thehog schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken. Dat zijn toch eenmalige instellingen en niet iets wat je continu zou willen veranderen?
Met SetZ1HeatRequestTemperature en SetZ2HeatRequestTemperature kan je wel de -5 tot +5 shift (of direct) aanpassen.
Ik heb geen twee zones dus help me even begrijpen wat je wil bereiken

Geen probleem, snap dat het niet geheel duidelijk is als je geen 2 zone systeem hebt om te kijken.
Bij het 2 zone systeem is het mogeljk om beide temperaturen onafhankelijk van elkaar te regelen.
Dit zal ik inderdaad met SetZ1HeatRequestTemperature en SetZ2HeatRequestTemperature moeten gaan proberen, bedankt voor de tip.
De Home Assistant plugin (yaml) lijkt uit te gaan van een enkele zone, dus zal gaan kijken of ik die kan ombouwen.
Alhoewel redelijk statisch, wil mijn partner soms een wat hogere (of lagere) temperatuur. Ook gebruik ik het als ik wat langere tijd weg ben om voordat ik terug naar huis ga de verwarming aan te zetten. Een warmtepomp is gewooon niet echt snel, dus kan hij best al een paar uurtjes pruttelen als je thuis komt.
Anders klachten thuis dat het (nog lang) te koud is.
Uitzetten voor langere tijd is niet zinnig (ook ivm vorst), maar verlagen wel.
Daarnaast is het op dit moment ook mogelijk op de controller van de Pana zelf om beide zones onafhankelijk van mekaar uit te zetten (of aan).
Dit heeft als gevolg dat een zone dan niet (of wel) verwarmd wordt.
Praktisch voorbeeld bij mij: wanneer de zaak langere tijd niet in gebruik is, dan zet ik de zaak uit, maar laat ik de woning aan. (dus zone 1 zijnde de woning actief, en de zaak zijnde zone 2 uit)
[
Voor 14% gewijzigd door
pgeene op 22-10-2020 18:19
. Reden: spelling ]
PV: Zuid 3.5kWp | Z-W 1.6kWp | Horizontaal (dunne film buis) 2kWp | totaal 7.15kWp | 5kW Panasonic H icm Heishamon | infrarood vloerverwarming | Label A in huis uit 1939