knarf_st schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:33:
Afgelopen week heeft @
koevlaas2 mijn Panasonic 5kW Monoblock met Lanbox bij mij geïnstalleerd. Draai nu al een dikke week met de thermostaat, dus (nog) geen WAR. Vanaf dag twee is de WP continue rustig door blijven lopen, draait het grootste gedeelte op 33-34Hz. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Moet nog wel een kWh meter plaatsen zodat ik ook het verbruik kan meten. De thermostaat staat op 22gr en de binnen temperatuur (volgens de Panasonic thermostaat) is 21.
Zoals zovelen, heb ik ook mijn twijfels bij de temperatuur sensoren van de Pana. De binnen temperatuur vd thermostaat had koevlaas2 al twee graden omlaag gezet. Vraag me af of de Ta en de Tr wel kloppen, volgens mij geven die ook iets hoger aan dan de werkelijkheid. Tbuiten is wat lastig te zeggen omdat de Pana onder een overdekte parkeerplaats staat. Heb alleen geen goede (geijkte) thermometer om dat te checken.
Hierbij nog een foto ter bewijs

:
[
Afbeelding]
Het geluid valt reuze mee, geen last van een klankkast effect. Gelukkig ook geen last van trillingen in de muur.
Wil nog een koof maken voor over de leidingen en draden. Moet ook nog kijken wat ik met de afvoer van het condenswater ga doen. Wat zijn jullie ideeën op dat gebied?
Afvoer zou ik rechts in het grind laten lopen door een filterbuis.
Bakje buisjes bochtjes filterbuis in het grind graven
Mr.MarQuez schreef op maandag 25 november 2019 @ 00:08:
[...]
Code komt uit het script wat Dylantje2 hierboven heeft gepost.
Maar je hebt helemaal gelijk, bij 1,4,8 doet het script helemaal niks zover ik eruit kan opmaken (was me niet eens opgevallen). Jouw oplossing is inderdaad beter, al zou je het ook nog met >= en <= kunnen oplossen.
Dat hij 1,4 en 8 niets doet, kun je uitrekenen, hoe groot die kan is

..
Maar lig ik eerlijk niet echt wakker van..
Zijn meerdere wegen naar rome..
Ik vrees dat bij jullie script idee eea aan blijft, terwijl ik zeer wil weten dat hij over springt.
Ik heb hem van een ervaren scripter dus.. ik ben er REUZE blij mee,
Want eerdere versies werkte niet..
Maar indien ander anders denken prima ..
[
Voor 21% gewijzigd door
Dylantje2 op 25-11-2019 15:27
]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520