Ervaringen met kokendwaterkranen

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 21:30
Marco12 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:47:
[...]

Het bevalt mij prima, ik heb na een paar maandjes nog geen nadelen kunnen ontdekken. De druk wordt opgevangen doordat het heetwater reservoir kan uitzetten.
Thanks! En hoe zit het met het druppelen bij een inlaatcombinatie vallen die druppels bij overdruk in het sifon/ afvoer naar het riool. Hoe werkt dit met het balg systeem?
Het is zo dat mijn vorige inlaatcombinatie (Grohe red) niet meer werkte en veel druk op mijn leidingen stond en boiler. Boiler is uiteindelijk gaan lekken.
Hoe kun je dit bv met het balg-systeem controleren?

Zal vast door Quooker over nagedacht zijn. Elke Loodgieter die ik hier thuis had gaf aan waarom heb je een Grohe en geen Quooker. Veel beter systeem dan die rommel van Grohe. Ze hebben daar slechte ervaringen mee. Ook op Marktplaats zie ik best veel lekke Grohe boilers te koop staan..
Zelfs de Grohe monteur gaf zijn eigen boiler Grohe Red, levensduur van 7-8 jaar..

Kennis van mij heeft een Quooker meer dan 12 jaar zonder iets te vervangen.

Ik wacht even met BF deals en zal dan een Quooker combi+ aanschaffen. :)

When the pink is snookered, Go for the brown

• Cruzer
AOC schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 00:51:
[...]

en andere optie is de warmwaterkraan lang te laten lopen en vervolgens met een thermische camera door het huis wandelen of de kruipruimte inspecteren. Met een beetje geluk wordt het zichtbaar hoe de leiding loopt.

Maar volgens mij wil je de kraan afdoppen om gasverbruik te voorkomen? In dat geval is er wellicht een andere optie:

De Combi+ van Quooker maakt gebruik van de warm- en koudwaterleiding. De cv-ketel heeft echter een minimale doorstroomsnelheid nodig om te kunnen starten met verwarmen (anders stikt deze in zijn eigen hitte). Ook hebben sommige cv-ketels een instelling om te wachten met het aanmaken van warm water wanneer er vraag wordt gedetecteerd. Dit voorkomt korte opwarmmomenten, maar betekent wel dat je iets langer moet wachten op warm water met douchen ;). Maar stel je weet dat je gemiddeld 10 seconden je handen wast, dan kan de cv wellicht ingesteld worden op 10 seconden wachten.

Hardop nadenkend: in wezen kun je inbreken op de warmwaterleiding in de keuken en daar een kogelkraan of debietregelaar plaatsen. Hiermee kun je de flow van de cv-ketel naar de Quooker instellen. Als deze flow onder het minimum blijft dat de cv-ketel nodig heeft, slaat de ketel niet aan. Zo blijft de leiding toch doorstromen wanneer je even warm water nodig hebt, bijvoorbeeld om je handen te wassen.

Maar voordat je bovenstaande trucje probeert, even informeren bij derden en de specs van je ketel opzoeken :) ook weet ik niet of dit de oplossing is om legionella te voorkomen, maar je voorkomt zo wel stilstand van water (dode leiding).

Zelf zou ik het water dat door de cv-ketel is gelopen niet drinken. Dus dan alleen voor handen wassen.
De kokendwater functie van de quooker komt uit de boiler van de quooker, dat zou ik wel weer vertrouwen :)

Hieronder de omschrijving van de comb+
Naast kokend water levert de COMBI+ ook direct warm water. Het mengventiel zorgt voor
een constante uitstroomtemperatuur van warm water, door het koude water te mengen
met Quooker-water. De gewenste uitstroomtemperatuur is in te stellen met de knop op het
mengventiel. Als het water in de warmwaterleiding is afgekoeld zal het mengventiel het water
mengen met Quooker-water totdat de ingestelde temperatuur is bereikt.
Naarmate het water
in de warmwaterleiding warmer wordt zal er steeds minder Quooker-water nodig zijn om deze
temperatuur te bereiken. Wanneer het water van de warmwaterleiding de ingestelde temperatuur
bereikt, stopt de toevoer van Quooker-water
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWk-MEr7n58kRMdeecAIfskOYP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avn3YcXL4HMzLJZ98zKyVHgo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb even op zolder gekeken naar volgens mij vindt de aftakking van keuken naar badkamer al plaats op zolder direct onder de cv ketel. Huis is 2009. Update net getest en Ja dat is mijn aftakking van keuken naar badkamer. Als ik de keukenkraan open draai blijft dit rechter koud en die linker warm. Zit dus 40 cm onder mijn cv ketel.

Dan zou ik dus daar een kraantje kunnen laten plaatsen correct? Toevallig komt maandag de loodgieter om mijn cv ketel Intergas HRE cw5 uit 2024 voor controle beurt. Dan zal ik het eens vragen aan de loodgieter wat de opties zijn en wat dit kost en de voor en nadelen.

In dat geval zou ik de Quooker combi kunnen kopen toch ipv de combi + ?

Het is puur om gas te besparen maar het verbruik is volgens mij al heel laag warm water uit de keukenkraan met een Quooker basic plus met een mengventiel denk ik?

Als ik 300€ aan loodgieter kosten kwijt ben dan vraag ik mij of dit de moeite waard is. Ps ik heb ook 6 zonnepanelen.

Volgens zijn de aanschafkosten gelijk combi en combi +..

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

ericplan

5180 Wp PV

Het voordeel van de Combi is dat de CV niet bij ieder gebruik van de keukenkraan aanspringt. Dat vertaalt zich in een langere levensduur van de CV én lagere gaskosten. Het nadeel is dat de Quooker wel eens leeg is en dat je even moet wachten op warm water (10-15 minuten). Denk hierbij aan een grote afwas van een verjaardag of zo.

Verder ligt het erg aan het gedrag in de keuken. Je kan een bord met jus afspoelen onder de hete kraan, of je gebruikt keukenpapier (en veel minder water).

A'dam PVOutput

• Marco12
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-12 15:25
Cruzer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:17:
[...]

Thanks! En hoe zit het met het druppelen bij een inlaatcombinatie vallen die druppels bij overdruk in het sifon/ afvoer naar het riool. Hoe werkt dit met het balg systeem?
Het is zo dat mijn vorige inlaatcombinatie (Grohe red) niet meer werkte en veel druk op mijn leidingen stond en boiler. Boiler is uiteindelijk gaan lekken.
Hoe kun je dit bv met het balg-systeem controleren?
Bij het nieuwe systeem van Quooker druppelt er niets meer. In het reservoir zitten ribbels, waardoor het kan uitzetten en krimpen. Een hoge druk wordt dan opgevangen door het uitzetten van het reservoir, waardoor er geen overdrukventiel meer nodig is. Maar dit is mijn eerste Quooker, dus ik kan het niet vergelijken met oudere modellen, maar tot nu toe geen enkele klacht.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Cruzer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:28:
[...]
Als ik 300€ aan loodgieter kosten kwijt ben dan vraag ik mij of dit de moeite waard is. Ps ik heb ook 6 zonnepanelen.
Als je de leiding kan afdoppen dan zou ik de combi doen.
Zelf heb ik zelden het reservoir leeg, alleen bij grotere klusjes.

En het afdoppen kan je zelf doen en ben je misschien 30 euro aan materiaal kwijt:)

• Cruzer
AOC schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:37:
[...]

Als je de leiding kan afdoppen dan zou ik de combi doen.
Zelf heb ik zelden het reservoir leeg, alleen bij grotere klusjes.

En het afdoppen kan je zelf doen en ben je misschien 30 euro aan materiaal kwijt:)
Ja gisteren met een loodgieter overgehad om niet af te doppen. Er zit al in mijn situatie niet veel ruimte en stel je Quooker is defect etc dan heb je helemaal geen warm water meer. Zijn advies om Combi te nemen en dan af toe warm water tappen uit de warm waterkraan in het spoelkastje. Ik ga er over nadenken.

• Cruzer
Kun je de Quooker Combi + met Balg systeem ook aansluiten alleen op het koud water?

Want als je de combi zou kopen (zelfde prijs) kun je een ombouwsetje kopen naar een Combi+ en krijg je de onderdelen die bij de Combi + erbij zitten. Of kijk ik niet goed?

https://manuals.quooker.c...-naar-combi-plus-b#Inhoud

• Disaster-Master
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-12 11:34

Disaster-Master

ùit De Haag

Beste mensen, wij hebben een Grohe Red Duo; het model met de ronde boiler die wat kuren lijkt te hebben. Hopelijk heeft iemand het antwoord op mijn vraag;

We hebben verschillende kleuren gezien op de kraan; blauw en volgens mij ook groen (staat niet benoemd in de handleiding) en magenta. Deze laatste wijst op een storing. Ik heb overigens wel ff nagezocht; groen zou bruisend water zijn. Echter is ons exemplaar daar niet van voorzien.

Het probleem wat we nu hebben is dat de gele stand het niet doet. Normaal ontgrendel je de kraan, dan even loslaten, en dan weer op de bovenste “toets” en dan hoort hij geel te kleuren. Maar in ons geval gaat hij weer uit en gebeurt er niets.

Gedaan:
Boiler uitgezet, spanning eraf en weer erop. Hielp niet. De boiler bleef wit branden. Nogmaals gedaan maar dan langer met het zelfde resultaat. Normaal kleurt hij rood. In de handleiding staat iets over 3 minuten ontluchten. Vervolgens (want hij deed het weer wel) dus heel de boiler leeg getapt. Ging daarna weer verwarmen. Ook nu bij kort water afname gaat hij (zoals altijd) direct bij verwarmen. Dus dit lijkt het - voorlopig - weer te doen.

Probleem zit hem dus dat als we nu een pan willen vullen de toets vast moeten houden.

De vraag is: heeft iemand dit al eens gehad? Zo ja; is het vervangen van de bediening de oplossing? Want dat is een duur onderdeel om te proberen of het daar in zit.

Edit; die groene en lichtblauwe kleur hebben wij dus (eenmalig) gezien. Bijzonder, want dat hoort niet bij deze kraan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqAU_OHO0_herG4qwV5MzLypa9A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ef6vlgHo9flKd7iLZEE1ETzt.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Disaster-Master op 01-12-2025 21:18 ]

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-12 09:47
Sinds enkele weken heb ik een Flextap in huis. Het RVS model met flexibele kraankop en 3L boiler, geen chiller (Dat kon helaas niet i.c.m. flexibele kraankop). Hiervoor had ik een normale kraan met een waterkoker.

Ik wilde graag een kokendwaterkraan voor het gemak (Snel pannetje kokend water) en om mijzelf te stimuleren meer thee te drinken. Mijn ouders en op mijn werk hebben ze een Quooker dus die heb ik ook vaak gebruikt. Echter, vond ik een Quooker te duur. Bij Howatt vond ik de flexibele kraan lelijk, dus die viel af. Als alternatief bij Flextap uitgekomen.

Kwalitatief gezien is het beduidend minder dan een Quooker:
- Bij Quooker komt er een flinke straal uit de kraan en bij Flextap is het een klein straaltje. Het duurt ongeveer twee keer zo lang om een thee mok te vullen met kokend water tegenover de Quooker.
- Ook is de druk van de straal (Zowel kokend als de gewone straal) best karig. Misschien dat dit aan mijn installatie ligt.
- De boiler kan wat geluid maken wanneer die leeg is. Dit is mij bij de Quooker zelden opgevallen.
- De kraan is echt groot. Ik weet dat kokendwaterkranen groter zijn dan normale kranen. Maar ook in vergelijking met de Quooker is hij een slagje groter.
- Er wordt verwacht dat je elk half jaar het filter vervangt.

Dat klinkt allemaal heel negatief maar ik ben er best blij mee:
- Het waterreservoir van de Flextap is 3 liter. Ik woon alleen dus dit is (ook voor het koken) voldoende. Er zijn geruchten dat er een grotere variant komt maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
- Wanneer het reservoir leeg is, is het water in 5 minuten naar de gewenste temperatuur gebracht.
- De installatie handleiding is redelijk intuïtief.
- Kost minder dan de helft van een echte Quooker.

Mijn conclusie is dan ook 'You get what you paid for'.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
Vraag over de combi+ van quooker. Deze kan aangesloten worden op warmwater aansluiting. Maar wanneer tapt de kraan van de warmwaterleiding?

Als we nu douchen en iemand pakt warm water dan wordt de douche kouder. Zou fijn zijn als met combi+ je én meteen warm water hebt én je alleen uit reservoir gebruikt.

Ik dacht begrepen te hebben dat quooker alleen koud water opwarmt, geen hotfill, maar hoe werkt de aansluiting op warm water dan precies? Is er een bypass ofzo dat als reservoir leeg is hij direct warm water tapt? En heb je dan even kort koud tussendoor aangezien je niet direct warm water uit de leiding hebt?

Of vult ie toch reservoir aan met warm water? Want dan hebben we alsnog koud onder de douche maar dan vertraagd.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-12 12:24
Ik heb geen Combi+ maar toen in 2020 de keuze moest maken, kreeg ik wel indruk dat de Combi+ een soort van Hotfill systeem was.
Je zal waarschijnlijk niet meteen koudwater onder de douche krijgen als iemand bij de Quooker de warmwater kraan openzet (daar is immer het reservoir voor). Maar de kans bestaat wel.
Aan de andere kant. Wij hebben de gewone Combi en zijn met 2 personen. We hebben mogelijk alleen met een verjaarsdag een moment dat het reservoir leeg kan zijn. Voor de rest van het jaar. Voldoet de Combi aan ons gebruik.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 08:50
Hertog_Martin schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:59:
Vraag over de combi+ van quooker. Deze kan aangesloten worden op warmwater aansluiting. Maar wanneer tapt de kraan van de warmwaterleiding?
tl;dr - Het is geen hotfill, het water van je CV-ketel wordt alleen gebruikt voor warm-watervraag van je keukenkraan.

De quooker zelf komt alleen kokend water uit. Om warm water uit je kraan te krijgen heb je een meng-ventiel die dat kokend water met koud water mengt. Bij de combi+ heeft dat mengventiel nog een extra(?) aansluiting op de warmwater-leiding vanuit je CV-ketel.

Het komt er in ieder geval op neer dat elke keer als je in de keuken warm water tapt, dan gaat je CV-ketel aan. De quooker zelf levert dan warm water totdat het water vanuit de CV-ketel warm genoeg is, als je daarna de kraan nog langer open laat staan heb je dus warm water van alleen je CV-ketel.
Er zal dus altijd warmwater-vraag zijn bij je CV-ketel.

[ Voor 23% gewijzigd door Vloris op 22-12-2025 09:15 ]

• Hertog_Martin
Hm dan wellicht beter de Combi zonder warmwater aansluiting. Zou je een Combi+ ook als Combi kunnen laten functioneren door geen warm water aan te sluiten? Wellicht het beste dat we wel warmwater leiding aanleggen maar deze afdoppen. Als dan toekomst toch de wens ontstaat om wel warmwaterleiding te gebruiken kunnen we het dan nog aansluiten.

Ah in de FAQ gevonden:
Het is mogelijk om een COMBI+ reservoir om te bouwen naar een COMBI reservoir zonder gebruik te maken van een ombouwset. Voor het ombouwen van een COMBI reservoir naar een COMBI+ reservoir is er een ombouwset nodig. De ombouwset is te bestellen via onze webshop.
De ombouwset is maar 20 euro ook dus redelijk om het even. Maar ga dan denk ik voor standaard Combi+ en dan aansluiten als Combi. Even aan de installateur overlaten hoe je beste de warmwaterleiding dan onklaar maakt, kan je niet zomaar afdoppen geloof ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Hertog_Martin op 22-12-2025 12:32 ]

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Overigens zou je ook naar een thermostaatdouche kunnen kijken om je wisselende watertemperatuur mee op te lossen.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 08:50
Hertog_Martin schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:22:
[..] Wellicht het beste dat we wel warmwater leiding aanleggen maar deze afdoppen. Als dan toekomst toch de wens ontstaat om wel warmwaterleiding te gebruiken kunnen we het dan nog aansluiten.
Pas daar mee op! Een 'droge' leiding aanleggen die aan beide kanten niet aangesloten zit zou kunnen, maar als je die warmwaterleiding afdopt, maar verder gewoon gevuld met water aangesloten laat op de rest van je warmwater-systeem heb je een lang stuk leiding met stilstaand water. In theorie geeft dat een (kleine) kans op legionella besmetting en dus mag het officieel niet.

• Hertog_Martin
wimjongil schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:12:
Overigens zou je ook naar een thermostaatdouche kunnen kijken om je wisselende watertemperatuur mee op te lossen.
Hm die hebben we al.

• Marco12
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-12 15:25
Vloris schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:14:
[...]

tl;dr - Het is geen hotfill, het water van je CV-ketel wordt alleen gebruikt voor warm-watervraag van je keukenkraan.

De quooker zelf komt alleen kokend water uit. Om warm water uit je kraan te krijgen heb je een meng-ventiel die dat kokend water met koud water mengt. Bij de combi+ heeft dat mengventiel nog een extra(?) aansluiting op de warmwater-leiding vanuit je CV-ketel.

Het komt er in ieder geval op neer dat elke keer als je in de keuken warm water tapt, dan gaat je CV-ketel aan. De quooker zelf levert dan warm water totdat het water vanuit de CV-ketel warm genoeg is, als je daarna de kraan nog langer open laat staan heb je dus warm water van alleen je CV-ketel.
Er zal dus altijd warmwater-vraag zijn bij je CV-ketel.
Klopt. Voor mij is het ideaal. Onze cv-ketel (tegenwoordig warmtepomp) staat op zolder en het duurde altijd heel lang voordat het warme water uit de keukenkraan kwam. Nu meteen warm water, wat een luxe. Dat een cv ketel aanspringt of dat het iets energie van de warmtepomp gebruikt, maakt mij helemaal niets uit. Het extra comfort wat ik ik heb is voor mij meer waard.

• Jon-Ola
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12 23:47
Goedenavond,
Ik heb sinds een aantal dagen een paar jaar oude Quooker Combi 2.2 met Fusion kraan en een Cube (1e gen) in mijn bezit.
Na het installeren werkte alles prima dus we hadden kokend water, warm water en koud water en bruisend koud en gefilterd koud water.
Daar kwam snel verandering in toen er uit de kraan ineens wat spetters kwamen en een hoop gesis bij het tappen van bruiswater.
Ook het gefilterde koude water kwam niet meer uit de kraan.
Het 'gewone' warme en koude water en het kokende water bleef wel beschikbaar, het probleem zat hem dus in de Cube en meer specifiek in de aanvoer van vers water uit de koud waterleiding in onze keuken.
Die invoer was er dus niet met het kniekraantje met de blauwe draaiknop open. (getest door de invoerslang achterop de Cube even los te halen en het kraantje open te zetten) er kwam geen druppel water uit.
Met Quooker gebeld en die kwamen na het bekijken van de installatie (video opgestuurd) en het horen van mijn verhaal tot dezelfde conclusie, dus werd er een kraantje opgestuurd wat ik morgen ga ontvangen en installeren.
Op mijn vraag of zo'n kraantje vaker stuk ging was het antwoord dat zoiets vrijwel nooit voorkwam dus ik ben benieuwd!
Overigens hoor ik bij het bedienen van de kraan op beide functies een piepje wat aangeeft dat er iets wordt ingeschakeld er komt bij de bruisfunctie ook gas uit en verder loopt de pomp gewoon. Ook de koeling werkte prima met de nog in de Cube aanwezige watervoorraad maar nu die leeg is doet niets het meer.
Wat mij nog het meest verbaasde is dat ik op het internet niets kon vinden over een dergelijke storing met een Cube dus vandaar dat ik het hier maar even meldt.
Wordt vervolgd.... ;)

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:22
Bedankt voor het melden van jouw storing ik weet waar je het over hebt dat is het kleine witte kogelkraantje van kunststof met het blauwe hendeltje
Het klopt dat je na het tappen van bruiswater met de Cube 1 na loop hebt van de pomp
Dit is niets bijzonders

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-12 18:02
Polderviking schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:18:
[...]
[...]
Wat deze howat op termijn doet gaat allicht nog wel moeten blijken.
[...]
Even een update voor wat licht op aftersales bij HOWAT.
Mijn boiler ging ongeveer een half jaar geleden stuk, net buiten garantie ook echt.

Na een beetje heen en weer met iemand van de service afdeling, die overigens doorlopend keurig snel reageren, hebben ze me uit coulance een vervangende boiler gestuurd bij aankoop van een x aantal filters. Edit: (opgezocht, 4 filters, a 138 euro)

Jammerlijk dat het stuk ging, maar wel een oplossing geboden waar ik wat mee kon.
Saillant detail is dat ze wisten dat ik in principe de intentie had om een vervangende boiler te kopen, aangezien ik daar eerder een aanbieding voor kreeg (voor ongeveer hetzelfde geld) en daar op in ging, maar in plaats daarvan zijn ze dus met deze oplossing gekomen en hebben ze m.i. voor een stukje service gekozen ipv extra geld.

Vond ik wel even het benoemen waard aangezien ze duidelijk in de budget markt zitten en goede service in deze sector geen vanzelfsprekendheid is.

[ Voor 9% gewijzigd door Polderviking op 24-12-2025 09:35 . Reden: Info opgezocht. ]

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:59
Polderviking schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:28:
[...]

Even een update voor wat licht op aftersales bij HOWAT.
Mijn boiler ging ongeveer een half jaar geleden stuk, net buiten garantie ook echt.

Na een beetje heen en weer met iemand van de service afdeling, die overigens doorlopend keurig snel reageren, hebben ze me uit coulance een vervangende boiler gestuurd bij aankoop van een x aantal filters. Edit: (opgezocht, 4 filters, a 138 euro)

Jammerlijk dat het stuk ging, maar wel een oplossing geboden waar ik wat mee kon.
Saillant detail is dat ze wisten dat ik in principe de intentie had om een vervangende boiler te kopen, aangezien ik daar eerder een aanbieding voor kreeg (voor ongeveer hetzelfde geld) en daar op in ging, maar in plaats daarvan zijn ze dus met deze oplossing gekomen en hebben ze m.i. voor een stukje service gekozen ipv extra geld.

Vond ik wel even het benoemen waard aangezien ze duidelijk in de budget markt zitten en goede service in deze sector geen vanzelfsprekendheid is.
Jij dat er zomaar even van uit dat deze afdelingen samenwerken/communiceren. :). Dat is lang niet bij alle bedrijven het geval.

• Jon-Ola
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12 23:47
Helaas! DHL stuurde mij om 13.24 uur een bericht dat mijn pakket bezorgd was terwijl ik nota bene bij het raam zat te wachten tot ze langs zouden komen.
Heb ze gelijk via de Chatservice laten weten dat ik geen bezorger heb gezien maar daar wordt je niets wijzer van.
Binnen een minuut kreeg ik de mededeling dat mijn pakket naar een Pakketpunt zou gaan en daarvoor zou ik dan een email ontvangen met de locatie en vanaf wanneer ik daar dan mijn pakket zelf kon ophalen.
Die email heb ik nu nog niet, maar omdat ik mijn tracking tabblad op de PC open had staan zie ik net dat ik tot de 27e na 19.00 uur moet wachten voor ik die email krijg. :(
Zelf op maandagmiddag met PTT-Post een pakket verstuurd en dat is dinsdagmiddag in Rotterdam bezorgd dus het kan wel maar niet bij DHL. O-)
Dus geen kraantje en geen vervolg.....nog even geduld A.U.B.

[ Voor 3% gewijzigd door Jon-Ola op 25-12-2025 00:47 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste