antihipsteralliance
Hou ons op de hoogte, ben ook erg benieuwdDeVins schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:38:
Na bijna 2 jaar de Mi A2 gebruikt te hebben ga ik morgen over op de Xiaomi Poco X3. Benieuwd of het wennen wordt.
Ook benieuwd. Is er al een tweakers gebruikers topic aangemaakt? Kon hem niet vindenDeVins schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:38:
Na bijna 2 jaar de Mi A2 gebruikt te hebben ga ik morgen over op de Xiaomi Poco X3. Benieuwd of het wennen wordt.
[Poco X3 NFC] Ervaringen & DiscussieJohnBlutarski schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:45:
[...]
Ook benieuwd. Is er al een tweakers gebruikers topic aangemaakt? Kon hem niet vinden
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Zoals Henk hier boven aangeeft is miui wel wennen. Ik houd juist van die aosp/android one/lineage inturrface.antonxiaomimia2 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:28:
[...]
Hou ons op de hoogte, ben ook erg benieuwd
Voor ik m'n simkaart in de poco x3 heb gedrukt heb ik eerst via adb alle bloatware er af gehaald, voor zover mogelijk.
Merk dat ik toch nog vaak naar m'n Mi A2 heb gegrepen. Maar die was ondanks dat er amper gebruikssporen op zaten niet fijn meer. Had erg last van de ernstig haperende aan/uit knop en de accu drainde erg snel. De laatste maandjes was Lineage OS wel genieten zeg.
Het was oprecht een fijn toestel!
antihipsteralliance
Na wat opnieuw starten met en zonder simkaart startte hij uiteindelijk, update gefaald. Toen de update gedaan zonder sim, zelfde resultaat. Geen updates meer voor mij lijkt het....
Volgens het Android One programma waar de Mi A2 deel van uitmaakt krijg je 2 android versies en 3 jaar security updates.winnie schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:30:
Tot wanneer krijgt de MI A2 zijn updates? Is dat ergens gepubliceerd?
Aangezien we inmiddels 2 Android versies achter de rug hebben, zitten we dus in het laatste jaar van de security updates.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Bij mij thuis zijn nog twee Xiaomi's Redmi Note 8T en een PocoX1. Deze draaien op Miui. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Android One toch fijner vind dan Miui. Alhoewel je met Miui meer instellingen kunt maken vind ik dat toch geen echte plus voor mijn toepassingen. De updates van Miui komen ook veel minder frequent.
Hier hetzelfde probleem.Pepperoni schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:30:
Oktober update faalt hier. Telefoon loopt bij boot vast op "can't load android system, memory may be corrupt" met de opties opnieuw proberen of factory reset.
Na wat opnieuw starten met en zonder simkaart startte hij uiteindelijk, update gefaald. Toen de update gedaan zonder sim, zelfde resultaat. Geen updates meer voor mij lijkt het....
Na factory reset start deze terug op, maar dan moet je terug alles instellen.
Het is al de tweede keer deze maand.
Voordien geen problemen gehad met de update. Ik weet niet wat het probleem is die dit veroorzaakt.
Iemand een idee?
Zie ook: https://forum.xda-develop...p?p=83816925&postcount=31Important note regarding Mi A2’s October update:
As reported by several users over at XDA, flashing the V11.0.15.0 fastboot ROM will force the phone into stock recovery and show the “Can’t load Android system. Your data may be corrupt.” message. This will require you to perform a factory reset in order to boot the phone.
So, if you’re going to upgrade this way, make sure that you take a full backup of all your data beforehand, so that you can restore it after updating.
Hier is het goed gegaan gelukkig....poeh.. Ik dacht dat het een erg sporadisch probleem was dus gewoonweg op update geklikt.- press "Try again" (thus rebooting cyclically) at least 7 times, phone is to reboot into the other slot with (presumably 11.0.14.0) previously working ROM, or
edit: misschien is het wel een latere update (November) in mijn geval, gezien er staat security updates: 1 November 2020
[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 24-11-2020 11:57 ]
☻/
/▌
/ \
Zonder problemen binnengehaald 25,21MB
[ Voor 25% gewijzigd door antonxiaomimia2 op 26-01-2021 21:03 ]
☻/
/▌
/ \
Oh, maar er zijn meer mensen zonder problemen hoor. De A2 van mijn zoon draait al sinds november 2018 als een zonnetje. Er was een dingetje met de installatie/unboxing (taal op Nederlands gezet, vertaling van het Android 9 sim-code scherm kon daar niet tegen). Maar sindsdien flawless. Wat ik ook moet zeggen: het toestel is ook stevig genoeg en voelt nu nog niet traag aan.antonxiaomimia2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:32:
Ik durf het bijna niet te plaatsen, maar vandaag de februari update (24,16MB) binnengehaald. Weer zonder problemen, tot nu toe werk alles normaal. Nog 4 updates te gaan en dan stopt het. Op de update van 8 naar 9 en 1X met een maandelijkse update dat Google maps niet meer correct werkte is alles vlekkeloos verlopen. Ik ben heel erg tevreden over Android One en vind het jammer dat Android One eigenlijk mislukt is. Wel heb ik denk ik mazzel gehad met m'n Xiaomi telefoon dat ik zo weinig problemen heb gehad.
Het is zeker jammer, want ben zeer tevreden over android one ook.
Ook het toestel zelf is voor het geld meer dan top!
Komen er ook geen beveiliging updates meer?
Maar dat ligt er misschien ook aan hoe lang het het toestel alweer op de markt is.
Ik begin nu toch wel te merken dat het toestel een beetje zijn kuren begint te vertonen. Bij mij krijgt hij steeds vaker last van vastlopers en de accu is ook niet meer wat het geweest was. Oh en die 32 GB kan echt niet meer!! Dat is continu vol met Android erbij
Wat zijn jullie ervaringen nu je het toestel al een langere tijd hebt?
Al met al ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van dit toestel.
Na twee jaar is de batterij wel wat minder geworden. Ik gun mezelf elke twee jaar een nieuw toestel. Ik ga nooit voor de dure Samsung etc maar altijd voor een 200 euro bakkie. Tot nu toe bevalt me dat prima.
Ik ben begonnen met een Jiayu, prima. Toen een Vernee, goed maar minder vlekkeloos. Nu dus de Xiaomi. Hiervan hebben wij als gezin 4 toestellen, Poco 1, 2x A2 en een Note 8T. Ik ga bij mijn volgende weer voor een Xiaomi.
Ik las echter dat ze nu ook MTK processoren gebruiken ipv de Snapdragon. Ik ben wat minder tevreden geweest over MTK dus dat zal nog even uitzoeken worden.
Volledig leeg laten lopen, laden en opnieuw opstarten is dan het enige dat werkt.
Als de telefoon werkt is het een fijn ding, maar dat soort kuren hebben mij na een eerdere update doen wisselen.
Evt een verse factory reset kan ook helpen.
chiel_78 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:35:
Mijn dochter heeft nu mijn oude mi a2, maar ik hoor sinds de laatste update (weer) regelmatig; "pap, mijn telefoon start niet meer op..." en dan hangt ie weer in een bootloop.
Volledig leeg laten lopen, laden en opnieuw opstarten is dan het enige dat werkt.
Als de telefoon werkt is het een fijn ding, maar dat soort kuren hebben mij na een eerdere update doen wisselen.
[ Voor 3% gewijzigd door henkb123 op 05-03-2021 10:40 ]
Wat mogelijk (bij ons in ieder geval) hielp bij een bepaalde bootloop is de taal van de telefoon veranderen naar Engels.chiel_78 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:35:
Mijn dochter heeft nu mijn oude mi a2, maar ik hoor sinds de laatste update (weer) regelmatig; "pap, mijn telefoon start niet meer op..." en dan hangt ie weer in een bootloop.
Ja hoor, alles geprobeerd behalve die factory reset, 20 seconden doet dan ook niks... Maar zoals ik schreef , leeg laten lopen werkt.henkb123 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:39:
Heb je al geprobeerd om hem uit bootloop te krijgen door de aan/uitknop lang ingedrukt te houden (20+ seconden)?
Evt een verse factory reset kan ook helpen.
[...]
Gisteravond al pielen met een tandestoker om te zien of er vuil in de telefoon-aansluiting zat. Niets. Vanochtend nog eens goed gekeken en schoongemaakt, toen kwam er een verfrommeld papiertje naar buiten. En de USB stekker klikt nu weer vast.
Mijn grote angst is altijd dat de USB aansluiting van een telefoon kapot gaat, reden voor mij om zoveel mogelijk telefoons met draadloos laden te kiezen. Maar hoe zit dit in de praktijk: is een kapotte USB-aansluiting van de telefoon een vaak voorkomende reden waarom de telefoon end-of-life is, of zijn het toch andere redenen (scherm, accu enz)?
Of zoiets gebruiken.winnie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:48:
Licht stress-moment: de USB connector klikte niet meer goed in de Mi A2 van mijn zoon.
Gisteravond al pielen met een tandestoker om te zien of er vuil in de telefoon-aansluiting zat. Niets. Vanochtend nog eens goed gekeken en schoongemaakt, toen kwam er een verfrommeld papiertje naar buiten. En de USB stekker klikt nu weer vast.
Mijn grote angst is altijd dat de USB aansluiting van een telefoon kapot gaat, reden voor mij om zoveel mogelijk telefoons met draadloos laden te kiezen. Maar hoe zit dit in de praktijk: is een kapotte USB-aansluiting van de telefoon een vaak voorkomende reden waarom de telefoon end-of-life is, of zijn het toch andere redenen (scherm, accu enz)?
Vaste locatie, vast netwerk.
Van alle telefoons die ik heb gehad heb ik nog nooit een keer gehad, dat ik de telefoon weg moest gooien omdat de USB aansluiting kapot was gegaan. Meestal zitten de bewegende onderdelen van een USB aansluiting ook in de stekker, waardoor er weinig risico is dat de connector stuk gaat.winnie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:48:
Licht stress-moment: de USB connector klikte niet meer goed in de Mi A2 van mijn zoon.
Volgens mij zijn de meest voorkomende redenen van een telefoon die EoL raakt toch de accu en misschien eventueel het einde van de software ondersteuning.
Het is super jammer dat het gaat stoppen met de updates.
Ook ik weet nog niet wat ik hier na ga bestellen, want Android One blijft top!
Is er trouwens iemand die Android android auto gebruikt en waar het goed werkt?
Ik gebruik hem in combinatie met een Peugot 308SW.
Ik heb vaak dat na het bellen het geluid weg van mijn radio en navigatie.
Ook bij het opstarten geeft het vaak problemen.
Maar wie weet moet ik iets veranderen in de instellingen.
Ik gebruik Android Auto, maar wel de versie voor Phone screens. Opstarten van Android Auto gaat bij mij ook vrij dramatisch. Vaak loopt het vast of duurt het heel lang voor het opgestart is. Zou het misschien zo zijn dat de A2 er net te langzaam voor is?timbe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:14:
ook hier de mei update binnen zonder problemen.
Het is super jammer dat het gaat stoppen met de updates.
Ook ik weet nog niet wat ik hier na ga bestellen, want Android One blijft top!
Is er trouwens iemand die Android android auto gebruikt en waar het goed werkt?
Ik gebruik hem in combinatie met een Peugot 308SW.
Ik heb vaak dat na het bellen het geluid weg van mijn radio en navigatie.
Ook bij het opstarten geeft het vaak problemen.
Maar wie weet moet ik iets veranderen in de instellingen.
Merk overigens dat hij steeds vaker vastloopt, plus dat de opslag permanent vol zit. Dus ik ben ook aan het kijken voor vervaning, ik heb op het moment mijn pijlen gericht op de Pixel 5a mocht die uitkomen.
Echter de specs zijn fenomenaal en de reviews zijn zeer lovend.
Prachtig scherm en zeer snel. Camera is beter dan de A2 maar echt een midrange dus anders dan de overige hardware die echt highend is.
Initieel waren er update problemen, maar dat is inmiddels alweer lang geleden. Het lijkt me daarom ook niet nuttig om dit steeds hier te melden.
Van de andere kant: Ja, ik heb een update en die ben ik nu het installeren
Edit: all fine!
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 19-07-2021 23:24 ]
☻/
/▌
/ \
... en gaat over tot de orde van de dag
Release datum was juni 2018, android One geeft 2 systeem updates en 3 jaar veiligheiisupdates. We zitten nu in juli 2021, dus volgens mij zijn beide data verstreken. Het update scherm bij mij is ook veranderd. Vandaar dat ik verbaasd ben.Kixtart schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:18:
Waarom verbaasd?
Initieel waren er update problemen, maar dat is inmiddels alweer lang geleden. Het lijkt me daarom ook niet nuttig om dit steeds hier te melden.
Van de andere kant: Ja, ik heb een update en die ben ik nu het installeren
Edit: all fine!
Ah zo, dat begreep ik niet uit de reactie. Al een tijdje is hier twijfel bij elke update, dus gokte die richting op. De buildnummer is QKQ1.190910.002 V11.0.28.0.QDIMIXM met Security patch level: July 1st, 2021 (Play store: 2021-06-01)antonxiaomimia2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:07:
[...]
Release datum was juni 2018, android One geeft 2 systeem updates en 3 jaar veiligheiisupdates. We zitten nu in juli 2021, dus volgens mij zijn beide data verstreken. Het update scherm bij mij is ook veranderd. Vandaar dat ik verbaasd ben.
☻/
/▌
/ \
Busje perslucht?antonxiaomimia2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:12:
Ik heb een probleempje, als ik bel met iemand is het geluid erg zacht. Ik verwacht dat dit door vuil in de speaker komt. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Vaste locatie, vast netwerk.

:strip_exif()/f/image/CtWHvH3q91igF3GwFmFRS00t.jpg?f=fotoalbum_large)
De puntjes die je ziet is trouwens schade veroorzaakt door het hoesje dat er omheen zat..

Jij ook bedankt voor al je hulp.antonxiaomimia2 schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:14:
Ook ik ben over naar een andere telefoon ik heb de MI A2 met heel veel plezier gebruikt. Bedankt mede gebruikers voor alle kennis die ik met jullie mocht delen![]()
Wat is het geworden voor nieuwe telefoon.
Ik ben er nog niet uit, velen zijn heel groot en zwaar.
De poco F3 staat nu boven aan
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie