Hij heeft de hele dag uit gestaan dus vind het niet zo vreemd dat hij zo laag is. Hij is nu aan het opwarmen (COP op de foto is 3.0 maar staat nu weer op 0.75...). Opgenomen vermogen wijkt niet extreem veel af van wat da Panasonic aangeeft,voor zover ik het kan uitlezen. Backup heater heeft nog niet bijzonder veel gedaan (of moet ik die ergens anders uitlezen)t.oswald schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:48:
[...]
Die Ta is wel heel laag laag. Kijk eens hoeveel uur de backup heater heeft gedraaid. Volgens de handleiding zou de Wp nu opstarten met de BH omdat de Ta onder de 20 graden ligt. Discussie is nog hoelang dat mag zonder dat de BH erbij komt. Ik zoek de discussie op het andere forum nog even op.

Ik begrijp uit je verhaal dat je een stooklijn kan laten genereren? Ik heb nu eea handmatig ingesteld.Met deze tamelijk hoge stooklijn zou je geen WAR zonder thermostaat kunnen draaien, dus snap ik wel dat je de thermostaat nodig hebt om het niet te warm te krijgen. Heb je al eens geprobeerd een wat betere stooklijn te krijgen met WAR zonder thermostaat? En dan later de thermostaat daarop loslaten, zodat ie onder normale omstandigheden zelden zal hoeven bij te regelen? Ik weet natuurlijk niet of je maar een paar uur per dag je huis verwarmt of 24/7. Ook daar ligt nog wel een vraag.
Op zich ben ik niet ontevreden over de performance, vloer en ruimtes worden goed warm alleen die COP kan ik niet thuis brengen. Is er een setje basis instellingen waarmee de Panasonic redelijk zou moeten draaien? Dan kan ik van daaruit eens verder kijken in plaats van wild aan alle knoppen draaien.
[ Voor 26% gewijzigd door Onepl op 13-12-2019 21:07 ]