Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LightPhoenix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:32

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

flupke01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:48:
[...]

Oh, als ik je ergens mee beledigt heb, dan was dat zeker niet de bedoeling! Heb er juist veel waardering voor als men elkaar probeert te helpen. Voor de duidelijkheid: Dank.
Oh nee hoor niet beledigt, maar vanuit de toon van de posts las ik niet dat mijn bijdragen op prijs gesteld werden. Prima, even goede tweakers, en dan zal ik me daar niet meer mee bemoeien. Met de link naar het Spotify forum wilde ik alleen een voorbeeld geven van de vele bluetooth problemen die er blijkbaar met de app zijn (iets wat ik vreemd vind, maar blijkbaar is het zo.)
Horla schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:35:
Ik had het hier al gelezen maar hoe idioot streng is die standaard batterijbesparing niet? Gisteren kreeg ik eerst mijn swartwatch (vivoactive3) niet continue geconnecteerd en vanmorgen is mijn alarm niet af gegaan (google clock). Moet je elke app die iets automatisch moet starten bij batterijbesparing op "geen beperkingen" zetten voor ze zullen werken?
Erg streng. Dat is een veel gehoorde klacht bij 'China phones' die op die manier de batterijduur extreem lang willen maken (maar dan met minder functionaliteit). Zoals ik eerder aangaf zijn 'standaard' apps uitgezonderd om niet te veel aan functionaliteit in te boeten, maar idd apps voor een Smartwatch worden standaard na een periode gekilled. Beetje trial en error om uit te vinden welke je zult moeten vastzetten/autostarten/uitzonderen van batterijbesparing.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:55

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
flupke01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:41:
[...]

Ja, dat schreef ik al.

[...]

Dat is een totaal ander probleem. Bij mij worden de nummers op zich zonder problemen afgespeeld, het gaat (soms) mis bij het skippen van nummers.
Herinstallatie had ik al wel geprobeerd, maar niet de cleane variant die bij spotify wordt beschreven. Kan ik nog proberen...
Je kunt ook in de ontwikkelaars modus de miui optimalisaties uitzetten.. misschien helpt dat

• edjedan
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:35
VPIPPFR schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:38:
[...]

Instellingen van je 'leesmodus' even checken? Klinkt als blauw licht filter.
Het lijkt een groter probleem dat iets met de combi met Chrome te maken heeft kwam ik net achter:
https://forum.xda-develop...-browsing-chrome-t4192177

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:01
Ik heb sinds gister ook een Poco X3.

Wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is het instellen van de speed dialer. Dus dat ik vanuit de dialer door lang inhouden van een nummertoets een contact kan bellen. Zoals bv 1 en voicemail standaard werkt.

Ik heb alle menu-opties in de dialer doorgespit, maar vind niks. Ook de nummertoets lang inhouden om dan een contact toe te kunnen wijzen doet niks.

Google helpt mij ook niet verder, de genoemde menu opties zijn er bij mij niet of de methode werkt niet...

Ik hoop wel dat het erin zit, mis de optie erg!

Iemand een idee?

• Horla
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:52
LightPhoenix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:21:
[...]
Erg streng. Dat is een veel gehoorde klacht bij 'China phones' die op die manier de batterijduur extreem lang willen maken (maar dan met minder functionaliteit). Zoals ik eerder aangaf zijn 'standaard' apps uitgezonderd om niet te veel aan functionaliteit in te boeten, maar idd apps voor een Smartwatch worden standaard na een periode gekilled. Beetje trial en error om uit te vinden welke je zult moeten vastzetten/autostarten/uitzonderen van batterijbesparing.
Vandaag is mijn alarm weer niet af gegaan :'( . Batterijbesparing staat op geen beperkingen en autostart aan. Iemand nog tips?

• Lappieboy
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:47

Lappieboy

24/7 beunhazen met hardware

Horla schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:46:
[...]

Vandaag is mijn alarm weer niet af gegaan :'( . Batterijbesparing staat op geen beperkingen en autostart aan. Iemand nog tips?
Vastgezet in het geheugen?
Doormiddel van taakbeheer en dan het slotje aanklikken?
Vervelend probleem zeg, dat merk ik wel als 1 van de weinige nadelen van het toestel.
Miui is een beetje vaag af en toe.

Truth is, the game was rigged from the start.

• Horla
Dat heb ik ook al gelezen maar ik krijg nergens een slotje te zien 8)7
edit: je moet na taakbeheer lang op je app drukken |:(

Android one op mijn mi a1 was toch gemakkelijker :|

[Voor 45% gewijzigd door Horla op 02-12-2020 12:21]

• mrPiet58
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-06 12:46
"Doormiddel van taakbeheer en dan het slotje aanklikken?"

Ik heb me rot gezocht maar ik kan taakbeheer niet vinden.
Hoe kom ik daar?

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

mrPiet58 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:46:
"Doormiddel van taakbeheer en dan het slotje aanklikken?"

Ik heb me rot gezocht maar ik kan taakbeheer niet vinden.
Hoe kom ik daar?
Je kunt het in mijn post hier vinden.
Verder ook de app vastzetten in het geheugen. Dit doe je in het scherm waar je tussen apps kunt wisselen door het lang drukken op de app -> er opent zicht aan de zijkant van het app overzichtje een menu met meerdere iconen, druk daar op het slotje zodat dit open springt... dit betekend dat het nu in het geheugen vast staat en niet meer gekilled wordt (onlogisch, ik weet het). Kijk je hierna weer in het overzicht zie je als het goed is een slotje staan naast de naam van de app.
Bij mij kom je in het 'taakbeheer' zoal jij het noemt door op het vierkantje te klikken onder aan je scherm.

@red bull Wellicht een idee om hier iets over te schrijven in de Topic Start? Aangezien het een veel voorkomende vraag is kunnen we dan daar naar verwijzen.

