• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:04
Netflix is gewoon in Full HD te bekijken.

Je kunt gewoon handmatig naar 60 Hz overschakelen.

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 02:48
Mooi, bedankt.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ecb1 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 03:00:
Ik overweeg deze telefoon ook.

Die genoemde beeldflikkeringen zijn niet oké... Op bijv reddit ook al dezelfde ervaringen. En iemand daar noemde dat een software-update (12.02) het deels verholpen heeft, maar het nog wel in de lage stand gebeurt. Dus niet opgelost. Hopelijk niet alsnog een hardware issue...

Verder wordt hier en ook in de review van gsmarena ghosting genoemd bij het scrollen, kennelijk door een niet optimaal 'werkende' 120 hz. Is dat handmatig terug te schroeven naar 60?
Ik heb persoonlijk geen last van flikkeringen en het scherm kan je op 60Hz zetten

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 21:48

Lappieboy

voltijd nerd

jodeltje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb persoonlijk geen last van flikkeringen en het scherm kan je op 60Hz zetten
Hier ook geen problemen met scherm flikkeringen.
Eigenlijk tot dusver (bijna 2 week) maar 1 probleempje gehad.
Dit was het niet kunnen verbinden met de WiFi wat na het opnieuw invullen van de gegevens was opgelost.
Maar hier hadden meer mensen last van zoals ik hier lees.
(WiFi gegevens kwamen uit het overzetten van mijn oude toestel)

Tot dusver zeer tevreden! :)

*ohja en onedrive begon pas na 1 week met synchroniseren van mijn foto's... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Lappieboy op 30-09-2020 16:39 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Hier een keer flikkeringen in het scherm gezien daarna niet meer prima toestel zeker voor deze prijs ik zeer tevreden

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:33
Waar ik me ondertussen toch wel héél erg aan beging te irriteren, zijn de apps die steeds worden afgesloten, zoals Adguard en Gsam Battery monitor. En dat is dus met autostart ingeschakeld en geen beperkingen qua batterijgebruik.

Moet er wel bij zeggen dat Adguard het soms toch weer wel een aantal uur "overleeft", maar dan opeens weer blijkt te zijn verdwenen en inactief is. Gsam lijkt op de achtergrond wel actief lijkt te blijven, maar er blijft geen icoontje op de notificatiebalk staan.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
flupke01 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:52:
Waar ik me ondertussen toch wel héél erg aan beging te irriteren, zijn de apps die steeds worden afgesloten, zoals Adguard en Gsam Battery monitor. En dat is dus met autostart ingeschakeld en geen beperkingen qua batterijgebruik.

Moet er wel bij zeggen dat Adguard het soms toch weer wel een aantal uur "overleeft", maar dan opeens weer blijkt te zijn verdwenen en inactief is. Gsam lijkt op de achtergrond wel actief lijkt te blijven, maar er blijft geen icoontje op de notificatiebalk staan.

Iemand nog een tip?
Ik heb in de developer settings de ‘MIUI optimalisaties’ (helemaal onderaan) uitgezet. Ik lijk geen sluitende apps meer te hebben. Ik had dit ingesteld omdat niet alle notificaties direct doorkwamen, dat is opgelost

• flupke01
Dank, ga ik eens proberen. Overigens had ik elke keer al moeite de developper settings terug te vinden bij deze telefoon, maar duurde nu wel heel erg lang. Blijk ik opeens die settings niet meer te hebben en moet ik ze weer unlocken. Van die dingen!

Had met mijn vorige Xiaomi Mi A1 ook het nodige gezeik, maar dit doet er vooralsnog niet voor onder...

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 16:31
flupke01 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:52:

Iemand nog een tip?
Had dit ook met Adguard maar nadat ik batterij optimalisatie via info op geen beperkingen, vpn altijd actief en links onder button Adguard vastgezet geen problemen meer gehad.

• flupke01
beezjeh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:19:
[...]
links onder button Adguard vastgezet
De rest had ik al zo ingesteld, maar wat bedoel je met dat laatste?

• beezjeh
flupke01 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:21:
[...]

De rest had ik al zo ingesteld, maar wat bedoel je met dat laatste?
Vierkant touch button van actieve programma's :), vasthouden op bijvoorbeeld Adguard en een slot symbool aanklikken.

Indien nog niet gedaan,

Via instellingen, privacybescherming, speciale toestemmingen en batterij optimalisatie.
Klikken op niet geoptimaliseerd en dan alle apps, Adguard niet optimaliseren.

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:02

timvanloon

Intel or AMD?

Kan je zelf op de X3 je telefoon updaten? Ik zie dat in het menu nergens terug?

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:02

timvanloon

Intel or AMD?

O al gevonden 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
beezjeh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:38:
[...]
Vierkant touch button van actieve programma's :), vasthouden op bijvoorbeeld Adguard en een slot symbool aanklikken.

Indien nog niet gedaan,

Via instellingen, privacybescherming, speciale toestemmingen en batterij optimalisatie.
Klikken op niet geoptimaliseerd en dan alle apps, Adguard niet optimaliseren.
Hé, das vet, dank! _/-\o_ Die optie met dat slotje komt verder nergens voor bij instellingen, toch? Dacht ondertussen toch alles wel gezien te hebben, maar zo zie je maar...

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 19:28
Heb net mijn Poco x3 ontvangen ben nu de updates aan het installeren.

Heb wifi echter kom niet on line op de wifi netwerken, nadat ik het password in type verdwijnt dit weer.

Wat doe ik fout?

Privacy staat op Gebruik apparaat Mac

Oplossing gevonden.:

Edit: found the problem. The transfer also brought over my existing WiFi connections from my old phone. Which don't work on the new phone, so they have to be deleted and reconnected to.

[ Voor 30% gewijzigd door nec1560 op 30-09-2020 18:43 ]

• beezjeh
flupke01 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:23:
[...]

Hé, das vet, dank! _/-\o_ Die optie met dat slotje komt verder nergens voor bij instellingen, toch? Dacht ondertussen toch alles wel gezien te hebben, maar zo zie je maar...
Nee via hier alleen, zo blijft een app altijd draaien in het geheugen.

Is al enkele Androids mogelijk dit, dus bij alles sluiten sluit een app niet af 😃

• Marvin4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11-2021
timvanloon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:45:
Kan je zelf op de X3 je telefoon updaten? Ik zie dat in het menu nergens terug?
Dat kostte mij ook wel het nodige zoekwerk... In setting naar "About phone" en daar via het logo met MIUI version naar de updater. Dan tig keer het logo aanraken, dan krijg je extra opties in het menu waaronder "Choose update package". Dit staat totaal niet beschreven in de instructies, die doen alsof je die optie altijd hebt.

Overigens krijg ik dan nog steeds de melding "To download this update, connect to a Wi-Fi network", terwijl ik net een bestand heb geselecteerd dat al op de telefoon staat. Die melding is ook niet correct, want als ik connect met een Wi-Fi netwerk zonder internet toegang wordt de melding "Getting info..." getoond, en na een tijdje een foutmelding "Couldn't connect to the server" en de melding om een probleem te meldingen via de "Feedback" app. Ja, alsof dat gaat werken zonder internetverbinding...

Ze lijken het zo moeilijk mogelijk te willen maken om offline te updaten. Geen idee wat voor informatie ze perse naar hun servers willen sturen.

Als iemand weet hoe de update echt offline gedaan kan worden, zonder de bootloader te unlocken etc, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 06:56
Ik heb sinds kort ook een xiaomi x3. Het is een prachtig toestel vooral de batterijduur is echt heel goed.

Ik heb wel een probleempje met het connecten van mijn fietscomputer via bluetooth en de app Garmin Connect. Zijn er medegebruikers van Garmin Connect die ook problemen met connecten hebben ondervonden van een fietscomputer of een smartwatch.

Heb al uitgesloten dat het niet aan mijn fietscomputer ligt.
Wie o wie kan mij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 15:12

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
blauwester schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:48:
Ik heb sinds kort ook een xiaomi x3. Het is een prachtig toestel vooral de batterijduur is echt heel goed.

Ik heb wel een probleempje met het connecten van mijn fietscomputer via bluetooth en de app Garmin Connect. Zijn er medegebruikers van Garmin Connect die ook problemen met connecten hebben ondervonden van een fietscomputer of een smartwatch.

Heb al uitgesloten dat het niet aan mijn fietscomputer ligt.
Wie o wie kan mij helpen.
Ook gehad, fietscomputer gereset naar fabrieksinstellingen alles opnieuw en nu werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannahanna
  • Laatst online: 18-10-2020
0b5cur1tY schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:12:
Weet iemand hier of VoLTE (4g bellen) werkt op de Poco X3 NFC icm T-Mobile? Ik zie berichten boven dat het werkend te krijgen is op het Vodafone netwerk maar zit zelf op T-Mobile dus ben benieuwd of iemand dat weet?

Bij voorbaat dank...
Hey, ik heb hier wat problemen mee. Ik zit bij Scarlet (België) en volgens hen ligt het niet aan hen. Ik had dit probleem echter ook met de redmi note 8 pro de laatste maanden dat ik hem nog had.
Mij stoort dit heel erg, gezien het best handig is op internet te kunnen terwijl je belt... Ik krijg het niet opgelost. Soms lukt het wel, soms niet... Dus begrijp het probleem ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hannahanna schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Hey, ik heb hier wat problemen mee. Ik zit bij Scarlet (België) en volgens hen ligt het niet aan hen. Ik had dit probleem echter ook met de redmi note 8 pro de laatste maanden dat ik hem nog had.
Mij stoort dit heel erg, gezien het best handig is op internet te kunnen terwijl je belt... Ik krijg het niet opgelost. Soms lukt het wel, soms niet... Dus begrijp het probleem ook niet goed.
VoLTE heeft niet zoveel te maken met op internet kunnen terwijl je belt. Het is bellen over 4G waardoor je belbereik beter is en de kwaliteit van het gesprek ook beter zou moeten zijn.
Gebruik je de dual SIM functionaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:52
0b5cur1tY schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:12:
Weet iemand hier of VoLTE (4g bellen) werkt op de Poco X3 NFC icm T-Mobile? Ik zie berichten boven dat het werkend te krijgen is op het Vodafone netwerk maar zit zelf op T-Mobile dus ben benieuwd of iemand dat weet?

Bij voorbaat dank...
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: ;)

Ik heb inmiddels de risico genomen en de X3 NFC gekocht. Bij het insteken van mijn NL T-Mobile simkaart kreeg ik niet meteen de optie voor VoLTE te zien in de simkaart instellingen maar dankzij de post hierboven van @Alessandr0 heb ik geprobeerd de code *#*#86583#*#* in te toetsen en voila: De optie voor VoLTE verscheen in de instellingen en werkt perfect. :)

Over de vraag van @Hannahanna kan ik helaas niets melden. Volgens mij heb ik nog nooit geprobeerd te internetten op mijn telefoon terwijl ik aan het bellen was.

Wat een geweldige smartphone trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door 0b5cur1tY op 03-10-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren na anderhalve week de X3 in gebruik genomen.
Helaas nam Google de Wifi-wachtwoorden niet goed over; iets wat ik online ook bij anderen tegenkom.

Nu iets doen waar ik geen zin in heb; de aangebrachte screen protector/folie verwijderen en vervangen door een tempered glass versie. :X

EDIT: oh, net even een aangebracht op mijn Note 5 (die doorschuift naar m'n moeder) en daar ging het uiteindelijk goed. Alle luchtbellen eruit gekregen. Nu de X3 van mij nog. :/

EDIT #2: en de Poco lijkt ook gelukt te zijn. Had daar wat meer last van luchtbellen, maar kwam een truc met olijfolie tegen. Geen idee of dat op lange termijn ook werkt, maar vooralsnog lijkt het prima te werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Piet91 op 04-10-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
Menneke-Bodden schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:51:
Daarnaast heb ik ook dat ik geen notificaties meer krijg op mijn Samsung Galaxy Watch. Notificaties staan allemaal aangevinkt en MIUI energie app stopt de service ook niet.
In de Galaxy Accessory app wordt de smartwatch ook gewoon als verbonden weergegeven.

