Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:51
Pepperoni schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Ik zit rond de 12 uur en ik laad van 20 naar 80%. Accubattery geeft een screen time van ruim 24 uur op een volle accu,al is dat geen realistisch te halen ding natuurlijk.

Ik zou eens analyseren wat precies veel verbruikt. Ikzelf heb de eerste avond het toestel gedebloat via ADB, en later ook miui optimizations uitgezet in developer options(maakt oa battery management meer zoals stock). Voor email gebruik ik Fairemail, gebruikt minder dan 1% bij mij.
Wow, 12 uur, dat is indrukwekkend. Ik laad zelf wel ruim op tijd op, maar wel tot 100%. Kan me echter niet voorstellen dat dat nu al negatieve impact op de batterij zou hebben, dat kan het niet zijn. Heb optimizations nu ook maar uitgezet, zien of dat nog wat oplevert.

En ja, analyseren kom ik niet veel verder mee, zoals ik al schreef. Scherm is bij mij minstens 50% van de batterijbelasting, aquamail dan weer 1%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
flupke01 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Wow, 12 uur, dat is indrukwekkend. Ik laad zelf wel ruim op tijd op, maar wel tot 100%. Kan me echter niet voorstellen dat dat nu al negatieve impact op de batterij zou hebben, dat kan het niet zijn. Heb optimizations nu ook maar uitgezet, zien of dat nog wat oplevert.

En ja, analyseren kom ik niet veel verder mee, zoals ik al schreef. Scherm is bij mij minstens 50% van de batterijbelasting, aquamail dan weer 1%...
Wel raar dat het zo enorm verschilt dan. Ik zit wel groot deel van de dag aan WiFi, maar dat zal het ook niet zijn. Je zou ook nog kunnen kijken naar het debloaten, https://forum.xda-develop...c-bloatware-list.4169497/ hier is een guide. Je kan de command line adb gebruiken of een met een gui. Stelt echt niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-07 22:43

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

flupke01 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Hoe meet jij die impact van je mailsynchronsatie en (slechte) netwerkverbinding(en)? Ik krijg daar nooit echt een helder beeld van. Gebruik al tijden Gsam om die reden, maar super verhelderend is dat uiteindelijk eigenlijk niet. Of tenminste, ik kom er niet veel verder mee wat betreft het verbeteren van die batterijduur.
Maar kan ook zijn dat ik hier iets mis natuurlijk ;)

Ik las (toen ik me daar nog wat meer mee bezig hield) op meerdere plekken dat 10 uur schermtijd makkelijk haalbaar is. Heb ondertussen maar geaccepteerd dat dat bij mijn Poco blijkbaar niet zo is... Niet dat 6/7 uur nou zo beroerd is, vooral niet gezien de 3/4 uur die ik uiteindelijk gewend was met mijn A1, maar viel me toch wat tegen.
Meten met een app is lastig, maar ik heb de mail app gekilled en wat dagen getest. Ik kwam al snel op een verschil van 15-20% op een dag.
Verder heb ik ook de NL sim actief uitgeschakeld om te testen, en ook dat had een merkbare impact.
SoT hangt gewoon enorm af van gebruik en actieve achtergrond processen en het blijft lastig om usercases te vergelijken (imho).

Edit: Mijn mail client zelf zie ik ook niet als grote verbruiker terug in de statistieken, maar omdat veel via processen van Android gaat zit het verbruik daar (bij mij Android Systeem).

[ Voor 7% gewijzigd door LightPhoenix op 27-01-2021 13:05 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Pepperoni schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Wel raar dat het zo enorm verschilt dan. Ik zit wel groot deel van de dag aan WiFi, maar dat zal het ook niet zijn. Je zou ook nog kunnen kijken naar het debloaten, https://forum.xda-develop...c-bloatware-list.4169497/ hier is een guide. Je kan de command line adb gebruiken of een met een gui. Stelt echt niks voor.
Heb voor de volledigheid idd maar gedebloat. Al was het maar om van Facebook af te komen, wist niet eens dat het op de achtergrond aanwezig was. Die tool van cybercat is erg handig, merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
LightPhoenix schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Meten met een app is lastig, maar ik heb de mail app gekilled en wat dagen getest. Ik kwam al snel op een verschil van 15-20% op een dag.
Verder heb ik ook de NL sim actief uitgeschakeld om te testen, en ook dat had een merkbare impact.
SoT hangt gewoon enorm af van gebruik en actieve achtergrond processen en het blijft lastig om usercases te vergelijken (imho).

Edit: Mijn mail client zelf zie ik ook niet als grote verbruiker terug in de statistieken, maar omdat veel via processen van Android gaat zit het verbruik daar (bij mij Android Systeem).
Ja, die apps zijn daarin niet zaligmakend, hoewel op zich wel handig. Zal syncen eens uitzetten, zien of dat al verschil maakt, mail app verwijderen vind ik minder praktisch... En er zijn idd erg veel verschillende variabelen mogelijk tussen alle usercases. Maar mijn ± 6u verschil met de 12u van @Pepperoni is toch wel heel erg groot.

Wat is jouw Sot gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90BoTLoKKCknCm05D8fNpgPFrvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4JLcdwKZSiAiksh6g0eI5vA.jpg?f=fotoalbum_large Dit zijn mijn Gsam battery stats van de laatste 11 dagen(zo lang heb ik hem). Er valt me op tov m'n mi a2 dat ik sowieso te veel op m'n telefoon zit(I blame lockdown) maar ook dat het scherm heel veel verbruikt procentueel. Wat op zich goed is want ben dus heel weinig kwijt aan achtergrond dingen en data verbindingen. Misschien heb je hier wat aan om de boel te analyseren.

Heb verder m'n brightness vrij laag, heb m'n telefoon in airplane mode in de nacht, veel thuis dus veel aan de wifi en dan die paar optimalisaties die ik net noemde. Wel continu een fitness armband verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Pepperoni schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:45:
[Afbeelding] Dit zijn mijn Gsam battery stats van de laatste 11 dagen(zo lang heb ik hem). Er valt me op tov m'n mi a2 dat ik sowieso te veel op m'n telefoon zit(I blame lockdown) maar ook dat het scherm heel veel verbruikt procentueel. Wat op zich goed is want ben dus heel weinig kwijt aan achtergrond dingen en data verbindingen. Misschien heb je hier wat aan om de boel te analyseren.

Heb verder m'n brightness vrij laag, heb m'n telefoon in airplane mode in de nacht, veel thuis dus veel aan de wifi en dan die paar optimalisaties die ik net noemde. Wel continu een fitness armband verbonden.
Hmm, bij mij zijn scherm en apps toch wel heel anders. scherm zit op 53%, apps op 43%. Toch eens zien of er echt niets valt te besparen bij de apps. Wellicht dat ik er ook gewoon teveel heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

flupke01 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Ja, die apps zijn daarin niet zaligmakend, hoewel op zich wel handig. Zal syncen eens uitzetten, zien of dat al verschil maakt, mail app verwijderen vind ik minder praktisch... En er zijn idd erg veel verschillende variabelen mogelijk tussen alle usercases. Maar mijn ± 6u verschil met de 12u van @Pepperoni is toch wel heel erg groot.

Wat is jouw Sot gemiddeld?
Ik zit ook zo op de 6 a 7 uur,afhabkelijk van gebruik en of ik op mijn werk (lees slecht netwerk) zit.

Ik zal Gsam ook eens een tijdje laten draaien.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 02:48
Met zo'n grote accu slechts 6 à 7 uur schermtijd...? Ik hoop niet dat dat gemiddeld idd zo is bij de meesten, want dan koop ik 'm zeker niet.
Gelukkig is er iemand met 12 uur, maar toch.

Wat zijn de ervaringen van anderen?

[ Voor 8% gewijzigd door ecb1 op 29-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
6 a 7 uur SOT is niet weinig. Het hangt er maar van af wat je doet terwijl het scherm aan staat. Beetje whatsappen en beetje youtube kijken op WiFi vergt minder dan gamen of videobellen op 4g. De batterij is zo'n 15-25% groter dan gemiddelde toestellen, en veel mensen halen met hun Samsung met 4000-4500 batterij ook maar 4-5 uur SOT. Vergelijkende tests kunnen handig zijn om te vergelijken tussen je huidige telefoon een een nieuwe kandidaat. Bijvoorbeeld op https://www.gsmarena.com/battery-test.php3. Maar ook hier geldt YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Toch niet...
Met mijn huidige Samsung Galaxy A51 haal ik nl gemiddeld rond de 8 uur en met mijn vorige Huawei nog steeds ongeveer 7 uur.
Dat is ruim meer met ruim kleinere accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

ecb1 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:41:
Met zo'n grote accu slechts 6 à 7 uur schermtijd...? Ik hoop niet dat dat gemiddeld idd zo is bij de meesten, want dan koop ik 'm zeker niet.
Gelukkig is er iemand met 12 uur, maar toch.

Wat zijn de ervaringen van anderen?
Het hangt echt heel erg af van hoe je je telefoon gebruikt. Ik heb net even gekeken en ik heb in totaal 145 apps geinstalleer staan die ik regelmatig gebruik. Van die apps zijn er 5 verschillende messengers, welke ik via dubbele apps ook nog dubbel heb draaien ivm de 2 simkaarten die ik heb (en ik graag contacten gescheiden wil houden). Verder zoals eerder vermeld 1 exchange mail adres en 3 andere imap addressen die continue/ elke 15 min syncen. Daarnaast dan spotify het grootste deel van de dag draaien tijdens mijn werk. Foto's en video's worden continue geupload naar de google cloud, onedrive en Stack (natuurlijk alleen als er nieuwe zijn). Verder draai ik het scherm standaard op 120hz. Hiermee haal ik dan een SoT van 6-7 uur. Persoonlijk denk ik dat wanneer je veel minder doet de accu veel langer mee zou moeten gaan.

Op het moment is het accuraat meten van mijn 'normale gebruik' lastig omdat mijn oudste zoon mijn telefoon gebruikt luisterverhalen op te luisteren. Zo snel ik dat een paar dagen kan uitbesteden aan de telefoon van mijn vrouw kan ik een betere statistiek posten van hoe het gebruik op dit moment is.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Ik snap het punt, maar de bedoeling van een grotere accu is m.i. juist dat je daarmee ook die zwaardere taken langer en veelvuldiger kunt uitvoeren, niet alleen de lichtere taken.

Ikzelf doe overigens vooral veel webbrowsen, email, WhatsApp, foto's bewerken en uploaden, soms YouTube.
Met deze Poco X3 zou ik daar vanwege de grotere accu dan minstens 10 uur mee willen halen als mijn vorige en huidige telefoon dus respectievelijk gemiddeld al 7 en 8 (soms 9) uur halen met een kleinere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
ecb1 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:19:
Ik snap het punt, maar de bedoeling van een grotere accu is m.i. juist dat je daarmee ook die zwaardere taken langer en veelvuldiger kunt uitvoeren, niet alleen de lichtere taken.

Ikzelf doe overigens vooral veel webbrowsen, email, WhatsApp, foto's bewerken en uploaden, soms YouTube.
Met deze Poco X3 zou ik daar vanwege de grotere accu dan minstens 10 uur mee willen halen als mijn vorige en huidige telefoon dus respectievelijk gemiddeld al 7 en 8 (soms 9) uur halen met een kleinere accu.
Dan lijkt je gebruik veel meer op het mijne. En ik heb dus 12 uur terwijl ik van 20 naar 80% laad. Voor mij is het beetje browsen, reddit, af en toe een foto en appje, half uur tot uur youtube. En dan nog sport tracken met een Bluetooth horloge. Dus zou me geen zorgen maken. Heb wel dag 1 gedebloat middels die xda guide die ik postte, geen idee wat dat doet voor screen on tijd maar ik hoef die meuk niet. Batterij leven is uistekend en het 33w laden maakt het helemaal leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:08
[...]

Ik zit rond de 12 uur en ik laad van 20 naar 80%. Accubattery geeft een screen time van ruim 24 uur op een volle accu,al is dat geen realistisch te halen ding natuurlijk.

Ik zou eens analyseren wat precies veel verbruikt. Ikzelf heb de eerste avond het toestel gedebloat via ADB, en later ook miui optimizations uitgezet in developer options(maakt oa battery management meer zoals stock). Voor email gebruik ik Fairemail, gebruikt minder dan 1% bij mij.
Heeft het uitzetten van Miui optimizations geen negatieve gevolgen voor o.a. de systeemapps? Die waarschuwing krijg ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
edjedan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Heeft het uitzetten van Miui optimizations geen negatieve gevolgen voor o.a. de systeemapps? Die waarschuwing krijg ik namelijk.
Enige wat ik merk nadat ik eea al verwijderd had is dat die floating window miui functie niet werkt. Standaard Android split screen nog wel. Je kunt het proberen en desnoods weer terug zetten.

Enige irritante is dat je app permissions resetten als je hem toggled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Pepperoni schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Dan lijkt je gebruik veel meer op het mijne. En ik heb dus 12 uur terwijl ik van 20 naar 80% laad. Voor mij is het beetje browsen, reddit, af en toe een foto en appje, half uur tot uur youtube. En dan nog sport tracken met een Bluetooth horloge. Dus zou me geen zorgen maken. Heb wel dag 1 gedebloat middels die xda guide die ik postte, geen idee wat dat doet voor screen on tijd maar ik hoef die meuk niet. Batterij leven is uistekend en het 33w laden maakt het helemaal leuk.
Kijk, dat klinkt goed. Zeker als je kennelijk dus ook maar van 20 naar 80% laadt.
Terzijde: ik laad altijd gewoon tot 100% vanaf 15% oid. Heb nog niet gemerkt met alle telefoons die ik heb gehad dat dat een significante invloed had op de batterij zelf.
En bovendien doe ik toch vaak maar 1 tot 2 jaar met een toestel en dan weer een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 20:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb nu een poosje de Pico X3 in gebruik.. prima telefoon voor mijn doeleinde.

Alleen heb vanavond een live stream gekeken voor het kickboxing via een 'niet veilige link' en krijg elke keer via Chrome binnen dat m'n tel mogelijk besmet is en trager wordt. Hoe kom ik hier van af? Met de opruimer zelf blijft het terugkomen.

Tevens, hoe kan ik de reclames uitzetten? Is dit makkelijk te doen? Ben er totaal niet bekend mee helaas.

Update: heb de meldingen al weg gekregen, waren van 9.brbyn ofzo iets

[ Voor 21% gewijzigd door Nickrsd op 31-01-2021 08:13 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:50
Nickrsd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:59:
Ik heb nu een poosje de Pico X3 in gebruik.. prima telefoon voor mijn doeleinde.

Alleen heb vanavond een live stream gekeken voor het kickboxing via een 'niet veilige link' en krijg elke keer via Chrome binnen dat m'n tel mogelijk besmet is en trager wordt. Hoe kom ik hier van af? Met de opruimer zelf blijft het terugkomen.
Hier had ik ook last van op mijn Samsung S20 (ik heb ook een Poco x3).
In de pop up die je krijgt staat ook de naam van de site die de melding geeft, noteer deze. Zet je dataverbinding uit. Ga naar Chrome, klik rechtsboven op de 3 puntjes, instellingen scroll naar site-instellingen, klik op alle sites, zoek de naam op van de betreffende site die die melding geeft, selecteer deze en druk op wissen en opnieuw instellen.
Tevens, hoe kan ik de reclames uitzetten? Is dit makkelijk te doen? Ben er totaal niet bekend mee helaas.
Met dit filmpje lukt het vast wel.
Sommige apps heten in het Nederlands natuurlijk anders. ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
[...]

Het debloaten heeft voor mij geen duidelijk verschil gemaakt in batterijduur. Komt misschien ook omdat ik eerder al diverse zaken had aangepakt w.b. battery management voor een aantal apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
En dan nu weer eens iets anders...

Sinds de update naar MIUI Global 12.0.7 heb ik regelmatig een vervelend probleem met bellen. 

Als de telefoon gaat (ik kan de ringtone gewoon horen) en ik opneem (de verbinding wordt volgens het scherm gewoon tot  stand gebracht) hoor ik helemaal niets. De ander hoort mij ook niet. Dit gebeurt ook als ik zelf naar iemand bel (ik hoor de telefoon niet over gaan en hoor niets als de ander opneemt). Handsfree werkt op zo'n moment ook niet, bluetooth staat uit. Op dergelijke momenten kan ik wel andere geluiden uit de speaker horen, zoals bellen via whatsapp, dat functioneert dan wel. Het enige dat op zo'n moment helpt, is het herstarten van de telefoon.

Dit probleem vindt onregelmatig en zonder duidelijke aanleiding plaats. Soms werkt bellen dus wel normaal. Ik heb heel veel mogelijke oplossingen uitgeprobeerd (en uiteindelijk de telefoon maar teruggezet naar de fabrieksinstellingen via Recovery Mode - wipe data / factory reset). Dat heeft echter niet geholpen, het probleem komt gewoon terug. Op dit moment controleer ik maar elke dag of ik nog naar bijvoorbeeld voicemail kan bellen (en vooral of ik wat hoor, haha) en start ik eventueel opnieuw op. Dat is en voelt tamelijk stompzinnig, natuurlijk... Overigens bel ik nu met VoLTE, wat niets uitmaakt in deze, want ik had het eerder probleem eerder ook al zonder VoLTE.

Het lijkt er sterk op dat het met de laatste update heeft te maken, al is daar icm deze telefoon tot nog toe niets over te vinden. Dit probleem kwam/komt blijkbaar wel vaker voor bij andere Xiaomi telefoons, zoals Redmi note 9 varianten en Poco f1 en 2. Daar zou het probleem met een nieuwe update worden verholpen, kon niet terugvinden of dat uiteindelijk daar wel is gelukt...

Moet ik nu wachten op een nieuwe update in de hoop dat het dan beter wordt, of lijkt dit toch een hardware probleem te zijn? De lol gaat er wel een beetje af ondertussen, met deze telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 18:34

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand anders ook problemen om bij passwords & security het ontgrendelen met bluetooth aan de praat te krijgen.
Voorheen op m'n Redmi Note 9 Pro (en eerdere mobieltjes) nooit een probleem om met m'n Amazfit Bip mijn mobiel ontgrendeld te houden (volgens mij heette het voorheen Smart Unlock).

Maar ondanks dat de functie aanstaat en de Bip gepaired is, krijg ik de melding 'key error' gevolgd door een 'not close enough' status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markevers
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-02-2021
Ik heb zelf ook de poco x3 , alleen heb wel last dat de app drawer niet weg kan , is daar een optie voor
Bij me redmi note 8 pro had ik alle apps op t startscherm staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
markevers schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:41:
Ik heb zelf ook de poco x3 , alleen heb wel last dat de app drawer niet weg kan , is daar een optie voor
Bij me redmi note 8 pro had ik alle apps op t startscherm staan
Ik gebruik zelf al jaren Nova Launcher, heb je het allemaal zelf in de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:09
flupke01 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Ik gebruik zelf al jaren Nova Launcher, heb je het allemaal zelf in de hand...
Ook Lawnchair launcher werkt prima op de Poco. Inclusief Google (swipe naar rehts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markevers
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-02-2021
Is er geen launcher waar je alleen de apps op startscherm kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:18

tobe1966

Xperia X10 mini

Kan ik met deze poco ook kopieeren en plakken?
Ik heb nu een iPhone waarmee ik na het maken van een screenshot in het deelmenu op kopiëren kan klikken en dan het screenshot plakken in een andere app, bijvoorbeeld onenote. Mijn vrouw heeft een redmi note 8 en daarmee gaat dat niet. Kan dat met deze poco wel toevallig?

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 18:10

Blord

Hello Kitty !

Ik heb oog op de Xiaomi Poco X3 128GB Blue. Is er behalve de blauwe kleur geen verschillen met de zwarte versie ? Die is 33 euro duurder en dat lijkt best een groot verschil voor alleen de kleur. Of heb ik iets over het hoofd gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Blord schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:20:
Ik heb oog op de Xiaomi Poco X3 128GB Blue. Is er behalve de blauwe kleur geen verschillen met de zwarte versie ? Die is 33 euro duurder en dat lijkt best een groot verschil voor alleen de kleur. Of heb ik iets over het hoofd gezien ?
Waarschijnlijk echt alleen de kleur. Zwart is vaak meer gewild.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-07 11:34
Voor zo'n populaire telefoon is de update frequentie wel laag komend van een Mi A2 lite....Android One had toch zo zijn voordelen (voor wat die maandelijkse updates waard zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 13:01

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
quazar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:35:
Voor zo'n populaire telefoon is de update frequentie wel laag komend van een Mi A2 lite....Android One had toch zo zijn voordelen (voor wat die maandelijkse updates waard zijn).
Wat je bij Xiaomi vaker ziet is dat ze tegen een wat grotere update aanhikken... dan duurt het altijd even.. Hopelijk android 11... Ik zal daarnaast een voorspelling doen, dat we eerst nog een minor update krijgen en dan pas android 11 en wellicht nog een teruggetrokken update... typisch Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
@red bull ik heb in het verleden de meest exotische firmware op telefoons gezet, maar als eerste een major update van Xiaomi installeren is voor mij net even een stap te ver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
quazar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:00:
@red bull ik heb in het verleden de meest exotische firmware op telefoons gezet, maar als eerste een major update van Xiaomi installeren is voor mij net even een stap te ver :+
Dat is voor mij de valkuil waar ik als early adopter elke keer weer in trap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Sinds kort ben ik ook een eigenaar van de Poco X3. Wat een fijn smartphone is dit vergeleken met mijn oude phone. Nu heb ik een vraag over de PIN van de SIM kaart. Telkens als ik de Poco compleet uitzet en weer aanzet vraagt die om de PIN code. Deze staat geprint op mijn telefoonkaart. Ik heb geprobeerd dit uit te zetten maar kon het niet vinden in de menu's van de Poco.
Ik bedoel niet de vingerprint code of de grafische code wanneer je de phone gebruikt maar de 4 cijferige PIN code van de SIM kaart.

Mijn oude telefoon vroeg nooit meer om de PIN code nadat het geactiveerd was. Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Blord schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:19:
Sinds kort ben ik ook een eigenaar van de Poco X3. Wat een fijn smartphone is dit vergeleken met mijn oude phone. Nu heb ik een vraag over de PIN van de SIM kaart. Telkens als ik de Poco compleet uitzet en weer aanzet vraagt die om de PIN code. Deze staat geprint op mijn telefoonkaart. Ik heb geprobeerd dit uit te zetten maar kon het niet vinden in de menu's van de Poco.
Ik bedoel niet de vingerprint code of de grafische code wanneer je de phone gebruikt maar de 4 cijferige PIN code van de SIM kaart.

Mijn oude telefoon vroeg nooit meer om de PIN code nadat het geactiveerd was. Wie kan mij helpen ?
Als je 'PIN' invoert in de zoekbalk bij instellingen zou je direct bij de instelling "pincode simkaart wijzigen" moeten komen.
handmatig:
Instellingen -> wachtwoorden en beveiliging -> Privacy -> onder het kopje "simlock" de sim waarvan je de vergrendeling uit wil zetten kiezen en schijfje overhalen.
In hetzelfde privacy menudeel kun je ook een deel van de advertenties uitzetten (scroll wat naar beneden).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Gevonden ! Hartstikke bedankt ! Ik keek op SIM-kaarten en mobiele netwerken en was helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
5,5 jaar geleden de Jiayu S3 aangeschaft via Aliexpress, voor slechts €210. 3 batterijen en een paar custom rom upgrades verder heb ik dit toestel vandaag de dag nog steeds in gebruik! Echter, een toestel met een betere camera lijkt mij wel prettig. Is het vandaag de dag nog voordeling om een phone in china, of een andere plek buiten Nederland, aan te schaffen? Het lijkt erop alsof de verschillen tussen prijs/kwaliteit in NL vs. China veel kleiner zijn geworden dan 5,5 jaar geleden. Verder zie ik ook geen actief Tweakers chinaphone topic meer, zoals deze dat vroeger wel was.

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:08
DanielFeyenoord schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:21:
5,5 jaar geleden de Jiayu S3 aangeschaft via Aliexpress, voor slechts €210. 3 batterijen en een paar custom rom upgrades verder heb ik dit toestel vandaag de dag nog steeds in gebruik! Echter, een toestel met een betere camera lijkt mij wel prettig. Is het vandaag de dag nog voordeling om een phone in china, of een andere plek buiten Nederland, aan te schaffen? Het lijkt erop alsof de verschillen tussen prijs/kwaliteit in NL vs. China veel kleiner zijn geworden dan 5,5 jaar geleden. Verder zie ik ook geen actief Tweakers chinaphone topic meer, zoals deze dat vroeger wel was.
Aha, ik ken hem nog. Mijn zoon had de G3.
De prijzen tussen China en Europa liggen wat dichter bij elkaar vanwege de grijze import. De chinese webshops en merken versturen nu ook vanuit Europa en verder is het prijsverschil nu soms tientjeswerk. Mijn Poco X3 haalde ik vorig jaar bij Ali Express (verzonden vanuit Spanje) met een prijsverschil van 60 euro tov Belsimpel. Dat vond ik toch de moeite waard. En geen douanekosten dus.
Het zijn vooral de merken Xiaomi, Realme en Oneplus die het goed doen. Ik heb de indruk dat merken als Doogee en Umidigi hier niet echt meer meedoen.
Je krijgt al zoveel voor weinig met een Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:18

tobe1966

Xperia X10 mini

Ik wil de app mi afstandsbediening laten werken met de KPN tv ontvanger. Weet iemand welke merk en type dit kastje is?

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deliberator
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 10:14
Is er ook een mogelijkheid om alleen een notificatie badge bij apps te krijgen, zonder een tekst voorbeeld in de statusbalk?
Ik hoef niet overal een voorbeeld bericht te zien, maar vind het prima om bij bepaalde instant messaging apps een notificatie bij de app te zien om te weten dat er een bericht is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooSHDBcPRJyI4y-qSuHedx3Y7aQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgaSptqGysQFJzi96O7Oxxxt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wel irritant dat MIUI of Google telkens rechten van apps lijkt terug te nemen.
Heb al voor de zoveelste keer Dropbox toestemming moeten geven om bij de foto's te mogen komen (automatische camera uploads), toestemming tot locatie (diverse apps) etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
Update gedraaid en nog geen problemen tegengekomen. Ook geen verbeteringen (m.u.v. security update). Nu wachten op Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 11:05
Ff snel dit forum doorgespit, echter m'n vraag niet tegengekomen.
Heb deze telefoon voor mn vader aangeschaft. Echter komt hij vaak langs omdat hij weer ergens op geeft geklikt (per ongeluk) en de telefoon in de 'war' is.

Nu valt me op dat de telefoon soms erg langzaam is en het scherm haperd en totaal niet vloeiend loopt.
Er staan maar weinig apps op het toestel.

Ook de Hz aangepast echter blijft dit probleem zich voordoen. Zijn er meer mensen die dit hebben en eventueel een oplossing hier voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 10:30
Eens gewoon rebooten, maar als je niet weet waar hij op klikt kan je lang zoeken

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 14:40
hoe komen jullie aan de 12.0.8.0 update ?

Bij mij zegt 12.0.7.0 en geen nieuwe update.

www.weitjerock.com

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 09:43
Ik heb gcam geïnstalleerd en de stock camera app verwijderd ipv disabled via adb.

Zou iemand mij kunnen helpen aan de stock cam apk?

Dan kan ik deze weer terug zetten met adb.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
inTIMidate schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:45:
Ik heb gcam geïnstalleerd en de stock camera app verwijderd ipv disabled via adb.

Zou iemand mij kunnen helpen aan de stock cam apk?

Dan kan ik deze weer terug zetten met adb.
Je kunt hem weer enablen:
code:
1
adb shell pm enable <package_to_enable>

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Klein_Kipje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:15:
hoe komen jullie aan de 12.0.8.0 update ?

Bij mij zegt 12.0.7.0 en geen nieuwe update.
Uitrol gaat zoals altijd in waves. Niet alle gebruikers krijgen hem tegelijk, rustig afwachten of ROM sites aflopen om te kijken of iemand hem online heeft gezet.

geeft geen reacties meer

• inTIMidate
red bull schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Je kunt hem weer enablen:
code:
1
adb shell pm enable <package_to_enable>
Maar ik hem geen disable gedaan maar uninstall:
code:
1
adb shell pm uninstall com.android.camera

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
inTIMidate schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Maar ik hem geen disable gedaan maar uninstall:
code:
1
adb shell pm uninstall com.android.camera
Pb me je mail ff, dan stuur ik de apk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inTIMidate
Het is gelukt, ik had denk ik de apk niet nodig, dit heb ik gedaan:

code:
1
pm install-existing com.android.camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:50
Gister was de update naar V12.0.8.0.QJGEUXM bij mij nog niet beschikbaar, vandaag wel. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Megapaul schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:18:
[...]

Gister was de update naar V12.0.8.0.QJGEUXM bij mij nog niet beschikbaar, vandaag wel. :)
Ik heb hem ook net binnen gehaald.😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAviator
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:17
De updates komen af en toe wel een beetje vreemd binnen. Gisteren kreeg ik bijvoorbeeld de melding dat 12.0.8.0 klaar was om te downloaden, maar heb ik dit niet gedaan i.v.m. werk. Vanmorgen had ik hier de tijd voor en toen was deze plots verdwenen. Een paar uur later (nu) is hij er toch weer. Beetje zeuren om niks, ik weet het, maar het valt wel op. :+

Heeft misschien met serverdrukte te maken? Kan mij vaag ergens herinneren dat dit met de vorige update ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
Hallo ,
Ik heb verleden week de poco x3 NFC gekocht.
Mooi toestel en werkt goed, alleen de Belfius app werkt niet.
Ik heb toen de bank gebelt en de code die ik op het scherm kreeg was dat het toestel geroot was.
Toen ben ik terug naar de winkel geweest en heb een nieuwe in de plaats gekregen maar ook bij deze krijg ik de melding dat hem geroot is.
Nu weet ik niet meer wat doen want niet alleen kan ik de bank app niet gebruiken maar ook Itsme, bankcontact enz. werken niet. Graag had ik hier hulp gehad.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
cinde schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:10:
Hallo ,
Ik heb verleden week de poco x3 NFC gekocht.
Mooi toestel en werkt goed, alleen de Belfius app werkt niet.
Ik heb toen de bank gebelt en de code die ik op het scherm kreeg was dat het toestel geroot was.
Toen ben ik terug naar de winkel geweest en heb een nieuwe in de plaats gekregen maar ook bij deze krijg ik de melding dat hem geroot is.
Nu weet ik niet meer wat doen want niet alleen kan ik de bank app niet gebruiken maar ook Itsme, bankcontact enz. werken niet. Graag had ik hier hulp gehad.
Bedankt.
Je kunt de originele rom downloaden (https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385) en de Poco hiermee flashen. Dan weet je zeker dat hij origineel is en zou gewoon moeten werken. Gebruik Google voor de instructies. Flashing Guide: https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?guide=1

[ Voor 6% gewijzigd door barbarian op 01-03-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
Bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Heb je de telefoon in een winkel gekocht waar je kunt verwachten dat hij geroot verkocht wordt? Dat is namelijk niet normaal.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
Heb die bij alternate Belgie gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

cinde schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:11:
Heb die bij alternate Belgie gekocht
Dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het toestal daadwerkelijk geroot is. Grotere kans dat het aan de combi app en telefoon ligt.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
ik krijg de melding: MOBILEDEVICEGSMMODIFCATION 4908/000000
Volgens de IT afdeling van Belfius zou er een root gedetecteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

cinde schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:40:
ik krijg de melding: MOBILEDEVICEGSMMODIFCATION 4908/000000
Volgens de IT afdeling van Belfius zou er een root gedetecteerd zijn.
Heb je zelf al geprobeerd te kijken met een app of de telefoon ook echt root heeft? Er staan vele gratis Apps in de play store, deze bijvoorbeeld.
Als die aangeeft dat je root hebt zou ik terug gaan naar Alternate en om uitleg vragen. Als niets anders is aangegeven moet er gewoon de standaard Rom op je toestel staan. Geeft de app aan dat je geen root hebt, dan gaat er iets fout in de bank app die je hebt. Daar zal de bank je dan mee verder moeten helpen, want aan je toestel ligt het niet.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
Heb root cheker basic gezet: sorry! Root acces is niet juist geïnstalleerd op dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
Bij die dat jij aangeeft not rooted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

cinde schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:30:
Bij die dat jij aangeeft not rooted
Dan is het probleem niet dat je telefoon rooted is, maar dan is er een ander probleem met de app en telefoon combi. En dat kan alleen de support van je bank bekijken en oplossen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
@cinde Misschien geen safetynet?

Kun je checken met deze app.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

PerlinNoise schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:44:
@cinde Misschien geen safetynet?

Kun je checken met deze app.
Kan het checken, maar dan is het weer een probleem van Alternate. Een nieuw uit de doos Poco X3 heeft geen root en gewoon saftey net. Lijkt mij meer een issue dat de app kijkt naar bekende makers en dat deze Xiaomi telefoon niet in de lijst staat... en dus wel geroot moet zijn (wat dus onzin is). Issue speelde ook toen de OnePlus One uitkwam. Daar gingen sommige apps ook stijgeren.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
LightPhoenix schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:47:
[...]

Kan het checken, maar dan is het weer een probleem van Alternate. Een nieuw uit de doos Poco X3 heeft geen root en gewoon saftey net. Lijkt mij meer een issue dat de app kijkt naar bekende makers en dat deze Xiaomi telefoon niet in de lijst staat... en dus wel geroot moet zijn (wat dus onzin is). Issue speelde ook toen de OnePlus One uitkwam. Daar gingen sommige apps ook stijgeren.
Dan zou ik als ik @cinde was bootloader unlocken en custom rom er op gooien. Dan loop je niet tegen het feit aan dat xiaomi niet in de lijst staat voor bepaalde apps.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

PerlinNoise schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Dan zou ik als ik @cinde was bootloader unlocken en custom rom er op gooien. Dan loop je niet tegen het feit aan dat xiaomi niet in de lijst staat voor bepaalde apps.
Als @cinde dat ziet zitten is het natuurlijk een mogelijkheid, maar dan moet je wel de kunde hebben om dat te doen (plus ook nog zin om het hele proces door te gaan).

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
Bedankt allemaal voor de reacties ben juist thuis zal eens kijken wat ik hiermee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
ik heb er verschillende geprobeerd:
-Safetynet Evaluation: alles ok.
-SafetyNet test: alles ok
-SafetyNet checker: alles ok
-Root and safetynet checker: not rooted, SU apps found 0
Heb wel een melding bij een root checker: busybox not installed or not symlinked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 06-07 14:19
saphaas schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:44:
VoLTE code *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN code *#*#869434#*#*

werkt bij mijn goed op Vodafone je krijgt dan deze twee opties erbij .
Toch ook maar gekozen voor de PocoX3; nadat ik er eentje gekocht had voor mijn vrouw.
Was er heel tevreden mee, dus ik dacht dat ik dat ook maar even moest doen :D

Echter kwam ik er snel achter dat Volte niet aan stond. Met bovenstaande code Volte in kunnen schakelen, maar dan werkt CallerID dus niet meer met mijn KPN sim.

Nu heb ik lopen zoeken; en met MIUI11 kon je nog op zoek naar mbnloader met activity manager. Maar op MIUI12 lijkt die niet te vinden te zijn.
Iemand nog meer een KPN, met Volte én een oplossing dat CallerID werkt?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Krypt schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Toch ook maar gekozen voor de PocoX3; nadat ik er eentje gekocht had voor mijn vrouw.
Was er heel tevreden mee, dus ik dacht dat ik dat ook maar even moest doen :D

Echter kwam ik er snel achter dat Volte niet aan stond. Met bovenstaande code Volte in kunnen schakelen, maar dan werkt CallerID dus niet meer met mijn KPN sim.

Nu heb ik lopen zoeken; en met MIUI11 kon je nog op zoek naar mbnloader met activity manager. Maar op MIUI12 lijkt die niet te vinden te zijn.
Iemand nog meer een KPN, met Volte én een oplossing dat CallerID werkt?
Staat niet de machtiging voor je contacten uit? Of alternatieve caller app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ligt niet aan permissies, zonder volte doet ie het wel.
En krijg gewoon onbekend nummer. Schijnt wel een bekend iets te zijn, en zou je kunnen oplossen door een specifiek mbn condor te koppelen aan volte. Maar dat kan enkel met unlocked bootloader.

Dan maar even geen volte, en hopen dat het met een update opgelost wordt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummler
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:22
Kan iemand mij vertellen hoe snel de camera is van de poco? Met mijn xiaomi mi a2 lite merk ik dat er pas na ~1 sec een foto wordt gemaakt na het indrukken van de shutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Piet91 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:49:
Wel irritant dat MIUI of Google telkens rechten van apps lijkt terug te nemen.
Heb al voor de zoveelste keer Dropbox toestemming moeten geven om bij de foto's te mogen komen (automatische camera uploads), toestemming tot locatie (diverse apps) etc.
Heb hier ook last van inderaad. Dan is opeens de locatie-toestemming van Flitsmeister weg, of staat de batterijbesparing van een andere app weer ongewild op MIUI-besparing..

Een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 14:40
VPIPPFR schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Heb hier ook last van inderaad. Dan is opeens de locatie-toestemming van Flitsmeister weg, of staat de batterijbesparing van een andere app weer ongewild op MIUI-besparing..

Een idee hoe dit komt?
Dit heb ik ook, behoorlijk irritant.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Brummler schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:47:
Kan iemand mij vertellen hoe snel de camera is van de poco? Met mijn xiaomi mi a2 lite merk ik dat er pas na ~1 sec een foto wordt gemaakt na het indrukken van de shutter.
Bij mij is het over het algemeen zo goed als direct na het indrukken van de sluiter. Duurt wel langer als er minder licht is of als het scherpstellen lastiger is.
VPIPPFR schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Een idee hoe dit komt?
Als het bij mij gebeurt is het meestal na een update van de app. Gebeurt bij mij regelmatig met de Mi Fit app. Blijkbaar worden de instellingen dan niet goed overgenomen, al kan ik niet aangeven waar dat precies aan zou moeten liggen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 16:09
Het lijkt erop dat de Android 11 update uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Ik snap echt de ballen van de versienummers van Xiaomi. We gaan nu dus van V12.0.8.0 QJGEUXM naar V12.0.6.0.RJGEUXM blijkbaar.
Hier en hier meer info. Zelf wacht ik rustig tot ik hem OTA aangeboden krijg.

Ow en voor iedereen die hem download en niet kan flashen, dat klopt:
Talking about the Android 11 rollout in the EU region, the update is still in the ‘Stable beta recovery’ stage meaning only a few users will get it now. After checking that it doesn’t have major bugs, Xiaomi will roll out the update to everyone in the coming days.

[ Voor 32% gewijzigd door LightPhoenix op 09-03-2021 15:24 . Reden: Rollout info toegevoegd ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 16:09
LightPhoenix schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:23:
Ik snap echt de ballen van de versienummers van Xiaomi. We gaan nu dus van V12.0.8.0 QJGEUXM naar V12.0.6.0.RJGEUXM blijkbaar.
Hier en hier meer info. Zelf wacht ik rustig tot ik hem OTA aangeboden krijg.

Ow en voor iedereen die hem download en niet kan flashen, dat klopt:

[...]
Het zit hem meer in verandering van Q naar R. En dan beginnen ze weer vanaf 0 te tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

GtrCraft schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Het zit hem meer in verandering van Q naar R. En dan beginnen ze weer vanaf 0 te tellen
Ja dat snap ik, maar om dan niets in het numerieke gedeelte te veranderen maakt het gewoon niet duidelijker. Wat is er met versies 12.0.0.0 tot 12.0.5.0 in de R serie gebeurd dan Xiaomi? Waarom niet gewoon naar 12.1 gaan?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKB_PuyvisXGIVPwLjY_Em3hk6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rn15nlyXmHYUyREUvJLWhUR.jpg?f=fotoalbum_large

Android 11 is er dus. Zie op het eerste gezicht niet heel veel nieuws, behalve de balk onderaan waarmee je door je openstaande apps kunt vegen. Kreeg de update pas te zien nadat ik had ingesteld updates vroeg te willen ontvangen.

[ Voor 23% gewijzigd door benedictuz op 12-03-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Blijft je data en instellingen behouden bij deze update of moet je je telefoon weer compleet opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Alles blijft behouden maar dat is altijd wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_83
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-05 21:39
Gisteren de update binnengehaald.

Optisch merk ik een paar kleine veranderingen (ik heb standaard donkere modus aanstaan).

De optie gesplitst scherm staat na de update uit. Deze kun je via instellingen wel weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik kreeg net ook android 11 binnen.😇
En het werkt allemaal heel mooi vloeiend en soepel.

[ Voor 40% gewijzigd door Edwin Snoek op 15-03-2021 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Ook hier lijkt de update prima te werken. Er is alleen geen Ant support volgens xda. Denk dat ik daar geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hier ook binnen; vanochtend geïnstalleerd.
Vanavond is ie uit zichzelf nogmaals gereboot; de mi cloud update, die erna overheen kwam, zou die reboot wel nodig gehad hebben. Ik heb niks gedaan overigens.

Heb het idee dat de notificaties ook wat beter werken in deze release. Notificaties vind is het meest rukke ding van miui; gebruik dan de native Android notificaties als je het zo verkloot.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterjayS
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-03-2022
We hebben sinds 3 maanden een X3 en zijn heel tevreden, alleen.. . loopt hij soms opeens vast. Als je een website aanklikt, gebeurt er 10 seconde niets en dan wordt het scherm zwart.
Dit gebeurde ook al eens bij het overmaken via een bank app.
Hierna start de telefoon weer opnieuw op.
Iemand ideeën, voordat ik helemaal terug naar fabrieksinstellingen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:56
Net de nieuwste update geïnstalleerd. Ik heb nu het volgende probleem: als ik op het vierkantje druk gebeurt er niks terwijl ik vroeger tussen de app kon wisselen.
Hebben andere hier al een oplossing voor gevonden? Gebruik trouwens de Microsoft launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
ericwhar schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:52:
Net de nieuwste update geïnstalleerd. Ik heb nu het volgende probleem: als ik op het vierkantje druk gebeurt er niks terwijl ik vroeger tussen de app kon wisselen.
Hebben andere hier al een oplossing voor gevonden? Gebruik trouwens de Microsoft launcher.
Gebruik zelf nova launcher, maar misschien werkt dit bij jouw launcher ook:

'Yes there is but you lose gestures and Google discover if you use it.

Make poco launcher your default launcher
reboot
Make nova your default launcher'

Bij mij hielp dit gelukkig en discover werkt gewoon nog. Gestures weet ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

ericwhar schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:52:
Is dit niet te regelen via de instellingen voor snelkoppelingen?
Instellingen -> Aanvullende instellingen -> Knop snelkoppelingen
Dan bij "Druk op de navigatieknoppen"
Menu -> Recente apps lade tonen

Geen idee of dit launcher afhankelijk is daar ik gewoon de standaard Poco launcher gebruik.

Overigens is dit voorlopig mijn laatste inhoudelijke post. In navolging van @GlowMouse houd ik het voor gezien op het forum tot Tweakers tot inkeer komt over wat ze nu eigenlijk met de community willen. Niet dat ik een enorme impact op het forum heb zoals Glowmouse, maar alle beetjes helpen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
LightPhoenix schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Is dit niet te regelen via de instellingen voor snelkoppelingen?
Instellingen -> Aanvullende instellingen -> Knop snelkoppelingen
Dan bij "Druk op de navigatieknoppen"
Menu -> Recente apps lade tonen

Geen idee of dit launcher afhankelijk is daar ik gewoon de standaard Poco launcher gebruik.

Overigens is dit voorlopig mijn laatste inhoudelijke post. In navolging van @GlowMouse houd ik het voor gezien op het forum tot Tweakers tot inkeer komt over wat ze nu eigenlijk met de community willen. Niet dat ik een enorme impact op het forum heb zoals Glowmouse, maar alle beetje helpen.
Heb net voor de 3e keer Poco launcher geïnstalleerd / reboot / setting aangepast en uiteindelijke werkt het _/-\o_ _/-\o_
Menu --> recente app laden was de truc
Vervolgens weer terug naar Microsoft launcher en het blijft nu werken. In totaal maar iets van 3 uurtje mee bezig geweest 8)7 |:(

Bedankt voor jullie hulp LightPhoenix en Flupke01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
En hebben jullie de update gewoon OTA ontvangen via "over deze telefoon"?

Dan ben ik helaas nog niet aan de beurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudorky_b
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
bnwgraaf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:25:
En hebben jullie de update gewoon OTA ontvangen via "over deze telefoon"?

Dan ben ik helaas nog niet aan de beurt....
Jup. Gisteren kreeg ik m binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
Ik zou toch ff wachten met de update. Hier worden de contacten niet meer gesynchroniseerd en na opnieuw opstarten werkt de menu knop wederom niet :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
ericwhar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:03:
Ik zou toch ff wachten met de update. Hier worden de contacten niet meer gesynchroniseerd en na opnieuw opstarten werkt de menu knop wederom niet :X 8)7 |:(
Ja, dat laatste was me ook al opgevallen. Nooit meer herstarten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Sowieso gaat ie nu af en toe spontaan naar de Poco launcher terug; ff op de home knop drukken verhelpt dat wel, maar is toch slordig... Gewoon standaard Nova is wel zo prettig.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen