Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05-2022
Kan het niet vinden dat die ingetrokken is, kan het niet met de provider te maken hebben, dat wordt nog wel eens gesuggereerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de mi a2 aanschaffen voor mijn 12jarige zoon. De koppeling van een hoofdtelefoon met bluetooth is nogal belangrijk. Maar als ik hier de reacties lees met de updates twijfel ik over de aanschaf van dit toestel. Of is het toestel toch een aanrader...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
antonxiaomimia2 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 01:01:
Kan het niet vinden dat die ingetrokken is, kan het niet met de provider te maken hebben, dat wordt nog wel eens gesuggereerd
Inderdaad. Dat kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:03:
Ik wil de mi a2 aanschaffen voor mijn 12jarige zoon. De koppeling van een hoofdtelefoon met bluetooth is nogal belangrijk. Maar als ik hier de reacties lees met de updates twijfel ik over de aanschaf van dit toestel. Of is het toestel toch een aanrader...?
Ik heb geen problemen (4 / 64 GB), misschien dat het een bepaalde serie betrof?

Als headset gebruik ik deze.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:03:
Voor wat het waard is. Ik zit ongeveer 10-15 uur per week in de auto waarvan ik zeker tussen de 6-9 uur bel gekoppeld en aan mijn bluethooth carkit en durf te stellen dat 99% van de tijd het perfect werkt. Heel enkel verliest hij de connectie eens maar dat zou net zo goed aan de carkit kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Met de maart update is de batterijtijd fors beter geworden. Ik heb met nog 5% te gaan bijna 5 uur on-screen time weten te scoren, iets wat mij met dit toestel nog nooit is gelukt. Films en video's kijk ik niet op mijn telefoon, hij is dus ook al die tijd gebruikt. Vooral in standby vreet die ook veel minder batterij.

Iemand meer ook hier goede ervaringen mee?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Jassy schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:02:
Met de maart update is de batterijtijd fors beter geworden. Ik heb met nog 5% te gaan bijna 5 uur on-screen time weten te scoren, iets wat mij met dit toestel nog nooit is gelukt. Films en video's kijk ik niet op mijn telefoon, hij is dus ook al die tijd gebruikt. Vooral in standby vreet die ook veel minder batterij.

Iemand meer ook hier goede ervaringen mee?
Ik heb 'm nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Maart update is ingetrokken. Wachten tot de volgende maand dus.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:59
Hier komt er nu een March 2019 update van 50.3 MB binnen.
Durf hem nog niet te installeren ;)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
kernie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:00:
Hier komt er nu een March 2019 update van 50.3 MB binnen.
Durf hem nog niet te installeren ;)
Hier zonder problemen geïnstalleerd. Het enige wat ik zo 1-2-3 kan vinden is dat ze de 4G keuze bij mobiele netwerken weer terug hebben gevonden.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
hier ook zonder problemen geinstalleerd, vermoedelijk een patch voor de 4G problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:59
chickpoint schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Hier zonder problemen geïnstalleerd. Het enige wat ik zo 1-2-3 kan vinden is dat ze de 4G keuze bij mobiele netwerken weer terug hebben gevonden.
Hier toch ook maar geïnstalleerd, zonder problemen.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Maart update juist binnen gekregen 205.8mb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Hier ook de maart update binnen. Toestel werkt normaal voor zover ik kan zien.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Valt het nog iemand op dat de batterij het beter doet na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Bij mij houdt de accu het meestal 2 dagen vol. Gebruik hem om te bellen appen foto's maken en mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

davy_online schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:38:
Maart update juist binnen gekregen 205.8mb groot
50mb voor mij. Misschien had je Februari niet afgerond? Van de andere kant, who cares :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Heb de eerste maart update gehad en geïnstalleerd, geen problemen, nu een 2de van idd 50,3mb. Ga hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Heb de eerste maart update gehad en geïnstalleerd, geen problemen, nu een 2de van idd 50,3mb. Ga hem installeren.

Zonder problemen, en inderdaad 4G kan weer gekozen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegean
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mijn GPS problemen lijken ook opgelost te zijn met de laatste (kleine) update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:06
Ik heb de maart update ook binnen en alles lijkt inderdaad helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 15:48
Iemand problemen met het geluid via de 3.5mm adapter. Na de recentste update is opeens al het geluid keihard, terwijl dat eerst zacht was. Ik had daarom alle apparatuur harder gezet, maar toen ik mij Mi A2 net aansloot, ging deze keihard. Dit waren bij dezelfde YouTube filmpjes als voorheen. Heb deze namelijk in een playlist staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Gisteren een Mi A2 overgenomen van een Tweaker (toestel is 26-mrt aangeschaft), alles ok, geen rare dingen. Stond in fabrieksinstellingen, standaard Android instellingen doorlopen. Mijn SIM-kaart zit ondertussen nog in mijn oude telefoon (A1). Vervolgens krijg ik de februari update melding. Let op: er zit nog steeds geen SIM-kaart in de A2.

Na installeren van de februari update komt de telefoon in een boot loop. Omdat de telefoon nog locked is krijg ik hem zowel via ADB en fastboot commands en de Unlock tool van Xiaomi niet ge-unlocked. Hoe pak ik dit aan? Heb dit probleem niet eerder bij de hand gehad en veel informatie op internet werkt nog niet.

