is wel een bakbeest voor wat hij uiteindelijk doet (water beetje koelen en CO2 inspuiten). Maar ik heb geen zin om het hele zooie weer af te bouwen en te wachten :p

Ik denk dat de nieuwe Cube nog wel even op zich laat wachten. Ze hebben nu de "240-liter bruis cadeau"-actie die tot eind dit jaar loopt. Waarschijnlijk om even de oude voorraad Cube's op te maken. Denk niet dat ze tussentijds een nieuwe versie lanceren.

DUT Racing

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@fsfikke op de vaatwasser aangesloten? Het lijkt je zuiniger om dagelijks 7 liter warm water door je vaatwasser te jagen dan af en toe als je warm water tapt? :?

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

@Boy Mijn ervaring met Quooker (sinds 2007) is dat alles altijd wel past op oudere versies. Daarbij natuurlijk wel het voorbehoud dat de huidige Quooker al een paar jaar voor het kokend water een magneetklep op het reservoir heeft en geen echte kraan zoals op de oude series.

En ik zou het gewoon vragen aan degene die jouw Quooker gaat plaatsen om rekening te houden met de nieuwe Cube.

ZonPHP PVOutput

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:04
PeeVv schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Dat zal dan een Combi zijn, maar weet ik niet zeker. We hebben in elk geval geen warm water leiding meer aangesloten in de keuken :)

In de praktijk hebben we ruim voldoende warm/heet water. Alleen afgelopen kerst, toen ik de afwas ging afspoelen na een diner voor 10 man zat ik op een gegeven moment zonder warm water.
En een paar weken terug met een BBQ voor 6 man had ik wel genoeg warm water, maar bleek na het afspoelen dat ik niet gelijk een kop thee kon tappen voor één van de gasten.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MikeyMan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:46:
@fsfikke op de vaatwasser aangesloten? Het lijkt je zuiniger om dagelijks 7 liter warm water door je vaatwasser te jagen dan af en toe als je warm water tapt? :?
Waarom zou ik nu dagelijks 7 liter warm water door de vaatwasser jagen? Ik wil niet dat de CV ketel elke keer aanspringt als ik even m'n handen was of iets met warm water afspoel. Voordat dat water in de keuken aankomt staat de kraan al weer uit. Maar ik wil ook geen dode warmwater leiding hebben, aangezien ik die niet tussendoor kan afkoppelen, heb ik hem op de vaatwasser aangesloten (die daarvoor geschikt is) zo wordt de leiding toch af en toe doorgespoeld (2 keer per week ofzo). Verbruikt dan alsnog wat warm water, maar daarvoor verbruikt de vaatwasser weer minder stroom. Energie-technisch zal het allemaal om het even zijn.

DUT Racing

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fsfikke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Waarom zou ik nu dagelijks 7 liter warm water door de vaatwasser jagen? Ik wil niet dat de CV ketel elke keer aanspringt als ik even m'n handen was of iets met warm water afspoel. Voordat dat water in de keuken aankomt staat de kraan al weer uit. Maar ik wil ook geen dode warmwater leiding hebben, aangezien ik die niet tussendoor kan afkoppelen, heb ik hem op de vaatwasser aangesloten (die daarvoor geschikt is) zo wordt de leiding toch af en toe doorgespoeld (2 keer per week ofzo). Verbruikt dan alsnog wat warm water, maar daarvoor verbruikt de vaatwasser weer minder stroom. Energie-technisch zal het allemaal om het even zijn.
Wat verbruikt een vaatwasser? Liter of 7 toch zeker?
Ik vraag me serieus af of je niet beter af bent met gewoon aansluiten op de kraan. Zeker omdat voor het wasresultaat er soms ook met koud water gespoeld wordt.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:01
MikeyMan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Wat verbruikt een vaatwasser? Liter of 7 toch zeker?
Ik vraag me serieus af of je niet beter af bent met gewoon aansluiten op de kraan. Zeker omdat voor het wasresultaat er soms ook met koud water gespoeld wordt.
Maar die 7 liter wordt gebruikt om de vaat schoon te maken, dus dat gebruik je sowieso.

En een hotfill vaatwasser wordt toch ook gewoon op koud water aangesloten? Dus warm water van de CV, koud water direct.

Opzich wel een goede oplossing imho. Ok, je kan je afvragen of de oplossing beter is dan een Combi+ (samen met een normale vaatwasser), maar veel slechter is het ook niet.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Oeroeg
Ik heb het destijds getest (en dan vooral het verbruik).

Mijn ervaring is dat de vaatwasser dusdanig weinig water verbruikt (zeker in de eco-stand), dat de toevoer alweer stopt als hij warm is en er nauwelijks verschil in het stroomverbruik meetbaar is (+-10%). Daar tegenover stond wel iets van 100 liter extra gasverbruik.

Verder droogt de vaatwasser iets minder goed, maar niet echt noemenswaardig.

Overigens is het bij de combi+ wel zo, dat voor kokend water de warmwaterleiding niet gebruikt wordt. Je kunt het aanspreken van de ketel dus minimaliseren door vaker kokend ipv. warm water te gebruiken, bijvoorbeeld het voorverwarmen van koffiekopjes.
evleerdam schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

En een hotfill vaatwasser wordt toch ook gewoon op koud water aangesloten? Dus warm water van de CV, koud water direct.
De meeste Duitse vaatwassers ondersteunen standaard tot 60 graden invoer en hebben één enkele aansluiting. Overigens wordt in de handleiding aangegeven dat dit vooral zin heeft als je een zonneboiler hebt.

[Voor 49% gewijzigd door Oeroeg op 19-08-2020 16:50]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True