Iemand anders hetzelfde probleem?
Heb ik ook maar niet altijd, soms doet ie het wel, dan weer niet. Hoogst irritant

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 19:33

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

red bull schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:37:
[Afbeelding]

Optie voor gesprek opnemen zit er verstopt in (via app Activity launcher) maar werkt helaas niet... Iemand het al wel aan de praat gekregen?
Heb je dit nog aan de praat gekregen? En zo ja/nee, op welke regio staat hij?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
LightPhoenix schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Heb je dit nog aan de praat gekregen? En zo ja/nee, op welke regio staat hij?
Bij mij werkt het niet.. niet alles regios geprobeerd, heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

red bull schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Bij mij werkt het niet.. niet alles regios geprobeerd, heeft iemand een suggestie?
Ik zou denken dat vooral regio's als Hong Kong of India goede kansen hebben. Al lees ik ook op veel plekken dat het komt omdat de Google Dailer gebruikt is ipv de Xiaomi Dailer die in de F1 zat

Vraag het vooral omdat mijn F1 de geest gegeven heb en op zoek ben naar iets nieuws. X3 Ziet er goed uit, maar ik gebruik de Call Recorder best vaak.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:56
0b5cur1tY schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: ;)

Ik heb inmiddels de risico genomen en de X3 NFC gekocht. Bij het insteken van mijn NL T-Mobile simkaart kreeg ik niet meteen de optie voor VoLTE te zien in de simkaart instellingen maar dankzij de post hierboven van @Alessandr0 heb ik geprobeerd de code *#*#86583#*#* in te toetsen en voila: De optie voor VoLTE verscheen in de instellingen en werkt perfect. :)

Over de vraag van @Hannahanna kan ik helaas niets melden. Volgens mij heb ik nog nooit geprobeerd te internetten op mijn telefoon terwijl ik aan het bellen was.

Wat een geweldige smartphone trouwens.
Heb je VoWiFi aan de praat gekregen met T-Mobile?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Call recording heeft Xiaomi eruit gehaald vanwege wetgeving en vanuit Google.
Maar Google voegt het langzamerhand weer in met Google Dialer, dat wat ook op de Poco X3 zit.
Waarschijnlijk kwestie van tijd voordat call recording werkt.

Bij de Note 5 was ik te spreken over de meegeleverde case, maar ik denk dat ik voor de Poco wat anders ga zoeken. Die camera hump gaat hoe dan ook een keer flink beschadigen bij mij ben ik bang.
Deze case lijkt me wel wat omdat die de camera afschermt, maar dat gaat wel bulky worden ben ik bang.
(En de X3 is al niet bepaald klein :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik twijfel tussen de Poco x3, Mi 10 lite of de Mi Note 10 lite. Kunnen jullie benoemen welk toestel jullie zouden kiezen en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
LightPhoenix schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Ik zou denken dat vooral regio's als Hong Kong of India goede kansen hebben. Al lees ik ook op veel plekken dat het komt omdat de Google Dailer gebruikt is ipv de Xiaomi Dailer die in de F1 zat

Vraag het vooral omdat mijn F1 de geest gegeven heb en op zoek ben naar iets nieuws. X3 Ziet er goed uit, maar ik gebruik de Call Recorder best vaak.
Regio aanpassen naar India of Hongkong helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 20:29
Gisteravond bij de wederhelft de X3 in gebruik genomen. Direct als een smartass de Xiaomi ADB fastboot tools gedraaid en de MSA app disabled en wat andere builtin apps. Kwam erachter dat ik per ongeluk ook de xiaomi games app disabled heb. Oepsie. Maar weer enablen dan. Eeeeen. Error. Disconnect/reconnect smartphone, volgt een melding dat het model mogelijk niet supported is. Hmm.

Even de Xiaomi ADBfastboottools site bekeken maar daar is niet veel te vinden m.b.t. specifiek support voor de pocophone(s) of de x3:
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Er staat voornamelijk dat Xiaomi smartphones supported zijn.

Iemand verder ervaringen? Gebruik de tool eigenlijk al tijden op Xiaomi smartphones, en tot nu toe werkte het eigenlijk altijd vlekkeloos. Beetje jammer dat het re-enabelen van per ongeluk disabelde apps schijnbaar niet werkt. Geen ide of het verder kwaad kan deze specifieke app te disabelen en wat ie doet haha.

Hmm, volgens mij was het iets van Xiaomi games. Soort game store zonder gui? Vreemd. Maar goed. Die kan wel uit blijven staan me dunkt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-10-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0b5cur1tY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:52
3j3ct schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Heb je VoWiFi aan de praat gekregen met T-Mobile?
Geen optie daarvoor gezien (ook na het invoeren van de bovengemelde code). Andere code misschien? Is voor mij persoonlijk geen issue maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saphaas
VoLTE code *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN code *#*#869434#*#*

werkt bij mijn goed op Vodafone je krijgt dan deze twee opties erbij .

