Volgens de manual moet je ankers met staaldraad plaatsen als een kant niet beschut is.
Ik geloof dat de reguliere plaatings altijd is minimaal 30 cm van een muur welke minstens 1 meter hoog is of iets dergelijks. Staat ergens in de manual.
Ik heb de wp ook op 2 600-bigfoots, maar mijn dak is behoorlijk vrij van bebouwing, dus ivm de wind vond ik het te wiebelig. Ik vertrouwde het niet en volgens mij kon ik hem wel omver duwen voor mijn gevoel (hij is relatief hoog he, de pana's).
Ik heb er tijdelijk even 1 betonbiels opgelegd, die had ik toch liggen, toen verdween ook elke trilling binnen die ik uberhaupt amper hoorde (terwijl ik goed hoor, hoorde ik echt geen storend geluid zoals oudere airco's dat wel hebben), het is echt nog veel minder dan de ingebouwde koelkast in mijn geval*. (Sorry buren voor dit uitzicht van blauwe leidingen en betonbielzen op een gitzwart bituum dak

).
Eigenlijk wil ik de bigfoots bevestigen op de bielzen, beetje het idee zoals hier boven, maar dan wordt de WP echt hoog.
Kan kijken of ik er vandaag nog een fototje van kan maken.
Ik moet er nog iets van een riete schutting omheen maken, nog 2 messing bochten kopen zodat de leidingen geen rare knik hebben, leidingen inkorten en weer even opnieuw persen (meteen weer 2 koppeling à 10-15 euro).
*Geluid van recht onder wp (door het dak) is te vergelijken met een ingebouwde koelkast op 5-6meter afstand.
Een stille laptop verder weg dan normaal gebruik of het branden van de CV-ketel wellicht.
Ik kan vandaag misschien ook even schematisch tekeningen hoe ik de wp heb geplaatst.
ik had al een schuin dak en daar heb ik recht plateau op gemaakt met pir en underlayment (ik moest 17cm omhoog aan één kant. Vervolgens zijn alle vreemde vormen die zijn ontstaan opgevuld met geperste steenwol.
Totaal denk ik schuin 20 cm pir en binnen nog eens 5cm pir en 5cm mdf (oude bouw van garage).
Maar het heeft geen grote overspanning want ik heb ook nog staal in mijn dak liggen (sorry cheats).
hier mijn post van plaatsing:
alaintje in "Panasonic Monoblock [H versie ] ervaringen - settings - help"
gebruik anders de foto knop rechtsboven in dit topic, dan zie je alle foto's in dit topic. (wist ook niet dat die er was hoor)
[
Voor 35% gewijzigd door
alaintje op 21-08-2020 13:47
]
Absoluut relatief, relatief absoluut.