Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met kokend waterkranen

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-06 21:56
PeeVv schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Hebben @SnelheidsDuivel en jij een Combi of een Combi+? Een Combi+ is nog steeds aangesloten op je CV ketel zodat je onbeperkt warm water kan tappen, maar dat bespaart weinig gas lijkt me aangezien de CV ketel elke keer als je warm water gebruikt aanspringt. Heb hier de Combi, warmwater aansluiting wordt dan helemaal niet meer gebruikt.
Combi+, dus met onbeperkt warm water via de CV. Ondanks dat je dus nog wel gas verbruikt bij het openen van de warm water kraan, is de tijd dat de ketel aan is veel korter dan voorheen zonder Quooker. Denk dat voor ons normale verbruik alleen een Quooker voor warm water ook zou volstaan, maar afsluiten warm waterleiding zou lastig worden en extra comfort van altijd warm water ook wel handig.

• Noshi
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:00
fsfikke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat de nieuwe Cube nog wel even op zich laat wachten. Ze hebben nu de "240-liter bruis cadeau"-actie die tot eind dit jaar loopt.
Ik heb er recent een geïnstalleerd thuis en wist dat niet, bedankt voor de link! Scheelt weer €60 _/-\o_

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Noshi schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Ik heb er recent een geïnstalleerd thuis en wist dat niet, bedankt voor de link! Scheelt weer €60 _/-\o_
Als die vier gratis flessen op zijn zou ik even hier kijken: Ervaring met andere fles op Sodastream aansluiten.
Veel info over hoe je een eigen CO2 cilinder op de Quooker aan kan sluiten ;)

DUT Racing

• opstalsv
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 29-08-2020
2,5 jaar geleden een Selsuz heetwaterkraan aangeschaft en geinstalleerd. Na 2 jaar valt de knop van de kraan en nu is de boiler in storing gesprongen na het afsluiten van het water door installateur. Gevraagd bij Selziuz of ze dit kunnen komen repareren. Niet mogelijk, kunnen enkel een volledig nieuw systeem installeren omdat de boiler stuk is volgens de telefonische diagnose.
Gevraagd of ze willen meedenken in de aanschaf van een nieuw systeem omdat de garantie enkele maanden geleden is verlopen.en ik mag aannemen dat ze achter hun product staan.

"U kan via de webshop een nieuw systeem bestellen en dan contact opnemen om het te laten installeren."

Helaas blijkt bij Selzius goedkoop dus duurkoop te zijn. Zowel het product als de organisatie.

Nu op zoek naar een echte kwaliteits heetwaterkraan cold fill. Iemand een goed idee ?

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:12

ericplan

5180 Wp PV

@opstalsv Net een nieuwe Quooker laten plaatsen. Afgelopen 12 jaar bijzonder tevreden geweest over Quooker en de service. Nu het nieuwe type met electronische bediening, iets plezieriger met oude handen die wat reumatisch zijn. De oude mechanische kraan ging soms best wel stroef.

ZonPHP PVOutput

• PeeVv
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:53
opstalsv schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:07:
2,5 jaar geleden een Selsuz heetwaterkraan aangeschaft en geinstalleerd. Na 2 jaar valt de knop van de kraan en nu is de boiler in storing gesprongen na het afsluiten van het water door installateur. Gevraagd bij Selziuz of ze dit kunnen komen repareren. Niet mogelijk, kunnen enkel een volledig nieuw systeem installeren omdat de boiler stuk is volgens de telefonische diagnose.
Gevraagd of ze willen meedenken in de aanschaf van een nieuw systeem omdat de garantie enkele maanden geleden is verlopen.en ik mag aannemen dat ze achter hun product staan.

"U kan via de webshop een nieuw systeem bestellen en dan contact opnemen om het te laten installeren."

Helaas blijkt bij Selzius goedkoop dus duurkoop te zijn. Zowel het product als de organisatie.

Nu op zoek naar een echte kwaliteits heetwaterkraan cold fill. Iemand een goed idee ?
Die Selzius zal net als veel boilers een isolatie hebben van glaswol o.i.d. Zie bijv. deze site hoe een Daalderop er van binnen uitziet; onmogelijk te repareren. Aangezien er nogal wat kalkafzetting is in zo'n boiler is het sowieso achterlijk dat ze niet uit elkaar kunnen om ontkalkt te worden, vandaar dat ze ook altijd (vaak net als de garantie voorbij is) met bosjes vallen. Nu zal bij jou het probleem zijn dat wellicht de thermische zekering in het warmte element is gesprongen omdat er geen watertoevoer meer was. Dus eens met @ericplan, Quookers kunnen 10+ jaar mee, dat red je niet bij veel andere merken. Mocht het kapot gaan, dan betaal je €120 voor een nieuw binnenwerk en dan kan je weer 10 jaar vooruit.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:07

JT

VETAK y0

opstalsv schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:07:

Zuur :/ Wij keken ook eerst naar een Selzius omdat die een stukje goedkoper leek te zijn. Toen onze keukenboer een goede aanbieding deed voor een Quooker Flex in RVS voor 1300 euro hebben we toch daarvoor gekozen. Zo heel veel duurder was het niet. Grohe Red las ik ook al niet al te beste dingen over, nu lees ik dit van jou over Selzius en onze installateur is ook niet te spreken over Selzius, erg complex met aansluiten, kost meer tijd dan een Quooker. Ik heb toen echt wat onderzoek gedaan naar die kranen en mijn conclusie is dat Quooker toch echt de beste lijkt te zijn. Zie ook opmerking van @PeeVv . En als je goed zoekt is het niet eens heel veel duurder.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

De huidige Quooker is natuurlijk een product dat sinds 1987 verder is ontwikkeld. Grootste verschil met de concurrenten is de basis: Quooker is een grote RVS thermosfles met een verwarmingselement erin. De concurrenten komen niet verder dan een extra goed ingepakte enkelwandige boiler. Dat vertaalt zich bij de Quooker in minder stilstandsverlies en lagere energiekosten. Quooker levert water van 100 graden, de concurrentie vaak net iets lager.

ZonPHP PVOutput

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05:52
Ter toevoeging aan @ericplan, de Quooker zet de boiler onder lichte druk waardoor het water in de boiler zelfs iets heter is dan 100 graden. Hierdoor bruist het (expres) bij de uitloop en is het daar ook werkelijk 100 graden, en niet inmiddels 3-5 graden kouder.

En thermosfles betekent: er zit een vacuüm om de binnenste boiler heen (behalve bij de uitloop, want dat kan niet anders natuurlijk). Dat is dan ook eigenlijk de enige plek waar het ding warmte verliest.

[Voor 28% gewijzigd door Wilke op 29-08-2020 15:50]

• makkie88
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10-06 12:07
Ik ben sinds vandaag in bezit van een Howat. waterkoker
Dit is de goedkoopste variant van een kokendwaterkraan die ik online in nederlandse shops vond. Het water word gekookt en daarna op 98 graden gehouden. vooraf word het water door een bijgeleverd filter gedaan.
Aansluiten heb ik zelf gedaan, met de bijbehorende handleiding binnen 30 minuten te realiseren :)
Kokend water zit aan de hendel links, met een kinderbeveiling (drukknop)
koud en warm water zit rechts. waarbij koud water de hendel naar achter moet, en warm de hendel naar voren.
Wat mij wel opvalt is dat de watertank warm aanvoelt (handwarm), er zit daar dus wat verlies qua energie..

Tot nu toe in ieder geval erg fijn. binnen een paar seconde bijna kokend water uit de kraan!

[Voor 6% gewijzigd door makkie88 op 01-09-2020 14:02]

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:24
Vraagje over de Quooker.

Wij krijgen een Quooker Pro3 in onze keuken. Dit betreft dus een versie waar we warm water en koud water uit mijn warmtepompboiler van 200 liter tappen (deze staat in de garage direct achter de quooker (1 meter).

We hebben dus direct warm water tot onze beschikking. Nu vroeg ik mij af: Als ik een vertakking maak op de warmwater leiding en deze ga aansluiten op de quooker koudwater invoer, mag dit ? Want dan heb je voor kokend water dus een aanvoer van +- 55 graden ipv 10 graden. Gaat een quooker dan in storing of mag het niet ?

[Voor 5% gewijzigd door Possible op 16-09-2020 13:34]

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• PeeVv
Possible schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:30:
Vraagje over de Quooker.

Wij krijgen een Quooker Pro3 in onze keuken. Dit betreft dus een versie waar we warm water en koud water uit mijn warmtepompboiler van 200 liter tappen (deze staat in de garage direct achter de quooker (1 meter).

We hebben dus direct warm water tot onze beschikking. Nu vroeg ik mij af: Als ik een vertakking maak op de warmwater leiding en deze ga aansluiten op de quooker koudwater invoer, mag dit ? Want dan heb je voor kokend water dus een aanvoer van +- 55 graden ipv 10 graden. Gaat een quooker dan in storing of mag het niet ?
De Quooker is niets anders dan een warmte element met een thermostaat. <100 graden, warmte element aan, >100 graden, warmte element uit, simpel gezegd. Zou dus geen probleem moeten geven, vooral niet met water van 55 graden.

Zie ook deze reactie van @ericplan.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar hoe tap je dan koud water? :?

• PeeVv
Gewoon via de normale koudwaterleiding. Het enige verschil is dat de toevoer naar de Quooker warm water is in plaats van koud water.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh, zo, makes sense :)

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

PeeVv schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:58:
[...]

De Quooker is niets anders dan een warmte element met een thermostaat. <100 graden, warmte element aan, >100 graden, warmte element uit, simpel gezegd. Zou dus geen probleem moeten geven, vooral niet met water van 55 graden.

Zie ook deze reactie van @ericplan.
Enige (beetje theoretische) probleem dat je kan hebben is als er onderhoud aan je Quooker moet gebeuren. Dan moet je spoelen tot de Quooker koud is. Dat gaat een beetje lastig met warmwater. Ik had daarvoor een bypass met de koude leiding gemaakt.

ZonPHP PVOutput

• k0ewl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-06 11:01
Is dit niet de reden voor de Quooker Combi+? Die haalt toch water van warmwaterleiding?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• PeeVv
k0ewl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:34:
Is dit niet de reden voor de Quooker Combi+? Die haalt toch water van warmwaterleiding?
Een Combi+ wordt nog steeds bijgevuld met koud water. Een Combi+ heeft een speciaal mengventiel dat eerst kokend water uit de Quooker haalt en dat mengt met koud water uit de koudwaterleiding om warm water te maken. Als het warme water vanuit de CV ketel warm genoeg is neemt dit het over en wordt de Quooker niet meer gebruikt voor warm water. Dit doet echter niks met kokend water, dat gaat via een aparte slang puur voor kokend water en daar wordt het mengventiel niet voor gebruikt.

• k0ewl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-06 11:01
Aha duidelijk verhaal. Weer iets geleerd :)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Dat water uit die CV-ketel wordt niet vanzelf ineens warm. Daarvoor moet er vraag zijn naar warm water. Volgens mij werkt het dus zo:
PeeVv schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:37:
Een Combi+ heeft een speciaal mengventiel dat eerst kokend water uit de Quooker haalt en dat mengt met op dat moment nog koud water uit de koud warmwaterleiding om warm water te maken. Als het warme langzaam warm wordende water vanuit de CV ketel warm genoeg is neemt dit het over en wordt de Quooker niet meer gebruikt voor warm water.
Was je vaak met de hand af en wil je een gootsteen vol warm water, zonder op warm water te moeten wachten? Dan werkt dit systeem natuurlijk heerlijk. Je hebt ook 'onbeperkt' warm water op deze manier.

Heb je maar af en toe een beetje warm water nodig, dan is dit systeem juist niet handig. Je gebruikt dan warm water uit de Quooker (kokend water dat wordt aangelengd) en misschien heb je de kraan al dichtgedraaid voordat je daadwerkelijk warm CV-water hebt. Dan ben je dus gewoon gas aan het verspillen.

[Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 16-09-2020 15:18]

Punctuality is the politeness of kings

• PeeVv
dreamscape schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:16:
Dat water uit die CV-ketel wordt niet vanzelf ineens warm. Daarvoor moet er vraag zijn naar warm water. Volgens mij werkt het dus zo:

[...]

Was je vaak met de hand af en wil je een gootsteen vol warm water, zonder op warm water te moeten wachten? Dan werkt dit systeem natuurlijk heerlijk.

Heb je maar af en toe een beetje warm water nodig, dan is dit systeem juist niet handig. Je gebruikt dan warm water uit de Quooker (kokend water dat wordt aangelengd) en misschien heb je de kraan al dichtgedraaid voordat je daadwerkelijk warm CV-water hebt. Dan ben je dus gewoon gas aan het verspillen.
Oeps, brainfart, je hebt volledig gelijk 8)7

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-06 11:05

Wailing_Banshee

You're Next

dreamscape schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:16:

[...]

Was je vaak met de hand af en wil je een gootsteen vol warm water, zonder op warm water te moeten wachten? Dan werkt dit systeem natuurlijk heerlijk. Je hebt ook 'onbeperkt' warm water op deze manier.

Ja, daarom hebben wij dat systeem niet. Onze warmwater vraag is dermate laag, dat zelfs met de ketel een paar meter verderop het water nog niet warm zou zijn als we nu al genoeg warm water hebben.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30
k0ewl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:34:
Zover ik weet is de reden voor de Combi+ vooral renovatiewerk waarbij de wens is om snel warm water te krijgen via een Combi boiler, maar het niet mogelijk is de warm water leiding eerder dan de keuken af te doppen.

Op deze manier hou je de warm water leiding open, maar heb je toch direct warm water, met als extra USP dat het "onbeperkt" is.

Eigenlijk gewoon een probleemoplosser.

[Voor 3% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 24-09-2020 11:45]

• jaspernts
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-06 15:50
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:41:
[...]

Zover ik weet is de reden voor de Combi+ vooral renovatiewerk waarbij de wens is om snel warm water te krijgen via een Combi boiler, maar het niet mogelijk is de warm water leiding eerder dan de keuken af te doppen.

Op deze manier hou je de warm water leiding open, maar heb je toch direct warm water, met als extra USP dat het "onbeperkt" is.

Eigenlijk gewoon een probleemoplosser.
Dat is precies de reden dat ik een Combi+ genomen heb.
Vergeleken met een standaard kraan (koud/warm) bespaar je nog altijd op gas, doordat de CV simpelweg minder lang brand bij elke keer dat je warm water tapt.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:06
Zo'n Combi+ klinkt dus als het best van beide werelden. Ik vind het persoonlijk niet noodzakelijk, want de CV ketel slaat uiteindelijk toch aan wat gewoon gas en dus euro's kost.

Sterker nog, het lijkt mij dat de CV ketel direct aanslaat bij het opendraaien van de warmwater kraan. De Quooker schakelt over op CV water zodra dit warm genoeg is. De enige besparing die je dus realiseert is dat je de kraan een fractie minder lang laat lopen. Echter gebruik ik het meeste warm water om even vlug wat af te spoelen, in deze periode krijg ik echt zo snel geen warm water vanaf de CV.

Ik heb het nu in een jaar tijd 2x voor elkaar gekregen om zonder warm water te zitten met de Combi non-plus, heb het volgens mij eerder in dit topic ook vermeld:
- Afspoelen/wassen van de vaat na het kerstdiner voor 10 man
- Afspoelen/wassen na een BBQ voor een man of 7

In het laatste geval had ik zelfs eigenlijk exact genoeg warm water, maar een kop thee zetten met (echt) kokend water zat er even een paar minuten niet in.

Zou voor mij geen reden zijn om voor een Combi+ te gaan. Dit jaar met kerst maar iets beter opletten met het warm water gebruik en/of de kraan in de bijkeuken gebruiken want daar hebben we nog wel gewoon warm water.

Met normaal gebruik denk ik dat 95% van de mensen voldoende heeft aan een Combi ipv een Combi+. Geen idee wat het prijsverschil tussen beide is, maar ik zou kiezen voor de Combi.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

B-Real schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:44:
Zo'n Combi+ klinkt dus als het best van beide werelden. Ik vind het persoonlijk niet noodzakelijk, want de CV ketel slaat uiteindelijk toch aan wat gewoon gas en dus euro's kost.

Sterker nog, het lijkt mij dat de CV ketel direct aanslaat bij het opendraaien van de warmwater kraan. De Quooker schakelt over op CV water zodra dit warm genoeg is. De enige besparing die je dus realiseert is dat je de kraan een fractie minder lang laat lopen. Echter gebruik ik het meeste warm water om even vlug wat af te spoelen, in deze periode krijg ik echt zo snel geen warm water vanaf de CV.

Ik heb het nu in een jaar tijd 2x voor elkaar gekregen om zonder warm water te zitten met de Combi non-plus, heb het volgens mij eerder in dit topic ook vermeld:

In het laatste geval had ik zelfs eigenlijk exact genoeg warm water, maar een kop thee zetten met (echt) kokend water zat er even een paar minuten niet in.

Zou voor mij geen reden zijn om voor een Combi+ te gaan. Dit jaar met kerst maar iets beter opletten met het warm water gebruik en/of de kraan in de bijkeuken gebruiken want daar hebben we nog wel gewoon warm water.

Met normaal gebruik denk ik dat 95% van de mensen voldoende heeft aan een Combi ipv een Combi+. Geen idee wat het prijsverschil tussen beide is, maar ik zou kiezen voor de Combi.
Prijsverschil is er niet. Ik heb de Combi+ gekocht en hem aangesloten als een Combi. Bij de Combi+ zitten er net wat meer aansluitstukjes in de doos voor extra flexibiliteit.

DUT Racing

• PeeVv
Hier een 7 liter Quooker Combi en inderdaad eigenlijk ook nooit problemen gehad met een 'lege' Quooker.

Een ombouwset voor Combi naar Combi+ kost bij Quooker zelf €15,-. Dus indien een Combi niet voldoet heb je het zonder al teveel kosten zo omgebouwd naar een Combi+.

-edit-

Of inderdaad gewoon een Combi+ kopen en als normale Combi aansluiten :9

[Voor 10% gewijzigd door PeeVv op 24-09-2020 14:27]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Het lukt ons iets vaker, de Quooker leegtrekken. Maar daarbij moet gezegd dat we geen vaatwasser hebben en alles met de hand afwassen. Het is altijd maar een kortstondig probleem. Even wachten en daarna is er weer kokend water voor een heerlijke filterkoffie.

ZonPHP PVOutput

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:06
fsfikke schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:04:
[...]

Prijsverschil is er niet. Ik heb de Combi+ gekocht en hem aangesloten als een Combi. Bij de Combi+ zitten er net wat meer aansluitstukjes in de doos voor extra flexibiliteit.
Verrek, even opgezocht maar wij hebben ook gewoon een Combi+ maar idd aangesloten als een Combi _O- _O-
Moest er voor in de papieren duiken. Quooker was besteld samen met de keuken en door de installateur netjes weggebouwd, heb het ding nog nooit van dichtbij bekeken. Wel weet ik zeker dat de warm water leiding is afgedopt want dat heb ik de loodgieter specifiek gevraagd te doen.

Anyway, het punt wat ik (probeerde) te maken in mijn vorige post blijft wel staan. Met een Combi hoef je echt niet bang te zijn om snel zonder warm water te zitten en ik vind het persoonlijk wel prettig dat we amper nog gas gebruiken (alleen douche, zeer incidenteel bijkeuken en 's nachts vloerverwarming als het echt koud is, overdag staat de pelletkachel aan).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30
Dat doet het ook, daarom is het een probleemoplosser.

De leiding van het warme water mag je (meestal) niet afdoppen in je keuken ivm legionella, als het niet mogelijk is deze leiding op een eerder moment te stoppen dan zal je deze dus in gebruik moeten houden.

Er zijn dan maar 2 oplossingen (bij Quooker), een Pro3 voor enkel kokend water, of een Combi+ voor het gemak van direct warm water.

De Combi en Combi+ boiler is verder gewoon hetzelfde, alleen de meegeleverde aansluitmaterialen zijn anders.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Quooker is een innovatief bedrijf. Ik verwacht dat ze ooit nog eens met een aanpassing komen dat pas na een x aantal minuten warmwatervraag de aanvoer van koudwater naar warmwater omschakelt. Daarvoor moeten ze het mengventiel slim maken, want ik denk niet dat je dit zonder electronica kan regelen.
In zo’n situatie heb je het aanslaan van de cv-ketel voor korte tapmomenten opgelost

[Voor 12% gewijzigd door ericplan op 24-09-2020 18:36]

ZonPHP PVOutput

• Oeroeg
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 13:51
Ik denk dat dat niet gaat werken.

Het probleem is: wanneer ga je schakelen? Ga je schakelen na 1 minuut? Als je boiler leeg is? Vlak voordat je boiler leeg is. Het kan ook zijn dat je na een minuut en 10 seconde klaar bent. Dan levert het alsnog niets op.
Ook moet je er rekening mee houden dat de leiding minimaal 1x per week doorloopt.
Relevante materie: Wikipedia: Ski rental problem

Het beste kun je zelf bepalen of je veel of weinig warm water nodig hebt.
Als ik weinig warm water nodig heb pak ik gewoon kokend water, evt vermengd met koud.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

B-Real schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:44:
[...]

Verrek, even opgezocht maar wij hebben ook gewoon een Combi+ maar idd aangesloten als een Combi _O- _O-
Moest er voor in de papieren duiken. Quooker was besteld samen met de keuken en door de installateur netjes weggebouwd, heb het ding nog nooit van dichtbij bekeken. Wel weet ik zeker dat de warm water leiding is afgedopt want dat heb ik de loodgieter specifiek gevraagd te doen.
Bij ons is die warmwater leiding zelfs nog nooit gebruikt :D We hebben hem wel laten leggen (keuken is verplaatst) maar hij is gewoon nooit aangesloten.

Maar je zult hem toch wel eens een keer van dichtbij moeten kijken, wat er zit een filter in wat je echt eens moet vervangen (levensduur is afhankelijk van de hardheid van je water).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• rmout
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-05 16:19
hast66 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:10:
Wij hebben een Franke sinds 4 jaar. Vorig jaar was de kraan stuk. Franke gaf geen garantie. Onze keukenleverancier heeft ze dan zelf vervangen door een nieuw type. Het oude type kon niet meer hersteld worden en werd niet meer gemaakt.
Sinds gisteren is de 5 liter boiler stuk. In de handleiding staat dat er een geluidsignaal wordt gegeven als de filter moet vervangen worden maar dat hebben we nooit gehoord. Er zou ergens een timer geinstalleerd moeten zijn maar die vind ik niet terug. Ergens anders staat dat de filter elke 12 maanden moet vervangen worden, anders vervalt de garantie. Daar heeft niemand ooit iets van gezegd.
Een reset help niet (=waarschijnlijk een thermostaat).
Ik ben bang dat het weer een mooie rekening gaat worden.
Geen Franke meer voor mij
Hier een vergelijkbaar verhaal over Franke: 10L systeem van Franke in 2017 laten installeren. De boiler is na drie jaar kapot. Omdat ik geen bonnetjes heb van het vervangen van de filters (moet elk jaar) heb ik volgens Franke geen recht op de extra garantie van 5 jaar. Ik had netjes mijn product bij aanschaf geregistreerd, maar de kleine lettertjes niet goed gelezen blijkbaar. Ze bieden aan om voor 276 euro de boiler te vervangen, maar dan moet ik ook nog 90 euro voorrijkosten dokken.Opsturen doen ze niet.
Voor een systeem waarvan je verwacht dat minimaal een jaar of 10 meegaat is drie jaar wel een beetje kort.
Het is jammer dat Franke zich niet wat welwillender opstelt. Voor mij ook de laaste keer dat ik iets van hen gekocht heb.

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:37
rmout schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Hier een vergelijkbaar verhaal over Franke: 10L systeem van Franke in 2017 laten installeren. De boiler is na drie jaar kapot. Omdat ik geen bonnetjes heb van het vervangen van de filters (moet elk jaar) heb ik volgens Franke geen recht op de extra garantie van 5 jaar. Ik had netjes mijn product bij aanschaf geregistreerd, maar de kleine lettertjes niet goed gelezen blijkbaar. Ze bieden aan om voor 276 euro de boiler te vervangen, maar dan moet ik ook nog 90 euro voorrijkosten dokken.Opsturen doen ze niet.
Voor een systeem waarvan je verwacht dat minimaal een jaar of 10 meegaat is drie jaar wel een beetje kort.
Het is jammer dat Franke zich niet wat welwillender opstelt. Voor mij ook de laaste keer dat ik iets van hen gekocht heb.
Wij hebben ook een Franke met 5 liter boiler sinds juli 2017. Vorige week zag ik dat het hele kastje nat was vanwege een lekkende boiler. Gevolg dat we uit de verzekering een nieuw keukenkastje laten monteren, want het lekte al even maar omdat het naar achteren wegliep zagen we dat niet.
Zelfde verhaal qua garantie -> Geen filter bonnetjes, dus geen garantie. Dat we een waterontharder hebben maakte ze niks uit. Nieuwe boiler kostte inclusief voorrijkosten en nieuw filter €550 euro.

Als ik de reviews hier lees over de boiler: https://www.saniweb.nl/fr...liggend-119-0537-067.html dan is de kans groot dat een nieuwe ook snel weer gaat lekken.

Dus ook hier geen Franke meer in huis. Al moet ik nu kiezen voor wat anders, en ik denk dat het een Grohe of een Quooker gaat worden.

What a fine day for Science! | Specs

• BugBoy
  • Laatst online: 22:26
Hier een Quooker Combi uit 2013, maar er gaat geen lampje meer aan :-( Ik heb de electronica open gemaakt en ik meet nog 230V, maar daarna weet ik niet meer waar ik wat kan meten. Iemand een schema van dit ding? Ik heb begrepen dat er sowieso iets moet gaan knipperen, dus lijkt wel electronica te zijn.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• PeeVv
BugBoy schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:22:
Hier een Quooker Combi uit 2013, maar er gaat geen lampje meer aan :-( Ik heb de electronica open gemaakt en ik meet nog 230V, maar daarna weet ik niet meer waar ik wat kan meten. Iemand een schema van dit ding? Ik heb begrepen dat er sowieso iets moet gaan knipperen, dus lijkt wel electronica te zijn.
Zou de interne thermische zekering kunnen zijn. Het volgende stekkertje komt uit het binnenwerk en gaat in de kap:

De linkse twee draden (geloof ik) zijn van de zekering. Deze kan je doormeten, dan zou de weerstand nagenoeg 0 moeten zijn. Meet deze oneindig, dan is de zekering kapot en doet het hele ding niks meer inderdaad. In dat geval moet het binnenwerk vervangen worden (of stiekem die twee draden kortsluiten, maar dat raad ik niet aan want dan mis je een beveiliging)

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@BugBoy Je kan natuurlijk het element doormeten. Ik zou beginnen met het uitnemen van het element, en kijken of dat onbeschadigd is en ook of het vat niet vol ketelsteen zit. Dan kan je ook snel zien welke draden je moet meten. De staaf is de thermostaat, de gebogen krul het verwarmingselement. Een nieuw element met filter is zo te bestellen bij Quooker tegen een redelijke prijs (€125,-). Je krijgt dan een set zoals op de foto staat.

[Voor 30% gewijzigd door ericplan op 17-10-2020 17:23. Reden: Plaatje]

ZonPHP PVOutput

• BugBoy
PeeVv schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:30:
Zou de interne thermische zekering kunnen zijn. Het volgende stekkertje komt uit het binnenwerk en gaat in de kap:
[Afbeelding]
De linkse twee draden (geloof ik) zijn van de zekering. Deze kan je doormeten, dan zou de weerstand nagenoeg 0 moeten zijn. Meet deze oneindig, dan is de zekering kapot en doet het hele ding niks meer inderdaad. In dat geval moet het binnenwerk vervangen worden (of stiekem die twee draden kortsluiten, maar dat raad ik niet aan want dan mis je een beveiliging)
Je bedoelt denk ik die twee rode draden? Daar meet ik inderdaad een oneindig hoge weerstand. Ik denk dat ik ze even kortsluit om te kijken of het apparaat dan weer inschakelt en zal dan eens kijken waar de thermische beveiliging zit en of die ook los vervangen kan worden.

Ik heb het binnenwerk helemaal losgehaald en er zit vrijwel geen kalk in. Dat had ik ook niet verwacht, want ik heb al vanaf het begin een ontkalker. Ik heb het reservoir van mijn buurman een keer vervangen en die zat echt vol met dat spul. Wel voel ik een flinke weerstand bij het filter als ik het doorblaas. Dat kon wel eens aan vervanging toe zijn. Verder zie ik niets vreemds aan het element. Redelijk schoon. Wel overal een wat zwartige aanslag dat niet zo prettig voelt in je drinkwatersysteem...

[Voor 19% gewijzigd door BugBoy op 18-10-2020 14:08]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BugBoy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Wel overal een wat zwartige aanslag dat niet zo prettig voelt in je drinkwatersysteem...
Dat zou van het filter kunnen komen, dat is tenslotte koolstof en best zwart :p

• KapsalonKip
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 29-05 13:47
Iemand ervaring met een Howat kokendwaterkraan?

Ik kan een Quooker met 7 liter boiler kopen voor 980 euro. Hierbij vraag ik me af of ik dit ook echt nodig ga hebben.

Online kwam ik dus een Howat kraan tegen, deze is veel goedkoper. Ben dus benieuwd of iemand hier iets meer over kan vertellen.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

^^ Je kan bijvoorbeeld de zoekfunctie gebruiken:
Ervaringen met kokend waterkranen

ZonPHP PVOutput

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Hier ook slechte ervaringen met Franke 10 liter kokend water boiler.
Na 2,5 jaar deed hij het niet meer, en ze begonnen meteen moeilijk te doen over garantie i.c.m. een filter. Ik had 1x via Marktplaats een nieuw ongebruikt filter gekocht, maar het had dus per se via hun aangeschaft moeten worden. "Uit coulance" kwam er een monteur langs, en deze heeft de elektronica vervangen.

Een jaar later ging dat ding weer kapot, en nu klapte de aardlekschakelaar er steeds uit. Omdat ik hem al eerder had laten repareren, en dat door hun "uit coulance" gratis was gedaan, maar nu moest ik zelf de monteur + onderdelenkosten betalen. Ik was het er niet mee eens, en na heen en weer bellen en mailen wat een paar maanden kostte heb ik het toch opgegeven om het door hun te laten repareren en heb ik besloten om een andere boiler aan te schaffen. (Ik heb nu een normale boiler, en geen kokend water meer.)

De Franke boiler heb ik daarna uit elkaar gehaald om zelf het probleem te onderzoeken (garantie had ik toch niet meer) en het verwarmingselement blijkt dus kapot te zijn. Nergens zijn dus onderdelen te koop om dat ding te repareren. :( In de boiler zelf zat overigens helemaal geen kalk (opgevangen door het filter natuurlijk :) ), maar bij de aansluitingen was wel groene oxidatie te zien.
Terwijl ik op die garantie wachtte, heb ik 3 maanden lang zonder elektrisch verwarmt water gezeten (en een fluitketel gebruikt). Mijn stroomrekening ging toen significant omlaag, waarna ik ook nog eens tot de conclusie kwam dat dat ding veel meer verbruikt dan volgens de specificaties was opgegeven. (Ik woon alleen, dus zoveel water gebruik ik niet.)

Mijn conclusie is dat die boiler ontwerpfouten bevat, waaronder dat deze niet tegen de hoge waterdruk kan, en hij zou nooit 10 jaar lang probleemloos kunnen werken. Al met al een veel te duur apparaat, plus dat je nog verplicht 80x5 = 400 euro aan filters moet aanschaffen voor garantie. :(

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• BugBoy
PeeVv schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:30:
Quooker heeft eerst een nieuwe kap (incl. electronica) opgestuurd, maar dat bleek het niet te zijn. Ik heb vervolgens een nieuw binnenwerk gekocht (€125) en die lijkt het nu weer goed te doen. Ik heb voor de zekerheid bij de kapotte en nieuwe de weerstand tussen beide rode draden gemeten. Bij de kapotte is dat inderdaad onderbroken en bij de nieuwe is de weerstand nagenoeg 0. Zo kan je dus eenvoudig nagaan of die kapot is.

Deze draad loopt naar de thermostaat en die kan je losschroeven, maar die lijkt toch redelijk vast in het geheel te zitten. Je kan er verder ook weinig mee denk ik.

Het Quooker reservoir in standby langzaam, maar ik weet niet of die dat eerst ook deed (staat in het kastje). Eigenlijk een continue fade in/fade out, waarbij een cyclus ongeveer 1 seconde duurt. Op de kraan lijkt alles normaal te zijn. Aangezien ik er ook een nieuwe kap bij kreeg (met electronica). Alles lijkt ook gewoon prima te werken, maar ik vroeg me af of dit normaal is.

• PeeVv
Ha, kijk, goed gegokt. Dat van het lampje is normaal. Lampje aan het faden is standby, lampje constant aan is verwarmen, lampje knipperen is foute boel. Zie ook de website van Quooker.

• Bravertal
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04:31
Wij willen bij onze nieuwbouwwoning, oplevering januari 2021, en dito IKEA keuken een Quooker combi+ (boiler 7 liter) kopen.

Waar kan ik het best een Quooker kopen (hij wordt geplaatst door de installateur van IKEA)?

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@BugBoy Mooi dat de Quooker het weer doet. Natuurlijk is een nieuw binnenwerk niet bepaald gratis, maar dat een Quooker ook na jaren gebruik nog gewoon te repareren is, dat is wel het grote verschil met die andere merken.

ZonPHP PVOutput

• BugBoy
@ericplan Ik ben ook zeer te spreken over de service van Quooker. Erg netjes opgelost zo.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
ericplan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:19:
@BugBoy Mooi dat de Quooker het weer doet. Natuurlijk is een nieuw binnenwerk niet bepaald gratis, maar dat een Quooker ook na jaren gebruik nog gewoon te repareren is, dat is wel het grote verschil met die andere merken.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat quooker adverteert met een levensduur die niet gehaald wordt zonder reparaties die de klant mag betalen. Als je zegt dat iets 15 jaar meegaat dan moet je dat ook waar maken.
Bovendien heeft de Quooker een lange levensduur, onze kokendwaterkranen gaan vijftien tot twintig jaar mee.
https://www.quooker.nl/ve...nderhoud%20is%20makkelijk.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Let op de kleine lettertjes. Een "kokendwaterkraan" is alleen het gedeelte wat boven het aanrecht uitsteekt. Ik denk zelf niet dat de boiler hieronder valt.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bravertal schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:02:
Wij willen bij onze nieuwbouwwoning, oplevering januari 2021, en dito IKEA keuken een Quooker combi+ (boiler 7 liter) kopen.

Waar kan ik het best een Quooker kopen (hij wordt geplaatst door de installateur van IKEA)?
Daar waar die het goedkoopste is?
Ik heb hem bij Fons gehaald, had een 10% kortingscode, daarmee was ie goedkoper dan wat de online keukendiscounters boden.

DUT Racing

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Wolly schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat quooker adverteert met een levensduur die niet gehaald wordt zonder reparaties die de klant mag betalen. Als je zegt dat iets 15 jaar meegaat dan moet je dat ook waar maken.
[...]

https://www.quooker.nl/ve...nderhoud%20is%20makkelijk.
Er zitten toch gewoon onderdelen in die kapot kunnen gaan? Bij een auto verwacht je toch ook onderhoudskosten tijdens de levensduur van zo’n ding?
Bovendien zijn de onderdelen redelijk geprijsd. Een binnenwerk kost €125,- en daar zit een nieuw filter (€35,-) bij. Nog afgezien van wat klein spul, zoals gereedschap, moeren, fiber ringetjes en vet dat je mogelijk nodig hebt.

ZonPHP PVOutput

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
ericplan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Er zitten toch gewoon onderdelen in die kapot kunnen gaan? Bij een auto verwacht je toch ook onderhoudskosten tijdens de levensduur van zo’n ding?
Onderdelen kunnen altijd kapot gaan, echter als de fabrikant zegt dat het 15 jaar mee gaat dan is dat een voorwaarde waarop de consument moet kunnen vertrouwen en besloten heeft de koop te doen.
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Bron
Wat mag ik van een product verwachten?
...
Wat u van een product mag verwachten, hangt onder andere af van:

de prijs
het soort product
het soort winkel
of het product nieuw is of tweedehands
wat de verkoper gezegd heeft over het product
de informatie in een folder of website van de fabrikant, of op de verpakking.
Bron
Bovendien zijn de onderdelen redelijk geprijsd. Een binnenwerk kost €125,- en daar zit een nieuw filter (€35,-) bij. Nog afgezien van wat klein spul, zoals gereedschap, moeren, fiber ringetjes en vet dat je mogelijk nodig hebt.
Het is fijn dat Quooker servicegericht is en lage onderdeelprijzen hanteert, echter hebben zij ook gewoon naar de wet te handelen.

• Kleijk
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik heb een Franke 3-1 systeem.
Er is een overdruk ventiel waar water uit moet druppelen. Ik kan nergens lezen hoeveel water je hiermee verliest?

• PeeVv
Kleijk schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:04:
Ik heb een Franke 3-1 systeem.
Er is een overdruk ventiel waar water uit moet druppelen. Ik kan nergens lezen hoeveel water je hiermee verliest?
Heb mijn Quooker een tijdje met een fles onder de uitloop gebruikt, gok dat dat +- 0,5-1 liter per week was. Hangt er een beetje vanaf hoe veel je je kraan gebruikt.

• HenkS
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:11

HenkS

Da_king alias HenkS

Hi
Interessant topic. Wilde eigenlijk voor Franke gaan maar als ik hier de ervaringen qua garanties lees, daar word ik niet vrolijk van.
Ik kwam bij een overzicht van beste heetwaterkranen (altijd maar de vraag hoe neutraal dergelijk artikel is). Dat de 3m heetwaterkraan ook heel goed moet zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• PeeVv
HenkS schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:20:
Hi
Interessant topic. Wilde eigenlijk voor Franke gaan maar als ik hier de ervaringen qua garanties lees, daar word ik niet vrolijk van.
Ik kwam bij een overzicht van beste heetwaterkranen (altijd maar de vraag hoe neutraal dergelijk artikel is). Dat de 3m heetwaterkraan ook heel goed moet zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring, maar hou rekening met het volgende (staat op Bol.com):
Een kwalitatief waterfilter is essentieel voor de levensduur van uw boiler! Uw garantie kan vervallen bij het niet jaarlijks vervangen van uw waterfilter
Oftewel een extra kostenpost van €59 per jaar, anders heb je geen garantie. Kokenwaterkranenshop.nl heeft het zelfs over verplicht iedere 6 maanden vervangen, oftewel €118 per jaar 8)7 Bij een Quooker is dat iedere 5 jaar een filter à €30.

• HenkS
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:11

HenkS

Da_king alias HenkS

Oftewel een extra kostenpost van €59 per jaar, anders heb je geen garantie. Kokenwaterkranenshop.nl heeft het zelfs over verplicht iedere 6 maanden vervangen, oftewel €118 per jaar 8)7 Bij een Quooker is dat iedere 5 jaar een filter à €30.
Tnx, waardevolle info

Maar toch ook bejieuwd of iemand ervaringen met deze m3 heeft

• Noshi
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:00
HenkS schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:40:
[...]
Maar toch ook bejieuwd of iemand ervaringen met deze m3 heeft
Volgens mij is die boiler niet van 3M, want die maakt ze niet. Alleen het filter is van 3M..

• Gerco-M
  • Laatst online: 02:08

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik zit te kijken naar de Quooker Combi, maar wil eigenlijk wel de voordelen van de Combi + zonder dat mijn CV aanslaat voor elke kop warm water die ik gebruik.

Jaren geleden had mijn vader een inbouw boiler (zo'n oude energie slurper) en die had een heel mooi kranen systeem in het keukenkastje om te kunnen overschakelen naar warm leiding water voor de keren dat je echt veel warm water nodig hebt. Is dat een goede optie die hier wel eens vaker voorbij komt?

Met 2 kogel kranen in het keukenkastje kan je dan vrij snel overschakelen van koud naar warm water vulling voor de Quooker. Natuurlijk wel legionella in de gaten houden en af en toe de leidingen gebruiken. Ook vraag ik me af als je overschakelt naar "hot fill" wanneer je dan feitelijk warm water hebt, want het reservoir heeft dan eerst koud water en ook is de aanvoer hier erg lang en duurd het serieus een aantal minuten voordat er warm water is in de keuken. (1:30 min @40C) In de badkamers boven is eerst warm water want volgens mij hebben we ernstig last van "thermo siphon" werking of zo.

Dus er zijn zeker wat overwegingen maar dan heb je in elk geval altijd de optie om onbeperkt warm water te gebruiken voor de keren dat het nodig is. En bespaard zeker wat gas ipv de Combi+

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 2 x MHI L/L (71SRK / 35ZSX)

• Oeroeg
Klinkt als een ingewikkelde constructie voor 1 keer per jaar dat het voorkomt dat je veel warm water nodig hebt.

De combi geeft al 20 liter warm water per kwartier. Dat zijn 4 volle emmers. Vergeet niet dat een quooker 2200 watt verbruikt, terwijl een ouderwetse keukenboiler maar 500 watt doet.

De enige reden dat de combi+ bestaat is dat een bestaande warmwaterleiding niet hoeft te worden afgedopt, of voor gebruik in combinatie met een zonneboiler.
Het onbeperk warm water-argument is m.i. te verwaarlozen.

[Voor 12% gewijzigd door Oeroeg op 15-11-2020 11:03]

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Oeroeg schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:17:
Klinkt als een ingewikkelde constructie voor 1 keer per jaar dat het voorkomt dat je veel warm water nodig hebt.

De combi geeft al 20 liter warm water per kwartier. Dat zijn 4 volle emmers. Vergeet niet dat een quooker 2200 watt verbruikt, terwijl een ouderwetse keukenboiler maar 500 watt doet.

De enige reden dat de combi+ bestaat is dat een bestaande warmwaterleiding niet hoeft te worden afgedopt, of voor gebruik in combinatie met een zonneboiler.
Het onbeperk warm water-argument is m.i. te verwaarlozen.
Dank voor de reply,
Dat is inderdaad een hele boel warm water! En in de praktijk zal dat dus ook praktisch nooit voorkomen denk ik. Meer een geval van "koudwatervrees" dan praktijk waarschijnlijk ;)

Okee we gaan dan wel voor de gewone combi denk ik, en gaan daar vast erg blij van worden denk ik. Nu 1.5 minuut wachten op warm water is te lang dus ik gebruik al zelden warm water in de keuken en dat zou toch wel weer fijn zijn als dat gewoon simpel werkt. Energie verbruik vast wel weer wat hoger, maar met 9900 Wp op het dak scheeld dat in elk geval in de kosten alweer een boel.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Vandaag kwam er ineens geen water meer uit kokend water kraan van onze Quooker Combi. Het slangetje wat in het keukenkastje aan de kraan zit, is los gekomen. Kokend water werd dus het kastje in gespoten in plaats van door de kraan. Nu is dat opnieuw vastdraaien geen probleem (los van 't feit hoe die in hemelsnaam überhaupt los geraakt is), maar de kraan zelf is in hoogte verstelbaar en aangezien het slangetje er niet meer aan zat werd ie op het hoogste punt niet geblokkeerd, en is ie er nu helemaal uit. Opvallend genoeg wil ie er niet meer terug in. Op pakweg 5cm wil ie niet meer verder. Iemand een suggestie?

• Impry
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:07

Impry

Rallymedia.nl

Sowieso Quooker bellen, hebben geniale service, dus die laten mooi iemand langs komen die het voor je fixt. Geen idee hoe zij dat in het weekend doen, anders even een waterkoker lenen ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Er zit bij mij een zwarte ring tussen, ik denk dat die nog ergens klem zit.

ZonPHP PVOutput

• JBS
  • Niet online
ericplan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:05:
Er zit bij mij een zwarte ring tussen, ik denk dat die nog ergens klem zit.[Afbeelding]
Die zit nog aan de slang zie ik.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Foto & Video
Gerco-M schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:49:
Dank voor de reply,
Dat is inderdaad een hele boel warm water! En in de praktijk zal dat dus ook praktisch nooit voorkomen denk ik. Meer een geval van "koudwatervrees" dan praktijk waarschijnlijk ;)

Okee we gaan dan wel voor de gewone combi denk ik, en gaan daar vast erg blij van worden denk ik. Nu 1.5 minuut wachten op warm water is te lang dus ik gebruik al zelden warm water in de keuken en dat zou toch wel weer fijn zijn als dat gewoon simpel werkt. Energie verbruik vast wel weer wat hoger, maar met 9900 Wp op het dak scheeld dat in elk geval in de kosten alweer een boel.
Hoewel ik het niet eens ben met de redenatie dat onbeperkt warm water niets toevoegt denk ik inderdaad wel dat je beter kunt kiezen tussen het één of het ander. De tussenoplossing lijkt mij te veel gedoe, daar haal je zo'n kraan niet voor.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Foto & Video
ericplan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:32:
Sterker nog, ik kreeg laatst de onderdelen gewoon gratis. Geen idee hoe het met garantie zat, serienummer was genoeg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

JBS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:14:
[...]
Die zit nog aan de slang zie ik.

[Afbeelding]
Zit natuurlijk ook een mechaniekje in de kraan om te zorgen dat die buis niet naar beneden zakt. Iets met een veer of zo. Kan je niet iets aan die buis maken dat het een beetje meer taps toe loopt?

ZonPHP PVOutput

• JBS
  • Niet online
ericplan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:29:
[...]

Zit natuurlijk ook een mechaniekje in de kraan om te zorgen dat die buis niet naar beneden zakt. Iets met een veer of zo. Kan je niet iets aan die buis maken dat het een beetje meer taps toe loopt?
Klinkt logisch inderdaad. Ik ga eens bedenken wat ik aan de buis kan maken om 'm taps toe te laten doen.

Quooker bellen kan inderdaad ook nog, maar die zijn maandag pas weer bereikbaar. De keukenleverancier kan ik morgen wel bereiken.

[Voor 13% gewijzigd door JBS op 18-12-2020 22:35]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

JBS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:32:
[...]
Klinkt logisch inderdaad. Ik ga eens bedenken wat ik aan de buis kan maken om 'm taps toe te laten doen.
Maak even een fotootje met je mobiel. Misschien kan je het mechaniek zien.

ZonPHP PVOutput

• JBS
  • Niet online
ericplan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:35:
[...]

Maak even een fotootje met je mobiel. Misschien kan je het mechaniek zien.
Je hebt gelijk, de veer is zichtbaar. De ring met daar omheen het veertje moet dus wat uit elkaar gedrukt worden om de buis erin te krijgen.

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

JBS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:39:
[...]
Je hebt gelijk, de veer is zichtbaar. De ring met daar omheen het veertje moet dus wat uit elkaar gedrukt worden om de buis erin te krijgen.

[Afbeelding]
Ik weet niet hoeveel speling je hebt maar je zou het kunnen proberen met een heel dun stukje plastic om de buis heen gewikkeld. Van een of andere verpakking of zo. Om daar iets taps van te maken zodat dat veertje uit elkaar gaat. Klein stukje tape ergens om het op zijn plek te houden misschien. Om de Quooker buis, of ervoor om het veertje uit elkaar te drukken, met tape tussen beide. Succes!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@JBS Vergeet niet een likje siliconenvet op de o-ring te doen, anders heb je over een jaar weer problemen. Mailtje aan service at quooker is vast voldoende. Ze hebben het mooi klein verpakt, het past in een envelop.

ZonPHP PVOutput

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-06 16:30
Ik ga een set op MP aanschaffen bestaande uit een Flex RVS en een Combi E reservoir. Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de Combin en de Combi E?

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:43
Ik heb een Franke heetwater kraan en de boiler is nu (weer) kapot door kortsluiting.
Eigenlijk wil ik er helemaal vanaf en overstappen op Quooker. (mede om lage jaarlijkse kosten).

Nu zat ik te denken, is het misschien mogelijk om alleen de boiler van Quooker te nemen en mijn huidige kraan te behouden?

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Geen idee hoe dat met de Franke gaat, maar de Quooker heeft een magneetventiel in de boiler dat bediend wordt door een kartelring op de kraan. Lijkt me dus niet zomaar te passen.

ZonPHP PVOutput

• PeeVv
ericplan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:01:
Geen idee hoe dat met de Franke gaat, maar de Quooker heeft een magneetventiel in de boiler dat bediend wordt door een kartelring op de kraan. Lijkt me dus niet zomaar te passen.
Dit is alleen bij de E-variant van de Quooker. De oude niet-E variant heeft gewoon een normale directe aansluiting naar een kraan. Is ook meteen antwoord op de vraag van @peligro2k.

Dus een Quooker gebruiken is mogelijk, mits je tweedehands een oude niet-E versie van marktplaats plukt. Reserveonderdelen zijn nog gewoon beschikbaar bij Quooker dus een defecte variant is ook niet zo’n probleem, mits het vat nog vacuum is. Moet je alleen een koppelstukje kopen om de kraan aan de sluiten, even in dit topic zoeken. Weet alleen niet welke aansluiting Franke gebruikt, ik heb zelf een Quooker op een Itho Daalderop 3-in-1 kraan.

• peligro2k
PeeVv schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Dit is alleen bij de E-variant van de Quooker. De oude niet-E variant heeft gewoon een normale directe aansluiting naar een kraan. Is ook meteen antwoord op de vraag van @peligro2k.

Dus een Quooker gebruiken is mogelijk, mits je tweedehands een oude niet-E versie van marktplaats plukt. Reserveonderdelen zijn nog gewoon beschikbaar bij Quooker dus een defecte variant is ook niet zo’n probleem, mits het vat nog vacuum is. Moet je alleen een koppelstukje kopen om de kraan aan de sluiten, even in dit topic zoeken. Weet alleen niet welke aansluiting Franke gebruikt, ik heb zelf een Quooker op een Itho Daalderop 3-in-1 kraan.
Thanks! Inmiddels ligt de set van MP thuis klaar voor installatie. Het is een 2200w E met een RVS flex geworden. Eerst nog even de ww leiding naar de keuken afdoppen.

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
peligro2k schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Thanks! Inmiddels ligt de set van MP thuis klaar voor installatie. Het is een 2200w E met een RVS flex geworden. Eerst nog even de ww leiding naar de keuken afdoppen.
Eh, ben je bekend met de regels voor afdoppen i.v.m. legionella?

• peligro2k
koifim schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Eh, ben je bekend met de regels voor afdoppen i.v.m. legionella?
Jazeker. Ik ga hem ook naar de keuken afdoppen. Niet in de keuken 😉

• theredone51
  • Laatst online: 21:33
Toevallig iemand met een Flex fusion kraan al eens het probleem gehad dat hij stroef gaat als je hem naar links wil draaien, maar wel nog vlotjes naar rechts gaat? Kom op de Quooker website wel 'stroeve bedieningshendels' tegen, maar het gaat echt over de kraanhals zelf.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02:58
theredone51 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:47:
Toevallig iemand met een Flex fusion kraan al eens het probleem gehad dat hij stroef gaat als je hem naar links wil draaien, maar wel nog vlotjes naar rechts gaat? Kom op de Quooker website wel 'stroeve bedieningshendels' tegen, maar het gaat echt over de kraanhals zelf.
Geen last van gehad. Echter na je bericht even getest met mijn Flex Fusion. En ja, hij gaat duidelijk stroever naar links dan naar rechts. Alsof je een schroef erin en eruit draait maar hij beide kanten los blijft. Het is merkbaar, maar je moet er echt goed op letten wil je het voelen.

Misschien ook even onderin kijken in de kast? Daar zie je de hendel ook bewegen en misschien schuurt hij ergens tegenaan?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• theredone51
evleerdam schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Geen last van gehad. Echter na je bericht even getest met mijn Flex Fusion. En ja, hij gaat duidelijk stroever naar links dan naar rechts. Alsof je een schroef erin en eruit draait maar hij beide kanten los blijft. Het is merkbaar, maar je moet er echt goed op letten wil je het voelen.

Misschien ook even onderin kijken in de kast? Daar zie je de hendel ook bewegen en misschien schuurt hij ergens tegenaan?
Precies dit, was in het begin (heb hem een paar weken geleden geplaatst) nochtans niet het geval. Onderaan zie ik niets waar hij tegen aan zou moeten schuren, de slangen draaien immers ook in de buis. Ik gok eerder op iets met de druk-draai ring met vuil ofzo. Zal eens een berichtje sturen naar de mensen van Quooker, wie weet hebben ze het nog al eens gezien.

• Oeroeg
Afgelopen zomer was er sprake van een verbeterde variant van de Cube die eind 2020 zou komen.
Iemand die hier al meer over weet?

Via de reguliere kanalen heb ik er nog niets van vernomen.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Mijn installateur (zit dicht bij Quooker) zei in aug 2020 dat het waarschijnlijk voorjaar 2021 zou worden en dat de nieuwe Cube veel minder plek inneemt.

ZonPHP PVOutput

• JBS
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:57:
Vandaag kwam er ineens geen water meer uit kokend water kraan van onze Quooker Combi. Het slangetje wat in het keukenkastje aan de kraan zit, is los gekomen. Kokend water werd dus het kastje in gespoten in plaats van door de kraan. Nu is dat opnieuw vastdraaien geen probleem (los van 't feit hoe die in hemelsnaam überhaupt los geraakt is), maar de kraan zelf is in hoogte verstelbaar en aangezien het slangetje er niet meer aan zat werd ie op het hoogste punt niet geblokkeerd, en is ie er nu helemaal uit. Opvallend genoeg wil ie er niet meer terug in. Op pakweg 5cm wil ie niet meer verder. Iemand een suggestie?

[Afbeelding]
Even terugkoppelen hier nog: De keuken installateur is (alweer even geleden) geweest en de slang opnieuw bevestigd en de buis weer in de 'houder' bevestigd (de houder los gehaald van het keukenblad en met wat gefreubel met het veer-mechanisme).
Aangezien kraan en slang vanuit Quooker gemonteerd geleverd wordt, is dit niet iets wat bijvoorbeeld bij installatie niet goed vast gedraaid is.

De keuken installateur ging het melden bij Quooker, en had dit nog nooit eerder meegemaakt. Heb hiervan nog geen terugkoppeling gehad.

• e-bird
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:33
Oeroeg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:13:
Afgelopen zomer was er sprake van een verbeterde variant van de Cube die eind 2020 zou komen.
Iemand die hier al meer over weet?

Via de reguliere kanalen heb ik er nog niets van vernomen.
Ik kwam onlangs dit tegen. https://www.ainb.be/nl/artikel/402/onze-vernieuwde-cube/

• Oeroeg
Dat ziet er goed uit! Op de belgische site van quooker staat meer info, ook prijzen en installatieinstructies. In Nederland vooralsnog niets.
De CUBE heeft een interactief display dat onder meer aangeeft hoeveel bruis u nog kunt tappen en wanneer de filter vervangen moet worden.
Ik hoop niet dat dit DRM op de CO2-patronen betekent.

[Voor 16% gewijzigd door Oeroeg op 07-01-2021 12:22]

• theredone51
Aldus de prijslijst op de Quooker website (link staat op de pagina) is het wel nog altijd een kostelijke upgrade:

Mijn vriendin (de enige die bruisend gekoeld water drinkt hier) gebruikt nu gewoon een Sodastream met flessen uit de koelkast naar tevredenheid. Dus ik wacht de 2dehands websites wel af of daar ooit iets leuks voorbij komt. :+

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:09
Pasgeleden ook een Combi+ geïnstalleerd. Zo'n apparaat nodigt wel uit tot energieverspilling want warm water pakken is nu wel heel makkelijk :+
Goeie service van Quooker ook, ik had perongeluk wat onderdelen weggegooid en ze hebben kosteloos nieuwe opgestuurd. De kraan (fusion round) is op zich een prima ding maar ik heb het idee dat hij toch niet iets minder verfijnd is dan de vorige grohe kraan van een euro of €120. Nog steeds prima, ik zou hem er niet voor laten liggen.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mijn Selsiuz boiler was vanochtend overleden. Er was een doffe knal, en daarna kwam het water via de bovenkant eruit ;w

Boiler
https://tweakers.net/i/LTo9L8daphQ9m5Eu8AfoLEocx24=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROJcE0BzptaHOVNsXY7ZUW1x.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/rYWd9KcsYcjg5lm7eRAwwt6e--Q=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KJXSXLh9h7HYM87fR8mE44D.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/pfk37FHpPE9d6MfpnIkADQtI5PY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUEuVFozRnajy5jOjiyHl89P.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/GNW0_JbHCBYsnIko_nFFKs2kLLY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qm2TfnJ0GICpkXFr5lvBWL7W.jpg?f=fotoalbum_small

It takes two fools to argue.

• PeeVv
XWB schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:36:
Mijn Selsiuz was vanochtend overleden. Er was een doffe knal, en daarna kwam het water via de bovenkant eruit ;w

Boiler
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Oef, geluk dat je thuis was. Heb je nog garantie?

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Gelukkig wel, de boiler is nog geen jaar oud.

It takes two fools to argue.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Twee bruisgraadniveaus
U kunt uit twee bruisgraadniveaus kiezen; dezelfde sterkte als de huidige CUBE en een zachter niveau met minder bubbels.
Nog minder?!

Behalve de compactere bouwvorm verder geen groot verschil gelukkig.
Hiermee geeft een Quooker-kraan naast koud, warm en kokend, ook gefilterd gekoeld (bruis)water.
Impliceert dit dat je bij de (nieuwe?) Cube ook gefilterd gekoeld niet-bruisend water kan krijgen?

[Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 10-01-2021 16:36]

DUT Racing

• theredone51
theredone51 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Precies dit, was in het begin (heb hem een paar weken geleden geplaatst) nochtans niet het geval. Onderaan zie ik niets waar hij tegen aan zou moeten schuren, de slangen draaien immers ook in de buis. Ik gok eerder op iets met de druk-draai ring met vuil ofzo. Zal eens een berichtje sturen naar de mensen van Quooker, wie weet hebben ze het nog al eens gezien.
@evleerdam net een mevrouw van Quooker aan de lijn, blijkbaar een rubber in de kraan dat dubbel kan komen te zitten. 01/02 sturen ze een monteur langs om het euvel op te lossen :)

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:24

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Triton kokend water kraan?

Onze keuken man kwam met dit model aanzetten, hij heeft hem thuis ook. Letterlijk.

Naar aanleiding van het keuken topic toch maar even hier checken. Ik weet de prijs van t ding niet exact, maar in combinatie met de wasbak komt het sanitair op €1.100. Ik gok dat de kraan dan niet heel duur is (600?).

• PeeVv
De_Bastaard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:32:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Triton kokend water kraan?

Onze keuken man kwam met dit model aanzetten, hij heeft hem thuis ook. Letterlijk.

Naar aanleiding van het keuken topic toch maar even hier checken. Ik weet de prijs van t ding niet exact, maar in combinatie met de wasbak komt het sanitair op €1.100. Ik gok dat de kraan dan niet heel duur is (600?).
€520 op Bol.com. Totaal geen reviews te vinden en de productfoto's zien er wel erg goedkoop uit.

Let er op met kokendwaterkranen dat ze altijd wel doen wat ze moeten doen (het is geen hogere wiskunde), tot ze het niet meer doen :+ Bol.com geeft een garantie aan van 2 jaar, wat wel erg weinig is. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat in deze prijsklasse de levensduur 2 jaar en 1 dag is.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

PeeVv schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:38:
[...]
Let er op met kokendwaterkranen dat ze altijd wel doen wat ze moeten doen (het is geen hogere wiskunde), tot ze het niet meer doen :+ Bol.com geeft een garantie aan van 2 jaar, wat wel erg weinig is. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat in deze prijsklasse de levensduur 2 jaar en 1 dag is.
Dat is niet helemaal waar. De Quooker levert echt kokend water, bij de meeste andere kranen is dat onder de 100 °C.

En wat betreft de garantie, na de garantietermijn zijn er vrijwel zeker geen onderdelen meer te krijgen.

[Voor 9% gewijzigd door ericplan op 26-01-2021 11:38]

ZonPHP PVOutput

• Daantju
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:10
Hoe zijn jullie ervaringen met de Quooker Flex? Wij krijgen deze in onze nieuwe keuken. Echter, gaat die slang na verloop van tijd niet ‘hangen’ door het gewicht en flexibiliteit?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True