Acties:
  • +6 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:10

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter

Poco X3 NFC Ervaringen & Discussie Topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0Zyc7NDvN-VnDnSAmMskADgJR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/azctRa0t0nzlnMb2AWGVOBfQ.png?f=user_large

Xiaomi-dochterbedrijf Poco heeft de Poco X3 NFC onthuld.
Het toestel is per direct verkrijgbaar voor 199 tot 249 euro en heeft een Qualcomm Snapdragon 732G aan boord.

Specificaties:

CPUQualcomm® Snapdragon™ 732G
Opslag & GeheugenRAM: 6GB Storage: 64GB / 128GB
Scherm6.67" DotDisplay
Batterij & Laden5160mAh & 33W snelladen
Camera's64MP hoofd/ 13MP ultra-wide/ 2MP macro / 2MP diepte/ 20MP front camera
Netwerk4G: LTE FDD: B1/2/3/4/5/7/8/20/28
4G: LTE TDD: B38/40/41 (2535-2655MHz)
3G: WCDMA: B1/2/4/5/8
2G: GSM: B2/3/5/8
Water en stofbestendigIP53
AfmetingenHoogte 165.3mm/ Breedte 76.8/ Dikte 9.4mm/ Gewicht 215 gram
Operating system MIUI 12 for POCO, based on Android 10 & POCO Launcher 2.0

Bron: https://www.poco.net/global/poco-x3-nfc/specs/

Review

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
POCO X3 NFC Unboxing & FULL REVIEW

Teardown

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
POCO X3 NFC - Teardown

Power management

Als een app gekillt wordt door de agresieve power management van MIUI, kun je dit vaak oplossen door:

App ingedrukt houden -> app informatie -> autostart aan.

In hetzelfde menu:
Batterijbesparing -> Geen beperkingen.

Controleer ook de toestemmingen. Als de locatie continue beschikbaar moet zijn, dan moet de app ook de locatie bepalen als de app niet op de voorgrond open staat. Mocht je dit willen forceren dan installeer je de app opnieuw en dan vraagt Android je bij het eerste gebruik van de locatie toestemming.

App vastzetten in het geheugen:
Druk op de menu knop zodat het scherm komt waar je tussen apps kunt wisselen(of swipe half omhoog als je de gestures gebruikt) -> Druk lang op de app naar keuze-> aan de zijkant van het app komt een menu met meerdere iconen, druk daar op het slotje zodat deze open springt
Dit betekend dat het nu in het geheugen vast staat en niet meer gekilled wordt . Kijk je hierna weer in het overzicht, dan staat er een slotje naast de naam van de app.

Daarnaast kun je in de ontwikkelaars opties (deze krijg je in de instellingen er bij door 5x op de MIUI versie in
Over deze telefoon te drukken) de MIUI optimalisaties uit zetten, dit kan ook problemen oplosssen

Prijs

Pricewatch

[ Voor 83% gewijzigd door red bull op 03-12-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16
Ik heb nog een Oneplus 3 die in principe 'zijn werk nog netjes doet'; maar wel een beetje aan vervanging toe is. Doorgaans koop ik liever een wat duurder toestel en doe ik er gerust een jaar of 3 of 4 mee, net zoals nu. Maar van veel toestellen vind ik tegenwoordig de prijs (absurd) hoog; en de midrange van veel merken weet mij niet echt te overtuigen qua features.

Ook wil eigenlijk het liefst een telefoon die een vingerafdrukscanner & selfiecamera achter het scherm heeft; een nette ip rating, 5g future-proof is, en een fijne camera, enzovoorts. Ik kwam er al snel achter dat veel van de features die ik nu wil in een veel hogere prijsklasse zitten, of nog niet echt helemaal uitgekristalliseerd zijn.

Daarom heb ik gisteren de Poco X3 128gb bij Belsimpel besteld; Ik ben erg benieuwd! Qua hardware lijkt het mij een prima deal; en wat ik van de camera samples zag is het voor mij 'goed genoeg'. Accu is ook aan de ruime kant, en genoeg opslag. Ik ben zelf alleen wel fan van een 'zo kaal mogelijke' Android-experience, dus ik maak me nog het meeste zorgen om hoe erg Miui mij gaat bevallen, en ik ben bang dat ik 'm net wat te groot ga vinden. Maar als ik de komende twee jaren met een wat 'goedkopere' telefoon door kom dan kan ik altijd dan weer verder kijken hoe de markt er voor staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Ik heb hem ook besteld... kom van een poco f1... nog helemaal goed, batterij rond de 85%.. Wat ik hoop te halen...
  1. Beter scherm/ geen notch
  2. Grotere accu/ Sneller laden
  3. Camera upgrade
  4. NFC
  5. Nieuw toestel/ LCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:17
Ook zojuist besteld via coolblue, ben benieuwd!
Nu juist nog een hoesje en beschermglaasje vinden :)

[ Voor 36% gewijzigd door MVA. op 11-09-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
MVA. schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:58:
Ook zojuist besteld via coolblue, ben benieuwd!
Nu juist nog een hoesje en beschermglaasje vinden :)
Zit standaard screen protector op en transparant hoesje bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Staat ie al bij Coolblue ik kan hem niet vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
saphaas schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:28:
Staat ie al bij Coolblue ik kan hem niet vinden ?
Alleen op Belgische site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Oke vreemd dat Coolblue NL hem nog niet heeft staan ik zie hem.wel op Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nookerd
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 22:47
Is de 64GB zwart versie uberhaupt ergens te koop? Zo'n earlybird actie is best aardig, maar vrij nutteloos als je 'm nergens kunt kopen.

