Wat opvallend is bij de Selsiuz in vergelijking met andere kokendwaterkranen, is dat het kokend water altijd via het mengventiel gaat bij de combi(+) versies. Bij de Quooker gaat het kokendwater gewoon direct vanuit de boiler naar de kraan. Dit kan ook wel de verklaring zijn waarom het mengventiel het zwaar heeft. De Selsiuz boiler heeft dus ook maar twee aansluitentingen.GodDamage schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:29:
[...]
Waarschijnlijk zit die ook bomvol kalk. Hierdoor wordt de druk te hoog en krijg je dus lekkage op koppelingen, terwijl die eigenlijk nooit zouden gaan lekken als de druk normaal blijft. Met een lading ontkalker heb ik mijn boiler weer leeg gekregen maar ik ben er wel klaar mee. De warmwaterleiding zit aangesloten en die Selsiuz boiler vertrouw ik niet meer. Een andere kraan monteren is ook lastig omdat de spoelbak in het composiet blad zit vastgekit en de werkruimte is minimaal. Misschien nog eens kijken of een Quooker boiler met adapters is aan te sluiten, want mijn vrouw mist de kokendwaterfunctie voor die 10 liter thee per dag
Als je kijkt naar ander kokendwater boilers, zoals bijvoorbeeld de Quooker Pro3, die heeft dat ook. Zou het dan niet mogelijk zijn om met een nieuw mengventiel van Selsiuz, de Quooker Pro3 te kunnen gebruiken als combi? Immers werkt het dan op dezelfde manier als de Selsiuz boiler. De Quooker moet dan wel via een verloopje aangesloten worden op 3/8, zoals in dit topic naar voren komt. Van Grohe naar Quooker Hier zie je een bevestiging van de aansluiting: https://www.selsiuz.com/w...voor-kokend-water-26.html
Ik ga een tweedehands Quooker Pro3 (wel een oude versie met die niet elektrisch werkt) proberen te regelen, een nieuw mengventiel (type Selsiuz) en kijken of het lukt met de verloopjes. Hier zie je een filmpje van iemand dat heeft gedaan YouTube: Warm water uit een 3 liter Quooker PRO3-VAQ De Pro3's zijn wel voor 80-100 euro te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 29-11-2024 01:19 ]
:strip_exif()/f/image/00UOTsNChiRVDr76ep8GuQTc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cX7nO723dJ5FDAcvmRkbDjNH.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/2UJRCU3VNCCJgCLDWjXCSewJ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/rNJ87bGJHN32Ix9dLEJBwo9q.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/EBP4Cnl3PSsi4x5CuHOvJy37.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kCIECNKOX19J6DO4ZTBGKHF2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VEIUZbUcWqg36v9n1DYHzYvo.png?f=user_large)
/f/image/6oh9wHlvxqVieCVXKsqvFUEN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Pf26XfT1SZdQAZ4CNy3X6QgI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RETcInRJirH00Yl7vkF65pYx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rB94HUHVjjwd8Pn5wEh4WvwH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPN42ofa8LGw76tqvtFicUew.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/sbZ70Xc9OY7edSddnicmMO6q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CrVJ2Pv8GTWxhI1IYfdrBgkd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTsYsnJ9HEEXUHKuYqjVeZPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/avn3YcXL4HMzLJZ98zKyVHgo.jpg?f=fotoalbum_large)