• mrPiet58
Bedankt voor de snelle uitleg maar :

"Bij mij kom je in het 'taakbeheer' zoal jij het noemt door op het vierkantje te klikken onder aan je scherm"
Dat kan je bij Knop snelkoppelingen instellen alleen zie ik daar niet bijstaan dat je taakbeheer kunt kiezen.
Ik heb bv daar de vierkante knop toegewezen om de zaklamp te openen.
(btw het woord taakbeheer komt niet van mij )

"Dit doe je in het scherm waar je tussen apps kunt wisselen "
Welk scherm is dat precies?

Ik heb dit topic al vaak teruggelezen maar ik kan het gewoon niet vinden.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

mrPiet58 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:48:
Bedankt voor de snelle uitleg maar :

"Bij mij kom je in het 'taakbeheer' zoal jij het noemt door op het vierkantje te klikken onder aan je scherm"
Dat kan je bij Knop snelkoppelingen instellen alleen zie ik daar niet bijstaan dat je taakbeheer kunt kiezen.
Ik heb bv daar de vierkante knop toegewezen om de zaklamp te openen.
(btw het woord taakbeheer komt niet van mij )

"Dit doe je in het scherm waar je tussen apps kunt wisselen "
Welk scherm is dat precies?

Ik heb dit topic al vaak teruggelezen maar ik kan het gewoon niet vinden.
Net even gekeken en ik bedoel blijkbaar de Menu knop zodat je in het 'recente apps lade tonen' beeld terecht komt.

Zo staat het iig beschreven in de tekst waar je de knoppen kunt toewijzen.

• mrPiet58
Yes...gevonden.

Maar ipv midden in de app te drukken , zat ik op het icoontje ervan te drukken maar dan gebeurt er dus niks.

Bedankt nogmaals.

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb de zwarte 128 gb gescoord met black friday.

Vandaag opgestart, maar wat een "troep" staat erop.. hij is niet leeg.. echt een hoop app's waar ik niks aan heb.

Is er niet een guide om de x3 een frisse start te geven? Alle onnodige verwijderen en instellingen goed zetten?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Nickrsd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:41:

Vandaag opgestart, maar wat een "troep" staat erop.. hij is niet leeg.. echt een hoop app's waar ik niks aan heb.

Is er niet een guide om de x3 een frisse start te geven? Alle onnodige verwijderen en instellingen goed zetten?
Ik heb het zelf niet gebruikt, maar je kan hier eens bij XDA kijkje of het werkt.

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51

Ik zou wel oppassen met debloaten. Als je dat te enthousiast doet, werkt de helft niet meer.

• Horla
Vandaag heeft de wekker trouwens weer niets gedaan. Ik ga mijn DND maar eens instellen dat hij een minuutje voor het alarm uit gaat. Morgen terug een update 8)7

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-06 21:08
edjedan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:29:
[...]

Het lijkt een groter probleem dat iets met de combi met Chrome te maken heeft kwam ik net achter:
https://forum.xda-develop...-browsing-chrome-t4192177
Mijn vorige toestel was een Realme 5 Pro en die had dit ook.

Ik heb hem ook met black friday gehaald. €200 vond ik een prima deal.

Heb alle spelletjes er gelijk afgegooid en advertenties uitgezet bij o.a. downloads. Wel jammer dat je net als bij Realme je niet zomaar apps die niet te verwijderen zijn kan uitzetten. Ik gebruik al jaren Chrome Beta en onder Android One kon je Chrome en andere browsers uitschakelen.

• quazar
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 04-06 05:36
Als ik Maps start dan blijft hij hangen bij de uitgangslocatie. Ik moet de routebegeleiding stoppen en daarna starten. Daarna doet hij het prima. Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat? Het zal een instelling zijn denk ik.

• edjedan
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:35
edjedan schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:35:
Mijn scherm verandert soms zomaar (een paar maal daags) van koel (waar ik van hou) naar gelig/warm. En altijd tijdens het surfen op een webpagina, niet op apps.
Vastzetten op standaard kleuren helpt niet.
Mis ik iets?
Voor degene die hetzelfde probleem ondervindt, dit zou de oplossing moeten zijn. Een verandering in Chrome aanbrengen dus:
Bug et solution : les couleurs d'affichage changent et tirent vers le jaune ! https://c.mi.com/thread-3459215-1-0.html

• Horla
Horla schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:13:
Vandaag heeft de wekker trouwens weer niets gedaan. Ik ga mijn DND maar eens instellen dat hij een minuutje voor het alarm uit gaat. Morgen terug een update 8)7
Update: het is de DND die er voor zorgt dat het alarm niet af gaat. De enige app die dat wel kan is uiteraard de ingebouwde klok van Xiaomi zelf. Aangezien er niets aan de DND is in te stellen, zal ik er maar mee leren leven. Hopelijk onthoud ik dat ik de DND timing ook moet aanpassen als ik mijn wekker eens vroeger moet zetten...

• Joko97
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:55
ChinaGeek schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:33:
[...]

Ik zou wel oppassen met debloaten. Als je dat te enthousiast doet, werkt de helft niet meer.
ja precies, ik heb zelf de meuk gewoon in een mapje gestopt waar ik niet naar terug kijk.

• bnwgraaf
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:27
Horla schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:39:
[...]
Update: het is de DND die er voor zorgt dat het alarm niet af gaat. De enige app die dat wel kan is uiteraard de ingebouwde klok van Xiaomi zelf.
Ik heb ook een third party wekker app (boswekker) en die doet het prima in de dnd mode!
Aangezien er niets aan de DND is in te stellen, zal ik er maar mee leren leven.
Je kunt wel een paar dingen instellen, zoals dat bijvoorbeeld oproepen van (favoriete) contacten wel doorgelaten worden of oproepen die binnen 15 minuten herhaald worden....
Maar je kunt helaas geen uitzonderingen op apps instellen volgens mij.

• Horla
bnwgraaf schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:25:
[...]
Je kunt wel een paar dingen instellen, zoals dat bijvoorbeeld oproepen van (favoriete) contacten wel doorgelaten worden of oproepen die binnen 15 minuten herhaald worden....
Maar je kunt helaas geen uitzonderingen op apps instellen volgens mij.
Ik had hier al een heel ding getypt van 'waar staat dat' tot ik eens niet storen manueel aanzette, toen zag ik opeens de opties. Ik had tot nu toe enkel de timer gebruikt :o
Ik vond het al raar dat mijn favoriete contacten er doorkwamen maar ik dat precies nergens kon instellen O-)

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:01
Ik gebruik de fullscreen modus waarmee je home/terug enz via gestures doet ipv met knoppen onderaan het scherm.

De "terug" swipe vanaf de zijkant gaat vaak mis, met name als zo'n swype ook nog een andere betekenis heeft, bijvoorbeeld "beantwoorden" in whatsapp. Of het aan worstvingers ligt of aan het feit dat door de dikke rand van de standaard meegeleverde beschermhoes weet ik niet zeker :-)
Soms moet ik mijn vinger van de rand van het hoesje afrollen ipv swypen.

Het mooist zou een instelling zijn waarmee je de breedte van de zone kan instellen waardoor het toestel wat toleranter wordt als je niet helemaal vanaf de rand swypet. Maar die instelling bestaat niet of ik zoek verkeerd.

Nu wil ik graag een screenprotector van glas maar die gaan ook nooit helemaal tot aan de rand. Ik ben dus een beetje bang dat de gestures dan helemaal slecht gaan werken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja dan bestel ik het liefst een bewezen werkend hoesje.

En de gouden tip over het minder kritisch maken van de gestures is ook welkom!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Titusvh schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:02:
Ik gebruik de fullscreen modus waarmee je home/terug enz via gestures doet ipv met knoppen onderaan het scherm.

De "terug" swipe vanaf de zijkant gaat vaak mis, met name als zo'n swype ook nog een andere betekenis heeft, bijvoorbeeld "beantwoorden" in whatsapp. Of het aan worstvingers ligt of aan het feit dat door de dikke rand van de standaard meegeleverde beschermhoes weet ik niet zeker :-)
Soms moet ik mijn vinger van de rand van het hoesje afrollen ipv swypen.

Het mooist zou een instelling zijn waarmee je de breedte van de zone kan instellen waardoor het toestel wat toleranter wordt als je niet helemaal vanaf de rand swypet. Maar die instelling bestaat niet of ik zoek verkeerd.

Nu wil ik graag een screenprotector van glas maar die gaan ook nooit helemaal tot aan de rand. Ik ben dus een beetje bang dat de gestures dan helemaal slecht gaan werken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja dan bestel ik het liefst een bewezen werkend hoesje.

En de gouden tip over het minder kritisch maken van de gestures is ook welkom!
ik swipe altijd van rechts naar links terug en nooit last van.. ook niet met een hoesje...

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-05 22:49
edjedan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:35:
[...]

Voor degene die hetzelfde probleem ondervindt, dit zou de oplossing moeten zijn. Een verandering in Chrome aanbrengen dus:
Bug et solution : les couleurs d'affichage changent et tirent vers le jaune ! https://c.mi.com/thread-3459215-1-0.html
Dank je wel! Opgelost.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:31

Gynnad

* * *

edjedan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:35:
[...]

Thnx zat al te zoeken wat het nu kon zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:38
Een paar dingen waar ik tegenaan loop:
- een accu blijft het beste tussen 20 tot 80 procent. Ik kan nergens instellen dat de telefoon maar tot 80 moet worden opgeladen, gebruiken jullie daar een app voor of laden jullie gewoon dagelijks tot 100 op?
- vaak gaat hij niet automatisch naar mijn wifi netwerk, alhoewel het netwerk is opgeslagen en de wifi gewoon aan staat. Pas als ik naar het wifi netwerken overzicht ga maakt de telefoon verbinding
- de screen protector heeft een zwart randje, waardoor ik de scroll balk niet kan

• Edwin Snoek
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-05 19:21
Dat kun je ook niet in de telefoon instellen. Daar heb je een App voor en die heet Accubattery. Daar kun je instellen tot hoever je wil laden. Ik stel mijn telefoon altijd in op 75 procent. En als hij dan de laadcapaciteit bereikt heeft van 75% dan gaat er een alarm af en haal ik hen van de lader.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter

• flupke01
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:26
Heb hem ook binnengehaald, wederom met grote moeite. Kon opnieuw kiezen voor 20-30 x klikken op "doorgaan" (want er zou geen wifi-verbinding zijn, is er natuurlijk wel) of mijn mobiele data gebruiken. Uiteindelijk maar voor het laatste gekozen.

Had hier al eerder melding van gemaakt. Is er nou echt niemand anders die dit herkend? Of mooier nog, een oplossing heeft?

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

flupke01 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:17:
[...]

Heb hem ook binnengehaald, wederom met grote moeite. Kon opnieuw kiezen voor 20-30 x klikken op "doorgaan" (want er zou geen wifi-verbinding zijn, is er natuurlijk wel) of mijn mobiele data gebruiken. Uiteindelijk maar voor het laatste gekozen.

Had hier al eerder melding van gemaakt. Is er nou echt niemand anders die dit herkend? Of mooier nog, een oplossing heeft?
Net weer geprobeerd en nergens last van. Al eens een ander netwerk geprobeerd? Gebruik je een Pihole die wellicht het niet leuk vindt dat je met een Xiaomi server contact maakt oid? Of Blokada op je telefoon zelf?

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:17
flupke01 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:17:
[...]

Heb je misschien Bluetooth aan staan? Merk bij mijn A2 lite dat als ik Bluetooth aan heb mijn Wifi soms erg slecht is. Komt volgens mij ook nadat ze dezelfde antenne gebruiken en dezelfde band.

• flupke01
LightPhoenix schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:18:
[...]

Net weer geprobeerd en nergens last van. Al eens een ander netwerk geprobeerd? Gebruik je een Pihole die wellicht het niet leuk vindt dat je met een Xiaomi server contact maakt oid? Of Blokada op je telefoon zelf?
Nee, dat niet. Wel Adguard; pauzeren/forced stoppen/uitzetten helpt echter niets. Ander netwerk maakt ook niets uit...

Mijn wifi doet het verder altijd probleemloos, ook als ik probeer te updaten. Uiteindelijk kán ik ook wel met wifi updaten, ik moet alleen dan wel héél erg vaak op doorgaan (oid) drukken.

Gelukkig krijg ik mijn data toch nooit op, maar het is wel irritant.

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 07-06 09:03
snelle vraag hier aan de kenners.

Ik heb voor mijn pa z'n verjaardag de poco x3 nfc gekocht bij belsimpel. Ik heb even op het productnummer gegoogled en dit blijkt de global version te zijn. Ik lees echter op amazon.de dat er een "official version" is, dus nu ben ik helemaal in de war.

Heb ik een juiste versie gekocht? Welke versies bestaan er allemaal? Staat de google play store erop en zijn alle lte/4g/3g banden gewoon beschikbaar?

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Als je hem bij belsimpel hebt gekocht, heb je sowieso de juiste versie.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

FlameDB schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:50:
snelle vraag hier aan de kenners.

Ik heb voor mijn pa z'n verjaardag de poco x3 nfc gekocht bij belsimpel. Ik heb even op het productnummer gegoogled en dit blijkt de global version te zijn. Ik lees echter op amazon.de dat er een "official version" is, dus nu ben ik helemaal in de war.

Heb ik een juiste versie gekocht? Welke versies bestaan er allemaal? Staat de google play store erop en zijn alle lte/4g/3g banden gewoon beschikbaar?
Global version is welke je wilt hebben als je niet in China of India woont. Goede keus dus. Verder gewoon google play store en ook alle banden.

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 07-06 09:03
Bedankt voor de geruststelling!

Ook staat er op de doos: "with easy access to the Google apps you use most". Komt een beetje over als van: de google play store zelf is niet beschikbaar, maar je kan de meest voorkomende gewoon downloaden via een alternatieve store. Komt beetje verwarrend over, maar goed, bedankt voor de geruststelling!

• Marvin4
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 09-06 23:41
Bij "About phone" (of de Nederlandse vertaling, als je 'm op Nederlands hebt ingesteld) staat bij MIUI version naast de versie van de ROM ook een code. Als daar QJGEUXM staat, is het de EU ROM. Ze noemen die overigens nog steeds MIUI Global. De ROM downloads met de codes kan je hier vinden: https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385

• Confusius-nl
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-02 16:17
Na lang wikken en wegen toch maar een Poco X3 128gb variant gekocht en heb deze nu een paar dagen in gebruik. Voor 200 euro tijdens de Cybermonday actie van Mediamarkt. Echt geen geld voor zo'n telefoon.

Via amazon dit hoesje besteld en ook erg tevreden over. Enige minpuntje is dat je infrarood niet werkt om de TV te bedienen maar dat was ik ook niet van plan te gebruiken.

Minpunten zoals te groot en het besturingsysteem ervaar ik anders. Eigenlijk al na een paar dagen helemaal gewend aan de de ROM. Had erg veel reclame etc verwacht maar dat valt op zich best wel mee. Ja als je een app installeert dan krijg je wat reclame te zien maar daar blijft het tot nu toe dan bij. Hij reageert overal veel sneller op en gaat veel langer mee dan mijn A51 die ik van het werk heb gekregen en is toch een stukje goedkoper.

Bizar hoe snel die ook oplaad.. in 45 minuten was die van 20% naar 100%. Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat voor leuke spullen Xiaomi nog meer heeft voor zo'n prijsje. Heb nog geen smartwatch omdat ik het vaak best wel prijzige dingen vindt van Apple of Samsung. Maar voor 3 a 4 tientjes kun je geen buil aan vallen denk ik.

• Abesch
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2020
Komt het meer mensen hier bekend voor dat het geluid bij telefoongesprekken keihard is (ook op het laagste niveau)? De persoon aan de andere kant van de lijn is letterlijk te volgen voor mensen in de omgeving.
Uiteraard heb ik al even gegoogeld en kwam meer meldingen tegen (bv. hier en hier), maar eigenlijk geen oplossingen.

Heeft iemand toevallig een idee of er inmiddels een oplossing is/snel komt? Of komt het jullie niet bekend voor en speelt dit fenomeen slechts bij een beperkte oplage?

Verder een heel fijne telefoon, maar vind het enorme belvolume wel erg irritant.

• flupke01
Abesch schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:18:
Komt het meer mensen hier bekend voor dat het geluid bij telefoongesprekken keihard is (ook op het laagste niveau)? De persoon aan de andere kant van de lijn is letterlijk te volgen voor mensen in de omgeving.
Uiteraard heb ik al even gegoogeld en kwam meer meldingen tegen (bv. hier en hier), maar eigenlijk geen oplossingen.

Heeft iemand toevallig een idee of er inmiddels een oplossing is/snel komt? Of komt het jullie niet bekend voor en speelt dit fenomeen slechts bij een beperkte oplage?

Verder een heel fijne telefoon, maar vind het enorme belvolume wel erg irritant.
Heel herkenbaar, maar geen idee wat eraan is te doen, jammer genoeg... Het leek even wat minder (kon ook tijdens het gesprek met succes volume verlagen), maar sinds de laatste update is het juist weer terug.

• flupke01
Heb qua bellen de laatste weken het probleem dat ik regelmatig helemaal niets hoor tijdens het gebeld worden of zelf bellen. Ook niet op hands-free. Als ik gebeld wordt krijg ik dan ook geen ringtone, maar soms zie ik dat ik gebeld wordt en krijg als ik opneem, doodse stilte. Enige wat tot nog toe werkt is telefoon herstarten... Via whatsapp bellen werkt op zo'n moment dan weer wel...

Bel niet heel vaak (en wordt ook niet heel vaak gebeld), dus is niet duidelijk hoe vaak het probleem optreedt, tussendoor werkt het iig dan soms weer wel.

Heb net een nieuwe simkaart, dus je zou denken dat het daar niet aan ligt...

Iemand nog een idee, herkenbaar?

• TheAviator
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19:30
Horla schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:39:
[...]

Update: het is de DND die er voor zorgt dat het alarm niet af gaat. De enige app die dat wel kan is uiteraard de ingebouwde klok van Xiaomi zelf. Aangezien er niets aan de DND is in te stellen, zal ik er maar mee leren leven. Hopelijk onthoud ik dat ik de DND timing ook moet aanpassen als ik mijn wekker eens vroeger moet zetten...
Ik heb denk ik nog een variant op dit probleem. DND (of niet storen in de telefoon, te herkennen aan het maantje in de statusbalk) schakelt zichzelf automatisch in. Ik heb geen tijd schema ingesteld, en kan mij ook niet herinneren dat ik in de instellingen heb lopen rotzooien. Een schema instellen dat het de hele dag uit moet staan werkt overigens niet, de telefoon negeert dat gewoon vrolijk.

Voor het eerst dat ik inderdaad ondervonden heb dat mijn alarm niet afgegaan is in de morgen en nu gisteren ik 3 telefoontjes gemist heb midden op de dag. Jawel, het maantje was weer in beeld...

Wanneer ik van 'niet storen' naar 'normaal', instellingen verlaat en door ga met andere dingen staat er rustig na ongeveer een minuut: 'overgeschakeld naar stil/niet storen...' in een grijze balk onder in beeld. Er is dus iets wat dit terug zet.

• Horla
Bij Stil/niet storen staat er bij "Tijd om te activeren inplannen" geen "aan"?

edit: die update vindt hij hier ook (nog) niet

[Voor 24% gewijzigd door Horla op 17-12-2020 12:26]

• TheAviator
Horla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:00:
Bij Stil/niet storen staat er bij "Tijd om te activeren inplannen" geen "aan"?
Ik heb geen tijd schema ingesteld, en kan mij ook niet herinneren dat ik in de instellingen heb lopen rotzooien. Een schema instellen dat het de hele dag uit moet staan werkt overigens niet, de telefoon negeert dat gewoon vrolijk.
Nee dat heb ik niet. Heb ook niet het idee wanneer het begonnen is, pas sinds m'n wekker niet af ging en notificties gedempt waren begon het mij op te vallen. Zojuist ook weer: handmatig niet storen uitgeschakeld, telefoon gaan de binnenzak van de jas in en wanneer hij er uit komt staat het vrolijk aan. Weer 2 mails + een aantal andere berichten gemist. Gaat nu zo langzamerhand wel over in een ergernis.

Ik zit overigens nog op V12.0.4.0, misschien even wachten op de update. Die is gekgenoeg ook nog niet binnen.

• bnwgraaf
TheAviator schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:10:

Nee dat heb ik niet. Heb ook niet het idee wanneer
Ik zit overigens nog op V12.0.4.0, misschien even wachten op de update. Die is gekgenoeg ook nog niet binnen.
Bij mij deed de wekker het altijd prima, maar sinds een paar dagen niet meer.... Ik heb een paar dagen juist de update 12.0.6.0 geïnstalleerd en begin me af te vragen of bij mij juist toen het probleem is begonnen.... het gekke is dat de wekker om 6:15 niet meer af gaat maar als ik hem een uurtje later zet doet hij het wel!?

Edit: ik zie net dat ik de DND mode blijkbaar had gepland tussen 1:00 en 7:00. Dat zou verklaren waarom de wekker om 6:15 niet af gaat, maar wel een uur later.
Toch blijft het vreemd want in de instellingen staat bij "niet storen" dat de alarmen wel zouden blijven werken...
Eens kijken of hij morgen ochtend wwl af gaat.

[Voor 30% gewijzigd door bnwgraaf op 18-12-2020 01:03]

• TheAviator
bnwgraaf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:53:
[...]

Bij mij deed de wekker het altijd prima, maar sinds een paar dagen niet meer.... Ik heb een paar dagen juist de update 12.0.6.0 geïnstalleerd en begin me af te vragen of bij mij juist toen het probleem is begonnen....
Ik heb vanaf dag 1 niet echt noemenswaardige dingen aan de telefoon gehad, maar zo langzamerhand start hij wel steeds vreemder gedrag te vertonen.

De update naar 12.0.6.0 heeft er een paar dagen geleden wel ingestaan, ik wou deze gisteren installeren, maar die is nu dus verdwenen.

Nu dit merkwaardige probleem weer. Op het Mi Forum of XDA is ook weinig te vinden, wel mensen met een (soort van) zelfde voorval, maar een echte oplossing blijft voor zover gevonden uit. Men spreekt over recent geüpdate apps terugdraaien of recent geïnstalleerd en gesideloade apps verwijderen maar deze heb ik niet. Updates één-voor-één terugdraaien begin ik niet aan.

• TheAviator
-

[Voor 99% gewijzigd door TheAviator op 18-12-2020 01:45]

• bnwgraaf
TheAviator schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 01:43:
[...]
De update naar 12.0.6.0 heeft er een paar dagen geleden wel ingestaan, ik wou deze gisteren installeren, maar die is nu dus verdwenen.
Ik las op een website dat die 12.0.6.0 update naar willekeurige gebruikers uitgerold werd als beta. Dat vond ik vreemd, maar dat zou misschien kunnen verklaren waarom deze ineens weer bij jou verdwenen is:
Xiaomi has revealed that MIUI 12 V12.0.6.0.QJGMIXM for the Global variant of the POCO X3 NFC is now being rolled out to randomly chosen users as a beta stable update.
Zie https://www.notebookcheck...n-the-wings.509239.0.html

• alexvkan
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik heb wat gedoe met de widget van google agenda die niet update naar de volgende dag. Andere widget (nu.nl) update ook soms niet. Die app permissies staan allemaal op groen dus beetje rare quirks. Verder wel een geweldige prijs kwaliteit verhouding dit toestel.

[Voor 23% gewijzigd door alexvkan op 19-12-2020 18:46]

• bnwgraaf
Kan iemand mij vertellen hoe het bokeh effect werkt of kan worden toegepast met de camera?

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
alexvkan schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:52:
Ik heb wat gedoe met de widget van google agenda die niet update naar de volgende dag. Andere widget (nu.nl) update ook soms niet. Die app permissies staan allemaal op groen dus beetje rare quirks. Verder wel een geweldige prijs kwaliteit verhouding dit toestel.
ingedrukt houden ( I ) indrukken en dan autostart aan en ook MIUI batterij optimalisaties uitgezet?