En ik heb niet zo'n zin om 5 weken te wachten (Belsimpel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nookerd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:48:
Is de 64GB zwart versie uberhaupt ergens te koop? Zo'n earlybird actie is best aardig, maar vrij nutteloos als je 'm nergens kunt kopen.

En ik heb niet zo'n zin om 5 weken te wachten (Belsimpel).
Ik krijg morgen de 64GB binnen van Belsimpel, dus hij was er wel. Maar 5 weken! :o

Vraag: waar kan ik in de instellingen de reclame uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
saphaas schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:33:
Oke vreemd dat Coolblue NL hem nog niet heeft staan ik zie hem.wel op Belsimpel.
Belsimpel heeft dan ook een deal gesloten om het toestel (even) exclusief te voeren hier in Nederland.
nookerd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:48:
Is de 64GB zwart versie uberhaupt ergens te koop?
Zie hierboven. 64GB-modellen zijn zeker te koop geweest met levertijd aanstaande zaterdag.
Vraag was blijkbaar erg hoog. Eerste tig orders kregen ook nog eens een Mi Band 5 cadeau, heel leuk.
jodeltje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:02:
Vraag: waar kan ik in de instellingen de reclame uitzetten?
Opletten bij de eerste opstart en daar de juiste vinkjes uitschakelen.

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 11-09-2020 18:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:28

Zenix

BOE!

Ik heb hem drie dagen geleden gekocht bij de Xiaomi Official store (Grey, 64GB) voor 194 euro, Hij is vandaag verzonden, dus zal er volgende week wel zijn.

Daarnaast heb ik de volgende case bestelt: https://m.nl.aliexpress.c...ctlist.0.0.5261716cUVguRQ

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 11-09-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:10:
Ik heb hem drie dagen geleden gekocht bij de Xiaomi Official store (Grey, 64GB) voor 194 euro, Hij is vandaag verzonden, dus zal er volgende week wel zijn.

Daarnaast heb ik de volgende case bestelt: https://m.nl.aliexpress.c...ctlist.0.0.5261716cUVguRQ
Waarom zou je hem op Ali bestellen als hij gewoon in NL maar 5 euro duurder is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:28

Zenix

BOE!

jodeltje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:59:
[...]

Waarom zou je hem op Ali bestellen als hij gewoon in NL maar 5 euro duurder is?
Omdat ik zeker wou weten dat ik hem snel kreeg, zie de 5 weken wachttijd hierboven. Ik heb daar ook gewoon garantie, dus geen probleem. Tevens is dit mijn 5e Xiaomi voor rond de 200 euro en nooit problemen gehad, dus heb er wel vertrouwen in.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 11-09-2020 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren besteld, vanmiddag de verzend bevestiging gekregen. Morgen de X3 met Miband 5 in huis. Het gaat de vervanger worden van de Pocophone F1. Die schuift weer door. Ben benieuwd, lijkt me een meer dan prima toestel :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:45:
Gisteren besteld, vanmiddag de verzend bevestiging gekregen. Morgen de X3 met Miband 5 in huis. Het gaat de vervanger worden van de Pocophone F1. Die schuift weer door. Ben benieuwd, lijkt me een meer dan prima toestel :Y
Niet echt een upgrade toch? Of wou je gewoon iets nieuws? (Dat mag hoor, dat is mijn reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:29
Hier ook gistermiddag een zwarte en een blauwe besteld. Beide met 64GB intern. Morgenmiddag worden ze geleverd met 2x een mi 5 band erbij. Ben benieuwd wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:45:
Ik neem aan dat ik te laat ben voor de mi band? Ik zag gisteren inderdaad de actie op belsimpel even later keek ik weer maar stond dit niet meer vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 21:39
Ruffzz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:57:
[...]

Ik neem aan dat ik te laat ben voor de mi band? Ik zag gisteren inderdaad de actie op belsimpel even later keek ik weer maar stond dit niet meer vermeld
Die actie was inderdaad gisteren alweer voorbij, je moest er binnen een paar uur bij zijn. Hier komt morgen de 64gb versie binnen (met 128gb SD kaart) en de mi band 5 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jodeltje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:15:
[...]

Niet echt een upgrade toch? Of wou je gewoon iets nieuws? (Dat mag hoor, dat is mijn reden)
De F1 is van mijn vrouw, heeft een barst in het scherm. Toestel van onze zoon is stuk, dus de F1 gaat naar hem, de X3 naar m'n vrouw. Ik zat eigenlijk te kijken naar een goedkope Redmi ( voor m'n zoon, die is nogal lomp helaas), maar dit is erg veel bang for buck. Doorschuiven leek mij zo een prima idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
red bull schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:43:
[...]

Zit standaard screen protector op en transparant hoesje bij...
Heb toch liever een steviger hoesje en een glazen screenprotector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
MVA. schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:27:
[...]

Heb toch liever een steviger hoesje en een glazen screenprotector ;)
Ik ook, maar het is een beter begin dan niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02

nFo

Bekijk op YouTube
The $200 Poco X3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren ook een zwarte 64GB besteld bij Belsimpel. Op tijd voor de Mi band (kan ik die ook eens proberen) maar te laat voor snelle levering; dus voor mij waarschijnlijk nog een paar weken wachten.
Vind ik niet zo erg; mijn Note 5 redt ik mij ook prima mee.

