Dat vraag ik me ook af. Ik ben ook benieuwd of de meeste mensen de 3 of 7 liter variant nemen. Als ik kijk hoeveel kokend water ik nodig heb om pasta te koken dan is dat zo rond de 3 - 4 liter...Daantju schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:32:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Quooker Flex? Wij krijgen deze in onze nieuwe keuken. Echter, gaat die slang na verloop van tijd niet ‘hangen’ door het gewicht en flexibiliteit?
De flex is redelijk stug en kort, en heeft een aardig gewicht er aan, lijkt me niet dat die snel gaat hangen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Daantju schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:32:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Quooker Flex? Wij krijgen deze in onze nieuwe keuken. Echter, gaat die slang na verloop van tijd niet ‘hangen’ door het gewicht en flexibiliteit?
Hier sinds anderhalf jaar een Quooker flex met 3 liter reservoir. (Meer kon ik in ons kastje niet kwijt dus had geen keuzevortexnl1982 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:40:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Ik ben ook benieuwd of de meeste mensen de 3 of 7 liter variant nemen. Als ik kijk hoeveel kokend water ik nodig heb om pasta te koken dan is dat zo rond de 3 - 4 liter...
Wij gebruiken het flex gedeelte dagelijks (grote wasbak dus makkelijk om zo schoon te maken) en het voelt erg solide aan, ik verwacht niet dat dit op termijn problemen gaat geven. Het uittrekken vergt nog even veel “kracht“ als op dag 1, en hij trekt ‘m er nog even moeiteloos in als in het begin. Het is denk ik wel zaak om de contragewichten en slangen goed vrij te houden om slijtage daaraan te voorkomen.
Voor wat betreft de inhoud: ik heb werkelijk waar nog nooit tekort gehad aan die 3 liter, ook niet als ik een pan pasta / aardappels moet koken tegelijk met een pan groente oid. En we hebben hier een gezin van 5.
Ja, dan is het reservoir wel leeg maar tegen de tijd dat ik na het eten een kop thee moet zetten voor mijn vrouw dan is ie al lang weer volledig opgewarmd en klaar voor gebruik
Al met al een fantastisch apparaat met veel tijdsbesparing en gemak
Bedankt voor je reactie ! Is het echt veel groter dan zo'n 7 liter variant ? Dat is wel iets om rekening mee te houden. Beetje zonder als ik m'n kastruimte kwijt ben (kast is 90 cm breed).Denman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:52:
[...]
[...]
Hier sinds anderhalf jaar een Quooker flex met 3 liter reservoir. (Meer kon ik in ons kastje niet kwijt dus had geen keuze)
Wij gebruiken het flex gedeelte dagelijks (grote wasbak dus makkelijk om zo schoon te maken) en het voelt erg solide aan, ik verwacht niet dat dit op termijn problemen gaat geven. Het uittrekken vergt nog even veel “kracht“ als op dag 1, en hij trekt ‘m er nog even moeiteloos in als in het begin. Het is denk ik wel zaak om de contragewichten en slangen goed vrij te houden om slijtage daaraan te voorkomen.
Voor wat betreft de inhoud: ik heb werkelijk waar nog nooit tekort gehad aan die 3 liter, ook niet als ik een pan pasta / aardappels moet koken tegelijk met een pan groente oid. En we hebben hier een gezin van 5.
Ja, dan is het reservoir wel leeg maar tegen de tijd dat ik na het eten een kop thee moet zetten voor mijn vrouw dan is ie al lang weer volledig opgewarmd en klaar voor gebruik![]()
Al met al een fantastisch apparaat met veel tijdsbesparing en gemak
Kun je met de 3 liter variant ook gewoon warm water uit de kraan laten komen ? Ik las zoiets dat je alleen kokend of koud water krijgt.
Hier een paar maanden een Flex maar is erg stevig, lijkt prima kwaliteit.Daantju schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:32:
Het is geen flexibel rubber, maar lijkt meer een soort stugge stof.
Hier even de verschillen lezen.vortexnl1982 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:55:
[...]
Bedankt voor je reactie ! Is het echt veel groter dan zo'n 7 liter variant ? Dat is wel iets om rekening mee te houden. Beetje zonder als ik m'n kastruimte kwijt ben (kast is 90 cm breed).
Kun je met de 3 liter variant ook gewoon warm water uit de kraan laten komen ? Ik las zoiets dat je alleen kokend of koud water krijgt.
https://www.quooker.nl/reservoirs
De 3 liter kan alleen kokend water geven. Koud en warm komt dan ook wel uit de kraan natuurlijk, maar koud is direct leidingwater en warm gaat via de CV.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ja hoor, in elk geval wel bij de huidige Cube.fsfikke schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:32:
Impliceert dit dat je bij de (nieuwe?) Cube ook gefilterd gekoeld niet-bruisend water kan krijgen?
Ik heb de flex nu enkele maanden in gebruik. Het grootste "probleem" is dat dat contragewicht in het keukenkastje soms achter een leiding (dat zijn er nog al wat als er een quooker geïnstalleerd is) blijft hangen.
Een ander ding wat ik hier een keer voorbij heb zien komen is dat je geen kokend water kunt tappen als de slang eruit is. Las bij iemand waarbij die sensor kapot was waardoor z'n quooker onbruikbaar werd.
Verder kan ik zeggen dat de slang wel echt soepel loopt vergeleken met andere uittrekbare normale kranen die ik gehad heb.
Een ander ding wat ik hier een keer voorbij heb zien komen is dat je geen kokend water kunt tappen als de slang eruit is. Las bij iemand waarbij die sensor kapot was waardoor z'n quooker onbruikbaar werd.
Verder kan ik zeggen dat de slang wel echt soepel loopt vergeleken met andere uittrekbare normale kranen die ik gehad heb.
Hoe dan?Rowwan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:51:
[...]
Ja hoor, in elk geval wel bij de huidige Cube.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 28-01-2021 09:05 ]
Wij hebben sinds kort een flex, maar gebruiken dat flex gedeelte erg weinig. Met het draaien van de normale kraan komen we er ook wel. Achteraf hadden we net zo goed voor een FusionRound kunnen gaan, maar goed.Daantju schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:32:
Moet zeggen dat het allemaal degelijk aan voelt, dus kan me niet voorstellen dat dit snel slijt. Daarnaast: de service van Quooker schijnt er goed te zijn, dus als er een keer iets mis mee gaat..
We hebben bewust gekozen voor een Combi+ reservoir (7 Liter). Het prijsverschil was te overzien t.o.v. de pro3, en dan hebben we in elk geval genoeg voorraad water. Gebeurt hier regelmatig dat er 2 pannen en een theepot vlak na elkaar gevuld worden, en dan is het fijn om die zekerheid te hebben. Daarnaast erg fijn dat we nu ook direct warm water uit de kraan hebben, en niet hoeven te wachten tot het uit de CV (van zolder) komt. Dat is net zo fijn als het beschikbaar hebben van kokend water.
Qua formaat maakt het ook niet zo veel uit. In de hoogte 5cm, maar bovenop het reservoir kun je toch al niks extra's kwijt, en in breedte en diepte 5cm. Dat verschil ga je denk ik in het kastje niet merken, hoewel zo'n combi reservoir best lomp is om te zien.
en zo is het voorspeld!
Achteraf hadden wij misschien wel voor een flex willen gaan. Bij een standaard formaat wasbak spoel je de bak met een gewone kraan ook wel schoon. Wij hebben een wasbak die een slag groter is en dan red je een hoekje soms net niet. Geen ramp, maar met een Flex was dat makkelijker geweest.
We hebben we een 7 liter variant omdat we hem ook voor warm water gebruiken.
Hoeveel het qua ruimte scheelt weet ik niet. Hij staat links onderin de kast en de onderste la is exact op maat gemaakt, wij missen de ruimte niet.
We hebben we een 7 liter variant omdat we hem ook voor warm water gebruiken.
Hoeveel het qua ruimte scheelt weet ik niet. Hij staat links onderin de kast en de onderste la is exact op maat gemaakt, wij missen de ruimte niet.
RTFMfsfikke schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:05:
[...]
Hoe dan?Het is me tot nu toe alleen perongeluk gelukt.
Door de ring even ingedrukt te houden voordat je hem draait.
Klopt, dit vind ik af en toe ook best irritant.Oeroeg schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:03:
Ik heb de flex nu enkele maanden in gebruik. Het grootste "probleem" is dat dat contragewicht in het keukenkastje soms achter een leiding (dat zijn er nog al wat als er een quooker geïnstalleerd is) blijft hangen.
Dat is een (veiligheids)feature, kokend bruisend water in het rond sproeien was niet helemaal de bedoeling van het ding. Als het stuk is, zou het me verbazen als Quooker dat niet kosteloos (zeker tijdens garantie) of tegen op zijn hoogst kostprijs vervangt.Een ander ding wat ik hier een keer voorbij heb zien komen is dat je geen kokend water kunt tappen als de slang eruit is. Las bij iemand waarbij die sensor kapot was waardoor z'n quooker onbruikbaar werd.
Dat moet met wat kabelgeleiders toch wel te verhelpen zijn?Wilke schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:02:
[...]
Klopt, dit vind ik af en toe ook best irritant.
Wel goed om te weten, later dit jaar wordt hij hier ook gemonteerd, dan kan ik daar even scherp op zijn als de monteur de boel oplevert.
3 liter is 15 cm diameter, 7 liter 20 cm.Bijde de zelfde hoogte.Bedankt voor je reactie ! Is het echt veel groter dan zo'n 7 liter variant ? Dat is wel iets om rekening mee te houden. Beetje zonder als ik m'n kastruimte kwijt ben (kast is 90 cm breed).
Let wel op dat de 7 liter een combi is en dus niet alleen voor kokend te gebruiken is.
Als je nu warm in de kastje hebt van de ketel of iets dergelijks , moet je de combi + nemen.
Nou voor mij is eindelijk ook afgelopen met de soap met de Floww / Franke kokendwaterkraan.
Ooit 2.5 jaar geleden de 4-in-1 kraan gekocht bij ons nieuwbouwhuis. Vanaf toen één grote bak ellende.
Maandag komt de installateur om de tijdelijke kraan te vervangen door de Quooker. Tot op heden ziet de kwaliteit van de Quooker er in elk opzicht vele malen beter uit. We hebben gekozen voor een zwarte Quooker flex met een 3 liter reservoir. Voor die paar koppen thee op een dag is dat meer dan genoeg.
Conclusie, koop dus nooit maar dan ook nooit een Flow/Itho daalderop op Franke kokenwaterkraan.
Ooit 2.5 jaar geleden de 4-in-1 kraan gekocht bij ons nieuwbouwhuis. Vanaf toen één grote bak ellende.
- Eerste probleem was al op de dag van verhuizen. Op de vloer van de keuken stond een enorme laag water. Gelukkig een tegelvloer, ik had niet willen meemaken als daar een eikenhoutenvloer ofzo gelegen had. Het was kwam uit de chiller lopen. Dus niet uit de boiler voor kokend water, maar juist de chiller voor koud water. Probleem gemeld bij de leverancier van de kraan, een grote online keuken witgoedzaak. Die stuurte mij door naar de service organisatie van Floww. Uiteindelijk kwam er twee weken later een monteur en is heel de chiller vervangen.
Om deze verrassing te voorkomen heb ik toen twee Xiaomi water sensoren onder de chiller gelegd in het keukenkastje. Ik had toen al geen vertrouwen meer in het apparaat. Alarm gekoppeld aan mijn domotica. - Drie maanden later. Midden in de nacht een complete paniek want alle alarm units gaan af en push berichten dat er water ligt het keukenkastje. Hele gezin wakker en ik met een slaperige kop naar beneden. Bleek inderdaad dat wederom de chiller water lekte en heel het keukenkastje vol lag met water. Dat apparaat stroomloos gemaakt en gaan slapen. Volgende ochtend bleek dat dat apparaat ondanks spanningsloos nog steeds water bleek lekken. Vermoedelijk omdat hij vol zit met water en het element gewoon lek is. Wederom contact met het service apparaat van Floww en wederom is heel de chiller vervangen.
- Een jaar later wederom zelfde geval en wederom midden in de nacht. Toen heb ik al aangegeven het vertrouwen kwijt te zijn en een nieuw apparaat te willen. Dat is wilde ze niet en wezen op alle voorwaarden en dat ze gewoon kwamen voor reparatie. Door alle drukte toen op het werk etc en geen zin in gezeik, tot de monteur langs laten komen. Blijkbaar was Floww toen door Franke overgenomen en de monteur had een mooi verhaal dat de nieuwe chiller van Franke toch echt beter zou zijn. Nou dat hebben we toen maar geprobeerd. De beste man begon nog iets te mompelen over nieuwe filters. Na een complete klaagzang van mij over hoe k*t de hele beleving tot op heden was geweest heb ik toen een gratis filter gekregen en belangrijker een vermelding op de bon dat filter vervangen was.
- 6 maanden later wederom ellende en wederom een lekkende chiller. Toen ben ik een andere route gaan bewandelen. Mijn rechtsbijstand ingeschakeld en heel het verhaal voorgelegd. Hun waren van mening dat Floww/Franke kansen genoeg hebben gehad en we moesten proberen de koop te ontbinden. 18 december heb ik de leverancier van de kraan ingebreke gesteld. Dat vonden ze niet leuk omdat hun er volgens hun niets aan konden doen. Helaas zit het Nederlands recht zo in elkaar dat de partij die je de kraan geleverd heeft dat ik hun in gebreke moest stellen. Toen is het een tijdje stil gebleven en kreeg ik van de service organisatie diverse mails dat ze foto's etc wilde ontvangen. Bewijs dat het filter wel tijdig was vervangen. Bewijs van verlengde garantie etc. Allemaal bullshit waar ik gelukkig op voorbereid was. Online had ik al veel gelezen over deze acties van de service organisatie. Gelukkig is de standaar garantie sowieso 3 jaar dus daar zat ik wel veilig.
Maandag komt de installateur om de tijdelijke kraan te vervangen door de Quooker. Tot op heden ziet de kwaliteit van de Quooker er in elk opzicht vele malen beter uit. We hebben gekozen voor een zwarte Quooker flex met een 3 liter reservoir. Voor die paar koppen thee op een dag is dat meer dan genoeg.
Conclusie, koop dus nooit maar dan ook nooit een Flow/Itho daalderop op Franke kokenwaterkraan.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik heb een Quooker fusion square en na 3 jaar was deze gaan lekken. Tussen kraan en aanrecht kwam beetje water uit. Gebeld en dag later heeft een monteur gratis een nieuwe gebracht en geïnstalleerd onder het mom dit soort problemen mag je bij ons niet ervaren
Quooker is the best, en ja ook daar kan het mis gaan, maar in mijn beleving veel minder en erg goede service.
Nu 18 jaar een Quooker , toen nog met zwart deksel.(gulden tijd).
Na 3 jaar was de ketel lek, en moest de prijs voor een nieuw mitac filter 75 gulden bij leggen en had toen de nieuwe rode deksel.
Nu nog steeds perfect.
6 jaar geleden het binnen werk van de toen nog aparte kraan.
105 euro voor een nieuw binnen werk en een geheel nieuw uitziende rvs kraan na 5 minuten bij de service gestaan te hebben.
Alle andere merken zijn nog steedt met viekante wielen aan het experimenteren om die rond te krijgen, Quooker heeft deze al minimaal 20 jaar rond en dat rolt vele malen beter.
Oja en minimaal 10 jaar nog onderdelen verkrijgbaar.
Zelfs nu nog van de 15 jaar oude VAC. 3 liter.
Nu 18 jaar een Quooker , toen nog met zwart deksel.(gulden tijd).
Na 3 jaar was de ketel lek, en moest de prijs voor een nieuw mitac filter 75 gulden bij leggen en had toen de nieuwe rode deksel.
Nu nog steeds perfect.
6 jaar geleden het binnen werk van de toen nog aparte kraan.
105 euro voor een nieuw binnen werk en een geheel nieuw uitziende rvs kraan na 5 minuten bij de service gestaan te hebben.
Alle andere merken zijn nog steedt met viekante wielen aan het experimenteren om die rond te krijgen, Quooker heeft deze al minimaal 20 jaar rond en dat rolt vele malen beter.
Oja en minimaal 10 jaar nog onderdelen verkrijgbaar.
Zelfs nu nog van de 15 jaar oude VAC. 3 liter.
Van deze berichten word ik wel erg blij, na al die ellende met de Floww kraan. Soortgelijke geluiden las ik hier in de afgelopen draadjes al veel terug dus vandaar ook maar voor een Quooker gegaan en niet voor Grohe of ander merk.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
ALLE Franke/Floww kranen gaan na 2,5-3 jaar kapot.GAEvakYD schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:49:
Van deze berichten word ik wel erg blij, na al die ellende met de Floww kraan. Soortgelijke geluiden las ik hier in de afgelopen draadjes al veel terug dus vandaar ook maar voor een Quooker gegaan en niet voor Grohe of ander merk.
Fijn links laten liggen en kiezen voor een Quooker.
Untappd: Kapitein_Merijn
Heeft er ook iemand ervaring met deze kokend water kranen:
https://www.kokendwaterkr...-Kraan-Mat-Zwart%20-Haaks
Bol heeft ze een tijdje geleden verkocht met goede ervaringen (5 sterren)
98 graden en een filter ervoor.... Lekker laten staan.Mldn schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:49:
Zelfde nadeel als nagenoeg iedere kokendwaterkraan: 2 jaar garantie, daarna ben je afhankelijk van de service van de fabrikant of winkel. En als ik naar dit apparaat kijk is het een geval van kapot=weggooien, hier ga je niks zelf aan kunnen repareren. Ondertussen zie ik het niet meer staan, maar toen ik eerder naar deze kraan keek stond erbij dat het 3M filter iedere zes maanden vervangen moet worden. Kost €59 per keer. Dan ben je na 5 jaar dus €590 extra kwijt, €295 als je het ieder jaar vervangt. Zelfs met 'slechts' ieder jaar vervangen ben je met een Quooker PRO3-VAQ goedkoper uit na 5 jaar.Mldn schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:49:
Dat wordt dus een Quooker of een gewone mat zwarte kraan 😝😝.PeeVv schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:59:
[...]
Zelfde nadeel als nagenoeg iedere kokendwaterkraan: 2 jaar garantie, daarna ben je afhankelijk van de service van de fabrikant of winkel. En als ik naar dit apparaat kijk is het een geval van kapot=weggooien, hier ga je niks zelf aan kunnen repareren. Ondertussen zie ik het niet meer staan, maar toen ik eerder naar deze kraan keek stond erbij dat het 3M filter iedere zes maanden vervangen moet worden. Kost €59 per keer. Dan ben je na 5 jaar dus €590 extra kwijt, €295 als je het ieder jaar vervangt. Zelfs met 'slechts' ieder jaar vervangen ben je met een Quooker PRO3-VAQ goedkoper uit na 5 jaar.
Bedankt voor de info!
Nou mijn ervaring met Quooker is niet goed. Na 4 jaar de Fusion kraan stuk.
Kokend water pakken gaat dus niet meer.
Op de website hebben ze al een filmpje staan over de bekende 2x knipper led storing. Volgens Quooker niet te maken. Je kan een nieuwe kraan kopen met “coulance” korting. Ipv € 601,- nu voor € 250,-. Ik hoorde ook altijd positieve verhalen over de service van Quooker.
Maar mijn verwachting was na 5 jaar een filter vervangen maar toch zeker geen “nieuwe” kraan aanschaffen na 4 jaar.
Kokend water pakken gaat dus niet meer.
Op de website hebben ze al een filmpje staan over de bekende 2x knipper led storing. Volgens Quooker niet te maken. Je kan een nieuwe kraan kopen met “coulance” korting. Ipv € 601,- nu voor € 250,-. Ik hoorde ook altijd positieve verhalen over de service van Quooker.
Maar mijn verwachting was na 5 jaar een filter vervangen maar toch zeker geen “nieuwe” kraan aanschaffen na 4 jaar.
Vlak voor de geboorte van onze zoon hebben wij ook een Quooker Combi+ laten installeren (mooie deal via sanitairwinkel.nl, zelf elektragroep gemaakt, en loodgieter installatie laten doen). Een perfect moment, want je gebruikt met de kleine veel meer warm en kokend water. Thee voor gasten, maar met deze kou zijn twee kruiken van 1L in een mum van tijd klaar. Had er niet aan moeten denken om met de waterkoker aan het hannesen te zijn!
[ Voor 12% gewijzigd door Speedfight op 11-02-2021 05:56 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik had paar weken geleden geprobeerd de nieuwe Cube te krijgen. Ben nog aan het wachten met de aanschaf van de Quooker totdat deze beschikbaar is, maar denk toch alvast een Quooker te gaan bestellen en later de Cube toe te voegen.Oeroeg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:07:
[...]
Dat ziet er goed uit! Op de belgische site van quooker staat meer info, ook prijzen en installatieinstructies. In Nederland vooralsnog niets.
[...]
Ik hoop niet dat dit DRM op de CO2-patronen betekent.
https://www.quooker.be/nlbe/vernieuwde-cube is nu niet meer online, lijkt erop dat ze toch problemen ondervinden?
Mensen ervaring met dekokendwaterkraan.nl?
Ik had een reactie van keukentotaalshop.nl en die wilde ik op zich wel doen, maar nu zie ik alleen maar ervaringen bij feedbackcompany.nl en allemaal superpositief, maar feedbackcompany staat bij trustpilot weer als superonbetrouwbaar: https://nl.trustpilot.com/review/feedbackcompany.com
Keukentotaalshop is daar niet te vinden, maar dekokendwaterkraan ook niet.
Iemand ervaringen mee?
https://nl.trustpilot.com/search?query=keukentotaalshop
[ Voor 25% gewijzigd door Boy op 04-03-2021 07:14 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Gisteren een Fusion en Combi+ geïnstalleerd in onze keuken.Boy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 06:37:
[...]
Ik had paar weken geleden geprobeerd de nieuwe Cube te krijgen. Ben nog aan het wachten met de aanschaf van de Quooker totdat deze beschikbaar is, maar denk toch alvast een Quooker te gaan bestellen en later de Cube toe te voegen.
https://www.quooker.be/nlbe/vernieuwde-cube is nu niet meer online, lijkt erop dat ze toch problemen ondervinden?
Mensen ervaring met dekokendwaterkraan.nl?
Ik had een reactie van keukentotaalshop.nl en die wilde ik op zich wel doen, maar nu zie ik alleen maar ervaringen bij feedbackcompany.nl en allemaal superpositief, maar feedbackcompany staat bij trustpilot weer als superonbetrouwbaar: https://nl.trustpilot.com/review/feedbackcompany.com
Keukentotaalshop is daar niet te vinden, maar dekokendwaterkraan ook niet.
Iemand ervaringen mee?
https://nl.trustpilot.com/search?query=keukentotaalshop
De informatie van de nieuwe Cube staat niet meer online maar nog wel in Google cache:
https://webcache.googleus...=clnk&gl=nl&client=safari
Linkjes naar de PDFs lijken nog wel te werken met name de diepte van 27 cm inplaats dan 44cm.
Kan niet wachten tot deze beschikbaar gaat komen!
Ik heb sinds vorig jaar een Quooker flex met Cube. De cube gekozen omdat ik veel flessen met spa rood verbruikte en daar genoeg van had.
Mijn eerlijke ervaring (omdat online bijna alleen maar gesponsorde ervaringen zijn)
De flex kraan is prettig met het uittrek stuk waarmee je bij alle gedeeltes van de wasbak komt.
De kokend water kraan is perfect en wordt zo ontzettend vaak gebruikt voor allerlei toepassingen
De warmwater kraan is perfect, het water hoeft niet op temperatuur te komen.
Zo ver het goede nieuws.
De cube met het bruisende water. Ik vind het matig. Het bruisende water is absoluut niet zo bruisend als spa rood. Veel milder. Voor mijn gevoel verliezen de co2 cannisters ontzettend snel hun kracht en heb ik het idee dat ik ze alweer moet vervangen. Het zou mooi zijn dat je een appje of ander digitaal signaal krijgt wanneer deze echt leeg is. Nu moet ik het maar gokken.
Het is niet in te stellen. En ik lees dat de nieuwe versie een instelling heeft om het minder bruisend te maken. Waarom zou je dat willen. het is al matig. maar goed.
De cube zelf is vrij groot, Ik heb er de ruimte voor. Het neemt wel veel ruimte in.
Vaak hoor ik een ventilator lopen en dan denk ik het is de vriezer of de afzuig, maar bijna altijd is het het geluid van de ventilator van de cube die in mijn kookeiland zit. Best wel luid.
Ik vind het idee geweldig, maar ik raad de quooker cube in zijn huidige vorm niet aan. Ga het echt proberen/proeven om te ervaren hoe het smaakt.
Mijn eerlijke ervaring (omdat online bijna alleen maar gesponsorde ervaringen zijn)
De flex kraan is prettig met het uittrek stuk waarmee je bij alle gedeeltes van de wasbak komt.
De kokend water kraan is perfect en wordt zo ontzettend vaak gebruikt voor allerlei toepassingen
De warmwater kraan is perfect, het water hoeft niet op temperatuur te komen.
Zo ver het goede nieuws.
De cube met het bruisende water. Ik vind het matig. Het bruisende water is absoluut niet zo bruisend als spa rood. Veel milder. Voor mijn gevoel verliezen de co2 cannisters ontzettend snel hun kracht en heb ik het idee dat ik ze alweer moet vervangen. Het zou mooi zijn dat je een appje of ander digitaal signaal krijgt wanneer deze echt leeg is. Nu moet ik het maar gokken.
Het is niet in te stellen. En ik lees dat de nieuwe versie een instelling heeft om het minder bruisend te maken. Waarom zou je dat willen. het is al matig. maar goed.
De cube zelf is vrij groot, Ik heb er de ruimte voor. Het neemt wel veel ruimte in.
Vaak hoor ik een ventilator lopen en dan denk ik het is de vriezer of de afzuig, maar bijna altijd is het het geluid van de ventilator van de cube die in mijn kookeiland zit. Best wel luid.
Ik vind het idee geweldig, maar ik raad de quooker cube in zijn huidige vorm niet aan. Ga het echt proberen/proeven om te ervaren hoe het smaakt.
Ik bevestig dit, ingedukt houden paar seconden en dan draaien en je hebt gekoeld, gefiltered niet bruisend water. Verschrikkelijke smaak trouwensOeroeg schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:13:
[...]
RTFM
Door de ring even ingedrukt te houden voordat je hem draait.
Bedankt voor deze info!! Jammer om te horen dat het bruizen nogal stuk minder is. We gebruiken zelf nu een jaar of 2 een Sodastream, die bevalt momenteel wel, maar zijn beetje klaar met het vullen ervan; ze gaan er hard doorheen.Rolex_78 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:13:
...
Ik vraag me af waar ik het zou kunnen proeven/ervaren. Dan moet je al iemand kennen met een Cube in de buurt.
Of je loopt even een van de tienduizend keukenzaken binnen (na de lockdownBoy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:46:
[...]
Bedankt voor deze info!! Jammer om te horen dat het bruizen nogal stuk minder is. We gebruiken zelf nu een jaar of 2 een Sodastream, die bevalt momenteel wel, maar zijn beetje klaar met het vullen ervan; ze gaan er hard doorheen.
Ik vraag me af waar ik het zou kunnen proeven/ervaren. Dan moet je al iemand kennen met een Cube in de buurt.
Vandaag even contact gehad met Quooker aangaande de nieuwe versie:
Bedankt voor uw bericht!
Wanneer de CUBE leverbaar wordt kan ik helaas nog niet aangeven omdat dit nog kan veranderen.
Ik verwacht begin volgend jaar.
Bedankt voor uw bericht!
Wanneer de CUBE leverbaar wordt kan ik helaas nog niet aangeven omdat dit nog kan veranderen.
ah, die hebben die dingen gewoon aangesloten daar als voorbeeld? Dat wist ik niet. Ik ben al zo lang niet meer in een keukenzaak geweest.fsfikke schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:48:
[...]
Of je loopt even een van de tienduizend keukenzaken binnen (na de lockdown)
Mooi, dat vermoeden had ik al.willemvdvliet schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:56:
Vandaag even contact gehad met Quooker aangaande de nieuwe versie:
Bedankt voor uw bericht!
Toen wij eind vorig jaar een Quooker + Cube wilde halen waren er berichten dat eind 2020 de nieuwe Cube zou komen. Toch maar de gok gewaagt en voor de "oude" gegaan.
Wij zijn er in ieder geval blij mee. Hoeveelheid prik is prima, maar je kan hem ook nog modificeren zodat je een grotere CO2 fles eraan kan hangen, wij branden namelijk door die dingen heen
Het enige nadeel is dat je nergens op internet tegenkomt wat voor een tyfus herrie dat ding maakt. Gelukkig zit de garage achter onze keuken, dus de Cube gaat daar een mooi plekje krijgen.
We gingen hier iedere twee weken door een fles heen. Als je de ruimte hebt, dan zeker een 10kg fles eraan hangen!Flapperbol schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:34:
[...]
Wij zijn er in ieder geval blij mee. Hoeveelheid prik is prima, maar je kan hem ook nog modificeren zodat je een grotere CO2 fles eraan kan hangen, wij branden namelijk door die dingen heen
Hier hebben we sinds vorig jaar een Quooker Combi+ en zijn zeer tevreden hiermee. Het aansluiten ging erg eenvoudig.
De Quooker wordt zeker ivm het thuiswerken veelvuldig gebruikt. Thee zetten, kokend water pakken voor het koken etc. etc.
Ik zou niet meer terug willen naar een keuken zonder Quooker.
De Quooker wordt zeker ivm het thuiswerken veelvuldig gebruikt. Thee zetten, kokend water pakken voor het koken etc. etc.
48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Zelf aangesloten? Ik was aan het denken een loodgieter te laten komen. Ik ga deze week even eentje bestellen, kijken waar aanbieding/goedkoopst isEdwinC schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:05:
Hier hebben we sinds vorig jaar een Quooker Combi+ en zijn zeer tevreden hiermee. Het aansluiten ging erg eenvoudig.
Ja zelf aangesloten. Alle benodigdheden ziten erbij.
Ik ben denk ik 1 1/2 uur bezig geweest. Ik weet zeker dat het sneller kan, maar zo vaak sluit ik nou ook weer niet een Quooker aan.
Ik ben denk ik 1 1/2 uur bezig geweest. Ik weet zeker dat het sneller kan, maar zo vaak sluit ik nou ook weer niet een Quooker aan.
48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Installatie is met wat common sense prima zelf te doen, maar niet eventjes snel naar de winkel kunnen gaan voor onderdelen kan wat roet in het eten gooien.
Bij mij duurde het een paar uurtjes langer.
Nadat ik de spullen had gehaald, wat in Corona tijd al wat meer moeite kost want je moet van alles meteen de exacte naam weten om te bestellen, bleek dat mijn waterleidingen niet de standaard maten hadden.
Toen kon ik dus weer terug naar de winkel voor verloopstukjes.
Gelukkig nemen lokale winkeltjes hier het niet zo nauw met de "4 uur" wachten regels. Als je halverwege je kraan aansluiten zit en een onderdeel mist is het verrekte handig als je even op en neer kan
Bij mij duurde het een paar uurtjes langer.
Nadat ik de spullen had gehaald, wat in Corona tijd al wat meer moeite kost want je moet van alles meteen de exacte naam weten om te bestellen, bleek dat mijn waterleidingen niet de standaard maten hadden.
Toen kon ik dus weer terug naar de winkel voor verloopstukjes.
Gelukkig nemen lokale winkeltjes hier het niet zo nauw met de "4 uur" wachten regels. Als je halverwege je kraan aansluiten zit en een onderdeel mist is het verrekte handig als je even op en neer kan
Inderdaad, het is niet moeilijk. Al is een keukenkastje niet bepaald mijn favoriete werkplek. Hangt ook een beetje van de omstandigheden af. Kan je makkelijk het water afsluiten om de inlaatcombinatie te plaatsen? Past het kraangat? En, niet onbelangrijk, heb je steun van het thuisfront?
Maar voorbereiding en een beetje gereedschap (bahco) is alles.
Maar voorbereiding en een beetje gereedschap (bahco) is alles.
A'dam PVOutput
Grootste probleem bij mij was de oude kraan er af te krijgen, deze zat met een grote moer vastgedraaid op een plek waar je bijna niet bij kwam. Uiteindelijk bij de bouwmarkt zo'n ding gehaald:

Bij Bulthaup in Den Haag iig, maar ik neem aan dat ze bijna overal wel Quookers hebben als voorbeeld.Boy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:27:
[...]
ah, die hebben die dingen gewoon aangesloten daar als voorbeeld? Dat wist ik niet. Ik ben al zo lang niet meer in een keukenzaak geweest.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
We zijn aan het denken om een Quooker combi aan te kopen.
Nu drinken wij hier enkel gefilterd water van de kraan (plat). Zou je een losse filter op de kraan kunnen aansluiten inplaats dan een Cube?
We vinden het hier zonde voor hoeveel plaats het inneemt en wat het kost.
terwijl we geen bruis of koud water willen.
Nu drinken wij hier enkel gefilterd water van de kraan (plat). Zou je een losse filter op de kraan kunnen aansluiten inplaats dan een Cube?
Wat is de meerwaarde van een filter op Nederlands of Belgisch kraanwater? Kwaliteit is al grondiger getest dan flessenwater, dus betrouwbaarder.piekok schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:54:
We zijn aan het denken om een Quooker combi aan te kopen.
Uiteraard praten de verkopers van filters je graag angst aan, is jou keuze om daar aan mee te doen. Losse filters bestaan ook ja.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Enkele jaren gelden hadden we het geprobeerd om over te gaan van flessenwater naar kraantjes water maar zonder de filter smaakt het waar wij wonen niet goed genoeg.naftebakje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:29:
[...]
Wat is de meerwaarde van een filter op Nederlands of Belgisch kraanwater? Kwaliteit is al grondiger getest dan flessenwater, dus betrouwbaarder.
Uiteraard praten de verkopers van filters je graag angst aan, is jou keuze om daar aan mee te doen. Losse filters bestaan ook ja.
Wij hebben sinds enkele dagen een Ace 3 in 1.. kokendwater kraan.
Ik drink thee maar het is echt een smaakverschil uit de waterkoker of uit de kokendwaterkraan.
Er zit een schuimlaagje op en heeft een nasmaak.
Ik drink thee maar het is echt een smaakverschil uit de waterkoker of uit de kokendwaterkraan.
Als er een schuimlaagje op zit is het geen kokendwaterkraan, het water heeft dan namelijk niet gekookt.FoundYa schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:34:
Wij hebben sinds enkele dagen een Ace 3 in 1.. kokendwater kraan.
Je hebt een veredelde boiler gekocht die tegen het kookpunt aan hikt.
Ik heb nu een Quooker Flex Combi+ hier in een doos staan. Woensdag komt een installatiebedrijf hem installeren (zelf geregeld, hier uit de buurt). Nu ga ik ervan uit dat de set compleet is, maar is er iets wat ik eventueel kan missen waardoor de installatie opeens niet door kan gaan?
Ik wilde nog een energieverdeler aanschaffen, maar volgens de installateur is dat niet nodig.
Ik wilde nog een energieverdeler aanschaffen, maar volgens de installateur is dat niet nodig.
Quooker Combi+ heeft een 4 polige stekker die lijkt op een 3,5mm mini-jack stekker. Deze stekker gaat naar de kraan. In de kraan zit een rood lampje en een schakelaar voor de bediening. Weet iemand welk contact waarvoor is op de stekker? Ik neem aan twee voor het lampje en twee voor de schakelaar? Maar welke?
Het lijkt op deze stekker:
https://media.s-bol.com/xE6gmWBZXZP/550x320.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Dre op 27-03-2021 11:31 ]
Alles is bijgesloten voor de Quooker behalve een klein stukje koperen pijp.Boy schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:15:
Ik heb nu een Quooker Flex Combi+ hier in een doos staan. Woensdag komt een installatiebedrijf hem installeren (zelf geregeld, hier uit de buurt). Nu ga ik ervan uit dat de set compleet is, maar is er iets wat ik eventueel kan missen waardoor de installatie opeens niet door kan gaan?
Maar dat zal de installateur wel weten / in zijn bus hebben liggen.
De rest werkt allemaal met knelkoppelingen.
Enige wat ik heb gedaan in mijn installatie is gebruik gemaakt van hoekstopkraantjes zodat ik de Quooker altijd apart van het water kan afsluiten en een aparte groep gemaakt in de meterkast voor de Quooker dit ivm het vermogen. Maar aangezien elke waterkoker bijna wel 2200Watt verbruikt die je dadelijk net meer gaat gebruiken is het niet perse nodig.
Zou eerder denken aan een gemeenschappelijke massa. En niet onmogelijk dat er nog iets aan logica in de kraan zit. De Quooker gaat knipperen als je het stekkertje eruit trekt.Dre schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:31:
Quooker Combi+ heeft een 4 polige stekker die lijkt op een 3,5mm mini-jack stekker. Deze stekker gaat naar de kraan. In de kraan zit een rood lampje en een schakelaar voor de bediening. Weet iemand welk contact waarvoor is op de stekker? Ik neem aan twee voor het lampje en twee voor de schakelaar? Maar welke?
A'dam PVOutput
Iemand ervaring met het omdraaien van de warm- en koudwaterleidingen bij de Quooker flex? (Met combi 7+ reservoir) De hendel doet alles precies omgekeerd van mijn kraan in de badkamer, daarop zitten echter kleurtjes dus die kan ik niet zomaar wisselen.
De website zegt dat het moet kunnen maar ik haal er niet met zekerheid uit of dat ook voor de flex geld.
De website zegt dat het moet kunnen maar ik haal er niet met zekerheid uit of dat ook voor de flex geld.
Hartelijk dank voor uw service aanvraag.
Onze kranen hebben de goede aansluitingen (warm/koud) , wellicht is de manier van aanzetten anders dan u gewend bent met de ' normale' mengkranen.
Bij uw flex kraan is de koud water stand (rechts horizontaal) en voor warm water links naar voren.
Ons advies is voor verstoringen en veiligheid om de leidingen niet te wisselen.
Hallo wij hebben een ace 3 in 1 en water ruikt vreemd en thee smaakt niet!
Wat is hier eventueel aan te doen ?
Een Quooker kopenarnoldg schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:29:
Hallo wij hebben een ace 3 in 1 en water ruikt vreemd en thee smaakt niet!
Het water wat uit je Ace komt heeft niet gekookt en daardoor smaakt je thee anders dan je gewend bent.
Ik kan je ook vertellen dat je hem over ca. 3 jaar weg kan gooien. Nergens zie ik dat er filter geplaatst word voor de boiler. Aangezien de boiler een gesloten systeem is zal deze over een paar jaar volledig verkalkt zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Kapitein Merijn op 01-05-2021 10:58 ]
Kalk zal niet het probleem zijn, het apparaat zit achter een ontharde.
Dat scheelt al een hoop ja.arnoldg schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:07:
Het word tijd dat het ACM of de Reclame code commissie zich hier eens mee bezig gaat houden. Het water van nagenoeg alle "kokend" waterkranen heeft namelijk helemaal niet gekookt.
Precies, bezoek klaagt ook dat het raar smaakt en ik geloof niet dat het vies smaakt als het niet gekookt heeft.
Daarnaast ruikt het water vreemd.
Daarnaast ruikt het water vreemd.
Is dat niet het probleem? Ontkalkt water smaakt anders.arnoldg schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:07:
Dan zou zijn probleem zijn dat al het normale kraanwater ook gek smaakt.Joris748 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Is dat niet het probleem? Ontkalkt water smaakt anders.
Klopt ontkalkt water smaakt anders maar uit de ace smaakt het echt niet.
Ga wel eens beginnen met de komende dagen de ace paar keer te spoelen misschien gaat het helpen.
De geur wordt betiteld als plastic
Ga wel eens beginnen met de komende dagen de ace paar keer te spoelen misschien gaat het helpen.
Misschien contact opnemen met de verkoper en de klacht voorleggen? Neem aan dat dit een geval "niet conform" is. Zeker als ik zie dat het op verschillende plaatsen wordt verkocht als "kokend water kraan", wat dus simpelweg onjuist is als het water niet wordt gekookt.arnoldg schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:41:
What you see is always what you get.
Volgens gegevens van het ding zou het kokend water moeten produceren ..
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Hebben ze iets beloofd over de smaak?mevrouwKees_1 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:54:
A'dam PVOutput
Zou je denken ja.mevrouwKees_1 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:54:
Dit soort toestellen zijn echter veredelde warmwaterboilers die slechts tegen het kookpunt aan hikken. Meestal ligt de temperatuur rond de 97 graden.
Heb vandaag een mail gestuurd met de klacht. Zal mij benieuwen naar hun reactie, ik hou jullie op de hoogte.
Bizar dat ze ermee wegkomen dan.. Op de website staat 100graden kokend water, maar als je revieuws gaat zoeken dan lees je vaker dit soort klachten. Sowieso heb ik het idee dat Quooker eigenlijk het enige goede merk is in deze dingenKapitein Merijn schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Zou je denken ja.
Dit soort toestellen zijn echter veredelde warmwaterboilers die slechts tegen het kookpunt aan hikken. Meestal ligt de temperatuur rond de 97 graden.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ik lees dat onderhoud van de Quooker maar eens in de 5 jaar hoeft en dat dit goed zelf te doen is. Officiële onderhoudsset kost ook de wereld niet.
Is het echter nog aan te raden dit te vervroegen? Ik vind 5 jaar nog best lang voor een apparaat wat meermaals per dag wordt gebruikt. Of is het zelfs na 5 jaar nog niet echt noodzakelijk?
Afgelopen weekend wel de perlator in wat azijn gelegd, daar zat wel zichtbaar wat kalk op (niet merkbaar overigens)
Is het echter nog aan te raden dit te vervroegen? Ik vind 5 jaar nog best lang voor een apparaat wat meermaals per dag wordt gebruikt. Of is het zelfs na 5 jaar nog niet echt noodzakelijk?
Afgelopen weekend wel de perlator in wat azijn gelegd, daar zat wel zichtbaar wat kalk op (niet merkbaar overigens)
Heb hier tweedehands een Quooker gekocht die waarschijnlijk 10 jaar geen onderhoud heeft gehad (als het niet meer is). Ding zat wel vol met kalk, maar werkte nog perfect. De 5 jaar is volgens mij voornamelijk gebaseerd op de werking van het koolstof-filter (Hitac filter). Nieuw filter van €30 erin, kalk eruit halen en je kan weer 5 jaar vooruit.B-Real schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:25:
Ik lees dat onderhoud van de Quooker maar eens in de 5 jaar hoeft en dat dit goed zelf te doen is. Officiële onderhoudsset kost ook de wereld niet.
Koken is belangrijk maar niet alles bepalend voor de smaak. Als er geen actief koolfilter in het reservoir zit (zoals bij een Quooker wel is) dan gaat warm water in een vat (RVS/koper) na verloop van tijd ranzig ruiken. Soortgelijk iets heb je bij de Grohe Red (titanium vat). Wat wel goed zou kunnen is dat je door de waterontharder extra corrosie in de tank van de Ace hebt. Dan gaat nog sneller je water smerig smaken.arnoldg schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:41:
Vraagje m.b.t. een quooker combi+. Als je warm water verbruikt, gaat hij dan eerst je hete water mengen en pas warm water leiding laten lopen wanneer deze bijna op geraakt of gaat hij meteen de CV laten werken?
Helaas dat laatste. Is het al vaker over gegaan in dit topic.Boinkie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:02:
Vraagje m.b.t. een quooker combi+. Als je warm water verbruikt, gaat hij dan eerst je hete water mengen en pas warm water leiding laten lopen wanneer deze bijna op geraakt of gaat hij meteen de CV laten werken?
Er zit een mechanisch mengventiel bij dat kokend water mengt met het nog koude water in de warm-water aanvoerbuis.
Trucje dat wel kan is gewoon zelf kokend + koud tegelijk aanzetten.
Ok jammer, bedankt voor je snelle antwoord! Dan wordt het hopen dat we de warmwaterleiding kort genoeg kunnen afdoppen.Wilke schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Helaas dat laatste. Is het al vaker over gegaan in dit topic.
Er zit een mechanisch mengventiel bij dat kokend water mengt met het nog koude water in de warm-water aanvoerbuis.
Trucje dat wel kan is gewoon zelf kokend + koud tegelijk aanzetten.
Goedenavond,
Wij overwegen een Quooker Cube te kopen en ter voorbereiding zocht ik naar ervaringen. Toen kwam ik hier terecht. Naar aanleiding van dingen die ik hier las over de hoeveelheid bruis en het uitkomen van een nieuwe versie van de cube heb ik Quooker gemaild.
Hieronder hun reactie.
Leek me wel zo aardig dit even te delen voor het geval meer mensen geïnteresseerd zijn 😊.
(Mijn vragen gingen over de nieuwe versie en over de hoeveelheid bruis in het water.)
“ Goedemorgen,
Dankjewel voor u vraag!
De water graad is te vergelijken met spa groen (lichte bruis)
Het vernieuwde model zal voorlopig nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn, wij testen eerst met een klein aantal de nieuwe systemen in België. Wanneer deze dus in Nederland beschikbaar is dat is voor nu nog onduidelijk.
Met vriendelijke groet, Kind regards, Mit freundlichen Grüssen, “
Ik denk naar aanleiding van deze antwoorden dat we waarschijnlijk (voorlopig) toch geen Cube gaan nemen... we hebben overigens al jaren een Quooker en die bevalt ons goed.
Wij overwegen een Quooker Cube te kopen en ter voorbereiding zocht ik naar ervaringen. Toen kwam ik hier terecht. Naar aanleiding van dingen die ik hier las over de hoeveelheid bruis en het uitkomen van een nieuwe versie van de cube heb ik Quooker gemaild.
Hieronder hun reactie.
Leek me wel zo aardig dit even te delen voor het geval meer mensen geïnteresseerd zijn 😊.
(Mijn vragen gingen over de nieuwe versie en over de hoeveelheid bruis in het water.)
“ Goedemorgen,
Dankjewel voor u vraag!
De water graad is te vergelijken met spa groen (lichte bruis)
Het vernieuwde model zal voorlopig nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn, wij testen eerst met een klein aantal de nieuwe systemen in België. Wanneer deze dus in Nederland beschikbaar is dat is voor nu nog onduidelijk.
Met vriendelijke groet, Kind regards, Mit freundlichen Grüssen, “
Ik denk naar aanleiding van deze antwoorden dat we waarschijnlijk (voorlopig) toch geen Cube gaan nemen... we hebben overigens al jaren een Quooker en die bevalt ons goed.
Ik zou bij zo'n nieuw product inderdaad ook een jaartje (of twee) wachten, tot de kinderziektes eruit zijn.
Ik heb een probleem met de combinatie tussen mijn Grohe Red Duo (max 2100W) en de vaatwasser (max 2400W). Bij de plaatsing van de keuken heeft de installateur beiden op dezelfde groep aangesloten, met een Quooker Energieverdeler ertussen. De laatste tijd springt de zekering van de energieverdeler er gek genoeg een keer per dag uit. De energieverdeler zou dit moeten opvangen, en de boiler uitschakelen als de vaatwasser veel vermogen vraagt. Maar om de een of andere reden lijkt dit niet te werken.
Heeft iemand een idee van wat het probleem zou kunnen zijn? Energieverdeler defect?
Heeft iemand een idee van wat het probleem zou kunnen zijn? Energieverdeler defect?
bronDe Qooker stroomverdeler is niet te gebruiken voor andere merken of toepassingen
Een Quooker heeft wel stroom nodig voor de elektronica en krijgt dus een signaal als de vaatwasser aan staat (en schakelt niet compleet uit, zodat je wel kunt tappen en de rode ring gaat branden).
Ik denk niet dat je energieverdeler defect is, maar het hier om incompatibiliteit gaat.
Off-topic... Zo naar als iemand hetzelfde icoon heeft, ik denk telkens "WTF dat heb ik niet gezegd"Boinkie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:07:
[...]
Ok jammer, bedankt voor je snelle antwoord! Dan wordt het hopen dat we de warmwaterleiding kort genoeg kunnen afdoppen.

Bericht hierboven
Aangezien je zegt dat het eerder wel heeft gewerkt, zou het zo maar de energie verdeler kunnen zijn. Die van mij is een aantal maanden geleden ook vervangen, daar sprong ook de zekering eruit. Vraag is inderdaad of je hem onder garantie kunt vervangen, want als je Quooker belt willen ze het serienummer van de Quooker, omdat het idd en product is wat bij een Quooker hoort.marvel27 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:41:
Ik heb een probleem met de combinatie tussen mijn Grohe Red Duo (max 2100W) en de vaatwasser (max 2400W). Bij de plaatsing van de keuken heeft de installateur beiden op dezelfde groep aangesloten, met een Quooker Energieverdeler ertussen. De laatste tijd springt de zekering van de energieverdeler er gek genoeg een keer per dag uit. De energieverdeler zou dit moeten opvangen, en de boiler uitschakelen als de vaatwasser veel vermogen vraagt. Maar om de een of andere reden lijkt dit niet te werken.
Wij hebben in onze keuken een Quooker, nu heb ik een overkapping met schuur gebouwd achter en hier een keuken in gemonteerd. Mijn vrouw vraagt wat een goedkoop alternatief is voor een Quooker. Iemand een aanrader welke prijs/kwaliteit een goed alternatief is met in het achterhoofd dat het voor “in de schuur” is?
Een waterkoker van €15 bij de Blokker.Nicklazzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:17:
Wij hebben in onze keuken een Quooker, nu heb ik een overkapping met schuur gebouwd achter en hier een keuken in gemonteerd. Mijn vrouw vraagt wat een goedkoop alternatief is voor een Quooker. Iemand een aanrader welke prijs/kwaliteit een goed alternatief is met in het achterhoofd dat het voor “in de schuur” is?
Nee, maar serieus.
Als het alleen om warm water gaat, een 5 liter close-in boilertje, en deze alleen in het seizoen aanzetten, of zelfs bij gebruik (warmt in <10 minuten op). Ruimte kan dan maar beter wel vorstvrij zijn.
Die waterkoker staat erWilke schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:39:
[...]
Een waterkoker van €15 bij de Blokker.
Nee, maar serieus.
Als het alleen om warm water gaat, een 5 liter close-in boilertje, en deze alleen in het seizoen aanzetten, of zelfs bij gebruik (warmt in <10 minuten op). Ruimte kan dan maar beter wel vorstvrij zijn.
Ik kan natuurlijk niet jouw budget zien, maar stel dat je voor een oplossing gaat die 50% goedkoper is, dan bespaar je zo'n 600 euro, terwijl ik het idee heb dat je veel investeert in deze ruimte waar je veel gebruik van gaat maken.Nicklazzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:17:
[...]
Die waterkoker staat er, het gaat om warm en vooral kokend water. Schuur gedeelte is geïsoleerd want er zit ook een toilet en vaatwasser in. De insteek is om vrijwel het gehele jaar gebruik ervan te maken aangezien er ook een schuifwand in het lounge gedeelte komt en een jacuzzi.
Mss toch gewoon een Quooker doen en verzekerd zijn dat het een goed apparaat is wat je daar hebt?
Doorstroomverwarmer voor warm water en een waterkoker voor kokend water. Dan gebruik je alleen stroom als je hem werkelijk nodig hebt. Tenzij je natuurlijk dagelijks warm/kokend water gebruikt, dan zou ik gewoon voor een quooker (of ander degelijk merk) gaan.Nicklazzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:17:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Deze heb je gemist!Nicklazzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:17:
[A] Quooker ST-VAQ [€ kratje Leffe]
Maar marktplaats in de gaten houden of de kringloop bezoeken is ook een mogelijkheid.
A'dam PVOutput
Ervan uitgaande hij alleen op bepaalde momenten nodig is zou ik voor zo'n poor man's Quooker gaan, en niet zo'n boiler van 97 graden voor 600 euro. Evt. schakel je hem te gelijk met de verwarming van je jacuzzi, dan ben je immers toch al energieverslindend bezig.Nicklazzz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:17:
[ Voor 8% gewijzigd door Oeroeg op 20-05-2021 13:47 ]
Owjee,
Bij een verbouwing is de warm water voorziening tijdelijk komen te vervallen ivm een aanpassing van de cv/sww. We hebben sindsdien geen warm water meer gebruikt. Zojuist alle stoppen er uit en de quooker lekt aan alle kanten.
Wat is hier gebeurd? Gaat om een combi + met warm water fill. Had de installateur de stekker eruit moeten halen toen hij de warm water voorziening afkoppelde?
Bij een verbouwing is de warm water voorziening tijdelijk komen te vervallen ivm een aanpassing van de cv/sww. We hebben sindsdien geen warm water meer gebruikt. Zojuist alle stoppen er uit en de quooker lekt aan alle kanten.
Wat is hier gebeurd? Gaat om een combi + met warm water fill. Had de installateur de stekker eruit moeten halen toen hij de warm water voorziening afkoppelde?
Al een tijdje last van een slecht functionerende itho daalderop close in easy boiler 5L.
Vannacht plots stroom eraf gegaan, vanochtend alle stekkers los, wat blijkt kortsluiting bij de boiler.
Plint weggehaald, zie ik een plas water achter de plint (hoera voor gietvloeren), hele vat gebarsten.
Nu ga ik, na het lezen van de reviews niet meer terug naar dat merk (veel gebarste boilers binnen 2 jaar) dus overweeg nu een inventum modesto, of toch iets duurders in de trend van quooker. Toch twijfel ik nog een beetje omdat ik nu alles al heb liggen (op basis van 2 kraantjes) en dan alles via 1 gaat. Daarnaast staat de CV op zolder dus dan is zon combi+ ook wel aantrekkelijk...
Vannacht plots stroom eraf gegaan, vanochtend alle stekkers los, wat blijkt kortsluiting bij de boiler.
Plint weggehaald, zie ik een plas water achter de plint (hoera voor gietvloeren), hele vat gebarsten.
Nu ga ik, na het lezen van de reviews niet meer terug naar dat merk (veel gebarste boilers binnen 2 jaar) dus overweeg nu een inventum modesto, of toch iets duurders in de trend van quooker. Toch twijfel ik nog een beetje omdat ik nu alles al heb liggen (op basis van 2 kraantjes) en dan alles via 1 gaat. Daarnaast staat de CV op zolder dus dan is zon combi+ ook wel aantrekkelijk...
Aangezien hier veel ervaringsdeskundigen zitten: ik ben m'n Quooker Flex aan het demonteren maar daar heb ik een sleutel voor nodig (om de slang van die bal los te maken).
Hoe ziet zo'n sleutel eruit? Zijn er alternatieven?
Met wat handigheid en lomheid gelukt. De dikke slang wipte eruit nadat ik de behuizing van de bal verwijderd had. De kleinere slang heb ik aan de kant van de kraan losgemaakt. Gelukt.
Hoe ziet zo'n sleutel eruit? Zijn er alternatieven?
Met wat handigheid en lomheid gelukt. De dikke slang wipte eruit nadat ik de behuizing van de bal verwijderd had. De kleinere slang heb ik aan de kant van de kraan losgemaakt. Gelukt.
[ Voor 30% gewijzigd door Beekforel op 12-06-2021 13:07 ]
Ik heb sinds kort de Quooker flex aangeschaft. Werkt goed maar zoals eerder benoemt blijft het contragewicht van de flex-slang hangen achter de leidingen en kabels. Daarnaast blijft er kokend water in de kraan staan na de kokend water functie. Dit komt vrij zodra de koud waterkraan aangezet wordt. Op deze manier al meerdere keren m'n handen gebrand. Heeft iemand anders deze ervaring, en is hier iets aan te doen?
Contragewicht en kabels heb ik zelf opgelost door wat tie wraps en nu nooit meer last van.Jimhoofd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:25:
Ik heb sinds kort de Quooker flex aangeschaft. Werkt goed maar zoals eerder benoemt blijft het contragewicht van de flex-slang hangen achter de leidingen en kabels. Daarnaast blijft er kokend water in de kraan staan na de kokend water functie. Dit komt vrij zodra de koud waterkraan aangezet wordt. Op deze manier al meerdere keren m'n handen gebrand. Heeft iemand anders deze ervaring, en is hier iets aan te doen?
Dat kokend water blijft hangen herken ik totaal niet. Ik heb dit meerdere keren uitgetest, maar zodra ik kokend water uitzet blijft er geen water hangen. Dit in tegenstelling tot warm water, dat blijft wel hangen, maar is niet erg hinderlijk.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Is hier met ook een Flex zeker niet zo, het laatste kokend water loopt er uit en druppelt wellicht 1 a 2 seconden na zodra je hem uitzet. Ik zou ze eens bellen en kijken wat ze zeggen. Volgens mij hoort dat echt niet namelijk.Jimhoofd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:25:
Kan ook helemaal niet want het kokend water komt niet uit dezelfde leiding als het koud en warm water.
Het warm water kan wel goed heet zijn bij de Quooker dus waarschijnlijk heeft iemand voor je gewoon heet water gepakt.
Het warm water kan wel goed heet zijn bij de Quooker dus waarschijnlijk heeft iemand voor je gewoon heet water gepakt.
op welke wijze? Ik heb hier ook last van, wist niet dat het een algemeen probleem was!evleerdam schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Contragewicht en kabels heb ik zelf opgelost door wat tie wraps en nu nooit meer last van.
Probleem van alle uittrekkranen. De slang en het gewicht moeten ongehinderd omhoog en omlaag kunnen. Is wel eens lastig in een vol keukenkastje.Boy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:16:
[...]
op welke wijze? Ik heb hier ook last van, wist niet dat het een algemeen probleem was!
A'dam PVOutput
Je moet zorgen dat de bewegende delen vrij kunnen bewegen. Dus de Quooker aan 1 kant zetten en de niet bewegende delen met een niet strakke tie wrap aan 1 kant houden, zorgen dat de bewegende delen vrij hangen.Boy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:16:
[...]
op welke wijze? Ik heb hier ook last van, wist niet dat het een algemeen probleem was!
Dat klopt helemaal, keukenbouwer gaf dit ook aan. Afhankelijk van hoe vol je kastje is kan het lastig zijn. Hier was een hele kleine aanpassing voldoende, sowieso voldoende ruimte.ericplan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:38:
[...]
Probleem van alle uittrekkranen. De slang en het gewicht moeten ongehinderd omhoog en omlaag kunnen. Is wel eens lastig in een vol keukenkastje.
Bij mij hangt het contragewicht net onder een buis vast, ik had al gedacht daar iets van een plaatje of zo langs te plaatsen waar hij langs kan geleiden.evleerdam schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:22:
[...]
Je moet zorgen dat de bewegende delen vrij kunnen bewegen. Dus de Quooker aan 1 kant zetten en de niet bewegende delen met een niet strakke tie wrap aan 1 kant houden, zorgen dat de bewegende delen vrij hangen.
Eens rustig een half uurtje naar kijken hoe het beste op te lossen is, nog niet m'n best voor gedaan