Is dit lastig /aan te raden voor een leek, die voor het eerst met MIUI12 werkt en niet van bloatware houdt?-36- schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:57:
Om alle MI en google bloatware te verwijderen is dit een makkelijke tool. (ook zonder root):
https://github.com/Szaki/...tTools/releases/tag/7.0.3
Moet je wel eerst ADB en Java (OpenJDK 11+) voor geinstalleerd hebben, en developer options aan hebben staan:
https://adoptopenjdk.net/
https://androidmtk.com/do...mal-adb-and-fastboot-tool
Het is een tool met overzichtelijke GUI en restore functie dus zolang je niet direct alles rücksichtslos deinstalleert en even googled op services waar je over twijfelt kan er niet zoveel kapot. In het ergste geval zul je na een bootloop of softbrick de telefoon moeten resettenMrStef85 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:05:
[...]
Is dit lastig /aan te raden voor een leek, die voor het eerst met MIUI12 werkt en niet van bloatware houdt?
Bedankt. Binnenkort maar eens proberen dan.-36- schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:08:
[...]
Het is een tool met overzichtelijke GUI en restore functie dus zolang je niet direct alles rücksichtslos deinstalleerd en even googled op services waar je over twijfelt kan er niet zoveel kapot. In het ergste geval zul je na een bootloop of softbrick de telefoon moeten resetten
Ah, ik snap 'm al: je kan de portret-modus foto nog aanpassen met wat instellingen; daarna kan je deze alsnog opslaan als 'definitieve' foto en de originele eventueel verwijderen. Mogelijk is dit vrij gangbaar; maar voor mij was het iig nieuwCarn82 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:55:
- dit is mijn eerste telefoon met een portretmodus; maar deze fotos zijn direct 30 a 40mb groot. Is dit 'normaal' voor deze modus? Reguliere fotos zijn namelijk rond de 5mb.
Ik gebruik adb tool (command line) met de app https://play.google.com/s...etails?id=com.csdroid.pkg voor de package namenMrStef85 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:13:
[...]
Bedankt. Binnenkort maar eens proberen dan.
Wellicht dat één van jullie het weet: Ik heb de led notificaties voor Whatsapp werkend gekregen, alleen voor Gmail werkt het nog niet naar behoren.
Ik heb de batterij besparing voor Gmail uitgezet, zodat er geen vertraging onstaat met verzenden. led notificaties staan aan voor Gmail. Maar het werkt nog steeds niet. Iemand een idee?
Update: was toch de batterijbesparing dus die dit probleem veroorzaakte.
Ik heb de batterij besparing voor Gmail uitgezet, zodat er geen vertraging onstaat met verzenden. led notificaties staan aan voor Gmail. Maar het werkt nog steeds niet. Iemand een idee?
Update: was toch de batterijbesparing dus die dit probleem veroorzaakte.
[ Voor 10% gewijzigd door MrStef85 op 16-09-2020 16:25 ]
Ik merk zo af en toe bij gebruik buiten dat het scherm overschakelt in een soort gedimde modus. Dit gebeurde af en toe heel snel achter elkaar, als ware een soort flikkering. Dit kan ik simuleren door bijvoorbeeld m'n vinger op de oorspeaker te leggen (waar de lichtsensor vermoedelijk zit). Heeft niets te maken met de zonlicht modus of automatische helderheid, want dit komt voor met deze instellingen in- en uitgeschakeld.jodeltje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:57:
[...]
Vanaf Android 9 leert de automatische helderheid, dus een tijdje corrigeren en dan snapt ie het
Dit is best hinderlijk af en toe. Is dit ook iets wat Android zichzelf aanleert? Dit mag van mij namelijk snel verdwijnen.
weet iemand hoe het zit met privacy data bij Xiaomi?
Zijn er meer mensen waarbij de headphone port het niet doet?
Het maakt niet uit wat ik er op aansluit, er lijkt niets te gebeuren. Heb ook geen instelling kunnen vinden om deze functionaliteit aan/uit te kunnen zetten.
Het maakt niet uit wat ik er op aansluit, er lijkt niets te gebeuren. Heb ook geen instelling kunnen vinden om deze functionaliteit aan/uit te kunnen zetten.
Dit is mij nog niet opgevallen. Heeft dit toevallig met batterijbesparing te maken? Dat je die aan hebt staan?TheAviator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:34:
[...]
Ik merk zo af en toe bij gebruik buiten dat het scherm overschakelt in een soort gedimde modus. Dit gebeurde af en toe heel snel achter elkaar, als ware een soort flikkering. Dit kan ik simuleren door bijvoorbeeld m'n vinger op de oorspeaker te leggen (waar de lichtsensor vermoedelijk zit). Heeft niets te maken met de zonlicht modus of automatische helderheid, want dit komt voor met deze instellingen in- en uitgeschakeld.
Dit is best hinderlijk af en toe. Is dit ook iets wat Android zichzelf aanleert? Dit mag van mij namelijk snel verdwijnen.
Bij mij doet ie het gewoon. Gisteren een paar oordopjes aangesloten. Ik neem aan dat je voor de rest niks hebt aangepast aan de telefoon qua software?VPIPPFR schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:22:
[ Voor 9% gewijzigd door MrStef85 op 17-09-2020 10:25 ]
Bedankt voor je snelle reactie.MrStef85 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:23:
[...]
Bij mij doet ie het gewoon. Gisteren een paar oordopjes aangesloten. Ik neem aan dat je voor de rest niks hebt aangepast aan de telefoon qua software?
Gelukkig doet de jack uitgang het (voor nu) weer, na een reboot. Hopelijk een eenmalig euvel geweest. Verder heb ik inderdaad niets aangepast qua software.
Nee dit heeft duidelijk met de sensor en waarschijnlijk lichtval te maken lijkt mij. Ik heb ook nog geen manier gevonden om dit uit te zetten of waar dit precies mee te maken heeft. Batterij besparing staat uit.MrStef85 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:22:
[...]
Dit is mij nog niet opgevallen. Heeft dit toevallig met batterijbesparing te maken? Dat je die aan hebt staan?
Ik heb het even geprobeerd op te nemen.
Ik hoop dat het een idee geeft, er is een kleine schakeling te zien wanneer ik m'n vinger boven de speaker heb. Ik weet dus niet precies wat dit is, maar wanneer de telefoon buiten gebruikt wordt is deze 'flikkering' bij het kleinste beetje beweging, direct te zien. Ik heb de kleurmodus van het scherm geprobeerd te wijzigen, maar het blijft.
Dit viel mij inderdaad ook op, zodra het scherm niet meer in direct zon licht valt, flikkert het scherm. Ik heb inderdaad nog geen setting kunnen vinden die dit voorkomt. Automatisch helderheid uit en zonlicht modus uit maken geen verschil.
Ik zou eens tegen of het scherm op 60Hz zetten een verschil maakt
Ik heb er gisteren nog de Motorola Moto G8 Power bij besteld voor 189 Euro. Het te felle scherm en snelle draaien van het scherm van de Poco X3 NFC vind ik voor mij persoonlijk behoorlijk sterke minpunten.
De Moto is spec-wise duidelijk de mindere van de 2, maar ik denk nog meer dan voldoende voor mijn gebruiksprofiel.
Vanmorgen is de Moto binnengekomen en de eerste positieve indruk na uitpakken is dat ie toch wel iets compacter en lichter is dan de Poco. Scherm heeft iig ook weer een voor mij normale helderheid.
Nu die Moto updaten en installeren en eens kijken welke van de 2 het gaat worden.
De Moto is spec-wise duidelijk de mindere van de 2, maar ik denk nog meer dan voldoende voor mijn gebruiksprofiel.
Vanmorgen is de Moto binnengekomen en de eerste positieve indruk na uitpakken is dat ie toch wel iets compacter en lichter is dan de Poco. Scherm heeft iig ook weer een voor mij normale helderheid.
Nu die Moto updaten en installeren en eens kijken welke van de 2 het gaat worden.
Mocht dat te felle scherm nou het enige euvel zijn: er zijn apps die op de achtergrond draaien en je scherm een zelf in te stellen x% donkerder maken.Goofman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:26:
Ik heb er gisteren nog de Motorola Moto G8 Power bij besteld voor 189 Euro. Het te felle scherm en snelle draaien van het scherm van de Poco X3 NFC vind ik voor mij persoonlijk behoorlijk sterke minpunten.
Ik overweeg dit toestel voor mijn 13-jarige dochter te kopen. Ze laat echter geregeld haar telefoon vallen en haar Redmi Note 7 heeft de laatste val niet overleefd, ondanks een vrij stevige case. Heeft iemand van jullie een idee hoe robuust dit toestel is in vergelijking met andere toestellen? Vooral omdat het zo zwaar is maak ik me een beetje zorgen.
Het felle scherm en het snelle omdraaien is mij iig nog niet opgevallen.
Vind zelf wel dat ie robuust aanvoelt. Daarnaast heb ik hem nog niet laten vallen, dus kan ik hier jammer genoeg verder niks over zeggen.M!chiel schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:57:
Ik overweeg dit toestel voor mijn 13-jarige dochter te kopen. Ze laat echter geregeld haar telefoon vallen en haar Redmi Note 7 heeft de laatste val niet overleefd, ondanks een vrij stevige case. Heeft iemand van jullie een idee hoe robuust dit toestel is in vergelijking met andere toestellen? Vooral omdat het zo zwaar is maak ik me een beetje zorgen.
Toestel lijkt me niet significant steviger dan een Note 7, welke ook best degelijk zijn. Misschien een maatje kleiner nemen met een extra dikke tough case? Zijn allebei best grote toestellen voor de handen van een 13-jarige. Van de meeste Xiaomi telefoons is de display trouwens simpel en goedkoop (~€25 voor display met tools en tube t-7000 lijm) zelf te vervangen.M!chiel schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:57:
Heb je het al zonder de case geprobeerd, die uitsparing is niet echt groot.VPIPPFR schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:22:
@Goofman Eerste keer dat ik iemand over te hoge brightness hoor. Je kan toch ook bij adaptive-brightness de helderheid omlaag zetten? Vond wel het contrast standaard extreem hoog staan, maar ook dat is aan te passen
edit: Is niet helemaal hetzelfde als contrast maar bedoelde idd de kleurensaturatie
[ Voor 37% gewijzigd door -36- op 17-09-2020 16:59 ]
Denk dat ie het kleurschema bedoelt. Die staat op automatisch, maar standaard ziet er een stuk natuurlijker uit.
Ik heb er overigens ook een beetje een extra geel/oranje tint aan toegevoegd. Lekker rustig aan de ogen.
Ik heb er overigens ook een beetje een extra geel/oranje tint aan toegevoegd. Lekker rustig aan de ogen.
:strip_exif()/f/image/eN1tdcE6L9RdKycDPaK4TSuq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 82% gewijzigd door jodeltje op 17-09-2020 16:49 ]
Gelukkig. Dacht al dat ik de enige was, ik was al bijna in staat contact op te nemen met BelSimpel over de irritatie. Zat eerst te denken aan een faulty sensor.123teun123 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:13:
Dit viel mij inderdaad ook op, zodra het scherm niet meer in direct zon licht valt, flikkert het scherm. Ik heb inderdaad nog geen setting kunnen vinden die dit voorkomt. Automatisch helderheid uit en zonlicht modus uit maken geen verschil.
Neen, dit heeft ook geen invloed erop.Zenix schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:22:
Ik zou eens tegen of het scherm op 60Hz zetten een verschil maakt
Ik hoop dat ze de sensitiviteit van de lichtsensor wellicht aanpassen in een update of ergens een toggle maken om dit uit te zetten.
Ik ben tot nu toe wel tevreden met de telefoon, grote upgrade van de Redmi Note 5 pro.
Ik heb hem proberen te unlocken, moet nog 168 uur wachten.
Dan kan over een tijdje de Xiaomi.eu ROM erop.
Ik heb hem proberen te unlocken, moet nog 168 uur wachten.
Dan kan over een tijdje de Xiaomi.eu ROM erop.
Hier ook inmiddels een dag in bezit moet zeggen dat ie niet tegen valt zeker gezien de prijs als min punt kan ik alleen zeggen dat ie wat lomp en zwaar aanvoelt maar dat zal een kwestie van wennen zijn.
Zojuist m'n vingerscanner uit gezet. Nu al een aantal keren gehad dat ik de telefoon in m'n zak doe en dat deze weer unlocked. Dan maar één actie meer met gezichtsherkenning (swipe up).
NVM.
[ Voor 99% gewijzigd door jodeltje op 17-09-2020 22:39 ]
Ervaring:
In het begin problemen gehad met overzetten van de wifi netwerken, maar deze heb ik inmiddels handmatig met de qr scanner gedeeld vanuit m'n MIA2.
Ten opzichte van de MIA2: MIUI12 in vergelijking met Android One was wel even wennen, maar daar ben ik inmiddels al aan gewend. Ik moet toch wel even de batterij aankaarten: wat een topper! Ga nu de derde dag in, na de telefoon volledig te hebben opgeladen.
Vooralsnog ben ik positief verrast door dit toestel.
In het begin problemen gehad met overzetten van de wifi netwerken, maar deze heb ik inmiddels handmatig met de qr scanner gedeeld vanuit m'n MIA2.
Ten opzichte van de MIA2: MIUI12 in vergelijking met Android One was wel even wennen, maar daar ben ik inmiddels al aan gewend. Ik moet toch wel even de batterij aankaarten: wat een topper! Ga nu de derde dag in, na de telefoon volledig te hebben opgeladen.
Die swipe up kan je ook uitzetten.. Op vergrendelscherm blijven uitzetten bij gezichtsontgrendeling ;-)SlqmLqck schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:12:
Zojuist m'n vingerscanner uit gezet. Nu al een aantal keren gehad dat ik de telefoon in m'n zak doe en dat deze weer unlocked. Dan maar één actie meer met gezichtsherkenning (swipe up).
De batterij is wel een beest idd. M'n vrouw gebruikt hem en vroeg of ik hem in de avond (as usual bij de Poco F1) aan de lader wilde leggen "hij zal wel bijna leeg zijn". Heeft dan nog 67% batterij over.MrStef85 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:51:
Ervaring:
Deze kan echt prima 2 dagen mee zonder bij te laden.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dit was ook de reden dat ik voor dit toestel heb gekozen. Daarnaast was ik ook aan het kijken naar de Samsung M51 (7000 maH), maar die is jammer genoeg wel bijna twee keer zo duur (€399,-).janvanduschoten schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:02:
[...]
De batterij is wel een beest idd. M'n vrouw gebruikt hem en vroeg of ik hem in de avond (as usual bij de Poco F1) aan de lader wilde leggen "hij zal wel bijna leeg zijn". Heeft dan nog 67% batterij over.
Deze kan echt prima 2 dagen mee zonder bij te laden.
Edit: ik zie trouwens dat de M51 de Qualcomm Snapdragon 732G niet heeft, maar de 730. En dat de M51 mono en geen stereo speakers heeft. Dus al met al blij dat ik voor de X3 heb gekozen.
[ Voor 13% gewijzigd door MrStef85 op 18-09-2020 09:49 ]
Zojuist een notificatie van een nieuwe update gekregen. Weinig tot geen informatie jammer genoeg;
V12.0.2.0.QJGEUXM
Optimized system performance
Improved system security and stability
[ Voor 16% gewijzigd door TheAviator op 18-09-2020 12:51 ]
Bedankt. nu aan het downloaden.TheAviator schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:49:
Zojuist een notificatie van een nieuwe update gekregen. Weinig tot geen informatie jammer genoeg;
[...]
Probeer hem ook via Wifi binnen te halen, proces wordt echter steeds onderbroken door melding dat er geen wifi verbinding zou zijn. Die er natuurlijk wel degelijk is, en werkend bovendien. Na paar keer te hebben geswitched van Wifi netwerk, dan maar via dataverbinding gedaan. Irritant.TheAviator schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:49:
[...]
Heb overigens van begin af aan, ook een dingetje met de haptic feedback in het instellingenmenu. Voel dan geregeld "tikjes", alsof ik iets aanraak, wat dus niet zo is. Komt iemand dit bekend voor?
Nee, beide geen last van.flupke01 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:11:
[...]
Probeer hem ook via Wifi binnen te halen, proces wordt echter steeds onderbroken door melding dat er geen wifi verbinding zou zijn. Die er natuurlijk wel degelijk is, en werkend bovendien. Na paar keer te hebben geswitched van Wifi netwerk, dan maar via dataverbinding gedaan. Irritant.
Heb overigens van begin af aan, ook een dingetje met de haptic feedback in het instellingenmenu. Voel dan geregeld "tikjes", alsof ik iets aanraak, wat dus niet zo is. Komt iemand dit bekend voor?
Zelf geen last van, van Wi-Fi problemen niet en van het downloaden ook niet. Al duurde het Installeren vrij lang vond ik zelf.flupke01 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:11:
[...]
Probeer hem ook via Wifi binnen te halen, proces wordt echter steeds onderbroken door melding dat er geen wifi verbinding zou zijn. Die er natuurlijk wel degelijk is, en werkend bovendien. Na paar keer te hebben geswitched van Wifi netwerk, dan maar via dataverbinding gedaan. Irritant.
flupke01 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:11:
[...]
]Ik merk het heel af te toe wel eens. Geregeld wanneer ik aan het einde kom van een pagina met scrollen. Kan zo snel geen goed voorbeeld vinden, het komt namelijk zo weinig voor dat ik het vaak ook niet eens merk. Enige waar ik het zo snel kan vinden is als ik in de instellingen app heel snel naar beneden scroll. Als je daar het einde hebt bereikt, geeft hij een soort tikje.
Verkeerd begrepen.
Dat heb ik ook, maar dat bedoel ik niet. Volgens mij is dat normaal wanneer je helemaal naar boven of onder scrollt. Wat ik bedoel is precies hetzelfde tikje, maar dan ook als ik niets doe, maakt niet uit in welk deel van het menu zit...Ik merk het heel af te toe wel eens. Geregeld wanneer ik aan het einde kom van een pagina met scrollen. Kan zo snel geen goed voorbeeld vinden, het komt namelijk zo weinig voor dat ik het vaak ook niet eens merk. Enige waar ik het zo snel kan vinden is als ik in de instellingen app heel snel naar beneden scroll. Als je daar het einde hebt bereikt, geeft hij een soort tikje.
Hmm, vanmiddag toch ook last gehad van een flikkerend scherm. Ik liep in de directe zon, met helderheid op max. Hierdoor begon het scherm snel en onregelmatig te knipperen (meerdere malen per seconde, dan weer een seconde niets, dan weer wel..)
Heb alle combinaties van instellingen geprobeerd wat betreft (automatische) helderheid en 'zonlichtmodus' maar niets hielp, zo lang de helderheid op max staat.
De enige oplossing was de helderheid terugschroeven, bij 99% was er al geen flikkering meer. Lijkt dus een issue te zijn met max helderheid.....
Heb alle combinaties van instellingen geprobeerd wat betreft (automatische) helderheid en 'zonlichtmodus' maar niets hielp, zo lang de helderheid op max staat.
De enige oplossing was de helderheid terugschroeven, bij 99% was er al geen flikkering meer. Lijkt dus een issue te zijn met max helderheid.....
Verkeerd gelezen..
[ Voor 94% gewijzigd door jodeltje op 18-09-2020 19:11 ]
Heeft iemand een idee hoe je kunt instellen dat in Stille modus de Whatsapp berichten van favoriete contacten wel "gewoon" doorkomen? Op mijn Nokia 8 werkte dat perfect, maar op de Poco krijg ik het niet voor elkaar.
Ben benieuwd, ziet eruit als een top telefoon voor 't geld (€169 early bird
). Helaas nog even wachten totdat ik weer thuis ben om 'm te kunnen gebruiken. Ik neem aan dat de bootloader gelocked is met zelfde unlock procedure als andere Xiaomi's: Mi-account & unlock tool?
EDIT@jodeltje: Yup, mazzel er net op tijd bij te zijn geweest voor $199.
EDIT@jodeltje: Yup, mazzel er net op tijd bij te zijn geweest voor $199.
[ Voor 21% gewijzigd door mtr33 op 20-09-2020 08:52 ]
Is dat op AliX oid? Al kreeg ik bij belsimpel een Mi Band 5 die ik voor 25 verkocht heb, wat het soort van 174 euro maakt.mtr33 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:39:
Ben benieuwd, ziet eruit als een top telefoon voor 't geld (€169 early bird). Helaas nog even wachten totdat ik weer thuis ben om 'm te kunnen gebruiken. Ik neem aan dat de bootloader gelocked is met zelfde unlock procedure als andere Xiaomi's: Mi-account & unlock tool?
Gisteren het eerste serieuze nadeel ontdekt. App waar ik voor m'n werk qr-codes mee moet scannen crasht bij nemen foto's
Dus voorlopig de oude maar weer in gebruik. wordt hopelijk snel gefikst.
[ Voor 22% gewijzigd door -36- op 20-09-2020 11:59 ]
Als je daar de miui battery saver van uit zet, helpt dat? Of wat van de opties in de ontwikkel modus aanpast?-36- schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:59:
Gisteren het eerste serieuze nadeel ontdekt. App waar ik voor m'n werk qr-codes mee moet scannen crasht bij nemen foto'sDus voorlopig de oude maar weer in gebruik. wordt hopelijk snel gefikst.
Bijvoorbeeld: https://android.stackexch...ive%20the%20OTA%20updates.
[ Voor 22% gewijzigd door red bull op 20-09-2020 14:20 ]
Iemand een idee hoe je smart lock aan de praat krijgt schijnt niet te werken op xiaomi
Ik heb het toestel sinds een kleine week in gebruik en ben nog aan het wennen aan de grootte. De vorige was een Redmi note 8 pro.
Ik heb problemen met het netwerk... Iemand die me kan helpen? Thuis op wifi geen probleem, buiten met data normaal ook niet, maar op het werk lijk ik minder goede verbinding te hebben en heb ik dus geen data/verbinding meer, alleen heel af en toe komt er eens een berichtje binnen of gaat er eentje naar buiten. Niet enkel via whatsapp maar ook andere internetgebruikende apps werken dus niet wanneer ik aan het werk ben in mijn bureau.
Lastig, gezien dit toch het grootste deel van mijn dagen is
Ik heb als provider Scarlet... Had voordien nooit problemen met de Redmi note 8 pro of Huawei.
Kan ik iets anders instellen?
Ik heb problemen met het netwerk... Iemand die me kan helpen? Thuis op wifi geen probleem, buiten met data normaal ook niet, maar op het werk lijk ik minder goede verbinding te hebben en heb ik dus geen data/verbinding meer, alleen heel af en toe komt er eens een berichtje binnen of gaat er eentje naar buiten. Niet enkel via whatsapp maar ook andere internetgebruikende apps werken dus niet wanneer ik aan het werk ben in mijn bureau.
Lastig, gezien dit toch het grootste deel van mijn dagen is
Kan ik iets anders instellen?
Gisteren ook gemerkt dat mijn data niet wou werken als ik buiten zat. Na een tijdje toch terug 4g verbinding. Ik hou het in de gaten.
Ligt het aan mij of is de scroll speed een tik te traag? Voor zover ik kan googelen is dit niet in te stellen.
Ligt het aan mij of is de scroll speed een tik te traag? Voor zover ik kan googelen is dit niet in te stellen.
Ik heb een Vodafone (privé) en een T-Mobile (zakelijk) abonnement.
Met beiden krijg ik bijna helemaal geen ontvangst m.b.t. 3G (4G werkt al helemaal niet terwijl dit op mijn vorige gsm wel gewoon werkte).
Iemand hetzelfde probleem of enig idee waar het aan ligt?
De GSM geeft wel aan dat ik aan het roamen ben
, dit terwijl ik gewoon twee Nederlandse simkaarten heb?
EDIT:
Op een of andere manier defaulte beiden SIM-kaarten naar een 2G Proximus België netwerk
...
Net handmatig het netwerk op VodafoneNL en T-MobileNL gezet en daarna op automatisch gezet. Nu werkt het fatsoenlijk.
Met beiden krijg ik bijna helemaal geen ontvangst m.b.t. 3G (4G werkt al helemaal niet terwijl dit op mijn vorige gsm wel gewoon werkte).
Iemand hetzelfde probleem of enig idee waar het aan ligt?
De GSM geeft wel aan dat ik aan het roamen ben

EDIT:
Op een of andere manier defaulte beiden SIM-kaarten naar een 2G Proximus België netwerk

Net handmatig het netwerk op VodafoneNL en T-MobileNL gezet en daarna op automatisch gezet. Nu werkt het fatsoenlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door DaGrooveNL op 21-09-2020 20:37 ]
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door DaGrooveNL op 21-09-2020 20:35 ]
Ik gebruik ook Vodafone en dit werkt prima ik heb me signaal 4g ontvangst vergeleken met een samsung a51 een samsung j3 en dit ontloopt mekaar bijna niets binnenhuis is dit rond de 103 dbm en dat is op alle telefoons nagenoeg gelijk .
Ik had vanmorgen het probleem.dat mijn wekker (Google klok app) niet afging. Iemand tips?
Die van mij gaat wel gewoon afcoolmos schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:22:
Ik had vanmorgen het probleem.dat mijn wekker (Google klok app) niet afging. Iemand tips?
Bij app-info, autostart aan en batterysaver helemaal uit. Sws voor alle apps die belangrijke notificaties geven.coolmos schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:22:
Vandaag lijk ik nog steeds data te hebben hoewel ik op dezelfde plek zit. Een beetje gek en iets om inderdaad in het oog te houden.To_Be schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:59:
Gisteren ook gemerkt dat mijn data niet wou werken als ik buiten zat. Na een tijdje toch terug 4g verbinding. Ik hou het in de gaten.
Iemand anders ook raar gedrag met Flitsmeister?
Ik hoor het geluid via zowel de speaker van de smartphone als via mijn ingebouwde carkit...
Ik heb de audio profielen al aangepast en ook de primaire uitgang veranderd, maar ik krijg het niet enkel en alleen over de carkit...
Ik hoor het geluid via zowel de speaker van de smartphone als via mijn ingebouwde carkit...
Ik heb de audio profielen al aangepast en ook de primaire uitgang veranderd, maar ik krijg het niet enkel en alleen over de carkit...
Ik gebruik ook veel Flitsmeister in de auto maar heb hier geen problemen mee alles loopt via de bluetooth carkit wel moest ik een aantal rechten aanpassen zodat hij op de achtergrond blijft draaien .Menneke-Bodden schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:39:
Ik denk dat dit te maken heeft met wetgeving. De Dialer heeft deze feature misschien wel ingebouwd, maar afhankelijk van de regio mag deze wel of niet gebruikt worden.red bull schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:37:
[Afbeelding]
Optie voor gesprek opnemen zit er verstopt in (via app Activity launcher) maar werkt helaas niet... Iemand het al wel aan de praat gekregen?
Ik denk dat je het apparaat moet unlocken voor deze functie.
Gebruik (bijna) iedere dag Flitsmeister, maar heb hier geen last van.Menneke-Bodden schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:39:
Misschien staat Flitsmeister onder instellingen op 'Forceer telefoonspeaker'?
[ Voor 27% gewijzigd door TheAviator op 23-09-2020 08:43 ]
Vandaag een poco x3 binnen gekregen. Black besteld. Op de doos staat shadow Grey. Volgens de klantenservice bij belsimpel is dit de juiste kleur. 't gaat om de 6/128 variant. Meer ervaringen hier mee?
Als hij niet blauw is heb je de goede kleur, er zijn er maar 2 ;-)Esjo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:39:
Vandaag een poco x3 binnen gekregen. Black besteld. Op de doos staat shadow Grey. Volgens de klantenservice bij belsimpel is dit de juiste kleur. 't gaat om de 6/128 variant. Meer ervaringen hier mee?
Hij is blauw grijs. Zeker niet zwart. Maar ook zeker niet die felle kobalt blauw.red bull schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:51:
[...]
Als hij niet blauw is heb je de goede kleur, er zijn er maar 2 ;-)
shadow grey is de officiële kleurbenaming, dus is de juiste.Esjo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:39:
Het geluid van Flitsmeister werkt hier naar behoren (zowel via alleen bluetooth, als alleen speaker).Menneke-Bodden schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:39:
Met Flitsmeister heb ik een ander probleem: hij ziet regelmatig mijn huidige locatie niet. Als ik dan op 'kaart' weergave klik, sta ik ergens stil midden in Utrecht (terwijl ik in Brabant op de snelweg rij..). Hierdoor ontvang ik dus ook geen meldingen.
Na afsluiten en opnieuw opstarten Flitsmeister doet ie het wel weer gewoon.
Locatie rechten staan goed (altijd aan), en batterij optie staat op 'mag op achtergrond gebruiken'
Ik heb de batterij besparing op geen beperkingen gezet .VPIPPFR schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
[...]
Het geluid van Flitsmeister werkt hier naar behoren (zowel via alleen bluetooth, als alleen speaker).
Met Flitsmeister heb ik een ander probleem: hij ziet regelmatig mijn huidige locatie niet. Als ik dan op 'kaart' weergave klik, sta ik ergens stil midden in Utrecht (terwijl ik in Brabant op de snelweg rij..). Hierdoor ontvang ik dus ook geen meldingen.
Na afsluiten en opnieuw opstarten Flitsmeister doet ie het wel weer gewoon.
Locatie rechten staan goed (altijd aan), en batterij optie staat op 'mag op achtergrond gebruiken'
Bij mijn werkt ie goed ,
Zou iemand met Vodafone kunnen checken of VoWifi werkt op deze telefoon? In huis is mijn bereik nagenoeg 0, en VoWifi is echt een must.
Bij https://www.mi.com/nl/poco-x3-nfc/ nu in de aanbieding voor €200 met code XiaomiNL gaat er nog €20 extra af
Net vowifi geactiveerd via een code zit standaard niet in de instellingen maar heb de optie nu wel zal vanavond eens testen of het werkt.mrwolf schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:30:
Zou iemand met Vodafone kunnen checken of VoWifi werkt op deze telefoon? In huis is mijn bereik nagenoeg 0, en VoWifi is echt een must.
Net getest en het werkt op Vodafone !saphaas schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:21:
[...]
Net vowifi geactiveerd via een code zit standaard niet in de instellingen maar heb de optie nu wel zal vanavond eens testen of het werkt.
Graag gedaan voor deze prijs echt een top telefoon ik ben er erg tevreden over !mrwolf schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:16:
[...]
Top, dank je voor het testen, telefoon is besteld
Iemand die weet hoe de sim contacten niet meer moeten getoond worden.
Met die nieuwe google telefoon app vind ik nergens nog instellingen over welke contacten er moeten weergegeven worden.
In de vroegere Xiaomi app kon dit heel makkelijk worden ingesteld.
Nu heb ik alles dubbel...
Met die nieuwe google telefoon app vind ik nergens nog instellingen over welke contacten er moeten weergegeven worden.
In de vroegere Xiaomi app kon dit heel makkelijk worden ingesteld.
Nu heb ik alles dubbel...
Ik heb hem besteld maar ik had niet zo door hoe groot die was. Nu vraag ik af of die wel comfortabel in mijn broekzak gaat passen 😋. Ik ben een Samsung s9+ gewend, die vond ik al aan de grote kant, maar ik had er nooit last van in mijn zak. Wat zijn jullie ervaringen?
Dat het zonder hoesje net gaat, hij is inderdaad gigantischImmanent Ike schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:34:
Ik heb hem besteld maar ik had niet zo door hoe groot die was. Nu vraag ik af of die wel comfortabel in mijn broekzak gaat passen 😋. Ik ben een Samsung s9+ gewend, die vond ik al aan de grote kant, maar ik had er nooit last van in mijn zak. Wat zijn jullie ervaringen?
Met hoesje gaat het prima bij mij en heb geen grote zakken.
Ook op de fiets? Ik merk dat het mij net te krap werd met hoesje.Zenix schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:17:
Met hoesje gaat het prima bij mij en heb geen grote zakken.
Ik krijg met de vingerafdruk continu: vingerafdruk scanner moet worden schoongemaakt...
Hij komt net uit de doos
Edit: hoesje zit in de weg
Hij komt net uit de doos
Edit: hoesje zit in de weg
[ Voor 11% gewijzigd door sander817 op 26-09-2020 13:40 ]
Dank! Heb daar net de 6/128 besteld voor 229-36- schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:35:
Bij https://www.mi.com/nl/poco-x3-nfc/ nu in de aanbieding voor €200 met code XiaomiNL gaat er nog €20 extra af
De enige die bij mij verzonden is van aliexpres is die van spigen.. .de rest on hold... staan ook een hoop leuke/ kleurrijke op...inorog schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:06:
Iemand nog een leuke hoesje gevonden? Op allie (voorlopig) enkel maar bagger hoesjes te vinden
Oh, is er al een Spigen? Heb met m'n vorige mobieltjes altijd een Spigen gehad, erg prettig! Zie alleen die voor de Poco 2, bij Ali. Heb wel alvast een Nillkin besteld, met een schuifje voor de lenzen achteropred bull schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:08:
[...]
De enige die bij mij verzonden is van aliexpres is die van spigen.. .de rest on hold... staan ook een hoop leuke/ kleurrijke op...
Je hebt gelijk... Is nillkinJohnBlutarski schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:32:
[...]
Oh, is er al een Spigen? Heb met m'n vorige mobieltjes altijd een Spigen gehad, erg prettig! Zie alleen die voor de Poco 2, bij Ali. Heb wel alvast een Nillkin besteld, met een schuifje voor de lenzen achterop
€ 7,02 30%OFF | Voor Xiaomi Poco X3 Nfc Case, nillkin Poco X3 Nfc Global Versie Cover Frosted Shield Matte Hard Case Voor Poco Telefoon X3
https://a.aliexpress.com/_BSoBdp
Ik had Spigen al even gecontact, die hebben nog geen concrete datum voor een hoesje voor de X3. Al twijfel ik er niet aan dat die gaat komen binnenkort.
meegeleverde hoesje doet naar mijn idee amper onder voor een spigen crystal clear case
Het is een kwestie van smaak, maar ik vind een clearcase heel erg lelijk (en de achterkant van de X3 ook-36- schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:55:
meegeleverde hoesje doet naar mijn idee amper onder voor een spigen crystal clear case
[ Voor 4% gewijzigd door VPIPPFR op 27-09-2020 13:57 ]
Weet iemand hier of VoLTE (4g bellen) werkt op de Poco X3 NFC icm T-Mobile? Ik zie berichten boven dat het werkend te krijgen is op het Vodafone netwerk maar zit zelf op T-Mobile dus ben benieuwd of iemand dat weet?
Bij voorbaat dank...
Bij voorbaat dank...
Heb deze besteld:inorog schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:06:
Iemand nog een leuke hoesje gevonden? Op allie (voorlopig) enkel maar bagger hoesjes te vinden
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.74df4c4drVDvfT
Fijn dat er degelijke hoesjes zijn! Heb er enkele besteld, even afwachten.
Iemand al ervaring met een goede glass screen protector?
Iemand al ervaring met een goede glass screen protector?
antihipsteralliance
Besteld 6/128 afgelopen weekend, iemand idee hoe lang de levering duurt?-36- schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:35:
@timvanloon daar bestelde 6/64 is vandaag afgeleverd. 128/6 is wat minder op voorrraad maar verwacht dat het ook redelijk snel zal gaan
en wanneer had jij hem besteld?-36- schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:50:
@timvanloon daar bestelde 6/64 is vandaag afgeleverd. 128/6 is wat minder op voorrraad maar verwacht dat het ook redelijk snel zal gaan
afgelopen vrijdag
das lekker snel-36- schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:02:
afgelopen vrijdag
Nee, hij staat netjes ingesteld op HSP bluetooth profiel en alarmkanaal als geluidskanaal.TheAviator schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
[...]
Gebruik (bijna) iedere dag Flitsmeister, maar heb hier geen last van.
Misschien staat Flitsmeister onder instellingen op 'Forceer telefoonspeaker'?
Ik heb wel nog een smartwatch gekoppeld aan mijn smartphone, geen idee of dat misschien nog iets ermee te maken heeft though.
Daarnaast, ik kan niet het AD2P profiel of mediakanaal als geluidskanaal gebruiken omdat ik muziek beluister via een usb-stick.
HSP lost dat normaal op door een oproep te simuleren.
afgelopen zondag besteld en vandaag afgeleverd!-36- schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:02:
afgelopen vrijdag
[ Voor 12% gewijzigd door timvanloon op 29-09-2020 16:46 ]
Daarnaast heb ik ook dat ik geen notificaties meer krijg op mijn Samsung Galaxy Watch. Notificaties staan allemaal aangevinkt en MIUI energie app stopt de service ook niet.
In de Galaxy Accessory app wordt de smartwatch ook gewoon als verbonden weergegeven.
Iemand anders hetzelfde probleem?
In de Galaxy Accessory app wordt de smartwatch ook gewoon als verbonden weergegeven.
Iemand anders hetzelfde probleem?
Ik overweeg deze telefoon ook.
Het toestel heeft Widevine L1, maar dat is niet per se een garantie dat Netflix in HD te bekijken is, las ik toevallig recent.
Voor mij is dit een eis, dus kunnen jullie bevestigen dat Netflix idd wel in HD te bekijken is?
Die genoemde beeldflikkeringen zijn niet oké... Op bijv reddit ook al dezelfde ervaringen. En iemand daar noemde dat een software-update (12.02) het deels verholpen heeft, maar het nog wel in de lage stand gebeurt. Dus niet opgelost. Hopelijk niet alsnog een hardware issue...
Verder wordt hier en ook in de review van gsmarena ghosting genoemd bij het scrollen, kennelijk door een niet optimaal 'werkende' 120 hz. Is dat handmatig terug te schroeven naar 60?
Het toestel heeft Widevine L1, maar dat is niet per se een garantie dat Netflix in HD te bekijken is, las ik toevallig recent.
Voor mij is dit een eis, dus kunnen jullie bevestigen dat Netflix idd wel in HD te bekijken is?
Die genoemde beeldflikkeringen zijn niet oké... Op bijv reddit ook al dezelfde ervaringen. En iemand daar noemde dat een software-update (12.02) het deels verholpen heeft, maar het nog wel in de lage stand gebeurt. Dus niet opgelost. Hopelijk niet alsnog een hardware issue...
Verder wordt hier en ook in de review van gsmarena ghosting genoemd bij het scrollen, kennelijk door een niet optimaal 'werkende' 120 hz. Is dat handmatig terug te schroeven naar 60?
[ Voor 31% gewijzigd door ecb1 op 30-09-2020 10:43 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen