Hier lekkage bij het mengventiel op een Quooker combi +. Tevens laat deze geen warm water vanuit de ketel meer door richting de kraan.
Zou ontkalken van het mengventiel het probleem kunnen oplossen of moet ik het mengventiel vervangen?
Kan ik verder het reservoir opendraaien en ontkalken zonder revisieset van 180 euro, of draai ik iets kapot waardoor ik die revisieset nodig heb?
Ik heb nu het contragewicht vastgemaakt met een elastiek aan het keukenkastje, wat de slang terug trekt. Niet optimaal, en het elastiekje moet 1-2 per jaar vervangen worden, maar het werkt.
Zou ontkalken van het mengventiel het probleem kunnen oplossen of moet ik het mengventiel vervangen?
Kan ik verder het reservoir opendraaien en ontkalken zonder revisieset van 180 euro, of draai ik iets kapot waardoor ik die revisieset nodig heb?
Mijn ervaring met de flex is inderdaad dat deze niet goed terug trekt. Misschien wel als het contragewicht vrij kan hangen, maar in een krap en vol keukenkastje bij mij niet. Zonder volledig teruggetrokken te zijn krijg je ook geen kokend water (veiligheid) dus dat is wel irritant.Tiuri schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:10:
Ik had dit al in Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 gepost, Tiuri in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3", en daar werd mij op dit topic gewezen.
Wij willen voor een Quooker Flex gaan in onze nieuwbouwkeuken. We vinden de Quooker Flex Square mooier dan de Quooker Flex Round, maar de keukenverkoper wees mij op het feit dat bij hun in de showroom de slang uit zichzelf niet goed terug de kraan in trekt. Ook met Quooker contact over gehad maar die sturen mij een beetje het bos in.
Zijn er hier ervaringen met het terugtrekken van de slang in de Quooker Flex Round vs. Square?
Ik heb nu het contragewicht vastgemaakt met een elastiek aan het keukenkastje, wat de slang terug trekt. Niet optimaal, en het elastiekje moet 1-2 per jaar vervangen worden, maar het werkt.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
:strip_exif()/f/image/EXhf1lsU6BcWzKem8TvIdPv5.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eJjl4Fr593J3aklPfEFSr9s7.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kdzS4snGCWfrXgMGJeCrAPOt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tkbhlls2oCxtSDf5lViUtVwc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wO1cvDTvS5vJOG0mWjOh7WnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2G76ISBgMKjeiJHYfruWDubG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pjAfnJX7NS2QmfefUiRAtDxI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n7fjxosnkHfTEMvyJHljVNfh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LFK2nkkHowNNtEzHaJsir5Vf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tjCB1TsWWLMXze7KKgPck1rx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ebm3GdU0rcaZhS4sfnF8daXk.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/w8av74vS6O8Y9S15aeMqLXUL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y6bmvkwe8ACCSknnnCuDpTGy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kQri4haPKhOo3mEfVyUdmkJO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kusnKnDGSmzxlz6p1kBJqRuT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sMcuIbefKYvE08LFlc3JfsBG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LISPyamjujFQhJcbVNSwxuFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U1dGYoQxRwmEqIsZnFdvWWWt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fOzbF4pZikDxrzkwpvHsWrqt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1AHxiJsnMTlLzfvssZfBINSf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QVYAVUyC2oQXX5AGUTetcIio.jpg?f=fotoalbum_large)