@
FransvWoerkom en @
thehog
Kan wel begrijpen dat mijn beschrijving cryptisch kan zijn.
Geen probleem, hierbij een schema:
Let niet op de kwaliteit (net even gemaakt), hoop dat het duidelijk is.
Zie alleen net dat ik zones beneden bij de aansturing verkeerd om heb gezet
Probleem is dat ik echt geen ruimte heb voor een buffer.
Daarnaast heeft een mid position valve altijd duurstroom nodig. De pana stuurt de 3 weg klep maar (ik geloof) 30 seconden aan. Daarom ge/misbruik ik de pomp stroom ook meteen voor de klep.
Om de 2 systemen te scheiden gebruik ik een relais (komt ook goed van pas vanwege de vage aansturing van honeywell)
.
Als B water moet hebben en de zone 2 pomp wordt aangestuurd, dan krijgt alleen het relais stroom en verbreekt het contact en er gebeurt niets.
Als A water moet hebben krijgen beide draden en de min van de klep stroom via de pomp van zone 1 en gaat de klep naar het B toe
Als beide water nodig hebben dan verbreekt het relais een van de draden van de plus naar honeywell en gaat de klep naar mid position.
De beide zones worden ingesteld op dezelfde temp/stooklijn
Heb mijn CV nu ook op 35-40 graden staan, dus zou geen probleem moeten zijn.
Voor wat betreft de handleiding, ik had me inderdaad meer geconcentreerd op de geschreven tekst.
Hierin is volgens mij nergens vermeld dat pomp aansturing alleen werkt met watertemp sensoren.
Zie sectie 12.2.2., hierin staat niets over de watertemp. alleen:
"Zone 1 and Zone 2 water pump start condition; Zone room request on (e.g. zone 1 thermo on, only zone 1 pump will turn on)"
Misschien te kort door de bocht van mijn kant, maar leek my redelijk straight-forward.
Maar geen probleem, net 2 sensoren besteld en deze komen allebij op de aanvoeren van de zones.
Wat mij wel opvalt, net op 1 zone ingesteld. Hierbij zou dus wat mij betreft geen watertemp nodig moeten zijn. Krijg nog steeds errors.
Ook de extra PCB uitgeschakeld, nog steeds errors.
Ook als het apparaat uit staat errors.
Wat wat mij betreft ook vreemd is, daar er geen enkele sensor is aangesloten, zou hij toch moeten zien dat er geen sensor is (weerstand oneindig). Maar ook weer, misschien meer mijn logica.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
gr.
Paul
PV: Zuid 3.5kWp | Z-W 1.6kWp | Horizontaal (dunne film buis) 2kWp | totaal 7.15kWp | 5kW Panasonic H icm Heishamon | infrarood vloerverwarming | Label A in huis uit 1939