[ Voor 31% gewijzigd door saphaas op 06-10-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiecoyle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06-2024
Heb 'm nu ongeveer anderhalve week in huis en ik denk dat er ergens iets fout loopt met een proximity sensor, of zo. Ik kreeg voortdurend de "don't cover the earphone area"-melding wanneer ik 'm wou unlocken - dat heb ik kunnen oplossen door pocket mode uit te schakelen, maar nu krijg ik een zwart scherm zodra ik een inkomende oproep beantwoord of wanneer ik zelf iemand bel. Heb al gelezen dat het probleem te wijten zou kunnen zijn aan de (meegeleverde) screen protector, maar die durf ik niet goed verwijderen omdat ik er nog geen nieuwe heb. Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
eddiecoyle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:18:
Heb 'm nu ongeveer anderhalve week in huis en ik denk dat er ergens iets fout loopt met een proximity sensor, of zo. Ik kreeg voortdurend de "don't cover the earphone area"-melding wanneer ik 'm wou unlocken - dat heb ik kunnen oplossen door pocket mode uit te schakelen, maar nu krijg ik een zwart scherm zodra ik een inkomende oproep beantwoord of wanneer ik zelf iemand bel. Heb al gelezen dat het probleem te wijten zou kunnen zijn aan de (meegeleverde) screen protector, maar die durf ik niet goed verwijderen omdat ik er nog geen nieuwe heb. Suggesties?
Broekzak mode staat bij mijn in gewoon aan met de standaard screen protector en ik ondervind deze problemen niet als je nog in je 30 dagen omruil garantie zit zou ik hem terug sturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

Voor de geïnteresseerden:

Vandaag is de Poco X3 NFC 64GB te koop op mi.com voor €199, alleen de zwarte versie lijkt op voorraad te zijn:
https://event.mi.com/nl/sales2020/herfstuitverkoop-1

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:33
Heeft deze poco x3 een betere camera dan de samsung galaxy a51? Een kennis van me zoekt een toestel sub 300 euro en ik had deze aangeraden maar zag ook de samsung. Op quasi alle gebieden weet ik dat de xiaomi beter is, maar de camera weet ik dus niet en dit is net het belangrijkste punt voor deze kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Comgenie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:11:
Voor de geïnteresseerden:

Vandaag is de Poco X3 NFC 64GB te koop op mi.com voor €199, alleen de zwarte versie lijkt op voorraad te zijn:
https://event.mi.com/nl/sales2020/herfstuitverkoop-1
Mooie aanbieding, die prijs is ie al vanaf de Nederlandse Mi.com begon en toen kreeg je nog 20 euro extra korting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
FlameDB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:30:
Heeft deze poco x3 een betere camera dan de samsung galaxy a51? Een kennis van me zoekt een toestel sub 300 euro en ik had deze aangeraden maar zag ook de samsung. Op quasi alle gebieden weet ik dat de xiaomi beter is, maar de camera weet ik dus niet en dit is net het belangrijkste punt voor deze kennis.
Het zal elkaar weinig ontlopen. Op papier is die van de X3 wat beter, in de praktijk is de camerasoftware van de A51 waarschijnlijk wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

saphaas schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:44:
VoLTE code *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN code *#*#869434#*#*

werkt bij mijn goed op Vodafone je krijgt dan deze twee opties erbij .
Hier ook een X3 met Vodafone. IK zie na het invoeren van de codes wel de melding dat het enabled is, maar er komt nergens een schuifje of optie om het aan/ uit te zetten.
Heb je alleen die melding gekregen, of ook een extra optie ergens in het menu?

Tijdens het bellen zie ik ook niets anders, bij mijn Mi9 geeft hij wel aan dat hij via Vowifi aan het bellen is of HD bellen (of zoiets)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 23:19

-36-

Trust me. I'm an amateur

@eddiecoyle fabrieksreset proberen en als het probleem er dan nog is terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 09:55

ArCadE

No banana available

janvanduschoten schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Hier ook een X3 met Vodafone. IK zie na het invoeren van de codes wel de melding dat het enabled is, maar er komt nergens een schuifje of optie om het aan/ uit te zetten.

Tijdens het bellen zie ik ook niets anders, bij mijn Mi9 geeft hij wel aan dat hij via Vowifi aan het bellen is of HD bellen (of zoiets)
Ik zie bij de simkaart instellingen wel de optie Voorkeur voor LTE aanstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saphaas
janvanduschoten schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Er komen twee extra schuifjes onder instellingen simkaart .

Volte melding zie ik ook niet maar werkt wel na dit in te schakelen heb ik ook internet als ik aan het bellen ben had ik voorheen niet.

Vowifi komt wel een n beeld en geeft ook een extra melding tijdens bellen als je op wifi zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
saphaas schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Er komen twee extra schuifjes onder instellingen simkaart .

Volte melding zie ik ook niet maar werkt wel na dit in te schakelen heb ik ook internet als ik aan het bellen ben had ik voorheen niet.

Vowifi komt wel een n beeld en geeft ook een extra melding tijdens bellen als je op wifi zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckjNgKcmOHD3CAefBUFJHSnl9Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3AyBX42lItyIWazOtF1YtUe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dom, dom, dom.... Het staat hier nu ook goed.

Als je de code ingeeft, komt er een korte melding in beeld. Die geeft aan dat de vowifi CHECK enabled of disabled is. Check enabled is dus geen vowifi :F
Bedankt allen!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 20:32
Wat is het verschil tussen de poco x3 en de poco x3 nfc? Ben een leek🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
zuukie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:27:
Er is geen Poco X3 zonder NFC. Dus er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 19:12
Iemand ervaring met de verzendtijd vanuit de mi.com store? :P wil de X3 graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Laatst online: 15:27
zuukie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:27:
In India wordt de X3 uitgebracht zonder NFC.
In India heeft dezelfde X3 een grotere accu capaciteit dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
NotYetBritish schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:36:
Iemand ervaring met de verzendtijd vanuit de mi.com store? :P wil de X3 graag hebben.
Bij mij was het er met 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 13:58
Piet91 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:33:
Bij de Note 5 was ik te spreken over de meegeleverde case, maar ik denk dat ik voor de Poco wat anders ga zoeken. Die camera hump gaat hoe dan ook een keer flink beschadigen bij mij ben ik bang.
Deze case lijkt me wel wat omdat die de camera afschermt, maar dat gaat wel bulky worden ben ik bang.
(En de X3 is al niet bepaald klein :P )
De camerabump is inderdaad een dingetje. Had in eerste instantie een protector gekocht voor de camera's op Ali, maar deze laat nog even op zich wachten. Heb er al een redelijke kras op zitten zonder dat ik het door had.

Probeer altijd sleutels en andere scherpe voorwerpen uit de buurt te houden van mijn telefoons, maar het is onvermijdelijk. Was nog op zoek naar iets dergelijks, heb de case ook direct aangeschaft.

Lomp is de telefoon toch al, dus veel erger kan het niet worden inderdaad. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 19:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4O623lBrpX1WhNWYSytv7BRCtYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvB1dWTVAwqfgUTFdsWaeQeo.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat ik door een haperende creditcard de aanbieding gemist heb... toch naar belsimpel gegaan om er een te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TheAviator schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

De camerabump is inderdaad een dingetje. Had in eerste instantie een protector gekocht voor de camera's op Ali, maar deze laat nog even op zich wachten. Heb er al een redelijke kras op zitten zonder dat ik het door had.

Probeer altijd sleutels en andere scherpe voorwerpen uit de buurt te houden van mijn telefoons, maar het is onvermijdelijk. Was nog op zoek naar iets dergelijks, heb de case ook direct aangeschaft.

Lomp is de telefoon toch al, dus veel erger kan het niet worden inderdaad. :+
Ja daar ben ik ook wel bang voor. Ik heb er sinds gisteren ook een. Ook maar even kijken voor een screen protector, nu hij nog netjes is :+

Mooie telefoon.

Heeft iemand een goede tip voor wat ik het beste kan doen om mijn data vanuit mijn oude samsung telefoon te importeren? Google drive heb ik net aangezet maar is echt supertraag met uploaden.
Wil ook nog even alle bloatware/spyware van die poco afgooien.

* Boudewijn heeft dus nu 2 telefoons allebei half in gebruik. Lekker handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 09-10-2020 13:20 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Boudewijn schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Ja daar ben ik ook wel bang voor. Ik heb er sinds gisteren ook een. Ook maar even kijken voor een screen protector, nu hij nog netjes is :+
Ik had begrepen uit de online video's dat er standaard een screenprotector op zit én een doorzichtige case in de doos. Is dat niet zo of is die protector je nog niet opgevallen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vads schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Ik had begrepen uit de online video's dat er standaard een screenprotector op zit én een doorzichtige case in de doos. Is dat niet zo of is die protector je nog niet opgevallen? :)
Verrek je hebt gelijk, hij zit er al op. Mooi ,dat scheelt weer frunniken.

Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Ik zit al drie dagen sterk te denken om tot aanschaf over te gaan met dit toestel... enige twijfel is het formaat (vind ik het TE groot?) en het batterijverbruik (moet ik elke dag opladen?)...

Ter info: ik heb nu een Nokia 6.1 (2018)

[ Voor 10% gewijzigd door Vads op 09-10-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
Vads schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:29:
Ik zit al drie dagen sterk te denken om tot aanschaf over te gaan met dit toestel... enige twijfel is het formaat (vind ik het TE groot?) en het batterijverbruik (moet ik elke dag opladen?)...

🔋 Hoef je niet druk om te maken dat zit wel goed , hij is wel groot en wat aan de zware kant maar in deze prijsklasse wel de besten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16

Ik vind hem groot maar ben er wel aan gewend inmiddels (kom van een OnePlus 3 af). Qua batterijverbruik heb ik vooralsnog niets te klagen; ik laad de tefeloon momenteel 2x per week op.. (ik moet wel zeggen; ik doe er weinig spannends mee behalve browsen, wat social media en whatsapp, dus geen gaming of veel videos kijken ofzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inorog
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 06:37

Week of 2 hier in gebruik, was wel wennen aan de grote maar eigenlijk niets om te klagen want het is echt top toestel voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ik heb het volgende probleem dat hij bij een restart zegt:
"Apparaat zoeken" Kan SIM kaart niet activeren"

Verder heeft dit geen effect op de werking, tenminste niet dat ik heb kunnen ontdekken maar het irriteert me.
Had op een website drie oplossingen gevonden maar deze werken allemaal niet. Iemand anders dit ook ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Lees dat er een update is uitgekomen. Als ik deze wil binnenhalen krijg ik, net als bij de vorige update, steeds de melding dat er een wifi verbinding nodig is om verder te kunnen gaan. Die is er natuurlijk wel degelijk en functioneert ook normaal. Moet dan dus een keer of 10 op de knop "opnieuw" drukken, om de update binnen te halen.

Overigens krijg ik geen melding dat er een update is, maar dat kan komen omdat de instelling voor updates op automatisch downloaden staat (wat dan weer niet lukt, want wifi...)

Iemand hier nog ervaring mee/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand een idee hoe ARkit actief te krijgen? Mijn oudere X2 heeft blijkbaar wel ondersteuning (net als mijn Xperia), maar de X3 (nog) niet? Ik gebruikte veel sketchhub om bepaalde 3D items in AR te laten zien, maar nu krijg ik enkel een redirect naar de website van ARkit.
https://developers.google.com/ar/discover/supported-devices

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
flupke01 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:39:
Lees dat er een update is uitgekomen. Als ik deze wil binnenhalen krijg ik, net als bij de vorige update, steeds de melding dat er een wifi verbinding nodig is om verder te kunnen gaan. Die is er natuurlijk wel degelijk en functioneert ook normaal. Moet dan dus een keer of 10 op de knop "opnieuw" drukken, om de update binnen te halen.

Overigens krijg ik geen melding dat er een update is, maar dat kan komen omdat de instelling voor updates op automatisch downloaden staat (wat dan weer niet lukt, want wifi...)

Met de hand downloaden en update?
https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/firmware/surya/
Als je keer of 5? op de 12 in het update scherm drukt krijg je de optie updatepakket kiezen er bij ;-)

update naar september security patch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It0nKUszBVK1Mc47hcw-s4DHZoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBKciUSJ9hls7STc4xPXcLJF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door red bull op 12-10-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

flupke01 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:39:

Het zelfde hier met de update.
Maar nadat ik had aangeklikt download met mobiele data en hierna op nee toch niet haalde hij hem gewoon binnen via de wifi. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
xxxneoxxx schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:00:
Gisteravond bij de wederhelft de X3 in gebruik genomen. Direct als een smartass de Xiaomi ADB fastboot tools gedraaid en de MSA app disabled en wat andere builtin apps. Kwam erachter dat ik per ongeluk ook de xiaomi games app disabled heb. Oepsie. Maar weer enablen dan. Eeeeen. Error. Disconnect/reconnect smartphone, volgt een melding dat het model mogelijk niet supported is. Hmm.

Even de Xiaomi ADBfastboottools site bekeken maar daar is niet veel te vinden m.b.t. specifiek support voor de pocophone(s) of de x3:
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Er staat voornamelijk dat Xiaomi smartphones supported zijn.

Iemand verder ervaringen? Gebruik de tool eigenlijk al tijden op Xiaomi smartphones, en tot nu toe werkte het eigenlijk altijd vlekkeloos. Beetje jammer dat het re-enabelen van per ongeluk disabelde apps schijnbaar niet werkt. Geen ide of het verder kwaad kan deze specifieke app te disabelen en wat ie doet haha.

Hmm, volgens mij was het iets van Xiaomi games. Soort game store zonder gui? Vreemd. Maar goed. Die kan wel uit blijven staan me dunkt. :)
Heb de telefoon net binnen dus alles wat ik weet is wat ik er over gelezen heb. Op XDA stond ergens dat je de instelling van fastbootTools ook op x2 kan zetten en dat het dan wel werkt. Kan alleen ff niet meer vinden waar dat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Lappieboy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Het zelfde hier met de update.
Maar nadat ik had aangeklikt download met mobiele data en hierna op nee toch niet haalde hij hem gewoon binnen via de wifi. 8)7
Ah kijk, scheelt toch weer als je niet de enige bent ;) Zal dat volgende keer eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
flupke01 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Ah kijk, scheelt toch weer als je niet de enige bent ;) Zal dat volgende keer eens proberen...
Heb dat vandaag gedaan: Instellingen -> Veiligheidsstatus -> Google Play Systeemupdate

Werkte gewoon, maar kan ook zijn dat ik een paar keer op de knop heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
red bull schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:43:
[...]

Als je keer of 5? op de 12 in het update scherm drukt krijg je de optie updatepakket kiezen er bij ;-)

[Afbeelding]
Oh, dat is ook interessant, die kende ik nog niet. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 18-06 17:05
Heb deze telefoon ook sinds gisteren. Bevalt goed. Nog even wennen aan de Miui interface. Maar misschien ga ik in de toekomst ook wel over naar een custom rom, zodra er een stabiele release uit is van b.v. LineAge.

Maar voor nu even een vraag (ik hoop dat die niet al gesteld is, zover ik kon zien niet): is het mogelijk het gedrag aan te passen dat als je een app hebt geopend vanuit een folder welke op je homescreen staat, en je drukt op de homescreen button, dat 'ie dan eerst terug naar de folder gaat? Ik wil gewoon dat als ik op de homescreen button klik, hij naar mijn default homescreen gaat. Niet naar die folder.

Heb dat nog niet terug kunnen vinden in de settings ergens, maar misschien kijk ik met mijn neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Dat is vreemd ik zit op miui 12.0.2 (staat wel op nederlands) Na 5 keer drukken kreeg ik er oop extra opties bij maar dan moet ik op "wat is er nieuw drukken". Als ik dan op downloaden nieuwste versie druk dan download die toch 12.0.2 en niet de 12.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe kun je eigenlijk op je lockscreen wel laten tonen dat je een bericht hebt, maar niet de inhoud van het bericht? ik zie liever "2 berichten op Whatsapp" dan "Jantje: Hoi Boudewijn gaan we bier drinken?" op mijn lockscreen, dat idee. Bij mijn samsung telefoon op android was dit 1 vinkje.

Op de lockscreenpagina in instellingen zie ik dit niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Boudewijn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:32:
Hoe kun je eigenlijk op je lockscreen wel laten tonen dat je een bericht hebt, maar niet de inhoud van het bericht? ik zie liever "2 berichten op Whatsapp" dan "Jantje: Hoi Boudewijn gaan we bier drinken?" op mijn lockscreen, dat idee. Bij mijn samsung telefoon op android was dit 1 vinkje.

Op de lockscreenpagina in instellingen zie ik dit niet terug.
Vergrendelscherm-meldingen -> Format -> Meldingen weergeven maar inhoud verbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

red bull schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Vergrendelscherm-meldingen -> Format -> Meldingen weergeven maar inhoud verbergen
Thanks die heb ik gevonden met een zoekslag in de settings, niet via de logische weg. Maar het is hem wel.
Nogmaals dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy1957belair
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-03-2021
Ik heb gisteren ook de Pico x3 aangekregen vanuit Coolblue. Voor ,209 euro. 64gb

Ik heb een nieuwe Peugeot 5008 en deze poco verbind met de radio van de wagen maar verbreekt deze verbinding terug. ,(Dit gebeurde niet met de Huawei ,werkte perfect)

Ik denk dat dit alleen is als het scherm van de Poco uitgaat.

Heeft iemand dit ook opgemerkt? En hoe kan ik dit oplossen,?

Ik heb ondertussen een beschermglasje voor camera, nieuwe cloth case en wireless receiver besteld . Ik hoop dat deze dan in de wagen draadloos gaat kunnen opladen.

Alvast bedankt

Christof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Heb een irritant probleempje met gebruik van Bluetooth en streamen spotify op mijn koptelefoon.

Merk dat bij "openbare wifi" (supermarkt e.d.), mijn dataverbinding opeens niet meer functioneert, omdat er automatisch contact wordt gemaakt met de (inlogpagina o.i.d. van de) wifi ter plekke. Moet dan per se iets doen, zoals wifi verbinden of juist helemaal uitzetten. Doorgaans dus maar uitzetten, aangezien ik meestal alleen maar langs de supermarkt loop, of er juist net uitkom. Totdat ik dat doe, doet spotify ook niets, want blijkbaar geen verbinding, is in afwachting van verbinding met de wifi die ik helemaal niet wil.

Had hier met mijn Mi A1 nooit last van en heb me rotgezocht in de instellingen, maar kan niets vinden dat dit gedrag verhelpt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

flupke01 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:39:
Heb een irritant probleempje met gebruik van Bluetooth en streamen spotify op mijn koptelefoon.

Merk dat bij "openbare wifi" (supermarkt e.d.), mijn dataverbinding opeens niet meer functioneert, omdat er automatisch contact wordt gemaakt met de (inlogpagina o.i.d. van de) wifi ter plekke. Moet dan per se iets doen, zoals wifi verbinden of juist helemaal uitzetten. Doorgaans dus maar uitzetten, aangezien ik meestal alleen maar langs de supermarkt loop, of er juist net uitkom. Totdat ik dat doe, doet spotify ook niets, want blijkbaar geen verbinding, is in afwachting van verbinding met de wifi die ik helemaal niet wil.

Had hier met mijn Mi A1 nooit last van en heb me rotgezocht in de instellingen, maar kan niets vinden dat dit gedrag verhelpt. Iemand een idee?
Ik snap uberhaubt niet hoe dezelfde android versies compleet andere settings kunnen hebben.

https://support.google.com/android/answer/9654714?hl=en

Dit hoort op het scherm Wi-Fi preference te staan onder punt: Connect to open networks: Automatically connect to high-quality open networks.

Maar heel die functie zit er niet in, of dus bewust eruit gesloopt :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker121
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik heb sinds 2 dagen de Poco x3 en ik heb de laatste update geinstalleerd (versie 12.0.3) . Op mijn telefoon staat de hele tijd "Een ogenblik geduld op het start scherm" (meer dan een dag).

Weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen? Heb de telefoon al een aantal keer gerestart en gereset naar fabrieksinstellingen. Alvast bedankt voor de hulp.

gr,
Jake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-06 00:29
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun icoontjes bovenin de statusbalk?

Regelmatig staan de icoontjes over elkaar heen, wat de boel onleesbaar maakt. Na een restart is het weer weg, maar dat is nou niet perse een gewenste oplossing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
VPIPPFR schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:44:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun icoontjes bovenin de statusbalk?

Regelmatig staan de icoontjes over elkaar heen, wat de boel onleesbaar maakt. Na een restart is het weer weg, maar dat is nou niet perse een gewenste oplossing :)
Yes ook gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannahanna
  • Laatst online: 18-10-2020
ChinaGeek schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

VoLTE heeft niet zoveel te maken met op internet kunnen terwijl je belt. Het is bellen over 4G waardoor je belbereik beter is en de kwaliteit van het gesprek ook beter zou moeten zijn.
Gebruik je de dual SIM functionaliteit?
Nee die gebruik ik niet. Moet ik hier iets aan veranderen zodat ik het probleem opgelost krijg ivm de 4G terwijl ik bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Hannahanna schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Nee die gebruik ik niet. Moet ik hier iets aan veranderen zodat ik het probleem opgelost krijg ivm de 4G terwijl ik bel?
Je hebt toch gewoon internet als je belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
red bull schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:41:
Ik heb de X3 sinds gisteren in gebruik.. werkt weer fijn, ook overstappen vanaf poco F1 ging prima met google backup & mi mover... 2 sim kaarten er in ook prima.

Eerste indruk vrij zwaar, laad snel, speakers zijn super..

klein bugje gevonden, ik gebruik hem voor teams, horizontaal verhuisd de notch mee, je ziet een klein gaatje ontstaan op het scherm..
Dus overstappen kan niet met alleen Google Backup? Zo heb in het de vorige keer gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
janvanduschoten schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:37:
[modbreak]Dit topic is voor het toestel. Maak even een apart topic aan voor gesprekken over accessoires :) [/]
Is die er inmiddels al? Wellicht kijk ik er overheen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
JohnBlutarski schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:28:
[...]

Is die er inmiddels al? Wellicht kijk ik er overheen...
[Poco X3 NFC] Accesoires

Speciaal voor jou gemaakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:53
Ik ben aan het rond kijken naar een vervanger voor mijn trouwe Oneplus One welke via LineageOS gewoon nog Android 10 draait.

Ik heb ondertussen diverse positieve reviews gelezen over de Poco X3, plus dit forum topic.

Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een nieuwe Poco X3 en een refurbished Samsung Galaxy S8 of S9, die allemaal voor ongeveer hetzelfde bedrag te koop zijn.

Voor de Poco is een hoop te zeggen. Zo spreekt mij bijvoorbeeld de stevige accu erg aan. En eigenlijk heb ik liever een kunststof achterkant dan eentje van glas. Van mijn oude Galaxy S2 weet ik dat kunststof een hoop kan hebben.

Hoewel het om een telefoon gaat, vind ik de camera wel best belangrijk en daar heb ik het gevoel dat de Samsung een stuk beter zal zijn, met name bij minder lichte omstandigheden...

En hoewel mijn huidige Oneplus het ook niet heeft, ben ik wel fan van Amoled displays...

En ook al heb ik het liefste gewoon stock Android, ook de firmware van de Samsung heeft denk ik mijn voorkeur.
Uiteindelijk zal ik er wel een keer een custom rom op grab zetten, zodat ik een stock Android kan draaien en zelf bepaal welke apps ik geïnstalleerd wil hebben.
Ik heb gelezen dat de garantie bij Xiaomi mogelijk zelfs behouden zou blijven, maar of dat dan ook geldt voor Poco?
Is er al iemand met een custom rom op zijn Poco?

En paar vraagjes:
- is het niet doorkomen van diverse notificaties en het afsluiten van apps die op de achtergrond draaien nu voorbij of in ieder geval op te lossen via de settings?
- kan de Poco via de usb op HDMI aangesloten worden om weer te geven op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
bnwgraaf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:05:

En ook al heb ik het liefste gewoon stock Android, ook de firmware van de Samsung heeft denk ik mijn voorkeur.
Uiteindelijk zal ik er wel een keer een custom rom op grab zetten, zodat ik een stock Android kan draaien en zelf bepaal welke apps ik geïnstalleerd wil hebben.
Ik heb gelezen dat de garantie bij Xiaomi mogelijk zelfs behouden zou blijven, maar of dat dan ook geldt voor Poco?
Is er al iemand met een custom rom op zijn Poco?

En paar vraagjes:
- is het niet doorkomen van diverse notificaties en het afsluiten van apps die op de achtergrond draaien nu voorbij of in ieder geval op te lossen via de settings?
- kan de Poco via de usb op HDMI aangesloten worden om weer te geven op de tv?
- Ik heb geen last van de meldingen, wel een aantal zaken uitgezet rondom batterijbesparing
- MHL bedoel je? Nee dat zit er niet op... op de meeste (misschiel wel alle) Xiaomi toestellen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
red bull schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

- MHL bedoel je? Nee dat zit er niet op... op de meeste (misschiel wel alle) Xiaomi toestellen niet
Dank je voor je reactie!
Hm, dat is dan wel jammer; ik had graag de mogelijkheid gehad om de telefoon aan te sluiten op de tv, maar dat zal dan nu via een Chromecast of zo moeten gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
bnwgraaf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:05:
Uiteindelijk zal ik er wel een keer een custom rom op graan zetten, zodat ik een stock Android kan draaien en zelf bepaal welke apps ik geïnstalleerd wil hebben.
Xiaomi India had ziets verklaard dat op de Xiaomi toestellen de garantie niet vervald wanneer je een custom rom zou instaleren.
Ik heb vandaag een (snel) antwoord van Poco Nederland en die geven aan, dat hier op de Poco de garantie wel zal vervallen helaas.....

Ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

bnwgraaf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Xiaomi India had ziets verklaard dat op de Xiaomi toestellen de garantie niet vervald wanneer je een custom rom zou instaleren.
Ik heb vandaag een (snel) antwoord van Poco Nederland en die geven aan, dat hier op de Poco de garantie wel zal vervallen helaas.....

Ter info.
Sorry, maar dat is dikke onzin. Sowieso is het in NL zo dat een custom Rom installeren je garantie niet automatisch laat vervallen. Hier een bron van tweakers zelf. Plus dat we rig threads hier over te vinden zijn op het forum. Verder is er ook geen verschil tussen POCO en Xiaomi. Kijk gewoon op het MI forum van Xiaomi en daar vind je alle ondersteuning wat betreft de POCO telefoons.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
LightPhoenix schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Sorry, maar dat is dikke onzin. Sowieso is het in NL zo dat een custom Rom installeren je garantie niet automatisch laat vervallen. Hier een bron van tweakers zelf.
Dat is een interessante tekst. Al een ouder artikel, maar ik neem aan dat het nog steeds geldig is!
Bedankt voor deze info.
Het verwondert me verder niets, dat men bij de importeur/vertegenwoordiger/dealer toch beweert dat de garantie wel zou vervallen. Maar dit is wel positief nieuws voor als ik toch eens naar stock Android zou willen!

Nog een vraagje: is het mogelijk om bij de Poco X3 meerdere vingers te registreren voor de fingerprint scanner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Ja, dat is mogelijk.
Ik heb twee duimen en iets van vier vingers geregistreerd.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-06 11:11
Ik heb de laatste tijd een WiFi issue, met grote regelmaat een uitroepteken in het WiFi symbool, netwerken vergeten en opnieuw verbinden lost niets op. Heeft iemand soortgelijke problemen of wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

o.dam schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:13:
Ik heb de laatste tijd een WiFi issue, met grote regelmaat een uitroepteken in het WiFi symbool, netwerken vergeten en opnieuw verbinden lost niets op. Heeft iemand soortgelijke problemen of wellicht een oplossing?
Heb ik zelf niet, maar wat heb je hetalleen met je huisnetwerk of ook met andere netwerken?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-06 11:11
LightPhoenix schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Heb ik zelf niet, maar wat heb je hetalleen met je huisnetwerk of ook met andere netwerken?
Eerlijk gezegd is het me alleen opgevallen bij m'n thuisnetwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

o.dam schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Eerlijk gezegd is het me alleen opgevallen bij m'n thuisnetwerk...
Kan een combi zijn van je netwerk en de telefoon. Misschien een router reset en dan nog eens kijken? Of wat minder rigoureus eerst wat dingen proberen te tweaken. Hen je het zowel op 5ghz als op 2,4ghz?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
Iemand hier die de overstap heeft gemaakt van een iPhone 6s formaat naar de Poco X3?
Ben bang dat ik best wel zou moeten wennen aan het grote formaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

Southice schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:24:
Iemand hier die de overstap heeft gemaakt van een iPhone 6s formaat naar de Poco X3?
Ben bang dat ik best wel zou moeten wennen aan het grote formaat :P
Wel van een iphone 8 en een 4.5 inch android.
Ik was ook bang dat het niet zou wennen, wist na 2 week al niet beter. :)

Af en toe nog wel wat onhandig i.v.m. formaat maar zeker geen reden om kleiner te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Sinds 4 weken ofzo de 128 versie.

Lekkere telefoon. Echter 1 probleempje. Mijn Samsung gear is gewoon verbonden met de telefoon. Echter bij het inschakelen op het horloge krijgt hij van de telefoon geen locatie. (moet binnen 10 seconden anders stop de wandelapp op de telefoon).

Ik heb alle rechten en batterijbespaar zaken al uitgezet/goed gezet maar het blijft niet lukken.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken ?

www.weitjerock.com

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen