• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13

De Xiaomi Mi A2, de opvolger van de A1, is door Xiaomi aangekondigd bij een evenement in Spanje. Het toestel draait op een Snapdragon 660-soc van Qualcomm.

De dualsimtelefoon is voorzien van een 5,99"-scherm met een resolutie van 2160x1080 pixels. De Mi A2 beschikt verder over 4GB ram in combinatie met 32GB opslag. Deze is niet uit te breiden. De prijs voor deze configuratie komt neer op 269 euro.

De smartphone heeft een 3010mAh-accu en een usb-c-connector, draait op Android 8.1 en heeft een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Aan de voorkant zit een twintigmegapixelcamera en aan de achterkant zit eenzelfde exemplaar, maar dan voorzien van een tweede, twaalfmegapixelcamera. Daarmee komen de specificaties sterk overeen met die van de Mi 6X, zoals eerder al werd vermoed. De afmetingen zijn 158×75×7,3mm. De telefoon is ook in verschillende geheugenconfiguraties te vinden op Gearbest, waar eveneens een Lite-versie te vinden is. Zo is er bijvoorbeeld ook een variant met 6GB ram en 128GB opslag.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 660
GPUQualcomm® Adreno™ 512
RAM4 / 6 GB LPDDR4X
ROM32 / 64 / 128GB eMMC 5.1
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C
SensorenLight Sensor, Gyroscope, Electronic compass, Proximity sensor, Accelerometer, IR Infrared, Hall Sensor, Fingerprint, Face recognition
Scherm5,99" Full-HD LCD-scherm (2160*1080px)
Front CameraSony IMX376: 20MP, 2,0um, f/2.2, HDR
Back CameraSony IMX486: 12MP, 1,25um, f/1.75
2e Back CameraSony IMX376: 20MP, 2,0um, f/2.2, HDR, Dubbele led flitser
Accu3010mAh
KleurZwart, Goud, Roze
Afmetingen158,7 x 75,4 x 7,3 mm
Gewicht168 g
PrijsV.A. 269 euro
Release Datumjuli
Bijzonderhedendual nano-sim

De Mi A2 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGE850/900/1800/1900 MHz
UMTS850/900/1900/2100MHz
FDD-LTEB1, B3, B4, B5, B7, B8, B20
TDD-LTEB38, B40

En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.027-07-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 23:11
Niemand die een Custom rom heeft geflasht?

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:34
MrOsman schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:44:
Niemand die een Custom rom heeft geflasht?
Ik draai nu pixel experience, maar meer mensen ervaring met andere custom roms?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 12:46

Kixtart

Destruction = Improvement

Jordy_413 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:49:
[...]

Ik draai nu pixel experience, maar meer mensen ervaring met andere custom roms?
Wat is jouw ervaring hiermee? Waar vandaan? Ik heb op dit moment nog geen reden om over te stappen want voor zover zijn er nog geen ervaringen en de standaard werkt goed. Ik gok als het nadelig is om de default rom te gebruiken (bijv geen updates meer / oude Android versie) er meer mensen gaan overstappen.

Toevallig ook al gezien of deze telefoon populair is op XDA?

☻/
/▌
/ \

• Jordy_413
Kixtart schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:52:
[...]

Wat is jouw ervaring hiermee? Waar vandaan? Ik heb op dit moment nog geen reden om over te stappen want voor zover zijn er nog geen ervaringen en de standaard werkt goed. Ik gok als het nadelig is om de default rom te gebruiken (bijv geen updates meer / oude Android versie) er meer mensen gaan overstappen.

Toevallig ook al gezien of deze telefoon populair is op XDA?
Waarom tja.. Blijf toch een ITér altijd alles als eerste willen hebben :P . Maar goed de telefoon is redelijk populair want er zijn volgens mij 8 custom roms van erkende dev's en nog een x aantal van amateurs volgens mij. En alles draait en functioneert goed, geen random reboots of iets dergelijks.

[Voor 8% gewijzigd door Jordy_413 op 04-09-2019 13:23]

• Kixtart

Kixtart

Klinkt goed, bij mij moet er nog een beetje noodzaak zijn, want ik heb dagelijks liever een stabiele telefoon dan een custom rom om te testen ;)

☻/
/▌
/ \

• Jordy_413
Android 10 is uit voor de Mi A2 doormiddel van een custom rom!
https://forum.xda-develop...minesprout-t3966643/page3

Tot zover werkt alleen casting niet.

• Kixtart

Kixtart

Klinkt goed. Gezien ik zelf totaal niks van Android 10 had gehoord: https://androidworld.nl/nieuws/android-10-officieel/

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee