blijkbaar gaf mijn temperatuursensor de verkeerde waarde in de woonkamer....
Hoe dan?
Nou, we hebben een hoekwoning. Echter aan de zijde grenzend aan de buurman, daar had ik op 1,5m hoogte de sensor opgehangen. Ongeveer 10cm vanaf de muur, 4 meter vanaf de buitenmuur. Maar waar ik niet aan had gedacht is dat de buurman 0,0 zijn woning verwarmd * ! OFwel vanaf die muur krijg ik een wat lagere waarde door 'kou' afzet.
Nu maar de sensor verplaats naar de andere kant (even als test). De reden dat ik hier ook achter kwam is dat de panasonic 22 graden aangaf en de sensor (DH) <=20,5
Nu geeft hij 21,3 aan - wat ook redelijk overeenkomt mat de meting die ik doe met een cheap infrarood thermometer.
Hierom stond vandaag de WP ook redelijk door te stampen omdat ik hem forceerde naar de 21 setpoint te gaan
Nu nog even kijken hoe ik de Wemos netjes wegwerk en waar ik hem definitief ga plaatsen (als iemand tips heeft qua wegwerken, casing oid?)
* de buurman heeft 5 jaar terug tijdens de bouw de woning casco gekocht, zou er intrekken maar tot op heden niet ... er ligt ondertussen wel een dekvloer, wanden gestuukt & de achtertuin is half gedaan en toevallig is 5 weken terug een elektricien geweest die wat draden enzo geplaatst heeft (en dat was het). Ondertussen heb ik hem het laatste jaar maar 4x gezien en 3x iemand anders (vloer, elektricien, stucadoor) en dat was het wel...

[
Voor 5% gewijzigd door
Crazy- op 25-11-2020 16:58
]