Ik lees overal dat er al een screen protector op zit.
Ik neem aan dat dit een folie is en geen tempered glass?
Klopt. Inmiddels heb ik dezer eraf gehaald en er een tempered glass versie opgezet. Ik had last van wat vreemde ghost touches. Na wat zoeken op de fora bleek dat meer mensen hier last van hadden en dit terug te voeren was naar deze screen protector. Inmiddels idd geen last meer van.bnwgraaf schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:04:
Ik lees overal dat er al een screen protector op zit.
Glas erop ipv de standaard screenprotector is dus wel een aanrader?LightPhoenix schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:07:
[...]
Klopt. Inmiddels heb ik dezer eraf gehaald en er een tempered glass versie opgezet. Ik had last van wat vreemde ghost touches. Na wat zoeken op de fora bleek dat meer mensen hier last van hadden en dit terug te voeren was naar deze screen protector. Inmiddels idd geen last meer van.
Wat mij betreft wel, maar dat is N=1. En dus vooral omdat ik last had van touch problemen. Heb hem verder niet getest qua bescherming, al heeft het folie dat prima gedaan tot ik hem eraf heb gehaald (zeg een week) en verder voelde hij ook niet irritant in gebruik.Southice schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Glas erop ipv de standaard screenprotector is dus wel een aanrader?
Ik heb op mijn telefoons beide gebruikt.Southice schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Glas erop ipv de standaard screenprotector is dus wel een aanrader?
[ Voor 76% gewijzigd door nec1560 op 01-11-2020 23:42 ]
Nee, V12.0.4.0.QJGEUXM is geen beta maar een gewone stabiele release.nec1560 schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:58:
Is dit de stable beta versie update?
POCO X3 NFC EEA MIUI V12.0.4.0.QJGEUXM Update
Denk dat je hem ook vast wel ergens kunt downloaden en zelf kan flashen, maar ik zou gewoon rustig afwachten.• A newly released MIUI 12 Beta Stable for POCO X3 / NFC - EEA is currently being pushed to random users.
ook even de vraag gesteld. Antwoord:VPIPPFR schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:39:
Ik had Spigen al even gecontact, die hebben nog geen concrete datum voor een hoesje voor de X3. Al twijfel ik er niet aan dat die gaat komen binnenkort.
Is die rugged armor al ergens (op een enigszins betrouwbare) shop te verkrijgen dan?cy-gor25 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:03:
[...]
ook even de vraag gesteld. Antwoord:
Currently, we do not have definite plans to have the Tough Armor case for the Poco X3 device.
Helaas dus enkel die flimsy rugged armor.
Hier vanaf 15/11:VPIPPFR schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:55:
[...]
Is die rugged armor al ergens (op een enigszins betrouwbare) shop te verkrijgen dan?
Zie hem alleen nog maar op wat .ph domeinen.
Verwijderd
Bij Banggood is de 128GB versie te vinden voor 208 EuroVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:15:
hm. de tijden dat je lekker goedkoop een xiami via ali kon bestellen is ook wel over.
Bij mi.com/es of amazon is die goedkoper dan bij ali![]()
Dus besteld bij amazon, ik ben benieuwd
Door de bijgeleverde camera app te gebruiken..jobr schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:52:
Weet iemand hoe je de diepte camera kunt gebruiken?
M.a.w hoe kun je die activeren?
Dat had ik ook gevonden.red bull schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:52:
[...]
Door de bijgeleverde camera app te gebruiken..
Uitzoomen naar 0.6X dan gebruik je de middelste (ultra wide)
Normaal rechtsboven (wide)
Macro rechtsonder..Kun je in pro modus slecteren bij Lens..
Die gebruik je als een portret foto maakt om de scherpte diepte mee te bepalen, gaat vanzelf in die modus. Achteraf kun je in de app dat ook nog aanpassen.jobr schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:53:
[...]
Dat had ik ook gevonden.
En nu de 4de, de depth camera?
Als ik mijn vinger er voor hou zie ik in de portrait mode geen verschil.LightPhoenix schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:54:
[...]
Die gebruik je als een portret foto maakt om de scherpte diepte mee te bepalen, gaat vanzelf in die modus. Achteraf kun je in de app dat ook nog aanpassen.
[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 10-11-2020 20:36 ]
Moet minstens een meter of 2 van af zitten. In het midden van het scherm nadat je de foto hebt gemaakt zit een diafragma icoontje, daar kan je het achteraf nog even instellen.jobr schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:33:
[...]
Als ik mijn vinger er voor hou zie ik in de portrait mode geen verschil.
En waar kan ik dat achteraf aanpassen?
Verwijderd
Ze hebben de prijzen inmiddels aardig verhoogd, zal wel in aanloop voor black friday zijn, kunnen ze dan weer korting geven 🤦🏼♂️TVL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:29:
[...]
Bij Banggood is de 128GB versie te vinden voor 208 Euro
Voor zover ik weet kun je bij MIUI vanaf Oreo inderdaad niet meer je apps op je SD kaart zetten. Had volgens hen toen te maken met het feit dat het teveel impact had op de performance (of gewoon geen zin om bij te houden). Mocht je het echt nodig vinden dan kun je altijd rooten en het dan voor elkaar puzzelen.jwberg schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:38:
Heb de Poco X3 nfc 128gb nu bijna week in bezit, Mijn Samsung J5 2016 was nu een soortement van echt op. Was even wennen aan het gewicht formaat, maar na een paar dagen weet ik niet meer beter. Bij de aanschaf van de Poco maar meteen een geheugenkaart van 256gb gekocht, denk zet ik daar mij apps op....
Met mijn Samsung was het heel makkelijk mijn apps op de sd kaart te plaatsen. Kom er nu achter dat bij Xiaomi telefoons alleen Foto's en Videos op de Sd-kaart geplaatst kunnen worden..
Bij Samsung kon je gemakkelijk een album aanmaken en meteen opgeven of dit album op de sd kaart moest komen of op het interne geheugen van den telefoon, kan hier (volgens mij niet) Of alle albums /foto's komen op de Sd-kaart of allemaal op het interne geheugen. ( Of zie ik iets over het hoofd???).
Zijn de twee enige minpuntjes waar ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Verwijderd
en ja hoor, vandaag mail van banggood, poco x3 in de "Price Storm" aanbieding, de 64GB voor 177, en de 128 voor 211Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:57:
[...]
Ze hebben de prijzen inmiddels aardig verhoogd, zal wel in aanloop voor black friday zijn, kunnen ze dan weer korting geven 🤦🏼♂️
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hmm... das hele apart, heb ik inderdaad geen last van. Dubbel als 2x naast elkaar? Of loopt de ene klok ook door de andere heen? Heb je in de 'control center & status bar' instellingen al wat zitten spelen?quazar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:20:
Ben ik de enige die de tijd dubbel in de linker bovenhoek heeft staan? De tijd loopt nu door de icons heen
Roaming?LightPhoenix schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:31:
[...]
Hmm... das hele apart, heb ik inderdaad geen last van. Dubbel als 2x naast elkaar? Of loopt de ene klok ook door de andere heen? Heb je in de 'control center & status bar' instellingen al wat zitten spelen?
Gezien ikzelf een NL sim en een GER sim in mijn telefoon heb en er geen last van heb lijkt me dit niet het geval. Of wellicht roaming met een andere tijdzone, maar dan zou denk ik elke klok een andere tijd aan moeten geven.
Geen idee waar het aan gelegen heeft. Inmiddels is de 2e klok spontaan verdwenen
wat is singlesday?quazar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:20:
Tijdens singlesday een Poco X3 128GB voor €195 op de kop getikt. Bevalt tot nu toe prima, ook MIUI is minder storend dan verwacht...
Ben ik de enige die de tijd dubbel in de linker bovenhoek heeft staan? De tijd loopt nu door de icons heen
Op 11-11 (11 November) is het singlesday in China. Feest voor vrijgezellen geloof ik, maar ook de dag van de grote uitverkoop. Dan kun je goedkoop telefoons scoren. Dankzij verzending uit Spanje heb je ook geen gedoe met invoerkosten.wat is singlesday?
quazar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:25:
/offtopic
[...]
Op 11-11 (11 November) is het singlesday in China. Feest voor vrijgezellen geloof ik, maar ook de dag van de grote uitverkoop. Dan kun je goedkoop telefoons scoren. Dankzij verzending uit Spanje heb je ook geen gedoe met invoerkosten.
In zijn contact het nummer ingedrukt houden en dan standaard instellen aanvinken?jwberg schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:59:
Wanneer ik iemand bel met mijn Poco X3 ( kom van Samsung af) en die persoon heeft bijv 3 telefoonnummers krijg ik ze allerdrie in beeld... Bij Samsung kon je bij diegene een telefoonnummer "als standaard" instellen en hoefde ik niet elke keer een keuze te maken... Is zoiets bij de Poco ook mogelijk?
Alvast bedankt,
Jan
Enkel op black friday zelf dan want voor die prijzen zie ik de 64GB niet staan?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:28:
[...]
en ja hoor, vandaag mail van banggood, poco x3 in de "Price Storm" aanbieding, de 64GB voor 177, en de 128 voor 211
Verwijderd
ik had er destijds naar gekeken, en kreeg daar een paar dagen later een mail van, volgens mij gepersonaliseerde prijzen.Horla schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:10:
[...]
Enkel op black friday zelf dan want voor die prijzen zie ik de 64GB niet staan?
Het bijgeleverde hoesje voldoet prima hoor. De randen beschermen de camera en het scherm ook goed. En omdat ik een blauw toestel heb vind ik het extra fijn om de kleur te blijven zien.bnwgraaf schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:56:
Ik was al een paar weken de X3 in de gaten aan het houden.... Zag dat er Blackfriday aanbiedingen van zo'n €170 aan zaten te komen.....
Maar gisteren was de zwarte 64GB versie tijdelijk op Amazon.nl in de aanbieding voor €156!
Ik heb hem gelijk besteld ter vervanging van mijn trouwe Oneplus One en ben eeg benieuwd!
Ik weet dat het echt niet over de beste camera beschikt die er op het moment in een mobiele telefoon te vinden is, maar ik hoop toch wel op een flinke sprong ten opzichte van mijn Oneplus.
Nu nog even een paar extra usb c kabeltjes kopen en een tempered glass protector.
Ik lees vaak dat men hem erg groot vindt, maar ik zag dat hij alleen in de lengte een centimetertje langer is dan de Oneplus en met die heb ik totaal geen problemen.
Ik zag trouwens dat de Poco een handige functie heeft waarmee je met een swipe beweging het beeld formaat verandert naar een kleiner formaat links- of rechtsonder in de hoek voor 1-handsbediening.
Hoe bevalt jullie het transparante hoesje dat meegeleverd wordt? Ziet dat transparante kunststof er nog een beetje uit?
Opgelost, het dubbel tikken moet echt tussen de apps. Was ik niet zo gewend.edjedan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:15:
Ik heb de Poco X3 nfc sinds gisteren. Alles mooi ingesteld. Alleen "double tap to sleep" werkt niet. "Double tap to wake" wel. Iemand een tip?
De functie staat dus wel aan in de instellingen.
Verdorie, zit ik dagelijks zo ongeveer te kijken naar de beste prijs en ik ben ingeschreven op verschillende pricetrackers en mis ik dit nu toch wel zeker. Een handige tweaker gaat toch eens moeten kijken om een tracker te maken voor amazon.nlbnwgraaf schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:56:
Ik was al een paar weken de X3 in de gaten aan het houden.... Zag dat er Blackfriday aanbiedingen van zo'n €170 aan zaten te komen.....
Maar gisteren was de zwarte 64GB versie tijdelijk op Amazon.nl in de aanbieding voor €156!
Ik heb hem gelijk besteld ter vervanging van mijn trouwe Oneplus One en ben eeg benieuwd!
Schrijf je in op pepper.com. Wat mij betreft het meest volledig voor dit soort acties.Horla schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:51:
[...]
Verdorie, zit ik dagelijks zo ongeveer te kijken naar de beste prijs en ik ben ingeschreven op verschillende pricetrackers en mis ik dit nu toch wel zeker. Een handige tweaker gaat toch eens moeten kijken om een tracker te maken voor amazon.nl![]()
Mijn Xiaomi mi a1 is zo onderhand na 2,5 jaar aan vervanging toe. Op zich is er weinig mis mee maar hij begint toch traag te worden dus het is een excuus voor iets nieuws. Ik kijk altijd naar het budget onder de €200 aangezien ik als ik €600 uitgeef ook na 2 jaar zin krijg in iets nieuws
Hij heeft wel een kompas, die overigens niets in Google Maps doet, daar is je GPS voor.Pariah86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:51:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de X3 en de samsung A51. Als ik bij de specs kijk zie ik dat de X3 geen kompas heeft. Wat betekent dit in de praktijk? Levert die problemen op in bijv. google maps wanneer je navigatie te voet gebruikt?
Ook heb ik de indruk dat er veel bugs in de software zitten?
Voor mij is het prima. Het is zeker geen eye catcher en er zijn vast mooiere hoesjes te krijgen, maar hij doet voor mij precies wat hij moet doen: mijn telefoon beschermen tegen de invloeden van mijn 2 kinderen. Hij is iig een stuk steviger dan het hoesje wat bij mijn F1 zat, dat was echt erg dun.bnwgraaf schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:56:
Hoe bevalt jullie het transparante hoesje dat meegeleverd wordt? Ziet dat transparante kunststof er nog een beetje uit?
Wat voor bugs bedoel je dan zoal?Pariah86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:51:
Ook heb ik de indruk dat er veel bugs in de software zitten?
Pepper heeft deze aanbieding inderdaad gemeld en ik had een waarschuwing van een collega gekregen.Schrijf je in op pepper.com. Wat mij betreft het meest volledig voor dit soort acties.
Ik neem aan dat het compas het wel ook doet in Google Maps?Hij heeft wel een kompas, die overigens niets in Google Maps doet
Onderstaande zaken kwam ik oa tegen in dit topic. Dit doet mij wat twijfelen want ik lees dat de hardware wel top is maar de software minder. Helaas heb je weinig aan goede hardware als de software niet mee wilLightPhoenix schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:11:
[...]
Voor mij is het prima. Het is zeker geen eye catcher en er zijn vast mooiere hoesjes te krijgen, maar hij doet voor mij precies wat hij moet doen: mijn telefoon beschermen tegen de invloeden van mijn 2 kinderen. Hij is iig een stuk steviger dan het hoesje wat bij mijn F1 zat, dat was echt erg dun.
[...]
Wat voor bugs bedoel je dan zoal?
Eigenlijk is dit de enige waar ik ook af en toe tegenaan loop. Tot nu toe is het een keer of 5 voorgekomen denk ik. Had ik op mijn F1 ook en ligt volgens mij vooral aan dat hele gedoe om de Notch/camera. Verder heb ik eigenlijk alleen een issue met 60FPS filmen. Dan hangt hij af en toe. Daar het geen must is, heb ik hem maar weer terug gezet op 30 FPS en dat gaat zonder problemen.Pariah86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:43:
[...]
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun icoontjes bovenin de statusbalk?
Regelmatig staan de icoontjes over elkaar heen, wat de boel onleesbaar maakt. Na een restart is het weer weg, maar dat is nou niet perse een gewenste oplossing
www.weitjerock.com
Standaard dingen in MIUI is het uitzetten van battery management voor de Gear App. Ik kan je vertellen dat zelfs hun eigen fitness tracker app (Mi Fit) ook niet out of the box correct werkt doordat de app gewoon gekilled word door MIUI. Wat je daarvoor moet doen is lang drukken op de app -> app informatie -> autostart aan. Dan in hetzelfde menu Batterijbesparing -> Geen beperkingen. Check ook daar de toestemmingen nog even. Wees er ook zeker van dat het niet zo is dat de app alleen de locatie mag bepalen als de app op de voorgrond open staat. Mocht je dit weer willen forceren dan installeer je de app opnieuw en dan zou Android je bij het eerste gebruik van de locatie toestemming vragen wanneer het zou mogen.Klein_Kipje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:58:
Mijn Samsung gear S3 en Poco weigeren samen te werken. Als ik ga wandelen en via mijn gear de app wandelen start moet hij de locatie via de poco krijgen. Dit krijgt hij dus gewoon niet. Alle rechten zover ik ze kan vinden, voor de gear plug in en galaxy wearable staan allemaal op toegestaan. Enigste oplossing tot nu toe is bluetooth uischakelen zodat horloge geen verbinding meer heeft en dan pakt hij zijn eigen gps.
Bij mijn vorige toestel (Samsung A8) had ik dit niet. En er zijn meer app die niet meer werken op de gear sinds hij verbonden is met de Poco zoals zoek mijn telefoon.
Iemand enig idee waar dit te zoeken ?
Thks, nou werkt het wel (voorlopig)LightPhoenix schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:00:
[...]
Standaard dingen in MIUI is het uitzetten van battery management voor de Gear App. Ik kan je vertellen dat zelfs hun eigen fitness tracker app (Mi Fit) ook niet out of the box correct werkt doordat de app gewoon gekilled word door MIUI. Wat je daarvoor moet doen is lang drukken op de app -> app informatie -> autostart aan. Dan in hetzelfde menu Batterijbesparing -> Geen beperkingen. Check ook daar de toestemmingen nog even. Wees er ook zeker van dat het niet zo is dat de app alleen de locatie mag bepalen als de app op de voorgrond open staat. Mocht je dit weer willen forceren dan installeer je de app opnieuw en dan zou Android je bij het eerste gebruik van de locatie toestemming vragen wanneer het zou mogen.
Verder ook de app vastzetten in het geheugen. Dit doe je in het scherm waar je tussen apps kunt wisselen door het lang drukken op de app -> er opent zicht aan de zijkant van het app overzichtje een menu met meerdere iconen, druk daar op het slotje zodat dit open springt... dit betekend dat het nu in het geheugen vast staat en niet meer gekilled wordt (onlogisch, ik weet het). Kijk je hierna weer in het overzicht zie je als het goed is een slotje staan naast de naam van de app.
Ik hoop dat het werkt, zelf moet ik nog proberen mijn TomTom Drive app aan de praat te krijgen met X3. Mijn F1 weigerde dit totaal... en TomTom kon me ook niet verder helpen. Hoop dat het met de Gear wel werkt!
www.weitjerock.com
Gorilla glass is dan ook een gigantische marketing term.theohelmus schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:35:
Camera dome glaasje beschadigd door sleutelbos.... Bummer maar na minutieus verwijderen van alle glas splinters en de lijmlagen met een beetje aceton op een Q-tip blijft er een witte doom over. Hierover een camera protector geplaatst en mijn poco is weer up & running. Advies is dus wel een extra laag bescherming over de camera dome want dit is zeker geen Gorilla glas![Afbeelding]
Ik kom uit op 15,45 Gb aan geheugen dat in beslag genomen wordt door mijn 'systeem', dus Android+MIUI. Heb zelf de 128 gb variant gekocht omdat ik die meestal relatief snel vol krijg omdat mijn X3 ook veel gebruikt wordt voor het maken van video's en foto's van de kinderen. Zit nu na die 2 (?) maanden op 77,9 GB gebruikt (met een kleine backup van een deel van mijn video's/foto's van mijn oude F1).sambalbaj schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de 64 en 128 versie. Ok, zo'n 30/40 euro verschil maar ongebruikt geheugen is ook zonde.
Kom van een Mi A1 met 32GB en zat daar op zo'n 75% vol. Maar dat is Android, met MIUI geen ervaring. Hoe zuinig is dat als besturingsysteem?
En hoe voelt de Poco X3 aan in je broekzak? Is het echt zo'n baksteen als je soms leest?
Als je geen dual sim gaat gebruiken, kan je altijd nog een SD kaartje aanschaffen om de boel uit te breiden. Is goedkoper dan die 30/40 euro voor 64gb.sambalbaj schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de 64 en 128 versie. Ok, zo'n 30/40 euro verschil maar ongebruikt geheugen is ook zonde.
Kom van een Mi A1 met 32GB en zat daar op zo'n 75% vol. Maar dat is Android, met MIUI geen ervaring. Hoe zuinig is dat als besturingsysteem?
En hoe voelt de Poco X3 aan in je broekzak? Is het echt zo'n baksteen als je soms leest?
Maar houd er dan wel weer rekening mee dat je op je SD kaart geen apps kunt installeren. Gaan dan echt alleen om opslag van bestanden.VPIPPFR schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:43:
[...]
Als je geen dual sim gaat gebruiken, kan je altijd nog een SD kaartje aanschaffen om de boel uit te breiden. Is goedkoper dan die 30/40 euro voor 64gb.
Ik ben voor de 128 gegaan. Verschil bleek maar 20 euro dus dan verder ook maar niet moeilijk doen qua ruimte.VPIPPFR schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:43:
[...]
Als je geen dual sim gaat gebruiken, kan je altijd nog een SD kaartje aanschaffen om de boel uit te breiden. Is goedkoper dan die 30/40 euro voor 64gb.
184 euro voor de 128GB versie? Waar heb je die gekocht?sambalbaj schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:50:
[...]
Ik ben voor de 128 gegaan. Verschil bleek maar 20 euro dus dan verder ook maar niet moeilijk doen qua ruimte.
Was er 184 aan kwijt, dus ik vond het wel prima zo
Idem dito, bij Ali Express op Singles Day. Verzonden vanuit Spanje.TVL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:26:
[...]
184 euro voor de 128GB versie? Waar heb je die gekocht?
189 in de officiële store en als je punten gespaard hebt nog minder:TVL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:26:
[...]
Bij MediaMarkt met nieuwsbrief en een persoonlijke coupon.TVL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:26:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door bnwgraaf op 27-11-2020 09:34 ]
Zo zie je maar hoe ervaringen verschillen. Ben van een OPO -> F1 -> X3 en ik voor mij was elke toch weer significant grotere. Maar kan beter meevallen dan tegenbnwgraaf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:14:
Zo, hij is binnen! (64Gb, Amazon.nl, €156)
De eerste indrukken zijn erg goed!
Het achterkantje zit wel gelijk onder de stof en vingerafdrukken, maar ik heb een hoesje besteld die ook gelijk de cameralenzen wat beter afschermt, dus dan zien we er niets meer van.
De afmetingen vind ik wel meevallen, maar blijkbaar was ik met mijn Oneplus One al een grotere telefoon gewend dan andere mensen; deze is niet zo heel veel groter, maar heeft wel een veel groter scherm. Ik moet wel even wennen aan de beeldverhoudingen: zo smal en lang!
Nu maar door alle instellingen worstelen en als het goed is heb ik de meeste reclames wel uit staan nu...
Twee vraagjes:
- Ik heb het thema systeembreed op donker staan, wat ik altijd wel fijn vind. Maar het valt me op, dat bij veel apps de kleuren ook donker zijn en veel teksten (op knopjes en zo) niet zichtbaar zijn. Daar had ik met het donkere thema op mijn Oneplus geen last van.
Hebben jullie dit ook? Is hier nog iets voor in te stellen?
- Ik weet nog even niet wat ik met de batterijbesparing moet doen. Ik heb die nu op systeem niveau op "niet geoptimaliseerd" staan, zodat alle apps blijven draaien. Is het beter om juist wel aan te zetten en dan bij de belangrijkste apps (gmail, whatsapp, sportstracker en dergelijke) deze uit te zetten? Zou dat veel batterijverbruik schelen?.
[ Voor 3% gewijzigd door LightPhoenix op 27-11-2020 09:39 ]
Tnx! Het zoeken had ik inderdaad ook net geprobeerd en da werkt inderdaad wel!LightPhoenix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:
[...]
Vraag 1: Ja dat ...
Vraag 2: Ik heb ...
Vraag 3: Batterij en prestaties -> Batterijgebruik statistiekenVeel kun je ook goed vinden door de ingebouwde zoek optie te gebruiken bij de instellingen.
Eén ding is me nog niet helemaal duidelijk:LightPhoenix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:
[...]
Vraag 2: Ik heb het inderdaad aan staan en dan bij belangrijke apps uitgezet (Plus de door mij in een andere post beschreven acties gedaan!).
Ja en nee. We halen nu 2 dingen door elkaar. MIUI heeft van zichzelf automatisch een 'task killer' aan staan. Wanneer je lang op een app drukt en dan op info, dan zie je wat instelling voor die app is onder 'batterijbesparing'. Zijn 4 niveaus: Geen beperking, MIUI Batterijbesparing, Achtergrondapps beperken, Achtergrond activiteit beperken. Gaat van geen effect tot heel ingrijpend. Per app kun je dit instellen en wil je zoals ik dat wil, Mi Fit gebruiken, dan zal ik hem op Geen beperking moeten zetten. MIUI killed anders namelijk na een x aantal minuten de app. Dit samen met het 'vast' zetten in het geheugen (dmv slotje) en de autostart (mocht hij gekilled worden, dan start hij automatisch toch weer) is de manier om ervoor te zorgen dat je geen problemen hebt door de batterij besparing.bnwgraaf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:29:
[...]
Eén ding is me nog niet helemaal duidelijk:
Begrijp ik nu goed dat er twee batterijbesparings standen zijn: "Batterijbesparing" en "Ultra batterijbesparing"?
Als ik deze beide uit heb staan, hoef ik dan geen apps uit te zetten, of kunnen er dan nog steeds apps gekilld worden?
En wat doet de optie "Autostart" waar jij het in je beschrijving over hebt?
Ik zie dat je ook batterijbesparing kunt plannen. maar alleen op tijd helaas. Bij LineageOS kon ik die ook laten in gaan wanneer de laatst 5% waren aangebroken... Ik neem aan dat deze geplande besparing dan ook de gewone en niet de ultra besparing inschakelen....
[ Voor 3% gewijzigd door LightPhoenix op 27-11-2020 12:46 ]
Dank je, dit is super duidelijk uitgelegd, hier kan ik wat mee! Ik heb heel veel custom roms gebruikt over de jaren, maar ik merk dat MIUI zo weer zijn eigen dingen heeft die net weer even anders werken!LightPhoenix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:43:
[...]
Ja en nee. We halen nu 2 dingen door elkaar. MIUI heeft van zichzelf automatisch een 'task killer' aan staan. Wanneer je lang op een app drukt en dan op info, dan zie je wat instelling voor die app is onder 'batterijbesparing'. Zijn 4 niveaus: Geen beperking, MIUI Batterijbesparing, Achtergrondapps beperken, Achtergrond activiteit beperken. Gaat van geen effect tot heel ingrijpend. Per app kun je dit instellen en wil je zoals ik dat wil, Mi Fit gebruiken, dan zal ik hem op Geen beperking moeten zetten. MIUI killed anders namelijk na een x aantal minuten de app. Dit samen met het 'vast' zetten in het geheugen (dmv slotje) en de autostart (mocht hij gekilled worden, dan start hij automatisch toch weer) is de manier om ervoor te zorgen dat je geen problemen hebt door de batterij besparing.
Nu heb je ook de opties 'Batterij besparing' en 'Ultra batterijbesparing' onder instellingen -> Batterij. Dat zijn overrides voor de hierboven beschreven instellingen. Activeer je batterij besparing, dan geld dit meteen voor alle apps en kun je het vergelijken met wat je op LineageOS gewend bent. Je internet werkt nog wel, maar automatisch syncen van je mail kan bijvoorbeeld niet meer. De 'ultra' variant is nog even wat strenger en gooit ook je internet, bluetooth en alles op slot. Kunt alleen nog bellen en smsen en zo goed als alle apps zijn bevroren en alle 'effecten' en toeters en bellen staan uit (Vloeiend scrollen etc kost ook veel energie). Daardoor verbruik je ook zo goed als geen accu (in standby).
Duidelijker?
Over Cast:
Dat is een standaard Miracast integratie. Heb je een Miracast dongle of een apparaat voor nodig dat dat out of the box ondersteund.
Dus als ik een app niet gekilld wil hebben, zoals whatsapp, moet ik "geen beperking" kiezen, én vastzetten kiezen (na elke keer dat ik de telefoon aanzet?). En dan wordt de app blijkbaar soms toch nog gekillt dus ook nog autostart aanzetten?LightPhoenix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:43:
[...]
[Batterijbesparings opties per app....]
Per app kun je dit instellen [...] op geen beperking moeten zetten. MIUI killed anders namelijk na een x aantal minuten de app. Dit samen met het 'vast' zetten in het geheugen (dmv slotje) en de autostart (mocht hij gekilled worden, dan start hij automatisch toch weer) is de manier om ervoor te zorgen dat je geen problemen hebt door de batterij besparing.
[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 27-11-2020 15:05 ]
Zoals ik aangaf zal niet elke app hierdoor getroffen zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat apps als Gmail, Whatsapp, Signal, Telegram, Hangouts en Messenger Lite hier geen last van hebben. Blijkbaar werken die prima en kan MIUI er omheen werken ook al staat bij deze apps de standaard MIUI batterij besparing aan. Veel gehoorde klachten zijn er bij apps welke GPS locaties bij moeten houden (Runner apps etc) of die een continue bluetooth verbinding willen hebben (Mi Fit app voor mijn Mi Band). Ook mijn email app (Nine) heb ik zo vast moeten zetten. Anders kreeg ik mijn exchange zaken niet binnen als de app niet open staat.Titusvh schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:59:
[...]
Dus als ik een app niet gekilld wil hebben, zoals whatsapp, moet ik "geen beperking" kiezen, én vastzetten kiezen (na elke keer dat ik de telefoon aanzet?). En dan wordt de app blijkbaar soms toch nog gekillt dus ook nog autostart aanzetten?
De lol om deze telefoon te gaan proberen ontgaat me zo wel een beetje. Eenmalig instellen vind ik niet zo erg, dat moest ik op mijn Samsung met al die bloatware ook. Maar als ik na elke reboot de apps ook handmatig moet gaan "locken" vind ik het wel gedoe worden.
Deze telefoon is/was voor mij juist een optie omdat met 6GB RAM er juist minder vaak gekilld zou hoeven worden. Batterijbesparing boeit me nl. niet zo, want met zo'n accu komt hij de dag wel door, i.t.t. mijn Samsung Galaxy S7 nu.
Zou er mogelijk 4 willen hebben (ik, dochter, vrouw, schoonmoeder)...
Als je een paar keer wisselt op tussen geen gegevensoverdracht en bestandsoverdracht, helpt dat? Hoor je wel dat windows de nieuwe hardware herkent? Andere USB poort? Zou zonder extra drivers moeten werken.bnwgraaf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:19:
Ik krijg de bestanden op de Poco niet te zien als ik hem aansluit op mijn Windows laptop. Ik heb USB-bestandsoverdracht ingeschakeld.... ik hoef toch geen windows driver of xiaomi software te installeren?
OK. Ik ben blij met je extra toelichting, want eigenlijk is het dan inderdaad niet echt een issue en hoogstens eenmalig.LightPhoenix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:25:
[...]
Zoals ik aangaf zal niet elke app hierdoor getroffen zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat apps als Gmail, Whatsapp, Signal, Telegram, Hangouts en Messenger Lite hier geen last van hebben. Blijkbaar werken die prima en kan MIUI er omheen werken ook al staat bij deze apps de standaard MIUI batterij besparing aan. Veel gehoorde klachten zijn er bij apps welke GPS locaties bij moeten houden (Runner apps etc) of die een continue bluetooth verbinding willen hebben (Mi Fit app voor mijn Mi Band). Ook mijn email app (Nine) heb ik zo vast moeten zetten. Anders kreeg ik mijn exchange zaken niet binnen als de app niet open staat.
Verder hoeft dit ook niet na elke reboot. MIUI onthoud netjes wat je gelocked hebt en wat niet. MIUI (maar ook veel andere Chinese telefoons) hebben hier 'last' van. Ik moest hier ook aan wennen op mijn eerste Poco, maar het geld voor elke telefoon met MIUI (en ook bij veel andere Chinese telefoons).
Blijft natuurlijk iedereen zijn eigen keuze, maar als je weet hoe het zit is het zo gepiept en heb je er verder geen omkijken meer naar.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr. R. op 28-11-2020 13:53 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik ben met mijn vorige telefoon niet veel gewend en pas enkele dagen in het bezit van de Poco, maar mijn eerste indrukken zijn goed.Gynnad schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:46:
...hoe ervaren jullie de camera?
En gezien mijn ervaringen en de populariteit, denk ik dat ik op een gegeven moment ook nog wel eens een custom rom er op get zetten.Gynnad schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:46:
... maar kun je hier wel vaak updates voor verwachten / zit het er ook aan te komen dat Android 11 (en in de toekomst bijv. Android 12) worden gesupport.
Thanks voor je uitgebreide reactie, foto's zien er goed uit inderdaad. Had ook wat filmpjes uit September gekeken over de stock cam app en Gcam en daar leek de stock cam nog beter, maar in avond stand wint de Gcam duidelijk inderdaad!bnwgraaf schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:22:
[...]
Ik ben met mijn vorige telefoon niet veel gewend en pas enkele dagen in het bezit van de Poco, maar mijn eerste indrukken zijn goed.
Ik heb pas een stuk of 10 fotootjes geschoten, zo even snel....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel heb ik ook de Gcam port voor Poco geïnstalleerd en bij daglicht foto's zie ik nog niet zo veel verschil, maar bij avond wel heel veel!
Deze is met de Poco app in de nachtstand:
[Afbeelding]
Maar deze is met de Nightsight stand van Gcam 8:
[Afbeelding]
[...]
En gezien mijn ervaringen en de populariteit, denk ik dat ik op een gegeven moment ook nog wel eens een custom rom er op get zetten.
Mijn Samsung Galaxy S2 heeft op die manier nog heel lang mee gedraaid met de nieuwste Android versies, terwijl de stock rom al lang bij Android 4 of zo was blijven hangen.
Ook mijn Oneplus draait met een custom rom nog steeds op Android 10 en 11 zal ook nog wel volgen.
Bijkomend voordeel van bijvoorbeeld LineageOS is de stock Android ervaring, zonder alle bloatware. Dan installeer je zelf wel alleen de zaken die je wel gebruikt.
Ik heb momenteel ook geen behoefte aan een andere rom en vind zelfs dat er diverse interessante opties in de Poco rom zitten.Gynnad schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:27:
[...]
Ik snap alleen je reactie niet m.b.t. custom rom, waarom zou je daar voor willen gaan? Ontbreken er bepaalde features in de huidige of is het support niet goed bij de standaard geleverde OS?
Ah duidelijk - thanks!bnwgraaf schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:39:
[...]
Ik heb momenteel ook geen behoefte aan een andere rom en vind zelfs dat er diverse interessante opties in de Poco rom zitten.
Voor wat betreft hoe lang ze blijven updaten heb ik bij Xiaomi nog geen ervaring mee, had ook nog niet gehoord dat Android 12 al 100% zeker was.
Maar ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat er in de toekomst echt wel mogelijkheden zullen zijn naar de laatste Android te gaan, wanneer Xiaomi daar mee gestopt zou zijn.
Voor nu geniet ik van de Poco zoals hij is en dat is vooralsnog erg positief en fijn!
[ Voor 16% gewijzigd door Gynnad op 30-11-2020 14:12 ]
Dat zit er zeker op. Heb je geprobeerd om bij Spotify de batterijbesparing op 'geen beperkignen' te zetten?flupke01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:12:
Of zou er toch ergens batterijbesparing op bluetooth zitten?
Zeker, helpt niets.LightPhoenix schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:37:
[...]
Dat zit er zeker op. Heb je geprobeerd om bij Spotify de batterijbesparing op 'geen beperkignen' te zetten?
Hmm... helaas. Ook 'vast gezet' in het geheugen?
Thanks for all the troubleshooting you did so far, great job! A reinstall is usually a good first step, but we recommend that you do a clean reinstall by following these steps. This way you make sure that no leftover files remain.
We also suggest that you not only disconnect the devices, but also unpair them from the Bluetooth menu. After the clean reinstall you can pair them up again so the connection gets built from the ground up.
Ja, dat schreef ik al.Hmm... helaas. Ook 'vast gezet' in het geheugen?
Dat is een totaal ander probleem. Bij mij worden de nummers op zich zonder problemen afgespeeld, het gaat (soms) mis bij het skippen van nummers.Lijkt erop dat niet alleen de X3 dit probleem heeft. Als je er op zoekt zijn er veel telefoons die hier last van hebben. Recent voorbeeld van een andere MIUI telefoon is hier te vinden. Gezien het antwoord dat de Spotify Mod geeft kan het goed zijn dat er iets met de App niet in orde is.
Oh, als ik je ergens mee beledigt heb, dan was dat zeker niet de bedoeling! Heb er juist veel waardering voor als men elkaar probeert te helpen. Voor de duidelijkheid: Dank.LightPhoenix schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:45:
Excuus, ik zal me niet meer met je probleem bemoeien. Succes!
Instellingen van je 'leesmodus' even checken? Klinkt als blauw licht filter.edjedan schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:35:
Mijn scherm verandert soms zomaar (een paar maal daags) van koel (waar ik van hou) naar gelig/warm. En altijd tijdens het surfen op een webpagina, niet op apps.
Vastzetten op standaard kleuren helpt niet.
Mis ik iets?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq