was erg lang geworden zie ik...
[/quote]
Het zou kunnen dat COP te maken heeft met je hoge TA maar heb nog niet helemaal scherp hoe jij die berekent.
TA uit de pana en COP uit de pana
In de eerste afbeelding heb je het over dE (0) waarstaat dit voor?
En verbruik greenchoice is je totaal energie verbruik? Moet je wel ander sluipverbruik eraf halen?
Verbruik pana (2) kan je wel weghalen of je moet met s0 meten maar anders met cloud of van display is waardeloos.
Net als COP pana (3) als dit van display of cloud afhaalt zegt helaas niks, zie hier wel eens COP van 20+ op display 🙈🙈
dE = delta Energie, dat is greenchoice-panasonic verbruik.
Zoals ik zei, bij deze meter zit er alleen een CCTV op en wat looplicht, dat is samen echt nog geen kWh en heel constant, want cctv =24/7 en licht 3 x per dag 10-20 minuten.
Anyways, geen tijd gehad om opgewekte vermogen door greenchoice te delen. Zal dat vnv doen.
Die cop 20 (of 80) zie ik tijdens een defrost ook terug.
Opgewekt vermogen daarentegen is wel redelijk nauwkeurig. Als je opgewekt vermogen van Pana deelt door werkelijk verbruik (gemeten met een kwh meter) dan krijg je een redelijk klopende COP
Of is dit je allemaal al helder en bereken jij hem ook zo?
Ik ga dat laatste nog een keer doen.
Comfort met CV ketel is direct gezakt merk ik. Zodra het weer een beetje boven 0 blijft ga ik de WP weer gebruiken

!
Absoluut relatief, relatief absoluut.