O.a. via ADB een de cmd fastboot oem unlock geven resulteert in: "FAILED (command write failed (Unknown error)) finished. total time: 5.016s.

Bedankt alvast :)

[ Voor 16% gewijzigd door Barns op 04-04-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:00:
Ik heb de maart update ook binnen en alles lijkt inderdaad helemaal goed!
Helaas is heb ik nu in eens na de update toch weer problemen metde proximity sensor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
timbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:06:
[...]

Helaas is heb ik nu in eens na de update toch weer problemen metde proximity sensor :(
Problemen met de proximity sensor zijn redelijk makkelijk op te lossen.

chickpoint in "[Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
Jeanke117 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:16:
Iemand problemen met het geluid via de 3.5mm adapter. Na de recentste update is opeens al het geluid keihard, terwijl dat eerst zacht was. Ik had daarom alle apparatuur harder gezet, maar toen ik mij Mi A2 net aansloot, ging deze keihard. Dit waren bij dezelfde YouTube filmpjes als voorheen. Heb deze namelijk in een playlist staan?
Lekker toch dat er meer volume uit komt? Op de zijkant zitten knoppen om het geluid zachter te zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
chickpoint schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:44:
[...]

Problemen met de proximity sensor zijn redelijk makkelijk op te lossen.

chickpoint in "[Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie"
Je schrijft hier: Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd dus uiteraard op eigen risico.

Als ik dat lees weet ik het nog niet zo zeker of ik het wil proberen.

In het begin had ik er ook last van maar later niet meer.
Maar nu dus wel weer naar deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
timbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:37:
[...]

Je schrijft hier: Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd dus uiteraard op eigen risico.

Als ik dat lees weet ik het nog niet zo zeker of ik het wil proberen.

In het begin had ik er ook last van maar later niet meer.
Maar nu dus wel weer naar deze update.
Stukkie verderop zie je dat ik het zelf uitgeprobeerd heb, daarna werkte hij aanzienlijk beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
chickpoint schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:54:
[...]

Stukkie verderop zie je dat ik het zelf uitgeprobeerd heb, daarna werkte hij aanzienlijk beter :D
Oke bedankt.

Dus ik toets in: *#*#6484#*#*

En dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
remcode schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:25:
[...]

Lekker toch dat er meer volume uit komt? Op de zijkant zitten knoppen om het geluid zachter te zetten. :+
Zeker is het fijn, want het was eerst te zacht. Ook al had ik het op het hoogst staan. Maar het viel me op en wilde mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
timbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:09:
[...]

Oke bedankt.

Dus ik toets in: *#*#6484#*#*

En dan ?
Als het goed is opent het test menu dan vanzelf, dan selecteer je optie 22. Als je daar op de calibration knop klikt, dan moet het gefixt zijn. Je kan voor de zekerheid nog even de test uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
chickpoint schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:37:
[...]

Als het goed is opent het test menu dan vanzelf, dan selecteer je optie 22. Als je daar op de calibration knop klikt, dan moet het gefixt zijn. Je kan voor de zekerheid nog even de test uitvoeren.
Het lukt maar helaas kan ik dan niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GoQNkYQ1Uxzha1NDrYBUMtdg/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
timbe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:55:
[...]

Het lukt maar helaas kan ik dan niks.

[Afbeelding]
Ah, dan waarschijnlijk even een keertje voor de sensor langs zwaaien. Dan moet hij het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunarNemuri
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik zat net weer vast in een bootloop for some reason. Na veel googlen lijkt niets te werken en toch is het nu 2 keer gelukt om er uit te komen door de power button en volume up button ingedrukt te houden voor extreem lange tijd.
Power+vdown resulteert bij mij in het vast zitten in de fastboot splash screen. Bij langer vast houden blijft hij steeds herstarten maar doet verder niets.
Bij power+vdown (recovery) krijg ik een no command screen. Dit blijft hij flashen naarmate je hm ingedrukt houd. Nadat hij gereleashed is ging hij nog even door. Daarna startte hij opeens op.
De vorige keer dat ik in een bootloop zat lukte het ook om er op deze manier uit te komen maar ik wist niet meer of ik volume up of down had gedaan. Het was dus toch echt up want het nabootsen met down resulteerde in niets.
Misschien is het een fluke, maar misschien lukt het anderen op deze manier ook 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
chickpoint schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:57:
[...]

Ah, dan waarschijnlijk even een keertje voor de sensor langs zwaaien. Dan moet hij het wel doen.
Super bedankt!

Gelukt ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
timbe schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:37:
[...]

Super bedankt!

Gelukt ik ben benieuwd.
Bij mij heeft het toentertijd flink geholpen, ik hoop dat het voor jou ook het gewenste resultaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Barns schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:36:
Gisteren een Mi A2 overgenomen van een Tweaker (toestel is 26-mrt aangeschaft), alles ok, geen rare dingen. Stond in fabrieksinstellingen, standaard Android instellingen doorlopen. Mijn SIM-kaart zit ondertussen nog in mijn oude telefoon (A1). Vervolgens krijg ik de februari update melding. Let op: er zit nog steeds geen SIM-kaart in de A2.

Na installeren van de februari update komt de telefoon in een boot loop. Omdat de telefoon nog locked is krijg ik hem zowel via ADB en fastboot commands en de Unlock tool van Xiaomi niet ge-unlocked. Hoe pak ik dit aan? Heb dit probleem niet eerder bij de hand gehad en veel informatie op internet werkt nog niet.

O.a. via ADB een de cmd fastboot oem unlock geven resulteert in: "FAILED (command write failed (Unknown error)) finished. total time: 5.016s.

Bedankt alvast :)
Pfff :( Nadat mijn eerste A2 direct in een bootloop ging na de eerste update (verder helemaal clean install vanaf het begin), heb ik een nieuwe A2 gekocht via Amazon. Na eerste keer opstarten, kreeg ik de eerste update aangeboden (nov. 2018), uiteindelijk kwam de Pie update; bootloop. Ik word helemaal gek van dit toestel. Er zit geen SIM in (die zit nog in mijn huidige Mi A1), en de Pie update slaagt dus niet. Gelukkig van te voren wel de boot loader unlocked.

Echter lukt het flashen van deze officiële ROM voor geen meter. Ik krijg een "bluetooth_a error" bij het flashen. Na een script draaien om EDL fastboot te generenen gaat het flashen wel zonder foutmelding, echter duurt het nu al > 50 minuten, dus dat lijkt ook mis te gaan. Na een paar keer proberen nu geen "bluetooth_a error" meer, flash gaat succesvol. Daarna echter blijft het toestel rebooten, dus nog steeds in een loop. Maakt niet uit of ik de v9.6, 10.0.2 of 10.0.5 (feb. update) installeer. Hopeloos dit... |:(

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 06-04-2019 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:03

cptbuttlick

Team green

Pak xiaomitool by francesco tescari

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Staat je GSM toevallig op Nederlands? probeer eerst eens in het Engels. Ik heb nergens last van maar de bootloop van november 2018 had ik ook.

Met simkaart op NL bootloop
Met simkaart op Engels geen bootloop.
Barns schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:02:
[...]

Pfff :( Nadat mijn eerste A2 direct in een bootloop ging na de eerste update (verder helemaal clean install vanaf het begin), heb ik een nieuwe A2 gekocht via Amazon. Na eerste keer opstarten, kreeg ik de eerste update aangeboden (nov. 2018), uiteindelijk kwam de Pie update; bootloop. Ik word helemaal gek van dit toestel. Er zit geen SIM in (die zit nog in mijn huidige Mi A1), en de Pie update slaagt dus niet. Gelukkig van te voren wel de boot loader unlocked.

Echter lukt het flashen van deze officiële ROM voor geen meter. Ik krijg een "bluetooth_a error" bij het flashen. Na een script draaien om EDL fastboot te generenen gaat het flashen wel zonder foutmelding, echter duurt het nu al > 50 minuten, dus dat lijkt ook mis te gaan. Na een paar keer proberen nu geen "bluetooth_a error" meer, flash gaat succesvol. Daarna echter blijft het toestel rebooten, dus nog steeds in een loop. Maakt niet uit of ik de v9.6, 10.0.2 of 10.0.5 (feb. update) installeer. Hopeloos dit... |:(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

LunarNemuri schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 03:44:
Ik zat net weer vast in een bootloop for some reason. Na veel googlen lijkt niets te werken en toch is het nu 2 keer gelukt om er uit te komen door de power button en volume up button ingedrukt te houden voor extreem lange tijd.
...
Hier hetzelfde probleem. Gisteren een hele tijd aan de slag geweest met allerlei knoppencombinaties. Ik kwam alleen niet in de recovery. Misschien niet lang genoeg gewacht.

Even dat ik je goed begrijp:
  1. Zorgen dat het toestel uitstaat
  2. Power en VolUp ingedrukt houden
  3. Bij AndroidOne-scherm Power weer loslaten (anders gaat hij weer uit), VolUp vasthouden
  4. VolUp >5 minuten :? ingedrukt houden

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YeroonL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21
Ik volg al een tijdje dit thread en ook andere threads over ervaringen met de Xiaomi Mi A2.
Dit toestel staat al enige tijd op mijn verlanglijstje, echter durf ik hem nog steeds niet te kopen omdat ik nog steeds lees dat er gebruikers tegen bootloop problemen aanlopen.

Wanneer ik met mijn webwinkel bel wordt geclaimd dat deze problemen allang opgelost zouden zijn door Xiaomi maar ik kan deze conclusie eigenlijk niet 100% uit dit en andere topics halen. Sommige gebruikers lijken te suggereren dat bootloop problemen voorbij zijn, andere gebruikers noemen dergelijke problemen nog steeds.

Mijn vraag en vermoedelijk de vraag van velen: als je nu een nieuw Xiaomi Mi A2 toestel aanschaft aan welke concrete checks en handelingen moet je dan uitvoeren om niet tegen bootloop problemen aan te lopen?
Is iemand in staat om hier een simpel stappenplan voor te noteren? Ik word er nog geen wijs uit.

Of is de conclusie dat deze problemen wel degelijk nog bestaan en een eenduidige oplossing of workaround nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:29

winnie

de poes...

YeroonL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:28:
Ik volg al een tijdje dit thread en ook andere threads over ervaringen met de Xiaomi Mi A2.
Dit toestel staat al enige tijd op mijn verlanglijstje, echter durf ik hem nog steeds niet te kopen omdat ik nog steeds lees dat er gebruikers tegen bootloop problemen aanlopen.

Wanneer ik met mijn webwinkel bel wordt geclaimd dat deze problemen allang opgelost zouden zijn door Xiaomi maar ik kan deze conclusie eigenlijk niet 100% uit dit en andere topics halen. Sommige gebruikers lijken te suggereren dat bootloop problemen voorbij zijn, andere gebruikers noemen dergelijke problemen nog steeds.

Mijn vraag en vermoedelijk de vraag van velen: als je nu een nieuw Xiaomi Mi A2 toestel aanschaft aan welke concrete checks en handelingen moet je dan uitvoeren om niet tegen bootloop problemen aan te lopen?
Is iemand in staat om hier een simpel stappenplan voor te noteren? Ik word er nog geen wijs uit.

Of is de conclusie dat deze problemen wel degelijk nog bestaan en een eenduidige oplossing of workaround nog niet?
Ik had last van een bootloop begin december. Het Nederlandstalige toestel was toen nieuw, ik meen mij te herinneren dat de pie installatie goed ging.Na de november security update kwam de telefoon in ene bootloop. Dat heb ik opgelost door de pincode van de simkaart te verwijderen. Daarna nooit meer problemen gehad.
Let wel: je leest hier voornamelijk over mensen met problemen. De mensen zonder problemen melden zich hier niet (snel). Een conclusie dat het toestel slecht is, op basis van wat hier staat is dan ook niet terecht.
Wel zou ik het toestel gewoon in Nederland kopen (de mijne komt van Belsimpel). Ik heb het gevoel dat dan aftersales beter en de kans op problemen kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:14
Eind februari heb ik Mi A2 gekocht en gelijk geupdate zonder SIM-kaart erin. In de 1e week van maart werd mijn SIM-only abonement actief waarna ik de telefoon ook actief ben gaan gebruiken.

Tijdens vakantie heb ik ook enkele honderd fotos gemaakt zonder problemen.

Echter heb ik sinds ongeveer één week dat de fotos opgenomen met de normale camera last hebben dat het linker deel van de opname onscherp is. Met de low-light camera zijn de fotos prima.

Na wat zoeken op internet kom ik ook enkele andere meldingen tegen met dit issue. Echter verschillen de meningen van software issue, geintroduceerd met de februari update tot hardware defect.

Ik vroeg mij af of dit issue hier misschien ook bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
DarkSEDA schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:30:
Eind februari heb ik Mi A2 gekocht en gelijk geupdate zonder SIM-kaart erin. In de 1e week van maart werd mijn SIM-only abonement actief waarna ik de telefoon ook actief ben gaan gebruiken.

Tijdens vakantie heb ik ook enkele honderd fotos gemaakt zonder problemen.

Echter heb ik sinds ongeveer één week dat de fotos opgenomen met de normale camera last hebben dat het linker deel van de opname onscherp is. Met de low-light camera zijn de fotos prima.

Na wat zoeken op internet kom ik ook enkele andere meldingen tegen met dit issue. Echter verschillen de meningen van software issue, geintroduceerd met de februari update tot hardware defect.

Ik vroeg mij af of dit issue hier misschien ook bekend is?
Ik ben er inderdaad ook bekend me dat de februari update problemen gaf met onscherpe foto's. Dit zou in de update van Maart opgelost moeten zijn. Welke update heb je op het moment op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:14
chickpoint schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:22:
[...]

Ik ben er inderdaad ook bekend me dat de februari update problemen gaf met onscherpe foto's. Dit zou in de update van Maart opgelost moeten zijn. Welke update heb je op het moment op je telefoon?
Security patch level is van 5 maart.

Bij wijze van test heb ik Open Camera geinstalleerd, maar deze geeft hetzelfde resultaat.

Edit: Met Amazon gechat, nadat ik aangaf dat het probleem blijft na het factory resetten, boden ze gelijk aan dat ik de telefoon terug stuur. Ik denk dat ik dat ook maar doe.

[ Voor 16% gewijzigd door DarkSEDA op 11-04-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YeroonL
winnie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:11:
[...]

Ik had last van een bootloop begin december. Het Nederlandstalige toestel was toen nieuw, ik meen mij te herinneren dat de pie installatie goed ging.Na de november security update kwam de telefoon in ene bootloop. Dat heb ik opgelost door de pincode van de simkaart te verwijderen. Daarna nooit meer problemen gehad.
Let wel: je leest hier voornamelijk over mensen met problemen. De mensen zonder problemen melden zich hier niet (snel). Een conclusie dat het toestel slecht is, op basis van wat hier staat is dan ook niet terecht.
Wel zou ik het toestel gewoon in Nederland kopen (de mijne komt van Belsimpel). Ik heb het gevoel dat dan aftersales beter en de kans op problemen kleiner zijn.
Dank, ik ga zeker bij een NL-webshop bestellen. Ik twijfel nu nog een beetje over de helderheid van het scherm, Het zou bij helder daglicht onvoldoende zijn lees ik hier en daar, hoe ervaren jullie dat bij dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Helderheid is prima. Bij vol zonlicht is alles nog goed leesbaar vind ik. Ik heb daar geen issues mee.

Ik lees boeken op mijn GSM met Moonreader. Overdag in de zon nog prima te doen.
YeroonL schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:10:
[...]

Dank, ik ga zeker bij een NL-webshop bestellen. Ik twijfel nu nog een beetje over de helderheid van het scherm, Het zou bij helder daglicht onvoldoende zijn lees ik hier en daar, hoe ervaren jullie dat bij dagelijks gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YeroonL
henkb123 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:18:
Helderheid is prima. Bij vol zonlicht is alles nog goed leesbaar vind ik. Ik heb daar geen issues mee.

Ik lees boeken op mijn GSM met Moonreader. Overdag in de zon nog prima te doen.

[...]
Nou dan zal de helderheid voor mij ook geen probleem zijn denk ik zo. Ik heb de knoop doorgehakt en ga een A2 bestellen.
Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Als ik mijn browse geschiedenis van Google chrome wil wissen duurd dit enorm lang, meestal reboot de mi A2 ook of blokkeert hij eerst. Heeft iemand dit probleem ook? Bij mijn a1 is het wissen van chrome geschiedenis geen probleem en gaat dit vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
davy_online schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:30:
Als ik mijn browse geschiedenis van Google chrome wil wissen duurd dit enorm lang, meestal reboot de mi A2 ook of blokkeert hij eerst. Heeft iemand dit probleem ook? Bij mijn a1 is het wissen van chrome geschiedenis geen probleem en gaat dit vlekkeloos.
Hier geen last van, maar ik moet wel zeggen dat ik zoveel mogelijk op incognito bladen werk, dat doe ik overigens ook op laptop, pc en tablet.

Ik heb een paar pagina's van hier open staan (Ubiquiti, T-Mobile glasvezel en deze pagina), die ruim ik eens per week op, maar dat veroorzaakt bij mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem ik kan mijn muziek niet op pauze zetten op mijn Xiaomi mi A2 liter en ik kan nu ook niet mijn mi uitzetten wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:51:
Ik heb een probleem ik kan mijn muziek niet op pauze zetten op mijn Xiaomi mi A2 liter en ik kan nu ook niet mijn mi uitzetten wat moet ik doen
Welkom op Tweakers.

In ieder geval even duidelijk uitleggen wat het probleem is en of je foutmeldingen o.i.d. krijgt.

Verder bestaat de Mi A2 liter niet, dus wel toestel heb je precies?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-04-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:26
davy_online schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:30:
Hier hetzelfde probleem. Chrome heeft hij mij ook de neiging om de mi A2 om de zoveel tijd tijdens het browsen een halve minuut vast te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierbal
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
YeroonL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:28:

Het antwoord is vrij eenvoudig: zet de taalinstelligen op English (Netherlands) en voer de update uit. Vervolgens werkt de telefoon zoals het hoort.

Ik heb dit ook beschreven in deze topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:04
Eierbal schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:22:
[...]

Het antwoord is vrij eenvoudig: zet de taalinstelligen op English (Netherlands) en voer de update uit. Vervolgens werkt de telefoon zoals het hoort.

Ik heb dit ook beschreven in deze topic.
Dat was een issue bij één specifieke maandelijkse update. Ze zijn toen vergeten voor alle talen het pin-unlock scherm toe te voegen of zo. Bij andere maandelijkse updates zijn ook voor sommige gebruikers (waaronder ik) bootloops ontstaan, waarbij de taalinstellingen helemaal geen rol speelden. Dus nee, je toestel op Engels zetten is geen garantie dat je een update zonder bootloop doorkomt.
Ik zou de bootloader van het toestel unlocken, dan kun je in elk geval nog een reflash doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Vanmorgen beveiligingsupdate gekregen, heb hem gelijk geïnstalleerd, 250,2MB installatie zonder problemen, telefoon werkt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beveiligingspatch: 5 april net geïnstalleerd, 250.2 MB alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Update vanochtend geinstalleerd. Kom van een gepatchte 10.7 af voor cam2api, OTA update ging vlekkeloos

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ook de update gedaan, nog geen probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
  • Laatst online: 09-09 21:49
Hoi,

Ik heb sinds een half jaartje de Xiaomi mi A2 , maar al sinds het begin problemen met WiFi. Na de februari update ging het paar dagen goed maar daarna weer geen verbinding. In de buurt van de WiFi punten beneden wel goede verbinding maar op de eerste verdieping maakt hij geen verbinding terwijl andere apparaten probleemloos verbinding maken.

Iemand enig idee? Ik ben bang dat het terugsturen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Al geprobeerd om de RSSI te verlagen?

Ik vermoed namelijk dat je A2 te lang (wanhopig) probeert om de verbinding in stand te houden - dat schijnt een Android dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
Comp User schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:49:
Al geprobeerd om de RSSI te verlagen?

Ik vermoed namelijk dat je A2 te lang (wanhopig) probeert om de verbinding in stand te houden - dat schijnt een Android dingetje te zijn.
Het probleem ontstaat al dat hij wel het netwerk ziet maar helemaal geen verbinding ermee maakt,kan dat ook te maken hebben met RSSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Misschien heb je hier nog iets aan - het principe is bij de meeste merken hetzelfde, misschien uitgezonderd de Router van je isp - die zou het ontoegankelijk gemaakt kunnen hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Comp User op 24-04-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_boy
Dankjewel voor de informatie! Ga ik doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ehm, nog eventjes voor diegene die twijfelen om een Mi A2 te kopen ivm de updates.
Vandaag een tweede Mi A2 erbij gekocht en zonder problemen kunnen updaten naar de April update.

Hij maakt alleen een tussenstopje op de November update om Android Pie te installeren, daarna gaat hij gelijk over op de Maart update en dan door naar April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Klopt het dat nieuwere Mi A2 modellen een ander hoesje krijgen? Een hoesje met camerabescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Jeanke117 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:21:
Klopt het dat nieuwere Mi A2 modellen een ander hoesje krijgen? Een hoesje met camerabescherming?
Ehm, heb mijn oude hoesje nooit van dichtbij gekeken, maar degene die vandaag is binnen gekomen heeft inderdaad een randje over de camera bult heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
chickpoint schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:25:
[...]

Ehm, heb mijn oude hoesje nooit van dichtbij gekeken, maar degene die vandaag is binnen gekomen heeft inderdaad een randje over de camera bult heen.
Kan ik dit hoesje los bestellen? Of een ander hoesje dat net zo goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Jeanke117 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:31:
[...]

Kan ik dit hoesje los bestellen? Of een ander hoesje dat net zo goed is?
De hoesjes die Xiaomi meelevert zullen waarschijnlijk niet los te bestellen zijn. Maar als ik even google op een Xiaomi Mi A2 hoesje dan kom je op redelijk wat resultaten uit. Bijvoorbeeld: https://www.gsmpunt.nl/ho...esje-met-screen-protector

Daarnaast is er een hele grote markt op AliExpress voor Mi A2 accessoires, aangezien het een Chinees toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Amazon is ook nog een optie.

[ Voor 56% gewijzigd door Comp User op 25-04-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Ik heb een stuk of 3 hoesjes besteld voor de A2 waarvan ik de Nillkin verreweg het fijnste vind. Lekker stevig en ruw aan de achterzijde voor een fijne grip. Heeft tevens een lichte verhoging bij de camera.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierbal
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
De update van april ook hier zonder problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Hier helaas wel een probleem na de laatste update.
Android Setup blijft zeggen dat ik verbinding moet maken met Wifi voor App-updates.
Dit terwijl ik gewoon verbonden ben met Wifi. De setup kan ik dus ook niet doorlopen en er blijft een "settings" symbool in de statusbalk staan 😐

[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 29-04-2019 12:56 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:43

J-M

Hier een probleem na de april update met het geluid via de headset. 1 oortje werkt + piep, andere oortje niets, ook getest met een ander setje oordoppen + usb-c>>>3.5 kabel. .
Op een andere A2 in huis werkt hetzelfde setje wél.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Hier geen problemen met oortjes, kan het niet aan een vuile aansluiting liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
J-M schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:55:
Hier een probleem na de april update met het geluid via de headset. 1 oortje werkt + piep, andere oortje niets, ook getest met een ander setje oordoppen + usb-c>>>3.5 kabel. .
Op een andere A2 in huis werkt hetzelfde setje wél.

Iemand een idee?
Bij mij werkt het prima met een pasieve adapter (via de interne DAC van de Mi). Wat voor een adapter gebruik je als je dit probleem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
Ik wil even een vraag voorleggen over ons probleem met deze telefoon ism Ben.nl 3G.

Voor deze telefoon hadden we de Umidigi A1 pro en bijna altijd vol bereik met bellen, 3 a 4 streepjes ook binnen, was wel 4G.

Nu met deze Mi a2 Lite soms geen, soms 1 maar maximaal 2 streepjes bereik. Binnen in gebouwen is het helemaal problematisch. Het gaat dus niet over internet snelheid die is H+ dus prima.

Nu vragen we ons af of het aan de nieuwe telefoon ligt of dat we op 3G zitten en dat het bel\telefoon bereik beter word als we naar 4G over gaan. Of is 4G alleen maar sneller internet? De internet snelheid hebben we niet nodig maar als het betekend dat we beter bereikbaar zijn met 4G dan gaan we over. Maar dan moet dit wel echt het geval zijn.

Ik heb er even een Lebara 4G sim naast gezet en die heeft 2 a 3 streepjes op 4G maar dat is eigenlijk KPN en een geheel ander soort signaal dan T-mobile.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Het is 3G en 4G, niet G3 en G4 :)
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Verder begrijp ik dat je bereik op 3G minder is dan op 4G? Dat is logisch. Alle providers zijn hun 3G netwerk aan het afbouwen ten faveure van het 4G netwerk.

Dan het bellen. Alle MVNOs ondersteunen nog geen bellen via 4G, dus je zal altijd teruggezet worden naar 3G (of lager) bij een inkomende oproep.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 01-05-2019 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
Ik heb het abonnement omgezet van 3G naar 4G en heb meteen ipv 1 streepje bereik 4 streepjes. Dank voor de tip dat Ben 3G aan het afbouwen is.

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de International Version en DE/FR/IT Version op Amazon.de? Ze kosten evenveel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren het 4e Mi A2 toestel in de familie geïntroduceerd, maar voor het eerst issues.
Na de november, december en januari update te hebben gedaan, geeft de maart update problemen.
Toestel komt in bootloop en hangt op het Android One logo.

Heb nog weinig concrete oplossingen kunnen vinden, vanavond maar eens zien of ik in de recovery mode kan komen en dan de cache partitie clearen, hopelijk helpt dat.

Iemand anders nog suggesties?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Laatst online: 12:38
Canis Lupus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:02:
Gisteren het 4e Mi A2 toestel in de familie geïntroduceerd, maar voor het eerst issues.
Na de november, december en januari update te hebben gedaan, geeft de maart update problemen.

Heb nog weinig concrete oplossingen kunnen vinden, vanavond maar eens zien of ik in de recovery mode kan komen en dan de cache partitie clearen, hopelijk helpt dat.

Volgens mij al eerder genoemd hier, maar heb je de taal op Engels of Nederlands? Ik kom ook in een bootloop terecht als ik update met de systeem taal in het Nederlands. Zodra ik terug schakel naar Engels lukken de updates wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

HowsMyApple schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:38:
[...]
Volgens mij al eerder genoemd hier, maar heb je de taal op Engels of Nederlands? Ik kom ook in een bootloop terecht als ik update met de systeem taal in het Nederlands. Zodra ik terug schakel naar Engels lukken de updates wel.
Toestel start voor geen meter meer op :(
Kom er nu achter dat als je in Developer options OEM update kan aanzetten, dan kun je hem extern flashen.
Dat ga ik dus iig bij de andere 3 toestellen doen, deze gaat terug naar Amazon.de. (gister ontvangen).

Als vervangen toch zo gewoon een nieuw exemplaar bestellen, weliswaar in NL :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
Canis Lupus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:02:

Terug naar de winkel. Vragen of ze hem voor je updaten naar april en anders heb je gewoon garantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:35:
Wat is het verschil tussen de International Version en DE/FR/IT Version op Amazon.de? Ze kosten evenveel.
Volledig identiek, het is de global version (zo noemt Xiaomi ze)
Prijs schommelt dagelijk ca 6 euro op Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Kan iemand me vertellen of de Stock Android op dit toestel ''guest functie / 2de gebruiker functie'' heeft?
Is erg belangrijk.

We willen waarschijnlijk voor bedrijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Jazeker kan dat, via instellingen systeem geavanceerd, en dan zie je het vanzelf staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Weet iemand hoe ik mijn Xiaomi Mi A2 kan verbinden met een router met dual Wifi (2.4 én 5 Ghz tegelijkertijd)? Op dit moment is m'n mobiel verbonden met het 2.4 Ghz netwerk, niet met m'n 5 Ghz netwerk.
Ik heb in m'n router voor 2.4 én 5 Ghz de SSID-naam dezelfde naam gegeven, beide frequenties staan aan en beide zijn zichtbaar.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Wanneer ik video's maak en ze afspeel op de telefoon zijn ze vaak vertraagd, als in slow motion. Als ik ze edit of kopieer naar pc dan zijn ze wel goed. Herkent iemand dit probleem? Niet onoverkomelijk maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:38:
Weet iemand hoe ik mijn Xiaomi Mi A2 kan verbinden met een router met dual Wifi (2.4 én 5 Ghz tegelijkertijd)? Op dit moment is m'n mobiel verbonden met het 2.4 Ghz netwerk, niet met m'n 5 Ghz netwerk.
Ik heb in m'n router voor 2.4 én 5 Ghz de SSID-naam dezelfde naam gegeven, beide frequenties staan aan en beide zijn zichtbaar.
Weet iemand een oplossing?
Volgens mij kan geen enkel apparaat dat (misschien bestaat er een uitzondering). De Mi A2 in ieder geval niet net als zoveel mobiele apparaten. Wat wil je er eigenlijk mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
chickpoint schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Volgens mij kan geen enkel apparaat dat (misschien bestaat er een uitzondering). De Mi A2 in ieder geval niet net als zoveel mobiele apparaten. Wat wil je er eigenlijk mee doen?
Bij dual band kan je mobiel zelf kiezen welke frequentie de snelste bandbreedte biedt. Ben je dichtnij de router, dan kiest hij voor 5Ghz. Ben je verder van de router af dan kiest hij voor 2.4 Ghz. Mijn overleden Nexus 5X kon dit met dezelfde router (Fritzbox 4040), dus lukt dit dan met de Xiaomi Mi A2 niet? De A2 heeft toch ook Dual Band? Voor zover ik weet hoef je niets op je mobiel te regelen als je maar voor beide frequenties dezelfde SSID-naam in de router hebt ingesteld.

Weet je een oorzaak/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Of zou het toch zijn dat er GEEN dual band in de Xiaomi Mi a2 zit?
Ik lees het overal op internet, maar op de offciële site https://www.mi.com/nl/mi-a2/specs/ lees ik het niet. (of ik lees niet goed)
Kan iemand bevestigen dat Dual band op de global version zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:17:
Of zou het toch zijn dat er GEEN dual band in de Xiaomi Mi a2 zit?
Ik lees het overal op internet, maar op de offciële site https://www.mi.com/nl/mi-a2/specs/ lees ik het niet. (of ik lees niet goed)
Kan iemand bevestigen dat Dual band op de global version zit?
De Mi A2 werkt prima met 5Ghz en 2.4Ghz, maar niet beiden tegelijkertijd. Naar mijn weten is er geen enkele Wifi-adapter (dus een client zoals laptop of telefoon) die op beide banden tegelijkertijd een verbinding maakt, want daar is volgens mij ook niks voor gespecificeerd in 802.11ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
CAD-tekenaar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Bij dual band kan je mobiel zelf kiezen welke frequentie de snelste bandbreedte biedt. Ben je dichtnij de router, dan kiest hij voor 5Ghz. Ben je verder van de router af dan kiest hij voor 2.4 Ghz. Mijn overleden Nexus 5X kon dit met dezelfde router (Fritzbox 4040), dus lukt dit dan met de Xiaomi Mi A2 niet? De A2 heeft toch ook Dual Band? Voor zover ik weet hoef je niets op je mobiel te regelen als je maar voor beide frequenties dezelfde SSID-naam in de router hebt ingesteld.

Weet je een oorzaak/oplossing?
Ah ik denk dat er spraakverwarring is. Ja de Mi A2 is een dual-band toestel dus kan zowel op 2.4 GHz als op 5 GHz werken. Natuurlijk zoals we gezegd hadden niet op beiden tegelijk, maar volgens mij bedoel je dat ook niet?

Als het goed is beslist Android zelf welke accesspoint het beste is, mits inderdaad goed ingesteld. Dezelfde SSID en een ander kanaal is inderdaad het begin. Wat kan gebeuren is dat beide banden op dezelfde zendsterkte binnen komen, waardoor het voor Android moeilijk is om een keus te maken. Volgens mij moet er een aantal dB verschil zijn voor Android naar een ander AP springt. Had hier op tweakers eens een hele mooie uitleg van gezien, maar weet zo niet meer waar dat staat.

Probeer eens met de zendsterkte van je twee banden te spelen, kijken of dat wat verschil maakt. Je kan hier een WiFi analyzer voor gebruiken zoals: https://play.google.com/s...rproc.wifi.analyzer&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
chickpoint schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Ah ik denk dat er spraakverwarring is. Ja de Mi A2 is een dual-band toestel dus kan zowel op 2.4 GHz als op 5 GHz werken. Natuurlijk zoals we gezegd hadden niet op beiden tegelijk, maar volgens mij bedoel je dat ook niet?

Als het goed is beslist Android zelf welke accesspoint het beste is, mits inderdaad goed ingesteld. Dezelfde SSID en een ander kanaal is inderdaad het begin. Wat kan gebeuren is dat beide banden op dezelfde zendsterkte binnen komen, waardoor het voor Android moeilijk is om een keus te maken. Volgens mij moet er een aantal dB verschil zijn voor Android naar een ander AP springt. Had hier op tweakers eens een hele mooie uitleg van gezien, maar weet zo niet meer waar dat staat.

Probeer eens met de zendsterkte van je twee banden te spelen, kijken of dat wat verschil maakt. Je kan hier een WiFi analyzer voor gebruiken zoals: https://play.google.com/s...rproc.wifi.analyzer&hl=en
Na wat te hebben getest zie ik dat ik mijn vraag in de prullebak kan gooien. Dual band werkt gewoon als verwacht!
Sorry voor de overlast. De Xiaomi Mi A2 springt automatisch over van 2.4 naar 5 Ghz (en terug).

Mijn excuses. 8)7

P.S.: Ik liep gewoon wat verder van de router af / dichter naar de router toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
CAD-tekenaar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:47:
[...]

Na wat te hebben getest zie ik dat ik mijn vraag in de prullebak kan gooien. Dual band werkt gewoon als verwacht!
Sorry voor de overlast. De Xiaomi Mi A2 springt automatisch over van 2.4 naar 5 Ghz (en terug).

Mijn excuses. 8)7

P.S.: Ik liep gewoon wat verder van de router af / dichter naar de router toe.
Max RSSI verlagen van - met name - de 2.4 ghz wil nog wel eens helpen, waar dat exact zit is per merk router / ap verschillend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Beveiligingsupdate mei 101.2MB binnengehaald, telefoon start zonder problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:11
antonxiaomimia2 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:48:
Beveiligingsupdate mei 101.2MB binnengehaald, telefoon start zonder problemen op.
ook hier geen problemen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Zo eens proberen. Heb een gepatchte 10.7 zonder problemen naar 10.8 geupdate. Hopelijk dit keer ook weer zonder problemen. :)

Edit: update met gepatchte bootloader gelukt. Merk wel dat de cam2api camera app erg schokkerig reageert. Even op xda kijken of er een oplossing is. :)

[ Voor 38% gewijzigd door DeVins op 20-05-2019 12:38 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
  • Laatst online: 20-08-2023
Ook hier draait de mei security update zonder problemen. Gezien de bekende problemen van eerdere updates vind ik het toch elke keer spannend als ik de update binnenhaal :) Overigens heb ik zelf nog nooit grote problemen gehad met de telefoon. Updates van december t/m nu netjes elke maand geïnstalleerd, waarna de telefoon netjes weer opstartte.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie