reneeke1970 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:52:
[...]
Haha 1000 euro....
Maar uh, je kon vorig jaar al zien dat vanwege te weinig vermogen je wp niet bij getrokken kwam, daar gaat meer afgifte toch niks aan veranderen??
Ontkoppelen misschien wel..... Maar dat gaan we komende winter zien.
Heb je link van die kolom dingen? Ben wel nieuwsgierig ernaar
Hahah 1000 euro...?

Een echte binnenkomer
Om dan maar weer niet de hele discussie op te starten over mijn vermogen.. en afgifte te starten..
Mijn systeem kan zowieso niet want je kunt volgens alles en iedereen niet een WP hebben in early nineties huis..
Laat staan zonder vat en al helemaal niet LTV radiatoren..
En als heel NL dan defrostmania heeft, zakt mijn temp van 22 naar 21....
Terwijl iemand met een wp op 19/20 graden gezien wordt als een goed systeem...
Zie wat er gebeurd met mij in de COP race, toen ik geen goede COP had, lag het overal aan.. Toen mijn COP goed was omdat iemand me hielp met het inregelen, klopte mijn COP niet...
En als telkens maar herhaald wordt dat een ander systeem niet werkt.....
Hebben we een week open weer gehad met -5 -10...
Daarna ga ik pas mee met een te licht systeem of niet.
Dus ik zeg niet dat hij perfect is, maar tot het echte tegendeel bewezen is, voldoet hij...
Met een ontkoppelt systeem zou het natuurlijk allemaal wel gewoon heel prima werken.
De reden voor wat aanpassingen heb ik al eerder aangegeven
Even als mijn "angst" om in de "kou" te zitten
En tsja 1k omdat het stukken mooier is, stiller dan jaga [ die echt niet ontworpen zijn als LTV

] meteen ook mijn systeem toch wat upgrade....door meer afgifte
Daarnaast durf ik te zeggen dat ALLES wat ik uit heb geven, van een klein boudje tot de WP en WPb met isolatie, beton enz enz met alles er op en er aan. INLC mijn aanpassingen van de Meterkast en incl NEN keuringen.. En incl de WAF radiatoren...
Mij alles net iets meer dan 7K heeft gekost.. En daarvoor echt van het gas en de pellets af ben...
En een vele malen prettig warm huis...
En wat ik al eerder zei, ik hoop op een wat strengere winter om te kijken waar ik sta met mijn pomp.
Maar waar ik met reden echt wel bang voor, of we in mijn gebied stroom genoeg hebben in die periode.
Maar ook dan heb ik evt nog snel Glycol erin gepompt..
Dus ach ik ben best tevreden...
Maar waar je om vroeg linkje:
https://brugman.eu/nl-nl/radiatoren/column
45 cm hoog 16 cm diep 1x 1600 en 1x700 lang nieuw
45 cm hoog 16 cm en 1800 lang gebruikt...
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520