Oke, onze Aquarea j gen draait sinds 2 dagen.
Wat ik al meteen doorhad is dat de installateur weinig kaas heeft gegeten van het inregelen, en eigenlijk was die sowieso al verdwenen voordat ik bedacht dat dat aandach nodig had.
De regelunit die normaal op de wp zit, is als thermostaat in de woonkamer gehangen.
De stooklijn was verlaagd om eerst de vloer(verwarming) rustig aan te warmen, want die was afgelopen zomer wel aangelegd maar nog niet gebruikt.
Nu is de regeling dus eigenlijk obv thermostaat icm WAR. Voor de war is de stooklijn nu tamelijk vlak en puur een gok. Ik merk nu al dat het hele thermostaat geregel niet fijn is. Wat ik al raar vind is dat ik de thermostaat instel op 21 graden en dat dan de gemeten temperatuur op de unit 20 graden is en toch lijkt er dan niks te gebeuren. En als er dan soms even wat gebeurt, dan is dat ongeveer om het uur gedurende ca 10mn opwarmen en dan weer een uur niks. Weinig tot geen comfort dus.
Ik denk dus dat we best maar snel naar puur WAR moeten gaan?
Ik zie posts met linkjes naar vscope.at heizkurve, maar ik kan even nergens vinden wat ik daar dan moet invullen en wat ik dan met de 2 lijnen zou moeten.
Iemand die me op weg kan en wil helpen?
edit, kleine toevoeging, kan ik wel instellen dat ik puur war wil en dus geen thermostaat?
In het installateur menu zie ik wel verwarmen stooklijn of direct, maar onder direct geef ik maar 1 temperatuur in en als ik stooklijn kies dan moet ik nog gewoon de thermostaat op een bepaalde gewenste temperatuur zetten?
edit2, menu installeteur, systeeminstellingen, zone en sensor, watertemperatuur (ipv ruimtethermostaat) deed het volgens mij.
[
Voor 14% gewijzigd door
sjimmie op 22-11-2020 11:57
]