Upgrade is alleen vanwege dat we onze moeder eens aan een smartphone helpen.
I.p.v. een instap Redmi 9 of een Note 9S/Pro o.i.d. voor haar te kopen (die net zoveel kosten) maar mijn Note 5 doorschuiven en zelf aan de Poco.

Ben benieuwd. Inderdaad ook maar eens een glazen screenprotector bestellen en wat USB kabels.
(ik ga nu voor het eerst over naar USB C)

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:17
Hier ook besteld voor 216 euro op aliexpress vanuit spanje. Het gaat om de 128gb versie.
Zat volgens mij geen optie bij om de mi band erbij te besttelen?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
shamp0o schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:03:
Hier ook besteld voor 216 euro op aliexpress vanuit spanje. Het gaat om de 128gb versie.
Zat volgens mij geen optie bij om de mi band erbij te besttelen?
Die Mi Band was een Belsimpel actie.

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:17
ChinaGeek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:08:
[...]

Die Mi Band was een Belsimpel actie.
Meende dat er ook een soort gelijke actie was vanuit xiaomi?

• Carn82
hmm ik heb 'm donderdag bij Belsimpel besteld maar zag toen geen Mi band.. misschien kan ik in de winkel nog even klagen :)

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Ik heb gisteravond de 128 Gb versie besteld bij Belsimpel. Samen met een verlenging van mijn Tele2 abonnement voor 223 Euro inclusief verzendkosten (= verkapte administratiekosten denk ik). Als het goed is komt PostNL zometeen langs. Ben erg benieuwd. Ik zag dat het toestel met het voor mijn best passende Lebara abonnement dik onder de 200 Euro zou kosten, maar ik durfde het niet goed aan met provider. Maar voor degene die ook aan het shoppen is en het aandurft een erg mooie korting op dit toestel.

• Piet91
  • Niet online
De Mi Band was een op=op actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECjEfBQfOkCu3o6PVn1zDiMgrls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPc2n9GGQlg4RPSIbAyDUtRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Net binnen, zo eens even uitpakken :)

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Leuk toestel.
Stevig hoesje erbij en een screenprotector erop.
120hz merk je gelijk.
Speakers zijn ook echt heel luid !

• Carn82
ik heb 'm ook in m'n tas zitten naar kan vanavond thuis pas "aan de slag". schrok toch wel een beetje van de grootte, hij is toch iets langer dan verwacht.

• jodeltje
  • Niet online
Nou, helemaal ingesteld.

Hij is GROOT!
120hz werkt goed, merk je meteen
Lekker vlot toestel
MIUI is wel wennen
Camera is lekker snel met foto's maken

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 22:25
jodeltje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:12:
Nou, helemaal ingesteld.

Hij is GROOT!
120hz werkt goed, merk je meteen
Lekker vlot toestel
MIUI is wel wennen
Camera is lekker snel met foto's maken
Van welke telefoon kom je af? Overweeg hem ter vervanging van redmi note 7

• jodeltje
  • Niet online
mits112 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:14:
[...]

Van welke telefoon kom je af? Overweeg hem ter vervanging van redmi note 7
Ik heb een iPhone X
Maar de laatste Android was een Sony Xperia 10 Mark 2, daarvoor een Nokia 7+

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

3 dagen geleden besteld vanuit spanje, maar nog niks verzonden.
Ook geen reactie op mijn vragen wanneer het verzonden wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
Ik snap ook niet waarom jullie niet gewoon in Nederland bestellen voor die paar euro prijs verschil.

• jodeltje
  • Niet online
Ik kan Night Light nergens vinden (dat het scherm een gele tint krijgt s’avonds), hebben jullie enig idee?

Gevonden: het heet ‘Leesmodus’.

[ Voor 15% gewijzigd door jodeltje op 12-09-2020 22:28 ]

• TheAviator
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 12:33
Vanmiddag heb ik heb hem ook binnen gekregen vanaf Belsimpel.

Vanavond even rustig ingesteld en even alles over gezet van mijn oude telefoon (A9 2018).

Ja, hij is GROOT. Mijn A9 was al redelijk lang en lomp af en toe, dus dit is hier nog even een stap bovenop. :S

120 Hz scherm is out of the box, al bij het instellen, direct merkbaar. Wat terughoudend hier en daar, maar dit zeker nog niet storend (schakeld dan heel af en toe terug naar 60 Hz denk ik?). Zalig vloeiend scrollen.

Ben altijd relatief merk gebonden geweest aan Samsung (Jet, Note 2, 3, 4 A7, A9), maar ik heb toch de stap genomen nu. MIUI zal gewoon een kwestie van wennen zijn.

Tot nu toe tevreden.

Een vraag waar ik nog niet helemaal uit ben:
Hoe schakel ik die advertenties uit? Ik begreep dat er een opt-out optie was, maar die is tot op heden onvindbaar.

• jodeltje
  • Niet online
TheAviator schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:30:
Een vraag waar ik nog niet helemaal uit ben:
Hoe schakel ik die advertenties uit? Ik begreep dat er een opt-out optie was, maar die is tot op heden onvindbaar.
Ik heb die ook niet gevonden.. maar ik heb ook nog geen advertentie gezien, waar zie jij ze?

• TheAviator
jodeltje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:32:
[...]

Ik heb die ook niet gevonden.. maar ik heb ook nog geen advertentie gezien, waar zie jij ze?
Bijvoorbeeld na het uitvoeren van een beveiligings scan. Niemand verplicht natuurlijk mij de app te gebruiken, maar toch. Heb het liever niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VPIPPFR
TheAviator schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:36:
[...]

Bijvoorbeeld na het uitvoeren van een beveiligings scan. Niemand verplicht natuurlijk mij de app te gebruiken, maar toch. Heb het liever niet. ;)
In de app "beveiliging" kan je die uitzetten:
Beveiliging - instellingen - cleaner - 'aanbevelingen ontvangen' uitvinken

• TheAviator
VPIPPFR schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:38:
[...]

In de app "beveiliging" kan je die uitzetten:
Beveiliging - instellingen - cleaner - 'aanbevelingen ontvangen' uitvinken
Ahhh... 'aanbevelingen ontvangen'. Leuke verwoording voor advertenties. Zover was ik nog niet.

Ga er even mee aan de gang. Dank.

• VPIPPFR
TheAviator schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:42:
[...]

Ahhh... 'aanbevelingen ontvangen'. Leuke verwoording voor advertenties. Zover was ik nog niet.

Ga er even mee aan de gang. Dank.
Ja het is mooi verstopt :)
In bijna alle "Mi"-eigen apps zit wel reclame en ergens diezelfde optie verborgen.
Gelukkig hoef je deze zelden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-05 12:08
Kan je de Mii-apps eigenlijk verwijderen? Welke app gebruiken jullie als camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Tits schreef op zondag 13 september 2020 @ 00:56:
Kan je de Mii-apps eigenlijk verwijderen? Welke app gebruiken jullie als camera?
Totdat er een Gcam komt met ondersteuning voor 3 camera’s, de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:41
Tits schreef op zondag 13 september 2020 @ 00:56:
Voor het verwijderen van de meeste MIUI apps kun je de volgende tool gebruiken: https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Wel goed opletten wat je verwijderd, kan zijn dat sommige ‘apps’ nodig zijn voor het normaal functioneren van je toestel.

Met een beetje Google werk kan je zo uitzoeken wat weg kan en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaiser_strudel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05-2022
Is het toestel ook nog ergens verkrijgbaar voor 199 euro zonder dat ik er 5 weken voor moet wachten bij belsimpel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Kaiser_strudel schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:31:
Is het toestel ook nog ergens verkrijgbaar voor 199 euro zonder dat ik er 5 weken voor moet wachten bij belsimpel? :?
In Nederland heeft Belsimpel voorlopig de exclusieve verkooprechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAviator
Kaiser_strudel schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:31:
Wellicht nog via AliExpress vanuit Spanje. Levertijd vanaf Spanje is gemiddeld 5-7 dagen uit mijn ervaringen. Het nadeel is wel dat de prijs dan boven de 200 euro uitkomt.

Volgens AliExpress nog voldoende op voorraad.

De early-bird korting gaat er vanaf 15 september bij Belsimpel ook af, dus misschien is het een voordeligere optie om toch voor de 128GB versie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaiser_strudel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05-2022
TheAviator schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:47:
[...]

Wellicht nog via AliExpress vanuit Spanje. Levertijd vanaf Spanje is gemiddeld 5-7 dagen uit mijn ervaringen. Het nadeel is wel dat de prijs dan boven de 200 euro uitkomt.

Volgens AliExpress nog voldoende op voorraad.

De early-bird korting gaat er vanaf 15 september bij Belsimpel ook af, dus misschien is het een voordeligere optie om toch voor de 128GB versie te gaan.
Mja ik zie nu net dat op aliexpress hij al 230 euro kost voor 64GB uit Spanje. Dan misschien toch de 128 bij Belsimpel.

Edit:
ik zag dat er twee verschillende verkoop pagina's zijn. Eentje voor 230 euro uit spanje en een voor 205 uit spanje. Dit is de goedkopere: Aliexpress

[ Voor 15% gewijzigd door Kaiser_strudel op 14-09-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-05 12:08
Kaiser_strudel schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:37:
[...]

Mja ik zie nu net dat op aliexpress hij al 230 euro kost voor 64GB uit Spanje. Dan misschien toch de 128 bij Belsimpel.
Dat is wel erg "duur". Ik kon in de pre-order voor 210 euro de 128 GB bestellen vanuit Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Bekijk op YouTube
STOCK Vs GCAM Camera Comparison POCO X3 NFC

Google Camera heeft dus zeker nog wat ontwikkeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:41
Iemand trouwens nog een goede screen protector kunnen vinden? Voor nu is het wel prima, meegeleverde hoes biedt prima bescherming, maar zou toch nog wat extra’s willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
Plisson schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:46:
Iemand trouwens nog een goede screen protector kunnen vinden? Voor nu is het wel prima, meegeleverde hoes biedt prima bescherming, maar zou toch nog wat extra’s willen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zat er af fabriek een screenprotector op het scherm aangebracht (al merk ik dat deze niet van de beste kwaliteit is).

Ik heb zelf vanaf AliExpress een willekeurige tempered glass screenprotector besteld samen met een wallet case. Komende weken zullen ze in Nederland ook vast beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Is er ergens een lijstje te vinden van de MUI bloat- en spyware die zonder problemen verwijderd kan worden? Kan op xda nog niet alteveel vinden

[ Voor 97% gewijzigd door -36- op 13-09-2020 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Ik heb de X3 sinds gisteren in gebruik.. werkt weer fijn, ook overstappen vanaf poco F1 ging prima met google backup & mi mover... 2 sim kaarten er in ook prima.

Eerste indruk vrij zwaar, laad snel, speakers zijn super..

klein bugje gevonden, ik gebruik hem voor teams, horizontaal verhuisd de notch mee, je ziet een klein gaatje ontstaan op het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
Zelf merk ik in bij heel veel apps dat de statusbalk bij horizontaal gebruik natuurlijk meeverhuisd, maar vervolgens niet gevuld word. Wat dus resulteert in een zarte balk aan de linker- of rechterkant.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PO6ewJocLdIeJPmhegeyR0hjCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvlMacyd7D42zwnIHBQjUWUZ.jpg?f=fotoalbum_large

De camera verdwijnt dus als het ware in een zwarte balk. Storend is het niet, maar wel een klein schoonheidsfoutje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
  • Laatst online: 02-02-2022
Goedemiddag. Ik heb hem net binnen en ik heb een vraag: ligt het aan mij of zit er al een screenprotector op? Ik kan dit namelijk nergens terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
MrStef85 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:47:
Goedemiddag. Ik heb hem net binnen en ik heb een vraag: ligt het aan mij of zit er al een screenprotector op? Ik kan dit namelijk nergens terugvinden.
Ja er zit inderdaad een screenprotector op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
Heeft er iemand ervaring met een 'clear coat'? Brengt dat wat bescherming?
Ik denk er misschien aan om dit te laten aanbrengen bij Proximus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
Ik zag op youtube een van de eerste vergelijkingen met de OnePlus Nord, zie hieronder. Ik heb zelf nog weinig kunnen testen maar mijn eerste indruk is positief! Ik schrok wel dat de portret-foto's iets van 35 tot 40mb groot waren.. is dat normaal? Verder ben ik nog benieuwd met welke updates Xiaomi nog gaat komen, zitten immers nu nog op de launch-build.

Bekijk op YouTube
Poco X3 NFC versus OnePlus Nord Camera Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
jodeltje schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:57:
[...]

Bedankt! Ik heb trouwens wel problemen met de opgeslagen wifi netwerken overzetten. Ook als ik de wifi aan en uit zet verbind ie niet automatisch, terwijl dat wel aan staat. Dit gebeurt na de installatie. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
MrStef85 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:18:
[...]

Bedankt! Ik heb trouwens wel problemen met de opgeslagen wifi netwerken overzetten. Ook als ik de wifi aan en uit zet verbind ie niet automatisch, terwijl dat wel aan staat. Dit gebeurt na de installatie. Iemand hier ook last van?
Gaat hier prima, maar ik heb ook niets overgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
[...]

Ik had dat met het netwerk op mijn werk, uiteindelijk was netwerk vergeten en weer toevoegen de 'fix'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:48
[...]

Ja same. Geen oplossing voor gevonden tot op heden.

@Carn82 Niet echt een fix als sommige wachtwoorden niet bij de hand zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door SlqmLqck op 15-09-2020 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrStef85
SlqmLqck schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 01:04:
[...]

Ja same. Geen oplossing voor gevonden tot op heden.

@Carn82 Niet echt een fix als sommige wachtwoorden niet bij de hand zijn.
Gelukkig ben ik niet de enige. Vind het namelijk wel irritant. Hopelijk komt hier nog wel een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
Update:

Het probleem deed zich ook voor als ik het wifi signaal uit had gezet en dan weer aan: er werd geen automatische verbinding gemaakt. Ook als ik op de desbetreffende opgeslagen wifi verbinding had geklikt werd er geen verbinding gemaakt

Ik heb zojuist alle netwerken gereset. Daarna met 'n oude MIA2, de wifi netwerken gedeeld met QR code. Vooralsnog ziet het eruit dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
MrStef85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:49:
Update:

Het probleem deed zich ook voor als ik het wifi signaal uit had gezet en dan weer aan: er werd geen automatische verbinding gemaakt. Ook als ik op de desbetreffende opgeslagen wifi verbinding had geklikt werd er geen verbinding gemaakt

Ik heb zojuist alle netwerken gereset. Daarna met 'n oude MIA2, de wifi netwerken gedeeld met QR code. Vooralsnog ziet het eruit dat dit werkt.
En toen startte ik de 'Opruimer'. Opgeslagen netwerken weg :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:24
Donderdag direct de Poco X3 64GB besteld bij Belsimpel met gratis Mi Band 5. Helaas nog geen verzenddatum en lees nu overal dat deze pas over 5 weken leverbaar is. Bestaat er nog een kans dat ze eerder geleverd gaan worden dan over 5 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
Carn82 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:32:
[...]

Ik had dat met het netwerk op mijn werk, uiteindelijk was netwerk vergeten en weer toevoegen de 'fix'.
Heb je er nu nog problemen mee? Of is het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
MrStef85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:03:
[...]

Heb je er nu nog problemen mee? Of is het nu opgelost?
Vanochtend geen problemen gehad met het betreffende netwerk @ kantoor; en thuis lijken zaken ook netjes gevonden te worden. Dus ik kan de genoemde problematiek zelf nog niet goed controleren / reproduceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Heb het toestel nu ook een dag in bezit en het is een fijn toestel voor het geld. Wel enigszins lomp, dus het voelt groot en zwaar aan tov andere toestellen met dezelfde schermgrootte. Zal door de dikke accu komen denk ik.

Alles werkt goed tot nu toe goed en snel. 120hz is mooi maar er is zeker een verschil te zien met 120hz op een Galaxy S20 welke veel vloeiender oogt. Denk dat LCD wat na-ijlt waardoor je wat ghosting krijgt.

Xiaomi MUI is even wennen wat instellingen betreft want die zitten op een andere plek als dat je verwacht van Android. Heb al wel ervaring met een Redmi Note 7 dus ik wist wat ik kon verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
Carn82 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:54:
[...]

Vanochtend geen problemen gehad met het betreffende netwerk @ kantoor; en thuis lijken zaken ook netjes gevonden te worden. Dus ik kan de genoemde problematiek zelf nog niet goed controleren / reproduceren..
Bij mij lijkt het nu ook te werken, nadat ik dus de desbetreffende wifi netwerken met de qr scanner heb overgenomen van m'n oude telefoon,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
Garret1410 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:13:
Heb het toestel nu ook een dag in bezit en het is een fijn toestel voor het geld. Wel enigszins lomp, dus het voelt groot en zwaar aan tov andere toestellen met dezelfde schermgrootte. Zal door de dikke accu komen denk ik.

Alles werkt goed tot nu toe goed en snel. 120hz is mooi maar er is zeker een verschil te zien met 120hz op een Galaxy S20 welke veel vloeiender oogt. Denk dat LCD wat na-ijlt waardoor je wat ghosting krijgt.

Xiaomi MUI is even wennen wat instellingen betreft want die zitten op een andere plek als dat je verwacht van Android. Heb al wel ervaring met een Redmi Note 7 dus ik wist wat ik kon verwachten.
Ik kom van Android One....dit is zeker wennen ja..haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 16:41

ArCadE

No banana available

jodeltje schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:57:
[...]

Gisteren besteld en vandaag ontvangen.

Ik kan alleen niet goed ontdekken of er op de cameralenzen ook een screenprotector zit. Weet iemand dit?

Ook problemen met wifi na het draaien van de opruimer. Die ga ik dus voorlopig niet gebruiken ;)

Gelijk maar even een goede hoes besteld bij ome Ali. Tot die tijd maar met de meegeleverde hoes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
ArCadE schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:17:
[...]

Ik kan alleen niet goed ontdekken of er op de cameralenzen ook een screenprotector zit. Weet iemand dit?

Ook problemen met wifi na het draaien van de opruimer. Die ga ik dus voorlopig niet gebruiken ;)

Gelijk maar even een goede hoes besteld bij ome Ali. Tot die tijd maar met de meegeleverde hoes gebruiken.
Ik zou de cameralenzen lekker vrij van dat soort meuk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStef85
[...]

Kijk...ik dacht dat het specifiek aan mijn toestel lag. Nog aardig wat bugs dus. Ben vergeten om feedback te geven en dus de bug te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:23
[...]

Mag ik vragen welke hoes je hebt besteld? Ik zag op amazon.de overigens ook een aantal, maar merendeel daarvan is nog beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Zoals eerder gemeld heb ik de 128Gb versie van Belsimpel vanaf zaterdag in huis. Eerste bevindingen zijn goed, echter is het echt wel een flinke jongen qua grootte en gewicht. Het scherm is mooi en inderdaad wat vloeiender dan andere niet 120hz toestellen die ik gehad heb, maar ik vind de automatisch geregelde helderheid wat aan de hoge kant. Het scherm is me net wat te fel eigenlijk. Volgens mij is daar niets aan te doen, dan het uitzetten van die de automatische helderheid regeling toch?
Verder valt me nog op dat het scherm naar de horizontale stand draait bij het minste dat je het toestel scheef houdt. Had ik bij sommige Motorola toestellen ook last van en is echt zo'n dingetje wat in het dagelijks gebruik meer kan gaan irriteren dan je jezelf van te voren zou kunnen bedenken.

Voor de rest geen klachten. Mooi geluid (muziek luisteren via Spotify bijvoorbeeld) trouwens ook over bluetooth en ook via de 3,5 mm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Zit ook te denken aan dit toestel kom van een Nokia 7 plus af zou dit een goede upgrade zijn? Hoe zit het met de software ondersteuning is dat een beetje betrouwbaar bij Xiaomi ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Rennie01 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:03:
[...]

Mag ik vragen welke hoes je hebt besteld? Ik zag op amazon.de overigens ook een aantal, maar merendeel daarvan is nog beschikbaar.
Ik heb deze besteld:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.74df4c4drVDvfT

En deze ook gelijk:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.74df4c4drVDvfT

[ Voor 13% gewijzigd door ArCadE op 15-09-2020 15:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

saphaas schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:21:
Zit ook te denken aan dit toestel kom van een Nokia 7 plus af zou dit een goede upgrade zijn? Hoe zit het met de software ondersteuning is dat een beetje betrouwbaar bij Xiaomi ?
Mijn vorige tel was een Nokia 8. Ben tot nogtoe tevreden met de Poco X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Goofman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:10:
Zoals eerder gemeld heb ik de 128Gb versie van Belsimpel vanaf zaterdag in huis. Eerste bevindingen zijn goed, echter is het echt wel een flinke jongen qua grootte en gewicht. Het scherm is mooi en inderdaad wat vloeiender dan andere niet 120hz toestellen die ik gehad heb, maar ik vind de automatisch geregelde helderheid wat aan de hoge kant. Het scherm is me net wat te fel eigenlijk. Volgens mij is daar niets aan te doen, dan het uitzetten van die de automatische helderheid regeling toch?
Verder valt me nog op dat het scherm naar de horizontale stand draait bij het minste dat je het toestel scheef houdt. Had ik bij sommige Motorola toestellen ook last van en is echt zo'n dingetje wat in het dagelijks gebruik meer kan gaan irriteren dan je jezelf van te voren zou kunnen bedenken.

Voor de rest geen klachten. Mooi geluid (muziek luisteren via Spotify bijvoorbeeld) trouwens ook over bluetooth en ook via de 3,5 mm aansluiting.
Ik zet automatisch draaien altijd uit, dus daar geen last van. Automatische helderheid zal ik vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
ArCadE schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:24:
[...]

Ik zet automatisch draaien altijd uit, dus daar geen last van. Automatische helderheid zal ik vanavond eens testen.
Het is in mijn beleving ook al te fel bij daglicht. Lijkt erop dat de automatische helderheidsregeling te enthousiast is afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Net besteld 128 GB zwart ik ben benieuwd zal morgen wel binnen komen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Goofman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:55:
[...]

Het is in mijn beleving ook al te fel bij daglicht. Lijkt erop dat de automatische helderheidsregeling te enthousiast is afgesteld.
Vanaf Android 9 leert de automatische helderheid, dus een tijdje corrigeren en dan snapt ie het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
jodeltje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:57:
[...]

Vanaf Android 9 leert de automatische helderheid, dus een tijdje corrigeren en dan snapt ie het
Dat gaan we eens proberen, ik vind m namelijk ook aan de felle kant. Dat gezegd hebbende, ik heb nu system-wide dark mode aan staan, dat scheelt ook wel een beetje denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Ik heb een paar algemene vragen:

- ik wil eigenlijk wel een of twee extra laders aanschaffen; type xiaomi mdy-11-ez; ik kan deze momenteel alleen nog via aliexpress terugvinden; weet iemand of er een wat meer lokale winkel is waar deze te krijgen zijn?
- dit is mijn eerste telefoon met een portretmodus; maar deze fotos zijn direct 30 a 40mb groot. Is dit 'normaal' voor deze modus? Reguliere fotos zijn namelijk rond de 5mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
Carn82 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:51:
[...]

Dat gaan we eens proberen, ik vind m namelijk ook aan de felle kant. Dat gezegd hebbende, ik heb nu system-wide dark mode aan staan, dat scheelt ook wel een beetje denk ik :)
Je kan de automatische helderheid uitzetten, en vervolgens 'zonlicht modus' (of zoiets) activeren. Dan blijft de helderheid altijd zoals je hem zelf hebt gezet, behalve als de zon zó fel is dat je niks meer ziet, dan wordt deze tijdelijk op max gezet. Ben zelf wel tevreden met die instelling.

Dark mode heb ik inderdaad ook aanstaan, over het algemeen mooi, echter sommige apps slaan nergens meer op (PDF reader) of er verdwijnen knoppen doordat ze dezelfde achtergrond krijgen als de voorgrond (Spotify play knop bijvoorbeeld). Gelukkig zijn apps afzonderlijk hiervan uit te sluiten (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Carn82 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:55:
Ik heb een paar algemene vragen:

- ik wil eigenlijk wel een of twee extra laders aanschaffen; type xiaomi mdy-11-ez; ik kan deze momenteel alleen nog via aliexpress terugvinden; weet iemand of er een wat meer lokale winkel is waar deze te krijgen zijn?
- dit is mijn eerste telefoon met een portretmodus; maar deze fotos zijn direct 30 a 40mb groot. Is dit 'normaal' voor deze modus? Reguliere fotos zijn namelijk rond de 5mb.
Ik kan niet achter de snellaadtechniek komen, maar hij laadt met mijn USB-PD oplader erg snel op. Er staat ook ‘snel opladen’. Je zou dus gewoon een USB-PD lader van een degelijk merk kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 15-09-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jodeltje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:43:
[...]

Ik kan niet achter de snellaadtechniek komen, maar hij laadt met mijn USB-PD oplader erg snel op. Er staat ook ‘snel opladen’. Je zou dus gewoon een USB-PD lader van een degelijk merk kunnen kopen.
Je zou even met de app Ampere kunnen testen hoeveel de PD lader geeft.

Ik heb even getest met wat xiaomi laders, maar er zit best wat verschil tussen. De snellader van m'n Mi9 geeft circa 3000/3200 mA, de bijgeleverde lader van de X3 doet een ruime 6000 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
janvanduschoten schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:49:
[...]

Ik heb even getest met wat xiaomi laders, maar er zit best wat verschil tussen. De snellader van m'n Mi9 geeft circa 3000/3200 mA, de bijgeleverde lader van de X3 doet een ruime 6000 mA.
ja als ik op het modelnummer mag afgaan is het ook een nieuw model lader. Maar goed, gezien de nieuwigheid; misschien moet ik nog even wachten totdat ze wat beter verkrijgbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:49:
[...]

Hij doet 3314 met een Anker PD lader. Al stond het scherm aan was de batterij al boven de 90%. Zal het eens testen als de batterij leeg is. 3300 is vooralsnog niet heel indrukwekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:23
Thanks! Mooie case. Ik neem aan dat je de screenprotector die al standaard op het toestel zit eerst moet verwijderen, voordat je de nieuwe plaatst? (Ik moet mijn Poco X3 overigens nog ontvangen via Belsimpel.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Dit topic is voor het toestel. Maak even een apart topic aan voor gesprekken over accessoires :)

• MrStef85
Nog even een vraag: ik heb de led notificatie voor het opladen en meldingen aangezet. Maar ik zie nog niks gebeuren. Ik heb de led getest door 5x op de kernel versie te drukken en die werkt gewoon. Iemand een idee hoe die werkend te krijgen?

• MrStef85
Update: heb het inmiddels werkend gekregen in WhatsApp.

[ Voor 76% gewijzigd door MrStef85 op 16-09-2020 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Om alle MI en google bloatware te verwijderen is dit een makkelijke tool. (ook zonder root):

https://github.com/Szaki/...tTools/releases/tag/7.0.3

Moet je wel eerst ADB en Java (bv OpenJDK 11+) voor geinstalleerd hebben, en developer options aan hebben staan:

https://adoptopenjdk.net/
en:
http://dl.adbdriver.com/upload/adbdriver.zip of https://androidmtk.com/do...mal-adb-and-fastboot-tool

past-bin lijst met apps die veilig te verwijderen zijn. Let wel op dit is een extreme debloat van een andere MIUI telefoon, grote kans dat je niet alles wilt verwijderen en sommige apps er niet bij staan of een andere naam hebben:
https://pastebin.com/qWcqfj5v

Veiligste is om de apps enkel te disablen, deinstalleren is eigenlijk niet nodig

Zie ook deze XDA post/topic van apps doe je waarschijnlijk wilt houden:
https://forum.xda-develop...?p=82477517&postcount=43:

com.android.chrome | Chrome Browser (you may loose webview)
com.android.deskclock | Stock Clock app
Google Bloatware on Xiaomi Phones
com.google.android.apps.docs | Google Docs
com.google.android.apps.maps | Google Maps
com.google.android.apps.photos | Google Photos
com.google.android.apps.tachyon | Google Duo
com.google.android.apps.subscriptions.red | Google One
com.google.android.music | Google Play Music
com.google.android.videos | Google Play Movies & TV
com.google.android.feedback | Feedback app
com.google.android.youtube | Youtube
com.mi.android.globalminusscreen | App Vault
com.mi.android.globalFileexplorer| Mi File Manager
com.mi.globalbrowser | Mi Browser
com.mipay.wallet.in | Mi Wallet (India)
com.miui.analytics | MIUI Analytics (spyware)
com.miui.backup | Backup app
com.miui.bugreport | Bug reporting app
com.miui.calculator | Mi Calculator
com.miui.cleanmaster | System Cleaner
com.miui.cloudbackup | Cloud Backup service
com.miui.cloudservice | Cloud service
com.miui.micloudsync | Cloud Sync
com.miui.cloudservice.sysbase | Cloud service
com.miui.compass | MIUI Compass
com.miui.fm | MIUI FM
com.miui.freeform | MIUI Picture in Picture service
com.miui.hybrid | Quick Apps (data mining app)
com.miui.hybrid.accessory | Quick Apps (data mining app)
com.miui.miservice | Services & feedback
com.miui.mishare.connectivity | Mi Share
com.miui.miwallpaper | Wallpaper app (may not change lockscreen wallpaper after)
com.miui.msa.global | MSA or MIUI Ad Services
com.miui.notes | Notes
com.miui.phrase | Frequent phrases
com.miui.player | Music Player
com.android.soundrecorder | Sound Recorder
com.miui.screenrecorder | Screen Recorder
com.miui.touchassistant | Quick Ball feature
com.miui.videoplayer | MIUI Video player
com.miui.weather2 | Weather app
com.miui.yellowpage | Yellow Page app
com.xiaomi.account | Mi Account
com.xiaomi.calendar | Mi Calendar
com.xiaomi.discover | Xiaomi System apps updater
com.xiaomi.glgm | Games
com.xiaomi.joyose | Junk and safe to remove
com.xiaomi.midrop | Mi Drop
com.xiaomi.mipicks | GetApps(Xiaomi app store)
com.xiaomi.miplay_client
com.xiaomi.mircs | MIUI to MIUI Message
com.xiaomi.mirecycle | Mi Recycle (MIUI Security Cleaning)
com.xiaomi.misettings | Mi Settings
com.xiaomi.payment | Mi Pay
com.xiaomi.scanner | Scanner app
com.xiaomi.xmsf | Xiaomi Service Framework
com.xiaomi.xmsfkeeper | Xiaomi Service Framework
com.netflix.partner.activation | Netflix
com.netflix.mediaclient | Netflix
com.tencent.soter.soterserver | Chinese Payment service
com.facebook.appmanager | Facebook
com.facebook.services | Facebook
com.facebook.system | Facebook
com.facebook.katana | Facebook

completere lijst en topic te vinden op te vinden op:
https://forum.xda-develop...c-bloatware-list.4169497/

Andere debloat info (MIUI 11) en apps die verwijderd kunnen worden:
https://selivan.github.io...-xiaomi-miui-android.html

Settings die uitgezet kunnen worden:
And some additional steps to disable Xiaomi ads and collecting data:

⚙️ Settings - Passwords & Security - Authorization & revocation. Revoke authorization from msa(MIUI System Ads) application. Not necessary if you already disabled com.miui.msa.global.
⚙️ Settings - Passwords & Security - Privacy. Disable “User Experience Program” and “Send diagnostic data automatically”.
⚙️ Settings - Passwords & Security - Privacy - Ad services. Disable “Personalized ad recommendations”.

Verder kun je het beste een ander toetsenbord installeren (zoals openboard of simpleboard) Datamining stoppen heeft weinig zin als google als nog via spellingscorrectie al je toetsaanslagen bijhoudt.

[ Voor 237% gewijzigd door -36- op 08-09-2021 22:19 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen