Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-02 08:29

De Xiaomi Mi A2, de opvolger van de A1, is door Xiaomi aangekondigd bij een evenement in Spanje. Het toestel draait op een Snapdragon 660-soc van Qualcomm.

De dualsimtelefoon is voorzien van een 5,99"-scherm met een resolutie van 2160x1080 pixels. De Mi A2 beschikt verder over 4GB ram in combinatie met 32GB opslag. Deze is niet uit te breiden. De prijs voor deze configuratie komt neer op 269 euro.

De smartphone heeft een 3010mAh-accu en een usb-c-connector, draait op Android 8.1 en heeft een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Aan de voorkant zit een twintigmegapixelcamera en aan de achterkant zit eenzelfde exemplaar, maar dan voorzien van een tweede, twaalfmegapixelcamera. Daarmee komen de specificaties sterk overeen met die van de Mi 6X, zoals eerder al werd vermoed. De afmetingen zijn 158×75×7,3mm. De telefoon is ook in verschillende geheugenconfiguraties te vinden op Gearbest, waar eveneens een Lite-versie te vinden is. Zo is er bijvoorbeeld ook een variant met 6GB ram en 128GB opslag.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 660
GPUQualcomm® Adreno™ 512
RAM4 / 6 GB LPDDR4X
ROM32 / 64 / 128GB eMMC 5.1
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C
SensorenLight Sensor, Gyroscope, Electronic compass, Proximity sensor, Accelerometer, IR Infrared, Hall Sensor, Fingerprint, Face recognition
Scherm5,99" Full-HD LCD-scherm (2160*1080px)
Front CameraSony IMX376: 20MP, 2,0um, f/2.2, HDR
Back CameraSony IMX486: 12MP, 1,25um, f/1.75
2e Back CameraSony IMX376: 20MP, 2,0um, f/2.2, HDR, Dubbele led flitser
Accu3010mAh
KleurZwart, Goud, Roze
Afmetingen158,7 x 75,4 x 7,3 mm
Gewicht168 g
PrijsV.A. 269 euro
Release Datumjuli
Bijzonderhedendual nano-sim

De Mi A2 ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGE850/900/1800/1900 MHz
UMTS850/900/1900/2100MHz
FDD-LTEB1, B3, B4, B5, B7, B8, B20
TDD-LTEB38, B40

En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.027-07-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:02

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-02 19:01

psyy138

blackbulls.nl

quote:
Stalensnuitje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:40:
[...]

Een glazen cover op een alu telefoon? 8)7
Jup, is kijken of het wat is.
Kostte toch maar 2,56 :*)

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• inorog
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-12-2018
Vraagje : flip case voor xiaomi mi 6x past ook op mi a2?

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:36
Heeft iemand al tempered glass protectors gezien met snelle (< 2 weken) levertijd?

Edit: Deze besteld, worden volgende week geleverd

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Jassy wijzigde deze reactie 03-08-2018 13:48 (46%)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• tech-no-logical
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-02 10:33
quote:
Jassy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:29:
Heeft iemand al tempered glass protectors gezien met snelle (< 2 weken) levertijd?

Edit: Deze besteld, worden volgende week geleverd

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
ik heb die ook besteld. wat een waardeloze dingen, er blijft aan de randen en hoeken gewoon lucht onder zitten. van de drie heb ik er twee geprobeerd, allebei hetzelfde probleem.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:36
Ja ze sluiten niet 100% aan op het scherm maar ik vind het (nu nog) niet storend.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Prinsje87
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16-01 06:58
Misschien zijn hydrogel screenprotectors een optie?
Ik ben zelf in afwachting van deze, tot die tijd een tablet screenprotector bijna op maat gemaakt

23/8
Ik heb ondertussen mijn Hydrogel screenprotector binnen gekregen. Deze heeft een tool meegeleverd om de protector goed passend te plaatsen. En hij zit dan ook echt strak. Ik ben er super blij mee

Prinsje87 wijzigde deze reactie 23-08-2018 15:38 (40%)

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-02 19:01

psyy138

blackbulls.nl

quote:
Telefoon net binnen en momenteel zit de laatste case erop. Door deze glazen case heb je niet die lelijke camera bumb, alleen helaas is het wel een vingerafdruk magneet.

Die 1e hard case is echt niks, totaal niet fijn en lelijk met die camera bumb.
De 2e soft case is wel erg fijn en is beter dan de standaard.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:39
Eindelijk is mijn frustratie voorbij! Ik heb een fatsoenlijke dongle gevonden voor mijn Mi A2 die ook werkt op mijn auto radio.

Sinds ik mijn Mi A2 heb ben ik erg tevreden, een goede upgrade ten opzichte van mijn Nexus 5x, maar..... geen 3.5 mm jack aansluiting meer. Oke, op zich geen probleem dongeltje en het is opgelost, dacht ik...... -O-

Zodra ik de AUX kabel in mijn auto aansluit op de meegeleverde dongle van Xiaomi dan levert dit een enorm tikkend geluid op dat ik bijna bang ben dat ik de speakers van de auto opblaas. Bij koptelefoons is dit niet zo, dus misschien een gevalletje impedantie ofzo???

Maar goed, dan maar een extra dongle bestellen bij een van onze vele webshops in Nederland. Helaas bleek dat toch niet zo makkelijk als gedacht,niemand geeft aan of de dongle voor digitaal of analoog signaal is... Dus dat bood al geen soelaas.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op de website van onze vrienden van Aliexpress en daar op zoek gegaan. Nog steeds dezelfde gebrekkige informatie, maar hé! Eindelijk een plaatje met iets wat op een DAC of een printplaatje leek!! Dus op goed geluk besteld, want van €3 kun je niet dood gaan, en maar afwachten.

4 Weken later kan ik eindelijk vertellen dat deze dongle super werkt. Het is een dongle die een 3.5mm Jack aanbied, maar ook nog een ingang om gelijktijdig je toestel op te laden. Top dus!! Geen geruis of getik op de radio, ook niet tijdens het opladen. Dat kan misschien nog van je autolader afhangen hoe goed het voedingscircuit gefilterd is.

Enig aanraden is dat je de radio niet aanzet als je alleen een USB voeding eraan hebt hangen, dan stuurt de dongle nog wat gekraak uit. Verder super tevreden hiermee!

De dongle in kwestie: https://nl.aliexpress.com...sb-3-0-C/32904683608.html

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Pieterboss
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-02 13:25
Ik heb een vraagje, Ik ben mn dongle kwijt. weet iemand waar ik er een kan kopen die werkt of kan ik beter usb-c earphones kopen?

• chickpoint
Pieterboss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:52:
Ik heb een vraagje, Ik ben mn dongle kwijt. weet iemand waar ik er een kan kopen die werkt of kan ik beter usb-c earphones kopen?
Je zou eens kunnen kijken op die link die ik boven jouw reactie geplaatst heb.

Mocht je het binnen Nederland willen zoeken moet als het goed is elk passief kabeltje het doen. Bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/...ter-wit/9200000084466557/

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19:22
Pieterboss schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:52:
Heb je er eentje gevonden? wil graag een 2e bestellen als backup dongle.
Niet alle dongels schijnen te werken las ik op internet.

• chickpoint
@rens-br ik gebruik zelf dit hoesje om de grote camera bubbel kwijt te raken. https://m.aliexpress.com/item/32866301536.html

De camera steekt in dit hoesje een stuk minder uit, maar nog wel een heel klein beetje aan de rand. Dus je camera zit niet volledig beschermd in het hoesje. IMO vind ik dit fijner i.v.m. het maken van foto's.

Daarnaast kun je eigenlijk ook alle accesoires voor de 6X gebruiken, aangezien dat dezelfde telefoon is maar dan met MIUI.

chickpoint wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:28 (29%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-02 08:29
chickpoint schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:26:
@rens-br ik gebruik zelf dit hoesje om de grote camera bubbel kwijt te raken. https://m.aliexpress.com/item/32866301536.html

De camera steekt in dit hoesje een stuk minder uit, maar nog wel een heel klein beetje aan de rand. Dus je camera zit niet volledig beschermd in het hoesje. IMO vind ik dit fijner i.v.m. het maken van foto's.
Thanks voor de link! Mijn vriendin houdt meer van flipcovers (want daar passen ook alle passen in), dus die is inmiddels eentje onderweg. Deze om precies te zijn.

Tevens heb ik er ook een screenprotector bijgekocht via GearBest, namelijk deze.

rens-br wijzigde deze reactie 29-01-2019 13:49 (20%)

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-02 16:26
Ik heb deze vorig jaar meebesteld.

Er zitten 2 ruimtes voor pasjes in en de lens van de camera valt er netjes binnen.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True