simc schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:53:
[...]
Bedankt beiden voor de reacties!
Ik heb het denk ik dan niet helemaal gesnapt.
Als ik het goed lees, is HeishaMon een stuk software oid!? (heb de Github ook gevonden)
De Pana monitoort dus zelf, maar hoe krijg je die uitgelezen? Is dat via een kabel, draadloos of met een of ander soort bus?
En met de Pana gegevens, hoef ik dus zelf niet meer de flow/temp te meten (scheelt in de kosten)!?
Een kWh meter (en aardlekautomaat in 1) wilde ik zoweizo installeren in de meterkast. En als ik het bovenstaande lees, dan kan ik met HeishaMon ook de kWh meten met een S0!?
Wat is een S0?
- ik heb zelf gezocht voor deze antwoorden in de forums, maar kan geen sluitend antwoord vinden dat me niet met vragen achterlaat
Pana heeft een schermpje waar eea uit te lezen en in te stellen is.
Pana heeft een lan box die je aan het internet kunt hangen en dan heb je een online tool. [ ik heb er 1 te koop ]
Maar beide opties zijn niet zuiver genoeg., pana heeft een aparte manier van meten.
Daarnaast heeft @
thehog een opensource project waarbij de data rechtstreeks uit je pana gemeten wordt.
Alleen wat niet goed weergegeven wordt in de spullen van pana zelf, gaat ook bij de heishamon mis.
Daarvoor zou je dure hardware tussen je systeem moeten knopen.
Je kunt ook graaddagen meten en daarop vergelijken...
Samen met een domotica systeem kun je dit redelijk automatiseren.
En kun je wat extra sensoren erbij hangen
Wat handig is een domotica systeem waarmee je eea kunt monitoren icm heishamon
Ben je niet handig en wil je toch iets online, pana Lan box..
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520