• alexvkan
bnwgraaf schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:42:
Kan iemand mij vertellen hoe het bokeh effect werkt of kan worden toegepast met de camera?
Portretmodus kiezen en dan het diafragmalogo aanklikken in het midden onderaan. Dan kan je die balk schuiven naar de hoeveelheid bokeh die je wil.(f-stop)

• alexvkan
red bull schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:35:
[...]

ingedrukt houden ( I ) indrukken en dan autostart aan en ook MIUI batterij optimalisaties uitgezet?
Ja bij de google agenda widget kan dit overigens niet. Weet niet waarom, misschien omdat het een systeemapp is of zo.

• bnwgraaf
alexvkan schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:08:
[...]

Portretmodus kiezen en dan het diafragmalogo aanklikken in het midden onderaan. Dan kan je die balk schuiven naar de hoeveelheid bokeh die je wil.(f-stop)
Okay, tnx!
Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat je dit achteraf nog kon bijstellen. Is dat ook bij de Poco?

• alexvkan
bnwgraaf schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:23:
[...]

Okay, tnx!
Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat je dit achteraf nog kon bijstellen. Is dat ook bij de Poco?
Ja, mits je de portretmodus hebt gebruikt. Bij gewone foto slaat hij de dieptesensor info niet op.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Nieuwe update is uit:

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Jammer dat we wel op 1 november blijven hangen qua android beveiligingspatches, ga hem zo installeren en proberen.

• Marvin4
Op https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385 staat als nieuwste EU versie nog steeds V12.0.4 . Weet iemand waarom niet alle versies daar komen? Als iemand de volledige naam van de zip weet, hoor ik het graag.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Marvin4 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:05:
Op https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385 staat als nieuwste EU versie nog steeds V12.0.4 . Weet iemand waarom niet alle versies daar komen? Als iemand de volledige naam van de zip weet, hoor ik het graag.
Tijdens de uitrol ziet Xiaomi de updates als stable betas. Pas als een versie compleet uitgerold is en een tijdje uit is, dan gaat hij naar normaal stable. Duurt dus vaak lang voordat hij officieel bij Xiaomi online komt als download. Link heb ik nog niet kunnen vinden.

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 20:20
Ik zag dat ik dit toestel kan kopen voor 160 dit lijkt mij een goede deal.
Met een coupon op de mi store. :)

Ik heb nu een XR ik kom met bijna 2 dagen batterij.
Gaat deze dat ook halen?
Ik kijk beetje Tik tok,Youtube,whatsapp,email,webrowsen.
Bijna altijd op wifi maar wie niet nu.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Paperbag24 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:15:
Ik zag dat ik dit toestel kan kopen voor 160 dit lijkt mij een goede deal.
Met een coupon op de mi store. :)

Ik heb nu een XR ik kom met bijna 2 dagen batterij.
Gaat deze dat ook halen?
Ik kijk beetje Tik tok,Youtube,whatsapp,email,webrowsen.
Bijna altijd op wifi maar wie niet nu.
Ik laad elke dag mijn X3, maar gok dat ik het ook wel 2 (misschien langer?) dagen uit zou kunnen houden. Heb een Screen on Time van 7 tot 8 uur, al merk je wel dat je scherm accu slurpt als je de 120hz optie aanzet.

• Paperbag24
LightPhoenix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Ik laad elke dag mijn X3, maar gok dat ik het ook wel 2 (misschien langer?) dagen uit zou kunnen houden. Heb een Screen on Time van 7 tot 8 uur, al merk je wel dat je scherm accu slurpt als je de 120hz optie aanzet.
Dank goed om te weten.
Is de aankooprijs van 160 euro een goede deal voor de 64 gb versie?

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Paperbag24 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Dank goed om te weten.
Geen idee, zou eens in het prijzen en levertijden topic kijken/vragen.

• Roodey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:58
Paperbag24 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Dank goed om te weten.
Ik kom op 209 uit voor de 64GB. Kun/wil je de code delen zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken of is het een persoonsgebonden code?

• Paperbag24
Roodey schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:43:
[...]

Ik kom op 209 uit voor de 64GB. Kun/wil je de code delen zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken of is het een persoonsgebonden code?
Zeker wil ik die delen maar het lijkt een coupon te zijn die is blijven hangen van black friday met als gevolg dat ik op een totaal van 160 euro uitkom.

Heb het toestel maar besteld want als ik de enige ben die op dpie prijs kom?

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:38
Paperbag24 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Zeker wil ik die delen maar het lijkt een coupon te zijn die is blijven hangen van black friday met als gevolg dat ik op een totaal van 160 euro uitkom.

Heb het toestel maar besteld want als ik de enige ben die op dpie prijs kom?
Ik heb hem op 1 januari voor 159,- besteld op de Xioami webshop. Dat was met standaard korting, plus de code MI2021 voor nog eens 30 euro korting. Inclusief Mi Wireless Earbuds voor 1,- kwam ik ook op 160,-.
De prijs op https://buy.mi.com/nl is nu 189,-. Geen idee of de code voor 30 euro korting nog werkt, de code mag je per account maar één keer gebruiken. Ik zou zeggen, probeer het, dan kom je op dezelfde prijs.

• Paperbag24
evdakker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Ik heb hem op 1 januari voor 159,- besteld op de Xioami webshop. Dat was met standaard korting, plus de code MI2021 voor nog eens 30 euro korting. Inclusief Mi Wireless Earbuds voor 1,- kwam ik ook op 160,-.
De prijs op https://buy.mi.com/nl is nu 189,-. Geen idee of de code voor 30 euro korting nog werkt, de code mag je per account maar één keer gebruiken. Ik zou zeggen, probeer het, dan kom je op dezelfde prijs.
inderdaad ik heb nogmaals geprobeerd maar dat lukt niet meer voor die prijs en is inderdaad eenmalig.

• VPIPPFR
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-03 12:40
Hebben jullie er ook last van dat het scherm oriëntatie switchen te gevoelig is?

Ik hoef mijn telefoon maar plat op tafel te leggen en hij wisselt naar landscape mode, kan zeer irritant worden op gegeven moment. De optie om de gyro re resetten heb ik gezocht, maar niet gevonden.

• flupke01
VPIPPFR schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:45:
Hebben jullie er ook last van dat het scherm oriëntatie switchen te gevoelig is?

Ik hoef mijn telefoon maar plat op tafel te leggen en hij wisselt naar landscape mode, kan zeer irritant worden op gegeven moment. De optie om de gyro re resetten heb ik gezocht, maar niet gevonden.
Yep, helaas maar al te herkenbaar...

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-06 15:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb ik bij praktisch alle telefoons. Is het niet handiger om dat standaard uit te zetten. Enige waar ik landscape voor gebruik is fullscreen videos die sws uit zichzelf landscape weergeven

• flupke01
-36- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:34:
Heb ik bij praktisch alle telefoons. Is het niet handiger om dat standaard uit te zetten. Enige waar ik landscape voor gebruik is fullscreen videos die sws uit zichzelf landscape weergeven
Zit wat in. Toch is deze telefoon m.i. hierin wel gevoeliger dan mijn vorige, de MI A1... Als ik er naar kijk wil ie al kantelen ;)

• VPIPPFR
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-03 12:40
-36- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:34:
Heb ik even geprobeerd, maar werkt voor mij niet. Gebruik toch redelijk vaak landscape (PDF reader, sites/apps met grafieken, etc) en dan is het de intuïtie om gewoon het scherm te draaien. Om dan eerst weer naar settings te moeten en de boel aan te zetten was nog vervelender dan de gevoeligheid zelf ;)

• Of-Aaargh
Ik krijg nu pas de 12.0.7 update OTA aangeboden. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen

• Marvin4
12.0.7 is nu ook te downloaden van de web site: https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:56
evdakker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:48:
Ik krijg nu pas de 12.0.7 update OTA aangeboden. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen
Ik vandaag en gisteren op beide toestellen van mijn dochters. met de hand even gecontroleerd. Kwam niet automatisch terwijl dat wel aanstaat.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

danny1909 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Ik vandaag en gisteren op beide toestellen van mijn dochters. met de hand even gecontroleerd. Kwam niet automatisch terwijl dat wel aanstaat.
Geen stress, uitrol gaat in fasen. Nu hij op de site staat kun je hem side loaden, maar ook gewoon rustig wachten.

• tobe1966
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-04 20:36

tobe1966

Xperia X10 mini

zit op deze Poco standaard in de software telefoongesprekken opnemen? call recording.

Toon.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

tobe1966 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:14:
zit op deze Poco standaard in de software telefoongesprekken opnemen? call recording.
Nee, de Google dailer zit hier ingebakken. Daar kun je op dit moment nog geen gesprekken mee opnemen.

• TheAviator
evdakker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:48:
Ik werd vanmorgen ook plots wakker met een telefoon die opnieuw opgestart en geüpdate was naar 12.0.7. (Weer geen wekker die afgaat :+ ).

Ik heb dit nadrukkelijk uitgezet, om dit soort dingen doordeweeks te voorkomen. Niet erg voor mij in het weekend, maar even gecheckt en auto-updates staan uit. Doordeweeks is dit best problematisch voor mij. Wellicht dat ze dit dan toch om bepaalde redenen/manier kunnen pushen?

• ButeobuteoButeo
  • Laatst online: 19:15
Ik heb een issue waarbij het WiFi signa erg zwak is. Als ik die vergelijk met een andere telefoon dan is het ontvangen wifi signaal zeker de helft zwakker. Heb een 128GB-nfc.
Het gaat dus niet zozeer om het opnieuw moeten ingeven en connectie losts zoals meerdere keren in het topic gemeld is.

Het signaal wordt gewoon erg zwak ontvangen.
Iemand enig idee?

• quazar
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 04-06 05:36
@ButeobuteoButeo maf, WiFi is bij mij juist bijzonder sterk. Opeens een WiFi hotspot als ik langs een hotel rijdt. Met mijn A2lite nooit meegemaakt.

• ButeobuteoButeo
  • Laatst online: 19:15
Dat is inderdaad heel bijzonder. Heb nu een update gedaan naar de laatste versie. Het lijkt erop dat dat wel het eea aan verschil heeft uitgemaakt.
Ik kijk het morgen nog even aan. Wifi analyser heeft / gaf duidelijk een verschil aan met andere telefoons die in huis zijn...

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

LightPhoenix schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Nee, de Google dailer zit hier ingebakken. Daar kun je op dit moment nog geen gesprekken mee opnemen.
Bedankt, dat wilde ik weten, waren wel alternatieve apps, maar die werken naar mijn weten ik niet meer.
Jammer dat het zo lastig is om een telefoongesprek op te nemen. Ging voorheen automatisch.

Toon.

• timvanloon
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-06 12:02

timvanloon

Intel or AMD?

tobe1966 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Bedankt, dat wilde ik weten, waren wel alternatieve apps, maar die werken naar mijn weten ik niet meer.
Jammer dat het zo lastig is om een telefoongesprek op te nemen. Ging voorheen automatisch.
ik gebruik de app gespreksopname en dir werkt goed ?

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:09
tobe1966 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:14:
LightPhoenix schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:59:
Zelf nog niet geinstalleerd, maar de Xiaomi.eu ROM zou Mi dailer gebruiken ipv Google.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

mtr33 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:41:
[...]

[...]

Zelf nog niet geinstalleerd, maar de Xiaomi.eu ROM zou Mi dailer gebruiken ipv Google.
Wist ik niet, maar dat is dan weet een custom Rom natuurlijk. Niet de standaard Global van Xiaomi zelf (Xiaomi.eu heeft geen banden met het bedrijf Xiaomi).

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

Zit erg te twijfel tussen deze poco en de pixel 4a, die heeft volgens mijn wel gesprek opname standaard.

Toon.

• Of-Aaargh
tobe1966 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:
Zit erg te twijfel tussen deze poco en de pixel 4a, die heeft volgens mijn wel gesprek opname standaard.
De Pixel zit wel in een heel andere prijsklasse... is dubbel zo duur.

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

evdakker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:37:
[...]

De Pixel zit wel in een heel andere prijsklasse... is dubbel zo duur.
Ja daar heb je gelijk in, geen eerlijke vergelijking.

Toon.

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 10-06 16:22
Ik merk dat dat er bij in fotootjes die ik maak linksonder "Shot On Poco X3 NFC" staat. Weet iemand of/hoe ik dat in de instellingen kan uit zetten?

• Marvin4
JohnBlutarski schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:20:
Ik merk dat dat er bij in fotootjes die ik maak linksonder "Shot On Poco X3 NFC" staat. Weet iemand of/hoe ik dat in de instellingen kan uit zetten?
Ja, in settings onder Apps/System app settings/Camera/Watermark (of de Nederlandse vertaling daarvan).

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 10-06 16:22
Marvin4 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Ja, in settings onder Apps/System app settings/Camera/Watermark (of de Nederlandse vertaling daarvan).
Dank!

• ferdienand
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-06 11:39
Vraagje ik twijfel enorm om mijn kapotte samsung galaxy s8 te vervangen voor deze telefoon, hetgeen mij enorm (en dat meen ik serieus)tegenhoud is de reclame die aanwezig is waar sommige over schrijven. Is het echt zo dat die te pas en te onpas tevoorschijn komt? en ook in google chrome enz aanwezig is? De s8 is een fijne telefoon maar ik kreeg hem gratis 2e hands omdat het scherm kapot gebarsten was deels(nu ook een groene streep door het midden lopen) en ben enorm bang dat die tegen zal vallen qua reclame troep.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
ferdienand schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 03:06:
Vraagje ik twijfel enorm om mijn kapotte samsung galaxy s8 te vervangen voor deze telefoon, hetgeen mij enorm (en dat meen ik serieus)tegenhoud is de reclame die aanwezig is waar sommige over schrijven. Is het echt zo dat die te pas en te onpas tevoorschijn komt? en ook in google chrome enz aanwezig is? De s8 is een fijne telefoon maar ik kreeg hem gratis 2e hands omdat het scherm kapot gebarsten was deels(nu ook een groene streep door het midden lopen) en ben enorm bang dat die tegen zal vallen qua reclame troep.
Maak je geen zorgen over de reclame... die kun je gewoon uit zetten...
Ook allerlei issues die opduiken in facebook groepen, als battery drain na elke update heb ik nog nooit gezien. Als je je scherm op 60 hz zet, dan gaat hij helemaal super lang mee.

Dit is mijn 4de Xiaomi toestel en bevallen prima (Note 3SE, A1, Poco F1)

• flupke01
Moet zeggen dat ik veel meer had verwacht van de batterijduur. Denk dat ik gemiddeld zo tussen de 6/7 uur screen-on time haal. En dat op 60 Hz, met minimale felheid scherm. Wellicht dat alle batterijbesparing die ik uit moest zetten om notificaties te kunnen ontvangen van apps als whatsapp en aquamail hier ook mede verantwoordelijk voor is...

Reclame wegkrijgen lukt inderdaad prima, al is het wel wat omslachtig, maar dat is eenmalig.

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

flupke01 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:19:
Moet zeggen dat ik veel meer had verwacht van de batterijduur. Denk dat ik gemiddeld zo tussen de 6/7 uur screen-on time haal. En dat op 60 Hz, met minimale felheid scherm. Wellicht dat alle batterijbesparing die ik uit moest zetten om notificaties te kunnen ontvangen van apps als whatsapp en aquamail hier ook mede verantwoordelijk voor is...

Reclame wegkrijgen lukt inderdaad prima, al is het wel wat omslachtig, maar dat is eenmalig.
Qua schermtijd merk ik een enorme impact van email (ik gebruik Nine als app) synchronisatie. Ik heb 1 exchange mail en 3 IMAP adressen die gesynct worden. Verder zijn ook slechte netwerk omstandigheden fnuikend. Ik gebruik 2 sims (1 Duitse en 1 NL) en de NL heeft echt problemen om het O2 netwerk hier vast te houden (is gewoon slecht). Daardoor zuigt dat veel accu.

• flupke01
LightPhoenix schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Qua schermtijd merk ik een enorme impact van email (ik gebruik Nine als app) synchronisatie. Ik heb 1 exchange mail en 3 IMAP adressen die gesynct worden. Verder zijn ook slechte netwerk omstandigheden fnuikend. Ik gebruik 2 sims (1 Duitse en 1 NL) en de NL heeft echt problemen om het O2 netwerk hier vast te houden (is gewoon slecht). Daardoor zuigt dat veel accu.
Hoe meet jij die impact van je mailsynchronsatie en (slechte) netwerkverbinding(en)? Ik krijg daar nooit echt een helder beeld van. Gebruik al tijden Gsam om die reden, maar super verhelderend is dat uiteindelijk eigenlijk niet. Of tenminste, ik kom er niet veel verder mee wat betreft het verbeteren van die batterijduur.
Maar kan ook zijn dat ik hier iets mis natuurlijk ;)

Ik las (toen ik me daar nog wat meer mee bezig hield) op meerdere plekken dat 10 uur schermtijd makkelijk haalbaar is. Heb ondertussen maar geaccepteerd dat dat bij mijn Poco blijkbaar niet zo is... Niet dat 6/7 uur nou zo beroerd is, vooral niet gezien de 3/4 uur die ik uiteindelijk gewend was met mijn A1, maar viel me toch wat tegen.

• Pepperoni
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
flupke01 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:19:

Ik zit rond de 12 uur en ik laad van 20 naar 80%. Accubattery geeft een screen time van ruim 24 uur op een volle accu,al is dat geen realistisch te halen ding natuurlijk.

Ik zou eens analyseren wat precies veel verbruikt. Ikzelf heb de eerste avond het toestel gedebloat via ADB, en later ook miui optimizations uitgezet in developer options(maakt oa battery management meer zoals stock). Voor email gebruik ik Fairemail, gebruikt minder dan 1% bij mij.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True